Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

του Γ. Παπαγιαννόπουλου


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Μετά την παρέμβαση του νεοσύστατου «Συντονιστικού φορέων ’21» ανήμερα την ημέρα της Εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου σε πολλές πόλεις της Πατρίδας μας, με στόχο τον παλλαϊκό εορτασμό της, συσπειρωμένοι γύρω από τα συνθήματα:«Εθνική Ανεξαρτησία- Λαϊκή Κυριαρχία», επανέρχεται στην επικαιρότητα η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ μιας ποιο μόνιμης παρέμβασης. Επιτρέψτε την δική μου παρέμβαση με αναφορά κυρίως σε δύο κείμενά μου που γράφτηκαν την εποχή του Αγώνα ΚΑΤΑ της Συμφωνίας των Πρεσπών και την παραχώρηση ΕΛΛΑΔΑΣ στο γειτονικό κρατίδιο.Κατάληξη και των δύο κειμένων: η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ της Δημοκρατικής Πατριωτικής Ενότητας.

Α. Από το πρώτο άρθρο μου, στις 16.02.18:

Ήρθαν ντυμένοι “φίλοι” αμέτρητες φορές οι εχθροί μου

το παμπάλαιο χώμα πατώντας

Οδυσσέας Ελύτης

Η επιβουλή εναντίον της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας εκ μέρους της Τουρκίας εντείνεται σε καθημερινή βάση. Ο εξ Ανατολών επικίνδυνος , επεκτατικός και αναθεωρητικός γείτων, επαναφέρει απροκάλυπτα -είτε μέσω της συζήτησης για την Αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης, είτε με την ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ Ελληνικού Χώρου όπως πράττει στα Ίμια- εδαφικές Διεκδικήσεις σε βάρος της Χώρας μας.
Διακρίνεται καθαρά ο τουρκικός επεκτατισμός σε όλο το τόξο: Κύπρος-Αιγαίο-Θράκη.

Οι τελευταίες τουρκικές προκλήσεις στα Ίμια και στην Κυπριακή ΑΟΖ αποτελούν μια προσωρινή κορύφωση της επιθετικής στρατηγικής της άγκυρας, η οποία θα συνεχιστεί.

Όσον αφορά την Ελληνική Θράκη, η πρόσφατη πρόσκληση του τούρκου προέδρου-νεοσουλτάνου Ερντογάν στην Αθήνα, του έδωσε το δικαίωμα, πέραν της ευθείας αμφισβήτησης της Συνθήκης της Λωζάνης μέσα στην ελληνική Πρωτεύουσα, να επισκεφθεί την Ελληνική Θράκη και να μιλήσει στους εκεί «συμπατριώτες» του. Επισημοποιώντας έτσι την προσπάθεια της Άγκυρας για μεταβολή της περιοχής σε μια ιδιότυπη ζώνη ΔΙΠΛΗΣ κυριαρχίας.

Βαρύς ο κόσμος να τον ζήσεις, όμως για λίγη περηφάνια το άξιζε.

Οδυσσέας Ελύτης

Με αφορμή τα πρόσφατα Συλλαλητήρια σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα για το Σκοπιανό/Μακεδονικό, διαπιστώθηκαν:

-πλήρης αμηχανία από τις πλευρές των «ελίτ» που διαχειρίζονται την Χώρα.

-η μέγιστη συμμαχία όλων των ρευμάτων που ομνύουν στην Παγκοσμιοποίηση, από τους νεοφιλελεύθερους έως τους «εκσυγχρονιστές» και την εθνομηδενιστική αριστερά, ενάντια στα Συλλαλητήρια και στον κόσμο που συμμετείχε!

-αλήθεια, τόσο πολύ αγνοούν το φρόνημα του Ελληνικού Λαού; ή, τόσο πολύ έχουν απομακρυνθεί από αυτό;

-αλήθεια, ποιοι παραγνωρίζουν και παραγκωνίζουν το φρόνημα του Ελληνικού Λαού; Όσοι μονοδιάστατα, κυρίαρχα στον χώρο της αριστεράς, ασχολούνται μονόπλευρα με τον λεγόμενο «ταξικό αγώνα», όσοι σνομπάρουν τον Πατριωτισμό ονομάζοντας τον εθνικισμό -θεωρώντας έτσι ότι ξεμπέρδεψαν μαζί του, όσοι κάνουν το τραγικό λάθος- και είναι πολλοί, να ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΝ στην Ελλάδα το «Εθνικό» από το «Κοινωνικό».

Κάθε φορά που ο λαϊκός παράγων εισέρχεται απρόσκλητος, εκτός κομματικών καθοδηγήσεων, στο προσκήνιο, στοχοποιείται με χαρακτηρισμούς.

Δεν γίνεται κατανοητό το εξής απλό: παραδίδοντας το όνομα της Μακεδονίας στην γειτονική FYROM, ένα τεράστιο μέρος των Ελλήνων θεωρεί ότι παραδίδει ένα κομμάτι της Ιστορίας του, της ψυχής του, της Ταυτότητας του σε μία ψευδή και υπό αίρεσιν «εθνογέννηση» στην γειτονική χώρα. Με αμφίβολα αποτελέσματα για την ίδια την FYROM, με ταπείνωση της Ελλάδας, με το περαιτέρω σύρσιμο και των δύο εντέλει στο άρμα των Ιμπεριαλιστών.

Θεωρούμε αυτονόητο τον κοινό «τόπο» όλων των πολιτικών δυνάμεων στην Χώρα, γεγονός που θεωρούμε κέρδος, τόσο από τις συστημικές δυνάμεις -όσο και τις αντισυστημικές: την αποκήρυξη οποιουδήποτε αλυτρωτισμού από την πλευρά των Σκοπίων (FYROM) ΠΡΙΝ από οποιαδήποτε “λύση”.

-Ενάντια στην σαπίλα των «ελίτ» της χώρας, στον Μιθριδατισμό των φθαρμένων και διεφθαρμένων πολιτικών «ηγεσιών», στον Εθνομηδενισμό που κυριαρχεί και διαμορφώνει συνειδήσεις, πρέπει να επιδιωχθεί από τις υγιείς λαϊκές δυνάμεις, η μέγιστη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ, η «Εθνική- Λαϊκή Ενότητα» του Σήμερα.

Για την σωτηρία της Πατρίδας και του Λαού μας.

Η πρόσφατη πατριωτική αφύπνιση να αποτελέσει ένα αποφασιστικό όπλο για αναπροσανατολισμό της εξωτερικής μας πολιτικής, για διερεύνηση νέων Συμμαχιών.
«Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης»(Ομήρου, Ιλιάδα)- και όχι πάρτης, προφανώς….Β. από το δεύτερο άρθρο μου στις 24.06.18: «Σαν να ήταν χτες…»:

Ευλογάμε τα γένια μας σπανίως. Μα καμιά φορά, έρχεται στο νου ο στίχος: «όλα τριγύρω αλλάζουνε, κι όλα το ίδια μένουν». Με αφορμή την διπλή επικαιρότητα των ημερών, αφενός την υποχώρηση στο «Μακεδονικό», αφετέρου την «(καθαρή) έξοδο από τα Μνημόνια», παραθέτω ένα μεγάλο απόσπασμα από άρθρο μου δημοσιευμένο στο Παρόν, το 2012, με τίτλο : «Τι είναι η Πατρίδα μου;»:

Το ερώτημα έρχεται και επανέρχεται, με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά, όλες τις τελευταίες δυό-τρεις δεκαετίες της ευδαιμονίας και του πλαστικού παρά. Που συνοδεύτηκε από αμνησία ως προς το: «ποιος αλήθεια είμαι εγώ και που πάω». Με ευκολία αλλαξοπίστησαν πολλοί, προσχώρησαν αμαχητί στον «εκσυγχρονισμό», στον εθνομηδενισμό, στην εθελοδουλία, αμέριμνοι. Μα να, μια και ως γνωστόν: η «ιστορία κύκλους κάνει»: τρώγοντας την κατραπακιά των Μνημονίων, απείρως πολλοί, βρέθηκαν απορούντες, βρέθηκαν απροετοίμαστοι. Συνάμα, αναγκασμένοι να δώσουν νέα ερμηνεία. Κι έτσι, μετά τις μούντζες και τις κατάρες, μετά την συνωμοσιολογία, ΗΛΘΕ η ώρα να επαν-ανακαλύψουμε λέξεις και έννοιες απαγορευμένες, υπόγειες διαδρομές που σε κρατήσαν και σε κρατάνε αιώνες ζωντανό, όσες φορές το πίστεψες. Επανέρχεται έτσι ξανά στο προσκήνιο η Ελλάδα και ο Ελληνισμός, η Πατρίδα. Σταμάτησε πρόσκαιρα και η Συκοφαντία. Αμηχανία έπεσε πάνω από το στρατόπεδο των «εκσυγχρονιστών και εκείνου του τμήματος της αριστεράς που παραμένει αμετανόητα εθνο-μηδενιστικό. Γιατί το ερώτημα είναι Συντριπτικό: Μπορεί μια κολοβωμένη, αποκομμένη από τις ρίζες της Χώρα, ένα αποκομμένο από την ιστορία του Έθνος, να επιβιώσει; Από πού θα αντλήσει δύναμη αν όχι από το πλούσιο παρελθόν του, αν δεν ξανα-ανακαλύψει το νήμα που συνδέει το χθες με το σήμερα, το Αξιακό σύστημα που του μεταδόθηκε διαμορφούμενο και ανανεούμενο ανά τους αιώνες; Για να σμιλευθεί ξανά το χθες με το σήμερα, για να υπάρξει αύριο.

Όσοι αρνούνται αυτή την πραγματικότητα, αποχωρούν οικιοθελώς από το Corpus, δεν εγγράφονται στην Τιτάνια Προσπάθεια που γίνεται για την επιβίωση μας στον 21ο αιώνα. Διότι μπορεί να φτάσαμε ως εδώ, πλην όμως οι Πνευματικές μας δυνάμεις έχουν λιγοστέψει, ο πνευματικός κόσμος οικουρεί.. Πριν περάσουμε στην ΑΚΙΝΗΣΙΑ: προεόρτιο Θανάτου, πριν γίνουμε μουσειακό είδος, οι σύγχρονοι υπό Εξαφάνησιν (νέο) Φοίνικες,

Οφείλουμε να αντιπαλέψουμε την σημερινή εικόνα.

-με επαν-ανακάλυψη της προγενέστερης πλούσιας παρακαταθήκης της Χώρας, του Λαού, του Έθνους.

-με Δημοκρατική Πανστρατιά ενάντια στην Επιβουλή, στην εξάρτηση και την υποτέλεια. Ενάντια στην εθελοδουλία, ενάντια στα Μνημόνια και σε όσους ερημώνουν την χώρα.(Παρόν, 27.05.12).

Σήμερα, θα προσέθετα:

-Ενάντια στον Μιθριδατισμό των φθαρμένων και διεφθαρμένων πολιτικών «ηγεσιών», (που παραδίδουν ανέμελα «μακεδονική» ταυτότητα και γλώσσα στην FYROM), στον Εθνομηδενισμό που κυριαρχεί και διαμορφώνει συνειδήσεις, πρέπει να επιδιωχθεί από τις υγιείς λαϊκές δυνάμεις, η μέγιστη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ, η «Εθνική- Λαϊκή Ενότητα» του Σήμερα.

Για την σωτηρία της Πατρίδας και του Λαού μας.
Θεωρώ αυτονόητο ότι οι Σοσιαλιστές, εμπνευσμένοι και προσηλωμένοι στις Αξίες της Εθνικής ανεξαρτησίας – της Λαϊκής Κυριαρχίας – της Κοινωνικής Δικαιοσύνης, οφείλουμε να συμμετάσχουμε ενεργά στην πραγμάτωσή της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και στην Έκφραση της σε πανελλήνιο επίπεδο.Οι Δημοκρατικές Πατριωτικές αντι-ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, ας δώσουν τον τόνο.

ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ: Δίδαξαν ήθος οι αδελφοί Γερμανοί Πράσινοι για τις πολεμικές επανορθώσεις.


Το Πράσινο Κίνημα χαιρετίζει την πρόταση του αδελφού Γερμανικού Πράσινου Κόμματος, να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για τις επανορθώσεις από τις θηριωδίες των Ναζί, κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου.
Η πρόταση προέβλεπε μεταξύ άλλων την επανεξέταση της αποπληρωμής του αναγκαστικού δανείου προς την Ελλάδα, αποζημιώσεις σε θύματα των Ναζί που δεν έχουν μέχρι σήμερα αποκατασταθεί επαρκώς, επανορθώσεις προς τις εβραϊκές κοινότητες της χώρας μας, επενδύσεις σε χωριά και πόλεις που καταστράφηκαν από τους Γερμανούς και ουδέποτε αποζημιώθηκαν.
Δυστυχώς με τις ψήφους των Χριστιανοδημοκρατών (CDU), που είναι το αδελφό κόμμα της Ν.Δ., των Βαυαρών Χριστιανοκοινωνιστών (CSU), των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) που είναι το αδελφό κόμμα του ΚΙΝΑΛ και συνομιλητές του κ. Τσίπρα, των Φιλελευθέρων (FDP) και του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) η γερμανική βουλή απέρριψε την ιδέα και επιβεβαίωσε την επίσημη στάση των μεταπολεμικών γερμανικών κυβερνήσεων.
Ωστόσο, στις διαπραγματεύσεις για την σύναψη κυβερνητικού συνασπισμού μετά τις Ομοσπονδιακές Εκλογές στη Γερμανία, δύσκολα θα μπορέσουν να αγνοήσουν αυτό το ευαίσθητο ζήτημα, αφού πλέον, είναι επίσημη θέση του Γερμανικού Πράσινου Κόμματος.

Ο Συμπρόεδρος του ελληνικού Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης, δήλωσε σχετικά: «Το αδελφό κόμμα της Γερμανίας, για ακόμα μία φορά δίδαξε ήθος, με την συγκεκριμένη πρόταση. Δυστυχώς οι στενοί συνομιλητές των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, στη Γερμανία, απέρριψαν την πρόταση. Είναι για ακόμα μία φορά προφανές, πόσο λείπει η παρουσία του Πράσινου Κινήματος, στην ελληνική Βουλή, όπου με τον θεσμικό του ρόλο και τις ουσιαστικές συμμαχίες, θα πίεζε στην εξεύρεση λύσης και στις Γερμανικές αποζημιώσεις.»

Go Green με το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ
Παίρνουμε Θέση—Η Πολιτική στην Πράξη

Spiral Trio: Online streaming από το Half Note | Από το Σάββατο 3/4

 



#We_stream_our_dream
στο
Half Note Jazz Club
 
Τα streaming των live εμφανίσεων σημαντικών καλλιτεχνών και σχημάτων της ελληνικής τζαζ σκηνής συνεχίζονται στο Half Note Jazz Club και κάθε εβδομάδα ένα εξαιρετικό νέο live  μεταφέρεται στο σαλόνι του σπιτιού μας, μέσα από το VIVA.

Από αυτό το Σάββατο 3 Απριλίου, ανεβαίνει στην πλατφόρμα του viva.gr το live των Spiral Trio, ένω παραμένουν on demand τα live των: Dimitris Kalantzis Quartet, Γιώργος Κοντραφούρης Trio, Πέτρος Κλαμπάνης Trio, Human Touch, Andreas Polyzogopoulos Quartet και Sokratis Sinopoulos Quartet. 

Το πρόγραμμα ζωντανών εμφανίσεων από το Half Note θα συνεχιστεί έως και το τέλος Απριλίου με αγαπημένους και διακεκριμένους καλλιτέχνες! Οι επόμενες παραστάσεις είναι: Τσάι γιασεμιού: η Αρλέτα μάς εμνπένει με τον Βασίλη Ρακόπουλο και την Νάνα Μπινοπούλου, Δημήτρης Τσάκας Quartet, Αγγελική Τουμπανάκη/ Crossover Quintet.
Η μουσική και οι τέχνες δεν σταματούν ποτέ!
Ας ξαναπλησιάσουμε μαζί το… όνειρο, με όποιο τρόπο
μάς επιτρέπεται, μέχρι να ξανασυναντηθούμε!

HALFNOTE.GR

 
 

SPIRAL TRIO
Οnline streaming από το Half Note
Σάββατο 3 Απριλίου Μαρτίου έως Παρασκευή 9 Απριλίου

 

Από τα σημαντικότερα groups τις ελληνικής jazz, το Spiral Trio μετρά ήδη 7 χρόνια παρουσίας σε σημαντικές σκηνές και φεστιβάλ της Ελλάδας και τις υπόλοιπης Ευρώπης και μια δισκογραφική κυκλοφορία (Spiral Trio, ANKh 2017).

Είναι ένα μοντέρνο piano trio με πολλές επιρροές από τους μεγάλους του είδους,  ενώ δεν λείπουν οι σαφείς αναφορές στην παράδοση του jazz playing. Το βασικό χαρακτηριστικό της μουσικής τους προσέγγισης είναι το διαρκές interplay, η διαρκής και αυτοσχεδιαστική διάδραση δηλαδή, που σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο των μουσικών και αυτοσχεδιαστικών τους ικανοτήτων φέρνουν στο μουσικό αποτέλεσμα έντονα τα στοιχεία της έκπληξης, της διαρκούς περιπέτειας, της φρεσκάδας, της ποικιλίας στη δημιουργία των μουσικών εικόνων και της φαντασίας στην αφήγηση.

Το ρεπερτόριο που θα παρουσιάσει το Spiral Trio στο Half Note Jazz Club στις 19 Μαρτίου, μέρος του οποίου θα συμπεριληφθεί στον επερχόμενο δίσκο τους, θα περιλαμβάνει κυρίως πρωτότυπες συνθέσεις των μελών του τρίο, αλλά και jazz standards που όμως και αυτά λειτουργούν ως αφετηρία από την οποία θα οδηγηθεί η μουσική, με όχημα τον αυτοσχεδιασμό, σε ξεχωριστούς και απρόβλεπτους μουσικούς χώρους.

Οι ακροατές της συναυλίας καλούνται να παρακολουθήσουν αυτήν την περιπέτεια, να συντονιστούν με το διαρκές παιχνίδι των τριών μουσικών και εν τέλει να βιώσουν μια βαθιά εσωτερική εμπειρία.

Το Spiral Trio αποτελείται από εξέχοντα μέλη της ελληνικής σκηνής της jazz, τον πιανίστα Σπύρο Μάνεση, τον κοντραμπασίστα Αρίωνα Γυφτάκη και τον ντράμερ Αναστάση Γούλιαρη.


Τιμή εισιτηρίου: 10€
Αγορά εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/music/streaming/spiral-trio/

Η Επανάσταση του 1821: Η Ελλάδα ευγνωμονούσα και ασθμαίνουσα

Του Γεωργίου Παπασίμου

Η βαρύτητα της εθνεγέρτιας Επανάστασης του 1821, ως το αφετηριακό γεγονός του νεοελληνικού Κράτους και της συλλογικής ελευθερίας του ελληνικού Έθνους, επιδρά καταλυτικά τόσο εσωτερικά στην ίαση του πολυτραυματισμένου κοινωνικού ιστού, όσο και διεθνώς, αν αξιολογήσει κανείς ορθά τις λαμπρές εκδηλώσεις σε όλα τα εμβληματικά μνημεία του πλανήτη. Είναι πράγματι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα, διακόσια χρόνια μετά αυτή παρέχει στην ευγνωμονούσα, αλλά ασθμαίνουσα, τύποις μεταμνημονιακή Ελλάδα, οξυγόνο εθνικής ανάτασης και αξιοπρέπειας, παρά τον διαβρωτικό και υπονομευτικό ρόλο των πάσης φύσεως των εθνομηδενιστικών στοιχείων και γραφικών πατριδοκάπηλων. Παράλληλα, παρέχει ενίσχυση της διεθνούς υποστήριξης στις σημερινές, ρευστές και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, όπου οι εθνικοί κίνδυνοι είναι και πάλι ισχυρά παρόντες από την επαναφορά των νεο-οθωμανικών οραμάτων της Τουρκίας και των διακηρυγμένων στρατηγικών σχεδίων περί «γαλάζιας πατρίδας», που απειλούν ευθέως τις δύο κρατικές οντότητες του Ελληνισμού στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Παρά τα επιτεύγματα και τις προσπάθειες του λαού μας σε όλα αυτά τα διακόσια χρόνια, η αντικειμενική απεικόνιση καταδεικνύει τον ανολοκλήρωτο αυτής της Επανάστασης. Όχι μόνο δεν έγινε δυνατή η ένταξη στο ελληνικό Κράτος του συνόλου των ελληνικών εδαφών, αλλά υπήρξε τελικά και δραματική συρρίκνωση του μείζονος Ελληνισμού και η ταύτιση του στα πλαίσια του σημερινού ελληνικού Κράτους μετά την Μικρασιατική καταστροφή του 1922. Παράλληλα το νεοελληνικό Κράτος, δεν κατόρθωσε να μεταβληθεί σε ένα οικονομικά ισχυρό κράτος, που αποτελεί όρο της ανεξαρτησίας του στην πολύπαθη ευρύτερη περιοχή μας. Απόδειξη αυτού, η χρεωκοπία και η μνημονιακή κηδεμονία που σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη δημογραφική αιμορραγία απειλεί την εξαφάνισή του, την ώρα που η γειτονική Τουρκία φτάνει τα 100.000.000 κατοίκους.

Η Επανάσταση του 1821 είχε διπλό χαρακτήρα, αφενός την εθνική απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό, εξού και ο ρόλος της ως εθνεγέρτιας του μικρού αλλά ιστορικού έθνους των Ελλήνων, και αφετέρου την πολιτικοκοινωνική διάσταση της Ελευθερίας και της Ισότητας, όπως διατυπώθηκε από τον ακμάζοντα από τον 18ο αιώνα νεοελληνικό Διαφωτισμό, που εμποτίστηκε από τον ευρωπαϊκό Διαφωτισμό και από τις ριζοσπαστικές ιδέες της γαλλικής Επανάστασης. Τυχόν αφαίρεση ή υποτίμηση του ενός στοιχείου έναντι του άλλου είναι βέβαιο ότι αποδομεί τον λαμπρό χαρακτήρα της. Περαιτέρω, είναι δεδομένο ότι ο εθνικοαπελευθερωτικός χαρακτήρας υπήρξε το πρωταρχικό και κύριο στοιχείο αυτής, καθόσον το κύριο καθήκον της ήταν η αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και η δημιουργία ανεξάρτητου Κράτους, που θα απελευθέρωνε όλα τα εδάφη που κατοικούνταν από το ελληνικό στοιχείο. Δεν πρέπει όμως να παραγνωρίζονται οι κοινωνικές και ταξικές αντιθέσεις, που ενυπήρχαν οδηγώντας στους αλλεπάλληλους οδυνηρούς εμφύλιους πολέμους, σχεδόν λίγο μετά την έναρξη της.

Παρά όμως τον αδιαμφισβήτητο εθνικοαπελευθερωτικό χαρακτήρα της, αυτή βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλα τμήματα της ελληνικής «διανόησης», που επιχειρούν την επιβολή ιδεολογικών προταγμάτων τους, με στόχο την υποβάθμιση του εθνικοαπελευθερωτικό χαρακτήρα αυτής και της φύσης της ως εθνογέρτιας. Χαρακτηριστικά, υπάρχουν αυτοί που προτάσσουν τον ατομοκεντρικό χαρακτήρα, δηλαδή την ελευθερία του ατόμου έναντι της αυθαιρεσίας του Κράτους και όχι την ελευθερία του γένους από τον Οθωμανό δυνάστη (Χατζής, Καλύβας κλπ) και αυτοί που ακυρώνουν την μορφή της ως εθνεγέρτιας, ισχυριζόμενοι ότι το ελληνικό ‘Εθνος δημιουργήθηκε μετά από αυτήν (Λιάκος κλπ).

Πέραν της ιστορικής και κοινωνικής μονομέρειας των δύο αυτών κυρίαρχων ρευμάτων στα ελληνικά πανεπιστήμια, ο κίνδυνος είναι η απονεύρωση και η υποτίμηση του ισχυρού πατριωτικού και δημοκρατικού μηνύματος της Επανάστασης του 1821 στις σημερινές ρευστές και επικίνδυνες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος Ελληνισμός.

Οι προσπάθειες αυτές αποτυπώθηκαν και από τις ενέργειες της πλειοψηφίας των συμμετεχόντων στην διορισμένη Επιτροπή για τα διακόσια χρόνια, που επιχείρησαν συστηματικά να αποδομήσουν με έντεχνο τρόπο το εθνικοαπελευθερωτικό νόημα της Επανάστασης, που παραμένει βασικός πυρήνας νοηματοδότησης του παρόντος και του μέλλοντος του Ελληνισμού. Προσπάθησαν να επιβάλλουν την εθνοαποδομητική προπαγάνδα και την εμπέδωση αυτής της αντίληψης, τόσο από τη δεξιά όχθη στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης «κοσμοπολίτικης» ιδεολογίας, όσο και από την αριστερή όχθη, στα πλαίσια της «διεθνιστικής» αντίληψης του δικαιωματισμού.

Αυτό, όμως, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, γιατί η Επανάσταση του 1821, είναι αποτυπωμένη βαθιά στην συνείδηση των Ελλήνων και, κάθε φορά, που οι συνθήκες απαιτούν τον επανακαθορισμό της πορείας τους και την αναζήτηση τρόπων για την διόρθωσή της, παίζει τον ρόλο του καταλύτη για την αναγκαία εθνική αφύπνιση.

Αυτή είναι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο αναγκαία για την ασθμαίνουσα Ελλάδα. Απαιτείται ένα νέο παραγωγικό πρότυπο με στόχο την ενδογενή παραγωγή, η ποιοτική και καθολική ενίσχυση της παιδείας, η ανάδειξη του πολιτισμού και η έμφαση στον πατριωτισμό και τις συλλογικές αξίες. Μόνο έτσι μπορεί να υπάρξει σμίκρυνση της απόστασης από τους στόχους της Επανάστασης του 1821, κάτι που πρέπει να είναι το νέο όραμα του σύγχρονου Ελληνισμού, έτσι προκειμένου να υπάρξει ανάσχεση των κινδύνων από την νέο-οθωμανική απειλή, τη δημογραφική συρρίκνωση και την οικονομική και πνευματική καχεξία. Προέχει και επιβάλλεται δηλαδή ο αναστοχασμός και ο επανακαθορισμός της πορείας της χώρας μας.