Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2018

LEHMAN BROTHERS: TO «MAΥΡΟ ΤΟΤΕΜ» ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ


Του Γεωργίου Παπασίμου

Δέκα χρόνια ακριβώς συμπληρώθηκαν από την παταγώδη οικονομική κατάρρευση της «Lehman Brothers» στις Η.Π.Α., τον Σεπτέμβριο του 2008. Κατάρρευση, που ήταν η αρχή του ξηλώματος ενός διογκωμένου χρηματοπιστωτικού «τέρατος», που εξαπλώθηκε βιαίως από τις Η.Π.Α. σε όλο τον πλανήτη. Για να περισωθεί, τότε, αυτό το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό – ασφαλιστικό σύστημα από τα τοξικά ομόλογα, διοχετεύτηκαν γιγαντιαία ποσά από τα Κράτη προς τις τράπεζες, οι οποίες, στην συνέχεια, όταν ορθοπόδησαν, μετέτρεψαν τα Κράτη – δανειστές τους σε οικονομικά υποχείριά τους, λόγω της υπερχρέωσης.

Η κρίση του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος, στα δέκα χρόνια που ακολούθησαν, όχι μόνο δεν έσβησε και παραμένει ενεργή, αλλά διόγκωσε τις «κακοήθειες», με την τρομακτική συσσώρευση του παγκόσμιου πλούτου σε όλο και λιγότερα χέρια, διαλύοντας, έτσι, οριστικά και τους ψευδεπίγραφους μύθους περί του «τέλους της Ιστορίας του Ανθρώπινου Γένους».

Αν κανείς επιχειρήσει να προβεί σε έναν απολογισμό των συνεπειών της κρίσης αυτής, θα διαπιστώσει τις τρομακτικά αρνητικές συνέπειες σε όλους τους τομείς της ανθρωπότητας, δικαιώνοντας, έτσι, τον τίτλο του άρθρου, περί «μαύρου τοτέμ» του καπιταλισμού.

Σε επίπεδο οικονομικής δραστηριότητας, έχουμε την πλήρη επικράτηση του χρηματοπιστωτικού τομέα, σε σχέση με τον παραγωγικό, την συσσώρευση του πλούτου σε πολύ λίγους, την μετατροπή των διαχειριστών του χρήματος σε απρόσωπα παγκόσμια «αφεντικά», απέναντι σε Κράτη και κοινωνίες, που, ήδη, βιώνουν τις τρομακτικές ανισότητες και την έλλειψη ικανής ρευστότητας εξαιτίας της υπερχρέωσής τους, αφενός, για να σωθεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας κατά την έναρξη της κρίσης το 2008 και, αφετέρου, λόγω της μεταφοράς της παραγωγικής βάσης από την Δύση στην Ανατολή (Κίνα κ.λπ.), καθόσον, προκειμένου να συντηρηθούν στοιχειωδώς οι κοινωνικές δομές, απαιτείται δανεισμός.

Η εξέλιξη αυτή του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος θυμίζει ολοένα και περισσότερο αναλογικά, την διαδικασία της «πρωταρχικής συσσώρευσης», όπου σύμφωνα με τον Μάρξ, κυριαρχούσε η βίαιη απόσπαση των πληθυσμών από τα μέσα διαβίωσής τους. Σήμερα, κυριαρχεί η στρατηγική της συσσώρευσης μέσω «υφαρπαγής» με την οποία ο παγκόσμιος καπιταλισμός προσπαθεί να αμβλύνει τις κρίσεις υπερσυσσώρευσης και της μείωσης του ποσοστού κέρδους, που τον ταλαιπωρούν από την δεκαετία του ’70 και, πλέον, έχουν γιγαντωθεί, εξαιτίας της διόγκωσης του χρηματοπιστωτικού τομέα. Πρόκειται για σοβαρή και ανήκεστο μετάλλαξή του, ο οποίος, χωρίς έλεγχο, ενισχύει συνεχώς τα φεουδαρχικά του χαρακτηριστικά, δηλαδή τον έλεγχο της παγκόσμιας οικονομίας από ελάχιστους ανθρώπους ή πολυεθνικές, που είναι σε θέση να διαλύουν κοινωνίες και Κράτη.

Οι αποκαλύψεις των λεγόμενων «Panama Papers» αποτύπωσαν κατ’ ελάχιστον την σημερινή κατάληξη του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος και τον τεράστιο «νεκρό» πλούτο, που αποθηκεύεται, εκτός από τους εμφανείς παγκόσμιους «φεουδάρχες» – καπιταλιστές, με τις τεράστιες προσωπικές περιουσίες, που κάθε χρόνο δημοσιεύονται και αντιστοιχούν στο ΑΕΠ πολλών Χωρών, και σε τραπεζικούς λογαριασμούς εξωχώριων εταιριών ή «οχήματα ειδικού σκοπού», που βρίσκονται σε εξωτικές τοποθεσίες – «φορολογικούς παραδείσους». Ευφυώς η κατάσταση αυτή ονομάστηκε από κάποιους ως «καπιταλισμός εκτός νόμου».

Σε επίπεδο πλανητικής ηγεμονίας, η κρίση αυτή συνέπεσε με την έναρξη της παρακμής της Αμερικανικής παγκόσμιας ηγεμονίας, περίοδο, όπου εύστοχα έχει χαρακτηρισθεί από τον Giovanni Arrighi, ως το «φθινόπωρο των ηγεμονιών». Σε αυτή την περίοδο του «φθινοπώρου», ιστορικά από την εμφάνιση του καπιταλισμού στην Ευρώπη, τον 15ο αιώνα (περίοδος ισχύος των Ιταλικών πόλεων) συνυπάρχουν έντονες γεωπολιτικές ανακατατάξεις, λόγω της εμφάνισης νέων επίδοξων δυνάμεων με παγκόσμια ισχύ, σε συνδυασμό με την όξυνση της οικονομικής κρίσης, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού των πόλων του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος.

Εάν για τον παγκόσμιο καπιταλισμό η κρίση του 2008 αποτελεί το «μαύρο τοτέμ», για την Ελλάδα, που αποτέλεσε τον «αδύναμο κρίκο» του συστήματος, η κρίση αυτή υπήρξε το μεγαλύτερο «τραύμα» στη Νεώτερη Ιστορία της, εμφανίζοντας στο προσκήνιο τις πολλαπλές στρεβλώσεις του «νόθου» περιφερειακού καπιταλιστικού σχηματισμού της. Με «κλεπτοκρατική» οικονομική ολιγαρχία, στη θέση της αστικής τάξης Δυτικού τύπου, με την διαφθορά καθ’ ύψος και κατά μήκος όλων των θεσμών και των «αρμών» του συστήματος και με πολιτικό προσωπικό, που μετατράπηκε σε «οργανικό τμήμα» αυτής της παθογόνου καταστάσεως, η βύθιση της Χώρας ήταν θέμα χρόνου και συγκυρίας. Η μετατροπή της σε «αποικία χρέους», με πλήρη αδυναμία αντιστροφής αυτής της κατάστασης, παρά τα «φληναφήματα» των σημερινών διοικούντων, αποτελεί μια οδυνηρή «καθίζηση» του Ελληνισμού, άδικη και ταπεινωτική για τον Ελληνικό Λαό.


Αντισυνταγματικές οι εισφορές του ΟΑΕΕ



Του Γιάννη Μανιάτη - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ capital.gr

Τι είναι οι ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών; «Δημόσια βάρη» όπως σημειώνουν όλοι οι νομικοί ή πιο απλά «φόροι», όπως τις χαρακτήρισε σχετικά πρόσφατα, ο νέος Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης κος Ρωμανιάς.

Με βάση αυτά, θα έπρεπε να έχουμε εφαρμογή του Συνταγματικού άρθρου 4, όπου με σαφήνεια στην παράγραφο 5 καθορίζει την αρχή της αναλογικότητας και σύμφωνα με αυτή, θα έπρεπε οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών να είναι ανάλογες με τις δυνάμεις τους, δηλαδή τα εισοδήματα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Είναι όμως έτσι;

Ας δούμε, λοιπόν, τι πραγματικά ισχύει στον χώρο των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ:

«Διαβάζοντας τα κυκλοφορούμενα στο διαδίκτυο σχετικά με τις εισφορές του ΟΑΕΕ διαβάζω τακτικά περί του λεγόμενου 20% επί του εισοδήματος κλπ, με βάση το άρθρο 5 του ΠΔ 258/2005. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ στην αρχή που ασχολήθηκα με το ζήτημα του ΟΑΕΕ πίστεψα το ίδιο.

Ψάχνοντας περαιτέρω διαπίστωσα ότι το άρθρο 5 του ΠΔ 258/2005 ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ από τις 10/1/2007 οπότε και αντικαταστάθηκε με το ΠΔ 5/2007.

Το ΠΔ 258/2005 όριζε ότι:

«1. Για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών, οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε., υπάγονται σε ασφαλιστικές κατηγορίες, των οποίων η μηνιαία εισφορά αντιστοιχεί σε ποσοστό 20%, επί του μέσου μηνιαίου κατά κεφαλήν Α.Ε.Π., όπως αυτό έχει διαμορφωθεί και ισχύει για τους νέους ασφαλισμένους.»

Το λεγόμενο 20% δεν αφορούσε το ατομικό εισόδημα του κάθε ασφαλισμένου αλλά το 20% του μέσου μηνιαίου κατά κεφαλήν Α.Ε.Π., ένας αριθμός δηλαδή που ορίζετο με αντικειμενικά κριτήρια.

Αυτό άλλαξε το 2007 και έγινε:

«1. Οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε., ανεξάρτητα από το χρόνο υπαγωγής τους στην ασφάλιση του Οργανισμού, καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, το ποσό των οποίων είναι ίσο με το 20% του ποσού της ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία υπάγονται. Η 1η ασφαλιστική κατηγορία δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που ορίζεται από την παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 2084/1992 (Α. 185) όπως κάθε φορά ισχύει.»

Κατά συνέπεια δεν ισχύει πλέον το λεγόμενο 20%. Για το μόνο που μπορεί να είναι χρήσιμο είναι για την νομική αμφισβήτηση του σημερινού ύψους των εισφορών μας στον ΟΑΕΕ, που ενώ κάποτε ήταν το 20% του μέσου ατομικού μηνιαίου εισοδήματος σήμερα είναι 50% και άνω αυτού.» ( * δική μου η υπογράμμιση)

Το παραπάνω κείμενο είναι από το blog του Γιώργου Φλωρά για θέματα του ΟΑΕΕ * (1)

Για το ίδιο θέμα οι έγκριτοι νομικοί, Αντώνης Μανιτάκης Ομότιμος Καθηγητής Νομικής Α.Π.Θ. και Ακρίτας Καϊδατζής Δικηγόρος, Λέκτορας Νομικής Α.Π.Θ. στη γνωστή «γνωμοδότηση Μανιτάκη» *(2), σημειώνουν μεταξύ άλλων:

«…η άσκηση της κανονιστικής εξουσίας αναπροσαρμογής των ποσών των ασφαλιστικών κατηγοριών δυνάμει της εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 5 παρ. 2 του Καταστατικού του ΟΑΕΕ καθίσταται αναγκαία και, άρα, καταστατικά επιβεβλημένη κάθε φορά που διαπιστώνεται, αντικειμενικά, ουσιώδης μεταβολή (αύξηση ή μείωση) των μέσων πραγματικών αποδοχών των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, προκειμένου να εναρμονιστούν προς αυτές οι μέσες τεκμαρτές αποδοχές τους (δηλαδή οι ασφαλιστικές κατηγορίες) και να αποκατασταθεί η αναλογικότητα αποδοχών και εισφορών…»

Στην ίδια γνωμοδότηση των δύο έγκριτων νομικών γίνεται επανειλημμένα αναφορά στις μέσες τεκμαρτές αποδοχές, ως τρόπου υπολογισμού των ασφαλιστικών κατηγοριών, πέραν της πρώτης υποχρεωτικής που συνδέεται με το ημερομίσθιο του ΙΚΑ κι άρα είναι ίσως η μόνη με αντικειμενικό κριτήριο, ενώ διαπιστώνουν πως θα έπρεπε να έχει γίνει μείωση των εισφορών ήδη από το 2009.

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και ο Συνήγορος του Πολίτη, ανεξάρτητη αρχή στελεχωμένη από νομικούς και στις προτάσεις του *(3) για το θέμα του ΟΑΕΕ, αναφέρει:

«…Ενόψει λοιπόν των ανωτέρω, θα πρέπει να εξετασθεί η ρεαλιστική προσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών στα τρέχοντα οικονομικά δεδομένα της χώρας και των κλάδων ασφαλισμένων. Αυτό απαιτεί διοικητικές και πολιτικές αποφάσεις, δεδομένου ότι στην περίπτωση του ΟΑΕΕ οι ασφαλιστικές εισφορές ορίζονται επί διοικητικά καθορισμένων και τεκμαρτών εισοδηματικών – ασφαλιστικών κατηγοριών, ενώ π.χ. στην περίπτωση των μισθωτών ορίζονται αναλογικά ως ποσοστό ονομαστικών μισθών, μέθοδος που δεν δημιουργεί ανάλογα φαινόμενα δυσλειτουργίας, όπως στην περίπτωση των ασφαλισμένων βιοτεχνών, εμπόρων και ελευθέρων επαγγελματιών…». Στις προτάσεις του μεταξύ άλλων σημειώνει πως θα πρέπει να γίνει «ρεαλιστική προσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών στα τρέχοντα οικονομικά δεδομένα της χώρας και των κλάδων ασφαλισμένων» αλλά και «καθιέρωση μεταβατικής ειδικής χαμηλής ασφαλιστικής κατηγορίας (ασφαλιστική κατηγορία βάσης) με εισοδηματικά κριτήρια».

Απ’ όλα τα παραπάνω, είναι προφανές πως κάθε άλλο παρά τηρείται η Συνταγματική επιταγή για αναλογικότητα εισοδημάτων – εισφορών, όταν με την «λογική» των μέσων τεκμαρτών εισοδημάτων εξισώνεται ο ιδιοκτήτης super market με τον ιδιοκτήτη mini market, ο μεγαλέμπορος εισαγωγέας καπνικών με τον περιπτερά και γενικώς ο τζίρος των εκατομμυρίων με τον τζίρο λίγων μόνο χιλιάδων, ικανών για μια έστω αξιοπρεπή διαβίωση κι όπως στην αρχαιότητα ο Προκρούστης έφερνε όλους στα μέτρα του, έτσι ανάλογα τώρα ο ΟΑΕΕ τους φέρνει στα εισφοροδοτικά του μέτρα, με τα μέσα τεκμαρτά εισοδήματα να είναι το σύγχρονο κρεβάτι πόνου για τους ασθενέστερους κι ενώ ήδη υπάρχει η κατοχυρωμένη δυνατότητα αμφισβήτησης των τεκμηρίων, κάτι που κρύβουν επιμελώς.

Να ήταν όμως μόνο η καταπάτηση της αναλογικότητας εισοδημάτων - εισφορών, ενδεχομένως θα μπορούσε κάποιος να το προσπεράσει, στην περίπτωση του πρώην ΚΛΕΒΕ έχουμε καταπάτηση και της αρχής της ισότητας, κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ. 1 και παρ. 2 του Συντάγματος. Κι ενώ θα έπρεπε όλοι οι ασφαλισμένοι να είναι ίσοι απέναντι στο νόμο που λέγεται ΟΑΕΕ, με ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις, έχουμε μια σειρά από κατηγορίες και διαχωρισμούς βασισμένα, όχι σε αντικειμενικά κριτήρια αλλά, στην κανονιστική αυθαιρεσία του σύγχρονου Προκρούστη.

• (1) Το κείμενο του κου Φλωρά
• (2) Γνωμοδότηση Μανιτάκη
• (3) Συνήγορος του Πολίτη – Προτάσεις για ΟΑΕΕ

* Γιάννης Μανιάτης - Τμήμα Επικοινωνίας & Δημ. Σχέσεων Πανελλήνιας Συντονιστικής Συλλόγων Ασφαλισμένων - Ανασφάλιστων ΟΑΕΕ


ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΑΘΟΣ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ



Επειδή έχει γραφτεί σε πολλούς ιστοτόπους λάναθσμένα ότι η συνεδρίαση του ΔΣ θα γίνει - ως συνήθως - την Τετάρτη επισημαίνουμε σε όσους θέλουν να παρακολουθήσουν και να παρέμβουν στη συνεδρίαση ότι το Δημοτικό Συμβούλιο ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ λόγω της πανελλαδικής απεργείας της Τετάρτης.

(Οπότε οι ελεύθεροι επαγγελατίες του ΔΣ πρέπει να .... απεργήσουν την Πέμπτη αφού η πρόεδρος δεν σκέφτηκε τουλάχιστον να ορίσει την συνεδρίαση στις 20.30, μετά το ωράριο εργασίας).


ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ:

20η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου σάς καλεί σε συνεδρίαση του σώματος, στο Παλαιό Δημαρχείο (Γρ. Γυφτόπουλου 2), την 4η Οκτωβρίου 2018, ημέρα Πέμπτη και ώρα 19:00, για συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με τα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010:

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

1. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν.4555/18, για τη διενέργεια δαπανών για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου.

2. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν.4555/18, για δύο (2) διαφημιστικές καταχωρίσεις των δράσεων – εκδηλώσεων που διοργανώνει ο δήμος μας, τον μήνα Οκτώβριο.

3. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την προμήθεια και τοποθέτηση δεκαέξι (16) stands για τα ενημερωτικά έντυπα των υπηρεσιών του Δήμου Χαλανδρίου.

4. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, που αφορά στη συμμετοχή εκπροσώπων του Δήμου στο Συνέδριο: Διοίκηση και οργάνωση των ΟΤΑ μετά τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ.

5. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18 για την πραγματοποίηση δώδεκα εργαστηρίων θεατρικού παιχνιδιού ωριαίας διάρκειας από θεατροπαιδαγωγό στην Παιδική Βιβλιοθήκη «Μίμης Βασιλόπουλος».

6. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την πραγματοποίηση δώδεκα δημιουργικών και φιλαναγνωστικών δράσεων από παιδαγωγό στην Παιδική Βιβλιοθήκη «Μίμης Βασιλόπουλος», για παιδιά 1,5 – 3 ετών.

7. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την πραγματοποίηση δώδεκα εκπαιδευτικών – ψυχαγωγικών δράσεων από παιδαγωγό στην Παιδική Βιβλιοθήκη «Μίμης Βασιλόπουλος», για παιδιά 2 – 4 ετών.

8. Έγκριση πρωτοκόλλων παραλαβής υπηρεσιών της Διεύθυνσης Πολιτισμού, σύμφωνα με το άρθρο 219 παρ. 5 του Ν. 4412/2016.

9. Έγκριση παραχώρησης χώρου για μουσική εκδήλωση.

10. Παραχώρηση χρήσης αθλητικών εγκαταστάσεων.

11. Έγκριση πρακτικής άσκησης της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων στα Τμήματα της Διεύθυνσης Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Χαλανδρίου.

12. Καθιέρωση ωραρίου εργασίας για τους σχολικούς φύλακες και τις σχολικές καθαρίστριες για το έτος 2019.

13. Καθιέρωση διαφορετικού ωραρίου εργασίας και λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων του Δήμου Χαλανδρίου για το έτος 2019.

14. Διατήρηση – Κατάργηση θέσεων κενωθέντων περιπτέρων.

15. Λήψη απόφασης για αποζημίωση ιδιοκτητών λόγω ρυμοτόμησης στην περιοχή Πάτημα ΙΙ Χαλανδρίου και εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν.4555/18.

16. Έγκριση σκοπιμότητας για «παροχή υπηρεσίας για εργασίες ελαιοχρωματισμού» και λήψη απόφασης περί μη δυνατότητας παροχής υπηρεσίας με ίδια μέσα.

17. Λήψη απόφασης περί μη υλοποίηση της εργασίας με τίτλο: «Εργασίες διαμόρφωσης κοινόχρηστου χώρου πρασίνου ΚΧ 1117» με ίδια μέσα επειδή δεν επαρκεί το προσωπικό που υπηρετεί στην οργανική μονάδα του Τμήματος Ανάπλασης και Συντήρησης Πρασίνου.

18. Έγκριση της μελέτης «Διαμόρφωση παραρεμάτιας ζώνης περιοχής οδού Γρίβα & συμμετοχική ανάπλαση περιοχής Συνοικισμού».

19. Λήψη απόφασης για την έγκριση τριμηνιαίας οριακής προθεσμίας για το έργο με τίτλο ‘‘Διαμόρφωση πλατείας στον ΚΧ 1170 του Δήμου Χαλανδρίου’’ (ΑΜ 2/2016).

20. Λήψη απόφασης σχετικά με την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 31582/10-09-2018 απάντηση – ένσταση της ΤΗΚ ΑΕ στην Ειδική Διαταγή της Διευθύνουσας Υπηρεσίας για το έργο με τίτλο ‘‘Διαμόρφωση πλατείας στον ΚΧ 1170 του Δήμου Χαλανδρίου’’ (ΑΜ 2/2016).

21. Έγκριση 1ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα του έργου: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΩΝ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ, Α.Μ. 3/2016.

22. Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου με τίτλο: ‘‘ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΡΙΖΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ’’ (Α.Μ. 2/2015).

23. Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου με τίτλο: ‘‘Έργα συντήρησης και επισκευών αθλητικών χώρων Δήμου Χαλανδρίου’’ (Α.Μ. 5/2015).

24. Λήψη απόφασης για την παράταση της συνολικής προθεσμίας της σύμβασης για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΝΕΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ» ΑΜ 3/2017, με Κ.Α. 30.7411.06.

25. Έγκριση παράτασης της εργολαβικής σύμβασης του έργου «Έργο αποκατάστασης οδοποιίας και ενίσχυσης οδικής ασφάλειας σε τμήμα της οδού Ηρακλείτου», Α.Μ. 1/2017.


Ρεκόρ επεκτάσεων φυσικού αέριου από το Δήμο Βριλησσίων


Συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου της πόλης των Βριλησσίων.

Το θέμα αποτελεί προτεραιότητα του Δημάρχου Βριλησσίων Ξένου Μανιατογιάννη. Τα τελευταία δυο χρόνια, ο Δήμος Βριλησσίων δημοπράτησε και παρέλαβε δίκτυο συνολικού μήκους 15 χλμ καλύπτοντας μεγάλες περιοχές της πόλης που παρέμεναν χωρίς φυσικό αέριο.

Το συνολικό μήκος του δικτύου που κατασκευάστηκε στα Βριλήσσια τα τελευταία δυο χρόνια, είναι υπερδιπλάσιο από το συνολικό μήκος των προγραμματισμένων επεκτάσεων του δικτύου στο σύνολο της Αττικής για την διετία 2018 – 2019.

Οι επεκτάσεις του δικτύου φυσικού αερίου των Βριλησσίων, συνεχίζονται χωρίς καμία διακοπή.

Για τον λόγο αυτό, ο Δήμαρχος Βριλησσίων συγκάλεσε την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018, ειδική σύσκεψη με τους διαπιστευμένους εργολήπτες έργων φυσικού αερίου, για να τους ενημερώσει για τις νέες επεκτάσεις του δικτύου που προβλέπεται να γίνουν άμεσα στην πόλη (ενδεικτικά στις οδούς Φλωρίνης, Θερμοπυλών, Κισσάβου , Αλφειού, Παλαιών Πατρών Γερμανού, Υψηλάντου, Έβρου, Κολοκοτρώνη, Σπάρτης, Πατρόκλου κ.α.)

Με αφορμή την εξέλιξη αυτή ο Δήμαρχος Βριλησσίων Ξένος Μανιατογιάννης δήλωσε: “Η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην πόλη μας και η κάλυψη του συνόλου αυτής, αποτελεί για μένα προσωπικό στοίχημα. Οι δημότες γνωρίζουν πολύ καλά το έργο που έχει γίνει. Μέσα σε δυο χρόνια, παραδώσαμε 15 χλμ. δικτύου ενώ 'επί πάρα πολλά χρόνια το φυσικό αέριο δεν ερχόταν καν στα Βριλήσσια. Υλοποιήσαμε τόσο μεγάλο δίκτυο μέσα σε τόσο λίγο καιρό. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να απαξιώσει αυτό το έργο που αποτελεί ουσιαστική παρέμβαση για την ποιότητα ζωής των δημοτών”.


ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1869




Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *