Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

"ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΕΡΟ ΚΑΙ ΟΣΙΟ Ο ΑΛΗΤΗΣ" .....


Κλείνοντας το κεφάλαιο των "ονοματοδοσιών" αυτοδιοικητικών στελεχών, απλών συμπολιτών μας δηλαδή της διπλανής πόρτας που επιλέχτηκαν από τους γείτονές τους να τους εκπροσωπούν - γιατί ακούγεται βαρύγδουμπο και ψωνίστικο αυτό το "αυτοδιοικητικών στελεχών" - που έκλεψαν χρόνο από την προσωπική τους ζωή για να την αφιερώσουν σε έναν κοινό σκοπό, στην γειτονιά τους, την προσφορά στον συμπολίτη τους, είμαι υποχρεωμένος - από την συνείδησή μου και μόνο - να μιλήσω για κάποιους - 4 - ακόμα αιρετούς συν μία ειδική περίπτωση ΜΗ ΑΙΡΕΤΗΣ αλλά ταυτισμένης με τον πολιτισμό στην πόλη με την ευρύτερη έννοια του όρου πολιτισμός, χρόνια μέλους του ΔΣ του Αετοπούλειου, πριν το καταργήσει ως Ν.Π. η στενά γραφειοκρατική αντίληψη που επιβλήθηκε στον δήμο από τον Κουράση κα την Κουρασική..

Κάποιους που οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου αδίκησαν, αφήνοντας την προσφορά τους στην λήθη, σε αντίθεση με κάποιους άλλους συναδέλφους που μερικές φορές ανεξήγητα για τον κοινό νου - όχι για τους γνωρίζοντες το παρασκήνιο, αυτή υπερπροβλήθηκε και υπερεκτιμήθηκε με συγκυριακά ΕΝΤΕΛΩΣ ΜΙΚΡΟΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

Οι λόγοι γι΄αυτή την στρέβλωση μπορεί να γίνουν κατανοητοί και είναι εξηγήσιμοι αλλά δεν θα μπω στον πειρασμό να τους αναλύσω δημόσια.

Όμως το θέμα πρέπει να ΕΠΙΛΥΘΕΙ, χρήζει ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ αρχίζοντας ΑΜΕΣΑ με το τελευταίο.
Το δημοτικό συμβούλιο το χρωστάει στην ιστορία της πόλης και τις επόμενες γενιές.
Οφείλει να είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ και ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟ.

Βλέπετε κάθε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου - έστω και προηγούμενη -  δεν είναι αποκομένη. ΠΑΡΑΓΕΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ και ΕΥΛΟΓΕΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ που βαρύνουν και τους επόμενους.

Δεν ξεκινάει η ζωή της πόλης κάθε φορά που αλλάζει ΔΗΜΑΡΧΑΡΑ.

Και αυτές τις συνέπειες χρειάζεται  κάποιες φορές να βρεθεί κάποιος που θα υπερβεί τον υποκριτικό καθωσπρεπισμό, θα αναλάβει το βάρος να τον καθυβρίζουν μικρόνοες εγωπαθείς,  για να αναδειχθούν.

Αυτός που την ξεστόμισε εχθές αυτήν την ύβρη,  πρέπει να απαντήσει τι σόι "ιερό και όσιο" είναι το ΓΕΓΟΝΟΣ ότι για τον ένα ΑΞΙΟ καθόλα ΤΙΜΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ του που εξέλιπε, έκανε Η ΠΟΛΗ - που αυτός εκφράζει στο σύνολο, όχι το μέος της ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ-  ό,τι έπρεπε, ίσως μάλιστα κάποιες φορές υπερέβαλλε, γιατί ήθελαν μερικοί ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ να τα έχουν καλά με ισχυρά κέντρα και για τον άλλο ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΑΝ και τον άφησαν στην λήθη της ιστορίας είτε με "πολιτικά" (στην πραγματικότητα)  είτε και με απολύτως ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΑ κριτήρια που προβλήθηκαν ως δικαιολογίες κατά καιρούς (πχ δεν ήταν το ίδιο .... γραβατωμένος, πτυχιούχος, δεν είχε αντίστοιχα μεγάλο οικονομικοκοινωνικό στάτους ή σε μία περίπτωση κάποιος "εκτίμησε" ότι είναι .... ύποπτος διαπλοκής ο μακαρίτης και φοβήθηκε να τιμήσει την ΜΕΤΡΗΣΙΜΗ προσφορά του γιατί ήταν πολιτικός του αντίπαλος ή γαιτί του  "την βάραγε"  η ιδιωτική εργασία του - θα καταλάβουν οι ΧΑΛΑΝΔΡΑΙΟΙ σε ποιον αναφέρομαι, οι άλλοι δεν με νιάζουν.

ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΣ ΛΟΙΠΟΝ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ - ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, στον δήμο που υπηρέτησε και τις υποθέσεις του, δεν μετράς αυτή την αξιολόγηση των συνδημοτών του εκλογέων βάζοντας δικά σου κριτήρια, εσύ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕ ΔΗΜΑΡΧΑΡΑ αλλά και εσύ σημερινέ, που το έχεις τερματίσει με ΤΟΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΣΜΟ ΣΟΥ.

ΕΣΥ ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΙΤΗ της προσφοράς ενός εκλιπόντος συνδημότη σου που τιμήθηκε από τους συμπολίτες του ή ακόμα χειρότερα φτάνεις μέχρι την αξιολόγηση του ηθικού του εκτοπίσματος και των προθέσεων και κινήτρων του (για κάποια περίπτωση που οι εντός θα καταλάβουν) μεγάλε, ενώ τέτοιος ρόλος όχι μόνο δεν σου πέφτει αλλά ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΙΕΡΟ ΚΑΙ ΟΣΙΟ αν τον διεκδικείς για την πάρτη σου.

Δεν σε βάλανε να παριστάνεις ούτε τον ΘΕΟ, ούτε τον ΠΑΠΑ, ούτε την ΗΘΙΚΗ αστυνομία, ούτε τον ΣΟΥΛΤΑΝΟ, ούτε τον ΔΙΚΑΣΤΗ.
Πόσο μάλλον που ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ δεν δικάζονται ούτε καν από τον φυσικό δικαστή ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Σε βάλανε να μαζεύεις τα σκουπίδια και να κλείνεις τις λακούβες.
Σε βάλανε να φτιάξεις κανένα πάρκο, κανένα αγωγό, κανένα σχολειό.
Σε βάλανε να βάλεις τα χωράφια στο σχέδιο.
Σε βάλανε να διαχιερίζεσαι το χρήμα των συμπολιτών τους προς όφελός τους.
Και σε βάλανε να το διαχειρίζεσαι ΔΙΚΑΙΑ για όλους γιατί είναι ΟΛΟΝΩΝ.

Δεν έχεις ΝΟΜΙΜΑ διακιώματα ΚΡΙΣΗΣ των άλλων για θέματα .... εκτός δήμου, ούτε να τους αξιολογείς με βάση την ιδεολογικοπολιτικοηθικόμαλακία σου, όταν φεύγουν από την ζωή και αναφέρομαι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ.

Και πρέπει να διερευνήσεις έναν ΙΣΟΤΙΜΟ, ΔΙΚΑΙΟ ΚΩΔΙΚΑ, βασισμένο στο αντικειμενικό κριτήριο της ΛΑΪΚΗΣ  ΑΠΟΔΟΧΗΣ και ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ της παρουσίας  στα κοινά της πόλης για να  αποδίδεις ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ - όχι την παρέας σου και των συμφερόντων της - τις οφειλόμενες τιμές στους υπηρέτες της.

ΑΣ ΓΙΝΩ ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ με τους τελευταίους εκλιπόντες συναδέλφους τους οποίους θα μνημονεύσω.

ΑΛΗΘΕΙΑ!

Πώς φάινεται ΣΗΜΕΡΑ, με την απόσταση από την στιγμή της αποχώρησης του καθενός ότι ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ δεν υπάρχει κάτι που να θυμίζει την τρεχάλα του ΣΑΡΑΝΤΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΥΔΗ για την ένταξή της στο σχέδιο, του Σαράντου που έτρεχε χειμωνιάτικες νύχτες με τις γαλότσες μέσα στα λασπόνερα για να μαζεύει υπογραφές και να κινητοποιεί τους λίγους τότε κατοίκους της περιοχής για να μεταφέρει πιο ισχυρά τα προβλήματά τους στον δήμο ή τη νομαρχία - τότενες, τις μακρινές δεκαετίες του 70 και του 80 και που τιμήθηκε τρεις φορές από τους γείτονές του με εκλογή στο ΔΣ;

Ποιος θα θυμάται σε μερικά χρόνια την πίεση που ασκούσε σε όποιον έβλεπε μπροστά του για να πάει να δώσει αίμα για την τράπεζα αίματος που είχε στείσει με προσωπική τρεχάλα στην γετονιά για τους συνδημότες του - δεν το έπινε το αίμα, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ σας έπιανε όλους από το λαιμό να γίνεται αιμοδότες;

Αλλά βάβαια ακόμα και του Μιχάλη του Σιδεράκη που μαζί με τον Σαράντο στο τότε Συνοικιακό Συμβούλιο έτρεχαν, ακόμα και όταν διαφωνούσαν και τσακώνονταν - ΠΑΣΟΚ ο ένας, ΚΚΕ ο άλλος. Γιατί δεν τιμήθηκε ο συχωρεμένος Μιχάλης;

Και ο  Αλέκος Αργυρούδης, ο κυρ Αλέκος μας; Το τρίο της τρεχάλας δηλαδή, που αμφιβάλω αν οι σημερινοί νεοφερμένοι κάτοικοι της Μεταμόρφωσης γνωρίζουν ότι ίσως δεν θα υήρχαν εκεί οι πολυκατοικίες στις οποίες σήμερα στεγάζονται, δεν θα έμενα σε μια γειτονιά - υπόειγμα ρυμοτομίας αν δεν υπήρχαν αυτοί οι τρεις.

Ήταν λαϊκοί άνθρωποι, ο πιο "πτυχιούχος" των τριών ήταν ο - μηχανικός στα καράβια - Σαράντος.

Αυτός είναι ο λόγος που δεν θεώρησε ίσως το Δ.Σ. ότι πρέπει να αποτυπωθεί ανεξίτηλα στο σώμα της πόλης η προσφορά τους στην γειτονιά τους;

Αυτή είναι η διακιολογία ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ανομολόγητο που βασίζεται στην ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ και στην εμπλοκή τους σε "τοπικά κόλπα" νομής;

Η "Χελμού", η "Παρνασσού", η "Τυμφρηστού", η Πέλλης, η Μεσσηνίας, η Κιθαιρώνος κλπ τι ακριβώς σημαίνουν αυτές οι ονομασίες δρόμων για το ΧΑΛΑΝΔΡΙ;

Λένε κάποιοι ότι η αλλαγή ονομάτων δρόμων μπερδεύει τις καταστάσεις, δυσκολεύει τους γραφειοκράτες στις υπηρεσίες.

Αλήθεια είναι.
Μερικές φορές όμως η καταγραφή της ΙΣΤΟΡΙΑΣ είναι σημαντικότερη από μια φασαρία για την γραφειοκρατία.
ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ότι η καταγραφή της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ιστορίας έχει ΜΕΓΑΛΗ σημασία και εξυψώνει την δημοκρατία, δίνει κίνητρο να την υπηρετήσουν και οι επόμενοι και αυτό είναι σοβαρός σκοπός.
Και άρα πρέπει να ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ αυτός ο σκοπός από την γραφειοκρατία, όχι να την υπηρετεί.

Και κλείνω - ΕΝΤΕΛΩΣ - αυτο το - και για μένα άχαρο - προσκλητήριο νεκρών συναδέλφων και δεν θα ξανασχοληθώ με το θέμα, με μια ακόμα περίπτωση, εντελώς διαφορετική από τις τρεις προηγούμενες.

Κατά την γνώμη μου ήταν ο μοναδικός άνθρωπος που ως δημοτικός σύμβουλος είχε ΚΑΙ ΕΘΕΣΕ σε συλλογική διαβούλευση, μια ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ- με όλη την σημασία της λέξης - οραματική προβολή του Χαλανδρίου στο μέλλον με κάθε λεπτομέρια και ήταν εκείνος που θα μπορούσε ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ δημιουργικά και συνθετικά, στα μικρά και μεγάλα αντιδραστικά συμφέροντα και την πολιτική ρουσφετολογική μικρομαλακία των πολιτικάντηδων, την βήμα βήμα υλοποίηση αυτής της ΕΝΟΡΑΣΗΣ του για το Χαλάνδρι του αύριο.
Μπορούσε να ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ την ΠΟΛΙΤΙΚΗ στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ για την τοπική κοινωνία για τους πιο ψαγμένους.

Δεν έχει τιμηθεί αν και έφυγε νωρίς και άδικα.

Ήταν υπάλληλος του Μπόμπολα και αυτό είναι ο λόγος που οι πολιτικάντηδες του πολιτικού κόστους θεώρησαν ότι δεν ήταν "political correct" και θα προκαλούσε "αρνητικά σχόλια" να καταγρραφεί το πέρασμά του επί δύο τετραετίες από το ΔΣ και να τιμηθεί η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ προσφρορά του στην πόλη.
Αυτό ήταν άραγε ο λόγος ή κάτι άλλο ανομολόγητο;

Κατά την γνώμη μου η αίθουσα της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου θα μπορούσε και θα έπρεπε να είχε το όνομά του μια και αν ονοματήσεις δρόμο με αυτό θα νομίζουν όλοι ότι θα αναφέρεσαι στον μεγάλο ηθοποιο λόγω συνωνυμίας.

Και βέβαια εκτός από το ότι δεν έχω ιερό και όσιο σήμερα ξέρω ότι μπορεί να ακούσω ότι είμαι διαπλεκόμενος.

Και τέλος η τελευταία μεγάλη ιστρική παραλειψη ή "παράλειψη". Η ΒΟΥΛΑ ΜΑΝΗ.
Δεν θα γράψω τίποτα παραπάνω.
Δηλαδή τι να πει κανείς για το γεγονός ότι δεν ΥΠΑΡΧΕΙ για τον δήμο;;;;

ΤΥΧΑΙΟ; ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ;
Ας το διορθώσουμε.

Δεν έχω ιερό και όσιο, ξέρω!
Δεν πρέπει να προτείνεις και αν ανοίγεις αυτά τα θέματα γιατί ο άλλος μπορεί αν σου πει ότι εκμεταλλεύεσαι νεκρούς.

Και όταν δεν το κάνεις βγάινει ο άλλος και λέει "καλά δεν βρέθηκε ΕΝΑΣ να επισημάνει ότι για την ΜΑΝΗ δεν έκανε ο δήμος τίποτα";

Στα .... μου λοιπόν τι θα πει ο ένας ή ο άλλος!

Εγώ για τα επόμενα τρία χρόνια έχω αποφασίσει να λέω ό,τι πιστεύω, αδιαφορώντας για το πολιτικό κόστος και τις ύβρεις του Σουλτάνου.

Και σε όποιον δεν αρέσει ΞΥΔΙ.

Α,Ν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου