Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Κυριακή 30 Ιουλίου 2017

ΧΑΛΑΝΔΡΙ: Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΡΟΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΧΩΡΙΣ ΚΟΠΤΟΡΑΠΤΙΚΗ

ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ...
ΚΑΘΕ ΛΕΞΗ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Όταν άνοιξε το κασετοφωνάκι μίλαγε ο Συμεών και την έλεγε στον Αεικίνητο για το θέμα της μη διεκδίκησης δημοτικών τελών από το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τον ΟΣΕ και άλλες μεγάλες εταιρίες.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον ο καβγάς για τα τέλη των μεγάλων επιχειρήσεων που ανακάλυψε ο Συμεών ότι δεν πληρώνουν στον δήμο και η αντιπαράθεση.
Ο Συμεών αναρωτιέται γιατί επί χρόνια δεν είχε ασχοληθεί κανένας και ο Αεικίνητος - που δεν είχε ασχοληθεί ως δήμαρχος  με το θέμα  - του λέει ότι εκείνος -  πρότεινε στην Οικονομική Επιτροπή να κάνει ο Συμεών αυτό που ίδιος δεν είχε κάνει όταν ήταν δήμαρχος - για να μην ενοχλήσει εκείνος τους ισχυρούς βεβαίως, βεβαίως - άρα τώρα που το κάνει ο Συμεών, ο έλεγχος  γίνεται "κατόπιν δικών του ενεργειών"  (του ΚΟΥΡΑΣΗ. ΕΠΙΚΟΣ Ο ΚΟΥΡΑΣΗΣ.ΕΤΣΙ?)

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΓΥΦΤΟGATE.
Η Πρόεδρος του Σωματείου ζητάει το λόγο επί προσωπικού.
Η πρόεδρος της αρνείται .
(Έχουμε φοβερή πρόεδρο.
- Θα μου δώσετε το λόγο;
- ΟΧΙ
- Γιατί;
-ΕΤΣΙ!
Και μετά.
Ο δήμαρχος είπε ότι θα σας δώσω το λόγο! ΦΟΒΕΡΗ! Τες πάντων).

Η αντιπολίτευση δια της Λ. Καρατζά που είχε έρθει φουριόζα από τις διακοπές της, είχε χάσει και το πάρτι της προηγούμενης φοράς αρχίζει να ουρλιάζει.
Όλοι πιστεύουμε ότι Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖOΜΕΝΩΝ  θέλει το λόγο για να θέσει θέμα ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
Μετά .... ΑΚΟΥ ΜΟΝΟ ΣΟΥ ΤΙ ΘΕΜΑ ΕΒΑΛΕ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΠΕ!

Και άκου στο τέλος, μετά την πρόεδρο της Λούλα να λέει ότι ΟΟΟΟΛΑ αυτά που κατήγγειλε η κα Κούκα δεν είναι τίποτα, όλα καλά έχουν γίνει με τους "ΡΟΜΑ" και θα δώσει και συγχαρητήρια στην διοικησάρα αλλά το ΜΕΓΑΛΟ θέμα είναι άλλο.

Ποιο;
Η συμπεριφορά του Συμεών.
Αν όμως όοολα αυ
τά είναι τίποτα αγαπητή Λούλα η κα Κούκα γιατί αντέδρασε με τέτοιο τρόπο και άνοιξε το θέμα;

Δηλαδή κάθε φορά που ο Συμεών θα τσακώνεται με υπάλληλο, από αύριο να έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο ο υπάλληλος να μας το λέει, ένα πράγμα, να το συζητάμε για κανένα τρίωρο.
Χωρίς καν να έχει βάλει το θέμα στον σύλλογο των εργαζομένων πριν.
Ο απλός υπάλληλος εννοώ. Η πρόεδρος - θα πεις  -  είναι αλλιώς.
¨Εχουμε άλλη αντίληψη για τον ρόλο του προέδρου του σωματείου.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΟΣΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΙ ΕΙΠΕ, ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΕ Η ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΚΑ ΣΤΟ ΔΣ.

Περισσότερα από βδομάδα.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ «ΤΡΟΙΑ, μία ιστορία για έναν πόλεμο» ( Η απάντηση της τέχνης στην πτώση του ανθρώπου )


του Γ. Κλαδούχου
Δευτέρα 24 Ιουλίου, προς το μεσημέρι. Στο ραδιόφωνο η εκπρόσωπος δήμου Βέλου - Βόχας κ. Καλλίρη. Ενημερώνει για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του καλοκαιριού. Επόμενες στον χρονικό ορίζοντα, περίπου δέκα με χορούς και τραγούδια. Το φυλλάδιο- πρόγραμμα δεν κυκλοφορεί ακόμα γιατί «μία εκδήλωση έρχεται πίσω από την άλλη…κλείνονται τελευταία στιγμή φέτος…».
Την ίδια ημέρα προς το βράδυ. Στο Κιάτο, στις αποθήκες του ΑΣΟ. Μετοχή σε ένα ολιγόωρο διδασκαλείο. Συμπύκνωση πολύωρων μαθημάτων. «ΤΡΟΙΑ, μία ιστορία για έναν πόλεμο». Με αυτό τον τίτλο προτάθηκε η συνθετική θεατρική μεταφορά κειμένων από την Ιλιάδα σε μετάφραση Κακριδή, από έργα του Ευριπίδη Τρωάδες, Εκάβη, Ελένη, σε μεταφράσεις Κάσδαγλη, Σταύρου, Χουρμουζιάδη και Ρούσσου, και με παρεμβολή μέρους από το ποίημα «Ελένη» του Σεφέρη. Η κεντρική θεατρική σκηνή του Συλλόγου Πολιτισμού «Σαν Παραμύθι» παρέδωσε μία παράσταση χωρίς τα αυτάρεσκα πλέγματα «κληρονόμων» της κλασικής παράδοσης, χωρίς νεωτερίστικες υπερβολές άρνησης του εαυτού. Ένα έργο πολιτισμού, το δράμα της πτώσης του ανθρώπου σε κτήνος. Ένα υπόδειγμα ενεργού παραλαβής νοήματος και επαναπρότασή του με σύγχρονο και καλλιτεχνικό τρόπο.
Η έπαρση του νικητή, του αλαζόνα που ταπεινώνει, σκοτώνει, είναι η δύναμη του πεθαμένου ανθρώπου, του ζωντανού θηρίου. Σκληροί και λαϊκιστές οι ηγέτες των Ελλήνων σκοτώνουν παιδιά, εξευτελίζουν γυναίκες της Τροίας. Έτσι ικανοποιούνται και τα στρατεύματα. Αλλά στην θεατρική διδασκαλία αυτή η βαρβαρότητα στέκει νικημένη. Στην παράσταση επανήλθε το ουσιώδες, διαχρονικό, η αρχαία τέχνη ως ψυχοπαιδευτικό σχολείο. Η τέχνη δίνει την απάντηση με το αμείλικτο κατηγορώ της γυναίκας και της ανθρωπιάς.
Στους θετικούς διαμορφωτικούς παράγοντες της παράστασης μετείχαν όλοι οι συντελεστές. Η Ευτυχία Λιβανίου στη σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία, ο σκηνογράφος Ανδρέας Καρβουντζής, ο Άρης Σταύρου στην κινησιολογία των μαχών, ο Ανδρέας Χασάπης στην μουσική διδασκαλία και όλοι οι ηθοποιοί που απέδωσαν τις προσωπογραφίες. Δεν μπορώ παρά να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στο ρόλο της Εκάβης από την Σμαράγδα Νούτσου. Μία ερμηνεία υψηλής απόδοσης στην κεντρικότητα της πλοκής του δράματος.
Σε διάσταση με τον περιφερόμενο «πολιτισμό» του συρμού , που εκπαιδεύεται η Ελληνική ύπαιθρος, του χορού, της «παράδοσης», της «διασκέδασης» που είναι ουσιαστικά διασκέδαση, που ανακυκλώνει την χειραγώγισή της, η παράσταση στο Κιάτο υπηρέτησε μια άτυπη πνευματοδοτική άμυνα. Έθεσε ξανά την ανάγκη αυτοανάγνωσης του ανθρώπου. Να θέτει σε κρίση τον εαυτό του, ώστε οι πράξη του να είναι συνειδητή. Να επιστρέψει η σκέψη, το ζητούμενο. «Ακόμα χρησιμεύει κα σκέπτεσαι;»: είναι ο τίτλος ενός φεστιβάλ λόγου και τέχνης στην Ιταλία. Αδιανόητο για τα εγχώρια δεδομένα.
Θα πρότεινα στην κυρία υπεύθυνη του Δήμου που ανέφερα στην αρχή, αλλά και σε όλους τους υπεύθυνους πολιτισμού, όπως και σε ανεξάρτητους οργανισμούς και συλλόγους να παρουσιάσουν – επιχορηγήσουν την παράσταση της ομάδας «Σαν Παραμύθι». Να ανεβούν ένα σκαλοπάτι, να κάνουν ένα βήμα στην ακύρωση αυτού που είπε ο Όσκαρ Ουάϊλντ: η εξουσία είναι η γενική άγνοια που επικρατεί στην κοινωνία.
Την παράσταση «ΤΡΟΙΑ, μία ιστορία για έναν πόλεμο» έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο Μυθικό αγροφυσικό τοπίο της Στυμφαλίας, στο Μουσείο. Την μεταφορά του μύθου σε λόγο αγωγής και υλικό εργαλείο πράξης.

Γρηγόρης Δ. Κλαδούχος
Ξυλόκαστρο-Ευρωστίνη / 28-7-2017

ΜΕΡΑ ......