Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΙΟΔΙΑ: Εκβιασμός του Δημοσίου από τις Κοινοπραξίες


Μάθαν ότι γ...μιόμαστε και πλάκωσαν όλοι οι γύφτοι.
Οι κατασκευαστικές -σε συνεννόηση με τις κρατικά επιδοτούμενες ιδιωτικές τράπεζες-, που ενώ απέλυσαν τους εργαζόμενούς τους, άφησαν τα έργα στη μέση, τους δρόμους ρημαδιό και σκοτώστρες, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ σταθερά να εισπράτουν από εμάς τα κορόιδα διόδια, με την προστασία της αστυνομίας και των νέων εξοντωτικών νόμων (σε κάθε μεγάλο σταθμό είναι πάντα σταθμευμένο ένα περιπολικό για να επιλυφθεί σε όποιον αρνηθεί να πληρώσει) !!!
Τώρα, δεν φτάνει που με την τακτική αυτή υπερέβησαν τα όρια των καθορισμένων συμβάσεων για την οριστική παραχώρηση των δρόμων (έχει λήξει προ μηνών) με αποτέλεσμα να διευρύνουν το χρόνο και τα ποσά είσπραξης -αφού έτσι εισπράτουν ανέξοδα χωρίς να δουλεύουν!- ζητάνε και τα ρέστα: όλη την πίτα δική τους!
Αντί να καταγγείλει το δημόσιο της συμβάσεις για παράβαση των χρονικών ορίων, να απαιτήσει αυτό ρήτρες, να ανοίξει τους δρόμους σε όλους και να επαναπροκυρήξει τα ήδη σταματημένα έργα "διαπραγματεύεται" με τους ήδη παράτυπους εκβιαστές...
Τι μπορείς να διαπραγματευτείς άραγε με τον "χορηγό" σου;
Βρίσκουν και τα κάνουν βέβαια εκεί που τους περνάει
και απορούσα γιατί το Mega έκανε κριτική στην κυβέρνηση -πρόσκαιρη βεβαίως, έως ότου ολοκληρωθούν οι "διαπραγματεύσεις"...



Στυγνός εκβιασμός από τις κοινοπραξίες

Σε αδιέξοδο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τις εταιρείες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητόδρομους και τις τράπεζες.
Όλα τα χρήματα για λογαριασμό τους απαιτούν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, απειλώντας με διακοπή των έργων.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι διαπραγματεύσεις των κοινοπραξιών και των τραπεζών που τις χρηματοδοτούν με το ελληνικό δημόσιο έχουν βαλτώσει.
Οι κοινοπραξίες ζήτησαν λάβουν όλες τις εισπράξεις από τα διόδια για το σύνολο της τριακονταετούς παραχώρησης με την αιτιολογία ότι μειώθηκαν οι ροές αυτοκινήτων και τα έσοδα θα είναι μικρότερα.
Γίνεται κατανοητό ότι με αυτά τα δεδομένα η συζήτηση για μειώσεις στις τιμές των διοδίων είναι ανεδαφικές.
Αρνείται το ελληνικό δημόσιο
Με βάση τις αρχικές συμβάσεις, τα προβλεπόμενα έσοδα από το σύνολο της παραχώρησης υπολογίζονται σε 28-30 δισ.ευρώ, εκ των οποίων 8 δισ. ευρώ θα λάβουν οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες και τα 22 δισ. ευρώ το δημόσιο.
Σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις, τα έσοδα υπολογίζονται σε 20 δισ. ευρώ, τα οποία ζητούν να πάρουν εξʼ ολοκλήρου οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες, γεγονός το οποίο αρνείται κατηγορηματικά το ελληνικό δημόσιο.
Οι κοινοπραξίες παράλληλα αρνούνται το μνημόνιο συνεργασίας, που είχε μονογραφηθεί τον περασμένο Ιούνιο και προέβλεπε ενδιάμεση εξάμηνη λύση, ώστε να προχωρήσουν τα έργα και επανήλθαν απαιτώντας συμφωνία μόνο για οριστική λύση με βασικό προαπαιτούμενο την είσπραξη του συνόλου των εσόδων από τα διόδια.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το υπουργείο δεν είναι αρνητικό στο να συμφωνήσει σε διάφορες τεχνικές λύσεις, ή άλλες διευκολύνσεις, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται το αίτημα τους για την εξ΄ολοκλήρου απόδοση των εισπράξεων από τα διόδια.
Παράλληλα, ζητεί τις προηγούμενες ενημερώσεις από τις κοινοπραξίες για το πού έχουν διατεθεί τα χρήματα, που έχουν εισπράξει το τελευταίο τρίμηνο, από τα διόδια.
Το πρόβλημα των επιτοκίων
Αγκάθι αποτελούν και τα επιτόκια, καθώς η πλευρά του ελληνικού δημοσίου αρνείται να αλλάξει ο βασικός όρος των αρχικών συμβάσεων, που καθορίζει τα επιτόκια δανεισμού στο 3,5%, ενώ οι τράπεζες ζητούν τώρα επιτόκια 6% και 7%.
Το θέμα τέθηκε σε σύσκεψη μέσα στο καλοκαίρι υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, βασικός παράγοντας που θα κρίνει την πορεία των διαπραγματεύσεων είναι η έγκριση από τα κοινοβούλια χωρών της Ευρωζώνης της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου, καθώς εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα ασφάλειας για να προχωρήσουν οι τράπεζες στην υπογραφή της συμφωνίας.
Τα περισσότερα έργα, εκτός από το δρόμο Κόρινθος-Καλαμάτα και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί δεν προχωράνε και δεν αποκλείεται να καταγγελθούν οι συμβάσεις και να συνεχιστεί η κατασκευή με κονδύλια από το ΕΣΠΑ και το δημόσιο, αν βρεθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου