Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

Η Alfa Romeo γιορτάζει έναν αιώνα γεμάτο νίκες και παγκόσμια ρεκόρ !





Στις 24 Ιουνίου του 2010 η Alfa Romeo συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Πολύ λίγοι κατασκευαστές στο αυτοκινητικό στερέωμα έχουν φτάσει σε ένα τόσο σημαντικό ορόσημο, και όσοι το πέτυχαν είναι ακόμα λιγότεροι αν αναλογιστεί κανείς τις εμπορικές επιτυχίες και τις νίκες σε αγώνες που έχει πετύχει η Alfa Romeo σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο εορτασμός μιας τόσο σημαντικής επετείου για την Alfa Romeo δίνει την ευκαιρία για ένα ταξίδι στο παρελθόν, όπου μπορούμε να βρούμε μερικές από τις πιο σημαντικές σελίδες της ιστορίας του αυτοκινήτου. Δίνει την ευκαιρία να θυμηθούμε αυτοκίνητα και μηχανικούς, αγώνες και κινητήρες που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στην τεχνολογική πρόοδο και στους αγώνες αυτοκινήτου του 20ου αιώνα. Η κληρονομιά μιας φίρμας όπως είναι η Alfa Romeo είναι αυτά ακριβώς, σε συνδυασμό με την προσήλωση, τη δέσμευση και την επαγγελματική περηφάνια χιλιάδων ανθρώπων -μηχανικών, εργατών, στελεχών- που έχουν διαδεχθεί ο ένας τον άλλον με το πέρασμα των χρόνων στα εργοστάσια, τα γραφεία και τις αγωνιστικές πίστες.

Η Αlfa Romeo ιδρύθηκε επίσημα στο Μιλάνο την 24η Ιουνίου του 1910. Εκείνη τη χρονιά μια ομάδα επιχειρηματιών εξαγόρασε τη Societa Italiana Automobili Darracq, το ιταλικό παράρτημα της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας μαζί με το εργοστάσιο του Portello και ίδρυσαν την “A.L.F.A.” (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili – Ανώνυμη Βιομηχανία Αυτοκινήτων Λομβαρδίας). Το έμβλημα της νέας εταιρίας υπογράμμιζε τους δεσμούς της με το Μιλάνο: ένας κόκκινος σταυρός από το έμβλημα της πόλης, και το νερόφιδο, έμβλημα της διάσημης οικογένειας Visconti, εμπνευσμένα και τα δύο από την ιστορία της πόλης του Μιλάνο και από το έμβλημα πάνω από την πύλη του κάστρου Sforzesco.

Το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη ήταν το “24 HP” ένα μοντέλο που ξεχώρισε αμέσως για τη μηχανολογία του, τις επιδόσεις και την οδηγική ευχαρίστηση -στοιχεία που έμελλε να γίνουν συνώνυμα της Alfa Romeo.

To ξέσπασμα όμως του 1ου Παγκόσμιου Πολέμου και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες δημιούργησαν προβλήματα στην εταιρία που εξαγοράστηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1915 από έναν ναπολιτάνο μηχανολόγο και επιχειρηματία, τον Nicola Romeo. Το όνομα της Alfa έγινε “Alfa Romeo” και το εργοστάσιο στο Portello με δυναμικό 2.500 εργατών επεκτάθηκε και μετατράπηκε για πολεμική παραγωγή. Έτσι η Alfa Romeo άρχισε να κατασκευάζει κομπρεσσέρ, οπλισμό, κινητήρες αεροσκαφών και -από το 1917- τραίνα. Τελικά η εταιρία άρχισε να κατασκευάζει ξανά αυτοκίνητα μετά το πέρας του πολέμου.

Το πρώτο και σημαντικό άλμα της Alfa Romeo προς την καθιέρωση ήρθε με την κατάκτηση του διάσημου αγώνα Targa Florio το 1923 (η πρώτη από ένα σύνολο 10 νικών για την εταιρία) με το μοντέλο “RL TF”. Τότε ήταν και η παρθενική εμφάνιση για το τετράφυλλο τριφύλλι (“quadrifoglio” στα ιταλικά) ως αγωνιστικό έμβλημα. Κατόπιν, το 1925 με την “P2 Gran Premio”, η Alfa Romeo κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτου, το πρώτο σε μια σειρά πέντε νικών για την εταιρία.

Στο μεταξύ ο Romeo αντικατέστησε τον Αρχιμηχανικό της Alfa, Giuseppe Merosi, ένα από τα ιδρυτικά στελέχη της εταιρίας -από το 1910- που είχε δημιουργήσει τα πρώτα μοντέλα της Alfa, με τον Vittorio Jano, δημιουργό των σπουδαίων Alfa Romeo της δεκαετίας του '30. Το πρώτο του μοντέλο ήταν το “P2”, και στη συνέχεια τα “6C 1500” (1928), “6C 1750” (1930), “8C 2300” (1931) και “Gran Premio Tipo B-P3” (1932), όλα τους αυτοκίνητα που συνέβαλαν τα μέγιστα στην επίτευξη σημαντικών ρεκόρ για τα “Quadrifoglio” και εκτόξευσαν στα ύψη το πρεστίζ που είχαν πια τα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο του Portello. O Jano ήταν υπεύθυνος και για το θρυλικό "8C" οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με υπερσυμπιεστή.

Η δεκαετία του 1930 ήταν η χρονική περίοδος κατά την οποία δημιουργήθηκε ο θρύλος της Alfa Romeo. H μηχανολογική αξιοπιστία ήταν αδιαφιλονίκητη και τα ονόματα γενναίων οδηγών όπως οι Antonio Ascari, Gastone Brilli Peri, Giuseppe Campari, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Achille Varzi βρίσκονταν στα χείλη όλων. Κέρδισαν πολλούς θρυλικούς αγώνες: Mille Miglia (11 νίκες, ένα αξεπέραστο ρεκόρ), Le Mans 24 Hours (τέσσερις συνεχόμενες χρονιές), Targa Florio και πολλά διεθνή Grand Prix. Επιπρόσθετα, η πολύτιμη τεχνογνωσία που αποκόμιζε η Alfa Romeo από τους αγώνες μεταφερόταν στα απλά αυτοκίνητα παραγωγής.

Η παγκόσμια οικονομική ύφεση που ακολούθησε το μεγάλο Κραχ της Wall Street το 1929, είχε αντίκτυπο στην εξάπλωση της Alfa Romeo: Τα ηνία της εταιρίας ανέλαβε το 1933 το IRI (Istituto per la Ricostruzione Industriale – Ινστιτούτο για την Βιομηχανική Ανασυγκρότηση). Ο Ugo Gobbato διορίστηκε Γενικός Διευθυντής. Εξορθολόγισε και αναδιοργάνωσε την παραγωγή όντας επικεντρωμένος στις κύριες δραστηριότητες της Alfa Romeo που ήταν η παραγωγή κινητήρων αεροσκαφών, βιομηχανικών οχημάτων και επιβατικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Tην ίδια χρονιά η εταιρία αφήνει τον κόσμο των αγώνων και τα θαυμάσια “8C2300B” δίνονται στη Scuderia Ferrari. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά: Τα μοντέλα της Alfa Romeo κέρδισαν περισσότερους αγώνες από οποιονδήποτε κατασκευαστή το 1934 και οι αγώνες επισκίασαν ακόμη και αυτά τα αυτοκίνητα παραγωγής το 1936. Την ίδια στιγμή περισσότερο από το ογδόντα τοις εκατό των εσόδων της εταιρίας προέρχονταν από την αεροναυτική παραγωγή. Νέες παραγγελίες έρχονταν διαρκώς ακόμη και από το εξωτερικό και ένα νέο εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί στο Pomigliano d' Arco στη Νάπολη, στα τέλη εκείνης της δεκαετίας.

Η έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου άλλαξε άρδην τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρίας. Όπως οι περισσότερες ιταλικές βιομηχανίες, η Alfa Romeo μετατράπηκε σε πολεμική βιομηχανία και οι εγκαταστάσεις της βομβαρδίστηκαν επανειλημμένα από τις Συμμαχικές Δυνάμεις (το εργοστάσιο στο Portello διέκοψε οριστικά τη λειτουργία του μετά την καταστροφή που υπέστη στις 20 Οκτωβρίου του 1944).

Η Alfa Romeo επαναλειτούργησε τον Απρίλιο του 1945 μετά την υπογραφή της συνθηκολόγησης της Ιταλίας, αλλά όλες οι εγκαταστάσεις της Alfa Romeo είχαν υποστεί σημαντικές ζημιές, και δεν υπήρχαν πρώτες ύλες και εξαρτήματα για την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών, λεωφορείων ή επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, οι οκτώ χιλιάδες εργαζόμενοι του εργοστασίου στο Portello άρχισαν την κατασκευή ηλεκτρικών συσκευών, μεταλλικών επίπλων και κουφωμάτων με άλλα λόγια όσων χρειάζονται για την ανοικοδόμηση μιας χώρας.

Η παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε πάλι μόλις το 1946. Το προπολεμικό “6C 2500” άρχισε και πάλι να παράγεται ενώ όσες “158” είχαν διασωθεί από τα χαλάσματα του πολέμου άρχισαν να τρέχουν και πάλι σε αγώνες. Νέες εκδόσεις (Freccia d' oro και Villa d' Este) ξεκίνησαν να παράγονται ενσωματώνοντας ένα καινοτόμο επιλογέα ταχυτήτων τοποθετημένο στην κολόνα του τιμονιού. Το μοντέλο “1900”, η πρώτη Alfa Romeo με αυτοφερόμενο αμάξωμα, σχεδιάστηκε το 1950 από τον Orazio Satta Puliga (που είχε προσληφθεί από την εταιρία το 1938) και η πρώτη σύγχρονη γραμμή παραγωγής ξεκίνησε να λειτουργεί στο Portello. Οι νίκες στους αγώνες πολλαπλασιάστηκαν. Η κυριαρχία των Alfa 158 ήταν απόλυτη και ο Nino Farina κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1950. Την επόμενη χρονιά ήταν η σειρά του θρυλικού Juan Manuel Fangio: κατέκτησε το δεύτερο πρωτάθλημα πίσω από το τιμόνι μιας Alfa Romeo 159 με τον πιο δυνατό κινητήρα 1.500 κ.εκ. που είχε ποτέ κατασκευαστεί με απόδοση 425 ίππων και τελική ταχύτητα πάνω από 300 χιλιόμετρα την ώρα. Αμέσως μετά η Alfa Romeo αποφάσισε να αποχωρήσει από τους αγώνες Grand Prix αλλά συνέχισε να συμμετέχει στη Sport κατηγορία με την “1900 Disco Volante” ένα αυτοκίνητο σε σχήμα ιπτάμενου δίσκου ικανού να φτάνει μέγιστη ταχύτητα 225 χιλιομέτρων την ώρα. Στο μεταξύ η εταιρία επικεντρώθηκε στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, βαρέων οχημάτων, κινητήρων αεροσκαφών και πλοίων καθώς και πετρελαιοκινητήρων για βιομηχανικές εφαρμογές. Σε συνέχεια της αναδιάρθρωσης του IRI το 1948 η Alfa Romeo πέρασε υπό τον έλεγχο της εταιρίας Finmeccanica.

Το 1954 παρουσιάστηκε η “Giulietta Sprint”. Αυτό το μοντέλο, μαζί με τις “Spider” (1955) και “Βerlina” (1955) – έμελλε να αποτελέσουν αυτοκίνητο-σταθμό και όχι μόνο για την ιστορία της Alfa Romeo. Έθεσε νέες παραμέτρους (ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα δύο εκκεντροφόρων κατασκευασμένων από αλουμίνιο) και ενσωμάτωνε τη θέληση μιας ολόκληρης χώρας, της Ιταλίας να αφήσει πίσω της τα πέτρινα χρόνια του πολέμου. Επιπρόσθετα ενίσχυε την εικόνα της Alfa Romeo ως ενός μεγάλου κατασκευαστή αυτοκινήτων. Το 1960 ξεκίνησε με την επιτυχία της “Giulia” (1962), που εξέλισσε τη φιλοσοφία της προγενέστερης “Giulietta” σε νέα επίπεδα αναγκάζοντας την Alfa Romeo να επεκτείνει τη γραμμή παραγωγής ξεκινώντας μια νέα μονάδα στο Arese κοντά στο Μιλάνο. Στο τέλος της μακράς και ένδοξης καριέρας της οι “Giulia”, “Giulia Sprint GT” (1964), “1600 Spider Duetto” (1966) και “1750” σε εκδόσεις σεντάν, κουπέ και σπάιντερ άγγιξαν το σημαντικό στόχο του ενός εκατομμυρίου κατασκευασμένων μονάδων. Οι αγωνιστικές δραστηριότητες συνεχίστηκαν καθ' όλη τη διάρκεια της δεκαετίας. Ιδρύθηκε η αγωνιστική ομάδα Autodelta και η Alfa Romeo σημείωσε νίκες σε όλο τον κόσμο με τις “Giulia TZ” (1963), “TZ 2” (1965), “Giulia GTA” (1965) και “33” (από το ’69 ως το ’71).

Η δεκαετία του 1960 ήταν μια χρονική περίοδος ανθοφορίας για την Alfa Romeo: τα αυτοκίνητά της πωλούνταν πια παντού ανά τον κόσμο και οι δεσμοί με την αγορά των ΗΠΑ -ακόμη πολύ σημαντική ως σήμερα- ενισχύθηκαν. Ως αποτέλεσμα της εμπνευσμένης και προοδευτικής καθοδήγησης του Giuseppe Luraghi, Διευθύνοντος Συμβούλου μέχρι το 1974, και των αξιοσημείωτων ικανοτήτων του αρχιμηχανικού Orazio Satta Puliga, που δημιούργησε όλα τα μοντέλα της εταιρίας μέχρι και την "Alfetta", η Alfa Romeo έφτασε στο απόγειο της ανάπτυξής της. Το εργοστάσιο του Portello, με την πόλη του Μιλάνο να επεκτείνεται διαρκώς, ήταν πια ανεπαρκές. Έτσι η παραγωγή σταδιακά μεταφέρθηκε στο νέο εργοστάσιο (έκτασης μεγαλύτερης των 2,5 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων), στο Arese και μια πίστα δοκιμών εγκαινιάστηκε στο Balocco (Vercelli).

Ακολουθώντας την αύξηση στη ζήτηση, η Alfa Romeo αποφάσισε την έναρξη λειτουργίας ενός νέου εργοστασίου στο Pomigliano d' Arco (Νάπολη): Ο θεμέλιος λίθος ετέθη στις 29 Απριλίου το 1968. Ο μηχανικός Rudolf Hruska κλήθηκε να σχεδιάσει ένα νέο αυτοκίνητο: την "Alfasud", ένα συμπαγές προσιτό αυτοκίνητο εξοπλισμένο με μια σειρά εξεζητημένων μηχανολογικών λύσεων (τετρακύλινδρος boxer κινητήρας με τοποθέτηση εμπρός) που λανσαρίστηκε το 1971. Η παραγωγή της ”Alfetta” ξεκίνησε στο Arese την επόμενη χρονιά. Αυτό το σπορ σεντάν με τη σύνθετη μηχανολογία του (κινητήρας εμπρός τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, κίνηση πίσω, άξονας “De Dion” πίσω και διαφορικό) έμελλε να γίνει ο ηγέτης στην κατηγορία του για πολλά χρόνια. Η "Alfetta GT” (1974), ακολουθούμενη από τη νέα “Giulietta” (1977) , ήταν η ραχοκοκκαλιά της παραγωγής του εργοστασίου στο Arese. Στο μεταξύ η Alfa Romeo κατέκτησε δύο Παγκόσμιους Τίτλους: το 1975 με την 33 TT 12 (Πρωτάθλημα Κατασκευαστών), και το 1977 με την 33 SC 12 (Πρωτάθλημα Πρωτότυπων).

Τα προβλήματα που ενέσκηψαν τη δεκαετία του '70 από τις κοινωνικές αναταραχές έγιναν κάτι παραπάνω από αντιληπτά σε ολόκληρη την Ιταλία και την Alfa Romeo. Παρόλα αυτά η εταιρία συνέχισε την πορεία ανάπτυξης προετοιμάζοντας μοντέλα και στρατηγικές για τη δεκαετία που ερχόταν: Η "Alfa 33”, αντικατέστησε την "Alfasud” το 1983, και η τόσο σημαντική “Alfetta” αντικαταστάθηκε από τις "Alfa 90” (1984) και "Alfa 75” (1985), ενώ με την τελευταία “Alfetta” η Alfa Romeo γιόρτασε την 75η επέτειο από την ίδρυσή της.

Η εταιρία “άλλαξε χέρια” ξανά το 1986, για τρίτη φορά στην ιστορία της. Το Fiat Group εξαγόρασε την Alfa Romeo που εκείνη την περίοδο παρουσίαζε την εντελώς νέα “ναυαρχίδα” της, την “164” (1987). Η επιτυχία του μοντέλου θα αναζωογονούσε τόσο την εταιρία όσο και το εργοστάσιο στο Arese. Το 1992 ήταν η χρονιά της “155”, ενός μοντέλου ιδιαίτερα επιτυχημένου στους αγώνες. Η “145” λανσαρίστηκε σε αντικατάσταση της “33” το 1994 και οι σπορ “GTV” και “Spider” έκαναν την εμφάνισή τους την επόμενη χρονιά. Το μοντέλο της αναγέννησης της εταιρίας τη δεκαετία του '90 ήταν η “156” (1997). Με νέο στιλ και κορυφαίες μηχανολογικές λύσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός και κινητήρας πετρελαίου τεχνολογίας common-rail) η 156 ήταν μεγάλη εμπορική επιτυχία, βραβεύτηκε ως “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” το 1998 αλλά ήταν και εξαιρετικά επιτυχημένη στον αγωνιστικό στίβο κατακτώντας πολλές νίκες στο πρωτάθλημα Τουρισμού. Η “166” αντικατέστησε την “164” το 1998, και το 2000 η “147” (επίσης “Αυτοκίνητο της Χρονιάς”) αντικατέστησε την “145” και ήταν ακόμα πιο επιτυχημένη από τη “μεγάλη αδελφή” της την 156. Το φθινόπωρο του 2003 παρουσιάζεται η “GT”, ένα τετραθέσιο κουπέ με σχεδίαση που θύμιζε τη θρυλική “Giulietta Sprint”. Το 2005 η “159” αντικαθιστά την “156” με εμφανή την εξέλιξη στο στιλ, την εμφάνιση και τις επιλογές κινητήρων και αμαξωμάτων. Την ίδια χρονιά “γεννιέται” η "Brera” κουπέ ακολουθούμενη από τη νέα “Spider” το 2006.

Την ίδια χρονιά αποκαλύπτεται η πολυαναμενόμενη “8C Competizione”, ένα κουπέ υπερυψηλών επιδόσεων με σχεδίαση που την κατέστησε αμέσως ένα διαχρονικά κλασικό μοντέλο. Μόνο 500 μονάδες παρήχθησαν και αυτό το super car αποκτήθηκε από συλλέκτες και μια χούφτα τυχερών ιδιοκτητών. Ο κύκλος όμως δεν έκλεισε εκεί. Το 2008 λανσαρίστηκε η “8C Spider” που διατηρούσε τις ίδιες μηχανολογικές λύσεις και το υψηλό επίπεδο επιδόσεων της κουπέ.

Την ίδια χρονιά λανσαρίστηκε επίσης ένα supermini με εκπληκτική σπορ εμφάνιση, φτιαγμένο για νέους οδηγούς που θα ήθελαν ένα ξεχωριστό, ολοζώντανο αυτοκίνητο: ήταν η Alfa Romeo MiTo. Τώρα είναι η σειρά της εντελώς νέας “Giulietta” να αναζωογονήσει την παρουσία της Alfa Romeo σε μια από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με την επέτειο των 100 χρόνων της εταιρίας, το όνομα “Giulietta” αποτίει φόρο τιμής σε έναν αυτοκινητικό θρύλο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Alfa Romeo. H Giulietta είναι ένα αυτοκίνητο που τη δεκαετία του '50 αιχμαλώτισε τη φαντασία γενεών ολόκληρων από λάτρεις της οδήγησης κάνοντας το όνειρο της απόκτησης μιας Alfa Romeo και την απόλαυση της άνεσης και της τεχνολογικής υπεροχής της εφικτή σε όλους για πρώτη φορά. Το Style Centre της Alfa Romeo έχει σχεδιάσει την Giulietta, ένα πεντάθυρο hatchback με γνήσια Alfa Romeo εμφάνιση, ικανό να κινείται με ακρίβεια στις πιο απαιτητικές διαδρομές και να προσφέρει απαράμιλλη άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Αυτή είναι και η πεμπτουσία της νέας "Compact" πλατφόρμας. Κάνοντας χρήση πολυσύνθετων μηχανολογικών λύσεων σε αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης, κορυφαίων υλικών και ανώτατου επιπέδου μεθόδων παραγωγής η Giulietta επιτυγχάνει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης, δυναμικών χαρακτηριστικών και ασφάλειας τόσο ενεργητικής όσο και παθητικής.

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΣΤΟ ΒΗΜΑ ΟΙ … ΓΛΑΣΤΡΟΥΛΕΣ ΜΑΣ

Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία σήμερα είναι κατά το ΒΗΜΑ – ναι το ΒΗΜΑ του ΔΟΛ λέμε, δεν λέμε το ΒΗΜΑ της Άνω Μαγουλινίτσας - οι ζαρντινιέρες επικοινωνίας! Τόσο πολύ δηλαδή θεωρούν στο ΔΟΛ – (λέγε με Δημητράκη) – πως απασχολεί τoν έλληνα πολίτη, την εποχή του ΔΝΤ το θέμα της … γλάστρας.
Βέβαια ο Δημητράκης είναι γνωστός από το όμορφο και δεοντολογικό παρελθόν του. Βγάζει εφημερίδες, βρίζει, συκοφαντεί, εκλιπαρεί να μην του γίνουν μηνύσεις, υπόσχετε ότι θα κάνει διορθώσεις και μετά … κλείνει τις εφημερίδες και φεύγει για να μην κάνει την διόρθωση.

Τώρα βρήκε σύμμαχο ο Δημητράκης στα συμφέροντα που ενοχλούνται από την αποδοχή της γλάστρας ως διαφημιστικό μέσο από τους πολίτες που δεν είναι ΗΛΙΘΙΟΙ και καταλαβαίνουν ότι αν είναι να υπάρχει υπαίθρια διαφήμιση καλύτερα να υπάρχει σε μέσα φιλικά με το περιβάλλον και χρηστικά για τους πολίτες και όχι σε γιγαντοεκτρώματα.

Βρήκε και σύμμαχο στον δήμο ο Δημητράκης. Καταλαβαίνετε ποιον, αναγνώστες μου είστε, γατόνια είστε.

Η σοβαρή απάντηση ετοιμάζεται και θα είναι ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗ. Θέλει χρόνο και τεκμηρίωση. Και νομοθεσία και παραδείγματα και φωτογραφίες και σύγκριση με τον ανταγωνισμό και ό,τι χρειάζεται για να πειστούν οι έχοντες ώτα ακούειν. Οι άλλοι .... Μαριγούλα - Μαριγώ .....

Πρωτοσέλιδα μας είπε ότι οι γλαστρούλες με τα λουλουδάκια είναι ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΕΣ το ΕΓΚΡΙΤΟ ΒΗΜΑ. Νομικά κατά του ΔΟΛ δεν μπορούμε να στραφούμε όπως καταλαβαίνετε. Θα είναι εντελώς άνισος ο αγώνας.

Στον Χαλανδραίο πολίτη και στην λογική του όμως απευθυνόμαστε.

Στην διεύθυνση του ΔΟΛ και του ΒΗΜΑΤΟΣ για να διορθώσει την αδικία κάνουμε αίτημα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω.

Στον Δήμαρχο Χαλανδρίου κο Ζαφειρόπουλο που απάντησε στο ΒΗΜΑ λέγοντας απλώς την αλήθεια ζητάμε να κθαρίσει το οικόπεδο.

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΕΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕΙ!

ΥΓ. ΟΛΑ ΤΑ SITES - BLOGS κλπ e-συγγενείς ανήρτησαν την απάντησή μας για το θέμα ενώ πολλοί καλόπιστοι επικριτές της γλάστρας που επικοινωνήσαμε κατάλαβαν ότι έχουμε δώσει συνεπείς με το νόμο και την ουσία του προβλήματος των τροχαίων απαντήσεις.
ΟΛΑ; ΄Οχι όλα! Μόνο η ΣΤΑΣΗ δεν έχει αναρτήσει ακόμα τις εξηγήσεις μας. Βέβαια είδαμε την υπογραφή στην ανάρτηση και καταλάβαμε .... Όμως είναι foul σύντροφοι .....

ΣΠΑΠ: Πρώτη Εθελοντική Δράση Ποτίσματος Κοκκιναρά Πεντελικού έτους 2010.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΡ. ΠΡΩΤ: 394

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Ν.ΠΕΝΤΕΛΗ 152 36 Προς :
ΗΡ. ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 27 - Εθελοντικές-Περιβαλλοντικές Οργανώσεις
ΤΗΛ:210 8033622 - Σύλλογοι, Λοιποί Φορείς Ζώνης Ευθύνης του Σ.Π.Α.Π.
ΦΑΞ:210 6131461 - Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης

e-mail spap.peteliko@hotmail.com

www.spap.com.gr Kοιν.: - Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής

Υπουργό κα Τίνα Μπιρπίλη

Υφυπουργό κ. Μωραϊτη & Υφυπουργό κ. Μανιάτη

- Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

Υπουργό κα Κατερίνα Μπατζελή

- Περιφέρεια Αττικής-Γεν. Γραμματέα κ.Ηλία Λιακόπουλo

-Δασαρχείο Πεντέλης/ Δασάρχη κ. Καλπακξίδη Αναστάσιο

-Xορηγός δράσης «COSMOTE»,

-Χορηγός δράσης «Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση»

- Χορηγός Επικοινωνίας: Ραδιοτηλεοπτικός Σταθμός ΣKAΪ

-Δήμαρχοι, Πρόεδροι Δήμων & Κοινοτήτων μελών Σ.Π.Α.Π.

- Μέλη Δ.Σ. & Ε.Ε. Σ.Π.Α.Π.



ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕΛΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ:

ΚΗΦΙΣΙΑ, Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΜΕΛΙΣΣΙΑ, ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ, ΠΕΝΤΕΛΗ, ΕΚΑΛΗ, ΔΡΟΣΙΑ, ΔΙΟΝΥΣΟΣ, ΑΝΟΙΞΗ, ΡΑΦΗΝΑ, ΣΤΑΜΑΤΑ, ΡΟΔΟΠΟΛΗ, Ν. ΜΑΚΡΗ, ΠΙΚΕΡΜΙ, ΑΝΘΟΥΣΑ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ, ΚΡΥΟΝΕΡΙ, ΠΕΥΚΗ.



ΘΕΜΑ: Πρώτη Εθελοντική Δράση Ποτίσματος Κοκκιναρά Πεντελικού έτους 2010.



1. Σας γνωρίζουμε, σε συνέχεια σχετικού ότι, ο Σύνδεσμος Δήμων & Κοινοτήτων Προστασίας και Ανάπλασης Πεντελικού, οργανώνει σε συνεργασία με το Ραδιοτηλεοπτικό Σταθμό ΣΚΑΪ, την



1η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΠΟΤΙΣΜΑΤΟΣ για το έτος 2010


των δενδρυλλίων που φυτεύσαμε το Χειμώνα στην περιοχή Κοκκιναρά Πεντελικού,


την ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010 από ώρας 09:00 π.μ.



2. Σημεία συνάντησης την 09:00 ώρα όπως παρακάτω:


(α).Κέντρο Επιχειρήσεων (Κ.ΕΠΙΧ.) στη θέση «Τρίστρατο» (είσοδος από Ν.Πεντέλη,τέρμα οδού Τενέδου).


(β). Δεξαμενή Πυροσβεστικού Σώματος (είσοδος από Κηφισιά, οδός Ξενίας)


Βυτιοφόρα οχήματα πλήρωσης ύδατος θα είναι σταθμευμένα περιμετρικά των περιοχών ποτίσματος και οι προτοποθετημένες δεξαμενές στα υψώματα θα είναι γεμάτες.

3. Ο Σύνδεσμος μάχεται για την Περιβαλλοντική Ανάσταση του πολύπαθους Πεντελικού βουνού και στηριζόμενος στην ευαισθησία σας για το Περιβάλλον ως ενεργών πολιτών και εθελοντών, σας προσκαλεί στην δράση αυτή.

4. Παρακαλείστε για την συμμετοχή σας και να μας ενημερώσετε για τον αριθμό των εθελοντών που θα συμμετάσχουν από τον φορέα σας.

5. Συντονιστική σύσκεψη για το θέμα, θα γίνει στο Δήμο Πεντέλης (Ηγ.Μακρυγιάννη 2 & Ελ.Βενιζέλου) την Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010 και ώρα 18:30.


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ στα τηλ.: 210-6131461, 210 8041449, 2108033622 Φαξ: 210-6131461 - 8041168

e-mail: pentelimayor.dsk@gmail.com & spap.penteliko@hotmail.com ιστοσελίδα www.penteli.gr


ΠΡΟΣΟΧΗ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΑΥΤΗ,

ΝΑ ΦΟΡΑΤΕ ΑΡΒΥΛΕΣ – ΓΑΝΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΕΛΟ!


Ο Πρόεδρος του Σ.Π.Α.Π. & Δήμαρχος Πεντέλης

Δημήτριος Στεργίου – Καψάλης

Green Day - Know Your Enemy (Concert Privê)

ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ! Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΝΤΡΕΝΤ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ!

"ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΕΓΩ!"

ΚΟΥΙΖ:

Ποιος το είπε;

Πιθανές Απαντήσεις:

Ο Λουδοβίκος ο Ήλιος; (Le etat, chez moi!)
Ο Αδόλφος Χίτλερ; (Ich bin dein Chief, ich bin dein Fuhrer)
Ο Νταλαρίνας το 1978 στο Χαλάνδρι. (Σιγά θα πατήσεις το χελωνάκι)
Ο Ιούλιος Καίσαρ (Veni, Vidi,Vici)
Ο εκπρόσωπος της Τρόικας του ΔΝΤ! (Εμείς δεν φταίμε, η κυβέρνηση μας βάζει!)
Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ στην Λιμνούπολη. (Θα κάνω μια βουτιά στο χρυσάφι μου)
Ο δικαστής Ντρέντ στην Mega City (Νομίζω ότι είσαι παράνομος οπότε θα σε εκτελέσω για να σιγουρευτώ)
Κανείς από τους παραπάνω.

Οι σωστές απαντήσεις μπαίνουν σε κλήρωση για ένα εισητήριο σε συναυλία του Μύρωνα Στρατή, ξέρετε αυτού του πιτσιρικά που λέει το ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΕ ΘΕΛΩ ΕΓΩ  ή κάπως έτσι λέει το τραγουδάκι.

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΑΝΑΠΤΥΧΤΗΚΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ
Ο «Καλλικράτης» δε φέρνει τίποτα το καινούργιο και τίποτα το άγνωστο. Προπαντός δεν φέρνει τίποτα το φιλολαϊκό..
Η κυβέρνηση προωθεί μια σειρά αλλαγών στην Αυτοδιοίκηση, που σίγουρα δεν κινούνται στην κατεύθυνση της διασφάλισης του λαϊκού συμφέροντος. Αυτό που επιδιώκεται είναι η συγκρότηση ενός μηχανισμού, προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων, και του μεγάλου κεφαλαίου.

Η υλοποίηση των αλλαγών αυτών θα χτυπήσει ακόμα περισσότερο το λαϊκό εισόδημα, αφού η χρηματοδότηση μιας σειράς υπηρεσιών που θα περάσουν στους δήμους και τις περιφέρειες θα συνδέεται με τη φορολόγηση των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.



Επιπλέον, θα ανοίξει ο δρόμος για τη δράση του κεφαλαίου με καλύτερους όρους σε διάφορους τομείς και με κριτήριο την αύξηση της κερδοφορίας του.



Η όποια συζήτηση έχει αναπτυχθεί γύρω από την αριθμητική μείωση και από τοπικιστικά ζητήματα (κάτι που το ζήσαμε και εμείς εδώ έως την στιγμή που αποφασίστηκε ότι το Χαλάνδρι δεν ενώνεται με κάποιον άλλο δήμο) είναι άκρως αποπροσανατολιστική και εχθρική προς τα λαϊκά συμφέροντα, γιατί κρύβουν την αλήθεια.





Οι υποστηρικτές του Καλλικράτη μιλούν για λιγότερο κράτος και «αποκέντρωση». Μια «αποκέντρωση» που στην ουσία είναι συγκέντρωση για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων. Λόγω της πληθυσμιακής συγκέντρωσης θα μεγαλώσει το αντικείμενο των μεγάλων δημόσιων έργων και των έργων υποδομής και θα αναλαμβάνουν την κατασκευή τους μόνο οι κολοσσοί του κλάδου.



Ισχυρίζονται ότι με τον Καλλικράτη ενισχύεται η Δημοκρατία και η διαφάνεια…….



Το ίδιο το νομοσχέδιο όμως αποδεικνύει το αντίθετο:

• Με την εφαρμογή του ίδιου εκλογικού συστήματος, με μόνη αλλαγή και αυτή αν γίνει το 42%+1 σε 50% +1( εμείς πιστεύουμε στην απλή αναλογική και στην άμεση εκλογή Δήμαρχου)

• Με την λειτουργία της εκτελεστικής επιτροπής που αποτελείτε μονό από την πλειοψηφία

• Με τον τρόπο συγκρότησης των άλλων επίτροπων όπου η αντιπολίτευση θεωρείτε ενιαία και ο τρόπος εκλογής των μελών από αυτή οδηγεί σε αποκλεισμούς παρατάξεων( χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αποκλεισμός της παράταξης μας από όργανα όπως η Δημαρχιακή Επιτροπή εξαιτίας της στάσης της παράταξης του κ. Ανδρεόπουλου)

• με παρεμβάσεις στη λειτουργία των παρατάξεων αφού καθορίζουν διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν αυτές για την αποπομπή η επαναπρόσληψη μελών τους

• με την «εποπτεία και έλεγχο» των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων που σημαίνει άμεση παρέμβαση στη δομή και στο περιεχόμενο του συνδικαλιστικού κινήματος των γονιών.

Φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν ότι μέσα από τον Καλλικράτη σίγουρα δεν ενισχύεται η δημοκρατία.



Ο «Καλλικράτης» επίσης αποτελεί εφιάλτη για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αφού σύμφωνα με το νομοσχέδιο, εργαζόμενοι που σήμερα εργάζονται στους δήμους αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα απολυθούν ή θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες.



Συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο προβλέπεται δραστικός περιορισμός των φορέων που σήμερα υπάρχουν και λειτουργούν στο πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και εκείνων που θα μεταφερθούν από την κεντρική διοίκηση προς τους νέους δήμους.



Αποτέλεσμα αυτών είναι να βρεθούν εργαζόμενοι στο δρόμο, κυρίως συμβασιούχοι και εργαζόμενοι με συμβάσεις αορίστου χρόνου Ιδιωτικού Δικαίου.



Ακόμα και οι μόνιμοι δεν πρέπει να θεωρούν δεδομένες τις θέσεις τους. Πρόσφατα, ο γνωστός κ. Πάγκαλος υποστήριξε ότι δεν υπάρχει συνταγματικό κώλυμα για την απόλυση μονίμων υπαλλήλων των οποίων η οργανική θέση στο Δημόσιο έχει καταργηθεί. Έτσι, στη βάση αυτής της άποψης, οι συγχωνεύσεις φορέων και υπηρεσιών στους νέους δήμους, η μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στην Αυτοδιοίκηση και η δημιουργία - κατά συνέπεια - νέων οργανισμών οδηγεί στην κατάργηση χιλιάδων μόνιμων θέσεων και στη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων, άρα σε πλήθος απολύσεων μονίμων υπαλλήλων.



Το Χαλάνδρι μπορεί να έμεινε ανέπαφο όσον αφόρα πιθανή ενοποίηση, όμως οι κάτοικοι του θα επηρεαστούν άμεσα από τις υπόλοιπες αλλαγές.



Η μεταφορά αρμοδιοτήτων από την κεντρική εξουσία στην αυτοδιοίκηση σε τομείς όπως η Υγεία, η Πρόνοια η Παιδεία κ.α., διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα τους. Παράλληλα διευκολύνει την εμπορική – κερδοσκοπική δραστηριότητα σε αυτούς τους τομείς μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.



Αυτή η μεταφορά αρμοδιοτήτων στους δήμους συνδέεται με τη λεγόμενη «λειτουργική και οικονομική αυτοδυναμία». Δηλαδή, το δραστικό περιορισμό των επιδοτήσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και την στελέχωσή τους με προσωπικό που θα έχει υποστεί αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς με την επέκταση «ευέλικτων» εργασιακών σχέσεων (ωρομίσθιο, συμβάσεις ορισμένου χρόνου κ.λπ.).



Έχουν ήδη δρομολογηθεί (περισσότερο ως προς τις αρμοδιότητες και λιγότερο ως προς τους πόρους) η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων αλλά και οι κανόνες κεντρικού ελέγχου. Θεσμικά κατοχυρώθηκαν αυτές οι μεταρρυθμίσεις στη διαμόρφωση του Νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.



Ενώ το κράτος θα εισπράττει κανονικά τους φόρους από τους πολίτες δεν θα αποδίδει στους δήμους τα αντίστοιχα ποσά για τις συγκεκριμένες νέες αρμοδιότητες. Έτσι για την λειτουργία τους θα αναζητούνται έσοδα είτε από τους Δημότες είτε από επιχειρηματίες (με την μορφή χορηγιών). Ο δημότης θα κληθεί να πληρώνει 2 και 3 φόρες για παροχές που έως σήμερα ήταν δεδομένες. Δήμοι με καλύτερο βιοτικό επίπεδο και κατοίκους με υψηλότερο μέσο εισόδημα θα έχουν καλύτερο επίπεδο παροχών, όποτε ο ενιαίος κοινωνικός χαρακτήρας στις εκχωρούμενες αρμοδιότητες θα είναι ανάμνηση.



Όταν οι δήμοι δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους θα καταφεύγουν στον δανεισμό…….



Πολλοί δήμοι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι χρεωμένοι σε τράπεζες. Αυτός είναι ο κανόνας. Η πρακτική του δανεισμού ενός δήμου είναι συνηθισμένη και συμβαίνει έτσι κι αλλιώς και στην Ελλάδα. Αιτιολογία για το δανεισμό αποτελεί το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι για να ασκήσει ένας δήμος μια σειρά αρμοδιότητες. Αυτό έχει δυσάρεστη επίπτωση στο λαϊκό εισόδημα ιδιαίτερα μάλιστα όταν έρχεται η στιγμή να πληρωθεί ο λογαριασμός αυτής της πολιτικής.

Υπάρχουν συγκεκριμένα παραδείγματα από τη διεθνή πραγματικότητα:

Στο δήμο του Σεντ Ετιέν, στη Νοτιοανατολική Γαλλία αυξήθηκαν δύο φορές οι φόροι, μειώθηκε κατά τα 2/3 το σχέδιο ανακαίνισης του τοπικού μουσείου και ματαιώθηκε η κατασκευή γραμμής τραμ.

Στην Ιταλία, στην πόλη Ρεκανάτι, των 22.000 κατοίκων, για να αντιμετωπιστούν τα χρέη ιδιωτικοποιήθηκε το πάρκο της πόλης, έκλεισαν οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί, μειώθηκαν τα βοηθήματα προς τους ηλικιωμένους και ανεστάλησαν έργα επιδιόρθωσης των γραφικών πλακόστρωτων δρόμων.

Στη Γερμανία, σύμφωνα με τη Γερμανική Ομοσπονδία Δημοτικών Συμβουλίων, τα έσοδα από τους τοπικούς φόρους ήταν κατά 7 δισ. λιγότερα το 2009. Έτσι άρχισαν οι περικοπές. Η πρωτεύουσα της χώρας, το Βερολίνο για εξοικονόμηση πόρων προχώρησε σε μείωση προσωπικού, μισθών και υπηρεσιών, κλείνοντας αρκετές εγκαταστάσεις, όπως δημοτικές πισίνες, βιβλιοθήκες, θέατρα, ή αυξάνοντας πολύ σε άλλες τις συνδρομές και τα εισιτήρια εισόδου. Επίσης, πολλές πόλεις και δήμοι της Γερμανίας όπως το Λεβερκούζεν επιζούν με μεσοπρόθεσμο δανεισμό.

Τέλος, στην Ισπανία, οι περισσότερες περιφέρειες της χώρας βασίζουν τα έσοδά τους σε μεγάλο βαθμό στη φορολογία.

Είναι ενδεικτικό ένα άρθρο στην γαλλική εφημερίδα Le Monde με τίτλο «Από το κράτος πρόνοιας στο κράτος μάνατζερ» ο τίτλος και μόνο αποτυπώνει το όλο σκεπτικό.



Είναι γεγονός ότι πολλές χώρες της ΕΕ έχουν προχωρήσει στην μεταφορά αρμοδιοτήτων στις τοπικές διοικήσεις. Αυτή όχι μόνο δεν έλυσε αλλά αντίθετα όξυνε τα προβλήματα των εργαζόμενων.



Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Δανίας που εφάρμοσε αντίστοιχες αναδιαρθρώσεις, και που η κυβέρνηση μας μάλιστα επικαλείται και χρησιμοποιεί ως μοντέλο για να στηρίξει την συγκεκριμένη μεταρρύθμιση.



(Σύμφωνα λοιπόν με δημοσιεύματα σε ημερήσιες εφημερίδες……)



Πριν από 4 χρόνια η Δανία χωρίστηκε σε 5 μεγάλες περιφέρειες, καταργήθηκαν οι νομαρχίες και μειώθηκε πολύ ο αριθμός των δήμων, από 271 σε 98, με τη δικαιολογία του περιορισμού των διοικητικών εξόδων. Όμως, στην πράξη αυτό σήμανε μαζικές απολύσεις δημοτικών υπαλλήλων και ανάθεση των εργασιών σε ιδιώτες. Τα πάντα λειτουργούν πλέον στη βάση της ανταποδοτικότητας και όλες οι υπηρεσίες παραχωρούνται σε ιδιωτικές εταιρείες που θησαυρίζουν ενώ οι υπερτιμολογημένες υπηρεσίες που προσφέρουν είναι απαράδεκτες.



Σήμερα, σύμφωνα με γκάλοπ, 80% των Δανών πολιτών είναι δυσαρεστημένοι αφού υπάρχει χειροτέρευση της παροχής υπηρεσιών. Ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας και των συγκοινωνιών, όπου οι περιφέρειες που δημιουργήθηκαν μετά την κατάργηση των νομαρχιών έχουν την αποκλειστική ευθύνη.



Το δημόσιο σύστημα Υγείας είναι σήμερα υπό κατάρρευση. Οι ουρές στα νοσοκομεία αμέτρητες, η αναμονή για εξετάσεις μπορεί να φτάνει και 6 και 8 μήνες, λείπουν γιατροί και νοσοκόμοι και η καθαριότητα και συντήρηση που έχει δοθεί εργολαβία σε ιδιώτες ανύπαρκτες. Τα ιδιωτικά νοσοκομεία στην Δανία ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια και εξασφαλίζουν μέσω Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των ασφαλιστικών εταιρειών όλες τις καλοπληρωμένες επεμβάσεις. Πολλοί σταθμοί παροχής πρώτων βοηθειών έκλεισαν. Το κάθε νοσοκομείο λαμβάνει ένα συγκεκριμένο ποσό και με αυτό είναι υποχρεωμένο να λειτουργήσει ανεξαρτήτως των αναγκών που παρουσιάζονται. Τυχόν υπερβάσεις προϋπολογισμών σε δημόσιες υπηρεσίες τιμωρούνται με πρόστιμα ή άλλες κυρώσεις. Έτσι οι μάνατζερς των νοσοκομείων είναι με το νόμο από τους πιο σκληρούς εργοδότες, έτοιμοι να καταπατήσουν κάθε εργασιακό δικαίωμα και αδιάφοροι απέναντι στην τύχη των ανθρώπινων ζωών που κινδυνεύουν.



Η ίδια αρνητική εικόνα στην Δανία, υπάρχει πλέον και στον τομέα της Παιδείας. Με τη συγχώνευση διαφόρων δήμων χάριν της μεταρρύθμισης έχουν κλείσει πάνω από 150 σχολεία στην τελευταία μόνο τετραετία λόγω οικονομικών δυσκολιών. Πολλά σχολικά κτίρια που στις δεκαετίες του '60 και του 70 ήταν πρότυπα λειτουργικότητας, σήμερα είναι υπό κατάρρευση. Από 20 μαθητές ανά τάξη μέσο όρο παλιότερα, σήμερα έχει ανέλθει ο αριθμός στους 33.



Οι παιδικοί σταθμοί που έχουν μισοιδιωτικοποιηθεί και μια οικογένεια με δυο παιδιά αναγκάζεται να πληρώνει περίπου 700 ευρώ το μήνα, έχουν μεγάλες ελλείψεις σε ειδικευμένο προσωπικό, γιατί οι περισσότερες προσλήψεις γίνονται με βάση το χαμηλό ωρομίσθιο, τα ελαστικά ωράρια και τις συμβάσεις περιορισμένου χρόνου. Έχουν σοβαρή έλλειψη χώρων και δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις. Κριτήριο για την πρόσληψη δεν είναι πια οι ικανότητες και οι γνώσεις αλλά η αποδοχή χαμηλού μισθού.



Το δίκτυο συγκοινωνίας έχει κι αυτό χειροτερεύσει. Έχουν περιοριστεί τα δρομολόγια και τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Δεν υπάρχει πια δημοτική συγκοινωνία.



Χαρακτηριστική ήταν η μαζική απεργία των Δανών εργαζομένων στην αποκομιδή των σκουπιδιών στην περιοχή της πρωτεύουσας (Κοπεγχάγης) επειδή ο δήμος ήθελε να την αναθέσει σε εταιρείες, που προσλαμβάνουν εργαζόμενους, κυρίως ξένους, με πολύ χειρότερους εργασιακούς όρους, για να σπάσουν τα μεροκάματα και να αυξηθούν τα κέρδη.





Μέσα λοιπόν από αυτό το παράδειγμα της Δανίας βλέπουμε μια δραματική εικόνα για το πώς θα είναι η ζωή μας, και εδώ, στο κοντινό μέλλον εξαιτίας αυτής της μεταρρύθμισης.

Για αυτό υποστηρίζουμε ότι ο Καλλικράτης δεν φέρνει τίποτα το άγνωστο…

Δεν θα έχουμε το δικαίωμα να λέμε ότι δεν γνωρίζαμε…..



Τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο η ΝΔ και ο ΣΥΝ κατά την διάρκεια του προσχηματικού διαλόγου για την κατάρτιση του σχεδίου τόσο στην ΚΕΔΚΕ και την ΕΝΑΕ όσο και σε άλλους συνδικαλιστικούς φορείς. έχουν δείξει μια χαρακτηριστική συναίνεση …..

Σήμερα ο όποιος διαχωρισμός δεν γίνεται επί της ουσίας αφού όλοι συμφωνούν στην στρατηγική και τους στόχους.





Εμείς ως παράταξη < ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ>



Από την στιγμή που:



• Ο «Καλλικράτης» στοχεύει στην προσαρμογή του αστικού κράτους στις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου.

• Επιδιώκει να ισχυροποιήσει και να προσαρμόσει κυρίως τους περιφερειακούς κρίκους του κρατικού μηχανισμού, ώστε να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα, για λογαριασμό του κεφαλαίου, κεντρικές λειτουργίες.

• Καμιά τέτοια διοικητική δομή, δε συμφέρει τους μισθωτούς, τους αυτοαπασχολούμενους στην πόλη, τους μικρούς επαγγελματίες,

• Καμιά τέτοια διοικητική αναδιάρθρωση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις αιτίες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και τις αντιλαϊκές συνέπειές της, εφόσον υπάρχει εξουσία των μονοπωλίων.

• Καμιά ανάπτυξη, με βάση τα συμφέροντα του λαού, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με τη μία ή άλλη επιλογή ένωσης Δήμων, γιατί αυτή προορίζεται για την ανάπτυξη της καπιταλιστικής κερδοφορίας.



Απορρίπτουμε το σχέδιο της κυβέρνησης, τους στόχους και τα μέτρα του, γιατί δεν εκφράζει τις ανάγκες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.



Δεν υπερασπιζόμαστε τη διατήρηση της υπάρχουσας διοικητικής δομής σε σχέση με μια νεότερη, αλλά είμαστε αντίθετοι με τους αντεργατικούς και αντιλαϊκούς στόχους που εξυπηρετεί η νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση.

Πιστεύουμε σε δομές διοίκησης και διεύθυνσης τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο που θα έχουν θεμέλιό τον κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής, με κίνητρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και θα στηρίζεται στην εργατική και λαϊκή συμμετοχή και έλεγχο από τα κάτω προς τα πάνω.

Πάνω σ' αυτή τη βάση θα διαμορφωθεί ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σύστημα Υγείας, Παιδείας, Πρόνοιας και θα εξασφαλιστεί ο σχεδιασμός της ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο, σύμφωνα και με το φυσικό άλλα και τον παραγωγικό πλούτο της χώρας.

Με οδηγό λοιπόν το πρόσφατο παρελθόν όπου παρόμοιες διοικητικές αναδιαρθρώσεις έγιναν τόσο στο εσωτερικό(με τον «Καποδίστρια»), όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ( όπως φαίνονται από τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν)……..

Αναδιαρθρώσεις που τελικά δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές περιφερειακές ανισομετρίες και πολύ περισσότερο τη συγκέντρωση του πλούτου σε λίγα χέρια, καλούμε τους πολίτες να απορρίψουν με την σειρά τους το σχέδιο «Καλλικράτης» και να στρατευτούν με τις δυνάμεις εκείνες που παλεύουν πραγματικά για τα συμφέροντα τους.

ΧΡΙΣΜΑΤΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙ ΝΕΑ

ΠΑΣΟΚ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 13-6-2010 ΣΠΕΥΣΑΤΕ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ  ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ Ή ΝΑ ΑΥΤΟΠΡΟΤΑΘΕΙΤΕ!

http://is.pasok.gr/ypopsifioi



«Αυτοδιοικητικά πρόσωπα» οι επιλογές της «Επιτροπής» Σαμαρά, Μιχαλολιάκου, Ζώη

ΝΔ: ΧΡΙΣΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 20.000 ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!
Κριτήρια: «γκάλοπ» στα μέλη, δημοσκοπήσεις, διαβούλευση-Αρχές Ιουλίου οι πρώτοι υποψήφιοι!

«ΠΗΓΑΙΝΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ» Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΣ ΡΕΜΑΤΙΑΣ.

Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου του ο δήμαρχος Χαλανδρίου κος Ζαφειρόπουλος έδωσε απαντήσεις στην καταγγελία του Συλλόγου της Ρεματιάς – οι οποίες έφτασαν και στο ελληνικό κοινοβούλιο με υτην ερώτηση που υπέβαλε ο βουλευτής του Συνασπισμού κος Φώτης Κουβέλης (βλ. σχετ. ανάρτηση)– λέγοντας ότι απλώς πρόκειται για την ετήσια συντήρηση του χώρου του θεάτρου της ρεματιάς και τίποτα περισσότερο και ότι οι καταγγελίες σχετίζονται με την προεκλογική περίοδο που μόλις ξεκινά.

Επισκεφτήκαμε τον χώρο του θεάτρου και πραγματικά δεν είδαμε παρά πολύ ήπιες παρεμβάσεις για την λειτουργία του θεάτρου ενόψει θερινής περιόδου. (Καθαρισμός από χόρτα, συντήρηση της καντίνας του θεάτρου, των WC κλπ).

Ο σύλλογος προστασίας επιμένει στις καταγγελίες του και τις απόψεις του΄.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με την κα Ρήγα, πρόεδρο του συλλόγου η άποψή της είναι ότι εκείνοι καλύτερα να σπεύδουν να προλαβαίνουν παρά να γίνει ανεπανόρθωτη ζημιά στην ρεματιά.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΥΒΕΛΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΡΕΜΑΤΙΑ

Ερώτηση της 3/6/2010


Προς τούς κ.κ. Υπουργούς : • Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης • Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής


Θέμα: Βίαιη παρέμβαση στη Ρεματιά Χαλανδρίου

Συνεργεία του Δήμου Χαλανδρίου «εισέβαλαν» στο Ρέμα Χαλανδρίου και, συγκεκριμένα, σε τμήμα του χώρου του Θεάτρου της Ρεματιάς, το πρωί της Τετάρτης 2/6 τρέχοντος έτους, και αφού αποψίλωσαν μέρος της βλάστησης της περιοχής, ξεκίνησαν τη μεταφορά υλικών προκειμένου να διαμορφώσουν το χώρο σε «αναψυκτήριο - καφετέρια». Το Ρέμα Πολυδρόσου (γνωστό και ως Ρέμα Χαλανδρίου) είναι ένας μεγάλος χείμαρρος που πηγάζει από τις παρυφές της Πεντέλης και καταλήγει στην πεδιάδα των Χαλανδραίων, για να διακλαδιστεί στη συνέχεια, σε μικρότερα ρέματα στο Δήμο Φιλοθέης. Είναι ένας από τους λίγους πνεύμονες πρασίνου που έχουν διατηρηθεί στην υπερκορεσμένη πρωτεύουσα, με σπάνια χλωρίδα και πανίδα που συνθέτουν την εικόνα ενός εναλλακτικού τοπίου πρωτόγνωρης φυσικής ομορφιάς, ενώ το Θέατρο της Ρεματιάς φιλοξενεί, εδώ και πολλά χρόνια, σημαντικές και ιδιαίτερες μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, με μεγάλη ανταπόκριση στους κατοίκους της περιοχής, αλλά και όλου του λεκανοπεδίου Αττικής. Η κοίτη και τα πρανή του ανωτέρω ρέματος, καθώς και οι παραρεμάτιες εκτάσεις του έχουν χαρακτηριστεί με το από 9-8-1995 Π.Δ/γμα [ΦΕΚ 659/Δ/1995] προστατευόμενη περιοχή και τοπίο. Στην περιοχή προστασίας καθορίζονται δύο ζώνες: Η Α΄ ζώνη, που περιλαμβάνει το ίδιο το ρέμα, την κοίτη και τα πρανή του, εκατέρωθεν της κοίτης, χαρακτηρίζεται προστατευόμενος φυσικός σχηματισμός και σε αυτήν απαγορεύεται οποιαδήποτε κατασκευή ή αλλοίωση στην υφιστάμενη διατομή του χειμαρικού ρέματος και στη μορφή του τοπίου (κοπή βλάστησης, θήρα, γεωτρήσεις, μόλυνση των υδάτων κλπ.) και η Β΄ Ζώνη που περιλαμβάνει περιοχές γύρω από την Α΄ Ζώνη και στην οποία ισχύουν επίσης περιορισμοί δόμησης. Οι κάτοικοι της περιοχής και ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος και Ρεματιάς Πεντέλης-Χαλανδρίου, οι οποίοι αγωνίζονται επί χρόνια για τη διατήρηση της Ρεματιάς στη φυσική της κατάσταση, χωρίς παρεμβάσεις που θα αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της ως φυσικού σχηματισμού και τοπίου καθώς και για την προστασία της από παράνομες χρήσεις, καταπατήσεις και απόπειρες "αξιοποίησής της" που καταλήγουν κατά κανόνα σε περισσότερη τσιμεντοποίηση και έργα βιτρίνας, αντιδρούν έντονα στην αναφερόμενη βίαιη παρέμβαση και ετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις, με σκοπό την αποτροπή οποιασδήποτε κατασκευής, η οποία θα αλλοιώσει την αισθητική του τοπίου, θα ανοίξει δρόμους για την εμπορευματοποίηση του χώρου και θα δημιουργήσει περαιτέρω κίνδυνο πυρκαγιών. Κατόπιν των ανωτέρω, Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:


Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

• Υπάρχει σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλανδρίου για την κατασκευή αναψυκτηρίου – καφετέριας στον προαναφερόμενο χώρο; • Έχει εκδοθεί σχετική άδεια από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία; • Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν, άμεσα, προκειμένου να αποτραπεί οποιασδήποτε παρέμβαση η οποία προβλέπεται ότι θα αλλοιώσει την αισθητική του τοπίου και θα δημιουργήσει αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιών;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


ΚΑΙ ΡΕΜΑΤΙΑΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ- ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ 86 15234 ΧΑΛΑΝΔΡΙ

ΤΗΛ 2106814083 ΤΗΛ ΚΑΙ ΦΑΞ 210 3254165

Blog sosrematia

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τετάρτη 2 Ιουνίου, μπουλντόζα μπήκε στο χώρο του Θεάτρου Ρεματιάς, ισοπέδωσε ένα ακόμη τμήμα του, η φυσική βλάστηση ξεριζώθηκε και αντικαταστάθηκε με χαλίκι και κόπηκαν καλαμιές που προστατεύουν τα πρανή από τις κατολισθήσεις. Επίσης μεταφέρθηκαν εκεί μεγάλα φύλλα τύπου κόντρα πλακέ πιθανόν για την επέκταση των οικίσκων που φιλοξενούν τα καμαρίνια ή/ και την καντίνα

Η παρέμβαση αυτή αποτελεί συνέχεια προηγούμενης που είχε γίνει το 1996 όταν στρώθηκε μεγάλο κομμάτι πίσω από τη σκηνή του Θεάτρου με κουρασάνι, όπως είχαν πει, που τελικά είναι τσιμέντο. Επεκτάθηκαν επίσης οι υπάρχοντες οικίσκοι με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής να καταλαμβάνουν γύρω στα 50 τμ ΄

Αν δεν αντισταθούμε και δεν αντιδράσουμε οι παρεμβάσεις αυτές θα συνεχιστούν και θα πολλαπλασιαστούν και στο τέλος, αντί να έχουμε ένα θέατρο μέσα στο πράσινο, θα έχουμε ένα θέατρο ανάμεσα σε τσιμέντα και τραπεζοκαθίσματα και μια Ρεματιά προστατευόμενο φυσικό σχηματισμό και τοπίο μόνο στα χαρτιά και στις μεγαλόστομες διακηρύξεις αυτών που την καταστρέφουν,

Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΑΣ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΟΡΤΑΣΤΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΜΕ ΛΟΓΙΑ ΚΕΝΑ.