Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ: ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΕΧΘΡΑ

    Ο Πολιτισμός σαν μέσο καταπολέμησης του Φασισμού

  του Δημήτρη Β. Τσουκαλά, Βουλευτή Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ

Κατά έναν περίεργο τρόπο ο Φασισμός σαν ιστορικό φαινόμενο άρχισε να διαμορφώνεται στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο κατά την περίοδο της ωρίμανσης της μεγάλης πολιτιστικής άνθισης που άρχισε από τον 18ο αιώνα με τον Διαφωτισμό και συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ου. Η έκρηξη αυτή των κατακτήσεων του πολιτισμού ήταν από τις μεγαλύτερες και πλέον σπουδαίες της ανθρώπινης ιστορίας, κατέστησε παγκόσμια κυρίαρχο αυτόν που ονομάζουμε δυτικό πολιτισμό και διαμόρφωσε την μορφή του κόσμου που γνωρίζουμε σήμερα.

Ο Φασισμός σε πολιτισμικό επίπεδο, γεννήθηκε την περίοδο της μεγάλης κρίσης της δεκαετίας του ’20 και παρουσιάστηκε σαν συμπύκνωση των φαινομένων αντίδρασης στον ευρωπαϊκό επιστημονικό ορθολογισμό, εξέφρασε τον ανορθολογισμό του «Fin du Siècle» (του τέλους του αιώνα) όπως αποκλήθηκε απ’ τους ιστορικούς και γενικά συγκροτήθηκε με την συνένωση όλων των ‘‘εκτρωματικών στρεβλώσεων’’ του ευρωπαϊκού πνεύματος που επέβαλλε το ιδεολογικό πλαίσιο των αποικιακών εξορμήσεων των μεγάλων δυνάμεων. Τέτοιες «στρεβλώσεις» ήταν οι σωβινιστικοί εθνικισμοί, ο ρατσισμός, ο ακραίος πολιτικός συντηρητισμός, ο κοινωνικός δαρβινισμός και η φυλετική προκατάληψη.

Μπορούμε να ορίσουμε τον Φασισμό σε πολιτισμικό πάντα επίπεδο με δύο τρόπους:

α) Ως γενική άρνηση δηλαδή σαν δύναμη αντιφιλελευθερισμού, αντιδημοκρατική, αντικομμουνιστική, αντισημιτική αλλά και αντικαπιταλιστική (δημαγωγικά) ή σαν ένα κίνημα αντιδιαφωτισμού, είτε

β) να τον ορίσουμε «θετικά» σαν μια sui generis μικροαστική «επανάσταση» του ανορθολογισμού, του εθνικιστικού μυστικισμού και πρωτόγονου κοινοτισμού, του λαϊκισμού (με την έννοια ενός ιδιόρρυθμου φολκλόρ), της λατρείας της βίας και ενός αντιδραστικού μοντερνισμού.

Όπως και να τον προσεγγίσουμε, ο Φασισμός στάθηκε πάντα ορκισμένος εχθρός του Πολιτισμού, σ’ όλες του τις εκφάνσεις. Η αντίληψη του φασισμού για την κουλτούρα μπορεί να συνοψιστεί στην περίφημη φράση «όταν ακούω κουλτούρα, τραβάω το πιστόλι (Μπράουνιγκ) μου!», που εκστομίζει ένας ήρωας του έργου «Σλάγκετερ» του Χάνς Γιόστ, φράση που αρέσκονταν να εκστομίζουν οι Γιόζεφ Γκαίμπελς και Χαίρμαν Γκαίρινγκ σε αρκετές περιπτώσεις. Ο Φασισμός ωστόσο δημιούργησε ένα συνεκτικό πολιτιστικό μοντέλο, συνεπώς διέθετε και διαθέτει κουλτούρα και αυτή είναι η επιθετική ισοπέδωση κάθε ιδιαίτερου πολιτισμικού χαρακτηριστικού. Είναι η κουλτούρα της ομοιομορφίας και της υποταγής σε μια ρηχή αντίληψη ενός μονοσήμαντου και φαντασιακού φολκλόρ.

Οι ιδεοληψίες που επέβαλε μαζικά όπου επικράτησε, ήταν καταστροφικές για τα επιτεύγματα του ευρωπαϊκού πνεύματος, τα οποία καταδίωξε μαζί βέβαια με τους δημιουργούς τους (αλλά και το κοινό που τα απολάμβανε). Η «κριτική» του στα πολιτιστικά έργα εξαντλούνταν σε αφοριστικούς χαρακτηρισμούς όπως ότι ήταν προϊόντα «εκφυλισμού» δημιουργών που κατηγορήθηκαν σαν Εβραίοι, ομοφυλόφιλοι ή ηθικά, πνευματικά και σωματικά άρρωστοι. Η καλλιτεχνική δημιουργία που δεν ανταποκρίνονταν στα αισθητικά πρότυπα που επέβαλε ο φασιστικός πολιτισμικός σχετικισμός θεωρήθηκε εν πολλοίς σαν «αρρώστια».

Στον σύγχρονο φασισμό και τον νεοναζισμό των ημερών μας που αποκτά επικίνδυνες διαστάσεις λόγω της κρίσης, η πολιτισμική διαφοροποίηση έχει καταστεί κυρίαρχο θεωρητικό και πολιτικό εργαλείο. Για να μην κατηγορηθεί ως οφθαλμοφανώς ρατσιστικός, ο φασισμός σήμερα δεν μιλάει πλέον απροκάλυπτα για ανώτερες ή κατώτερες φυλές, αναφέρεται σε «διαφορετικές» μη συμβατές κουλτούρες, οι οποίες δεν πρέπει να αναμιγνύονται. Πρέπει να διαφυλαχθεί η «καθαρότητά» τους, συνεπώς η δίωξη του Μετανάστη και του Άλλου, του διαφορετικού, είναι πλέον ένα «πολιτιστικό» ζήτημα και όχι δράση ρατσιστικής βίας. Είναι προφανές ότι έννοιες όπως η Πολυπολιτισμικότητα – πολιτισμική ποικιλότητα θεωρούνται περίπου σαν ένα είδος «κοινωνικής πανώλης» από τους παραδοσιακούς ή νεοφανείς φασίστες και τους συνοδοιπόρους τους.

Θα μπορούσε ο πολιτισμός να λειτουργήσει σαν αντίβαρο στην κρίση; Ο πολιτισμικός πλουραλισμός μπορεί να καταστεί μέσο απόκρουσης και περιορισμού του φασισμού; Το αντιφασιστικό κίνημα για να παλέψει με επιτυχία τη νεοφασιστική απειλή, πρέπει να την πολεμήσει σε όλα τα πεδία των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, φυσικά και στον πολιτισμό, ο οποίος θα λειτουργήσει τόσο σαν «όπλο», όσο και σαν πεδίο αντιπαράθεσης. Πιστεύουμε ότι η αποδοχή των πολιτισμικών χαρακτηριστικών διαφορετικής κουλτούρας επιτρέπει την διάχυση και την όσμωση στοιχείων σε διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες, βοηθά στην αλληλοκατανόηση και συνιστά ένα χρήσιμο όπλο στην μάχη κατά του φασισμού και του νεοναζισμού.

Η ελληνική κουλτούρα ιδιαίτερα, με την μεγάλη αφομοιωτική της δύναμη και την ικανότητά της να συνδιαλέγεται με όλους τους πολιτισμούς με τους οποίους ήρθε σε επαφή, έχει την δυνατότητα να συμβάλει αποφασιστικά στη διαμόρφωση ενός πολυπολιτισμικού εργαλείου ανάσχεσης του φασισμού. Η ελληνική κουλτούρα κατόρθωνε πάντοτε να αποδέχεται τα στοιχεία εκείνα που θεωρούσε συμβατά με την ιδιοσυστασία του ελληνικού κόσμου, να τα ενσωματώνει δημιουργικά στον κορμό της και να τα αποδίδει ξανά με πρωτότυπο τρόπο. Είχε επίσης την ιδιότητα να ανοίγει τον δρόμο για την υιοθέτηση της ελληνικής πολιτισμικής παράδοσης από πληθυσμούς που εγκαταστάθηκαν κατά καιρούς στην ελληνική επικράτεια και αυτή είναι η πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα.

Η αντιμετώπιση του φασισμού με μοχλό τον πολιτισμό, για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να συντελεστεί στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναπτυξιακής πολιτικής νέου τύπου με την υιοθέτηση νέων παραγωγικών και καταναλωτικών προτύπων. Η ανάπτυξη θα βασίζεται στην διεύρυνση και την αξιοποίηση πολιτιστικών αναφορών, προσφοράς και πολιτιστικής παραγωγής, όχι με την έννοια του «προϊόντος», αλλά με την πολιτιστική διάσταση της συμμετοχής των ανθρώπων στην διαμόρφωση μιας νέας ποιότητας ζωής. Κλειδί για αυτή την ανάπτυξη είναι η μαζική συμμετοχή των πολιτών στην παραγωγή και την διάχυση του πολιτισμού. Μαζική συμμετοχή στην κουλτούρα σαν αμφίδρομη κοινωνική διαδικασία και όχι μαζική κατανάλωση πολιτιστικών «προϊόντων», πολιτιστική άνθιση στις γειτονιές των πόλεων στην Ελλάδα και την Ευρώπη, δημιουργία ενός πολιτιστικού δικτύου νέου τύπου με πρωτοβουλία των τοπικών κοινωνιών. Το νέο αυτό πολιτιστικό ρεύμα θα συναντηθεί με τις δυνάμεις της Αριστεράς, της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού που προτείνουν ένα καινούργιο αναπτυξιακό μοντέλο εξόδου από την κρίση και μαζί θα σφυρηλατήσουν την νέα παραγωγική, πολιτισμική και κοινωνική πραγματικότητα που θα σαρώσει τον φασισμό και τις αιτίες που τον γεννούν.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΡΕΜΑΤΙΑΣ ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ! (ώωωωχ μωρέ, πάλι αυτός μιλάει).



Το θέμα που αναδείχτηκε πλέον επίσημα, από στέλεχος της τεχνικής υπηρεσίας, με την ρεματιά και τις παρασκηνιακές διεργασίες που γίνονται για την τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος, (όπως βεβαίως και τα υπόλοιπα, γνωστά από παλιά, θέματα του ΓΠΣ), δεν είναι καθόλου μικρό ή ασήμαντο για να σκεπαστεί από την αντάρα των προεκλογικών ανεξαρτητοποιήσεων συμβούλων της πλειοψηφίας.

Και αναδεικνύει απολύτως αυτό το οποίο καιρό τώρα ισχυριζόμαστε, ότι δηλαδή η "ισορροπία" που έχει "επιτευχθεί" γύρω από τον δήμο και βασίζεται σε ένα ιδιότυπο caumme il faut,  όταν δεν υποκρύπτει δομημένες σχέσεις διαπλοκής, υποκρύπτει τον αμοραλισμό εκείνων των τοπικών στελεχών, που στο όνομα του δικού τους προσωπικού  ή συλλογικού ρόλου ή συμφέροντος, αποσιωπούν ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ σημασίας θέματα για το σύνολο των πολιτών του Χαλανδρίου, ΑΡΝΟΥΜΕΝΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ ή να διαταράξουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Τα μεγάλα θέματα του Χαλανδρίου, αυτά που ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ την πολιτική ταυτότητα των τοπικών πολιτικών στελεχών και συλλογικοτήτων δεν είναι κατά την γνώμη μου πολλά.

Μην κοροϊδευόμαστε.

Η μεγάλη πλειοψηφία αυτού που απασχολεί την καθημερινότητα και είναι θέματα διαχείρισης δεν καθορίζονται από την πολιτική ταυτότητα των εμπλεκομένων, όσο και αν αυτό ενοχλεί φιλικές αντιπολιτευτικές δυνάμεις που χρειάζονται εσωτερικό εχθρό για να υποκρύψουν την ανεπάρκειά τους στα μεγάλα και σοβαρά.

Το αν πρέπει ή όχι να μισθωθεί ένα χωράφι που κάθεται και χορταριάζει, για να δώσει ένα έσοδο στον δήμο είναι μια πολιτική απόφαση για την οποία η συζήτηση είναι μάλλον άχρηστη και η λύση της άσκησης εύκολη.

Το αν η μίσθωση εμπεριέχει παράνομο οικονομικό νταραβέρι, είναι ζήτημα των ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ  και όχι των ΑΠΟΦΑΣΙΣΙΚΩΝ οργάνων και δεν καθορίζει την σκοπιμότητα της απόφασης.
(Π.Χ. Όποιος ψήφισε να καθαριστεί ο καταυλισμός δεν φταίει για το πώς εκτελέστηκε το έργο, ούτε μπορούσε να ψηφίσει ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ Ο ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟΣ, για να μην τρελαθούμε και να θυμηθούμε τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ, που δεν ισχύουν όμως κατά περίπτωση).

Πού βρίσκεται λοιπόν η διαχωριστική γραμμή, η πολιτική "απόχρωση" στις προτάσεις αλλά και στις πράξεις των τοπικών παραγόντων;

ΜΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΣΤΑ ΠΕΝΤΕ - ΕΞΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.

Η ΡΕΜΑΤΙΑ είναι ένα από αυτά.

Το ισοζύγιο πρασίνου, το δημαρχείο, το Πεύκο Πολίτη, η ζώνη γύρω από το Νεκροταφείο, η στρατηγική για το θέμα της οργάνωσης της καθαριότητας, οι χρήσεις γης στο κέντρο, οι κοινωνικές υπηρεσίες και το θέμα της χρήσης των αθλητικών χώρων, οι μεγάλες ιδιοκτησίες στον δήμο η απόδοση ή όχι εισφορών από αυτούς στον δήμο και το ΤΑΙΠΕΔ είναι τα υπόλοιπα τα οποία θα τα πιάσουμε άλλη φορά.

Ο Δήμαρχος Χαλανδρίου Γιώργος Κουράσης και η πλειοψηφία του, σε τέτοια θέματα - ΜΕΓΑΛΑ - δεν ανακατεύεται διότι "δεν του το ζήτησαν", όπως Ο ΙΔΙΟΣ είπε στο δημοτικό συμβούλιο.

Ο Γιώργος Κουράσης αυτό είναι.
ΕΝΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ, ένα ΠΕΙΘΗΝΙΟ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ της κυβέρνησης και των ισχυρών κέντρων αποφάσεων.
Θεωρεί το ΟΧΙ και την ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ επιλογές του διαβόλου.

Οι δικοί του παντού λένε - μου το είπαν και εμένα προχθές- ότι "έλα μωρέ, με τέτοιες συνθήκες διάλυσης των πάντων ποιος μπορεί να κάνει περισσότερα, κάτσε ήσυχα" και ξεμπερδεύουν.

Η διάψευση βέβαια της απόλυτης αδυναμίας παρέμβασης της τοπικής αυτοδιοίκησης την οποία προβάλλουν για να δικαιολογήσουν την ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ απραξία τους,  ήρθε την ίδια μέρα, από έναν νεοδημοκράτη δήμαρχο, εκεί στα Μέγαρα, που είπε - όταν εκείνος έκρινε - ΟΧΙ.

Και δημιούργησε ΚΡΙΣΗ γιατί έβαλε μπροστά από το πολιτικό του νταραβέρι, το συμφέρον της πόλης του. ΚΑΙ ΠΕΤΥΧΕ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ Γ.Γ. ΑΤΤΙΚΗΣ!

Είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ για τον Δήμαρχό σου, τον αρμόδιο αντιδήμαρχό σου αναγνώστη μου, να υπάρχει στο τραπέζι ΑΛΛΩΝ αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος για την Ρεματιά και να λέει "ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΠΟΨΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΕ ΡΩΤΗΣΑΝ", να μην φτιάχνει ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ εγκεκριμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης για ένα τέτοιο θέμα, γιατί ΔΕΝ ΤΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ και να δηλώνει  (ξεδιάντροπα κατά την ταπεινή μου γνώμη) ότι "ΜΕ ΑΥΤΟ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΡΕΜΑΤΙΑΣ και ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο η κα Ρήγα"!!!

Και αυτό να το ακούν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης και να μην σηκώνουν τα τραπέζια, την ώρα που ομνύουν στο περιβάλλον και την οικολογία!

Και δεν ξέρω, περιμένω, να ακούσω και την αντίδραση του ίδιου του συλλόγου, που όμως εκπροσωπεί τα μέλη του, δεν εκπροσωπεί ΟΛΟ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ στα θέματα της ρεματιάς, για να βάζουμε τα πράγματα στην θέση τους επιτέλους!

Θα διαμαρτυρηθεί ο σύλλογος;
Θα καταγγείλει την αδιαφορία ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΟΥΡΑΣΗ για την ρεματιά και την αδράνεια του δήμου;
Του σημερινού δημάρχου γιατί ΣΗΜΕΡΑ αναθεωρείται το διάταγμα.
Παλιά ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ.

Δεν θα γίνουν αυτά.

Ξέρετε γιατί;

Γιατί θεωρούν ότι δεν πρέπει να χρεώσουν προσωπικά τον δήμαρχο για να μην τους κρατάει μούτρα.

Και γιατί απλά αν αυτό που βγει από αυτή την ιστορία της επιτροπής του ΥΠΕΚΑ για το Προεδρικό Διάταγμα είναι αυτό που μας είπε η ΣΙΑ ΚΟΣΙΩΝΗ στον ΣΚΑΙ, οι ευθύνες έχουν ήδη διαχυθεί μεταξύ αρμοδίων και αναρμοδίων εδώ στο Χαλάνδρι.
Θα φταίνε όλοι ΟΙ ΑΛΛΟΙ, και κανείς από την παρέα!

Και όλοι ξέρουν πού πάει το πράγμα με την αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος, όλοι έχουν αφτιά να ακούσουν το ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ.

Αλλά παριστάνουν ότι δεν άκουσαν.

Και όταν τους προκαλούμε και τους προσκαλούμε να δράσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ (όχι να πολιτευτούμε ΟΛΟΙΜΑΖΙ - ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ) για την αποτροπή τέτοιων εξελίξεων, μας αποκλείουν (επιχειρούν) για να μην λέμε τέτοια και ψάχνουν .... αντίμετρα.

Και όταν τους παραστριμώξουμε την στρίβουν δια της .... ταμπέλας  και αφορίζουν ως "εξουσιασμό" το να απαιτούμε "την ριζοσπαστική διαχείριση" τέτοιων "ασήμαντων μικροθεμάτων" που θα αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις συνεπείς επαναστατικές δυνάμεις - βεβαίως, βεβαίως - μετά την μετάβαση σε άλλο σύστημα πολιτικοκοινωνικής οργάνωσης.

Αυτά όμως είναι ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ!

Και εμείς είμαστε ρεφορμιστές.

ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΡΕΦΟΡΜΙΣΤΕΣ ΟΜΩΣ!

ΥΓ ΑΣΧΕΤΟ: Θα μιλήσουμε και για το θέμα της Ριζαρείου, είναι βεβαίως σοβαρό, αλλά δεν είναι αιχμιακό, με την έννοια ότι ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΕΜΑΤΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΗΔΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ και το Χαλάνδρι δεν είναι εκεί να ενημερώνεται, να παρεμβαίνει και να βάζει φρένα.

Για να χτιστεί η Ριζάρειος .... έχουμε χρόνο ακόμα.



Οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ σε 34 δήμους

Την προσεχή Τετάρτη θα συνέλθει η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να συζητήσει τα πρώτα ονόματα υποψηφίων περιφερειαρχών που θα στηρίξει η Κουμουνδούρου, ενώ η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή που θα αποφασίσει τα ονόματα όλων των περιφερειαρχών, τους υποψηφίους των τριών μεγάλων δήμων και είκοσι ακόμα υποψηφίους μεγάλων δήμων θα συνέλθει 1η και 2 Φεβρουαρίου.

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας ο Αλέξης Τσίπρας δεν ήταν έτοιμος να εισηγηθεί ονόματα καθώς οι αρνήσεις κορυφαίων στελεχών εξακολουθούν να υφίστανται, με την ηγεσία του κόμματος να εκτιμά ότι είναι θέμα χρόνου πότε θα καμφθούν οι αντιδράσεις.

Το Real.gr παρουσιάζει σήμερα όλους τους υποψηφίους που έχει αποφασίσει να υποστηρίξει ο ΣΥΡΙΖΑ στους δήμους της χώρας.

Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Βρεττάκος Χρ.
Ηλιούπολης: Κοκκοτίνης Χρ.
Αιγάλεω: Μπίρμπας Δημήτρης
Νέας Ιωνίας: Γκότσης Ηρακλής
Άγιων Ανάργυρων – Καματερό: Κομματάς Γιώργος
Βύρωνας: Κατωπόδης Άκης
Αγίας Παρασκευής: Σταθόπουλος Γιάννης
Ελληνικού – Αργυρούπολης: Κορτζίδης Χρήστος
Ηρακλείου Αττικής: Κατσινοπούλου Ειρήνη
Χαϊδαρίου: Σπηλιόπουλος Θόδωρος
Φιλαδέλφειας Χαλκηδόνας: Βασιλόπουλος Άρης
Αλίμου: Μπέλια Ειρήνη
Διονύσου: Ζύγουνας Γιώργος
Πεντέλης: Φειδοπιάστης Αντώνης
Αγίας Βάρβαρας: Γεωργιανάκης Γιώργος
Καισαριανής: Κοντόσταυλος Γιώργος
Παιανίας: Καποδίστριας Αλέξανδρος

Κατερίνης: Γιαννούλης Χρήστος
Σερρών: Κοτρώνης Παναγιώτης
Πολύγυρου: Κανταράς Τάσος
Τυρνάβου: Σαρχώσης

Αιγιαλείας: Παπακωνσταντίνου
Μεσολογγίου: Παπαδόπουλος Πάνος
Ναυπάκτου: Λουκόπουλος
Ακτίου Βόνιτσας: Λιάπης ΝΙΚΟΣ

Καβάλας: Βέρρος Άρης
Κομοτηνής: Λαφτσή Ελένη
Ξάνθης: Αταμπούφης Γιώργος

Θάσου: Παπαφιλίππου Βασίλης
Λειβαδέων: Πούλου Γιώτα
Καρύστου: Παπαλυμπέρης Ισίδωρος
Άρτας: Καραμπίκας Ηλίας
Ζακύνθου: Κουρής Δημήτρης
Λέσβου: Γεωργούλας Στράτος

ΠΗΓΗ real.gr

Τροπολογία για να γίνουν νωρίτερα οι δημοτικές εκλογές



Ρεπορτάζ: Σκουρής Βασίλης

Με τροπολογία που καταθέτει ίσως και σήμερα - αλλά το αργότερο τη Δευτέρα - στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, η κυβέρνηση επιδιώκει να θέσει τέλος στο θέμα της αντιπαράθεσης με την αντιπολίτευση για το χρόνο διεξαγωγής των ευρωεκλογών και δημοτικών εκλογών.

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη ο πρώτος γύρος των εκλογών για την αυτοδιοίκηση να διεξαχθεί στις 18 Μαΐου και ο α’ γύρος , όπου χρειαστεί, μαζί με τις ευρωεκλογές, στις 25 Μαΐου. Η αξιωματική αντιπολίτευση και μαζί της η ΔΗΜΑΡ αλλά και δήμαρχοι που πρόσκεινται στον ένα κυβερνητικό εταίρο, όπως ο Γιώργος Καμίνης και ο Γιάννης Μπουτάρης, ζητούν οι ευρωεκλογές να διεξαχθούν με τον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών και οι επαναληπτικές στη 1 Ιουνίου.

Καταλυτική ως προς τις εξελίξεις θεωρείται η παρέμβαση του πρώην υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση, που τάχτηκε με το μέρος της αξιωματική αντιπολίτευσης, η οποία κατηγορεί την κυβέρνηση ότι για πολιτικούς και μόνο λόγους παραβιάζει το νόμο που προβλέπει ότι οι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι εκλέγονται την Κυριακή των ευρωεκλογών.

Η αντιπολίτευση εκτιμά ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να διεξαχθεί πρώτα ο α’ γύρος των εκλογών για την αυτοδιοίκηση, ώστε οι υποψήφιοι περιφερειάρχες και δήμαρχοι να υποστούν τη φθορά, ενώ στο δεύτερο γύρο που θα διεξαχθεί ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές, να αυξηθεί η αποχή, γεγονός που εκτιμάται ότι θα ωφελήσει τα κόμματα της συγκυβέρνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Real.gr, η αξιωματική αντιπολίτευση σχεδίαζε να καταθέσει άμεσα ερώτηση του προέδρου της στη Βουλή για το χρόνο διεξαγωγής των εκλογών, γεγονός που προσπερνά η κυβέρνηση με την κατάθεση της τροπολογίας Μιχελάκη.

Ανακοίνωση του Κώστα Πουλάκη
Χθες ο υπεύθυνος αυτοδιοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ προέβη επί του θέματος: «Ας συνειδητοποιήσει επιτέλους ο Υπουργός Εσωτερικών και η κυβέρνηση ότι οι λαθροχειρίες τους σε σχέση με την ημερομηνία διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών τους έχουν οδηγήσει σε πλήρη απομόνωση, ακόμα και από τα αυτοδιοικητικά στελέχη που πρόσκεινται στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

Ας συνειδητοποιήσει επιτέλους ο κ. Μιχελάκης πως δεν μπορεί κάθε τρεις και λίγο να σκαρφίζεται διάφορους απίθανους τακτικισμούς, προκειμένου να συσκοτίσει το πολιτικό μήνυμα των επερχόμενων εκλογών και να διασώσει πολιτικά και εκλογικά την κυβέρνησή του. Δεν μπορεί να παραβιάζει το νόμο και να υπονομεύει την ίδια την Αυτοδιοίκηση για να προσποριστεί μικροπολιτικά οφέλη ο αρχηγός του, κ. Σαμαράς, και ο κυβερνητικός του εταίρος, κ. Βενιζέλος.

Και, κυρίως, ας συνειδητοποιήσει συνολικά η κυβέρνηση πως η πολιτική των μηχανορραφιών, της παρανομίας και του αντιδημοκρατικού κατήφορου που έχει υιοθετήσει, προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία, έχει “κοντά ποδάρια”. Και τα αδιέξοδά της είναι ήδη ορατά».

http://www.enikos.gr

32.084 ευρώ στον Δήμο Χαλανδρίου για τη θέρμανση των σχολείων


Ποσό 4.000.000,00 € κατανέμεται σε Δήμους της Χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη δαπανών θέρμανσης των σχολείων τους.

Δείτε το ποσό που αντιστοιχεί στον Δήμο Χαλανδρίου :


Η κατανομή στους Δήμους όλης της χώρας ΕΔΩ

Συνήγορος του Πολίτη: Υπαίτιοι οι δήμοι για την ηχορύπανση από τα καταστήματα


Συνήγορος του Πολίτη: Υπαίτιοι οι δήμοι για την ηχορύπανση από τα καταστήματα

Πόρισμα για το πρόβλημα της ηχορύπανσης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, εξέδωσε ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος διαπιστώνει, μετά την εξέταση πολλών αναφορών πολιτών, παραβιάσεις της νομοθεσίας, την ανεπάρκεια του ισχύοντος νομικού πλαισίου, καθώς και την ανεξέλεγκτη αδειοδότηση καταστημάτων από δήμους.

Ειδικότερα, η ανεξάρτητη Αρχή διαπίστωσε τα ακόλουθα:

- Οι δήμοι χορηγούν στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) άδειες, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την υπερσυγκέντρωση και την άμεση γειτνίασή τους με κατοικίες σε συγκεκριμένες περιοχές.

- Συγκεκριμένα καταστήματα εξακολουθούν να διαθέτουν άδειες, παρά τη διαπίστωση εκ μέρους των αρμόδιων υπηρεσιών, ότι δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησής τους.

- Όταν διαπιστώνεται ηχορύπανση, παραβιάζονται οι προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών λειτουργίας και μουσικής του καταστήματος. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει γενικά τη δυνατότητα ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ΚΥΕ, η οποία, όμως, στην πράξη δεν αξιοποιείται, λόγω του προσωρινού χαρακτήρα των συγκεκριμένων παραβάσεων και του περιορισμένου αριθμού ελέγχων.

Ο Συνήγορος του Πολίτη εκτίμησε ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν έχει επιλύσει το πρόβλημα της ηχορύπανσης και πρότεινε:

- Τον υπολογισμό της στάθμης του θορύβου με ηχόμετρο, τόσο κατά τον προληπτικό έλεγχο, όσο και κατά τον έκτακτο και τακτικό υγειονομικό έλεγχο των ΚΥΕ.

- Τη ρητή πρόβλεψη, στο νομοθετικό πλαίσιο, ότι οι επιπτώσεις του θορύβου βλάπτουν τη δημόσια υγεία, ούτως ώστε να εκδίδονται από τον εκάστοτε περιφερειάρχη οι αποφάσεις για την προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας ΚΥΕ, σε περιπτώσεις συστηματικής πρόκλησης ηχορύπανσης.

- Την υποβολή τεχνικής έκθεσης, η οποία θα τεκμηριώνει τη μη πρόκληση ηχορύπανσης, σε περιπτώσεις που υποβάλλεται αίτημα για χρήση μουσικής ακόμα και σε κλειστό χώρο, αλλά και όταν ζητείται παράταση της άδειας λειτουργίας μουσικών οργάνων.

- Την πρόβλεψη της προσωρινής ή οριστικής αφαίρεσης της άδειας ή/και παράτασης μουσικής, ως αυτοτελές μέτρο, ανάλογο με το μέγεθος της όχλησης.

- Το μείζον ζήτημα της παράλειψης καθορισμού χρήσεων γης θα πρέπει να αντιμετωπιστεί μακροπρόθεσμα, με τον καθορισμό τους από το ΥΠΕΚΑ, και βραχυπρόθεσμα, με την έκδοση των τοπικών κανονιστικών αποφάσεων από τους Δήμους, με τις οποίες θα τίθενται ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας ΚΥΕ.

- Τέλος, την κωδικοποίηση και συστηματοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης ΚΥΕ.

http://www.poli-politiki.gr/, 16/1/2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε. Ε. ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ-ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ.