Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΤΖΙΝΑΣ ΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ


          





ΠΛΑΤΕΙΑ: Τζίνα ευχαριστούμε για την επίσκεψη και το ότι δέχτηκες να μας μιλήσεις.

Τ.Π. : Για τον απολογισμό της δουλειάς μας στο Αετοπούλειο σου είπα θα μιλήσουμε, έτσι;

ΠΛΑΤΕΙΑ: Καλά, θα σε βασανίσουμε και λίγο για να μας πεις γιατί παραιτήθηκες, εκτός του απολογισμού.

Τ.Π.: Για προσωπικούς, επαγγελματικούς λόγους, όπως είπα, μην επανερχόμαστε σε αυτό.

ΠΛ: Καλά. Ας πάμε στον απολογισμό της δουλειάς σου ως προέδρου του Αετοπούλειου. Πώς την αξιολογείς εσύ. Η παραίτησή σου μας βάζει να σκεφτούμε ότι δεν πήγαιναν καλά τα πράγματα.

Τ.Π.: Εννοείς από πλευρά της παραγωγής έργου του Αετοπούλειου;

Παράξαμε πολύ δουλειά, πολύ έργο αλλά με πολύ αγώνα. Όταν ανέλαβα  βρήκα μεγάλα προβλήματα που αφορούσαν το οικονομικό κομμάτι, το οποίο είναι βασικό αλλά συνάντησα και αντιδράσεις από υπαλλήλους, που πιστεύω ότι αυτές δεν είχαν να κάνουν με μένα ως πρόσωπο αλλά με την γενικότερη κατάσταση. Υπήρχε ένα γενικευμένο μπάχαλο εκεί μέσα.

ΠΛ: Τι έφταιγε για αυτό το μπάχαλο όμως Τζίνα;

Τ.Π.: Δεν ξέρω, ξέρω τι βρήκα. Παρόλα αυτά κάναμε πολύ δουλειά. Κατάφερα να κάνουμε πάνω από τριπλάσιες δράσεις – συμπεριλαμβάνοντας τις εκδηλώσεις, τα καλλιτεχνικά εργαστήρια (δημιουργική γραφή, μελοποίηση, σεμινάρια, - όλα δωρεάν για τους πολίτες), ειδικές παραγωγές που παρουσιάστηκαν μόνο στο φεστιβάλ μας (ενδεικτικά Jazz festival, O sole mio, , Ανατολικό τόξο, Βεγγέρα για να τιμήσουμε τον Βασταρδή, Μινώταυρος κ.ά), φέραμε κορυφαίες προσωπικότητες του πολιτισμού όπως ο Σταμάτης Κραουνάκης. Μέσα από τα εργαστήρια προέκυψε και ένα βιβλίο που παρουσιάσαμε πρόσφατα.

ΠΛ.: Από πού έχουν κοινοποιηθεί αυτά που λες; Πώς φτάνουν στον πολίτη;

Τ.Π.:  Τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής ενηλίκων είχαν πάρα πολύ κόσμο. Κρατάγαμε λίστα αναμονής. Τα στοιχεία υπάρχουν στο Αετοπούλειο, μπορείς να τα πάρεις.

ΠΛ. : Αν μας τα δώσουν

Τ.Π.: Πολύ σημαντικό θεωρώ ότι ήταν ότι παρουσιάσαμε πολλούς νέους καλλιτέχνες στο Αετοπούλειο. Δώσαμε την δυνατότητα σε νέα παιδιά να παρουσιάσουν την δουλειά τους.

Αναστήσαμε την χορωδία, που ήταν κλειστή.

Πήγαμε στα σχολεία με τους «Μύθους του Αισώπου».

Οργανώσαμε τον θεσμό των Καλλισπερείων – τον οποίο έκραξες …

ΠΛ.: Α, ναι, ως προς το «διαγωνιστικό μέρος» αλλά δεν είμαστε εδώ για την δική μας άποψη αλλά για την δική σου.

Τ.Π.: Φέτος δεν θα έχει διαγωνιστικό μέρος ….

Όμως τα Καλλισπέρεια είναι ένας θεσμός που όλη η νεολαία του Χαλανδρίου παρουσιάζει την δουλειά της, την δημιουργία της. Θέλω να σου πω ότι δώσαμε μεγάλο βάρος στη νεολαία και τα παιδιά.

Και βέβαια υπάρχει και το φεστιβάλ της ρεματιάς που πέρυσι έγινε πολύ συζήτηση και υπήρχαν διαφωνίες.

ΠΛ.: Πρωτοστατήσαμε. Για το γεγονός ότι ουσιαστικά εκχωρήθηκε ολόκληρο σε έναν παραγωγό.

Τ.Π.: Φέτος λάβαμε σοβαρά υπόψη και την κριτική αλλά και μια επιστολή των δημοτών μας για το ωράριο και την λειτουργία του. Πέρυσι  για μένα ήταν και το ντεμπούτο σε αυτόν τον θεσμό οπότε πρέπει να συνυπολογιστεί ότι έβγαλα και τα συμπεράσματά μου.

ΠΛ.: Πάντως τα μισά μέλη του Δ.Σ. στο Αετοπούλειο έχουν ασκήσει πολύ έντονη κριτική σε άλλους, περί «απευθείας αναθέσεων» και δεν βλέπω να έχουν την ίδια στάση εκεί.

Τ.Π.: Πάντως οι εκδηλώσεις ήταν καλές. Βλέπεις όμως συνήθως βγαίνει προς τα έξω μόνο το αρνητικό και όχι το θετικό που δεν το προβάλουν τα μέσα.

ΠΛ.: Αυτό είναι αιχμή. Αλλά για πες μου εσείς – Ο ΔΗΜΟΣ - τι κάνατε για να ενημερώσετε τα μέσα σωστά και αναλυτικά για την δουλειά σας;  Έχετε επιλέξει να στρέφετε την ενημέρωση μονομερώς σε φιλικά σας μέσα. Να μπω στο site του δήμου να δούμε πόσο έχει αναφερθεί σε αυτά που μας λες; Ένα δελτίο τύπου και αν …..

Τ.Π.: Μιλάω μόνο για το Αετοπούλειο και όχι για τον Δήμο. Εμείς κάναμε το blog μας και υπάρχει εκεί υλικό για να ενημερώνονται τα μέσα.

ΠΛ.: Δηλαδή εμείς πρέπει αν ψάχνουμε τα blogs; Γιατί υπάρχει γραφείο τύπου στον δήμο; Γιατί πληρώνονται;

Τ.Π.: Εγώ πάντως εκπροσωπούσα το Νομικό Πρόσωπο, όχι τον δήμο. Και από το Αετοπούλειο δελτία τύπου έφευγαν παντού.

ΠΛ.: Παντού όχι. Δεν παίρνουμε δελτία από το Αετοπούλειο. Τέλος πάντων δεν είναι αυτό το θέμα μας. Στο site του δήμου όμως δεν έχω δει μεγάλες αναφορές σε αυτά που λες.

Τ.Π.: (Χαμογελάει) Να ρωτήσεις τους υπευθύνους του site του δήμου. Εγώ μένω στην δουλειά μας στο Αετοπούλειο. Και συμπληρώνω ότι όλες αυτές οι δράσεις γίνανε με μείωση του κόστους πάνω από 70%.

ΠΛ.: Τι εννοείς μείωση κόστους πάνω από 70%;

Τ.Π.: Εννοώ ότι όλες οι εκδηλώσεις στοίχισαν περίπου 13000 ευρώ. Δες τον προϋπολογισμό.

ΠΛ.: Μα ο προϋπολογισμός είναι 800 χιλ. ευρώ. Τι είναι όλα αυτά τα χρήματα;

Τ.Π.: Είναι λειτουργικά.

ΠΛ.: Λειτουργικά; Για 13 άτομα προσωπικό;

Τ.Π.: Είναι και τα Π.Ο.Ε. (οφειλές προηγουμένων ετών).

ΠΛ.: Είσαι άνθρωπος του πολιτισμού.  Ο πολιτισμός δεν χρειάζεται χρήματα;

Τ.Π.: Αν δεν τα έχεις όμως;

ΠΛ.: Με έχεις δεσμεύσει να μιλήσουμε μόνο απολογιστικά οπότε δεν μπορώ να επεκταθώ.

Τ.Π.: Δεν σε δεσμεύω να μην βγάζεις συμπεράσματα. Δες πόσες εκδηλώσεις έκανα και πόσες γινόντουσαν τα προηγούμενα έτη, και αυτά μόνο με ελάχιστα χρήματα. Το ότι εμπλέξαμε τόσες κοινωνικές ομάδες στην παραγωγή πολιτισμού δεν λέει κάτι;

ΠΛ.: Αφού με ρωτάς σου λέω ότι η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αυτό είναι το Αετοπούλειο, η εμπλοκή της κοινωνίας με τον πολιτισμό και όχι το φεστιβάλ της ρεματιάς που είναι μάλλον δουλειά δημοτικής επιχείρησης.

Τ.Π.: Πάντως πέρυσι ο επιχειρηματίας στον οποίο αναφέρεσε ….

ΠΛ.: Δεν αναφέρομαι προσωπικά σε κανένα επιχειρηματία, αναφέρομαι σε πρακτική …

Τ.Π.: Πάντως έφερε πολλές προτάσεις, πάνω από 40 και διαλέξαμε τις 10.

ΠΛ.: Είναι αυτό πολιτιστική δουλειά ή απλά νοικιάζετε το θέατρο;

Τ.Π.: Όχι δεν είναι. Πολιτιστική δουλειά είναι οι παραγωγές που γίνανε για το Αετοπούλειο και πέρυσι γίνανε τέτοιες. Αναφερθήκαμε σε αυτές. Αυτές τις πλήρωσε το Αετοπούλειο και οι παραστάσεις στο θέατρο δόθηκαν δωρεάν για τους δημότες. Τουλάχιστον ας αναγνωριστεί ότι έγινε μια προσπάθεια.

ΠΛ.: Από ποιον να αναγνωριστεί;

Τ.Π.: Από οποιονδήποτε, δεν με νοιάζει.

ΠΛ.: Σε εμάς αναφέρεσαι στο «να αναγνωριστεί» ή αυτό πάει αλλού; Ποιος έπρεπε κυρίως να αναγνωρίσει την δουλειά σου και δεν την αναγνωρίζει;

Τ.Π.: (Γελάει.)  Έχω την συνείδησή μου ήσυχη.

ΠΛ.: Τζίνα δεν μπορώ να το γυρίζουμε γύρω – γύρω: Δέχτηκες παρεμβάσεις από «πάνω», σε μπλόκαραν, σε κόλλησαν σε τοίχο, σου επέβαλλαν να κάνεις …

Τ.Π.: Όχι δεν μου επέβαλε κανείς τίποτα. Ξέρουν ότι δεν μπορούν να μου επιβάλουν. Δεν είμαι τέτοιος τύπος.

ΠΛ.: Γιατί παραιτήθηκες λοιπόν; Αφού πήγαιναν καλά τα πράγματα;

Τ.Π.:  (Γελάει) Παραιτήθηκα για προσωπικούς και επαγγελματικούς λόγους. Παραιτήθηκα γιατί κουράστηκα.

ΠΛ.: Η δουλειά πήγαινε καλά, οι εργαζόμενοι σε αγαπάνε και αυτό το ξέρω και από το ρεπορτάζ …

Τ.Π.: Κάποιοι εργαζόμενοι το έδειξαν και εμπράκτως με βοήθησαν δείχνοντας ότι ήθελαν να είμαι εκεί ενώ κάποιοι άλλοι όχι, διότι θα μπορούσαν να κάνουν μερικά πράγματα παραπάνω για να ξεπεραστούν κάποια προβλήματα και δεν το έκαναν.

ΠΛ.: Στους εργαζόμενους πρέπει να αναζητήσουμε τα πραγματικά αίτια της παραίτησης;

Τ.Π.: Όχι. Οι εργαζόμενοι έχουν τα δικά τους προβλήματα, δεν θα τους φορτώσω και τα δικά μου. Και με την ευκαιρία επέτρεψε μου μέσα από την Πλατεία να ευχαριστήσω δημόσια την Αλεξάνδρα την Παπασωτηρίου και την Σάντρα την Μπάρδη.

ΠΛ.: Έβγαλαν ανακοίνωση σήμερα που σε ευχαριστούν. Την είδες;

Τ.Π.: Όχι δεν έχω δει.

Της δείχνουμε την Πλατεία

ΠΛ.: Από το ρεπορτάζ έχουμε ακούσει και άλλους με καλά λόγια.

Τ.Π.: Κατόπιν εορτής με λατρεύουν όλοι.

ΠΛ.: Τζίνα στην Πλατεία μιλάς. Δεν μπορώ να αφήσω να μείνουν στον αέρα αυτά που υπονοείς. Τι θες να πεις και δεν το λες.

Τ.Π.: Περίμενε, θέλω να κάνω ειδική αναφορά και στην βιβλιοθήκη που κάνουν πολύ καλή δουλειά και δεν είναι καθόλου τυχαία τα βραβεία που κερδίζουν. Θα σου πω επίσης ότι επειδή δεν είμαι πολιτικός, είμαι καλλιτέχνης δεν είχα πρόβλημα να συνεργαστώ πολύ καλά και με την αντιπολίτευση και υλοποίησα πάρα πολλές ιδέες της. Εξαιρετικές ιδέες είχε και η Ναυσικά η Γεραμάνη και ο Γιώργος Λιερός  που τις ασπαστήκαμε και τις υλοποιήσαμε. Αυτά δεν έχω κάτι άλλο να σου πω.

ΠΛ.: Δεν απάντησες τελικά γιατί παραιτήθηκες.

Τ.Π: (Γελάει) Σου είπα αλλά δεν το δέχεσαι.

ΠΛ.: Τζίνα βγάλαμε στον αέρα κάποια έγγραφα. Μια απόφαση και ένα έγγραφο στο Υπηρεσιακό. Τι έγινε; Σε ρωτάω ευθέως.  Έχει να κάνει αυτό το θέμα με την παραίτησή σου; Πιέστηκες από αυτή την ιστορία;

Τ.Π.: Πιεζόμουν όλο τον καιρό στο Αετοπούλειο αλλά το διαχειριζόμουν.

ΠΛ.: Δεν είσαι παιδάκι, δουλεύεις σε σκληρά ανταγωνιστικά περιβάλλοντα, δεν κωλώνεις …

Τ.Π.: (ψιλοαγριεύει και κοιτάει με νόημα) Αυτή η λέξη δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό μου. Δεν κωλώνω … Απλά η όλη πίεση σε συνδυασμό με την δουλειά που έχω με οδήγησαν στην απόφαση να παραιτηθώ. Και θα μου επιτρέψεις να ενημερώσω ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΩ όπως διαδίδεται, διότι άκουσα ότι θα μείνω στο εξωτερικό.. Εδώ θα είμαι στο Χαλάνδρι.

ΠΛ.: Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Αετοπούλειου παραμένεις ως απλό μέλος ή παραιτήθηκες και από εκεί;

Τ.Π.: Εγώ παραιτήθηκα από την θέση του Προέδρου.

ΠΛ: Δηλαδή στο Δ.Σ. παραμένεις.

Τ.Π.: ΑΠΟ ΟΤΙ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ. Γιατί μου είπαν ότι θεωρούν ότι μαζί με την παραίτηση από πρόεδρος παραιτήθηκα και από μέλος. Εγώ ζήτησα από τον δήμαρχο να με απαλλάξει από τα καθήκοντα της προέδρου.

ΠΛ.: Αλλά αυτό ερμηνεύτηκε ως παραίτηση και από το Δ.Σ. και έτσι μπήκε στο Δ.Σ. ο Κώστας Αγγελής;

Τ.Π.: Ναι ήταν αναπληρωματικό μέλος και έπρεπε να πάρει θέση τακτικού για να γίνει πρόεδρος. Πάντως και από μακριά θα βοηθάω, του το έχω πει και του Κώστα ότι αν χρειαστεί την βοήθειά μου θα την έχει.

Στο έγγραφο  που αναφέρθηκες πάντως θέλω να σου πω ότι στείλαμε στην περιφέρεια να μας εγκρίνει απλά ένα κλιμακωτό ωράριο.

ΠΛ.: Ειλικρινά, ήταν στην σκέψη σας να πάνε οι υπάλληλοι στην ρεματιά;

Τ.Π.: Στην δική μου σκέψη – τουλάχιστον - ήταν να πάνε στην ρεματιά όσοι υπάλληλοι το επιθυμούν και όχι υποχρεωτικά.

ΠΛ.: Ο ΓΓ του δήμου παρενέβη για να πάνε υποχρεωτικά;

Τ.Π.: Οποιαδήποτε απορία είχαμε ρωτάγαμε τον ΓΓ του Δήμου.
ΠΛ.: Δηλαδή μιλάμε για εθελοντική αλλαγή ωραρίου για τους εργαζόμενους ή υποχρεωτική;
Τ.Π.: Ε, πώς να γίνουν οι παραστάσεις αν δεν πάει κανείς;

ΠΛ.: Ίσως αν ο επιχειρηματίας δώσει κανένα χαρτζιλίκι σε κανένα άνεργο;

Τ.Π.: Μιλάς μόνο για το φεστιβάλ, οι άλλες εκδηλώσεις, οι χειμερινές της βιβλιοθήκης, του Αετοπουλείου;

ΠΛ.: Δεν μιλώ γι’ αυτές, Η απόφαση ,αναφέρεται σε ΘΕΡΙΝΟ ωράριο όσο αφορά τους διοικητικούς

Τ.Π.: (Γελάει) …........

ΠΛ.: Μου είπες τα συμπεράσματα δικά μας. Εμείς τα έχουμε γράψει. Τα διαψεύδεις Τζίνα;
.......σωπαίνει .....
ΠΛ.: ΔΕΝ ΤΑ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙΣ άρα έχουμε βγάλει σωστά συμπεράσματα.

Τ.Π.:  Ε, εσύ μπορείς να βγάλεις ότι συμπέρασμα θες αλλά εγώ τοποθετήθηκα, όπως τοποθετήθηκα.

ΠΛ.: Τζίνα θα κλείσει το Αετοπούλειο;

Τ.Π.: Εύχομαι να μην κλείσει. Εύχομαι βασικά να εξασφαλιστούν οι εργαζόμενοι.

ΠΛ.: Φτάνει μόνο αυτό; Δηλαδή δεν χρειάζεται το Αετοπούλειο;

Τ.Π.: Θα ήθελα να υπάρχει κάτι μόνο για τον πολιτισμό αλλά δεν έχουμε καιρό για πολυτέλειες.

ΠΛ.: Είναι πολυτέλεια ο πολιτισμός;

Τ.Π.: Δυστυχώς και σαν επαγγελματίας σου λέω ότι ο πολιτισμός έχει καταντήσει πολυτέλεια. Και το λέω με λύπη. Σαφέστατα το Αετοπούλειο δεν πρέπει να κλείσει.

ΠΛ.:  Θες να πεις κάτι άλλο;

Τ.Π.: Θέλω να ευχαριστήσω και πάλι τους συνεργάτες και να ξεκαθαρίσω ότι δεν επιθυμώ πολιτική καριέρα.

ΠΛ.: Κλισέ. Θεωρείς πολιτική την θέση στο Αετοπούλειο Τζίνα;

Τ.Π.: Όχι δεν την είδα έτσι. Αλλά να σου πω κάτι. Τα πάντα είναι πολιτική. Είμαι ενεργή πολίτης. Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω και πάλι τους εργαζόμενους και εύχομαι τα καλύτερα στο νέο πρόεδρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου