Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

ΚΕΡΔΑΝΕ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟMΕΝΟΙ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΟΤΑ ΤΟΝ 13ο και 14ο ΜΙΣΘΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΗΡΑΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ (ΑΜΑ ΘΕΛΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ)


¨Ήδη - όπως ξέρεις - η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι ΕΝΣΤΟΛΟΙ και ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ θα τα πάρουν κασάτα, αναδρομικά αφού τελεσιδίκησε και αποφάνθηκαν οι δικαστικοί ότι ότι ήταν παράνομη η περικοπή τυ 13ου και 14ου μισθού.των δικαστικών και των ένστολων..

Και βέβαια όσο και αν μας θεωρούν μπαμπουίνους θα είναι πολύ δύσκολο να αποφασίζουν οι δικαστές ότι είναι παράνομο να τους κόβεται εκείνων ο 13ος και 14ος ενώ είναι νόμιμο να κόβεται στον σκουπιδιάρη.

Ε πώς να το κάνουμε τώρα. Σου λέει κάτσε να κρατάμε λίγο και τα προσχήματα μην τσαντιστούν οι μπαμπουίνοι και μας αρχίσουν στα ρυζόγαλα και τις κρεμ μπρουλέ (το γιαούρτι είναι πασέ πλέον).

Και δικαίωσαν κάποιους δημοτικούς  υπαλλήλους που προσέφυγαν -  ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ - κάποια πρωτοδικεία και είπαν να πάρουν αναδρομικά τους δύο μισθούς που τους πετσόκοψε το πιτυχημένο πρόγραμμα του ΔΝΤ.

Κάποια άλλα πρωτοδικεία όμως  είπαν όχι.
Νόμιμο ήταν να κόψουν το δώρο του σκουπιδιάρη.
Παράνομο ήταν μόνο για τον ένστολο και τον δικαστή.

Τόσο μου βγήκε  σου λέει - εμένα. Να το αφήσω ή να το κόψω?
(Τώρα αυτό πώς γίνεται - δηλαδή το ίδιο πράμα να κρίνεται νόμιμο ή παράνομο ανάλογα με την περιοχή ας στο εξηγήσει κανένας δικαιόρος γιατί εγώ δεν έχω εξήγηση, άσε που όσο το σκέφτομαι τα παίρνω και θα αρχίσω να βρίζω.)

Αλλά όμως και αυτοί οι εργάτες που κέρδισαν στα πρωτοδικεία, στη χώρα που ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα, δεν καθαρίζουν όλοι με τον ίδιο τρόπο.

Διότι ΑΛΛΟΙ ΔΗΜΟΙ λένε - ΟΚ κερδίσατε το πρωτοδικείο, μπράβο, μαζί σας, θα σας δώκουμε τα λεφτά, αν όμως ο επιτροπάς της κομμαντατούρ υπογράψει τα εντάλματα και δεν ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ στον δήμαρχο να κάνει έφεση.

 (Άκου ρε μπαπουίνο! Θα επιβάλλει ο ΕΠΙΤΡΟΠΑΣ  σου λέει, ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ και το δημοτικό συμβούλιο να κάνουν έφεση στην απόφαση του δικαστηρίου με το ζόρι.  Δηλαδή ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΑ δεν καταλαβαίνω .... τες πάντων).

Αλλά και διότι  άλλοι δήμοι - οι μνημονιακότεροι των μνημονίων -  κάνουν μόνοι τους (χωρίς καν να στείλουν εντάλματα στον επίτροπα) ΕΦΕΣΗ στην πρωτόδικη απόφαση, ΑΝΤΙΔΙΚΟΥΝ με τους εργαζόμενους και λένε λοιπόν ότι ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΝΟΜΙΜΟ και εντελώς  ΗΘΙΚΟ, πολιτικά ΣΩΣΤΟ και ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟ του ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ να χάσει ο εργάτης πρασίνου τον 13ο και 14ο μισθό και δεν πρέπει να του επιστραφεί, όπως γίνεται με τους ένστολους και τους δικαστικούς.

Εκείνοι - οι ένστολοι και δικαστικοί - είναι άλλο σου λέει ο δήμαρχος που αντιδικεί με τους προσφεύγοντες εργαζόμενους
Είναι ΕΛΙΤ.
Δεν είναι τίποτα σκουπιδιαρέοι..

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η περικοπή του 13ου και 14ου μισθού ήταν για μερικούς νόμιμοι και για άλλους παράνομη ανάλογα με το τι λέει ο δήμαρχος και ο επίτροπας.
Και αν φοράει ο εργαζόμενος φόρμα εργάτη, στολή επιλοχία ή λιμενόμπατσου ή τήβεννο.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει να παρακολουθήσεις και πώς αντιμετωπίζει το θέμα  το .... συνδικαλιστικό κίνημα.

Μιλάμε τώρα για την επιτομή του στρουθοκαμηλισμού.
Κάνουν πώς δεν καταλαβαίνουν ΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ και σφυράνε αδιάφορα.

ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ;

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, ΟΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ;

Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ;;;

Δεν είναι λογικό να είναι μπροστά υπέρ των εργαζομένων;

Τι ;
ΟΧΙ;

ΥΓ: ΜΠΗΚΑΝ ΜΠΡΟΣΤΑ! Αλλά θα τα πούμε αύριο τα υπόλοιπα. ΜΠΑΠΟΥΙΝΟ!

Εργαζόμενοι ΟΤΑ: Θετικές αποφάσεις Δικαστηρίου για καταβολή 13ου, 14ου μισθού


Θετικές αποφάσεις για την καταβολή 13ου και 14ου μισθού σε 150 εργαζόμενους του δήμου Περιστερίου έλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ειρηνοδικείο Περιστερίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι αποφάσεις αφορούν τόσο εργαζόμενους αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) όσο και συμβασιούχους-παρατασιούχους (ΙΔΟΧ) για τα έτη 2015 και 2016.

Μάλιστα, μετά από παρέμβαση του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Περιστερίου, ο δήμαρχος Ανδρέας Παχατουρίδης «δεσμεύτηκε ότι ΔΕΝ θα προσφύγει σε έφεση και αποφάσισε την καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους συναδέλφους».

Να σημειωθεί ότι το ποσό που θα καταβληθεί στους δικαιούχους αναμένεται να είναι περί τις 2 έως 2.500 ευρώ για τα δύο έτη που έχουν προσφύγει.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το προσεχές διάστημα αναμένεται απόφαση και για ακόμη 30 εργαζόμενους.

aftodioikisi.gr

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ με ΘΕΜΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΘΕΣΗ - (για την ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 2018)

του Γ. Κλαδούχου
Μία Αφρικανική παροιμία λέει ότι μπορείς να βρεις το δρόμο σου, εάν θυμάσαι από πού ξεκίνησες. Και ξεκινάς ταξίδι, σηκώνεις πανιά, όταν έχεις σκαρί και χρήσιμο άνεμο την θέλησή σου. Να δούμε, λοιπόν, αν το επίπεδο της ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 2018 αποδεικνύει δυνατότητες, αν μας επιτρέπει αισιοδοξία.

Κάποτε ο Θουκυδίδης έγραφε ότι οι άνθρωποι αλλάζουν την σημασία των λέξεων, ώστε να δικαιολογούν τις πράξεις τους. Ικανοποιεί τον ορισμό της Έκθεσης αυτό το συμβάν στην παραλία της Κορίνθου; Όλοι αυτοί που κρίνουν έχουν κάποιες δομικές ιδέες εκθεσιακών γεγονότων;

Σε δύο κείμενά μου το 2012 και 2014 σημείωνα: «οι εκθέσεις δεν είναι πλέον μία γραμμική παρουσίαση επιχειρήσεων και προϊόντων. Είναι ένα σφαιρικό περιβάλλον, όπου γεννιούνται κοινότητες, δίκτυα, σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων, δημόσιων θεσμών και έρευνας…». Για τον κοινωνιολόγο Aldo Bonomi ( επιστήμων των κοινωνικών, ανθρωπολογικών και οικονομικών δυναμικών των γεωπεριοχών), οι εκθέσεις συνιστούν «αφήγηση στυλ ζωής». «Οι εκθέσεις πλέον κατακτούν ρόλους σύνδεσης μιας περιοχής με τον κόσμο». Ικανοποιεί η έκθεση κάποιες απαιτήσεις, έστω και όχι όλες τις παραπάνω αθροιστικά; Η εντύπωσή μου λοιπόν από αυτήν ήταν σαν να επισκεπτόμουν ένα δρόμο μιας πόλης με τα καταστήματά της δεξιά-αριστερά και τίποτα περισσότερο.

Μία έκθεση χρησιμεύει στην εκπαίδευση του κοινού σε μία άλλη πρόταση ζωής, στην προώθηση καινοτομιών και την ενίσχυση της συνεργασίας. Συνδέει, δηλαδή, σε μία νέα προοπτική ενέργειες θεσμών και κοινωνίας σε μία προσπάθεια για καλύτερη ζωή με ποιότητα, ωφέλιμα επιτεύγματα και βέλτιστες πρακτικές. Λειτουργεί σε δύο διαστάσεις: συγχρονικότητα, τεχνολογικά επιτεύγματα, προϊόντα, έργα, υπηρεσίες ενός ποιοτικού μέλλοντος, με ταυτόχρονη ενσωμάτωση της διάστασης του ιστορικού, πολιτισμικού συμβολικού κεφαλαίου της ιστορικής περιφέρειας. Δανείζομαι, από το kavosnews (12/10/2016), για προηγούμενη έκθεση: «…να στηρίξει επιχειρήσεις, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και στις ενδεχόμενες δυνατότητές τους να καινοτομούν και να μετασχηματίζονται, παράγοντας προστιθέμενη αξία και στις τοπικές κοινωνίες». Άλλωστε η μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να βρει συνομιλητές ξεχωριστά από τον κοντινό παραγωγικό και κοινωνικό κύκλο της, χωρίς την σύνθεση και διαμοιρασμό γνώσεων, συνεργειών, και σε αυτά μία έκθεση πρέπει να είναι εγγυητής και διαμεσολαβητής.

Υπήρξαν τόσοι εκθέτες και ας μας πει κάποιος την προσφορά και την πρόσθετη αξία που μετέφερε η πανεπιστημιακή και ερευνητική κοινότητα. Μιλάνε για Πελοποννησιακότητα, και Πανεπιστήμια Πελοποννήσου. Θέλουμε Πανεπιστήμιο στην και για την Πελοπόννησο.

Η Πελοπόννησος είναι υποανάπτυκτη, γιατί έχει υστέρηση θεωρητική και πολιτική το διευθυντικό θεσμικό προσωπικό της. Αντί να εμβαθύνουν στα πράγματα, να γνωρίσουν τον τόπο τους, το σύστημα Πελοπόννησος και τις σύγχρονες εξελίξεις, να μελετήσουν, πριν μιλήσουν και πράξουν, πορεύονται σε απανταχού «εκδηλώσεις» και άλλα εμπροστοφανή events χωρίς διεκδίκηση ενός επιπέδου μεγαλύτερου του παρονομαστή του. Μία περιφερόμενη ρητορική αυτοδιαφήμισης. Και η δημοσιογραφία ακολουθεί, με θαυμαστικά, ερωτηματικά, πολλές φορές με ξεσπάσματα σαν από τα war room εμφυλίων, σε αντιστοιχία με τις χαμηλές επιδόσεις του πολιτικού προσωπικού. Αντιστοιχούν στην πνευματική άπνοια που καθηλώνει τον λαό.

Βέβαια υπάρχει και η άλλη πλευρά: κάθε έκθεση σημαίνει αρχιτεκτονικές, πολεοδομικές προτάσεις. Συνοδεύονται από εγκαταστάσεις κύρους. Και αν θέλουν και Πανελλήνια Έκθεση, να σκέπτονται όχι τέντες, να σεβαστούν μία ολοκληρωμένη διαδικασία ένταξής της σε ευρύτερη κλίμακα, σε εθνικό επίπεδο, στην διαμόρφωση και οργάνωση κανονισμών, χρόνων, τόπων, περιεχομένων, με πιστοποίηση εκθεσιακών δεδομένων.

Επιστρέφοντας στα παραπάνω, μιλήσαμε για «σφαιρικά περιβάλλοντα όπου γεννιούνται κοινότητες, δίκτυα, σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων, δημόσιων θεσμών και έρευνας…», και πρώτη απόδειξη ότι πάμε ανάποδα είναι η απουσία οργανωτικής επιτροπής που να συλλειτουργεί στην κοινή προσπάθεια. Παλιότερα είχα υπενθυμίσει ποιοι συμμετείχαν στο κατόρθωμα της πρώτης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία πολλές φορές καθορίζει περιεχόμενα και αποτελέσματα. Δεν προέχει ο διορισμός κάποιου που θα δώσει άδειες σε εκθέτες και θα αποφασίσει για τα οργανωτικά. Η Έκθεση χρειάζεται έναν ευρύ οργανωτικό μηχανισμό που θα λειτουργήσει ως διαμεσολαβητής κοινωνικής ανασύνθεσης και προβολής αυτού του πολυώνυμου Πελοποννησιακού προσώπου. Αυτή η διευρυμένη δημοκρατική οργάνωση αποφεύγει την εκδοχή της έκθεσης ως συνύπαρξη οικονομικών παραγόντων με κοινό τους χαρακτηριστικό την ατομική τους αυτάρκεια.

Οι άνθρωποι της Έκθεσης δήλωσαν ικανοποιημένοι. Και συνηθίζεται από κάθε αμαθή, - όχι αυτόν που δεν γνωρίζει αλλά αυτόν που δεν θέλει να μάθει - να είναι ευτυχισμένος όταν ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΚΑΝΕΙ και έτσι έχει φιλότιμο προς τον εαυτό του, και ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ. Η αυτοδιάγνωση έχει νικηθεί από το βαρύ εγώ.

Κλείνοντας, θεωρώ απαραίτητο να υπογράψουμε συμβόλαιο κοινής νοηματοδότησης των λέξεων. Είμαστε άνθρωποι και επικοινωνούμε με σύμβολα, λέξεις. Όταν ένας λέει «πάμε» και εννοεί καθόμαστε, λέει «έκθεση» και εννοεί περιδιάβαση σε υποκαταστήματα οικονομικών παραγόντων, δεν θα συνεννοηθούμε ποτέ. Δεν θα κάνουν Έκθεση όσοι κόβουν το νόημα των λέξεων στα μέτρα των δυνατοτήτων τους. Μας προδίδουν την εικόνα της κοινωνίας που οραματίζονται, που είναι η ανακύκλωση της υπανάπτυξής μας.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΣΑΝ ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ:

1) Τα δύο προηγούμενα κείμενά μου για τις εκθέσεις στην Κορινθία μπορείτε να τα βρείτε εδώ: Το πρώτο http://www.parakato.gr/2012/10/2012.html και το δεύτεροhttp://www.tinakanoume.gr/2016/11/2014.html. 2) Δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, η γνώμη μου καθορίζεται από προφανή αιτιολόγηση. 3) Δεν είναι χειρότερη αψιμαχιών του παρελθόντος η σημερινή φρασεολογία, οπαδών του «ωσαννά», «αντιπάλων» ή παραπονούμενων με αφορμή την Έκθεση. Διάβασα περί κτισμένης από χρόνια «εκθεσιακής κουλτούρας», «τελείωσε η καλύτερη έκθεση όλων των εποχών στην Κόρινθο», και διάφορα υπονοούμενα. Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις να πάει κάπως βαθύτερα η αξιολόγηση των πραγμάτων;

Γρηγόρης Κλαδούχος
Ξυλόκαστρο, 11 Οκτωβρίου 2018

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΝΤΙΚΟΣ Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΗΣ ΑΠΑΝΕΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ


ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΑΥΑΡΙΑ:ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΠΕΤΥΧΕ ΤΟ SPD ΚΑΙ Η LINKE?

ΚΑΛΗΜΕΡA ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΪΛΑΝΤ (για μυημένους το soundtrack)