Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013

ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ





Στους δρόμους βρίσκονται και πάλι οι γονείς των μαθητών του 1ου, 2ου και 4ου Γυμνασίου, του 2ου Λυκείου και η Ένωση Γονέων προκειμένου να αποτρέψουν την κατάργηση του 2ου Γυμνασίου Χαλανδρίου.

Η απαράδεκτη πρόθεση των ιθυνόντων του υπουργείου Παιδείας και του διευθυντή του γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας προωθείται στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων για περικοπή των σχολικών μονάδων (1500 σχολεία σε όλη την επικράτεια) αλλά έχει και τοπική προϊστορία, αφού δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται να κλείσει το συγκεκριμένο σχολείο.

Υπενθυμίζουμε ότι και προ διετίας, επί υπουργίας Διαμαντοπούλου, είχε επιχειρηθεί να κλείσει το Γυμνάσιο για να στεγαστούν οι διοικητικές υπηρεσίες της Β΄ βάθμιας. Το σχέδιο προσέκρουσε στις έντονες αντιδράσεις της σχολικής κοινότητας αλλά και στην ύπαρξη της διαθήκης Καλλισπέρη που διέθεσε το 1953 το κτήμα των 11000 τμ αποκλειστικά για τη λειτουργία σχολείου.

Θεωρούμε ότι τυχόν κλείσιμο -με όποια αιτιολογία -του σχολείου των περίπου 120 μαθητών και η μεταφορά τους στο 1ο και στο 4ο Γυμνάσιο απαξιώνει και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελεί επιστροφή στο μακρινό 1984, τότε που η ανάγκη αποσυμφόρησης του 1ου Λυκείου και Γυμνασίου οδήγησε στην ίδρυσή του.

Αν και δεν αγνοούμε τα προβλήματα που γεννά η συστέγαση μαθητών λυκείου και γυμνασίου (συστέγαση που συνέβαλλε διαχρονικά στην τεχνητή μείωση των μαθητών του 2ου Γυμνασίου) πιστεύουμε ότι δεν αποτελεί λύση η κατάργησή του.

Αντίθετα επιβάλλεται η αναδιάταξη του αριθμού των παιδιών ανά σχολική μονάδα με στόχο την ισορροπημένη διασπορά των μαθητών και πιθανόν η ίδρυση νέας μονάδας για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες στέγασης των μαθητών της πόλης.

Για εμάς η ύπαρξη σχολικών μονάδων σε ανθρώπινο μέγεθος, το σχολείο της γειτονιάς, αποτελεί προϋπόθεση μιας σωστής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Πολύ περισσότερο που το κλείσιμο του σχολείου, και η συμπίεση των μαθητών του 1ου και 4ου Γυμνασίου που θα προκύψει, δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αυξημένες ανάγκες σχολικών χώρων, λόγω της αύξησης των κατοίκων της Τούφας όσο και της αυξημένης ροής μαθητών από την ιδιωτική στην δημόσια εκπαίδευση λόγω της οικονομικής κρίσης.

Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τις διαχρονικές ευθύνες των διοικήσεων του δήμου μας για τις ελλείψεις, τον κακό σχεδιασμό και την απώλεια κοινόχρηστων χώρων τα προηγούμενα χρόνια (με βάση τη μελέτη της αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού λείπουν: 29,04 στρέμματα για χώρους γυμνασίων και λυκείων, 51,78 στρέμματα για χώρους νηπιαγωγείων και δημοτικών, 6,23 στρέμματα παιδικών σταθμών). Άφησαν να χαθεί το έτοιμο σχολικό κτίριο στην περιοχή της Τούφας (η περίπτωση της Ελληνογερμανικής που έγινε supermarket το 2007 κατά παράβαση των θεσμοθετημένων χρήσεων γης) απορρίπτοντας όλες τις έγκαιρα διατυπωμένες προτάσεις μας για αγορά του χώρου από τον ΟΣΚ και την μεταφορά σχολικών μονάδων της επαγγελματικής εκπαίδευσης, πράξη που θα ελευθέρωνε κτίρια και πόρους. (υπέρογκα ενοίκια της τάξης των 720.000 ευρώ τον χρόνο αντί ενός ήδη έτοιμου σχολείου) …

Την ίδια περίοδο χάθηκαν δεσμευμένοι χώροι επίσης για σχολείο στην Τούφα για να κτιστούν πολυκατοικίες και το ημιτελές μέχρι και σήμερα μουσείο Νόμπελ από την ektasis Development, εταιρία γνωστή και από την εμπλοκή της στις υποθέσεις των κτιρίων Δουζένη και ΖΑΡΑ στο Χαλάνδρι.

Προτεραιότητα για τη νυν δημοτική αρχή θα έπρεπε να είναι τόσο η διασφάλιση και επαρκής συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών όσο και η διεκδίκηση δημιουργίας νέων σχολικών μονάδων.

Η προχειρότητα, η έλλειψη σχεδιασμού και πολιτικής βούλησης φαίνεται και από τον τρόπο λειτουργίας της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου.

Μια σχολική επιτροπή της οποίας ο προϋπολογισμός συνεχώς περικόπτεται, ενώ συστηματικά υπολειτουργεί λόγω μη προσέλευσης των διορισμένων από τον δήμαρχο μελών της πλειοψηφίας, (3 συνεδριάσεις αντί των υποχρεωτικών 12 συνεδριάσεων το χρόνο, μία συνεδρίαση μετά από τέσσερεις μήνες απραξίας για τη νέα χρονιά) την ώρα που οι διορισμένοι από την διοίκηση πρόεδρος και αντιπρόεδρος συνεχίζουν να αμείβονται κανονικά από τα πενιχρά κονδύλια της .

Η «αντίΣΤαΣΗ με τους Πολίτες του Χαλανδρίου» εκφράζει την υποστήριξή της στον δίκαιο αγώνα της σχολικής κοινότητας της πόλης για την αποτροπή του κλεισίματος του 2ου Γυμνασίου. Αντιμετωπίζει αυτήν την προσπάθεια ως τμήμα του αγώνα υπεράσπισης των δημόσιων κοινωνικών υποδομών που έχουν μπει στο στόχαστρο κυβέρνησης και τρόικας. Σε μια περίοδο που οι μνημονιακές πολιτικές οδηγούν στην συστηματική υποβάθμιση και κλείσιμο σχολείων και νοσοκομείων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι δανειστές, σε μια περίοδο που το μέλλον των παιδιών μας υποθηκεύεται εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο για μια άλλη πολιτική στον χώρο της εκπαίδευσης με προτεραιότητα τις ανάγκες των μαθητών και της πόλης.

2 ΧΡΟΝΙΑ φυλακή στον Χαράλαμπο Χρυσανίδη

Εκδικάστηκε την περασμένη Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καβάλας η ποινική υπόθεση που αφορούσε σε νόθευση εγγράφου (απόσπασμα απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του πρώην δήμου Ελευθερών). 
Κατηγορούμενοι στην υπόθεση αυτή ήταν ο τότε πρακτικογράφος του Δημοτικού Συμβουλίου, Ιωάννης Περκουλίδης, ο οποίος παραπέμφθηκε ως φυσικός αυτουργός και ο τότε δήμαρχος Ελευθερών Χαράλαμπος Χρυσανίδης και ο τότε πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σταύρος Λιαργκόβας, οι οποίοι και παραπέμφθηκαν ως ηθικοί αυτουργοί στην πράξη της νόθευσης. 
Το έγγραφο αφορούσε σε απόσπασμα συνεδρίασης της 31.07.2008. Συγκεκριμένα, κάτοικοι της Νέας Ηρακλίτσας είχαν υποβάλει αίτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο να γίνει η διάνοιξη ενός πεζοδρόμου έτσι ώστε να είναι δυνατή η διέλευση οχημάτων (ασθενοφόρων, Πυροσβεστικής κτλ.) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Παρά την αντίθετη γνώμη του τότε δημάρχου, το αίτημα έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Δηλαδή, το Δημοτικό Συμβούλιο αποδέχτηκε το αίτημά τους, χωρίς να θέτει κάποιες προϋποθέσεις. Στη συνέχεια, οι ενδιαφερόμενοι ζήτησαν από το δήμο να πάρουν απόσπασμα της συγκεκριμένης αποφάσεως. Αφού ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολύ μέχρι τη λήψη του αποσπάσματος, το οποίο τους δόθηκε με καθυστέρηση πέντε μηνών (!), με έκπληξη διαπίστωσαν ότι η απόφαση που αναγραφόταν σε αυτό, δεν ήταν τελικά αυτή που πήρε το Σώμα! Και αυτό διότι στο απόσπασμα αναγραφόταν πως οι εργασίες της μεταφύτευσης των δέντρων στον επίμαχο πεζόδρομο, θα άρχιζαν μετά την ολοκλήρωση των έργων του αποχετευτικού συστήματος. Τέτοιος όρος, όμως, από το Δημοτικό Συμβούλιο ουδέποτε είχε τεθεί. Κατόπιν αυτών, οι ενδιαφερόμενοι προσέφυγαν στην ποινική δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα να εκδοθεί η προαναφερθείσα απόφαση. Από την τρίωρη διαδικασία της Παρασκευής, κατά την οποία κλήθηκαν και κατέθεσαν πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι αλλά και κάτοικοι της περιοχής, προέκυψε ότι ο πρώτος και ο τρίτος από τους κατηγορουμένους δεν είχαν καμία συμμετοχή στην πράξη της νόθευσης. Έτσι, το Δικαστήριο, με ομόφωνη εισαγγελική πρόταση, κήρυξε ένοχο τον πρώην δήμαρχο και νυν δημοτικό σύμβουλο Παγγαίου, αφού προηγουμένως μετέτρεψε την κατηγορία από ηθική σε φυσική αυτουργία, αφού δέχτηκε ότι αυτός που κατάρτισε το νοθευμένο έγγραφο δεν ήταν άλλος από τον ίδιο τον πρώην δήμαρχο! 
Η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν φυλάκιση δύο (2) ετών και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων ενός (1) έτους. Έτσι λοιπόν, τίθεται το ερώτημα εάν είναι δυνατή πλέον η άσκηση των καθηκόντων του ως δημοτικού συμβούλου. Την απάντηση θα κληθεί να δώσει η Περιφέρεια ΑΜ-Θ.

http://e-kavala.eu/index.php?sec=5&cid=22250


Λεφτά για το λαό χαρίστηκαν σε ιδρύματα πρώην

Μέχρι και από τα κοινοτικά κονδύλια της ΕΕ για την Ελλάδα δινόντουσαν λεφτά στα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών, για τις ανάγκες λειτουργίας των ιδρυμάτων και τη μισθοδοσία των υπαλλήλων τους, που από χρόνο σε χρόνο αβγάτιζαν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Του Κώστα Χαρδαβέλλα

Αλλά και από τα ταμεία του υπουργείο Πολιτισμού, Οικονομικών, της Βουλής, από τα έσοδα των Κρατικών Λαχείων και του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας μοιραζόντουσαν μέχρι το 2009 μεγάλα χρηματικά ποσά για τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών.

Και για όλο αυτό το χορό των εκατομμυρίων δεν γινόταν ποτέ διαχειριστικός έλεγχος.

Η πρώην υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου είχε παραδεχτεί στη Βουλή ότι τα ιδρύματα αυτά (Ελ. Βενιζέλου, Γ. Παπανδρέου, Κ. Καραμανλή, Α. Παπανδρέου, Κ. Μητσοτάκη και Κ. Σημίτη) λάμβαναν τις ετήσιες επιχορηγήσεις καταθέτοντας μόνο προϋπολογιστικές μελέτες.

Όταν το 2010 τους ζητήθηκε να προσκομίσουν και απολογιστικά στοιχεία, σύμφωνα με την ίδια την κ. Διαμαντοπούλου διαπιστώθηκε ότι «στην πλειονότητά τους τα ιδρύματα θα μπορούσαν να ανταποκριθούν μέσω αποθεμάτων και εύλογων περικοπών στις βασικές τους ανάγκες». Από τότε το θέμα παρέμεινε απλώς στη διαπίστωση. Και σε μία εποχή που από τους απλούς πολίτες απαιτείται μέχρι και η αναδρομική επιστροφή του εφάπαξ, κανένας δεν μπήκε στον κόπο να ζητήσει έλεγχο του δημοσίου χρήματος που έχουν εισπράξει τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών.

Τα ιδρύματα αυτά έχουν επίσης το δικαίωμα συμμετοχής σε κοινοτικά προγράμματα, στα οποία το 80% της χρηματοδότησης καλύπτεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το 20% από εθνικούς πόρους.

Για τη συμμετοχή τους σε αυτά το ίδρυμα καταθέτει σχετική αίτηση στο αρμόδιο υπουργείο ή στη βουλή και το υπουργείο επιλέγει τότε μέσω διαγωνισμού τις ιδιωτικές επιχειρήσεις ή τους φορείς που θα υλοποιήσουν το έργο. Με τον τρόπο αυτό, κοινοτικά κονδύλια εκατομμυρίων ευρώ περνούν μέσω των ιδρυμάτων των πρώην πρωθυπουργών σε ιδιώτες με τις ευλογίες των εκάστοτε υπουργών. Ούτε για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απολογιστικά στοιχεία καθώς τα ιδρύματα αυτά «απολαμβάνουν διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας». Και ο χορός καλά κρατεί μεταξύ ημετέρων, εργολάβων.

Παράλληλα, σε αρκετά από τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών έχουν παραχωρηθεί με τη μεσολάβηση αρμόδιων υπουργών (Β. Βενιζέλου, Γ. Βουλγαράκη και άλλων) δωρεάν δημόσια ακίνητα και γη τόσο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας (στο ίδρυμα Μητσοτάκη) όσο και ένα ολόκληρο ξενοδοχείο Ξενία της Αχαΐας στο ίδρυμα Γεωργίου Α. Παπανδρέου. Αλλά γι' αυτές τις δύο εξαιρετικά αποκαλυπτικές υποθέσεις αποκλειστικό ρεπορτάζ στο newsbomb.gr τη Δευτέρα.



Εξέλιξη ΣΟΚ! Τρέμει η κυβέρνηση! Παραιτήθηκε ο Τζήμερος


imerisia_LARGE_t_1061_43486599_type12128

Την παραίτησή του από τη θέση του προέδρου του κόμματος «Δημιουργία ξανά» ανακοίνωσε, μέσω facebook, ο Θάνος Τζήμερος.

Διαβάστε την ανακοίνωση:
«Κοινοποιώ στους φίλους μου την επιστολή που έστειλα στο Πολιτικό Συμβούλιο.

Αγαπητοί συνεργάτες,
θεωρώ ότι ουσιαστικά έχουμε μπει σε εσωτερική προεκλογική περίοδο, και μολονότι δεν έχει αποφασισθεί η ακριβής ημερομηνία, υποβάλλω την παραίτησή μου από τη θέση του Προέδρου, όπως είχα προαναγγείλει, ώστε ο προεκλογικός αγώνας να διεξαχθεί με ίσους όρους. Ταυτόχρονα ανακοινώνω την υποψηφιότητά μου για την ίδια θέση. Στο πλαίσιο του πολιτικού πολιτισμού που πρεσβεύουμε, και ανεξάρτητα από την συμπεριφορά των άλλων υποψηφίων, δεσμεύομαι να μην εκφρασθώ δημοσίως αρνητικά, ούτε έμμεσα ούτε άμεσα, για κανέναν ανθυποψήφιό μου και πολύ περισσότερο για την ίδια τη “Δημιουργία”. Η δέσμευση περιλαμβάνει κάθε δημόσιο βήμα, έντυπο ή ηλεκτρονικό. Ο Νίκος Νικολαΐδης, που αναλαμβάνει την προεδρία της Δημιουργίας, είμαι σίγουρος ότι θα οδηγήσει το κόμμα σε ένα πολύ επιτυχημένο συνέδριο, από το οποίο θα βγούμε όλοι μας πιο ώριμοι και πιο δυνατοί.
Σας ευχαριστώ για την μέχρι τώρα συνεργασία μας και εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο σας.

Φιλικά
Θάνος Τζήμερος»

http://www.olympia.gr/

Μεγάλη απώλεια! Μήπως, λέω, ΜΗΠΩΣ, η παραίτηση αυτή σχετίζεται και με τις "φήμες" περί καθόδου του στις επόμενες (κανένας δεν ξέρει πότε!!!) Δημοτικές Εκλογές, διεκδικώντας το χρίσμα για τον Δήμο μας ;;;

Δ.Χ. 


ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ! ΕΡΧΕΤΑΙ ΘΥΕΛΛΑ;

Καλή μέρα, καλή εβδομάδα αναγνώστη μου.

Το σημερινό μας θέμα ίσως σου φανεί κεραυνός εν αιθρία.

Δεν υπάρχει κάποιος ορατός λόγος για τον οποίο Δευτεριάτικα θα ασχοληθούμε με το θέμα του χώρου της καθαριότητας.

Υπάρχει όμως σοβαρός παρασκηνιακός λόγος να κτυπήσουμε σήμερα την καμπάνα διότι - αν ο σμπίρος μας έχει δίκιο - έρχεται καταιγίδα στο Χαλάνδρι.

40 χρόνια τούρκικα δεν είμαστε ικανοί σε αυτή την πόλη, στον δήμο Χαλανδρίου, στα Β.Π. που  κάποιοι χαζοχαρούμενοι διαφημίζουν ως το "νέο HOT SPOT" της Αττικής, να έχουμε έναν οργανωμένο χώρο για την ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.

Δεν θα πάω πίσω στο παρελθόν να κάνω ιστορική αναδρομή στο θέμα γιατί θα στεναχωρηθούμε.

Και θα τα ακούσουν κάποιοι dolby stereo surround και θα μας λένε κακούς.

Θα τα ακούσουν - και θα κάνουμε ΚΑΙ αυτοκριτική - γιατί δεν έγινε οργανωμένος χώρος τότε επί Πέρκιζα που βγήκαμε - χαζά - στα κεραμιδιά.

Θα τα ακούσουν γιατί επί Παττακού δεν πήραμε αυτό που μας ΧΑΡΙΖΑΝ, με υπογειοποιημένο χώρο κάτω από τον σημερινό τσιγγαναριό και που ... άντε ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ ....

Θα τα ακούσουν γιατί μετά ο Μέγας Δικαστής Ντρεντ έφτιαξε αυτόν τον  χώρο, ( και κοκορευόταν κιόλας)  χώρο που ο μισός (το κόκκινο) έχει κλείσει ήδη και απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί με δικαστική απόφαση, ενώ για το υπόλοιπο, το μπλε, το οποίο σήμερα εξυπηρετεί την υπηρεσία καθαριότητας και στο οποίο στριμώχνονται τα 82 συνολικά οχήματα του δήμου, ανήκει στην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου και όχι στον Δήμο.

Και είναι και φιλέτο (γωνία Πεντέλης και Αττικής Οδού) και πάει σύντομα για "αξιοποίηση".

Και τότε δεν θα έχει ο δήμος πού να παρκάρει τα οχήματα.

Και θα τρέχει πάλι ο Δήμος - τελευταία στιγμή με πατέντες, πεταμένα χρήματα σαν αυτά που διέθεσε εδώ, για να δώσει λύσεις της πλάκας που θα αντέξουν μόνο κάνα δυο χρόνια και μετά ξανά μανά τα ίδια.





Και τι θα μπορούσε να κάνει θα μου πεις;

Μα να αντιμετωπίσει το θέμα με σχέδιο και την απλή κοινή λογική!

Τα έχουμε ξαναπεί. Επαναφέρουμε την πρότασή μας:

Πίσω από το Νεκροταφείο Χαλανδρίου βρίσκεται αυτή η ιδιοκτησία του δήμου που βλέπετε στην φωτό και που φιλοξενεί το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και 3 ανοικτά γηπεδάκια.

Όπως βλέπετε γύρω, γύρω υπάρχουν αδόμητες εκτάσεις, ελάχιστα κτίσματα από την πλευρά της Ησιόδου και τα μαρμαράδικα από την πλευρά της Τήνου. (και βέβαια το νεκροταφείο προς βορρά).

Ένας χώρος άθλησης και ψυχαγωγίας παιδιών σε ένα μάλλον λάθος σημείο της πόλης(sic).


Ε! Είναι παλαβό ότι ΑΚΟΜΑ δεν έχει προχωρήσει ο Δήμος σε απόφαση χαρακτηρισμού του, σε χώρο αμαξοστασίου της καθαριότητας μεταφέροντας το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και τα γήπεδα στον ευρύτερο χώρο  του αθλητικού κέντρου, του σημερινού αμαξοστασίου και του στεγάστρου της Αττικής Οδού, όπως κατ' επανάληψιν έχουμε προτείνει!


Η πρότασή μας δεν είναι μόνο έφικτή.

Είναι και ΛΟΓΙΚΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ αφού από την μια μεταφέρει μια οχλούσα χρήση σε ένα σημείο που δεν ενοχλεί σχεδόν κανένα από την άλλη δημιουργεί όρους ενοποίησης του Αθλητικού κέντρου με το Πάρκο της Αττικής Οδού διαμορφώνοντας ένα τεράστιο ενιαίο χώρο άθλησης και ψυχαγωγίας.

Όσο για την οργάνωση της καθαριότητας της πόλης, την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών και την οικονομία που μπορεί να επιτευχθεί και πώς στην υπηρεσία καθαριότητας, ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.


«ΝΕΑ ΑΗΘΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΒΟΥΛΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΠΟ ‘’ΧΑΚΕΡ’’ ΣΤΟ ΣΑΙΤ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ»




"ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ"
Μία άνανδρη επίθεση που στόχο έχει τη φίμωση των δημοσιογράφων και τη λογοκρισία. 
Βάσει του άρθρου 14 παρ. 2 του ελληνικού συντάγματος για την ελευθερία του τύπου, όπου προβλέπει ότι: «Ο τύπος είναι ελεύθερος να πράξει το καθήκον του» Κάποιοι φροντίζουν ‘’επιμελώς την φίμωση της Δημοκρατίας και της Αλήθειας.’’ .

Μετά την ανάρτηση συγκεκριμένων άρθρων που αφορούσαν την...
Ναζιστική συμπεριφορά της ‘’ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ’’ οι επιθέσεις αυξήθηκαν γιατί μάλλον κάποιους ενόχλησαν οι δημοσιεύσεις μας... και φρόντισαν με πληρωμένους χάκερ να παραβιάσουν τον προσωπικό λογαριασμό του κ. Ν. Τζιγκουνάκη, με αποτέλεσμα το sat να είναι εδώ και τρείς μέρες εκτός λειτουργίας..

Συγκλίνουσες πληροφορίες από φίλους του sait αναφέρουν ότι οι επιθέσεις προέρχονται από χάκερ μέλη της χρυσής αυγής. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ήδη πολλά... αλλά δεν θα σας πάμε κατευθείαν στα βαθιά…

Η Επικοινωνία και η εφημερίδα ‘’ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ’’ καταγγέλλει σε όλο το διαδίκτυο τις βρώμικες επιθέσεις και δηλώνει ξεκάθαρα: Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΜΩΣΗ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΕΔΩ ΜΕΣΑ!

ΑΝΤΙΘΕΤΑ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΔΥΝΑΜΩΣΕΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΑΣΙΣΜΟ.

ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Ήδη για αυτό έχει επιληφθεί η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. μετά από μηνυτήρια αναφορά κατά αγνώστου δράστη..

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ! 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΓΚΟΥΝΑΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ‘’ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ’’ ΝΤΟΡΑ ΣΚΟΡΔΑΛΑΚΗ


Κορυφαίο Τουϊτ για Στουρνάρα!



Διπλές συντάξεις βουλευτών και δημάρχων χωρίς περικοπές



Απέφυγαν τη μέγγενη των περικοπών οι συντάξεις των βουλευτών και των τοπικών αρχόντων, καθώς η σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο νόμο 4093/12 και προβλέπει την περικοπή των συντάξεών τους κατά 20% ή 30% δεν εφαρμόστηκε στις 31 Ιανουαρίου, και μάλιστα δεν θα εφαρμοστεί ούτε στο τέλος Φεβρουαρίου!
Δεν είναι όμως η μόνη «ιδιότυπη ασυλία» που φαίνεται ότι εξασφάλισαν έστω και προσωρινά, οι βετεράνοι της πολιτικής και οι τοπικοί μας άρχοντες, καθώς οι μειώσεις όταν γίνουν (λέγεται για το τέλος Μαρτίου) θα υπολογιστούν διαφορετικά από τις μειώσεις που έγιναν στους υπόλοιπους 2 και πλέον εκατομμύρια συνταξιούχους της χώρας!

Οι συντάξεις των πρώην βουλευτών, των πρώην δημάρχων νομαρχών, και κοινοταρχών, ενώ θα έπρεπε να είναι οι πρώτες από τις οποίες θα ξεκινούσαν οι μειώσεις του τρίτου μνημονίου, εντούτοις «ως δια μαγείας» (σ.σ: και δια μαγειρέματος), θα κοπούν τελευταίες, καθώς όπως αποκαλύπτει σήμερα ο Τύπος της Κυριακής, οι μειώσεις προγραμματίζονται να γίνουν –πλην απροόπτου- στο τέλος Μαρτίου, και μάλιστα με «λογιστικά κόλπα» που θα περιορίζουν τα τελικά ποσά των περικοπών!

Η διάταξη που αναφέρεται στην παράγραφο «θ» του ενός και μόνου άρθρου του νόμου 4093/12, και η οποία δεν έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι οι καταβαλλόμενες κατά την 1-1-2013, κανονιζόμενες συντάξεις των βουλευτών και των αιρετών οργάνων των ΟΤΑ α΄και β΄βαθμού που λαμβάνουν και δεύτερη κύρια σύνταξη από οποιοδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, μειώνονται κατά 20%. Το ποσοστό μείωσης ορίζεται στο 30% εάν τα ανωτέρω πρόσωπα λαμβάνουν και τρίτη σύνταξη συμπεριλαμβανομένης και της βουλευτικής ή της χορηγίας.

Η διάταξη λέει ότι ένας πρώην δήμαρχος ή βουλευτής που παίρνει δυο συντάξεις, μια βουλευτική έστω 3000 ευρώ και μια εξ επαγγέλματος (γιατρού, δικηγόρου, μηχανικού, κ.α), έστω 1.800 ευρώ, τότε η βουλευτική ή δημαρχιακή σύνταξη θα κοπεί κατά 20%, και θα πέσει στα 2.400 ευρώ.
Αν τώρα υπάρχουν συνολικά τρείς κύριες συντάξεις, τότε η βουλευτική κόβεται κατά 30% και από 3.000 ευρώ θα έπρεπε να πέσει στα 2.100 ευρώ από την 1η/1/2013.

Η μείωση αυτή λοιπόν δεν έγινε στις 31 Ιανουαρίου που πληρώθηκαν οι κομμένες συντάξεις Φεβρουαρίου, σε όλους (σχεδόν) τους λοιπούς συνταξιούχους, και δεν θα γίνει ούτε στη σύνταξη του Μαρτίου, αλλά, προγραμματίζεται πλέον να γίνει στη σύνταξη Απριλίου, που θα πληρωθεί στο τέλος Μαρτίου!
Και δεν είναι μόνο αυτό, καθώς από τη στιγμή που δεν έγινε η μείωση κατά 20% ή 30% στη βουλευτική σύνταξη εφόσον υπάρχουν δυο ή και τρείς κύριες συντάξεις, δεν μπορεί να γίνουν ούτε οι άλλες μειώσεις, δηλαδή πάει πίσω και η μείωση του ΛΑΦΚΑ όπως και η νέα μείωση κατά 5%-20%! Καθώς όπως προβλέπει η διάταξη, οι επόμενες μειώσεις του μνημονίου, θα υπολογιστούν αφού πρώτα γίνει η περικοπή 20%, ή 30%!

Την ώρα λοιπόν που υπουργοί της κυβέρνησης επιδεικνύουν ιδιαίτερη, αν όχι και μοναδική σπουδή και εμμονή για το πώς θα καμουφλάρουν τους νέους φόρους, (και ίσως τα επόμενα μέτρα) και τη στιγμή που τα 2 και πλέον εκατομμύρια συνταξιούχων της χώρας, ακόμα προσπαθούν να συνέλθουν από το σοκ των ποσών που πληρώθηκαν στις 31 Ιανουαρίου, αποκαλύπτεται ότι ένα τμήμα της ελληνικής κοινωνίας και μάλιστα προερχόμενο από την πολιτική, βρίσκεται εκτός περικοπών!

Ο λόγος που δεν …πρόλαβαν να κόψουν τις βουλευτικές και δημαρχιακές συντάξεις είναι ότι, οι αρμόδιες υπηρεσίες, όπως πληροφορήθηκε ο Τ.τ. Κ. από αρμόδια πηγή, δεν κατάφεραν να στείλουν και να διασταυρώσουν τα μητρώα των συνταξιούχων που παίρνουν σύνταξη βουλευτή, δημάρχου νομάρχη, και κοινοτάρχη, ταυτόχρονα με δεύτερη ή και τρίτη κύρια σύνταξη. Δεν πρόλαβε δηλαδή το «σύστημα»να βρεί τους λίγους, αλλά είχε χρόνο να πιάσει τους πολλούς στις μειώσεις που έγιναν στις 31 Ιανουαρίου. Παρά την ομολογουμένως γραφειοκρατική εμπλοκή στις διασταυρώσεις, δεν υπήρξε όμως ιδιαίτερη πίεση από τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών, Γ. Στουρνάρα για να επισπευσθούν οι μειώσεις.

Το θέμα όμως έχει και άλλη μια εξίσου απίστευτη διάσταση, καθώς έτσι όπως διατυπώθηκε στο νέο μνημόνιο η σχετική διάταξη, ο τρόπος που θα γίνουν (όταν γίνουν) οι μειώσεις στις «βουλευτικές» και «δημαρχιακές» συντάξεις δεν θα είναι ίδιος με τον τρόπο που γίνονται στις συντάξεις των απλών συνταξιούχων της χώρας, αλλά διαφορετικός και τέτοιος που να περιορίζει τις απώλειες!

Ενώ λοιπόν σε όλες τις συντάξεις των απλών πολιτών, μπαίνει πρώτα η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, 3% ως 14% και μετά ακολουθούν όλες οι επόμενες μειώσεις του μνημονίου, στις συντάξεις των βουλευτών και πρώην δημάρχων νομαρχών κ.λπ, αποφασίστηκε να γίνει πρώτα η μείωση 20%, ή 30% και μετά να μπεί η ΕΑΣ με τις επόμενες περικοπές.
Αυτή η «λογιστική τακτοποίηση» έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζει τις τελικές μειώσεις.
Μπορεί να δείχνει εντυπωσιακό, να γίνεται πρώτα μείωση 20% σε σύνταξη 3.000 ευρώ, αλλά στο τέλος υπάρχει κέρδος από το να επιβαλλόταν πρώτα ο ΛΑΦΚΑ (12% στην κλίμακα των 3.000 ευρώ) και στη συνέχεια οι άλλες μειώσεις.

Ένα παράδειγμα που επεξεργάστηκε ο «Τ.τ.Κ», δείχνει πως γλιτώνουν τις μεγαλύτερες μειώσεις:
Σε σύνταξη 3.000 ευρώ, αν μπεί πρώτος ο ΛΑΦΚΑ (-12%) η περικοπή είναι 360 ευρώ. Ακολούθως με τη μείωση 20% στο τμήμα άνω των 1.200 ευρώ, η μείωση είναι 288 ευρώ. Με την επόμενη περικοπή 12% στο τμήμα άνω των 1.300 ευρώ, φεύγουν άλλα 126 ευρώ. Στη συνέχεια με τη νέα μείωση κατά 15%, η σύνταξη φτάνει στα 1.892 ευρώ. Και αν έμπαινε σε αυτό το ποσό η περικοπή της βουλευτικής σύνταξης κατά 20%, τότε θα έμεναν 1.513 ευρώ.
Στη διάταξη της παραγράφου «θ» όμως ο ΛΑΦΚΑ και οι επόμενες μειώσεις θα υπολογιστούν αφού πρώτα γίνει η περικοπή της βουλευτικής σύνταξης. Με αποτέλεσμα οι απώλειες να συγκρατούνται και η τελική σύνταξη να καταλήγει στα 1.620 ευρώ, αντί για 1.513 ευρώ.

Αυτή η διαφορετική μεταχείριση όμως ως προς τη σειρά που επιβάλλονται οι περικοπές, είναι πιθανό, αν όχι βέβαιο, ότι θα προκαλέσει μεγαλύτερες αντιδράσεις, καθώς ακόμη και αν κοπούν στο τέλος Μαρτίου έστω και καθυστερημένα οι βουλευτικές συντάξεις, στην πράξη θα έχουν κοπεί λιγότερο απ΄ότι των υπολοίπων συνταξιούχων με τα ίδια ποσά.

Πηγή: ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Αναδημοσίευση : http://www.airetos.gr/, 11/2/2013


Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. : 48ωρη Πανελλαδική Απεργία στις "Κοινωνικές Δομές"




Το Σχόλιο της "πρΟΤΑσης εργαζομένων Δήμου Χαλανδρίου", 11-2-2013


πρΟΤΑση εργαζομένων Δήμου Χαλανδρίου 
Άκης Γκόγκος, Παναγιώτης Κατσαρλίνος, 
Δημήτρης Μ. Χανιωτάκης, Πέτρος Χριστοδούλου 
e-mail : pr_ota_si@yahoo.gr 

6/2/2013 

ΠΡΟΣ: την Πρόεδρο του Δ.Σ. 
Κοιν : Μέλη διοικητικού συμβουλίου. 


Mε αφορμή την συγκρότηση σε σώμα του διοικητικού συμβουλίου, θα θέλαμε σα συντακτική ομάδα της «πρΟΤΑσης» να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που αναλάβατε . 

Συγχρόνως θα θέλαμε να καταθέσουμε κάποιες σκέψεις μας, για τα ζητήματα που θα πρέπει να ασχοληθεί ο Σύλλογος Εργαζομένων, κατά την επόμενη διετία. 

Με την ψήφιση του Μνημονίου 3 του Νόμου 4093/2012 και των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου που ακολούθησαν, η τοπική αυτοδιοίκηση στοχοποιήθηκε σημαντικά σε βαθμό, μάλιστα απαξίωσης . Οι στόχοι βεβαίως είναι προφανείς. Με πρώτο και << καλύτερο >> τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση της 

Πιο συγκεκριμένα, οι μειώσεις των θεσμοθετημένων πόρων κατά την τελευταία τριετία (ΚΑΠ και ΣΑΤΑ) έχουν μειωθεί κατά 60%. Συγχρόνως η δημιουργία του παρατηρητηρίου οικονομικής αυτοτέλειας, το οποίο θα ελέγχει τα οικονομικά των Δήμων κάθε μήνα και σε περίπτωση αποκλίσεων του προϋπολογισμού σε δύο (2) τρίμηνα, θα έχει ως συνέπεια ο Δήμος να υπάγεται σε πρόγραμμα εξυγίανσης. Αυτό θα έχει ως επακόλουθο, την αναστολή των προσλήψεων, τις υποχρεωτικές μετατάξεις, την αύξηση φόρων για τους δημότες, δημιουργώντας ένα θολό τοπίο για την βιωσιμότητα πολλών Δήμων. 

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Εσωτερικών εντός του 2013, θα προωθήσει «σύστημα αξιολόγησης» των υπαλλήλων που εργάζονται στο δημόσιο, σε συνδυασμό με την δημιουργία νέων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας με σχέδιο μείωσης των οργανικών δομών κατά 40%. 

Άποψή μας είναι ότι το 2013, θα είναι μια χρονιά σαρωτικών αλλαγών στην τοπική αυτοδιοίκηση που θα συνοδευτεί πέρα των άλλων και με δεκάδες χιλιάδες απολύσεις. ( Πως άλλωστε, θα πάρει ο Χ ιδιώτης τους Δήμους, αν πρώτα δεν έχει «εξυγιανθεί» το τοπίο;….). 

Ως « πρΟΤΑση » πιστεύουμε ότι, η αντιμετώπιση των αντεργατικών πολιτικών, θα πρέπει να είναι ενιαία, χωρίς να γίνεται διαχωρισμός μεταξύ των εργαζομένων του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα. Τα προβλήματα είναι ενιαία – όσο και αν οι γνωστοί «εγκέφαλοι της παραπληροφόρησης» θέλουν να παρουσιάζουν διαφορετικά την κατάσταση - Η επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι είναι καθολική και αφορά στην κατάργηση και εκθεμελίωση κάθε εργασιακού και – σε αρκετές περιπτώσεις –ανθρωπίνου δικαιώματος, με ταυτόχρονη μετάβαση σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Διασπάσεις ή διχόνοιες μεταξύ των κοινωνικών στρωμάτων, αποδυναμώνουν το συνδικαλιστικό κίνημα και αποτελούν μέσω εξυπηρέτησης της προπαγάνδας και της «πλύσης εγκεφάλου» της εκάστοτε εξουσίας . 
Εμείς πιστεύουμε ότι ο Σύλλογος Εργαζομένων θα πρέπει να κινηθεί προς τις εξής κατευθύνσεις : 

- Συνεχής ενημέρωση των εργαζομένων του Δήμου και των Νομικών Προσώπων, για τις αλλαγές που έχουν φέρει τα Μνημόνια, και πιο συγκεκριμένα το Μνημόνιο 3 στην τοπική αυτοδιοίκηση. Να γίνουν συναντήσεις – συζητήσεις ανά διεύθυνση και Νομικό Πρόσωπο, ώστε οι εργαζόμενοι να είναι πρωτίστως ενημερωμένοι και σε αγωνιστική επαγρύπνηση. 

- Τροποποίηση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου που εκκρεμεί από το 2010 και φυσικά των Νομικών Προσώπων. Να δοθούν τα τελικά σχέδια στο σύλλογο και να υπάρχει ενημέρωση των εργαζομένων. 

- Προώθηση του ζητήματος της στέγασης των υπηρεσιών της διεύθυνσης Περιβάλλοντος. Επίσης, δημιουργία, τουλάχιστον, σταθμού μεταφόρτωσης. 

- Παρακολούθηση της προσφυγής που είχε καταθέσει ο προηγούμενος σύλλογος για την αντισυνταγματικότητα της διαθεσιμότητας, με τον δικηγόρο κ Μελισσάρη. 

- Επανασχεδιασμός του site του συλλόγου, ώστε να γίνει σημείο ενημέρωσης και προβληματισμού για κάθε εργαζόμενο. 

- Να τεθεί η συνεργασία με όμορους δήμους σε νέα βάση. Έχοντας ως προηγούμενο, το εγχείρημα του προηγούμενου διοικητικού συμβουλίου, για συνεργασία με τους γειτονικούς Δήμους νομίζουμε ότι δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Βασικό λάθος κατά την γνώμη μας ήταν ότι το προηγούμενο εγχείρημα δεν είχε γίνει κτήμα της βάσης των εργαζομένων αλλά συνεργασία και συζητήσεις μόνο μεταξύ των διοικητικών συμβουλίων. 

- Συγχρόνως, σε τοπικό επίπεδο, ενημέρωση της κοινωνίας του Χαλανδρίου για το σκοπό των αλλαγών που έχει θέσει το Μνημόνιο 3 στους δήμους. Πιο συγκεκριμένα , την δημιουργία ενός μικρού Δήμου με τις βασικές υπηρεσίες του να έχουν εκχωρηθεί στους ιδιώτες με ότι σημαίνει αυτό για το κόστος και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών . 

- Λειτουργία του ταμείου αλληλοβοήθειας, όπως αναφέρεται στο νέο καταστατικό. Επίσης να αξιολογηθεί η δυνατότητα παροχής, εφόσον τα οικονομικά του Συλλόγου το επιτρέπουν, οικονομικής στήριξης σε εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα. 

- Δημιουργία της επιτροπής υγιεινής και ασφάλειας όπως ορίζει το νέο καταστατικό . 

- Διενέργεια κοινωνικών- πολιτιστικών εκδηλώσεων ώστε οι εργαζόμενοι του Δήμου να έρθουμε πιο κοντά. Συγχρόνως μέσα από συνεννοήσεις, συναντήσεις για ζητήματα που μπορεί να μην είναι στις πολιτικές ατζέντες των κεντρικών πολιτικών, όμως είναι κεντρικά ζητήματα για τη ζωή μας όπως περιβαλλοντολογικά, ποιότητα ζωής κ.α. 

- Προσπάθεια εύρεσης νέων μορφών κινητοποιήσεων και αγώνων, οι οποίες δεν θα στρέφονται κατά του κοινωνικού συνόλου, με χρησιμοποίηση της Απεργίας ως την κορύφωση ενός συγκεκριμένου πλάνου, το οποίο θα έχει δουλευτεί από πριν και θα αναζητεί συνεργασία με την τοπική κοινωνία, την γειτονιά και τους φορείς. 

- Στελέχωση του Δήμου με Ιατρό Εργασίας και Τεχνικό ασφαλείας . 

Αναθεωρώντας διαρκώς την αντίληψή μας για την πολιτική και αναζητώντας τη σύγχρονη Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα προστάγματά της , θα πρέπει να στραφούμε και στον αγώνα για την προστασία των Δικαιωμάτων, των Ελευθεριών, του Περιβάλλοντος. Με τον ίδιο τρόπο είμαστε πολύ πίσω από την ανάγκη για διαμόρφωση συνθηκών αλληλεγγύης μεταξύ των κατοίκων για την αντιμετώπιση της κρίσης . 

Συγχρόνως, όμως, θα πρέπει να συμβάλουμε στην πολιτική αντιμετώπιση της κρίσης. Όλη η βάση της κοινωνίας ενωμένοι, αλληλέγγυοι θα πρέπει να αγωνισθούμε για να φέρουμε την πολιτική ανατροπή και τον απεγκλωβισμό της Ελληνικής Κοινωνίας από τα Μνημόνια. Ο φόβος και οι προσωπικές αναστολές του καθένα από εμάς θα πρέπει να ξεπεραστεί. Απαιτούμε Πολιτική αλλαγή, που θα συνοδευτεί με εθνικό σχέδιο απεγκλωβισμού από την κρίση . 

Κλείνοντας, θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε ότι, η « πρΟΤΑση » θα σταθεί αρωγός στη δύσκολη προσπάθεια του (νέου) Συλλόγου, προσφέροντας, μάλιστα, εθελοντική βοήθεια και συμπαράσταση όπου της ζητηθεί ή όπου η παρουσία της κριθεί απαραίτητη. 

Καλή δύναμη και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ . 

πρΟΤΑση


Έρχεται νόμος – φρένο στις απεργίες


Έρχεται νόμος - φρένο στις απεργίες

Αποφασισμένη να προχωρήσει στην αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου έως το τέλος του 2013 εμφανίζεται η κυβέρνηση, αφού προηγηθεί ολιγόμηνος διάλογος με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής».
«Δεν μπορεί να υποχρεωνόμαστε σε συνεχείς επιστρατεύσεις απεργών για να λειτουργήσει η κοινωνία και την ίδια στιγμή, να διατηρούμε τη δυνατότητα ολιγομελών σωματείων να ακινητοποιούν δημόσιες επιχειρήσεις», τόνιζε προς την εφημερίδα κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης.

Οι κεντρικοί άξονες των αλλαγών αφορούν τον υφιστάμενο τρόπο κήρυξης μιας απεργιακής κινητοποίησης, τη σύσταση – συγκρότηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπως και την οργάνωση του κινήματος σε νέες βάσεις που να ανταποκρίνονται στις σημερινές συνθήκες. Ακόμη, θα επανεξεταστούν και τα δικαιώματα των συνδικαλιστών, όπως είναι οι συνδικαλιστικές άδειες.
Ταυτοχρόνως, συζητείται η επαναφορά της ανταπεργίας, (κλείσιμο της επιχείρησης από τον εργοδότη σε περιπτώσεις απεργιών διαρκείας των εργαζομένων) την οποία προέβλεπε ο νόμος 330/1976 (του τότε υπουργού Εργασίας Κωνσταντίνου Λάσκαρη) και την απαγόρευσε ο νόμος 1264 το 1982 επί υπουργίας Απόστολου Κακλαμάνη.

Οι αλλαγές

Οι αλλαγές που συζητούνται στο επιτελείο του υπουργείου Εργασίας αφορούν όλη τη δομή του νόμου, τη λειτουργία των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων κλπ. 
Τα βασικά σημεία επικεντρώνονται στα εξής:

Αλλαγή στον τρόπο λήψης της απόφασης για την κήρυξη απεργίας

Οι προτάσεις-ιδέες που βρίσκονται στο τραπέζι έχουν ως κεντρικό στοιχείο την «έννοια της πλειοψηφίας» για τη λήψη απεργιακής απόφασης. Ωστόσο, αφορούν την πλειοψηφία των εργαζομένων σε μια επιχείρηση και όχι των συμμετεχόντων σε μια γενική συνέλευση. Αναφέρεται χαρακτηριστικά το γεγονός ότι ένα μικρό σωματείο του μετρό (μηχανοδηγοί) ή της ΔΕΗ μπορεί να ακινητοποιήσει ολόκληρη την επιχείρηση.

Στις «ιδέες» που έχουν ακουσθεί περιλαμβάνεται και το άρθρο 4 του νόμου 1365/1983 για τις «κοινωνικοποιήσεις»» των δημοσίων επιχειρήσεων Κοινής Ωφελείας επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου και υπουργού Οικονομίας Γεράσιμου Αρσένη, το οποίο δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Το άρθρο 4 προέβλεπε για τη λήψη απόφασης της απόλυτης πλειοψηφίας (50%+1) των εγγεγραμμένων στο πρωτοβάθμιο σωματείο των ΔΕΚΟ.

Σημειωτέον ότι στις ΔΕΚΟ όλοι οι εργαζόμενοι είναι εγγεγραμμένοι από την πρόσληψη τους στο σωματείο. Ως εκ τούτου, η επίτευξη τέτοιας πλειοψηφίας είναι μάλλον αδύνατη. Το υπουργείο Εργασίας, πάντως, αναζητεί μια ρύθμιση που δεν θα επιτρέπει την “εύκολη απόφαση” ούτε θα οδηγεί στην “αδύνατη λήψη” της .

Στον νόμο 1264/82 για την κήρυξη απεργίας προβλέπονται τα εξής: «Απεργία στις πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις κηρύσσεται με απόφαση της γενικής συνέλευσης. Για ολιγόωρες στάσεις, εφόσον δεν πραγματοποιούνται την ίδια μέρα ή μέσα στην ίδια εβδομάδα, αρκεί απόφαση του διοικητικού συμβουλίου. Η απεργία στις πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις ευρύτερης περιφέρειας ή πανελλαδικής έκτασης κηρύσσεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, όπως και οι απεργίες των δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων».

Αλλαγή στο καθεστώς των συνδικαλιστικών αδειών

Ένας μεγάλος αριθμός συνδικαλιστικών στελεχών –κυρίως στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα– δεν εργάζεται, κάνοντας χρήση των λεγόμενων συνδικαλιστικών αδειών. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις ΔΕΚΟ, οι άδειες αυτές (χιλιάδες εργατοώρες) «μοιράζονται – κατανέμονται» με αποφάσεις της διοίκησης των συνδικάτων «με απολύτως αειφανή τρόπο» για «προφανείς σκοπούς».

Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των συνδικαλιστών προέρχεται από τον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Και αυτό γιατί ποιος επιχειρηματίας στον ιδιωτικό τομέα θα μπορούσε να «συντηρεί» υψηλόβαθμους συνδικαλιστές που δεν εργάζονται ποτέ; Κοινή είναι η πεποίθηση τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις ότι «το σύστημα αυτό πρέπει να επανεξεταστεί».

Ο νόμος 1264/82 για τις συνδικαλιστικές άδειες προβλέπει τα εξής: «Ο εργοδότης έχει την υποχρέωση να διευκολύνει τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, των ελεγκτικών επιτροπών και τους αντιπροσώπους των πρωτοβάθμιων στις δευτεροβάθμιες οργανώσεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Την ίδια υποχρέωση έχει για τα διοικητικά συμβούλια, τις ελεγκτικές επιτροπές και τους αντιπροσώπους των δευτεροβάθμιων στις τριτοβάθμιες, όπως και τα διοικητικά συμβούλια και τις ελεγκτικές επιτροπές των τριτοβάθμιων οργανώσεων. Ο εργοδότης έχει την υποχρέωση να παρέχει:

α) Στα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της πιο αντιπροσωπευτικής τριτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης άδεια απουσίας όσο χρόνο διαρκεί η θητεία τους.

β) Στα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πιο αντιπροσωπευτικών δευτεροβάθμιων οργανώσεων άδεια απουσίας ως 9 μέρες τον μήνα και ως 15 για τον πρόεδρο, αντιπρόεδρο, γεν. Γραμματέα και ταμία.

γ) Στους πρόεδρο, αντιπρόεδρο, γενικό γραμματέα των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων άδεια απουσίας έως 5 μέρες τον μήνα αν τα μέλη τους είναι 500 και πάνω, και ως τρεις μέρες αν είναι λιγότερα.

δ) Στους αντιπροσώπους στις δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες οργανώσεις άδεια απουσία για όλη τη διάρκεια απουσίας για όλη τη διάρκεια συνεδρίων που συμμετέχουν».

Οργάνωση, δομή και λειτουργία των συνδικαλιστικών οργανώσεων

Απαιτείται άλλη οργάνωση στη δομή του κινήματος. Τα Εργατικά Κέντρα θεωρούνται – ήδη – μια προχωρημένη μορφή οργάνωσης και «αμφισβητείται η δυνατότητά τους – που σήμερα διαθέτουν – να κηρύσσουν απεργιακές κινητοποιήσεις». Μόνο σε τοπικό επίπεδο θα πρέπει να διατηρήσουν την παρέμβασή τους και μάλιστα σε «θέματα τοπικού ενδιαφέροντος». Αλλαγές σχεδιάζονται και πρωτοβάθμιο επίπεδο (σωματεία), γεγονός που επιβάλλει η συνεχιζόμενη μείωση της αντιπροσωπευτικής των σωματείων.

Ανταπεργία (λοκ άουτ)

Πρόκειται για τη ρύθμιση που προκαλεί τις περισσότερες αντιδράσεις. Στις προτάσεις θα υπάρχει επαναφορά – υπό όρους – του δικαιώματος των εργοδοτών στην ανταπεργία. Δηλαδή στο κλείσιμο της επιχείρησης σε περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων. Το «δικαίωμα της ανταπεργίας» καταργήθηκε με τον νόμο 1264/82, ωστόσο ορισμένοι εργοδοτικοί φορείς θέτουν – από καιρού εις καιρόν – το αίτημα της επαναφοράς του.

Real.gr, 10/2/2013


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *