Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ: Οδική ασφάλεια Πολυδρόσου, ατυχήματα στην οδό Φραγκοκλησιάς, βιοκλιματική αναβάθμιση και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Αγαπητέ αντιδήμαρχε κ. Βασίλη Κόκκαλη,

Ο δημόσιος διάλογος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος ενημέρωσης για τους δημότες, κατοίκους και κάθε ενδιαφερόμενο, για τα θέματα που τους απασχολούν και σε καμία περίπτωση «ανούσιος χαρτοπόλεμος». Οι διαπιστώσεις, οι θέσεις, τα επιχειρήματα, οι προτάσεις κρίνονται και ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του.

Στην τελευταία  απάντηση σας για τα ατυχήματα στην οδό Φραγκοκλησιάς δίνετε στοιχεία, χωρίς να αναφέρετε την πηγή, για τον αριθμό αυτών με τραυματισμούς και υλικές ζημίες να ανέρχονται συνολικά για τα έτη 2013 και 2014 σε 11 και 24 αντίστοιχα .

Δύο απλές επισημάνσεις, πρώτη το έτος 2013 η οδός Φραγκοκλησιάς ήταν αδιάνοικτη προς τη Λ. Πεντέλης και για 2,5 τελευταίους μήνες του 2014 διανοιγμένη και με κατακόρυφα αυξημένη την υπερτοπική κυκλοφορία, δεύτερη η ποσοστιαία αύξηση των ατυχημάτων είναι 120% περίπου και σε απόλυτο αριθμό 13 περισσότερα το 2014  έναντι του 2013.

Θα μπορούσατε επιπρόσθετα να μας πληροφορήσετε, για να έχουμε πληρέστερη, λεπτομερέστερη ενημέρωση και εύκολες συγκρίσεις, τον αριθμό ατυχημάτων για το έτος 2015 και το α΄ εξάμηνο του 2016,  χρονιές που είναι διανοιγμένη η Φραγκοκλησιάς και βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο της βιοκλιματικής. 

Για τα 9 συγκεκριμένα ατυχήματα που αναφέρθηκαν σε προηγούμενη ανακοίνωση μας, απαντήσατε ότι δεν είχαν τραυματισμούς μόνο υλικές ζημίες και πρόδηλα όχι σοβαρής μορφής.  Ως προς τους τραυματισμούς συστηματικότερη έρευνα πιθανόν να διαφοροποιήσει την αρχική άποψη σας, σε ότι δε αφορά τη μη σοβαρότητα των υλικών ζημιών τα περισσότερα οχήματα όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες ρυμουλκήθηκαν από τους χώρους των ατυχημάτων.

Εύκολα επίσης καταλήγετε στο συμπέρασμα ότι τα ατυχήματα δεν σχετίζονται με την βιοκλιματική και τις αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από τις 16 Οκτωβρίου 2014 ημερομηνία ανοίγματος της οδού Φραγκοκλησιάς. Όπως όμως προκύπτει από επιστολή (Δελτίο Τύπου Αμαρουσίου http://www.maroussi.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=2&newsid=27863  02/12/2014) του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αμαρουσίου κ. Δ. Σμυρνή, προς τον κ. Αντιπεριφερειάρχη Περιφέρειας Αττικής κ. Γ. Καραμέρο σχετικά με την οδική ασφάλεια της οδού Φραγκοκλησιάς ανέφερε «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η εκπόνηση μελετών καθώς και η σηματορύθμιση παραμένει αρμοδιότητα των δήμων κατά τον Καλλικράτη και τον ισχύοντα ΚΟΚ, τουλάχιστον, σε τοπικό επίπεδο. Συνεπώς δεν δεχόμαστε αβασάνιστα την πρόταση: ….να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις….. τη στιγμή που ο δήμος μας είναι εκείνος που έχει αναθέσει την εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης σε εξωτερικό μελετητή για το σκοπό αυτό.» & «Ο Δήμος Αμαρουσίου απέστειλε δύο (2) επιστολές προς το Δήμο Χαλανδρίου ζητώντας την παράταση παράδοσης στην κυκλοφορία της οδού Φραγκοκλησιάς θέτοντας τη νέα διοίκηση του Δήμου αυτού προ των ευθυνών της. Το νεοδιανοιχθέν τμήμα δεν θα έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία προ της οριστικής παραλαβής της μελέτης. Εξάλλου αυτό προβλέπεται και από τον κυρωμένο ΚΟΚ ο οποίος απαιτεί την ύπαρξη υποστηρικτικών κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών σκοπιμότητας σε νεοκατασκευασθέντα οδικά τμήματα τα οποία είναι έτοιμα να παραδοθούν στην κυκλοφορία και τα οποία φέρουν νέες διατομές   

Με άλλα λόγια 2 χρόνια σχεδόν μετά, η υποστηρικτική κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη (υπάρχει ; ) δεν έχουν εφαρμοστεί για τα τμήματα εκείνα που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία σύμφωνα με τον προκάτοχο σας, περιμένετε όμως μας ενημερώνετε, την έγκριση εφαρμογής από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στην οποία δεν αναφέρετε το πότε στάλθηκε.  

Για το ατύχημα στις 7 Μαρτίου 2016 δεν προκλήθηκε από τυχαία πτώση κλαδιού δένδρου αλλά όταν φορτηγό διανομής τροφίμων προσέκρουσε ενώ διερχόταν την οδό Φραγκοκλησιάς σε δένδρο, που βρισκόταν λόγω κλίσης (από ετών) εντός του περιγράμματος του νέου ρεύματος κίνησης των οχημάτων. Το δένδρο μετά την πρόσκρουση έσπασε και έπεσε εγκάρσια της οδού και επί 2 οχημάτων και προκάλεσε στο ένα εκτεταμένες φθορές. Η μετατόπιση των αξόνων κυκλοφορίας προς τη μια πλευρά της οδού Φραγκοκλησιάς λόγω κατασκευών του έργου της βιοκλιματικής (ποδηλατόδρομος, παρτέρια) και της αλλαγής των θέσεων στάθμευσης επί του συνολικού πλάτους του οδοστρώματος, χωρίς να ληφθούν προληπτικά μέτρα ασφάλειας όπως κλαδέματα δένδρων ήταν η αιτία του ατυχήματος.



​     Για το ατύχημα, στη συμβολή των οδών Φραγκοκλησιάς & Καψαλά στις 17 Ιουλίου 2016, με θύμα ποδηλάτη από κακοτεχνία του οδοστρώματος του ποδηλατοδρόμου το πιθανότερο λόγω των έργων της « βιοκλιματικής αναβάθμισης», η λακκούβα που φαίνεται στις φωτογραφίες ήταν η αιτία πτώσης του διερχόμενου δικυκλιστή .


Για το τελευταίο ατύχημα τα ξημερώματα στις 5 Αυγούστου 2016 της σφοδρότατης σύγκρουσης φορτηγού και επιβατικού, τις  ελλείψεις της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης που κατά την άποψη μας είχαν συνεισφορά σ΄ αυτό το γεγονός, θα σας ενημερώσουμε από την ανακοίνωση  των επαγγελματιών οδηγών ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Ο.ΣΥ. με τις από 6μηνου προτάσεις τους «…Συζητήσαμε τις πιθανότητες μονοδρόμησης της οδού, όπου εξαρχής γνωρίζαμε ότι είναι χρονοβόρες και καταλήξαμε καταρχήν να προβεί ο Δήμος στην άμεση διαγράμμιση της οδού, διπλή διαχωριστική και κίτρινη γραμμή απαγόρευσης στάθμευσης…».

Η πλήρης ανακοίνωση  των  ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Ο.ΣΥ. με τίτλο «Η Λ/Γ 402,ο ποδηλατόδρομος, ένα παρτέρι και ο Δήμος» και φωτογραφικό υλικό βρίσκεται για κάθε ενδιαφερόμενο στο σύνδεσμο  http://ergazomenoiosy.blogspot.gr/2016/01/402.html.


Για τη διασταύρωση Φραγκοκλησιάς & Ροδοδάφνης είχε διαπιστωθεί και είχε κατατεθεί στη δημοτική αρχή με έγγραφο 2 συλλόγων (Παραδείσου & Πολυδρόσου) από τον Ιουνίου 2015 η προβληματική σχεδίαση, 6 μήνες πριν δημιουργηθεί το θέμα με την δυσχερή διέλευση των λεωφορείων της γραμμής 402 και τη διακοπή της για μεγάλο χρονικό διάστημα.


Οι αριθμοί των κυκλοφοριακών ροών οχημάτων στην οδό Φραγκοκλησιάς των 8.000 ή 18.000 οχηματων/24ωρο έχουν μεγάλη απόσταση, μπορείτε όμως να αναζητήσετε τις μετρήσεις του Πολυτεχνείου της Πάτρας την ακριβή  χρονική περίοδο που έχουν πραγματοποιηθεί  πριν και μετά τη διάνοιξη της Φραγκοκλησιάς και να τις δημοσιοποιήσετε για  την  πληρότητα της ενημέρωσης.  Σας προτείνουμε  από τον επόμενο μήνα, όταν η πόλη θα επανέλθει στους ρυθμούς της, να γίνουν νέες μετρήσεις που θα καταδείξουν τους πραγματικούς κυκλοφοριακούς φόρτους, ταχύτητες, τύπους διερχομένων οχημάτων και υπερτοπική κυκλοφορία.

H αναφερόμενη μέτρηση πυκνότητα ροής των 889 οχ./ώρα τις ώρες αιχμής, σημαίνει με απλά λόγια διέλευση οχήματος κάθε 4” δευτερόλεπτα σε κάθε σημείο της Φραγκοκλησιάς εντός περιοχής αμιγούς κατοικίας  που είναι το Πολύδροσο.   Είναι προφανής και πρωταρχικής σημασίας  ο λόγος για την ασφάλεια των πεζών, της άμεσης κατασκευής των διαβάσεων  που προϋπήρχαν της έναρξης  των έργων της  βιοκλιματικής  και που δεν προβλέπονται στα αρχιτεκτονικά σχέδια του ποδηλατοδρόμου. 


 Δεν θα έπρεπε να σας προκαλεί καμία εντύπωση η συνεχής ενασχόληση για θέματα των οποίων έχουν δρομολογηθεί οι λύσεις, με άγνωστο ορίζοντα υλοποίησης τους και πηγών των αναγκαίων χρηματικών πόρων,  διότι εάν  ανατρέξετε στα πρακτικά των δημοτικών συμβουλίων των συνεδριάσεων στις 22/03/2016, 19/04/2016 & και 19/07/2016 θα διαπιστώσετε το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, την μη υλοποίηση παρά τις διαβεβαιώσεις της σύσκεψης που σας έχει ζητηθεί από τις αρχές Μαρτίου,  για τα θέματα οδικής ασφαλείας και της ομαλής ένταξης του έργου του ποδηλατοδρόμου. 

Ενδεικτικά μερικά θέματα είναι οι απαλλοτριώσεις που αναληθώς στη σύμβαση της βιοκλιματικής αναγράφεται ότι δεν απαιτούνται, η αντικατάσταση στάσεων λεωφορείων,  η αποκατάσταση των λωρίδων ΑΜΕΑ, κλάδευση δένδρων και θάμνων,   δημιουργία θέσεων κάδων απορριμμάτων, η ακριβής υλοποίηση των αρχιτεκτονικών σχεδίων του έργου της βιοκλιματικής, η κατασκευή πεζοδρομίου στην οδό Φραγκοκλησιάς  μεταξύ των οδών Αμαρουσίου- Χαλανδρίου και Σάμου, η συμπλήρωση της κατακόρυφης και υλοποίηση της οριζόντιας σήμανσης κλπ.    

Η Διοίκηση είναι γνωστό ότι έχει συνέχεια, ετοιμότητα και κορυφαία αντανακλαστικά,  αμεσότητα στις ενέργειες της και δεν γνωρίζει κατακαλόκαιρο ή καταχείμωνο, για την αντιμετώπιση γεγονότων και λήψη μέτρων, όπως το τελευταίο ατύχημα στις 05/08 το οποίο από ευτυχή συγκυρία και μόνο δεν εξελίχτηκε σε δυστύχημα, στην καρδιά του καλοκαιριού.


 Τέλος  για τον θεσμό της Επιτροπής Διαβούλευσης, προβλεπομένης από το έτος 2010 στο Πρόγραμμα Καλλικράτης (Ν.3852/10), της οποίας τη λειτουργία επιτυχημένα αναβάθμισε το τελευταίο χρονικό διάστημα συγκεκριμένος συνάδελφος σας, προφανέστατα με την έγκριση του Δημάρχου κ. Γ. Πατούλη, μια πρόταση που πιστεύουμε να την υιοθετήσετε και να ζητήσετε την εισαγωγή της για συζήτηση.  

Την εκπόνηση Μελέτης Βιώσιμης Κινητικότητας για τις περιοχές Πολυδρόσου, Παραδείσου και Αγίου Θωμά, που διέρχεται και επηρεάζει  ο νεοκατασκευαζόμενος ποδηλατοδρόμος, στα πλαίσια του έργου «Βιοκλιματικής αναβάθμισης  γειτονιών του Δήμου Αμαρουσίου μέσω δημιουργίας διαδρομής πεζών-ποδηλάτων»,  περίπου κόστους 2.500.000€.




Για το ΔΣ του Συλλόγου

Παναγιώτης Α. Πάντος
Πρόεδρος



ΣΧΟΛΙΟ: Η δημοσίευση των δελτίων τύπου του Συλλόγου Πολυδρόσου είναι υποχρέωση μας, όπως όλα τα δελτία τύπου στέλνονται στο email μας. Κάνουμε σήμερα αυτό το σχόλιο διότι τα τελευταία δελτία τύπου του Συλλόγου αναφέρονται ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ στον αντιδήμαρχο Αμαρουσίου - που δεν τον γνωρίζουμε ούτε κατ΄όψην - ο οποίος φαίνεται ότι έχει απαντήσει δημόσια και τις απαντήσεις του δεν τις ΄χουμε αναρτήσει για την ολοκληρωμένη ενημέρωση των κατοίκων του Πολυδρόσου. Δεν τις έχουμε αναρτήσει απλά γιατί δεν τις έχουμε λάβει. Αυτά προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου