Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΣΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ κο ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟ

Είμαστε συνηθισμένοι στην γκρίνια και την καταγγελία για τον τρόπο που οι άνθρωποι της εξουσίας αντιμετωπίζουν εμάς τους απλούς πολίτες.

Σπανίζουν οι περιπτώσεις που οι πολίτες δημοσιοποιούμε φωτεινές εξαιρέσεις στο απάνθρωπο πρόσωπο της εξουσίας – όταν τις συναντούμε – ισοπεδώνοντας τους πάντες.

Θεωρώ καθήκον μου ως άνθρωπος και ως πολίτης να ευχαριστήσω δημόσια τον Περιφερειάρχη Αττικής κο Λιακόπουλο – τον οποίο δεν γνωρίζω καθόλου προσωπικά – για μια πρωτόγνωρη συμπεριφορά του απέναντί μου σήμερα το απόγευμα.

Απευθύνθηκα στο γραφείο του για σοβαρό θέμα που μας απασχολεί, χωρίς ενδιάμεσους, χωρίς να τον γνωρίζω, χωρίς προετοιμασίες από παρατρεχάμενους, διευθυντές κλπ. Ζήτησα απλώς από την γραμματέα του να μου υποδείξει τον αρμόδιο της περιφέρειας για το θέμα που μας απασχολεί . Η κοπέλα ευγενέστατη, μου υπέδειξε το αρμόδιο στέλεχος της Περιφέρειας και με ρώτησε αν θέλω να ενημερώσει τον Γενικό.

Προς μεγάλη μου έκπληξη ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5 ΛΕΠΤΑ χτύπησε το κινητό μου και ήταν ο ίδιος ο κος Λιακόπουλος ο οποίος με ενημέρωσε, μου μίλησε σταράτα, ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΠΕΛΥΣΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΥΤΕ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΑ αλλά με έκανε να νιώσω ότι υπάρχουν και κρατικά στελέχη που δεν παίζουν με τους πολίτες.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΕ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΕ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΕ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΤΕ ΣΑΝ ΧΑΧΟΛΟ!

ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΤΑΒΙΑΣ

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΚΑ!!! ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΝΥΧΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΦΩΤΑ ΠΟΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ.



Σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο, τα κοπάδια που κινούνται μετά τη δύση του ηλίου σε δρόμους πρέπει να έχουν, στο πρώτο και στο τελευταίο πρόβατο, ευδιάκριτα φώτα πορείας! Σε αντίθετη περίπτωση, αν συμβεί τροχαίο δυστύχημα, ο βοσκός είναι συνυπαίτιος. Την απόφαση αυτή έλαβε το ανώτατο δικαστήριο ύστερα από προσφυγή οδηγού που υπέπεσε σε τροχαίο.

Πως έχουν όμως τα πράγματα. Στην επαρχιακή οδό Σπάρτης- Γερακίου οδηγός κινούμενος στις 9.30 μ.μ. με ταχύτητα 110 χλμ., και αφού είχε πιει και λίγο κρασάκι παραπάνω, είδε μπροστά του σε σχετικά μικρή απόσταση κοπάδι με 65 αιγοπρόβατα. Μπήκε στο αντίθετο ρεύμα του δρόμου και παρά το φρενάρισμα των 69 μέτρων και τους ελιγμούς που έκανε τραυμάτισε τον βοσκό και σκότωσε 14 ζώα.

Η Δικαιοσύνη έκρινε ότι συνυπαίτιος του δυστυχήματος είναι ο οδηγός κατά 70%, αλλά και ο βοσκός κατά 30%. Όπως αναφέρουν οι αρεοπαγίτες, η ευθύνη του οδηγού έγκειται στο ότι «από έλλειψη προσοχής που όφειλε και μπορούσε να επιδείξει κατέλαβε τμήμα του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας και δεν μείωσε την υπερβολική ταχύτητά του, εν όψει των λοιπών ειδικών συνθηκών (νύχτα, επίδραση οινοπνεύματος,ζώα επί της οδού), με αποτέλεσμα να μην έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του».

Από την άλλη πλευρά, ο βοσκός είναι συνυπαίτιος του δυστυχήματος καθώς επέδειξε έλλειψη προσοχής. Και αυτό διότι, παρ΄ ότι κινούσε το κοπάδι του κατά τη διάρκεια της νύχτας επί επαρχιακής οδού που δεν είχε δημοτικό φωτισμό, δεν είχε τοποθετήσει ευδιάκριτα φώτα πορείας στο πρώτο και στο τελευταίο πρόβατο του κοπαδιού, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ναι καλά διαβάσατε. Όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας!

Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν ευδιάκριτα φώτα πορείας στο πρώτο και στο τελευταίο αιγοπρόβατο είχε ως αποτέλεσμα το κοπάδι να μη γίνεται εύκολα και εγκαίρως αντιληπτό από τους διερχόμενους οδηγούς αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Η παράλειψη αυτή του βοσκού συνιστά παραβίαση των άρθρων 14 και 35 του ΚΟΚ, τα οποία προβλέπουν ότι κατά τις βραδινές ώρες πρέπει στην αρχή και στο τέλος του κοπαδιού να υπάρχουν φωτεινά σημεία που να είναι ορατά από απόσταση 100 μέτρων.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ

Ο Δήμαρχος Χαλανδρίου κ. Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος είχε συνάντηση με εκπροσώπους του κλάδου της οικοδομής, που δοκιμάζεται στο περιθώριο της γενικότερης οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να πλήττονται ποικίλοι τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και η ίδια η κοινωνική συνοχή.
Στην πρόσκληση του κ. Γρηγόρη Ζαφειρόπουλου ανταποκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, οι κ.κ. Στράτος Παραδιάς (πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων), Δημήτρης Καψιμάλης (πρόεδρος Ένωσης Κατασκευαστών Ελλάδας), Ροδόλφος Δρακούλης (εκπρόσωπος ΤΕΕ) και Χρήστος Δάβαρης (αντιπρόεδρος Ένωσης Μεσιτών Αθήνας), καθώς και δεκάδες επαγγελματίες του χώρου.
«Είναι αλήθεια ότι η συγκυρία είναι κρίσιμη, και η κρίση που βιώνουμε πρωτόγνωρη. Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, ούτε μοντέλα από το παρελθόν στα οποία μπορούμε να στηριχτούμε. Χρέος μας είναι να δούμε από κοινού πως θα διευκολύνουμε τη ζωή των πολιτών του Χαλανδρίου, αλλά και εσάς, των επαγγελματιών, που ο καθένας στον τομέα του συναντά δυσκολίες, εισπράττει απογοήτευση και κυριεύεται από προβληματισμό για το μέλλον. Σας θεωρούμε συμμάχους, όχι αντιπάλους. Σεβόμαστε το γεγονός ότι επενδύετε στην πόλη μας, και θέλουμε να σας βοηθήσουμε. Να κοιτάξουμε ώστε ο καθένας στον τομέα ευθύνης που του αναλογεί, να μειώσουμε τις επιπτώσεις από την κρίση σε τοπικό επίπεδο. Να ανακουφίσουμε τους πολίτες του Χαλανδρίου», σημείωσε με έμφαση ο Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος.
Ο Δήμαρχος Χαλανδρίου επεσήμανε ότι η δημοτική αρχή αποφάσισε να σταθεροποιήσει τα δημοτικά τέλη, προκειμένου να περιορίσει την επιβάρυνση των πολιτών, καθώς και να προχωρήσει στην αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.
«Από την κρίση αυτή, πρέπει να βγούμε περισσότερο δυνατοί. Και φυσικά, περισσότερο ώριμοι, ώστε να μην ξαναζήσουμε στο μέλλον τέτοιες καταστάσεις», έκλεισε την εισηγητική τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Χαλανδρίου Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος.




ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

'Eκθεση χειροποίητων δημιουργιών


'Eκθεση χειροποίητων δημιουργιών πραγματοποιήθηκε από την ομάδα UNIQS στο Σπίρτο την Παρασκευή 25/8. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν πρωτότυπα χειροτεχνήματα, accesories, καλλιτεχνικά κοσμήμτα και αντικείμενα design. Η ομάδα UNIQS αποτελείται από τις Nefely, Nasma, Nicks, Migaki και Katwalk Designs.
   Το Σπίρτο, ένα σύγχρονο εργαστήρι τέχνης λειτουργεί στο Κάτω Χαλάνδρι με σκοπό να πραγματοποιούνται καλλιτεχνικά μαθήματα και σεμινάρια μουσικής, εικαστικών, φωτογραφίας και άλλων τεχνών. Παράλληλα ως <<ζωντανός πολυχώρος>> στηρίζει και φιλοξενεί νέους καλλιτέχνες και πρωτότυπες εκθέσεις.
 www.tospirto.com

"Songs of Freedom" Bob Marley and the Wailers


"Songs of Freedom"
Bob Marley and the Wailers
(4 disc box set)

Το "Songs of Freedom" κυκλοφόρησε αρχικά ως μια περιορισμένη έκδοση ενός εκατομμυρίου αντιτύπων το 1992. Το σετ αποτελείται από τέσσερα cds και ένα εξαιρετικό βιβλιαράκι.Μετά την εξάντληση της έγινε πολύ δύσκολο να την βρει κάποιος ακόμα και μεταχειρισμένη. Ωστόσο, επανακυκλοφόρησε το 1999.
Πολλά από τραγούδια θα τα βρούμε και στην συλλόγη "Legend" που είναι και η πιο εμπορική που ε;χει κυκλοφορήσει, στην Αμερική μόνο έγινε "Διαμαντένιος" που σε πωλήσεις σημαίνει 14.000.000
τεμάχια.

Η συλλογή αυτή ακολουθεί την καριέρα του Bob Marley κατά χρονολογική σειρά, από τις πρώιμες ηχογραφήσεις του σε ska ύφος,οπού μαζί με με τον Lee Scratch Perry πειραματίζονταν, μέχρι και τις παγκοσμίως διάσημες επιτυχίες του σε καθαρά reggae ρυθμό.
Ανοίγει με την πρώτη ηχογράφηση του που είναι το "Judge Not" και μας έρχεται από το 1961 και κυκλοφόρησε μόνο στη Jamaica, θα ακούσουμε τις πρώτες εκτελέσεις του "One Love / People Get Ready" & του "Iron Lion Zion" που αργότερα έγιναν μεγάλες επιτυχίες λίγο αλαγμένα, τις 12'' εκδοχές των "Ride Natty Ride", "Could You Be Loved" και το τέλος δίνειμια ζωντανή εκδοχή του "Redemption Song" που ηχογραφήθηκε ζωντανά στο Pittsburgh κατά τη διάρκεια της τελευταίας συναυλίας του.
Η συλλογή διαθέτει επίσης πολλά ακυκλοφόρητα κομμάτια όπως το "Acoustic Medley".

Το "Songs of Freedom" δεν ποτέ προσπάθησε να είναι μια μεγαλύτερη συλλογή επιτυχίες, αλλά περισσότερο μια καλά μελετημένη ιστορία της μουσικής του Bob Marley.
Καλή ακρόαση και καλό καλοκαίρι.

Disc one

1. "Judge Not" - 2:26
2. "One Cup of Coffee" - 2:34
3. "Simmer Down" - 2:50
4. "I'm Still Waiting" - 3:07
5. "One Love / People Get Ready" [Original] - 3:21
6. "Put It On" - 3:08
7. "Bus Dem Shut (Pyaka)" - 2:47
8. "Mellow Mood" [Original] - 3:31
9. "Bend Down Low" - 2:30
10. "Hypocrites" - 2:36
11. "Stir It Up" [Original] - 3:13
12. "Nice Time" - 2:44
13. "Thank You Lord" [Original] - 3:41
14. "Hammer" - 2:57
15. "Caution" - 2:45
16. "Back Out" - 2:18
17. "Soul Shake Down Party" - 3:06
18. "Do It Twice" - 2:49
19. "Soul Rebel" - 3:19
20. "Sun Is Shining" - 2:11
21. "Don't Rock the Boat" - 4:32
22. "Small Axe" - 3:57
23. "Duppy Conqueror" - 3:39
24. "Mr. Brown" - 3:32

Disc two

1. "Screwface" - 2:23
2. "Lick Samba" - 2:33
3. "Trenchtown Rock" [Alternative Mix] - 3:28
4. "Craven Choke Puppy" - 2:53
5. "Guava Jelly" - 2:18
6. "Guava Jelly/This Train/Cornerstone/Comma Comma/Dewdrops/Stir It Up/I'm Hurting Inside" [Acoustic Medley] - 12:09
7. "I'm Hurting Inside" [Alternative Mix] - 3:29
8. "High Tide or Low Tide" - 4:09
9. "Slave Driver" - 2:51
10. "No More Trouble" - 3:59
11. "Concrete Jungle" - 4:11
12. "Get Up, Stand Up" - 3:14
13. "Rastaman Chant" - 3:51
14. "Burnin' and Lootin'" - 4:13
15. "Iron Lion Zion" [Original] - 2:56
16. "Lively Up Yourself" - 5:11
17. "Natty Dread" - 3:34
18. "I Shot the Sheriff" [Live] - 5:26

Disc three

1. "No Woman, No Cry" [Live at The Roxy] - 5:22
2. "Who the Cap Fit" - 4:22
3. "Jah Live" - 4:16
4. "Crazy Baldhead" - 3:10
5. "War" - 3:37
6. "Johnny Was" - 3:47
7. "Rat Race" - 2:49
8. "Jamming" [12" Mix] - 5:45
9. "Waiting In Vain" [Advert Mix] - 3:59
10. "Exodus" [12" Mix] - 7:25
11. "Natural Mystic" - 3:28
12. "Three Little Birds" [Alternative Mix] - 2:57
13. "Running Away" - 4:14
14. "Keep on Moving" [London Version] - 5:44
15. "Easy Skanking" - 2:56
16. "Is This Love" [Horns Mix] - 4:00
17. "Smile Jamaica" - 3:13
18. "Time Will Tell" - 3:30

Disc four

1. "Africa Unite" - 2:54
2. "Survival" - 3:52
3. "One Drop" - 3:52
4. "One Dub" - 3:53
5. "Zimbabwe" - 3:48
6. "So Much Trouble in the World" - 3:57
7. "Ride Natty Ride [12" Mix] - 6:23
8. "Babylon System" - 4:19
9. "Coming In From the Cold" [12" Mix] - 6:04
10. "Real Situation" - 3:09
11. "Bad Card" - 2:48
12. "Could You Be Loved" [12" Mix] - 5:27
13. "Forever Loving Jah" - 3:52
14. "Rastaman Live Up" - 5:21
15. "Give Thanks and Praises" - 3:14
16. "One Love / People Get Ready" [12" Mix] - 7:07
17. "Why Should I" - 3:33
18. "Redemption Song" [Live in Pittsburgh] - 4:09

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Δ.Σ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ".

Η Νέα Διοικητική μεταρρύθμιση, με τη γνωστή σε όλους μας ονομασία «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», είναι πλέον νόμος του Κράτους.
Η εφαρμογή του θα ισχύσει από 1/1/2011, αμέσως μετά την εγκατάσταση των νέων Διοικήσεων που θα προκύψουν από τις εκλογές της 7ης ή 14ης Νοεμβρίου 2010.
Η διάρκεια μάλιστα αυτής της Δημαρχιακής περιόδου θα είναι μέχρι τις 31 Αυγούστου 2014, αφού οι επόμενες εκλογές θα γίνουν τον Ιούνιο του 2014, μαζί με τις ευρωεκλογές επειδή στο εξής οι ευρωεκλογές και οι δημοτικές εκλογές θα γίνονται συγχρόνως κάθε πέντε χρόνια.
Το μέτρο αυτό είναι ασφαλώς θετικό, αφού θα έχουμε σημαντική μείωση των εκλογικών δαπανών.
Επίσης, η εγκατάσταση των νέων διοικήσεων θα γίνεται τον Σεπτέμβριο του έτους των εκλογών.
Η Διοικητική μεταρρύθμιση ήταν πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης και μάλιστα ζητείτο επιτακτικά στα τελευταία συνέδρια της ΚΕΔΚΕ.
Η χώρα μας την είχε ανάγκη, καθώς τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά, ειδικά στους τομείς της πληροφόρησης, των επικοινωνιών και στις νέες τεχνολογίες.
Εξελίξεις που δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν από μικρούς Δήμους χωρίς έμπειρο έμψυχο υλικό, αλλά και παντελή έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Άρα, η νέα Διοικητική μεταρρύθμιση ήταν επιβεβλημένη, προκειμένου οι νέοι σχηματισμοί να αποκτήσουν δυναμική και αυτάρκεια που θα τους βγάλουν από το τέλμα και τη μιζέρια που μέχρι τώρα πολλοί δήμοι διαχειρίζονται.
Επίσης, μέσα από τη μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων στους δήμους, απλουστεύονται πολλές από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που ταλαιπωρούσαν τους πολίτες, ενώ δίνονται και τα εργαλεία στους δήμους για να υλοποιήσουν σχέδια τοπικής ανάπτυξης.
Είναι, επίσης, θετικό το γεγονός ότι μπαίνουν κανόνες διαφάνειας και χρηστής λειτουργίας, όπως επίσης και διαδικασίες περισσότερης συμμετοχής.
Αυτά είναι μερικά από τα θετικά στοιχεία του νέου νόμου.
Όμως, είναι ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ο νόμος που η αυτοδιοίκηση είχε προτείνει και ανέμενε με τόση αγωνία;
Συνειδητά προσπερνώ την περίσσια υποκρισία των δύο μεγάλων κομμάτων όταν είναι ή δεν είναι στην εξουσία ανάλογα.
Το κάνω συνειδητά, διότι δεν θα εξυπηρετήσει τίποτα, εκτός από την προσωπική μου ικανοποίηση.
Δυστυχώς, ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» με μια μόνο πρόταση, έγινε κάτω από το κράτος της αγωνίας και του άγχους της κυβέρνησης για περικοπές δαπανών, αφού ήδη είχε γνωστοποιήσει στις Βρυξέλλες την αποφασιστικότητά της και τη βούλησή της για την άμεση εφαρμογή του νόμου για τον συγκεκριμένο λόγο δηλαδή, την άμεση περιστολή των δαπανών του κράτους.
Έτσι, λοιπόν, για άλλη μια φορά το κράτος μας νομοθέτησε χωρίς τον ανάλογο σχεδιασμό.
Ουδείς γνωρίζει ποια ήταν τα πληθυσμιακά κριτήρια των συγχωνεύσεων.
Μήπως τελικά πέρασαν τα κριτήρια αυτά γιατί δεν ήθελαν οι ισχυρές προσωπικότητες δημάρχων να απειλούν τις βουλευτικές έδρες κάποιων;
Ο νοών νοήτω.
Τέθηκε το ζήτημα του ασυμβίβαστου.
Δηλαδή, το δυνατό έμψυχο υλικό της τοπικής αυτοδιοίκησης, περιθωριοποιείται. Οι μελλοντικοί δήμαρχοι πρέπει να είναι συνταξιούχοι άνδρες ή γυναίκες, επιχειρηματίες, αργόσχολοι, ανεπάγγελτοι, αφού οι υπόλοιποι αποκλείονται. Όλοι αντιλαμβανόμεθα τι σημαίνει αυτό και πόσο τραγικό είναι.
Ήδη, πετυχημένοι δήμαρχοι δηλώνουν αποχή από τις επερχόμενες εκλογές, αφού δεν θα μπορούν να εξασφαλίσουν με τις νέες περικοπές ούτε μια αξιοπρεπή επιβίωση με την οικογένειά τους.
Θα μπορούσε ο νόμος, αν ήθελε ουσιαστικά να ενισχύσει τον θεσμό της αυτοδιοίκησης, να δίνει το δικαίωμα σε κάθε δήμαρχο να έχει συμβούλους της επιλογής του, που δεν είναι απαραίτητα γνωστοί σε τοπικό επίπεδο (όπως οι βουλευτές επικρατείας) αλλά να έχουν ειδικές γνώσεις και αναλόγως της δομής κάθε πόλης να επιλέγονται προκειμένου να επιτυγχάνονται στόχοι αποτελεσματικότερα και συντομότερα. Γιατί να μην ισχύει ο θεσμός του “αριστείνδην” για δημάρχους που πέρασαν από το αξίωμα αυτό με επιτυχία και άφησαν σημαντικό έργο στις πόλεις μας, χρησιμοποιώντας τις εμπειρίες τους να τις χρησιμοποιήσουν προς όφελος των δημοτών;
Αδιευκρίνιστο επίσης έχει μείνει το θέμα της στελέχωσης των Δήμων που συνενώθηκαν, όπως και αυτών που έμειναν μόνοι τους. Η επιλογή του προσωπικού, τα κριτήρια των μετακινήσεων – μετατάξεων σε συνδυασμό με τις νέες αρμοδιότητες των Δήμων, είναι μείζονος σημασίας θέμα αλλά πολύ χρονοβόρο.
Βεβαίως, θα μπορούσα να αναφερθώ σε πολλά αιτήματα της αυτοδιοίκησης που δεν ελήφθησαν υπόψη του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ».
Άλλωστε μιλάμε για ένα νόμο που χρειάζεται για την εφαρμογή του να προηγηθούν πάρα πολλά προεδρικά διατάγματα και πολλές υπουργικές αποφάσεις και τότε βέβαια θα έχουμε την πλήρη εικόνα του.
Με άλλα λόγια, φτιάξαμε το οικοδόμημα (για τους λόγους που προανέφερα) και στη συνέχεια θα το προσαρμόσουμε στις ανάγκες μας.
Για άλλη μια φορά ξεκινήσαμε ανάποδα.
Η μεγάλη ιδέα της αυτοδιοίκησης και της πατρίδας κατά τη γνώμη μου στήθηκε πρόχειρα και επιδερμικά.
Κράτησα για το τέλος τον σημαντικότερο και ουσιαστικότερο παράγοντα που δεν έλαβε σοβαρά και υπεύθυνα υπ’ όψιν του ο νέος νόμος.
Είναι οι πόροι που θα απαιτηθούν για τη λειτουργία των Καλλικρατικών, πλέον, δήμων.
Ένας σημαντικός αριθμός αρμοδιοτήτων δράσεων θα αναληφθούν από 1/1/2011 χωρίς να έχουν κοστολογηθεί.
Επίσης, το επιχειρησιακό σχέδιο υποστήριξης προγράμματος «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», το πρόγραμμα Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και αυτοδιοίκησης «ΕΛΛ.Α.Δ.Α.», το βασικότερο οικονομοτεχνικό εργαλείο της αυτοδιοίκησης είναι στην ουσία στον αέρα, αφού απαιτούνται κοινές υπουργικές αποφάσεις.
Αν λάβει κανείς υπ’ όψιν του ότι η επόμενη Δημαρχιακή περίοδος είναι 3 και ½ χρόνια και ότι το σοβαρότερο στοιχείο, που είναι η οικονομική υποστήριξη των Δήμων, είναι ασαφές, αντιλαμβάνεται κανείς πώς θα λειτουργήσουν οι Δήμοι από 1/1/2011.
Γι’ αυτό η άποψη που είχε αρχικά επικρατήσει - της παράτασης της Δημαρχιακής περιόδου που διανύουμε μέχρι να αποσαφηνισθούν όλα αυτά τα κενά του νόμου - αλλά και η προσέγγιση σε κοινά και αποδεκτά αιτήματα της αυτοδιοίκησης, εμένα με εύρισκε απολύτως σύμφωνο, διότι θα δρούσαμε ορθολογικά και υπεύθυνα.
Φοβάμαι, όμως, πως το πλήθος μόνο των Προεδρικών Διαταγμάτων που απαιτούνται με την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας, θα προκαλέσουν νέες αγωνίες και άγχη μέχρι την ολοκλήρωση τους με αυτόν τον εσπευσμένο τρόπο που η κυβέρνηση επέλεξε.
Κλείνοντας, ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» υπόκειται στο γενικό κανόνα των νομοθετικών παρεμβάσεων που έχουμε γνωρίσει τις τελευταίες δεκαετίες.
Είναι, δηλαδή, ένας νόμος καλών προθέσεων που κτίστηκε με τη γνωστή βιασύνη και προχειρότητα και που στο τέλος μπορεί να αναιρέσει εκείνους τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε.
Εμείς, ο κόσμος της αυτοδιοίκησης, είμαστε εδώ για να παλέψουμε για τη σωστή εφαρμογή του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ».
Ένα είναι βέβαιο:
Ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας.

Τοποθέτηση Νίκου Πανταζή στο Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου για τον Καλλικράτη

Έπρεπε να έλθει το Πασοκ το 1981 για να μιλάμε σήμερα για τοπική αυτοδιοίκηση.
Πρώτη φορά αμφισβητήθηκε το κράτος και άρχισε η συζήτηση για μεταφορά αρμοδιοτήτων, για ενίσχυση της τοπικής αυτοδιοίκησης με νέους πόρους για αιρετή αυτοδιοίκηση δευτέρου βαθμού για μεγαλύτερους και ισχυρότερους δήμους. Μπορεί κάποιοι να ξεχνούν την διαδρομή να γκρινιάζουν για καθυστερήσεις και φυσιολογικές αδυναμίες, όμως η αποκέντρωση , ο Καποδίστριας, ο Καλλικράτης είναι δημιουργήματα του Πασοκ και της μεγάλης ανατροπής που έγινε το 1981 και συνεχίζεται σήμερα. Μέχρι το 1981 οι αναφορές μας για την τοπική αυτοδιοίκηση αφορούσαν ιστορικές κοινότητες της τουρκοκρατίας .
Η αντίληψη της δεξιάς με όλες τις μεταμορφώσεις της για την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι γνωστή .Συγκεντρωτικό και Αυταρχικό κράτος με νομάρχη δημόσιο υπάλληλο και δήμαρχο κομματάρχη και συλλέκτη απορριμμάτων . Η μεγαλύτερη προσφορά του Πασοκ είναι ότι άλλαξε και την νοοτροπία της δεξιάς συντηρητικής παράταξης ,που άρχισε και αυτή πλέον να αξιώνει αποκέντρωση ,αλλαγές και μεταφορά αρμοδιοτήτων.
Τα συλλογικά όργανα ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ απαιτούν να αποδεσμευτούν από τον θανατηφόρο εναγκαλισμό τους κράτους και με προτάσεις που στο συνέδριο της Κυλλήνης έχουν αποδοχή 99% των συνέδρων στα περισσότερα θέματα καταθέτουν τα δικά τους αιτήματα.
Όλοι συμφωνούν ότι το κράτος χρειάζεται ανασυγκρότηση και δεν μπορεί να συνεχίσει με τις σημερινές δομές. Η διαφθορά και η οικονομική κρίση επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα της παρέμβασης. Όλοι λένε Ναι στην μεταρρύθμιση και φαίνεται καθαρά γιατί καθυστερήσαμε ,γιατί η Νέα Δημοκρατία που είχε ετοιμάσει παρόμοιο σχέδιο με βάση τις προτάσεις των συλλογικών οργάνων και του Ινστιτούτου τοπικής αυτοδιοίκησης της ΚΕΔΚΕ δεν κατάφερε να φέρει ούτε για συζήτηση το δικό της και σήμερα για καθαρά αντιπολιτευτικούς λόγους αρνείται τον Καλλικράτη .
Το σύστημα αντέδρασε η γραφειοκρατία που έχανε εξουσία προσπάθησε να καθυστερήσει τις αλλαγές επιδίωξε να περιορίσει την αποκέντρωση αντιδρά και σήμερα και δεν προσωποποιείται μόνο στην Νέα Δημοκρατία αλλά παρασύρει και τα κόμματα της Αριστεράς που κατά τεκμήριο είναι υπέρ της αποκέντρωσης ακόμη και την συντηρητική πτέρυγα του Πασοκ.
Το σύστημα βάζει μπροστά τα γεωγραφικά όρια των υπό συνένωση δήμων την οικονομική κρίση και τους διορισμένους ατσαλάκωτους νεόκοπους και ανεπάγγελτους σωτήρες που χάνουν τις καρέκλες. Τα κόμματα της αριστερής αντιπολίτευσης βάζουν θέματα απλής αναλογικής συμμετοχής του πολίτη επιταγών της ευρωπαϊκής ένωσης και ενώ θέλουν την αποκέντρωση δεν έχουν εμπιστοσύνη στην διαχείριση μεγάλων έργων και κονδυλίων από τους Δήμους και φαντάζονται εχθρούς που θα μας χρησιμοποιήσουν για τα δικά τους συμφέροντα.
Ο δήμαρχος κ.Ζαφειρόπουλος που κόπτεται σήμερα είναι μέλος του Διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ, είχε συνεπώς και έναν επιπλέον λόγο να φέρει το θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου έγκαιρα όταν γινόταν η διαβούλευση για να πάρει τις προτάσεις του δημοτικού συμβουλίου οι οποίες σίγουρα θα έδιναν και την δυνατότητα να πετύχουμε αλλαγές στα ουσιαστικά θέματα που θίγει ο Καλλικράτης. Δεν μιλήσαμε τότε και μιλάμε τώρα. Αφού με τόση θέρμη υπερασπίζεται την ΚΕΔΚΕ ας μας πει τι αποφάσισε η ΚΕΔΚΕ στην τελευταία συνέλευση ή μήπως δεν είχε απαρτία;
Από τους 335 δήμους μόνο 33 για λόγους γεωγραφικούς και έδρας αντέδρασαν
Η μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων θα έχει ένα περιθώριο χρονικό μέχρι το 2013
Οι πόροι θα προέρχονται από την φορολογία των φυσικών και νομικών προσώπων τον ΦΑΠ και από το ΦΠΑ που είναι ένας πολύ δυναμικός φόρος
Δεν μένω στην οικονομία από τις συνενώσεις των 6.000 Νομικών προσώπων και δήμων που κοστολογήθηκε από το Γενικό σε 1,8 γιατί θα αδικούσα το Νόμο.
Οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες αφορούν πολεοδομικά το περιβάλλον την υγεία την Παιδεία την κοινωνική αλληλεγγύη τι από αυτά δεν θέλουμε. Έπρεπε να έχουμε και την δυνατότητα απαλλοτρίωσης χώρων για σχολεία που την εξαιρεί από Αθήνα Θεσσαλονίκη
Τις συγχωνεύσεις νομικών προσώπων οφείλαμε από μόνοι μας να τις κάνουμε γιατί εκεί παρατηρήθηκε και το μεγαλύτερο ποσοστό κακοδιαχείρισης και προκλητικών προσλήψεων και αδιαφάνειας
Το μόνιμο προσωπικό θα τοποθετηθεί σε οργανικές θέσεις το αορίστου σε προσωποπαγείς
Έχουμε την λειτουργία της εκτελεστικής επιτροπής με τήρηση πρακτικών που βάζει δεσμεύσεις στην αυτοκρατορική συμπεριφορά των δημάρχων
Καινούργιοι θεσμοί η επιτροπή ποιότητα ζωής με καθοριστικές αρμοδιότητες χωροταξικές περιβαλλοντικές έκδοσης αδειών για καταστήματα και ο συμπαραστάτης του πολίτη που μαζί με τα αναβαθμισμένα ΚΕΠ θα βελτιώσουν και τις υπηρεσίες αλλά και την συμπεριφορά της Διοίκηση προς τους πολίτες.
Θέλω να μείνω για λίγο στα τοπικά δημοτικά συμβούλια για μας είναι καινούργια για τους άλλους αντικαθιστούν τα διαμερίσματα για όλους όμως έχουν σημαντική σημασία γιατί η γειτονιά αποκτά ρόλο διαχειρίζεται προϋπολογισμό παρεμβαίνει σε θέματα λειτουργίας βάζει προτεραιότητες στο τεχνικό πρόγραμμα και θα επιθυμούσα εφαρμογή τους σε όλους τους Δήμους για να έχουμε στην πράξη άμεση δημοκρατία με την συμμετοχή της γειτονιάς.
Αλλά ποιος ενδιαφέρθηκε για την αποκέντρωση εξουσιών του Δήμου προς στην συνοικία. Θέλουμε αποκέντρωση του κράτους αλλά δεν παραχωρούμε δική μας εξουσία.
Συνάδελφοι θα μου πείτε όλα είναι καλά στον Νόμο. Όχι ασφαλώς αλλά δεν παύει να είναι ένας Νόμος μεγάλων μεταρρυθμίσεων που μόνο προς όφελος του πολίτη και της Τ.Α θα λειτουργήσουν.
Μια θεσμική αλλαγή αναμόρφωσης του πλέον γραφειοκρατικού κράτους της Ευρώπης.
Τα κράτος της αναξιοκρατίας του ρουσφετιού, της διαφθοράς που μας οδήγησε στην κρίση κρατάει τον επιτελικό ρόλο. Οι υπηρεσίες θα είναι κοντά στον πολίτη και όχι σε δεκάδες κεντρικές υπηρεσίες που τον ταλαιπωρούσαν.
Η αιρετή περιφέρεια αναλαμβάνει τον αναπτυξιακό σχεδιασμό και οι διευθύνσεις μόνο τις αρμοδιότητες που δεν μπορούσαν να μεταφερθούν λόγω συντάγματος. Μια νέα εποχή ξεκινά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Γιαυτο λέμε Ναι στον Καλλικράτη

ΚΑΚΑ ΨΥΧΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΔΑ

Δεν χρειάζεται να έχει κάποιος γνώσεις πυρηνικής φυσικής για να αντιληφτεί ότι τα μετρά της αύξησης του φόρου καύσιμων κατά 10% σε συνδυασμό με τις διαδοχικές αυξήσεις του ΦΠΑ αντί να οδηγήσουν σε αποπληθωρισμό θα ανεβάσουν αρκετά τις τιμές στα περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες.

Την ίδια στιγμή θα κληθούν οι χαμηλόμισθοι και οι χαμηλοσυνταξιούχοι μετά τις περικοπές στα πενιχρά εισοδήματα τους να επιβιώσουν στην ακριβότερη πλέον χώρα του κόσμου που θα πρέπει να γίνει ακόμη πιο ακριβή σύμφωνα με τις λογικές διεθνών και ντόπιων καρεκλοκενταύρων.

Έτσι λοιπόν και με βάση τα αναμενόμενα λουκέτα σε αρκετές επιχειρήσεις και μικρομάγαζα η ανεργία (η πραγματική όχι αυτή των μαϊμού υπολογισμών) θα εκτοξευτεί το φθινόπωρο στο 25%.

Παράλληλα οι χαμηλόμισθοι και οι χαμηλοσυνταξιούχοι μετά τις νέες περικοπές θα έχουν πρόβλημα διαβίωσης (είδατε μήπως τους νέους λογαριασμούς της ΔΕΗ;) δε συζητάω καν τι πρόβλημα θα έχουν όσοι απ αυτούς έχουν και δανεισμό. Έστω λοιπόν ότι χαμηλόμισθοι και άτομα μερικής απασχόλησης αυτή τη στιγμή είναι το ένα τέταρτο του πληθυσμού.

Σε συνδυασμό με τους ανέργους (που επίσης θα φτάσουν σύντομα το 25%) φτάνουμε σε ένα εφιαλτικό ποσοστό 50% του πληθυσμού που δεν θα μπορεί να καλύψει βασικές βιοτικές ανάγκες.

Άρα είναι δεδομένη η αργεντινοποίηση της χωράς και η κοινωνική έκρηξη.

Και η ερώτηση είναι αν μπορούμε αυτό να το προλάβουμε.

Ναι αν γινόντουσαν κάποια συγκεκριμένα πράγματα.

1: αναδιαπραγμάτευση του χρέους σε μεγάλο βάθος χρόνου, δηλαδή για παράδειγμα ότι χρωστάμε τα επόμενα τρία χρόνια να τα πληρώσουμε σε βάθος δέκα χρόνων.

2. όχι περικοπές σε εισοδήματα μέχρι 1200 ευρώ και από κει και πέρα περικοπές αυξανόμενες αναλογικά καθώς αυξάνει το εισόδημα. Ο στόχος θα ‘ταν οι μεγαλύτερες περικοπές να γίνουν στα στελέχη εκείνα του δημόσιου τομέα που αποτελούν τη νομενκλατούρα του τόπου (μεγαλοστελέχη ΔΕΚΟ, ΕΡΤ, ΟΠΑΠ, Εφοριών, βουλευτές και ευρωβουλευτές). Έτσι και τα χαμηλά εισοδήματα δεν θα αγγιζόντουσαν και θα γινόταν κάπως πράξη το να πληρώσουν την κρίση οι έχοντες και κατέχοντες. Οπότε και ο κόσμος θα αντιδρούσε θετικά και θα στήριζε μέτρα που προωθούν λιτότητα μεν αλλά σε πνεύμα κοινωνικής δικαιοσύνης κατά το δυνατόν.

3. στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με πάγωμα οφειλών τους στις τράπεζες για ένα εξάμηνο η και χρόνο και κατάργηση του Τειρεσία αν κάποιος καταφέρει να αποπληρώσει το χρέος που τον έβαλε στα διατραπεζικά κιτάπια (δηλαδή ότι γίνεται στην Κύπρο).

4. κατάργηση κατασχέσεων πρώτης κατοικίας, πάγωμα οφειλών για όσο διάστημα κάποιοι αποδεδειγμένα έγιναν άνεργοι η μερικής απασχόλησης ενώ είχαν δανειστεί σε φάση πλήρους απασχόλησης, επιμήκυνση των προγραμμάτων καταβολής δόσεων σε όσους από τους υπόλοιπους το ζητήσουν (το τελευταίο ήδη ξεκίνησε).

Για να γίνουν όμως όλα αυτά χρειάζεται να τα ζητήσουμε συντεταγμένα και με πολιτικούς τρόπους. Αν τα κόμματα και οι πολιτικές οικογένειες που μας έφεραν σʼ αυτό το χάλι αδυνατούν να ασπαστούν απλές λογικές διαχείρισης της κρίσης και προσπαθούν να σώσουν το πορτοφόλι των διαπλεκόμενων φίλων τους αλλά όχι τα φάρμακα της γιαγιάς και το βασικό μισθό των νέων παιδιών που θα πρέπει να μπορούν να δημιουργήσουν οικογένεια, ας παραιτηθούν.

Η ανανέωση του πολιτικού σκηνικού δεν μπορεί να γίνει μόνο με κάποιες δίκες που το πολύ πολύ θα βάλουν κάποιους για ένα εξάμηνο φυλακή και μετά θα τους βγάλουν λόγω υγείας και το κύκλωμα θα τους αποζημιώσει αλλιώς.

Χρειάζεται πλήρης ανανέωση των πολιτικών δυνάμεων του τόπου και δέσμευση των νέων φορέων πάνω σε κοινωνικές πολιτικές που αποτελούν μονόδρομο για να επιβιώσει ο λαός και η χώρα...

Αισιοδοξώ ότι αυτό θα το καταλάβουν σύντομα ακόμη και οι δυναστείες που κυβερνούν πίσω από τα παρασκήνια αυτόν τον τόπο. Κύριοι για να διασώσετε το σύστημα πρέπει να μπορούμε να ζήσουμε κι εμείς.