Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016

ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕAIΡΕΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ! Τα δικαιώματά σας απέναντί τους

Τεράστιες διαστάσεις παίρνει η Εισαγγελική έρευνα για τις εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες ταλανίζουν τους οφειλέτες, μικρούς και μεγάλους, για τουλάχιστον μια δεκαετία! Όπως αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής» ήδη, τα στελέχη 30 εισπρακτικών έχουν περάσει το κατώφλι του εισαγγελικού γραφείου, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις, για κακουργηματικά αδικήματα, όμως ο αριθμός τους αυξάνεται ραγδαία.

Όπως γράφει η εφημερίδα ο εισαγγλέας Γ. Πέτρος στέλνει τις επόμενες ημέρες κλήσεις για εξηγήσεις σε άλλες 30 ενώ στο στόχαστρο του μπαίνουν και 10 δικηγορικές εταιρείες, που μπήκαν στο παιχνίδι των ενοχλήσεων, για λογαριασμό τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθόδους που δεν συνάδουν με το δικηγορικό λειτούργημα.

Μάλιστα από τον έλεγχο των Αρχών δεν πρόκειται να γλιτώσουν ούτε οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αφού τα στοιχεία της δικογραφίας δείχνουν ότι και αυτές είχαν αντίστοιχα τμήματα που ασχολούνταν με την ...είσπραξη των οφειλομένων.

Τα στελέχη των εισπρακτικών εταιρειών, κλήθηκαν από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, για να δώσουν εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου για αδικήματα κακουργηματικής μορφής, μεταξύ των οποίων και η νομιμοποίηση προϊόντων από εγκληματικές ενέργειες («ξέπλυμα»).

Χρηματικά ποσά που βρέθηκαν σε λογαριασμούς προσώπων τα οποία εμπλέκονται με τις υπό διερεύνηση εισπρακτικές εταιρείες έδωσαν στις δικαστικές αρχές το έναυσμα που αναζητούσαν για να τα συνδέσουν με τις παράνομες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών, καθώς θεωρούνται εγκληματικό προϊόν!

Σύμφωνα με την εφημερίδα, πριν από την άρση απορρήτου των τραπεζικών λογαριασμών η δικαστική διερεύνηση για την υπόθεση των εισπρακτικών εταιρειών, η οποία εκκρεμούσε στα γραφεία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών επί 8 χρόνια, κινδύνευε να τεθεί στο αρχείο.

Αυτό συνέβη επειδή οι σχετικές καταγγελίες του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας, που είχαν γίνει με πρωτοβουλία του τότε προέδρου Δημήτρη Παξινού, δεν προσδιόριζαν πρόσωπα, αλλά μόνο εγκληματικές πράξεις, γεγονός που οδηγούσε την έρευνα στο μηδέν καθώς δεν μπορούσαν να προσωποποιηθούν τα διερευνώμενα αδικήματα.

Η λύση δόθηκε με παραγγελία του αρμόδιου εισαγγελέα στο ΣΔΟΕ, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, άνοιξε λογαριασμούς φυσικών και νομικών προσώπων τα οποία συνδέονταν με τις εισπρακτικές εταιρείες, με αποτέλεσμα τα ποσά που βρέθηκαν να οδηγήσουν στην κλήση υπόπτων για ανωμοτί εξηγήσεις για τουλάχιστον τέσσερα αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος και συγκεκριμένα για:

Παραβίαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, με την επιβαρυντική μορφή του άρθρου 22 παρ. 4 και 6, επειδή προκύπτει σκοπός οφέλους, παράνομη βία, εκβίαση και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές ενέργειες, που αφορά το παράνομο περιουσιακό όφελος το οποίο αποκόμισαν οι εισπρακτικές

Είναι η πρώτη φορά που η Δικαιοσύνη κινητοποιείται συνολικά εναντίον των εισπρακτικών εταιρειών, καθώς μέχρι τώρα υπήρχαν μεμονωμένα περιστατικά, όπως μία περίπτωση στην οποία υπάλληλοι εισπρακτικής εταιρείας απαιτούσαν την καταβολή οφειλών από πολίτες μετερχόμενοι μεθόδους απειλητικές και εκβιαστικές, γεγονός που είχε αποτέλεσμα να ασκηθεί κακουργηματική ποινική δίωξη εναντίον τους και η υπόθεση να καταλήξει στον ανακριτή.

Τι συμβουλεύει τους δανειολήπτες η ΕΚΠΟΙΖΩ

Η οργάνωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ με παλιότερη ανακοίνωσή της ενημέρωνε τους πολίτες για τις δικαιοδοσίες των εισπρακτικών εταιρειών:

Η λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις (γνωστών και ως εισπρακτικών εταιρειών) ρυθμίζεται από το Ν.3758/2009, όπως έχει τροποποιηθεί με το Ν.4038/2012. Συχνά ωστόσο, οι εταιρείες αυτές δεν τηρούν τις διατάξεις του νόμου. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι καταναλωτές να είναι ενημερωμένοι σχετικά με τα δικαιώματά τους, ώστε να προχωρούν σε καταγγελίες κατά των εταιρειών αυτών, όποτε χρειαστεί.

Όταν επικοινωνούν μαζί σας εταιρείες ενημέρωσης, θα πρέπει:

Να σας καλούν 1 φορά ανά δύο ημέρες ή πιο αραιά

Να σας καλούν κατά τις εργάσιμες ημέρες 9:00 – 20:00

Να εμφανίζεται ο τηλεφωνικός αριθμός κλήσης. Να μην σας καλούν δηλαδή με “απόκρυψη”

Ο υπάλληλος της εταιρείας να αναφέρει το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου με τον οποίο έχει καταχωρηθεί στο αρμόδιο Υπουργείο, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας

Να σας ενημερώνουν ότι η κλήση καταγράφεται και τα στοιχεία διατηρούνται για 1 έτος. Στη συνέχεια καταστρέφονται, εκτός αν ζητήσει τη διατήρησή τους ο οφειλέτης ή η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, οπότε και πρέπει να παρασχεθούν εντός 10 ημερών. Τα αρχεία αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον σας

Να σας καλούν αποκλειστικά και μόνο για ενημέρωση και διαπραγμάτευση των όρων πιθανής ρύθμισης

Σε περίπτωση γραπτής επικοινωνίας, να φαίνονται πάνω στο έγγραφο όλα τα στοιχεία της εταιρείας (επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ.) και σε καμία περίπτωση να μην χρησιμοποιείται η επωνυμία της τράπεζας

Οι εταιρείες ενημέρωσης απαγορεύεται:

Να σας καλούν πριν να περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό

Να σας καλούν για οφειλές που βρίσκονται σε ρύθμιση, όσο καιρό αυτή τηρείται

Να εισπράττουν με οποιοδήποτε τρόπο ληξιπρόθεσμες οφειλές

Να προβαίνουν σε τηλεφωνικές απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση και άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας

Να σας δυσφημίζουν στο οικογενειακό/εργασιακό σας περιβάλλον ή να απειλούν ότι θα το κάνουν

Να ενοχλούν τα οικεία σας πρόσωπα

Να σας καλούν στην εργασία, εκτός και αν είναι το μοναδικό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει για επικοινωνία

Να παριστάνουν ότι είναι υπάλληλοι της τράπεζας, δικηγόροι, δικαστικοί επιμελητές κλπ.

Να αναθέτουν σε άλλη εταιρεία ή φυσικό πρόσωπο, εκτός των υπαλλήλων τους, την ενημέρωσή σας για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Να αναθέτουν σε δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές τη δικαστική διεκδίκηση της οφειλής

Να σας επιβαρύνουν με έξοδα

Να σας επισκέπτονται κατ' ιδίαν

Άλλες χρήσιμες πληροφορίες που θα πρέπει να έχετε υπόψη σχετικά με τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών:

Πριν η τράπεζα αναθέσει σε εισπρακτική εταιρεία την ενημέρωσή για κάποια ληξιπρόθεσμη οφειλή, θα πρέπει να έχει επιβεβαιώσει με κάθε διαθέσιμο τρόπο τις οφειλές με τον οφειλέτη, να έχει ταυτοποιήσει το πρόσωπό του και να τον έχει ενημερώσει για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην εταιρεία ενημέρωσης

Απαγορεύεται η τράπεζα να αναθέσει την ενημέρωση για την ίδια οφειλή σε περισσότερες της μίας εταιρείες ενημέρωσης

Ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να του παρασχεθούν χωρίς επιβάρυνση από την εταιρεία ενημέρωσης πλήρη και ακριβή αναλυτικά στοιχεία για το ύψος και την προέλευση της οφειλής εντός 10 εργασίμων ημερών από την αίτησή του

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης καταλήξει σε κάποια ρύθμιση της οφειλής του με την εταιρεία ενημέρωσης, θα πρέπει να του κοινοποιηθεί εντός 10 ημερών το πρακτικό του διακανονισμού. Απαγορεύεται να επιδεινωθεί με αυτόν τον τρόπο η θέση του οφειλέτη.

Απαγορεύεται η τράπεζα να εκχωρεί σε εταιρεία ενημέρωσης ή οποιονδήποτε άλλο τρίτο ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις προς είσπραξη. Αυτό σημαίνει ότι μόνος αρμόδιος για να εισπράξει τα ληξιπρόθεσμα ποσά είναι η τράπεζα

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης ύψους από 5.000€ έως 500.000€. Εάν υπάρξει υποτροπή, το ανώτατο όριο προστίμου διπλασιάζεται και ο Υπουργός μπορεί να διατάξει διαγραφή της εταιρείας από το μητρώο για 1 έως 6 μήνες. Σε περίπτωση δε περαιτέρω



Ε

Ε

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *