|
Στη
φωτογραφία, εγκαταστάσεις που μοιάζουν με το πρώην τένις κλαμπ, την
επιχείρηση που για μια μακρά περίοδο είχε νοικιάσει τον χώρο,
διαμορφώνοντας έναν πραγματικό παράδεισο, πριν αυτός καταστραφεί και
ισοπεδωθεί εν μια νυκτί από τον ιδιοκτήτη της έκτασης, προφανώς για να
αποτραπεί το ενδεχόμενο εμπλοκής της τότε Γ.Γ. Αθλητισμού που θα
μπορούσε (και θα έπρεπε) να εξαγοράσει έναν έτοιμο για αθλητικές χρήσεις
χώρο... |
Συζητείται σήμερα (χθες) Τρίτη 23 Μαΐου στο Δημοτικό Συμβούλιο η «απ’ ευθείας ανάθεση αγοράς του Ο.Τ.61», της σχεδόν 9 στρεμ. παραρεμάτιας έκτασης του πρώην «τένις κλαμπ» στην οδό Τροίας, μιας από τις ελάχιστες ενιαίες και αδόμητες εκτάσεις εντός οικιστικού ιστού σ’ ολόκληρη την Αττική, ταυτόχρονα μια από τις υποθέσεις που “ταλαιπωρούν” διαχρονικά τα δημοτικά συμβούλια των Βριλησσίων, χωρίς ουδείς δημότης να έχει πληροφορηθεί τις εξελίξεις για το θέμα.
Οφείλουμε επομένως, ως η δημοτική παράταξη που επιμένει στη δημοσιοποίηση των αποφάσεων, καταρχήν χωρίς σχολιασμό, εν αναμονή του δημοτικού συμβουλίου, τουλάχιστον να παρουσιάσουμε ένα συνοπτικό ιστορικό της υπόθεσης.
Ο.Τ. 61 “πρώην τένις κλαμπ”
Με το Ρυμοτομικό σχέδιο του 1969 το ΟΤ 61 εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως. Με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Βριλησσίων (Φ.Ε.Κ. 1135/Δ’/1986, τροποπ.: Φ.Ε.Κ. 536/Δ’/1987 και Φ.Ε.Κ. 13/Δ’/1993), εντάχθηκε στην Πολεοδομική Ενότητα (Π.Ε.) 1. Με το από 09.08.1995 Π.Δ/γμα (Φ.Ε.Κ. 659/Δ’/1995) εντάχθηκε στην Β’ Ζώνη Προστασίας του ρέματος Πεντέλης – Χαλανδρίου, για την οποία καθορίζονται χρήσεις γης «Αμιγούς Κατοικίας».
Το 2000 η τότε διοίκηση Λώλα (1998-2002) χαρακτηρίζει το ΟΤ 61 ως χώρο «Βρεφονηπιακού Σταθμού» και «Αθλητικών Δραστηριοτήτων», (η πολεοδομική ενότητα των «δυτικών» Βριλησσίων δεν διαθέτει υποδομές) και χαρακτηρίζει ως πεζόδρομο ένα τμήμα της οδού Αγαμέμνονος.
Μετά από χρόνια, οι επόμενες διοικήσεις αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια ολοκληρωμένη διαδικασία αναθεώρησης του ΓΠΣ και του ΕΡΣ των Βριλησσίων, (2010 και 2012 αντίστοιχα). Αφού δαπανήθηκαν τουλάχιστον 700χιλ. ευρώ για τις προβλεπόμενες μελέτες, (σύμφωνα με τα λεγόμενα “ευρωπαϊκά σταθερότυπα”), το Δημοτικό Συμβούλιο αποστέλλει τελικά (26/7/2012) για έγκριση έναν πλήρη φάκελο προς τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου & Περιβάλλοντος της Αθήνας (ΟΡΣΑ). Θα χρειαστούν ακόμη δύο χρόνια «ανταλλαγής» αποφάσεων, ώστε το Δ.Σ. να υποβάλει τις τελικές του παρατηρήσεις προς τον ΟΡΣΑ για τη λήψη απόφασης. (34/2014).
Εν τω μεταξύ η υπόθεση ΟΤ 61 που συμπεριλαμβάνεται στην Αναθεώρηση, ακολουθεί τη δική της πορεία: Τον Αύγουστο του 2007 (Δ.Σ. 16ης Ιουλίου και 30ης Αυγούστου) η διοίκηση Ιωαννίδη εισηγείται την «έγκριση σύναψης δανείου και επιβολής εισφοράς για την αποζημίωση απαλλοτρίωσης του ΟΤ 61» για να αντιμετωπίσει τη διαγραφόμενη δαπάνη. Η επιλογή αυτή αδρανεί, ωστόσο στη συνέχεια ο Δήμος προγραμματίζει δανεισμό, αφού μάλιστα την ίδια περίοδο, έχει ορισθεί η τιμή μονάδας για την αποζημίωση του ΟΤ 61 με απόφαση του Πρωτοδικείου (8350/2009), που προσδιορίζει το συνολικό τίμημα της απαλλοτρίωσης στο ύψος των 9 εκατ. ευρώ. Η δικαστική απόφαση είχε χρόνο υλοποίησης 18 μηνών από την έκδοσή της. Το 18μηνο παρήλθε άπρακτο, χωρίς ο Δήμος Βριλησσίων να ανταποκριθεί, δηλαδή να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη, γιατί -σύμφωνα με την τότε διοίκηση- λίγο πριν την εκπνοή της προθεσμίας έγινε γνωστό ότι για τη σύναψη δανείου απαιτείτο διεθνής διαγωνισμός και όχι απλώς η έγκριση χορήγησης δανείου από κάποιο πιστωτικό ίδρυμα. Έτσι, η απαλλοτρίωση δεν προχώρησε, γεγονός που είχε και ως συνέπεια, τον καταλογισμό δικηγορικών αμοιβών της τάξης των 500 χιλ. ευρώ σε βάρος του δήμου.
Παρά ταύτα, ακόμη ο Δήμος Βριλησσίων εξακολουθεί να δηλώνει προς τις αρμόδιες διοικητικές αρχές ότι προτίθεται να αποζημιώσει το ακίνητο, πότε βάζοντας στον προϋπολογισμό του το αντίστοιχο ποσό, (πράξη που η Περιφέρεια δεν έκανε αποδεκτή), πότε εμπλέκοντας τον πρώην ΟΣΚ ως ενδιαφερόμενο να αποζημιώσει το ακίνητο για χώρους εκπαίδευσης, (επιχείρημα της σημερινής διοίκησης), πότε σχεδιάζοντας νέα απαλλοτρίωση. Την ίδια περίοδο, ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου επιδιώκει την άρση του πολεοδομικού χαρακτηρισμού για να αξιοποιήσει το ακίνητό του.
Φθάνουμε έτσι στο κοντινό 2015, (13-11-2015), όταν το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΑΠΕΝ) αποδέχεται το αίτημα του ιδιοκτήτη και εισηγείται την άρση της απαλλοτρίωσης και την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στο ΟΤ 61, σε συμμόρφωση προς την απόφαση του Πρωτοδικείου. Με άλλα λόγια, το Υπουργείο «κλείνει» την υπόθεση, αίροντας τον πολεοδομικό χαρακτηρισμό επί του ΟΤ 61.
Τότε, η σημερινή πλέον διοίκηση αντιδρά και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο την έκφραση «της ρητής και κατηγορηματικής του διαφωνίας σχετικά με το περιεχόμενο των 20/17.7.2015 και 32/29.7.2015 γνωμοδοτήσεων του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. αιτούμενη την επανεξέταση του θέματος με την παρουσία εκπροσώπων του Δήμου», ενώ «αναθέτει σε νομικό επιστήμονα τον χειρισμό της υπόθεσης, για την ανάδειξη των πλημμελειών της γνωμοδότησης και για την ενημέρωση των διαδικασιών που απαιτούνται για την επανεπιβολή της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης».
Έκτοτε, παρέρχεται ένας ακόμη χρόνος, χωρίς πληροφόρηση, διάστημα κατά τον οποίο η σημερινή δημοτική αρχή διαμορφώνει διαφορετική πολιτική για το θέμα, προσανατολιζόμενη στη διερεύνηση της δυνατότητας απευθείας αγοράς του ΟΤ 61. Έτσι, τον Φεβρουάριο του 2017 εισηγείται την «ψήφιση πίστωσης ύψους 2.000€ για την εκτέλεση της παροχής υπηρεσίας «Αμοιβή εκτιμητή για το Ο.Τ. 61».
Φθάνουμε έτσι στο αυριανό συμβούλιο της 23ης Μαΐου 2017, όπου ο δήμαρχος αναμένεται να παρουσιάσει την έκθεση του ορκωτού εκτιμητή, αφετέρου τον σχεδιασμό της διοίκησης για την αγορά του ΟΤ 61.
Η πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια, μετά το δημοτικό συμβούλιο…
Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων “Δράση για μια Άλλη Πόλη”