Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

O Tσακ Νόρρις ζωγράφος;

Από τον ΑΣΗΜΩΝΗ
Μια δασκάλα σε ένα "σύγχρονο" σχολείο της Φλόριντα
 
Ένας Εφιάλτης στη Σχολική Τάξη;




Η Μάρθα διδάσκει ιστορία σε ένα σχολείο που διοικείται από την Smartschool Inc., μια ιδιωτική ανάδοχο εταιρεία μάνατζμεντ.
Έχει προσληφθεί για μερική απασχόληση με μονοετή ανανεώσιμη σύμβαση.
Η ανανέωση της σύμβασής της εξαρτάται από τη σχετική απόδοση των μαθητών της, η οποία συγκρίνεται με την απόδοση μαθητών παρόμοιας ηλικίας σε άλλα σχολεία της Smartschool.
Ο μισθός της Μάρθας αποτελείται από ένα βα
σικό σταθερό ποσό, από ένα μπόνους κινήτρου απόδοσης που κυμαίνεται ανάλογα με την επιτυχία των μαθητών, από ένα μπόνους ικανοποίησης το οποίο προσαρμόζεται σύμφωνα με τις βαθμολογίες ανατροφοδότησης των μαθητών και των γονέων, καθώς και από ένα εταιρικό μπόνους που συνδέεται με τις τιμές των μετοχών της Smartschool Inc.
Η απόδοση μετρείται και καταγράφεται μέσω ενός εβδομαδιαίου τεστ σε ψηφιακή μορφή, το οποίο βασίζεται στο προκαθορισμένο αναλυτικό πρόγραμμα και στα διδακτικά υλικά που αγοράζει το σχολείο από την Smartschool Knowledge, εταιρεία σχολικών εγχειριδίων, θυγατρική της εταιρείας μάνατζμεντ.
Η απόδοση των μαθητών της Μάρθας ελέγχεται παρουσία της κάθε τρεις εβδομάδες από τον μάνατζερ γραμμής της Μάρθας, ο οποίος προηγουμένως εργαζόταν στη βιομηχανία φαστ φουντ.
Η Μάρθα πρέπει να εξηγήσει και να λογοδοτήσει για οποιεσδήποτε πτώσεις και αυξήσεις στα επίπεδα αποτελεσμάτων και ενθαρρύνεται να προσδιορίσει τα ισχυρά σημεία και τις αδυναμίες της διδασκαλίας της.
Η Μάρθα υποστηρίζεται στην τάξη από ένα βοηθό διδασκαλίας χωρίς τυπικά προσόντα, που εργάζεται με βάση τις οδηγίες της και αναλαμβάνει την ευθύνη της διδασκαλίας όταν η Μάρθα είναι εκτός τάξης. Ο μισθός του βοηθού συνδέεται και αυτός με τα αποτελέσματα των μαθητών.
Τα εργασιακά καθήκοντα της Μάρθας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται η αξιολόγηση, η προετοιμασία, η προσέλευση σε συναντήσεις και η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη, διατυπώνονται στη σύμβασή της και η εμπλοκή της στις συγκεκριμένες δραστηριότητες παρακολουθείται.
Το έργο της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης για το σχολείο έχει αναλάβει η SmartTraining, θυγατρική της εταιρείας μάνατζμεντ.
Η Μάρθα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις εξωσχολικές της δραστηριότητες -οργάνωνε μουσικά εργαστήρια για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Παρόμοιες δραστηριότητες, όπως το κλαμπ του πρωινού φαγητού (breakfast club) και το κλαμπ μετά το σχολείο, πληρώνονται τώρα από τους γονείς και τη διαχείρισή τους έχει αναλάβει η SmartKids, θυγατρική της εταιρείας μάνατζμεντ.
Η Μάρθα αισθάνεται ότι βρίσκεται συνεχώς υπό την πίεση του μάνατζερ γραμμής και των γονέων των μαθητών της, λαμβάνοντας ελάχιστη ικανοποίηση από τη δουλειά της στην τάξη, καθώς οι μαθητές δείχνουν αδιαφορία προς οτιδήποτε δεν σχετίζεται με τα τεστ.
Τα υλικά του αναλυτικού προγράμματος στερούνται φαντασίας και δεν της αφήνουν περιθώριο για να κάνει δημιουργική δουλειά ή για να χρησιμοποιήσει δικές της ιδέες στα
μαθήματα. Στα υλικά αυτά, η ιστορία, για παράδειγμα, περιορίζεται σε ένα σύνολο από ημερομηνίες, γεγονότα και εξύμνηση των εθνικών επιτυχιών,
απέχοντας πολύ από την ερμηνευτική προσέγγιση της ιστορίας, την οποία χρησιμοποιούσε όταν το σχολείο διοικούνταν απευθείας από τη δημοτική αρχή και μπορούσε να επιλέγει τα υλικά και τις πηγές της, ενώ είχε χρόνο να οργανώνει επισκέψεις για τα παιδιά και να εργάζεται με πρότζεκτ και δραματοποίηση ιστορικών γεγονότων.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ. 1945.

ΤΟ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΙΒΥΛΛΑ - ΑΥΤΟΥΣΙΟ! ΑΛΛΑ ΒΕΒΑΙΑ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ... ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ!

Του τον επέβαλαν κάποιοι τελειωμένοι μηντιάρχες οι οποίοι δεν προλαβαίνουν να πάνε στo W.C.


Έλα Μίλτο να φουμάρεις που 'σαι από το πρωί χαρμάνης...
Από τον Βασίλη Μπόνιο (κουρδιστό πορτοκάλι)

Είναι κάτι νύχτες που το παιγνιδιάρικο αεράκι που φυσά στο Προφήτη Ηλία στο Χαλάνδρι, κρατάει ξάγρυπνο τον παλιό μου φίλο Πέτρο Ευθυμίου.
Και τότε ο Πέτρος με την αγωνία να τον κυριεύει σαν πύρινη φλόγα στην Ηλεία, τηλεφωνεί στο σπίτι του Κώστα Λαλιώτη στον Λυκαβηττό:
-Πέσ’ μου ρε Κώστα, τι κάναμε λάθος; Τι πήγε στραβά και φτάσαμε ως εδώ;
Όπως είναι φυσικό όταν ξεκινάει μια τέτοια κουβέντα ανάμεσα στους δύο άνδρες δεν τελειώνει παρά μόνο ξημερώματα, όταν ο Πέτρος ακούσει τη...
συγκάτοικό του Βάσω Παπανδρέου να κάνει γαργάρες στο μπάνιο της.
Παρόμοιες συνομιλίες έχουν γίνει της μόδας τελευταία ανάμεσα στους ιστορικούς Πασόκους.
Πολύ συχνά ο Πέτρος Ευθυμίου κάνει την ίδια ερώτηση στον άλλο παλιόφιλο, τον Πέτρο Κωστόπουλο, για να πάρει μια απάντηση που τον ξενερώνει και τον αποσυντονίζει σε μια κρίσιμη στιγμή της σταδιοδρομίας του μια και είναι και Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του ΟΑΣΕ:
-Tι ψάχνεις ρε μαλάκα, αφού μαζί τα φάγαμε…
Τουλάχιστο ο Λαλιώτης με τον Ευθυμίου προβληματίζονται για το μέλλον του σοσιαλισμού όπως τότε στα φοιτητικά τους χρόνια που ήθελαν ν αλλάξουν την Ελλάδα σε αντίθεση με τον Μιλτιάδη Παπαιωάννου.
Ο σημερινός υπουργός Δικαιοσύνης- από την οποία «διαφεύγουν» ο Χρήστος Καραβέλας, ο Μιχάλης Χριστοφοράκος (παρέα με τον Γιουνγκ), ο Μάκης Ψωμιάδης, η Αντωνία Ηλία, οι μιζαδόροι των Εξοπλιστικών, τα ρεμάλια που τα άρπαξαν από την Μίζενς, από τα Ομόλογα, το Βατοπέδι, το Χρηματιστήριο, οι δολοφόνοι του Τσαλικίδη και πολλών άλλων, οι πρωταγωνιστές των Υποκλοπών που κάποτε καταδίωκε με ζήλο, τα καθάρματα που φάγαν τα λεφτά που είχαν μαζευτεί για τους πυρόπληκτους της Ηλείας, μισή ντουζίνα τραπεζίτες που έπρεπε να είναι στη στενή-όταν καπνίζει ο Λουλάς-άλλοι τόσοι εκδότες-έμποροι όπλων, μαύρου χρήματος, «κερδοφόρου» πανικού μέσα από πρωτοσέλιδα κι ένας στρατός από συναδέλφους του πολιτικούς που τα κονομήσανε από τη πολιτική και τις διαπλοκές της, (γαμώ το 2004, το 5, το, 6, το 7 και πάει λέγοντας),-ο Μιλτιάδης λοιπόν κυνηγάει τους διαχειριστές των blogs!
Κι αυτό γιατί του τον επέβαλαν κάποιοι τελειωμένοι μηντιάρχες οι οποίοι δεν προλαβαίνουν να πάνε στo W.C.
Εάν συνεχίσει έτσι το μόνο που θα καταφέρει είναι να γίνει γραφικός, πράγμα επικίνδυνο για την ηλικία του.
Το να κυνηγάς το κάθε φρικιό του διαδικτύου είναι τόσο εύκολο όσο το να θέλει ένας μεθυσμένος κερατάς να συλλάβει το ανεμογκάστρι.
Όσους νόμους και να κάνει ο Μιλτιάδης –υπουργός μια κυβέρνησης που έχει φάει τα ψωμιά της-το μόνο που θα κατορθώσει είναι να υπονομεύσει την δική του πολιτική ιστορία.
Καλά θα ήταν να το σκεφθεί δυο και τρεις φορές και να ζητήσει και τη συμβουλή κάποιων πιο ψαγμένων στο θέμα.
Και για να χαλαρώσουμε λιγάκι τώρα που αποποινικοποίησε, και καλά έκανε το χασίς , του αφιερώνουμε τους παρακάτω στίχους, για να στανιάρει...

Δε μου λέτε δε μου λέτε
η νταμίρα πού πουλιέται;
Αχ, στους απάνω μαχαλάδες
το πουλούν οι ντερβισάδες.

Τη νταμίρα τη νταμίρα
μου την έμαθε μια χήρα.
Αχ, μ' έκανε και αλανιάρη
χασικλή και κουρελιάρη.

Γύρω γύρω ντερβισάδες
και στη μέση οι λουλάδες.
Αχ, έλα Μίλτο να φουμάρεις
που 'σαι απ' το πρωί χαρμάνης.
Τον Χάρο τον αντάμωσαν
πεντ-έξι χασικλήδες
να τον ρωτήσουν πώς περνούν
στον Άδη οι μερακλήδες

Πες μας βρε χάρε να χαρείς
το μαύρο σου σκοτάδι
έχουν χασίσι, έχουν λουλά
οι βλάμηδες στον Άδη

Πες μας αν έχουν μπαγλαμά
μπουζούκια και γλεντάνε
Έχουν τεκέδες, έχουν τσαρδί
που παν’ και την τραβάνε

Πες μας αν έχουν γκόμενες
μανίτσες και γουστάρουν
Τον ναργιλέ να κάνουνε
ντουζένι να φουμάρουν

Πες μας βρε Χάρε να χαρείς
τι κάνουνε τ’ αλάνια
Βρίσκουν νταμίρα, έχουν λουλά
για κάθουνται χαρμάνια

Πάρε δυο δράμια Προυσαλιό
και πέντε μυρωδάτο
και δώσε να φουμάρουνε
τ’ αδέλφια μας κει κάτω

Κι όσοι μαχαιρώθηκανε
και πήγανε στον Άδη
για πες μας γιατρευτήκανε
ή λιώσαν στο σκοτάδι

Κι όσοι από καρασεβντά
τρελάθηκαν και πάνε
Πες μας τους πέρασε ο νταλγκάς
γι’ ακόμα αγαπάνε

Πες μας τι κάνουν οι φτωχοί
πρεζάκηδες κι εκείνοι
Πάρε να δώσεις και σ’ αυτούς
λιγάκι κοκαΐνη