Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ. ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ..

ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΤΕΡΗ Η ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ;

ΟΧΙ!

Το τι μπαρουφολογία έχει ακουστεί είναι χαρακτηριστικό του πώς αντιμετωπίζονται τα σοβαρά θέματα στην χώρα του "ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ" .

Και χρειάζεται επιτέλους μια μελέτη  γα να τεκμηριωθεί σοβαρά η άποψη που χρησιμοποιείται από τους οπαδούς της ιδιωτικοποίησης ή η αντίθετη της.

Διότι η προπαγάνδα των ισχυρών συμφερόντων και των καναλιών τους, ομιλεί για μείωση - έως 50% είπε ο Μπουτάρης - του κόστους αποκομιδής.
Και θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε και εμείς αυτό πώς βγαίνει;

Διότι εμάς η πρόσθεση δεν μας το βγάζει.
Με δεδομένο βέβαια ότι μιλάμε για σύγκριση ΙΔΙΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.

Διότι το κόστος αποκομιδής επηρεάζεται από συγκεκριμένους παράγοντες. Για να τους δούμε:

1. Εργατικό Κόστος:

Πώς θα μειωθεί;
Διότι ΑΝ ΤΗΡΗΘΕΙ - ΕΣΤΩ - Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΕΙΔΊΚΕΥΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ τότε το εργατικό κόστος ΔΕΝ ΠΕΦΤΕΙ.

(Άσε που μιλάμε για ΥΠΕΡΒΑΡΕΑ και ΥΠΕΡΑΝΘΥΓΕΙΙΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΟΠΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ).

Αν βέβαια για να ρίξουν το εργατικό κόστος  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ Ή ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΚΛΑΒΟΥΣ ΜΕ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ  τότε εδώ μιλάμε για ΑΛΛΗΣ ΤΑΞΗΣ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ.

ΚΑΙ ΕΔΩ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΕΥΘΕΙΑ ΔΙΑΦΩΝΙΑ! ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ .... ΚΟΥ ΚΛΟΥΞ ΚΛΑΝ.
 Διότι ΔΕΝ ΘΕΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΙΝΔΙΑ, ούτε ΜΠΑΜΠΟΥΙΝΙΑ! ή ΜΗΠΩΣ ΘΕΜΕ;;;

2. Κόστος Εξοπλισμού: ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΕ ΑΝΟΙΚΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ για να προστατευτεί η υγεία των πολιτών;;;

ΠΟΣΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ;
Και ξέρετε ότι τα απορριμματοφόρα είναι ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ και η συντήρησή τους επίσης και ότι τα ανοικτά φορτηγά η αυτοδιοίκηση τα έχει κόψει από την δεκαετία του 70 ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΙΕΣΗ και αυξάνουν το μεταφορικό κόστος (μην πάμε όμως μακρυά και μπερδευτούμε).

Θα γυρίσουμε 40 χρόνια πίσω λοιπόν  και θα κυκλοφορούν τα ανοικτά φορτηγά τίγκα στο σκουπίδι στους δρόμους των μεγαλουπόλεων;

3.  Κόστος εναπόθεσης και διαχείρισης: Και εδώ τα πράγματα είναι απλά και εύκολα κατανοητά.
ΑΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΑ ΠΕΤΑΝΕ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΟΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΝ τότε πραγματικά μειώνουν το κόστος.

Διότι δεν χρειάζονται οι εργαζόμενοι στον ΧΥΤΑ που τα επεξεργάζονται και δεν χαλάνε και πετρέλαιο τα φορτηγά για τα δρομολόγια στον ΧΥΤΑ.

Και δεν χάνουν και χρόνο άρα γίνονται "πιο αποτελεσματικοί" και βγάζουν περισσότερα δρομολόγια. (πχ Πολύδροσο - Ρεματιά  είναι πιο μικρό δρομολόγιο από Πολύδροσο - Φυλή). 

Έτσι θα αυξήσουμε την παραγωγικότητα και θα κάνουμε οικονομία; Καταστρέφοντας το περιβάλλον;

Και έστω ότι μου απαντούν "ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ, είσαι ο υπερβολικός - όπως πάντα λένε -Νταβίας).

Το κράτος ή οι δήμοι, όμως, θα  θέλουν μετά ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΕΙ τους αυθαιρετούντες ιδιώτες να μην αδειάζουν τα φορτηγά σε ρεματιές, λόγγους και ραχούλες και μια νέα υπηρεσία καθαριότητας για να μαζεύει τα σκουπίδια από εκεί που θα τα αμολάει ο καθείς φορτηγατζής και να τα πηγαίνει στον ΧΥΤΑ. Υπηρεσία ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΧΩΜΑΤΕΡΩΝ δηλαδή,  λόγω νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας.

Εκτός αν δίνουν εργολαβίες στους ίδιους εργολάβους για να μαζεύουν τα σκουπίδια από εκεί που τα πετάνε!

(Και μην μου πείτε ότι αυτά δεν γίνονται γιατί θα σας θυμίσω ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΧΑΛΑΝΕ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΞΗΛΩΝΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΙΔΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΣΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΚΡΑΙΑ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ.
Και θα σας πω να ψάξετε σε ΠΟΙΟΥΣ ΑΝΕΘΕΣΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΠΟΞΗΛΩΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ - ΥΠΕΚΑ δεν παρακολουθώ ποια πώς το διάολο αλλάζουν κάθε τόσο όνομα τα υπουργεία).

Αν δεν τα μετρήσουν αυτά, δεν θα κάνουνε σωστό λογαριασμό οι οπαδοί της ιδιωτικοποίησης. Και θα μας παραπληροφορούν εκόντες - ακόντες.

Εκτός αν για "την υγεία των πολιτών" και για το "περιβάλλον" θα  είμαστε ευαίσθητοι μόνο απέναντι στους δημόσιους υπαλλήλους.
Και αυτά ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν είναι φαντασιώσεις μου.

Είναι ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ, μόλις ΠΡΟΧΤΕΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, όταν άδειασαν τα ανοικτά φορτηγά με σκουπίδια στο παλιό αεροδρόμιο αλλά και ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ, ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ, ΣΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, στην παράνομη χωματερή πίσω από τη Ναυτική Βάση που είχε καταγγείλει ο πρώην Δήμαρχος Σταμάτης Λώλας όταν υπήρχαν πάλι κινητοποιήσεις και ένας άλλος ΣΩΤΗΡΑΣ, μαθητευόμενος μάγος, είχε μαζέψει τα σκουπίδια διότι ήτο "μάγκας δημαρχάρα"  και κορόιδεψε τους χωριαταρέους, και πάει λέγοντας.

4. ΦΟΡΟΙ;
Μα μόνο από το ΦΠΑ του τιμολογίου που θα εκδίδουν οι ιδιώτες θα έχουν ένα πρόσθετο κόστος 23% (εκτός αν είναι απορρίμματα ζαχαροπλαστείου και πάνε στο 13) και από τους επιχειρηματικούς φόρους άλλο τόσο τουλάχιστον ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ.

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ - ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΟΥΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ  - ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΝΑ ΒΓΟΥΝ;
 Ή ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ, ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ  ΦΟΡΟΥΣ;;;
Ή ΘΑ ΜΕΤΑΚΥΛΙΣΤΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΕΝΑ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΚΟΣΤΟΣ 45% ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ, ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ - ΚΑΙ ΕΔΩ - ΤΗΝ ΑΝΤΟΧΗ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΗΨΙΑΣ ΤΟΥΣ;;;

Αυτά τα ΑΠΛΑ θεματάκια  είναι γνωστά στους αυτοδιοικητικούς.
Δεν είναι γνωστά στους αλεξιπτωτιστές της αυτοδιοίκησης που έρχονται ως ταύροι σε υαλοπωλείο να παίξουν τους πεφωτισμένους σωτήρες (Καμινομπουτάρηδες), που επιμένουν ότι μόλις βάλουν τους ιδιώτες θα γλυτώσουν τα μισά λεφτά της αποκομιδής.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΟΗΣΙΕΣ!
Που θα τις καταλάβουν μόλις (και αν) καταργήσουν τις υπηρεσίες τους και αφήσουν τους ιδιώτες μόνους τους να κάνουν την αποκομιδή, ΕΧΟΝΤΑΣ ΔΕΣΕΙ ΤΟΝ ΓΑΪΔΑΡΟ ΤΟΥΣ.

Και τότε θα αρχίζουν οι αυξήσεις και οι εκβιασμοί και τότε θα δούμε - σε πιθανή διαφωνία με τους ιδιώτες, ή αν δεν τους δώσουν όσα λεφτά ζητάνε -  πού θα φτάσουν οι στίβες με τα σκουπίδια.

ΔΙΟΤΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΜΩΣ, ΟΤΙ ....

Ναι!

Υπάρχουν σοβαρά περιθώρια εκσυγχρονισμού και βελτίωσης όλου του πακέτου που αποκαλείται "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ" από την αυτοδιοίκηση με σοβαρή οικονομία.

Και υπάρχουν περιθώρια σοβαρών περικοπών σε σπατάλες ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ στους ΟΤΑ.
Σπατάλες που - μιλώντας την γλώσσα της αγοράς - καλύπτουν ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ  ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΙΔΙΩΤΩΝ.
Και που με ΣΟΒΑΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ, αν σταματήσει να πηγαίνει σε κάποιες τσέπες ΩΣ ΜΑΥΡΗ ΑΜΟΙΒΗ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ!
ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΠΑΡΟΥΦΕΣ.

Και εδώ χρειάζεται το μέτωπο αιρετών, εργαζομένων και εδώ μπορεί να αναζητήσουμε  και ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ με τον ιδιωτικό τομέα.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ επωφελείς, διότι ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ.
(ΑΣΠΡΟ - ΜΑΥΡΟ, ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ - ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ).

Δεν είναι ΙΔΕΟΛΗΨΙΑ η μη ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των οικιακών.

ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΗ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ.

Και - αν ζούσαμε σε σοβαρό κράτος - θα μειώνόταν από σήμερα κιόλας και η ανταποδοτική επιβάρυσνη στον πολίτη για την αποκομιδή.

ΔΙΟΤΙ Η ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.

Και ο πολίτης πληρώνει δημοτικά τέλη γι' αυτήν.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΠΕΤΣΟΚΟΨΑΝΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ.

Αλλά οι νόμοι ισχύουν μόνο υπέρ των ισχυρών και της εξουσίας στις ΜΠΑΝΑΝΙΕΣ και τις κατεχόμενες χώρες.

Και βέβαια την ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ των εργαζομένων απέναντι στους δημότες την θυμάται κάθε μέρα το MEGAΤΣΑΝΕΛΕ και τα αφεντικά του.
Την ανταποδοτική υποχρέωση ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ μετά τις μεγάλες  μειώσεις στους μισθούς δεν την αναφέρει ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ 8, ούτε βέβαια οι ΟΤΑ και η κυβέρνηση.

Χαίρετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου