Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Αναθεώρηση Γενικού Πολεοδομικού: μια συζήτηση που ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ!


Η πρόσφατη συζήτηση για την τελική πρόταση του δήμου περί της αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού δεν δικαίωσε καθόλου τις αυξημένες προσδοκίες από αυτήν. Αντιθέτως ενίσχυσε την γενική εικόνα της απαξίωσης, της προχειρότητας ,της έλλειψης ενδιαφέροντος, μελέτης και προτάσεων για το σημαντικότερο αναμφισβήτητα κείμενο, που θα προσδιορίσει καθοριστικά το μέλλον της πόλης και των ανθρώπων της.

Χρήσεις γης, κοινωνική υποδομή, συντελεστές δόμησης, χώροι πρασίνου και αθλητισμού, αναπλάσεις, κυκλοφοριακό, στρατηγικές για την ενέργεια και το νερό, προστασία της Ρεματιάς, νέοι και παλιοί οδικοί άξονες και ο χαρακτήρας τους, η στρατηγική αξιοποίησης των ελάχιστων μεγάλων ενιαίων εκτάσεων που υπάρχουν ακόμη στην πόλη, η διεκδίκηση από το ΤΑΙΠΕΔ άλλων που οδεύουν προς ξεπούλημα, οι επιπτώσεις της ένταξης του Πεύκου Πολίτη στο σχέδιο Πόλης, τα θέματα που προκύπτουν για τον περιορισμό της ζώνης πρασίνου στο νεκροταφείο, η ένταξη του Πατήματος και η διασφάλισή της, η στρατηγική για την καθαριότητα ,το κέντρο της πόλης και η διασφάλιση της κατοικίας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του από τις αλλαγές στις χρήσεις του και την σταδιακή μετατροπή του σε μονολειτουργική ζώνη διασκέδασης και τόσα άλλα που θα προσδιορίσουν την μορφή της πόλης για τα επόμενα τουλάχιστον 15 χρόνια πέρασαν και δεν ακούμπησαν τις ευαισθησίες και τον προβληματισμό της συντριπτικής πλειοψηφίας των δημοτικών συμβούλων και των καθεστωτικών μας παρατάξεων.

Απασχολημένοι χρόνια τώρα με τις ίντριγκες και τις δολοπλοκίες ,την αδιάκοπη πάλη για την διασφάλιση μιας θέσης στο κατάστρωμα του βυθιζόμενου Τιτανικού μας, παρέμειναν για πολλοστή φορά αδιάφοροι ,ανέτοιμοι και αδιάβαστοι.

Δέκα σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για την ανάγκη αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού (υπενθυμίζουμε ότι η πρώτη συζήτηση έγινε το 2005) και 7 ολόκληρα χρόνια μετά την ανάθεση του έργου δεν βρήκαν τον χρόνο να ρωτήσουν, να μελετήσουν, να εξηγήσουν, να διαγνώσουν και να προτείνουν τίποτε.

Υπενθυμίζουμε ότι το σκεπτικό της απόφασης του 2005 για την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού προέβλεπε ότι στους στόχους της αναθεώρησης :

«εντάσσεται η μείωση της ζώνης κοινοχρήστου πρασίνου σε απόσταση 250 μέτρων από τα όρια του νεκροταφείου, ο καθορισμός ζωνών μεταφοράς συντελεστή δόμησης, η τροποποίηση θεσμοθετημένων χρήσεων γης και η εναρμόνισή τους με την υφιστάμενη κατάσταση κλπ και ότι επιπλέον προκύψει στην φάση της καταγραφής της υφιστάμενης κατάστασης».
Είχαμε από τότε ισχυρισθεί και δυστυχώς για την πόλη προβλέψει ότι:

« Είναι σαφές ότι αν εξαιρέσει κανείς τη μείωση της ζώνης πρασίνου στο νεκροταφείο που σήμερα λειτουργεί ως σκουπιδότοπος, οι υπόλοιπες αλλαγές είναι απολύτως γενικόλογες και μπορούν να συμπεριλάβουν τα πάντα.

Αν ο στόχος ήταν απλώς η ένταξη της περιοχής του νεκροταφείου στο σχέδιο πόλης, αυτό θα μπορούσε να γίνει με μία τροποποίηση του υπάρχοντος Γ.Π.Σ., κάτι που θα ήταν απλό και πιο σύντομο. Φαίνεται όμως ότι επιχειρείται, δια της πλαγίας οδού, η αλλαγή των χρήσεων γης σε ολόκληρη την πόλη

Τι σημαίνει άλλωστε «τροποποίηση θεσμοθετημένων χρήσεων γης και η εναρμόνισή τους με την υφιστάμενη κατάσταση»;


Δεν αποτελεί ομολογία ότι θα ακολουθηθεί η εκ των υστέρων νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών που έγιναν στις χρήσεις γης και διαμόρφωσαν τη σημερινή άθλια εικόνα της πόλης, δυστυχώς με την ανοχή όλων των διοικήσεων του Δήμου;
Φαρμακαποθήκες και συνεργεία σε περιοχές αμιγούς κατοικίας, χώροι πρασίνου που έγιναν σούπερ μάρκετ, ζώνες προστασίας που γέμισαν καταστήματα, διαμερίσματα που έγιναν πολυϊατρεία και γραφεία επιχειρήσεων και τόσα άλλα αποτελούν την υφιστάμενη κατάσταση που ο κ αντιδήμαρχος φιλοδοξεί να εναρμονίσει».

(Από το εκλογικό πρόγραμμα της αντίστασης με τους πολίτες του 2006))

Η διοίκηση του κ Κουράση επέλεξε να φέρει προς τελική έγκριση την τελική της πρόταση, ελάχιστους μήνες πριν από τις δημοτικές εκλογές και ενώ αμφισβητείται πλέον ανοιχτά ακόμη και η κατασκευασμένη από τον εκλογικό νόμο πλειοψηφία των εδρών της.

Αλήθεια ποια νομιμοποίηση έχει η Διοίκηση του δήμου να δεσμεύει με τις προτάσεις της το μέλλον της πόλης για τα επόμενα 15 χρόνια όπως ομολογείται στο εισηγητικό κείμενο, ενώ έχει απολέσει σίγουρα την εμπιστοσύνη όχι μόνο των κατοίκων της πόλης μας, αλλά και του 1/3 των εκλεγμένων της συμβούλων;

Αφού με δική τους ευθύνη καθυστέρησαν τόσα χρόνια, γιατί αρνούνται την δυνατότητα στην νέα δημοτική αρχή που με βεβαιότητα θα προκύψει στις επόμενες εκλογές να συμβάλλει σε μια νέα οπτική για την πόλη;

Πιστεύουν στα αλήθεια ότι με τέτοια παλαιοκομματικά κόλπα θα ανακόψουν το αναπόφευκτο;

Κατανοούμε βέβαια την ανάγκη της διοίκησης του δήμου να προβάλλει κάποιο έργο, μιας και η σημαντικότερη συνεισφορά της εξαντλείται στο διαφορετικό προσωπικό ύφος διοίκησης. Καταλαβαίνουμε επίσης ότι η μόνη τους ελπίδα είναι να μοιράσουν ξανά φρούδες και ανέξοδες υποσχέσεις που πολύ σύντομα θα αποδειχτούν για πολλοστή φορά ανεδαφικές.


Αυτό πχ θα γίνει με μαθηματική ακρίβεια για την υπόθεση της ένταξης του Πεύκου Πολίτη, εξαιτίας των χειρισμών της διοίκησης και της άρνησής της να επανεξετάσει την στρατηγική της, στο φώς των νέων εξελίξεων που φέρνει η αναθεώρηση του ρυθμιστικού Αθήνας. Η κατάργηση πχ της ελευθέρας Πεντέλης από τον νέο σχεδιασμό του ρυθμιστικού της Αθήνας εκτός από δικαίωση της πάγιας από 15ετίας θέσης μας, δίνει την δυνατότητα για ένταξη στο σύνολο των μικροιδιοκτητών της περιοχής και μπορεί να λύσει το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων που αφήνουν εκτός ένταξης πάνω από το 1/3 των ιδιοκτησιών του Πεύκου Πολίτη.
Ταυτόχρονα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια εναλλακτική στρατηγική διαχείρισης των εκτάσεων που θα προκύψουν από τις εισφορές σε γη των υπό ένταξη περιοχών για την κάλυψη των απαιτήσεων της πόλης σε κοινωνικό εξοπλισμό.

Όπως παραδέχεται άλλωστε η εισήγηση για την αναθεώρηση του ΓΠΣ και σύμφωνα με τα πολεοδομικά σταθερότυπα (ΦΕΚ 285Δ 5/3/2004) η πόλη σήμερα έχει ανάγκη από 983,99 στρέμματα κοινωνικής υποδομής. Για χώρους αθλητισμού απαιτούνται ακόμη 361,93 στρέμματα ενώ για επιπλέον κοινόχρηστους χώρους 375,32 στρέμματα.
Πρόκειται κυριολεκτικά για την τελευταία ευκαιρία το Χαλάνδρι να αποκτήσει μεγάλους , ενιαίους χώρους για την κάλυψη των συντριπτικών ελλείψεων που αντιμετωπίζει

Το ίδιο αναμένεται να συμβεί, παρά τις ανέξοδες υποσχέσεις του κ Κουράση στους δυστυχείς κατοίκους του Πατήματος, και για την υπόθεση της ένταξης της περιοχής γύρω από το Νεκροταφείο.
Όπως άλλωστε παραδέχθηκε ο ίδιος ο μελετητής κατά την διάρκεια της συζήτησης, ο συνολικός σχεδιασμός παραμένει στον αέρα μιας και είναι τελείως αμφίβολο να αποδεχτεί το υπουργείο την μείωση της ζώνης πρασίνου από τα 250 στα 20 μέτρα εφόσον δεν έχει υποδειχτεί κανένας σχέδιο αντικατάστασής τους από αντίστοιχη έκταση που θα αποκαθιστά το ισοζύγιο πρασίνου στον δήμο.


Κατανοούμε επίσης την ανάγκη της διοίκησης να εκτελεστούν κάποια συμβόλαια και εξυπηρετήσεις προς υμετέρους, ποιος όμως μπορεί στα σοβαρά να υπερασπιστεί στους πολίτες του Χαλανδρίου την επιλογή της διοίκησης να αλλάξει τους όρους δόμησης στην ευαίσθητη περιοχή της Ριζαρείου;
Ο λόγος για τις σοβαρές αλλαγές που προβλέπει το σχέδιο αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού, με κορυφαία την χωροθέτηση χρήσεων στο χώρο της Ριζαρείου και του Ιδρύματος Χατζηκώνστα. Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι τώρα τα 67 στρέμματα της Ριζαρείου και τα 27 στρέμματα του Ιδρύματος Χατζηκώστα δεν μπορούσαν να οικοδομηθούν μιας και δεν είχαν συντελεστή δόμησης, περιβάλλονταν από πράσινη γραμμή στους χάρτες που δήλωναν την ειδική κοινωφελή τους χρήση.

Με την δραματική μετατροπή αποκτούν δυνατότητα δόμησης με συντελεστή 0,4.Αυτό σημαίνει δυνατότητα δόμησης για την μεν Ριζάρειο πάνω από 26800 τμ ενώ για το Χατζηκώνστα πάνω από 10800 τμ.

Τι αλήθεια θα σημάνει για την πόλη μας η δυνατότητα οικοδόμησης πάνω από 38000 τμ τσιμέντου μέσα στον χώρο πρασίνου και μάλιστα απέναντι από το αμαρτωλό golden hall του κ Λάτση;


Μήπως το ίδιο που θα σημάνει η αποδοχή ζώνης για μεταφορά συντελεστή δόμησης επί της Δουκίσσης Πλακεντίας;

Και πώς αυτοί οι σχεδιασμοί που εντέχνως υποκρύπτονται στις προωθούμενες προς επικύρωση διατάξεις συμβαδίζουν με τις υποσχέσεις της διοίκησης για την διαφύλαξη του χαρακτήρα της πόλης, την αποφυγή επιβάρυνσής της από μεταφερόμενες οχλούσες χρήσεις, την προστασία των περιοχών κατοικίας από την κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική υποβάθμιση;

Εμείς αντιθέτως δεσμευόμαστε για:

1 άμεση και χωρίς εξαιρέσεις αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών για όλες τις χρήσεις μεγάλων επαγγελματικών ακινήτων και για όλα τα μεγάλα οικόπεδα του κέντρου της πόλης. Αν δεν μπει τώρα φρένο στην τσιμεντοποίηση των πάντων αύριο θα είναι πολύ αργά.
2 την άμεση ανατροπή της προκλητικής πρότασης αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού για αλλαγή συντελεστή δόμησης στην Ριζάρειο και το Χατζηκώνστα. Η πόλη δεν αντέχει άλλα 38000 τμ τσιμέντου στα όριά της.

3. την καταγραφή και σταδιακή απομάκρυνση όλων των παράνομων χρήσεων που ήδη λειτουργούν στην πόλη. Αυστηρές διαδικασίες ελέγχου των χρήσεων γης- ακύρωση οποιασδήποτε νομιμοποίησης των παρανομιών στις αλλαγές των χρήσεων όπως αυτή που ετοιμάζεται για την οδό Ριζάρη. Μελέτη χρήσεων γης όπου θα καταγραφούν με συστηματικό τρόπο οι επιτρεπόμενες χρήσεις ανά περιοχή και πολεοδομική ενότητα με στόχο την ανάσχεση της επέκτασης της πόλης, την προστασία της κατοικίας, την εξυπηρέτηση των πολιτών, την αποφυγή δημιουργίας μονολειτουργικών ζωνών εμπορίου η διασκέδασης.
4 την ένταξη των εκτός σχεδίου περιοχών του Πεύκου Πολίτη και του Πατήματος στο σχέδιο πόλης με αποκλειστική χρήση την «Αμιγή Κατοικία» και με όρους δόμησης που να αποτρέπουν την κατασκευή πολυώροφων κτιρίων και την σταδιακή εγκατάσταση μεγάλων επιχειρήσεων στους οδικούς άξονες που προβλέπονται. Περιορισμοί στην γενική κατοικία όπου αυτή εφαρμοστεί, δηλαδή στο πρόσωπο της Ελευθέρας Πεντέλης εάν τελικά αυτή κατασκευαστεί.

5 Να αλλάξει η προκλητική ρύθμιση που χαρίζει στο αμερικάνικο κολέγιο και την Τράπεζα της Ελλάδος πάνω από 15 στρέμματα από την υποχρεωτική από το νόμο εισφορά σε γη προκειμένου να ενταχθούν στο σχέδιο. Έτσι το Χαλάνδρι θα κερδίσει στρέμματα πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων χωρίς να επιβαρυνθούν οι μικρές ιδιοκτησίες στο Πεύκο Πολίτη και τα Πευκάκια- Ρουπάκια.


6 Μέτρα αποθάρρυνσης της συνένωσης οικοπέδων, ειδικά στο κέντρο, περιορισμός της χρήσης γης γενικής κατοικίας μόνο στα οικόπεδα που έχουν πρόσοψη σε βασικό οδικό δίκτυο και όχι σε όλο το τετράγωνο όπως γίνεται σήμερα.

7 Μείωση των συντελεστών δόμησης και κάλυψης οικοπέδων για όλα τα πολύ μεγάλα και προερχόμενα από συνενώσεις οικόπεδα, με εξαιρέσεις για τις μικρές ιδιοκτησίες.

8 Aυξημένες απαιτήσεις για χώρους στάθμευσης από κάθε νέα οικοδομή, ειδικά στο κέντρο της πόλης.

9 Eιδικά αυξημένες απαιτήσεις κοινόχρηστων υποδομών και θέσεων στάθμευσης για επιβλαβείς χρήσεις όπως σουπερ μάρκετ, διαγνωστικά κέντρα, πολυκαταστήματα. Απαγόρευση εξαγοράς των θέσεων στάθμευσης ειδικά για αυτές τις χρήσεις,

10 Kλιμακωτή διαμόρφωση των δημοτικών τελών ανάλογα με το μέγεθος της επιβάρυνσης που η χρήση επιφέρει στην πόλη. Θα μπορούσαν οι μεγάλες επιχειρήσεις να επιβαρυνθούν για την αποκομιδή των απορριμμάτων τους ή να πληρώνουν ένα ειδικό περιβαλλοντικό τέλος που θα πήγαινε σε κάποιο ειδικό ανταποδοτικό λογαριασμό.

11 Μέτρα ενίσχυσης της κατοικίας και των μικτών χρήσεων, όπως η αποθάρρυνση της οικοδόμησης με το σύστημα pilotis και η παροχή κινήτρων για την ύπαρξη μικρών καταστημάτων μέχρι 70 τμ


12 Παροχή κινήτρων για την παραμονή στο κέντρο των μικρών επιχειρήσεων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας

13 .Την απαγόρευση της μεταφοράς συντελεστή δόμησης από άλλες περιοχές της Αττικής στο Χαλάνδρι.

14. Θα μπορούσε να υπάρξει πρόβλεψη για την μεταφορά συντελεστή δόμησης μόνο εντός της πόλης, και μόνο στην ίδια πολεοδομική ενότητα, σαν ένα επιπλέον πολεοδομικό εργαλείο για την εξεύρεση και κατοχύρωση ελεύθερων χώρων, χώρων πρασίνου και διατήρησης κτιρίων ιστορικής και αρχιτεκτονικής αξίας.

15 Σε περίπτωση μεταφοράς συντελεστή εντός της πόλης όλοι οι υπόλοιποι όροι δόμησης (όγκος, ύψος και επιφάνεια) να παραμένουν αμετάβλητοι.

16 Την εξεύρεση χώρων για την κατασκευή περιφερειακών πάρκιγκ.


Αυτοί λοιπόν ήταν οι λόγοι που μια δημοτική παράταξη, το 2014, απέρριψε ολοκληρωτικά την μελέτη αναθεώρησης και είπε ότι χρειάζεται ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ.

Ποια παράταξη ήταν αυτή που τα είπε όλα αυτά;

ΜΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΞΕΧΝΑΕΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΕΤΑΡΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ!


ΣΧΟΛΙΟ: 
 Το κείμενο αυτό μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ:  Αναθεώρηση Γενικού Πολεοδομικού: μια συζήτηση που δεν έγινε.

Τα κοκκινίσματα είναι ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Και είναι τα σημεία τα οποία έγιναν ΓΑΡΓΑΡΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ σήμερα.

Τα Boldαρίσματα είναι και αυτά δικά μας.

Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα ρε φίλε. 
Άγιο είχαμε. 
Σκέψου να είχαμε κατέβει κοινά στις δημοτικές εκλογές , με τούτους dv, το 2014 λόγω ΣΥΡΙΖΑ, επειδή νομίζαμε και εμείς ότι ο Συμεών αυτά που έλεγε τα πίστευε κιόλας.

Τώρα θα έπρεπε να ψηφίσουμε και εμείς υπέρ της στρατηγική Κουράση με ολίγη παρέμβαση Γερολυμάτου για λόγους παραταξιακής και κομματικής πειθαρχίας.

Και θα αναγκαζόμαστε και εμείς - παραταξιακό και κομματικό καθήκον - να  ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΣΕ ΚΟΡΟΪΔΕΨΟΥΜΕ ΜΠΑΜΠΟΥΙΝΕ.

Κάτι που ΕΜΕΙΣ δεν κάναμε ΠΟΤΕ!
ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου