Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Μεγάλη μείωση του τζίρου στα καταστήματα του Χαλανδρίου κατά τις Χειμερινές Εκπτώσεις

Πολύ μεγάλη μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων του Χαλανδρίου κατά τη διάρκεια των Χειμερινών Εκπτώσεων. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, η πτώση του τζίρου ξεπερνά το -40% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο
Η μείωση των πωλήσεων στα καταστήματα του Χαλανδρίου είναι από τις μεγαλύτερες που παρατηρήθηκαν σε όλη τη χώρα και έρχεται σε συνέχεια της ήδη μειωμένης αγοραστικής κίνησης την περίοδο των Χριστουγέννων, που έφθασε μέχρι και το -20%.

Συνολικά σε όλη τη χώρα η μείωση μεσοσταθμικά κυμάνθηκε στο -17,3% καταγράφοντας απώλειες 930 εκ. ευρώ (συνολικός τζίρος 5,37 δις ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ για τη φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο διαμορφώνεται περίπου στα 4,44 δις ευρώ).



Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους, καθώς και με στοιχεία από μικρομεσαίες και μεγαλύτερες εμπορικές επιχειρήσεις από όλη τη χώρα, δεν επιτρέπουν να δημιουργούνται ψευδαισθήσεις για την πραγματικά επικρατούσα κατάσταση της ελληνικής αγοράς. 

Όπως διαπιστώνει η ΕΣΕΕ, έχει πλέον καταστεί κοινή αντίληψη, ακόμη και στους πλέον αδαείς σε ζητήματα λειτουργίας της αγοράς, πως η πολιτική λιτότητας έχει εξαντλήσει τις αντοχές του καταναλωτικού κοινού, με άμεση συνέπεια την περιορισμένη ανταπόκρισή του στις ιδιαίτερα θελκτικές χειμερινές εκπτώσεις, την ίδια ώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι αποπληθωριστικές τάσεις στην αγορά των τελευταίων δύο ετών έχουν παγιωθεί. Η εγχώρια αγορά, τον Ιανουάριο του 2015 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 σημείωσε κατακόρυφη πτώση -2,8% από -1,5% (Ιανουάριος 2014/2013), με αποτέλεσμα η αδιάλειπτη για 23ο μήνα υποχώρηση του επιπέδου των τιμών να διαμορφώσει τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στις 104,32 μονάδες, εξέλιξη που συνιστά τη χαμηλότερη επίδοση των τελευταίων περίπου 4,5 ετών.
Η χειμερινή εκπτωτική περίοδος όσον αφορά τις πωλήσεις κινήθηκε για την πλειονότητα των επιχειρήσεων σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Αναλυτικότερα, εφτά στις δέκα επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να είναι σε χαμηλότερα επίπεδα το 2015 σε σύγκριση με το 2014, περίπου μία στις τέσσερις στα ίδια επίπεδα και μία στις δέκα να έχει υψηλότερες. Ο κλάδος που δέχθηκε την μεγαλύτερη πίεση είναι της ένδυσης – υπόδησης, όπου το ποσοστό των επιχειρήσεων με χαμηλότερο τζίρο σε σχέση με πέρσι ανέρχεται στο 76,5%.


Επίσης, στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 18 Ιανουαρίου. Για τα καταστήματα που άνοιξαν παρατηρείται ότι η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρηματιών, της τάξης του 92%, πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις το 8% δηλώνει ότι επηρέασε θετικά τον συνολικό ύψος των πωλήσεων.





Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις της ερώτησης, με ποιον τρόπο καλύπτουν οι επιχειρηματίες την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού, το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απασχόλησης. Μόλις το 4% δηλώνει ότι έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο λόγω του ότι ανοίγει τις Κυριακές. Η πλειονότητα σε ποσοστό 62% έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης και το υπόλοιπο 35% των επιχειρήσεων έχει επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων.


Τέλος, η επισκεψιμότητα, σε εφτά στις δέκα επιχειρήσεις δεν έχει αυξηθεί καθόλου από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τις Κυριακές. Το 28% των επιχειρηματιών διακρίνει μία μικρή αύξηση, ενώ μόλις το 4% δηλώνει ότι το άνοιγμα της επιχείρησής του τις Κυριακές αύξησε κατά πολύ την επισκεψιμότητα. 
Στοιχεία από το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *