Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

86 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ! ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

ΕΛΑ ΡΕ ΧΡΗΣΤΟ! ΜΗ ΜΑΣ ΦΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ! ΔΕΝ ΛΕΕΙ! ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΓΚΛΑΜΟΥΡ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ: ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ, ΤΙΓΡΕΙΣ, ΑΡΚΟΥΔΕΣ ΜΑΛΙΣΤΑ! ΑΛΛΑ ΣΚΥΛΙΑ;

Νέα "όπλα" ενάντια στους "Αγανακτισμένους" ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει η αστυνομία για να αντιμετωπίσει το οργισμένο πλήθος.
Χειροβομβίδες από καουτσούκ, ειδικά όπλα paint ball και το βαρύ πυροβολικό της αστυνομίας, το ειδικό όχημα Αίας
Δημοσιεύτηκε: Ιούλιος 24 2011 18:19 Ενημερώθηκε: Ιούλιος 24 2011 18:19

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, γνωρίζοντας ότι το φετινό φθινόπωρο θα είναι ιδιαίτερα θερμό λόγω των κινητοποιήσεων, με δυναμική επιστροφή ακόμα περισσότερων "Αγανακτισμένων" στην Πλατεία Συντάγματος, οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ ετοιμάζουν τις κινήσεις τους ώστε να αποφύγουν επανάληψη των άγριων σκηνικών που είδαμε στις 29 Ιουνίου με την αλόγιστη χρήση χημικών.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αν και ακόμα οι εισηγήσεις είναι αντικρουόμενες και κανείς δεν ξέρει τελικά ποια τακτική θα επιλεγεί και με ποια μέσα, το σίγουρο ότι θα δούμε στους δρόμους της Αθήνας, τον Αίαντα, το ειδικό όχημα εκτόξευσης νερού με πίεση, ενώ θα αγοραστεί και νέο τείχος από πλέξιγκλας για το μπλοκάρισμα των διαδηλωτών.
Μάλιστα θα γίνει προσπάθεια μείωσης της χρήσης χημικών και ασφυξιογόνων ουσίων.
Το ειδικό όχημα Αίας
Ο Αίαντας είναι ισραηλινής κατασκευής και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 5,5 τόνων νερού καθώς και 100 κιλών ειδικής μπογιάς. Αγοράστηκε πριν από δύο χρόνια έναντι 350.000 ευρώ από την αστυνομία.
Μάλιστα, οι χειριστές προγραμματίζουν με υπολογιστή την πίεση του νερού που εκτοξεύεται στο πλήθος και μπορούν να μαρκάρουν και διαδηλωτές
Ο κίνδυνος να τραυματιστεί κάποιος διαδηλωτής από την μεγάλη πίεση νερού είναι κάτι παραπάνω από ορατός γι' αυτό η Αστυνομία έχει εκπαιδεύσει δέκα στελέχη στο χειρισμό του οχήματος.
Εκτός του Αίαντα, στο τραπέζι έχουν πέσει και προτάσεις για την αξιοποίηση όλου του οπλοστασίου της Αστυνομίας: πλαστικές σφαίρες, ειδικά όπλα paint ball για το μαρκάρισμα των άτακτων διαδηλωτών, χειροβομβίδες από καουτσούκ.
Τέλος, επανεξετάζεται το γεγονός να πέσουν στη μάχη των διαδηλώσεων και τα δέκα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά της ΕΛ.ΑΣ.

Νομοθετική ρύθμιση για... γειτνιάζουσες μετακινήσεις υπαλλήλων ΟΤΑ

Νομοθετική ρύθμιση για... γειτνιάζουσες μετακινήσεις υπαλλήλων ΟΤΑ

Τα πάνω κάτω για 80.000 υπαλλήλους

Της ΕΛΕΝΗΣ ΔΕΛΒΙΝΙΩΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Μετατάξεις, αποσπάσεις και μετακινήσεις στους 325 καλλικρατικούς δήμους, από τον Σεπτέμβρη, ανήγγειλε ο υπουργός Εσωτερικών Χάρης Καστανίδης, σε μια προσπάθεια σωστότερης κατανομής του πλήθους των 80.000 δημοτικών υπαλλήλων και κυρίως εξοικονόμησης πόρων για τους χρεωμένους δήμους.
Η ατζέντα περιλαμβάνει ακόμα και μετακίνηση από ένα δήμο σε άλλο της ίδιας περιφέρειας
Ο κ. Καστανίδης αποκάλυψε χθες ότι η ατζέντα της εξυγίανσης στους δήμους περιλαμβάνει και την «ενδοδημοτική μετακίνηση» υπαλλήλων από ένα δήμο σε άλλον ή και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειας στην οποία εργάζονται.
Ο υπουργός Εσωτερικών δεν φάνηκε πάντως να θέλει να αιφνιδιάσει το προσωπικό των δήμων, καθώς υπογράμμισε ότι καταρχήν οι μετατάξεις θα γίνουν σε συνεννόηση τόσο με την ΚΕΔΚΕ όσο και με την ΠΟΕ-ΟΤΑ (Ομοσπονδία Εργαζομένων στους ΟΤΑ).
Την αντίθεσή του πάντως σε αυτούς τους σχεδιασμούς εξέφρασε στην «Ε» ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Θέμης Μπαλασόπουλος, ο οποίος υπογράμμισε ότι σε αυτό το μεταβατικό στάδιο του «Καλλικράτη» όπου δεν έχουν μεταφερθεί ακόμα 200 και πλέον αρμοδιότητες, οποιαδήποτε σπουδή για την κατανομή του προσωπικού μπορεί να εξυπηρετεί άλλους σκοπούς.
Το ζητούμενο είναι η οικονομική εξυγίανση των δήμων, ορισμένοι από τους οποίους (80 τον αριθμό) έχουν εγγράψει νέα δάνεια για να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους.
Από αυτούς:
* 13 δήμοι έχουν δάνεια άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ.
* 28 δήμοι δάνεια ύψους 4 έως 10 εκατ. ευρώ.
* 40 δήμοι δάνεια ύψους 1 έως 4 εκατομμύρια ευρώ.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία παρουσίασαν ο υπουργός και ο υφυπουργός Εσωτερικών Χάρης Καστανίδης και Πάρις Κουκουλόπουλος αντίστοιχα, ο συνολικός δανεισμός των δήμων (άληκτα κεφάλαια) ανέρχεται στο ποσό των 1.900 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1.100 εκατ. ευρώ είναι υποχρεώσεις προ το Ταμείο Παρακαταθηκών και τα 800 εκατ. ευρώ είναι δάνεια προς ιδιωτικές τράπεζες (εσωτερικού και εξωτερικού).
Σ' αυτά τα ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται τα δάνεια Δημοτικών Επιχειρήσεων, Υδρευσης και Αποχέτευσης κυρίως, που ανέρχονται σε περίπου 250 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης που αφορά δάνεια που είχαν συνάψει οι πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ανέρχεται στο ποσό των 110 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές υποχρεώσεις των δήμων προς τρίτους ανέρχονται σε 1.300 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ανέρχονται σε 800 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις προς φορείς Γενικής Κυβέρνησης, Ελληνικό Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία κ.λπ., είναι 87 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 40 εκατ. ευρώ είναι ληξιπρόθεσμες.
Ταυτόχρονα με την οικονομική αδυναμία να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους οι δήμοι εμφανίζουν και αδυναμία να εισπράξουν τα έσοδά τους. Οι συνολικές απαιτήσεις τους ανέρχονται στο ποσό των 1.650 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1.400 εκατ. ευρώ οφείλονται σε μη εισπραχθέντες φόρους, τέλη και δικαιώματα και επιβληθέντα πρόστιμα.
Πακέτο μέτρων
Το υπουργείο Εσωτερικών, όπως είπε ο κ. Καστανίδης, αναγνωρίζοντας ότι το θέμα της εξυγίανσης των δήμων είναι μείζον οικονομικό και κοινωνικό θέμα και ότι είναι επείγουσα η ανάγκη υποστήριξης των δήμων, αποφάσισε, δίνοντας ρόλο-κλειδί στο Ταμείο Παρακαταθηκών, να δρομολογήσει άμεσα εφαρμόσιμα μέτρα που θα ανακουφίσουν τους χρεωμένους δήμους.
Το πακέτο μέτρων περιλαμβάνει:
* Εξατομικευμένα προγράμματα εξυγίανσης για κάθε δήμο, με την τεχνική υποστήριξη του Ταμείου Παρακαταθηκών, που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
* Μείωση του μισθολογικού κόστους των δήμων με μετατάξεις υπαλλήλων σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ.
* Οι δήμοι θα μπορούν να ζητήσουν επιμήκυνση της περιόδου για την αποπληρωμή των δανείων που έχουν συνάψει με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων είτε με ιδιωτικές τράπεζες.
* Επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής μέχρι και 25 έτη και μείωση του επιτοκίου από 11,5%, που είναι σήμερα το κυμαινόμενο σε περίπου 5,9%. Με τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση οι δήμοι θα εξασφαλίσουν μείωση της ετήσιας δόσης κατά 50%, γεγονός που απελευθερώνει πόρους για εξόφληση χρεών και λειτουργικές ανάγκες.
* Προωθείται συμφωνία με το υπουργείο Οικονομικών που θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα συμψηφισμού οφειλών των ΟΤΑ προς το κράτος με οφειλόμενα ποσά του κράτους προς τους δήμους.
* Επιδιώκεται να χορηγηθούν χαμηλότοκα δάνεια στους ΟΤΑ για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους προς τρίτους (προμηθευτές).
Η χρηματοδότηση του προγράμματος εξυγίανσης θα πραγματοποιηθεί από το «Λογαριασμό Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης», η χρηματοδότηση του οποίου επιδιώκεται να καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι από τους ΚΑΠ.
Οι ΟΤΑ θα εντάσσονται στο πρόγραμμα εξυγίανσης είτε υποχρεωτικά είτε εθελοντικά, με τη βασική υποχρέωση να μειώσουν τις δαπάνες και να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Στην κατεύθυνση αυτή επιμέρους υποχρεώσεις είναι το πάγωμα σε εκδηλώσεις ή δημόσιες σχέσεις και περιορισμούς προσλήψεων. *
2 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ:
* Δάνειο με 11,5% επιτόκιο δεν παίρνουν ούτε ιδιώτες, (δηλ. για 5 εκατ. οι τόκοι είναι 550.000 ευρώ το χρόνο!), αλλά και το 5,9% που παρουσιάζεται σαν "παραχώρηση" είναι υψηλό, αν θυμηθεί κανείς ότι τα δάνεια των "υπερχρεωμένων" δήμων Αχαρνών και Ζωγράφου (που βγήκαν μπροστά και έγιναν η αφορμή για τις "παρεμβάσεις") είχαν επιτόκιο 2,8%!!
* Ο υπουργός παραδέχεται επισίμως ότι το κράτος χρωστά χρήματα σε χρεωμένους δήμους, την ώρα που τους κατηγορεί ότι αδυνατούν να εισπράξουν οφειλές !!!!!
(O οφειλέτης κατηγορεί τον δικαιούχο για χρέη)
Δηλ. αν τους είχαν αποδοθεί έγκαιρα οι κρατικές οφειλές, πόσο διαφορετικό θα ήταν το χρέος τους;
Θα είχαν γίνει "στόχος" και αιτία των Μνημονιακών αλλαγών που θέλει η τρόικα;
Τις συνέπειες βέβαια δεν θα τις πληρώσουν μόνο οι εργαζόμενοι -το πιθανότερο θύματα να είναι όσοι δεν έχουν καμία ευθύνη ή κανέναν "γνωστό"- αλλά και οι δημότες, αφού στο εξής θα περιορίζονται οι δαπάνες (άρα οι παροχές) και θα αυξάνονται τα έσοδα (άρα οι φόροι).

ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΕΧΕΙ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ!

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ

Εδώ και χιλιετίες η διαβίωση στη φύση είναι μια πραγματικότητα για τον άνθρωπο. Η επιλογή της παραμονής σε ελεύθερους, ανοιχτούς δημόσιους χώρους αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός/ καθεμιάς από εμάς, το οποίο πρέπει να διαφυλαχτεί. Η απαγόρευση της ελεύθερη κατασκήνωσης, όπως θεσπίστηκε το 1976 και επιβεβαιώθηκε το 1993 έχει εκφυλιστεί και προσβάλλει το δικαίωμα της προσωπικότητας, το οποίο κατοχυρώνεται και συνταγματικά (άρθρο 5 του Συντάγματος και άρθρο 57 του Αστικού Κώδικα). Στα απόλυτα προστατευόμενα αγαθά που απαρτίζουν την προσωπικότητα είναι η σωματική και πνευματική υγεία όπως και η ελευθερία. Η ελεύθερη κατασκήνωση συνδέεται άμεσα με τα εν λόγω δικαιώματα, αφού οι κάθε είδους διακοπές αποτελούν τρόπο εξασφάλισης σωματικής και ψυχικής ελευθερίας. Ως εκ τούτου η ελεύθερη επιλογή της τοποθεσίας αποτελεί ελεύθερη έκφραση των εκάστοτε ατομικών αναγκών και φυσικά αναφαίρετο δικαίωμα ως συνδεόμενο με την προσωπικότητα. Το δικαίωμα χρήσης των κοινόχρηστων πραγμάτων αποτελεί επίσης έκφανση του συνταγματικού δικαιώματος στο περιβάλλον (άρθρο 24 Σ). Στο εν λόγω άρθρο ορίζεται ρητά ότι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Η ελεύθερη κατασκήνωση δεν συνεπάγεται αυτόματα εκ της φύσεώς της την πρόκληση αρνητικών επιπτώσεων στις κοινωνικές σχέσεις ή στις περιβαλλοντικές συνθήκες, και η απαγόρευσή της προκειμένου να προληφθεί η τυχόν διατάραξη των υπαρχουσών ισορροπιών είναι παράλογη αφού αποτελεί υπέρμετρο περιορισμό του δικαιώματος της προσωπικότητας στο όνομα μιας πιθανότητας.

Όπως φαίνεται και από το αίτημα των κατοίκων του Μεσότοπου οι κάτοικοι του νησιού μας αναγνωρίζουν ότι χρόνια τώρα οι ελεύθεροι κατασκηνωτές συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με τις υπόλοιπες μορφές τουρισμού, καθώς συμμετέχουν στην οικονομική τόνωση των τοπικών κοινωνιών ιδιαίτερα σε δυσπρόσιτα χωριά και οικισμούς.

Με το παρόν ψήφισμα το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου εκφράζει την θέση του για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στην ελεύθερη κατασκήνωση, συγκεκριμένα την κατάργηση των παράλογων διατάξεων των Ν. 392/76 και Ν.2160/93, που απαγορεύουν την ελεύθερη κατασκήνωση, και ζητά από την κυβέρνηση την υιοθέτηση ενός νέου κώδικα ελεύθερης κατασκήνωσης που να σέβεται το φυσικό περιβάλλον και τον άνθρωπο.