Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!



ΦΛΥΑ – ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ... ΠΕΤΑΜΑ

Η ύπαρξη και λειτουργία μιας αναπτυξιακής δημοτικής επιχείρησης – άσχετα από την μορφή της – βασίζεται σε δύο παραδοχές:

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 1

Η Τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να έχει αυτοτελή αναπτυξιακό ρόλο, δηλαδή - στα ελληνικά που καταλαβαίνουν και τα παιδιά μας και όχι μόνο όσοι έχουμε φοιτήσει σε κομματικές οργανώσεις την δεκαετία του 70 – μπορεί να παίρνει αυτοτελείς επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για να παράγει κέρδος και κοινωνικό αποτέλεσμα.

Όσοι θεωρούν ότι η αυτοδιοίκηση υπάρχει απλά ως ΔΙΟΙΚΗΣΗ (χωρίς το ΑΥΤΟ), δηλαδή ότι πρέπει να εκτελεί με όρους ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΙΕΡΑΡΧΕΙΑΣ σχεδιασμούς των από πάνω της βαθμίδων διοίκησης, για να είναι καλά παιδιά και να παίρνουν χρίμστα, δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να συμφωνήσουν ούτε στην ιδέα, ούτε στην πρακτική.

Έχουν λογική υπαξιωματικού που εκτελεί τις εντολές των ανωτέρων του αξιωματικών με συνέπεια. Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ όμως για να είναι ΑΥΤΟ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ χρειάζεται και στρατηγικά ΑΥΤΟ- μυαλά. Και αν στις κορυφαίες της θέσεις βρίσκονται τέτοιες νοοτροπίες …. ΤΣΑΜΠΑ ΜΙΛΑΜΕ!

Εμένα θα με λένε πάντα ΑΝΤΑΡΤΗ γιατί θα λειτουργώ υπό ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΙΣΜΑ – στα πλαίσια πάντα που ο νόμος ορίζει - προσπαθώντας να καθιστώ το νόμο σύμμαχο στις επιλογές δράσης ή ακόμα και θα αναλαμβάνω ρίσκα οριακής ερμηνείας των νόμων ενώ κάποιοι άλλοι θα χρησιμοποιούν το νόμο ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ διασφαλίζοντας άλλοθι για την απραξία τους. ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΝΤΑΙ!

Είναι σημαντική αυτή η παραδοχή. Και είναι σημαντική παραδοχή και στο Χαλάνδρι γιατί εδώ και καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη μια υφέρπουσα πολιτική σύγκρουση που εδράζεται ακριβώς σε αυτό:

Κάποιοι εκ των δημοτικών συμβούλων έχουν πάρει τα ΦΕΚ, τους νόμους και τις εγκυκλίους– και ως μη όφειλαν από την θέση τους, αφού η δουλειά τους είναι να ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ και όχι να κάνουν τους ΚΡΙΤΕΣ των άλλων και τους δικαστές, επιχειρούν να βρουν που βρίσκονται οι «παρανομίες» της ΦΛΥΑ. (Δείτε αν υπάρχει άλλο νομικό πρόσωπο που «απολαμβάνει» τόσο έντονα το έλλειμμα εμπιστοσύνης του δημοτικού συμβουλίου).

Και βέβαια για τον έλεγχο της νομιμότητας των ενεργειών και πρωτοβουλιών υπάρχουν θεσμικά όργανα που έχουν κάνει την δουλειά τους και δεν έχουν κάνει παρά παρατηρήσεις βελτίωσης των διαδικασιών (Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης – ΣΔΟΕ). (ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ, όπου παράγεται έργο.)

Να είναι όμως στέλεχος της διοίκησης του δήμου (παραδειγματικά αναφέρομαι) εκείνος που δεν πείθεται για τη νομιμότητα των ενεργειών και ψάχνει να προκαλέσει εμπόδια, τότε δεν έχουμε θέμα νομιμότητας. Έχουμε ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ. Και είναι προφανές ότι χωρίς την πολιτική βούληση και υποστήριξη από την δημοτική αρχή η ΦΛΥΑ δεν μπορεί να επιτελέσει τον αναπτυξιακό της ρόλο.

Το τραγικό (σε αποτέλεσμα) παράδειγμα της προηγούμενης περιόδου με την εμμονή κάποιων να εκδώσουν οικοδομική άδεια για λειτουργία κυλικείων σε κοινόχρηστους χώρους, που αποδείχτηκε ότι ήταν εντελώς λανθασμένη επιλογή και μάλιστα ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΜΕ ΓΝΩΜΟΔΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ύστερα από ενέργειες του υπογράφοντα (κατόπιν ενεργειών μου που λέγανε παλιά …) , δείχνει ότι μια εμμονή μπορεί όχι μόνο να καθυστερήσει το έργο της δημοτικής επιχείρησης αλλά και να προκαλέσει και ζημιές.
Και η δουλειά του Διοικητικού Συμβουλίου της ΦΛΥΑ Α.Ε. δεν είναι να ΠΛΗΡΩΝΕΙ – ΝΟΜΙΜΑ – ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ (και εγώ συμφώνησα, αφού το γάλα είχε χυθεί) αλλά να τις αποφεύγει, να δημιουργεί δουλειές, θέσεις εργασίας και μόνιμα έσοδα, στα πλαίσια των «συναλλακτικών ηθών» που λένε και οι δικηγόροι.

Το μεγάλο γελοίο πανηγύρι που γίνεται με τη «νομιμότητα» ή όχι των διαφημιστικών μέσων και η σύγχυση της αμάθειας, για το ΤΙ ΕΙΝΑΙ NOMIMΟ ή ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΕΣΟ και τι αστικός εξοπλισμός με διαφημιστικό μήνυμα, δεν αφήνεται για χειρισμό στους επαγγελματίες αλλά γίνεται μέσο πολιτικής σπέκουλας αλλά και μέσο εμπλοκής (ΤΥΧΑΙΑ;) στο παιχνίδι ανταγωνισμού μεταξύ εταιριών.

Αλήθεια ζήτησε ποτέ κανείς στο δημοτικό ιατρείο να μην είναι ο πρόεδρος ΓΙΑΤΡΟΣ ή να κλείσει το ιατρείο του;

Ζήτησε κανείς στο γραφείο τύπου να μην είναι ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ;

Έθεσε κανείς το θέμα ο αντιπρόεδρος της Φιλαρμονικής να σταματήσει να εργάζεται στον μουσικό χώρο;

Ζήτησε κανείς από τον πρόεδρο του Αετοπουλείου να απέχει από εκδηλώσεις ιδιωτικών ωδείων;

Ζήτησε κανείς από το στέλεχος της «ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ» να μην έχει γραφείο ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ που να εκμεταλλεύεται ακίνητα στο Χαλάνδρι, πολύ δε περισσότερο να μην εργάζεται καν;

ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ!

ΠΟΣΕΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ, ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΠΕΚΟΥΛΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ χωρίς να βρεθεί κάποιος να σταματήσει την παραφιλολογία, να θέσει εφαρμόσιμους στόχους και να αξιολογήσει αποτελέσματα;;

Και πώς σήμερα θα ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ κάποιοι που ο πρώην συνήγορος του πολίτη – ελεγκτής της νομιμότητας – και νυν δήμαρχος Αθηναίων αλλά και συμπολίτης μας κος Καμίνης, δημοπρατεί διαφημιστικά μέσα γιατί ξέρει ότι δεν ΑΝΤΕΧΕΙ να απεμπολήσει το έσοδο; «Αφού είναι παράνομα» – λένε κάποιοι που προτιμούν, κατά πως φαίνεται, να είναι «παράνομα» από το να βρούμε ποια είναι τα νόμιμα και να τα προστατέψουμε ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΚΕΡΔΟΣ.

Την ίδια ώρα τα παιδιά μας δεν θα πάνε φέτος κατασκηνώσεις γιατί ¨"γίνονται τροικανές περικοπές".

Η πολιτική κατεύθυνση του δήμου φαίνεται από τις επιλογές σε πρόσωπα αφού τα πρόσωπα είναι φορείς και εφαρμοστές πολιτικής.

Έτσι λοιπόν θα σχηματοποιήσουμε ένα μεγάλο δίλημμα προς απάντηση στη νέα δημοτική αρχή:

Είστε με τους αναπτυξιακούς της πόλης ή με τους γραφειοκράτες;

Ή για να αποφευχθεί η απάντηση στο δίλημμα θα πάτε σε εισαγωγή στελεχών από την Κόρινθο και τους Αγίους Αναργύρους ώστε να κερδηθεί χρόνο ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ τις δυνάμεις της τοπικής κοινωνίας σε αντίθεση με προεκλογικές ρητορείες;

Για να ψαρώσουν οι ιθαγενείς για τις αυθεντίες που ήρθαν να βάλουν τάξη;

ΑΛΛΟΙ ΦΥΤΕΥΤΟΙ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΔΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟΔΕΧΤΟΙ, ΩΣ ΑΥΘΕΝΤΙΕΣ ΑΛΛΑ ΩΣ ΣΕΜΝΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ  Και η ευθύνη  είναι δεδομένη, όσων ειδικά φωνάζουν προεκλογικά υπέρ των «χαλανδραίων» για να τσιμπήσουν κάνα ψηφαλάκι.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 2

Η λειτουργία της επιχείρησης δεν μπορεί να είναι επιτυχής κάτω από συνθήκες που δεν εμπνέουν ασφάλεια στους συνεργάτες - πελάτες της επιχείρησης.

Ποιος επιχειρηματίας μπορεί να νιώσει σίγουρος ότι μπορεί να επενδύσει στη δουλειά του όταν ξεκινάει συνεργασία με την δημοτική επιχείρηση και καταγγέλλεται από τον δήμο ή του αφαιρούνται τα μέσα και του ζητάνε να πληρώσει για τα μέσα που του αφαιρέθηκαν;

Δεν φτάνει το χάλι της αγοράς, δεν φτάνει η κρίση, το Δ.Ν.Τ. και η τρόικα, να επιχειρούν κάποιοι να προσθέσουν έσοδα στο δημόσιο ταμείο χωρίς την συμπαράσταση του δήμου – δημοτικής αρχής και δημοτικού συμβουλίου –και χωρίς απλή, εξηγήσιμη επιχειρηματική λογική είναι μάταιος κόπος.

Και αυτό δεν γίνεται αν λαλούν τόσοι πολλοί κοκκόροι για την διαφήμιση!

Για δουλειά μιλάμε, δεν μιλάμε για κατανάλωση έτοιμων υπηρεσιών, όπως κάνουν τα άλλα νομικά πρόσωπα. Εδώ έχουμε ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ, δεν έχουμε επιχορήγηση από τον δημόσιο κορβανά και κατανάλωσή της.

Και βέβαια η θεωρία ότι αν ο δήμος έκανε τη δουλειά θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα δεν είναι παρά η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ, ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ αντίληψη με την οποία εμείς διαφωνούμε ιστορικά και ιδεολογικά και που έχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν – στην προ ΦΛΥΑ εποχή – δυστυχώς με αρνητικά για τους οπαδούς της άποψης αυτής αποτελέσματα που είτε ξεχνούν, είτε αγνοούν και θα τους καλούσαμε να τα αναζητήσουν σε παλαιούς δημοτικούς προϋπολογισμούς. Κάποιος παλιά έλεγε στο δημοτικό συμβούλιο ότι «κάποιοι θέλουν να έχουν γνώμη χωρίς να έχουν γνώση». Ισχύει παντού;

Και πολιτισμό, και αθλητισμό και ό,τι θες μπορεί να κάνει ο Δήμος.
Ας τα συγκεντρώσει λοιπόν όλα ο δήμαρχος επάνω του προς χάρην της .... αποκέντρωσης.
(Ίσως παλιότερα θα μου κανε εντύπωση να τα λένε αυτά ΠΑΣΟΚοι.  Τώρα όμως που το ΠΑΣΟΚ εκφράζει τη δεξιά της δεξιάς καμμία εντύπωση δεν προκαλεί τέτοιες απόψεις να εκπορεύονται από το καθεστωτικό νεοΠΑΣΟΚ).

Το δημοτικό συμβούλιο, πριν ορίσει πρόσωπα πρέπει να συζητήσει ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ να κάνουν και να τους δώσει εμπιστοσύνη και αρμοδιότητες.

Δεν είναι δυνατόν – επίσης ως παράδειγμα «αναπτυξιακού περιβάλλοντος» το αναφέρω - η μείζονα αντιπολίτευση να συμμετέχει στο Δ.Σ. της εταιρίας με στέλεχός της και συλλογικά να αδιαφορεί για την ψήφο του σε κάθε μείζονα απόφαση, όταν το θέμα φτάνει στο δημοτικό συμβούλιο (βλ. π.χ. θετική ψήφο στην εκπόνηση του master plan του δημαρχείου στο Δ.Σ. της εταιρίας). ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΗ ειδικά για όσους επιδιώκουν να αναλάβουν τη διοίκηση, δεν είναι απλό κίνημα διαμαρτυρίας.

Δεν είναι δυνατόν να θέλουμε από εταιρίες να πληρώνουν για 50 θέσεις όταν τους έχουν μείνει – μετά τις αποξηλώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ – 18 και να εθελοτυφλούμε για την πιθανότητα να κληθούμε στο τέλος να πληρώσουμε και αποζημιώσεις.
(ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΜΕ ΝΟΜΙΜΟ ΟΜΩΣ ΤΡΟΠΟ. ΘΑ ΞΕΠΑΡΑΔΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ!) Ενώ αν τις αποφύγουμε μπορεί να μας πει κανένας ότι παίξαμε το παιχνίδι της διαφημιστικής εταιρίας που δεν είναι πελάτης που μας χώνει μια 100άρα το χρόνο αλλά οχτρός).

(ΕΝΟΧΙΚΑ ΣΥΝΔΡΟΜΑ ΕΧΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ Ή ΕΙΝΑΙ ΑΦΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΟΦΟΒΟΙ  – ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΛΕΝΕ ΧΩΡΙΣ ΕΝΟΧΕΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ και αναλαμβάνουν την ευθύνη γι’ αυτή).

Με αυτές τις σκέψεις που συμπυκνώνουν το συμπέρασμα από την παρουσία μου στο Δ.Σ. που έληξε στις 31-3 και την εμπειρία αυτών των 2,5 χρόνων λειτουργίας στη ΦΛΥΑ Α.Ε. αλλά και απόψεις κατατεθειμένες από την εποχή που διετέλεσα Πρόεδρος της Δημοτικής Αναπτυξιακής, καταθέτω δημόσια κάποιες προτάσεις για το μέλλον της εταιρίας που ελπίζω να μείνει ζωντανή και να αξιοποιηθεί ως εργαλείο ανάπτυξης από όσους ακόμα πιστεύουν ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ σε αυτή.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

1. Έκδοση επικαιροποιημένων αδειών για τα διαφημιστικά μέσα ύστερα από έλεγχο των μέσων από μηχανικό – κυκλοφοριολόγο για την οδική ασφάλεια.

2. Χωροθέτηση μέσων από το δημοτικό συμβούλιο μέσα στο 2011 (αποτελεί δέσμευση από το νόμο αφού λήγει η τριετία). Μελέτη έτοιμη υπάρχει από το 2009, ίσως χρειάζεται βελτιώσεις, έφτασε στο δημοτικό συμβούλιο και το θέμα αποσύρθηκε.

3. Μεταφορά στην ΦΛΥΑ ΟΛΩΝ των δημοτικών διαφημιστικών υπηρεσιών Διαφημίσεις Γηπέδων (η τιμή που έχουν παραχωρηθεί είναι πολύ μικρή κάτι που είναι λογικό να συμβαίνει όταν δεν αφήνουμε τους ειδικούς να κάνουν την δουλειά τους και δημιουργεί και πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού για τις άλλες διαφημιστικές εταιρίες) και θερινά σινεμά.

Είναι προφανές ότι η πρόταση προϋποθέτει την κάλυψη των εσόδων στα «θιγόμενα» νομικά πρόσωπα μέσω σύμβασης με την επιχείρηση.

Τα παραπάνω είναι επικαιροποιήσεις στα πλαίσια της ακολουθούμενης πολιτικής.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΟΥΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΘΕΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ. (Μόνο κόστος τοποθέτησης και πιθανόν προμήθεια πωλητή) – Διερευνάται ως πρόταση και σε γειτονικούς δήμους.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
(πρόταση που θέλει προετοιμασία – δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμη).

ΣΤΑΔΙΑΚΑ – και αν αυτό αποτελεί πολιτική επιλογή του δήμου (πρόκειται για «σοσιαλίζουσα» πρόταση που είναι κατανοητό, τουλάχιστον από το υπογράφοντα να συναντά ιδεολογικές διαφορές από την σημερινή πλειοψηφία του δήμου) – ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΛΥΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΜΙΣΘΩΝΟΥΝ. (π.χ. Μηνιαία – Τριμηνιαία – Εξαμηνιαία – Ετήσια).

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΜΙΣΘΩΣΗ ΜΕΣΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΛΥΑ, ΜΕ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ανάλογα με τον χρόνο δέσμευσης των μέσων από κάθε εταιρία ή μεμονωμένο πελάτη. Έτσι αποφεύγονται τριβές περί διαγωνισμών, παύουν να υπάρχουν οι ευνοημένοι και οι διωκόμενοι και όλα αυτά τα ωραία που ζούμε.

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ: Είναι γνωστά τα συμβόλαια με τους διαφημιζόμενους, αφού με βάση αυτά παίρνουν τις θέσεις οι διαφημιζόμενοι, εξασφαλίζονται τα δημοτικά τέλη με τρόπο που δεν χωράει αμφισβητήσεις και καταβάλλονται από τον υπόχρεο (τον διαφημιζόμενο και όχι τον διαφημιστή) εξ αρχής, ώστε ο δήμος να διασφαλίζει άμεσα τα έσοδά του.


(Υπενθυμίζω ότι με το σημερινό καθεστώς ο δήμος εισπράττει δημοτικά τέλη από διαφημιστικές εταιρίες και όχι από τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ που τους ζητά η εφορία, πρακτική που έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα αλλά δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες).

Σε προ κρίσης εποχή είχαμε προτείνει – ως Τοπική Ριζοσπαστική Ανανέωση το 2002 - ένα προκαθορισμένο τίμημα των εσόδων από την διαφήμιση – πχ 15-20% να έφτιαχνε ειδικό ταμείο για παρεμβάσεις σχετικές με την τοπική αγορά που θα συναποφασίζονται με τον εμπορικό σύλλογο.

Δεν θα ήταν ίσως μεγάλες αλλά θα μεγάλωναν την κοινωνική συναίνεση και θα έλυναν μέρος του προβλήματος της συντήρησης των δημοτικών παρεμβάσεων στο ιστορικό εμπορικό κέντρο – (πεζοδρόμια, πράσινο κλπ) αλλά και κάλυψη συνεργείων αποξήλωσης παράνομων μέσων. Σήμερα όμως δεν υπάρχει η δυνατότητα για τέτοιους σχεδιασμούς αφού η κρίση στην αγορά συνεχώς βαθαίνει. Τέτοια θα ξαναπούμε όταν με το καλό επανέλθει η ανάπτυξη – αν ζούμε).

ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΜΕΣΩΝ

Συγκέντρωση όλων των αρμοδιοτήτων για τα διαφημιστικά μέσα στη δημοτική επιχείρηση για αποφυγή φαινομένων παραβίασης των όρων του υγιούς ανταγωνισμού που μπορεί να προκαλέσει η διαχείριση του ίδιου αντικειμένου από διαφορετικούς δημοτικούς οργανισμούς. (Επιλεκτικές ή λάθος αποξηλώσεις, αυθαίρετες τοποθετήσεις και όλα αυτά που γεννά η πολυνομία και η διαπλοκή ευθυνών).

Επισημαίνω ότι αν δεν τεθεί επί τάπητος το θέμα των παράνομων μέσων ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ (Δημοτική αστυνομία – συνεργασία με τις συνεργαζόμενες διαφημιστικές εταιρίες, πρόβλεψη στις συμβάσεις για αποζημιώσεις αν υπάρχουν υπερβάσεις) τότε μιλάμε για μια ανοικτή πληγή στα οικονομικά του δήμου με εργολαβίες αποξηλώσεων, πέρα από πιθανές διεκδικήσεις αποζημιώσεων από θιγόμενες εταιρίες (βλ. και Τεχνικό Πρόγραμμα 2011). Η λύση είναι μία: Να μεταφερθεί η αρμοδιότητα αποξηλώσεων στην δημοτική επιχείρηση για να υπάρχει ενιαίο κέντρο ελέγχου της υπαίθριας διαφήμισης και να αρθεί ο κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων που γεννά προβλήματα, παρεξηγήσεις και τριβές.

ΚΥΛΙΚΕΙΑ (Εκμετάλλευση διαμορφωμένων κοινόχρηστων χώρων)

1. Εκπόνηση ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟΥ κανονισμού λειτουργίας και τιμοκαταλόγου και έγκρισή του από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η πολιτική του – «όποιος δώσει περισσότερα παίρνει τη δουλειά» απέτυχε αφού οδηγεί στο «ΠΡΟΣΦΕΡΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ» και «θέλω να φτιάξω μια καφετέρια για να βγάλω αυτά που προσέφερα». Όταν οι διαγωνισμοί θα γίνονται με συμφωνημένο πλαίσιο για το τι ακριβώς προσφέρουμε τα πράγματα θα είναι πιο ορθολογικοποιημένα και οι περίοικοι δεν θα ξεσηκώνονται

2. Έγκριση περιγράμματος συγκεκριμένου χώρου κατάληψης και αριθμού ταπεζοκαθισμάτων. Είπαμε ΚΥΛΙΚΕΙΑ, όχι καφετέριες.

3. Άμεση τοποθέτηση και εκμετάλλευση σε κοινόχρηστους χώρους που είναι στην αρμοδιότητα της ΦΛΥΑ. (Ιωαννίνων, Ιθώμης, Καλαμά και Αττική Οδός). Σήμερα μόνο από την Εδέσσης έχουμε έσοδο και στην πράξη ένα πλαίσιο λειτουργίας που οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας.

4. Εκχώρηση αντίστοιχων δικαιωμάτων διαχείρισης και σε άλλους κοινόχρηστους χώρους για αύξηση εσόδων (Καντίνα στην πλ. Κιοσσέ, Κυλικείο στη Γαρδένια, στην Αποστολοπούλου κλπ.)

Θυμίζω ότι πλέον υπάρχει επίσημη γνωμοδότηση ότι δεν χρειάζεται άδεια οικοδομής παρά μόνο έγκριση ΕΜΠΑΕ για το κυλικείο.

5. Μεταφορά στην δημοτική επιχείρηση των κυλικείων των αθλητικών χώρων – κατ’ αναλογία με τις διαφημίσεις – με την διασφάλιση μόνιμου εσόδου στον ΟΝΑ.

Η πρόταση ξέρω ότι θα θεωρηθεί ακραία αλλά όμως είναι ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ αν υπάρχει συνείδηση ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ στον δήμο.

Δεν είναι ανάγκη να τα κάνουν όλα, όλοι. Για να γίνει και στον πιο άπειρο κατανοητό το θέμα πώς θα σας φαινόταν αν μεταξύ των προτάσεών μου υπήρχε πρόταση για διοργάνωση αθλητικού camp από την ΦΛΥΑ για να αυξήσει τα έσοδά της ή σχολή ζωγραφικής ή θεατρικές παραστάσεις;

ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΔΙΑΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Η αξιοποίηση των αδιαμόρφωτων ακινήτων του δήμου αποτελεί σύνθετο θέμα που πρέπει να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, (θα έλεγα και στην επιτροπή διαβούλευσης αν πρόκειται να λάβει σοβαρό για την πόλη περιεχόμενο) και να επικαιροποιηθούν αποφάσεις για την χωροθέτηση του δημαρχείου, το θέμα του γκαράζ και της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Το πώς αυτά επηρεάζουν την ΦΛΥΑ και την λειτουργία της αλλά ακόμα και την βιωσιμότητα των σχεδιασμών της και τελικά της ίδιας αποτυπώνεται και στα σενάρια του Master Plan που εκπονήθηκε από την Redeplan και είναι γνωστά σε όσους έχουν ασχοληθεί αλλά δεν είναι σκόπιμο – σε αυτή τη φάση τουλάχιστον – να δημοσιοποιηθούν.

Θυμίζω ότι δεν αποτελεί μέρος των μέχρι σήμερα αρμοδιοτήτων της επιχείρησης η αξιοποίηση άλλων περιουσιακών στοιχείων του δήμου (π.χ. ακίνητο στη Πλάκα κ.ά) των οποίων η εκμετάλλευση δεν έχει εκχωρηθεί στην ΦΛΥΑ και αν δεν αποφασιστεί τι επιθυμούμε από αυτά δεν μπορώ να προτείνω να έρθει στη διαχείριση της εταιρίας. Πάντως το ακίνητο αυτό εύκολα μπορεί να είναι μια ακόμα λύση για την χρηματοδότηση του project ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ).

Παρκινγκ ΟΤ 30: Να γίνει επέκταση της σύμβαση διάρκειας ενός έτους όπου θα περιλαμβάνεται και η εκμετάλλευση μέρους του Μαμόπουλου – αν το επιθυμεί ο μισθωτής – με πρόσθετο μίσθωμα που θα καθοριστεί. (Μέχρι να ετοιμαστεί ο Δήμος για την οριστική εκμετάλλευση των ακινήτων).

Εναλλακτικά αν δεν θέλει ο μισθωτής να διαχειριστεί το κτήμα Μαμόπουλου να το μισθώσει η ΦΛΥΑ σε άλλον ή να το λειτουργήσει πειραματικά η ίδια με χαμηλότερο – λόγω απόστασης από το κέντρο – αντίτιμο. (Θα μετρηθεί έτσι και την αποτελεσματικότητα της άλλης στρατηγικής για την ΦΛΥΑ.)

(Εκτιμώ ότι τουλάχιστον για ένα χρόνο – ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ – μπορεί να αξιοποιηθεί ως παρκινγκ άρα να έχουμε ένα έσοδο- έστω και μικρό).

Εξαιρετικό ενδιαφέρον - για την εκμετάλλευση των δύο ακινήτων (25ης Μαρτίου και Μαμόπουλου) έχει η εξαγγελία της κυβέρνησης για επαναφορά του καθεστώτος της εκχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης επιφανείας στην δημόσια περιουσία με διατήρηση ιδιοκτησίας υποκειμένου.

Αυτό ίσως ΑΛΛΑΖΕΙ τα επιχειρηματικά δεδομένα στις μέχρι σήμερα κινήσεις για εξεύρεση επενδυτών, ακόμα ίσως μεταβάλλει και το master plan που εκπονήθηκε.

Αυτό όσο αφορά την περίπτωση επιλογής ανέγερσης δημαρχείου με οποιασδήποτε μορφής ΣΔΙΤ.

Εναλλακτικά η Δημοτική Επιχείρηση – μπορεί να χρησιμοποιήσει την πιστοληπτική της ικανότητα ώστε να συνδράμει την ανέγερση δημαρχείου (πολιτική επιλογή που δεν έχει διερευνηθεί).

Μην ξεχνάμε ότι τα μισθώματα των δημοτικών καταστημάτων αποτελούν ίσως την μεγαλύτερη αιμορραγία του δημοτικού προϋπολογισμού και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα το σταμάτημα της. Αυτό δεν θα γίνει με κραυγές αλλά με σχέδιο και κατάληξη στο τι ζητάει ο δήμος και τι δίνει ή πού θα βρει τα λεφτά αν δεν θέλει να δώσει τίποτα.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ επιλέγω να μην καταθέσω δημόσια αφού πρόκειται για ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ και απαιτείται υπευθυνότητα. Πάντως για να βοηθήσω την σκέψη – όσων ακόμα σκέπτονται – αν δεν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον ή δεν καλύπτονται οι ανάγκες του δήμου με κατακερματισμό των περιουσιακών του στοιχείων ίσως η λύση είναι σε εκμετάλλευση πακέτων.

ΠΑΤΗΜΑ

Συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο και απόφαση για το είδος της αξιοποίησης που επιλέγεται να γίνει για το κυριότερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου του οποίου την διαχείριση έχει αναλάβει η ΦΛΥΑ του Ο.Τ. 1176 στο Πάτημα. (10,445 στρέμματα). Αν τα «ωραία» που ακούστηκαν προεκλογικά για χώρο πρασίνου γίνουν πολιτική επιλογή να αποφασιστεί και να προχωρήσει ο δήμος σε αλλαγή του πολεοδομικού καθεστώτος του ΟΤ σε Κ.Χ. .Προσωπικά θεωρώ μια τέτοια συζήτηση ΛΑΪΚΙΣΤΙΚΗ και ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ για το μέλλον του δήμου και πιστεύω ότι είναι ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ να προχωρήσει – χωρίς να υπολογιστεί πολιτικό κόστος – η αξιοποίηση του στρατηγικού για τον δήμο ακινήτου, ειδικά τώρα που σε λίγο καιρό θα … ξηλώνονται πλατείες από την έλλειψη ρευστού.

Ως πιο πολιτικά και κοινωνικά ανώδυνη επιχειρηματική κίνηση, αποδεκτή από την γειτονιά και συμβατή με τον χαρακτήρα του Πατήματος θα πρότεινα την κατοικία, ώστε να μην αλλοιωθεί ο αμιγής χαρακτήρας της περιοχής.

Ανοικτό είναι και το θέμα της «αξιοποίησης» του Ο.Τ. 1237 στο Πάτημα. (Είναι κοινόχρηστος χώρος από την πράξη εφαρμογής). Η - από το 2003 κατατεθειμένη άποψή μας για το συγκεκριμένο ακίνητο – βλ πρακτικά Δ.Σ. – ισχύει και ουδέποτε μετεβλήθη, ούτε πρόκειται. Βέβαια δεν διεκδικήσαμε ποτέ να δεσμεύσουμε την διοίκηση, απλά δεν συμφωνούμε).

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η δημοτική επιχείρηση αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο που είναι απαραίτητο για την πόλη αρκεί να υποστηριχτεί με τις κατάλληλες πολιτικές αποφάσεις και να διασφαλιστεί συναίνεση στις επιλογές που μερικές από αυτές είναι στρατηγικού χαρακτήρα.

Η ενσωμάτωση στο καταστατικό, της εμπειρίας που συσσωρεύτηκε αυτά τα πρώτα χρόνια μετά την μετατροπή της σε Α.Ε., με κάποιες τροποποιήσεις καταστατικού που θεωρώ απαραίτητες, με σημαντικότερη την αύξηση της συμμετοχής της αντιπολίτευσης του δήμου στο Δ.Σ. της εταιρίας, με δυνατότητα πρότασης και μη αιρετών μελών και την δέσμευση για συζήτηση των θεμάτων της Γενικής Συνέλευσης στο δημοτικό συμβούλιο πριν την παροχή εξουσιοδότησης σε δημοτικό σύμβουλο θα διεύρυνε τον δημοκρατικό διάλογο επί των θεμάτων της εταιρίας, θα βελτίωνε την κοινωνική εικόνα της και θα διασφάλιζε περισσότερη διαφάνεια.

Ελπίζοντας οι απόψεις αυτές να βοηθήσουν την διαδρομή της επιχείρησης στο μέλλον, θέλω να ευχαριστώ το δημοτικό συμβούλιο για την τιμή που μου έκανε να με επιλέξει μεταξύ εκείνων που συμμετείχαν στο συμβούλιο της εταιρίας την περίοδο 2008-2011.

Στην αξιολόγηση της παρουσίας μου αυτά τα χρόνια λίγο με νοιάζει ο τίτλος «καλό παιδί», έπαινος που όσο αφορά την πολιτική με αφήνει παγερά αδιάφορο, αλλά αν η παρουσία μου ήταν χρήσιμη και αποτελεσματική για το κοινωνικό σύνολο.

Άλλωστε την δουλειά αυτή - να ξεχωρίζει τα καλά από τα κακά παιδιά - την έχει κρατήσει για τον Εαυτό Του ο Μεγάλος.
Ας μείνουμε οι θνητοί στα κυβικά μας.

Και μην ξεχνάμε: Τα καλά παιδιά πάνε στον παράδεισο. Τα κακά πάνε παντού!

Άγγελος Νταβίας


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *