Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΔΗΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ

Θα είναι ιδιαίτερη τιμή για την Κίνησή μας και για εμένα προσωπικά, να παραβρεθείτε στην ημερίδα για τα θέματα εκπαίδευσης στην Πόλη μας, την Τρίτη 23/4/2013 και ώρα 18.00 στο Πάρκο Μίκης Θεοδωράκης (πρώην ΤΥΠΕΤ).

ΞΕΝΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΓΙΑΝΝΗΣ




ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ


Ηλεία: Ανακοίνωση των αγροτικών συνεταιρισμών Φράουλας «Υρμίνη» και «Ήλιδα»




Επιστολή απέστειλαν οι πρόεδροι των δύο αγροτικών συνεταιρισμών

φράουλας, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή «Υρμίνη» και «Ήλιδα», Κυριαζής Φώτιος και Γούργαρης Ανδρέαςαντίστοιχα, προς τους αρμόδιους υπουργούς.

Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρεται:

«Με αφορμή το χθεσινό θλιβερό περιστατικό που αφορά συγκεκριμένη Γεωργική Εκμετάλλευση και όχι το σύνολο των παραγωγών φράουλας, λάβαμε την τιμή να συντάξουμε την κοινή αυτή επιστολή, επειδή θεωρούμε πως μόνο εσείς μπορείτε να προσεγγίσετε με τη δέουσα σοβαρότητα το ζήτημα υψίστης σημασίας που αφορά στην υγιεινή, ασφάλεια αλλά και στις συνθήκες διαβίωσης των εργατών γης, στην ευρύτερης περιοχής της Βουπρασίας αλλά και την προστασία της οικονομικής βιωσιμότητας της περιοχής από την «ωρολογιακή βόμβα» του εργασιακού ζητήματος που απειλεί να καταστρέψει την καλλιέργεια.

Αφορμή αυτής της επιστολής, εκτός από τα δυσμενή και ισοπεδωτικά δημοσιεύματα του τύπου για όλους τους παραγωγούς, που εσφαλμένα τους έχουν τοποθετήσει στο ίδιο «τσουβάλι», αποτελεί και το ουσιαστικό πρόβλημα διαβίωσης των εργατών γης, οι οποίοι στο σύνολό τους αποτελούν μετανάστες από χώρες όπως το Μπαγκλαντές και που βρίσκονται στην περιοχή μας για 5-6 περίπου μήνες, αποκλειστικά για να εργαστούν στην καλλιέργεια αυτή.

Προτού παραθέσουμε τις προτάσεις μας για το ζήτημα, θα επιθυμούσαμε να λάβετε σοβαρά υπόψη την υφιστάμενη οικονομική και κοινωνική κατάσταση που διαμορφώνει μέχρι σήμερα η καλλιέργεια στην περιοχή:

• Η Φράουλα, καλλιεργείται σε ποσοστό τουλάχιστον 95 % στην Ηλεία και Αχαΐα, με συνολική κάλυψη που σήμερα ξεπερνά τα 12.000 στρέμματα και με αλματώδη ρυθμό ανάπτυξης (την καλλιεργητική περίοδο 2003-2004 ήταν μόλις 1.200 στρέμματα).

• Η καλλιέργεια της Φράουλας στη μικρή ζώνη που έχει εγκατασταθεί, προσφέρει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 95 εκατομ. Ευρώ, ενώ το εμπορικό ισοζύγιο εξαγωγών της αγγίζει περίπου το 90 % της συνολικής παραγωγής.

• Επομένως με τη διευρυμένη εξαγωγική δραστηριότητα που έχουν αναπτύξει οι παραγωγοί μας, εισρέει χρήμα στην Ελλάδα από ξένες πηγές. Επίσης όλα τα χρήματα επενδύονται στην περιοχή, με επέκταση των εκτάσεων της φράουλας καθώς και των λοιπών εμπορικών δραστηριοτήτων, συμβάλλοντας αφενός στην ανάπτυξη της περιοχής, αφετέρου στο ευρύτερο οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα, μέσα από καθαρά παραγωγικές κι εξαγωγικές δραστηριότητες που αποφέρουν εισροή χρήματος από ξένες χώρες.

• Οι εξαγωγές των προϊόντων μας, γίνονται σε χώρες όπως Ρωσία, Ιταλία, Γερμανία, Ουκρανία με απόλυτη επιτυχία, χωρίς ποτέ να είχαμε προβλήματα αφενός ποιοτικά, αφετέρου ασφαλείας του προϊόντος, ως προς τα υπολείμματα των φυτοπροστατευτικών προϊόντων. Μάλιστα, στα Super Markets του εξωτερικού, το προϊόν μας απολαμβάνει ιδιαίτερης θέσης, επειδή είμαστε ίσως οι μοναδικοί που μπορούμε και καλύπτουμε όλες τις εμπορικές προδιαγραφές ασφάλειας, που αφορούν στην ανίχνευση ελαχίστων δραστικών ουσιών φυτοφαρμάκων και σε ανώτατα επιτρεπόμενα όρια κάτω του 30 % των Ευρωπαϊκών MRLs τους.

• Το προϊόν μας, θεωρείται από τις αγορές του εξωτερικού ανώτερο ποιοτικά έναντι των ανταγωνιστών μας (πχ Ισπανία με περισσότερα από 100.000 στρέμματα αλλά και συνεχώς αναπτυσσόμενη Τουρκία) και γι αυτό απολαμβάνει σαφώς καλύτερης τιμής.

Αναφορικά στο θέμα των εργατών γης, τα τελευταία χρόνια και με την επέκταση της καλλιέργειας, έχουν ανακύψει ζητήματα ιδιαίτερα σοβαρά . Περιγραφικά αναφέρουμε το υπάρχουν καθεστώς:

- Οι εργάτες γης είναι απολύτως απαραίτητοι. Η ανάγκη της καλλιέργειας ανέρχεται σε τουλάχιστον 80-90 ημερομίσθια / στρέμμα / έτος και αφορούν κυρίως τη συγκομιδή.
- Το καθεστώς εργασίας είναι αυστηρά 6-6,5 ωρών (δεδομένου πως στις 13.00 το μεσημέρι το προϊόν πρέπει να έχει φορτωθεί και να ταξιδεύει, επειδή είναι ιδιαίτερα ευπαθές). Εργάζονται από τις 7.00 πμ έως και τις 13.00 ή 13.30.
- Οι εργάτες γης είναι παράνομοι μετανάστες κυρίως από χώρες όπως το Μπαγκλαντές
- Διαμένουν περιοδικά στην περιοχή της Βουπρασίας και σε άσχημες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που δεν μπορούμε εμείς να λύσουμε, δεδομένου πως οι υπάρχουσες υποδομές στην περιοχή (ενοικιαζόμενες οικίες κλπ) αδυνατούν να τους απορροφήσουν ακόμα και στο ελάχιστο.

Επίσης αν κάποιος παραγωγός φράουλας προσπαθήσει να προσφέρει καταλύματα (πχ κοντέινερ με ρεύμα, νερό, τουαλέτα κλπ, αφενός αντιμετωπίζει προβλήματα αδειοδότησης από δημόσιους φορείς πχ την πολεοδομία, αφετέρου δεν έχουν οριστεί επίσημες προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να ακολουθήσουμε, ώστε τεκμηριωμένα να εξασφαλίζεται η ευημερία των εργαζόμενων κατά την προσωρινή διαμονή τους στην περιοχή.

- Το ημερομίσθιο των 6 ωρών εργασίας, ανέρχεται σήμερα στα 23-25 Euro. Το ετήσιο κόστος εργασίας (μαζί με το κόστος εγκατάστασης των παγίων) συμμετέχει κατά 45-55 % στο συνολικό κόστος της καλλιέργειας και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που καθορίζουν το οικονομικό της αποτέλεσμα (δείτε Συνημμένο 1 – Χρηματο-οικονομική ανάλυση της καλλιέργειας).

- Ο ανταγωνισμός του κόστους πχ στην Τουρκία, ανέρχεται για τις ίδιες ώρες εργασίας, περίπου στα 6 – 10 δολλάρια, όταν εμείς για 6 ώρες εργασίας, παρέχουμε 25 ευρώ.

- Πως ουσιαστικά ολόκληρη η επιχειρηματική δραστηριότητα της Φράουλας, στηρίζεται στην παράνομη μετανάστευση καθιστώντας το μέλλον της καλλιέργειας ιδιατέρως επισφαλές.

Παρά όμως τα δημοσιεύματα, αναγνωρίζουμε πως υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα με τις συνθήκες διαβίωσης των εργατών γης. Οι εργάτες αυτοί δεν ήρθαν στη χώρα μας με σκοπό να προωθηθούν σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης, αλλά αποκλειστικά για να εργαστούν στη συγκεκριμένη καλλιέργεια. Εργάζονται 6 ώρες, λαμβάνουν 23-25 ευρώ και τα χρήματα αυτά τα προωθούν στη χώρα. Παράλληλα, είναι πρακτικά αδύνατο οι υπάρχουσες υποδομές των τοπικών χωριών, να φιλοξενήσουν όλους αυτούς τους ανθρώπους, των οποίων η εργασία είναι πολύτιμη, δεδομένου πως κανείς Έλληνας δεν επιθυμεί την εργασία του ως εργάτης γης.

Για τον λόγο αυτό, πολλοί παραγωγοί, μη έχοντας εναλλακτικές λύσεις και προκειμένου να μην προωθηθούν οι εργάτες γης σε άλλες περιοχές και οδηγηθεί η καλλιέργεια στον κατάρρευση, τους παρέχουν, φυσικά χωρίς κόστος, γη σε δικά τους χωράφια ώστε από μόνοι τους να εγκαταστήσουν παραπήγματα, τα οποία όμως είναι κακής ποιότητας και δεν εξασφαλίζουν ποιοτική και άνετη διαβίωση, έστω και προσωρινά.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και δεδομένου που επιθυμούμε την βέλτιστη λύση του προβλήματος, παρακαλούμε λάβετε υπόψη τις παρακάτω προτάσεις, που ήδη υλοποιούνται σε άλλες χώρες όπως πχ στην Ισπανία:

Θεσμοθέτηση ειδικών και συγκεκριμένων προδιαγραφών διαβίωσης για τους εργάτες γης. Δηλαδή ανά πόσα άτομα θα πρέπει να εγκαθίστανται μονάδες στέγασης, υγιεινής και θέρμανσης, ταχύτατη αδειοδότηση χωρίς ή με ελάχιστο κόστος, ταχύτατη ρευματοδότηση και γενικότερα εξειδίκευση όλων των απαραίτητων παραμέτρων, ώστε να είναι βιώσιμη η προσωρινή διαμονή τους.

Τις παραπάνω ειδικές προδιαγραφές θα αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν είτε η Τοπική Αυτοδιοίκηση, είτε οι ίδιοι οι παραγωγοί φράουλας. Στη δεύτερη περίπτωση, θα πραγματοποιείται συνεχής έλεγχος αποτελεσματικότητας της υλοποίησης των προδιαγραφών, από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Απασχόλησης ή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Μέρος του κόστους υλοποίησης να το αναλάβουν οι ίδιοι οι αγρότες, ενώ παράλληλα να χορηγείται η δυνατότητα επιδότησης από προγράμματα όπως πχ το ΕΣΠΑ.

Να υπάρχει η δυνατότητα εύκολης αδειοδότησης για τις παραπάνω εγκαταστάσεις, χαμηλού κόστους.

Χορήγηση Visa ορισμένου στους εργάτες γης που επιθυμούν να εργαστούν στην Ελλάδα, ενδεχομένως, αν αυτό το επιτρέπει ο Νόμος, κατ΄ αποκλειστικότητα σε κάθε καλλιέργεια και παραγωγό. Οι παραγωγοί της φράουλας να καταρτίζουν τη λίστα με τα στοιχεία επικοινωνίας των εργατών που επιθυμούν να απασχολήσουν στην καλλιέργειά τους κι εφόσον οι εργάτες το επιθυμούν, τότε να προσέρχονται νόμιμα ώστε να διαμείνουν στις περιοχές με τις ειδικές προδιαγραφές που αναφέραμε, για τις οποίες υπεύθυνος ως προς την υγιεινή και ασφάλεια θα είναι ο κάθε παραγωγός και που θα ελέγχεται από τους φορείς που προαναφέραμε.

Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε τη δημιουργία μεγάλων καταυλισμών. Τέτοιες ενέργειες θα δράσουν ως «γκέτο» στην περιοχή και γρήγορα θα δημιουργηθούν προβλήματα στην κοινωνική συνοχή τόσο για τους μετανάστες-εργάτες γης όσο και για την τοπική κοινωνία. Επιθυμούμε οι εργαζόμενοι να βρίσκονται σε περιοχές ευθύνης των παραγωγών, για τις οποίες υπεύθυνοι θα είναι οι παραγωγοί, με ονομαστική διαμονή, ώστε να γνωρίζουν οι τοπικοί φορείς που βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι, προσφέροντάς τους παράλληλα, όπως και σήμερα, τη δυνατότητα να κινούνται ελεύθερα στην περιοχή μας και να αναπτύσσουν την κοινωνική τους ζωή στην τοπική κοινωνία, πέραν του 6ώρου εργασίας τους.

Θεωρούμε πως με την παραπάνω πρόταση που θέτουμε προς διαβούλευση, είναι εφικτό να δοθεί λύση στο σπουδαίο αυτό πρόβλημα το οποίο αφενός αναγνωρίζουμε κι επιθυμούμε να επιλύσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφετέρου δεν έχουμε από μόνοι μας την αρμοδιότητα και τα μέσα για να το πετύχουμε.

Δυστυχώς, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στηριζόμενα σε ένα μεμονωμένο αλλά απερίφραστα κατακριτέο περιστατικό, έχουν λάβει ισοπεδωτική στάση, κατασυκοφαντώντας το προϊόν, τους αγρότες της περιοχής αλλά και ολόκληρη την τοπική κοινωνία. Όλοι όμως γνωρίζουμε πως η αγροτική οικονομία στηρίζεται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα σε μετανάστες. Το ίδιο δεν συμβαίνει άλλωστε και σε άλλες καλλιέργειες; Οι μετανάστες δε συγκομίζουν ελιές, εσπεριδοειδή, μηλοειδή, πυρηνόκαρπα ;

Το ζήτημα επίλυσης του ουσιαστικού ζητήματος των εργατών γης είναι υψίστης σημασίας. Αν η Πολιτεία αδρανήσει, τότε σίγουρα, πέραν του ανθρωπιστικού προβλήματος που διογνώνεται, θα στείλουμε στις καλένδες άλλη μια σοβαρή παραγωγική δραστηριότητα, από την οποία το κράτος άμεσους φόρους χιλιάδες ευρώ ημερησίως. Από αυτά τον τζίρο της φράουλας, περίπου τα 90 % αποτελούν ξένα χρήματα και όχι αναμόχλευση Ελληνικών «δανεικών» χρημάτων. Αν η πολιτεία αδρανήσει, τότε απλά η καλλιέργεια θα οδηγηθεί πολύ γρήγορα στον μαρασμό.

Για τον λόγο αυτό παρακαλούμε όπως εξετάσετε με τη δέουσα προσοχή την επιστολή μας και στη συνέχεια να συζητήσουμε από κοντά για την αναζήτηση της βέλτιστης δυνατής λύσης».



ΣΧΟΛΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑΣ: Αναδημοσιεύουμε αυτή την ανακοίνωση, χωρίς - σε καμία περίπτωση - να ταυτιζόμαστε με το περιεχόμενό της, κυρίως όσο αφορά όλα τα "δια ταύτα της".

Αλλά εμπεριέχει ΑΛΗΘΕΙΕΣ.

Πικρές, κακές, άδικες ίσως αλήθειες, αλλά ΑΛΗΘΕΙΕΣ.

Αλήθειες που αναδεικνύουν ότι η ΑΓΟΡΑ δεν μπορεί να ρυθμίσει τα πάντα στην παραγωγική διαδικασία και την οικονομία και αν μείνει ανεξέλεγκτη να ακολουθήσει τον δρόμο που της δείχνει ο "ανταγωνισμός" - όπως υπερασπίζονται οι νεοφιλελεύθεροι - θα καταλήξει σε ΣΚΛΑΒΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ.

Αλήθειες που αναδεικνύουν επίσης ότι το θέμα της ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ και της ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ καλλιέργειας δεν είναι καθόλου μια απλή διαδικασία που μπορούν να την χειριστούν ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΙ που δεν έχουν εργαστεί ποτέ σε πραγματικές συνθήκες και αντιμετωπίζουν την οικονομία σε συνθήκες "εργαστηρίου".

ΑΞΙΖΕΙ ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ.

ΣΕ ΑΘΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΚΑΘΕΤΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ




Υπάρχουν πινακίδες που ούτε καν φαίνονται.

Graffiti, αυτοκόλλητα, φθορά από το χρόνο έχουν εξαφανίσει πολλά από τα σήματα της τροχαίας - και όχι μόνο .

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΝ (ή να αντικατασταθούν σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις).

Παλιά τον δήμο σε τέτοιες περιπτώσεις εξυπηρετούσαν και οι εταιρίες με διαφημιστικά μέσα - που έχουν όλες κατάλληλα συνεργεία - για να αναλάβουν από ένα κομμάτι του Χαλανδρίου, ως προσφορά στον δήμο από τον οποίο βγάζουν το ψωμί τους.

Βέβαια τώρα η κατάσταση έχει ξεφύγει και χρειάζονται πιο δραστική παρέμβαση από τον δήμο, ίσως συνδυαστικά. (Ας σκεφτούν και κάτι μόνοι τους, δεν θα τους τα δίνουμε όλα έτοιμα, αλλά λύση υπάρχει και χωρίς πολλά λεφτά).

Αλλά πρέπει να γίνει.

ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ! 

(Γιατί αν γίνει κανένα ατύχημα σε κανένα τέτοιο σταυροδρόμι, στην καλύτερη περίπτωση θα πληρώνει ο δήμος αποζημιώσεις στην χειρότερη θα σκοτωθεί και κανένας άνθρωπος, από τις "δολοφονικές ΜΗ πινακίδες".

ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ:

Μικροί μας φίλοι - ΠΛΑΤΕΙΑΚΙΑ (όπως σας λέμε) κόφτε αυτή την ιστορία με τα αυτοκόλλητα της ομάδας σας πάνω στα σήματα της τροχαίας μην σκοτωθεί κάνας άνθρωπος, ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ!

ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ 74000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΚΛΑΔΙΩΝ

Θυμάστε αυτή μας την ανάρτηση στις 23 Νοεμβρίου του 2012;
http://stinplatia.blogspot.gr/2012/11/blog-post_3290.html

Μάλλον ΟΧΙ. Σας την θυμίζουμε λοιπόν:

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΚΛΑΠΗΚΕ ΦΟΡΤΗΓΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.

Ήταν το φορτηγό αποκομιδής των κλαδιών, αυτό με το παπαγαλάκι.

Το φορτηγό δεν αντικαταστάθηκε.

Ήρθε η άνοιξις, η φύση οργιάζει και τα πεζοδρόμια έχουν γεμίσει κλαδιά από τα κλαδέματα στους κήπους του - ακόμα - πράσινου Χαλανδρίου.

Και τα κλαδιά πρέπει να μαζευτούν.

Μάλιστα ο δήμος μας εκδίδει και πύρηνας ανακοινώσεις όπου υποδεικνύει σε τόνο αυστηρό και οξύ την ευθύνη του πολίτη, όστις υποχρεούται εκ των νόμων και των κανονισμών να συνεννοηθεί με τας δημοτικάς υπηρεσίας, πριν προβεί σε απόθεση των κλαδιών εις τα πεζοδρόμια και να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο της αποκομιδής τους, διότι "ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΚΥΡΙΟΙ".

Άμα όμως η υπηρεσία δεν έχει φορτηγό, τι κάνει;

ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΕΡΓΟΛΑΒΟΟΟ!

Όπως έκανε ο δήμος μας πριν μια εβδομάδα, όπου ανέθεσε την αποκομιδή των κλαδιών σε ιδιώτη - εργολάβο έναντι του ευτελούς ποσού των 75000 ευρώ!

Θα σκάσει λοιπόν ο δήμος 75000 ευρώπουλα για να βγει ο εργολάβος να μαζέψει τα κλαδιάάααα. ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΧΡΕΩΣΕΙ ΣΕ ΣΕΝΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΜΟΥ!

Όσο κάνουν δηλαδή 2 φορτηγά σαν αυτό που κλάπηκε, στην αγορά, για να το αντικαταστήσεις (άσε που πρέπει να το έχεις και ασφαλισμένο για κλοπή) και να το έχεις και του χρόνου.

Και μετά, οι αρμόδιοι θα κάνουν πάλι πύρινες δηλώσεις κατά του αντιπαραγωγικού δημοσίου, των τεμπέληδων, χαραμοφάηδων σκουπιδιαρέων και όλα αυτά τα ωραία που ακούτε για να δικαιολογηθούν οι απολύσεις, η διάλυση των δημοτικών υπηρεσιών και η ιδιωτικοποίησή τους.

Και βέβαια θα αρχίσουν και εκείνα τα φοβερά, ηρωικά ότι "και τι να κάναμε, εμείς δεν θα αφήσουμε το Χαλάνδρι να βρωμάει" κλπ.


ΚΑΛΗΜΕΡΑ!


Συνάντηση ΑΔΕΔΥ με Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης


Ερώτηση της βουλευτού Β' Πειραιά, Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με την μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά στο Χαλάνδρι


Δημοκρατική Αριστερά 

Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: «Μετεγκατάσταση ή έξωση των Ρομά Χαλανδρίου;»»
Στην περιοχή του Νομισματοκοπείου του Δήμου Χαλανδρίου, σύμφωνα με τη μελέτη της ΔΕΠΟΣ του 1999, από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έχει δημιουργηθεί καταυλισμός Ρομά σε οικόπεδα εκτός σχεδίου που ανήκουν σε ιδιώτες. Κατά το 1995-1996 η πολεοδομία έκρινε αυθαίρετα και κατεδαφιστέα τα οικήματα των 42 –τότε- οικογενειών Ρομά. Η εκτέλεση των αποφάσεων αποτράπηκε το 1999 με παρέμβαση της τότε δημοτικής αρχής και του γραφείου του τότε Πρωθυπουργού, προκειμένου να προηγηθεί μετεγκατάσταση των Ρομά σε άλλο χώρο από την πολιτεία.

Στο 17724/00/2.2/8-3-2001 έγγραφό του, ο Συνήγορος του Πολίτη αποφάνθηκε πως «σε συμφωνία και με πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις, η βίαιη αποβολή των προσώπων αυτών επιτρέπεται μόνον εφ’ όσον έχει προηγηθεί η λήψη εκ μέρους της Διοίκησης μέτρων για την κατάλληλη μετακίνησή τους σε άλλο χώρο, στον οποίο αυτοί θα μπορούν να  διαμένουν νομίμως και υπό συνθήκες, οι οποίες θα ανταποκρίνονται σε στοιχειώδη πρότυπα υγιεινής και αξιοπρέπειας» και γνωστοποίησε πως «άτυπη συντονιστική επιτροπή δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία, του Συνηγόρου του Πολίτη και με συμμετοχή των Υπουργείων Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., Υγείας, Εργασίας και Δημόσιας Τάξης, του Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών και του Δήμου Χαλανδρίου για τη μετεγκατάσταση του οικισμού του Χαλανδρίου».
Δυστυχώς, η επιτροπή αυτή και γενικότερα οι αρμόδιες δημόσιες αρχές απέτυχαν επί περισσότερο από 10 χρόνια να υλοποιήσουν την υποχρέωση της μετεγκατάστασης των Ρομά Χαλανδρίου. Μάλιστα με την απόφαση 642/1-2-2011, το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών καταδίκασε το Ελληνικό Δημόσιο και το Δήμο Χαλανδρίου σε αποζημίωση των ιδιοκτητών με βάση τις διατάξεις για την αστική ευθύνη του κράτους επειδή «τα όργανα των εναγομένων αδράνησαν επί μακρόν να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τον καθορισμό των κατάλληλων χώρων στέγασης των πληθυσμών Ρομά και περαιτέρω επέδειξαν με τη συμπεριφορά τους καθυστέρηση που υπερβαίνει τον εύλογο χρόνο για την αποδέσμευση των ακινήτων των εναγόντων και τη μετεγκατάσταση των πληθυσμών Ρομά σε νομίμως οριοθετημένες περιοχές» και να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής για την υγιεινή διαβίωση με βάση την ΚΥΑ Γ/Π/23641/2003 (ΦΕΚ 973Β).
Ούτε όμως η καταδίκη αυτή κινητοποίησε τις αρμόδιες αρχές ώστε να προχωρήσουν στη μετεγκατάσταση των Ρομά. Αντίθετα, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής – ΓΓΑΔΑ αποφάσισε (Φ.244/3823/12/4-9-2013) να εκτελέσει τις αποφάσεις κατεδάφισης στις 18-23 Σεπτεμβρίου 2012. Η κατεδάφιση ματαιώθηκε με προσωρινή διαταγή του Προέδρου του Α’ Τμήματος του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας στις 17 Σεπτεμβρίου 2012 εν όψει της συζήτησης αίτησης αναστολής εκτέλεσης. Τελικά, το Α’ Τμήμα του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας, χωρίς να μπει στην ουσία της αίτησης αναστολής, την απέρριψε ως απαράδεκτη (απόφαση 1040/12-11-2012) αφού «η απόφαση με την οποία διατάχθηκε η κατεδάφιση των οριστικώς κριθέντων κατασκευών ως αυθαιρέτων δεν έχει εκτελεστό χαρακτήρα».
Αυτή τη φορά πάντως οι αρμόδιες αρχές απέδειξαν πως υπήρχε διαθέσιμη λύση. Η Επιτροπή του άρθρου 2 της ΥΑΓ.Π/23641/2003/ΚΥΑ στις 14 Δεκεμβρίου 2012, με συμμετοχή του Συνηγόρου του Πολίτη και του εκπροσώπου των Ρομά, αποφάσισε να υλοποιηθεί η μετεγκατάσταση των Ρομά στην εντός σχεδίου ελεύθερη αδόμητη έκταση ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομικών με εμβαδόν περίπου 30.000 τμ επί των οδών Λευκωσίας και Σαρανταπόρου του Δήμου Χαλανδρίου (Αριθμός Βιβλίου Καταχώρησης 1168 με φορέα διαχείρισης την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου), σε οικόπεδο όμορο της υπάρχουσας εγκατάστασης στην περιοχή Νομισματοκοπείου/ Πεύκου Πολίτη. Με την επιλογή αυτή συμφώνησαν και οι ενδιαφερόμενοι Ρομά.
Παρ’ όλα αυτά, η μετεγκατάσταση δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί. Με το έγγραφο 157002 /9163/2013/5-3-2013 ο Συνήγορος του Πολίτη ρώτησε το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής γιατί καθυστερεί η μετεγκατάσταση. Αντί για άλλη απάντηση, στις 15 Μαρτίου 2013 επιδόθηκε, θεωρητικά σε 42 οικογένειες του καταυλισμού της περιοχής «Πεύκο Πολίτη» του Δήμου Χαλανδρίου απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (Φ.244/5551/12/26-2-2013), σύμφωνα με την οποία ο καταυλισμός στον οποίο ζουν Ρομά εδώ και 40 περίπου χρόνια, θα κατεδαφιζόταν στις 14 Μαΐου 2013.
Οι ενδιαφερόμενοι Ρομά, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι δημότες Χαλανδρίου ενώ τα παιδιά τους είναι ενταγμένα με επιτυχία σε δύο δημοτικά σχολεία του Χαλανδρίου, καθώς και οι οργανώσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων θεωρούν την απόφαση αυτή καταχρηστική αφού δεν έχει υλοποιηθεί η μετεγκατάστασή τους. Παράλληλα, τη θεωρούν παράτυπη αφού δεν τηρήθηκε η διαδικασία της προηγούμενης ακρόασης των ενδιαφερόμενων που προβλέπεται από το Άρθρο 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας («Οι διοικητικές αρχές, πριν από κάθε ενέργεια ή μέτρο σε βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων συγκεκριμένου προσώπου, οφείλουν να καλούν τον ενδιαφερόμενο να εκφράσει τις απόψεις του, εγγράφως ή προφορικώς, ως προς τα σχετικά ζητήματα») και από την παράγραφο 2 του άρθρου 20 του Συντάγματος («Το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου ισχύει και για κάθε διοικητική ενέργεια ή μέτρο που λαμβάνεται σε βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων του»). Όπως δε έχει αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας (απόφαση 2382/2012) για ανάλογη υπόθεση «Η συμμόρφωση της … αρχής προς την υποχρέωσή της αυτή αποτελεί προϋπόθεση νομιμότητος της σχετικής διαδικασίας».
Τέλος, η απόφαση αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί πλήρως αφού περίπου ένα τέταρτο από τους ιδιοκτήτες Ρομά που αναφέρονται σε αυτή δεν ζουν πια και άρα η απόφαση δεν μπορεί να εκτελεστεί σε βάρος άλλων, ενώ υπάρχουν τουλάχιστον άλλες 20 οικογένειες Ρομά κατά των οποίων δεν έχουν εκδοθεί αποφάσεις κατεδάφισης. Γι’ αυτό αν επιλεγεί αυτή η λύση είναι απαραίτητη η διεξαγωγή νέας αυτοψίας από την πολεοδομία ώστε η απόφαση αν ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες κατοίκησης στον καταυλισμό.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1.Θα δώσει εντολή να ακυρωθεί η παράτυπη απόφαση κατεδάφισης (Φ.244/5551/12/26-2-2013) ώστε από τη μία να γίνει σεβαστό το συνταγματικό δικαίωμα πρότερης ακρόασης των Ρομά πριν εκδοθεί νέα απόφαση και από την άλλη να γίνει νέα καταγραφή των αυθαιρέτων από την πολεοδομία;
2.Θα δώσει εντολή να εκτελεστούν κατά προτεραιότητα και με άντληση διαθέσιμων ευρωπαϊκών κονδυλίων τα έργα μετεγκατάστασης στο όμορο οικόπεδο που θα περιλαμβάνουν έργα υποδομής με παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και αποχέτευσης, οικοδόμηση σπιτιών και διάνοιξη ασφαλτοστρωμένων δρόμων, καθώς και χώρους πράσινου και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, ώστε να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση μέσα στο 2013 χωρία ταυτόχρονα να διαταραχθεί η φοίτηση των μαθητών στα δημοτικά σχολεία;


Η ερωτώσα Βουλευτής
Μαρία Γιαννακάκη

ΚΕΔΕ: Ημερίδα με θέμα «Αποτελεσματικότητα, Διαφάνεια, Δικαιοσύνη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση»


12635_1

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας πραγματοποιεί ειδική ημερίδα με θέμα:«Αποτελεσματικότητα, Διαφάνεια, Δικαιοσύνη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση» την Τρίτη, 23 Απριλίου, και ώρα 10 στην Αθήνα (ξενοδοχείο CARAVEL, αίθουσα ILYSSOS).

Τις εργασίες της ημερίδας θα ανοίξει ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κώστας Ασκούνης, ενώ θα γίνουν παρεμβάσεις από τους Υπουργούς Εσωτερικών Ευρυπίδη Στυλιανίδη και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Αντώνη Ρουπακιώτη.

Οι εργασίες της ημερίδας θα διεξαχθούν σε δύο κύκλους.

Στον πρώτο κύκλο συμμετέχουν οι Χαράλαμπος Αθανασίου, Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Κωνσταντίνος Μενουδάκος, Πρόεδρος Συμβουλίου Επικρατείας, Ιωάννης Τέντες, Εισαγγελέας Αρείου Πάγου, Σωτηρία Ντούνη, Αντιπρόεδρος Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Στον δεύτερο κύκλο συμμετέχουν οι Καλλιόπη Σπανού, Συνήγορος του Πολίτη, Νικόλαος Μαυρίκας, Αντιπρόεδρος Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Λέανδρος Ρακιτζής, Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Παρασκευάς Νομικός, Ειδικός Γραμματέας Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Θα ακολουθήσουν τοποθετήσεις αιρετών.

http://www.localit.gr/, 18/4/2013

Απείλησε το δήμαρχο με μπαλτά!



Τι τραβάνε κι αυτοί οι δήμαρχοι: Ένας πολίτης συνελήφθη σήμερα στη Ναύπακτο καθώς απείλησε με μπαλτά το δήμαρχο Γιάννη Μπουλέ! 

Και αυτό διότι θεώρησε ότι δεν έβρισκε κατανόηση το αίτημα του να συζητηθεί, άμεσα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, προσωπικό του θέμα.

Αμέσως ειδοποιήθηκε η Αστυνομία. Άνδρες του Α.Τ Ναυπάκτου κατέφθασαν στην αίθουσα που συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας, στο Ξενία και αφού αφόπλισαν τον πολίτη, τον συνέλαβαν και τον οδήγησαν στο Α.Τ Ναυπάκτου

http://www.aftodioikisi.gr/, 18/4/2013

Προς "ανασχηματισμό" στο δήμο Μεσολογγίου! Ζήτησε παραιτήσεις ο Π. Κατσούλης



Τις παραιτήσεις όλων των μελών της δημοτικής αρχής του Μεσολογγίου (αντιδήμαρχοι, πρόεδροι επιχειρήσεων και νομικών προσώπων) ζήτησε σύμφωνα με πληροφορίες μας σήμερα το απόγευμα ο δήμαρχος, Παναγιώτης Κατσούλης.
Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι θα υπάρξει επαναξιολόγηση προσώπων και αμέσως μετά το Πάσχα θα ανακοινωθεί η σύνθεση της νέας δημοτικής αρχής.
Αιτία του "ανασχηματισμού" είναι η δυσλειτουργία του σχήματος με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της διαχείρισης των σκουπιδιών....

http://messolonghinews.blogspot.gr/, 17/4/2013