Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ

 

Η επίκληση μιας κάποιας - φαντασιακής της περισσότερες φορές - αποτελεσματικότητας στην διαχείριση κάθε ζητήματος, αποτελούσε και αποτελεί πάντα το άλλοθι όσων έχουν την προδιάθεση να υπερβούν τα όρια μιας δημοκρατικής πολιτείας ή κοινωνίας και να επιβάλλουν την .... αυθεντία τους.

Πάντα κάποιοι που στο βάθος, στην δομή της προσωπικότητάς τους φασιστοφέρνουν επικαλούνται την αποτελεσματικότητα σε βάρος της δημοκρατίας και της πειθούς.

Αυτή η αποτελεσματικότητα ήταν το θεμελιώδες αφήγημα της κυβέρνησης, στην αρχή της θητείας της και δυστυχώς παρέσυρε πολλούς. Το εργαλείο της "αποτελεσματικότητα" βαφτίστηκε .... επιτελικό κράτος σε συνδυασμό με τους ειδικούς - τεχνοκράτες , την ποδηγέτηση του τύπου , των αιρετικών φωνών και την επιβολή δρακόντειων προστίμων.

Ποιο άραγε είναι .... το άλλο, το διαφορετικό; 

Μα η δημοκρατική νομιμοποίηση και η πειθώ. Τα .... εμπόδια αυτά μπορούν πάντα να μην είναι πρόβλημα για την εξουσία αν δεν έχει ως ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ότι η κόκκινη γραμμή δεν είναι παρά αυτή ακριβώς: Να διαχωριστεί ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ και όχι στα λόγια από όσους φανερά και ξεδιάντροπα μιλούν για υπέρβαση του - έτσι και αλλιώς προβληματικού- δημοκρατικού πλαισίου όχι στην κατέυθυνση διεύρυνσής του αλλά περιορισμού του.

Το άλλο είναι η αποκέντρωση και η συμμετοχή του πολίτη στη λήψη των αποφάσεων μέσω των αποκεντρωμένων θεσμών και τους οργανωμένους φορείς. Είναι η διαβούλευση, ο διάλογος με ανοικτά αυτιά, το επιχείρημμα, η διαπραγμάτευση, η δίκαιη και αξιοκρατική νομή, η αληθινή και όχι προσχηματική συνεργασία.

Το εργαλείο για να επιτευχθεί μια τέτοια - διαφορετική από τον αυταρχισμό - διοίκηση της κοινωνίας είναι παλιό. Πολύ παλιό. ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ λέγεται. Θέση - Αντίθεση - Σύνθεση.

Σήμερα το εργαλείο αυτό δεν δουλεύει γιατί απλά έχει ποινικοποιηθεί η ΑΝΤΙΘΕΣΗ.

Έχουμε  το δόγμα ΘΕΣΗ και ΥΠΟΤΑΓΗ. Αυτό είναι Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ, δεν είναι η Ζαρούλια. Η Ζαρούλια είναι το πλυντήριο.

Αυτά βέβαια δεν αφορούν μόνο την κεντρική διοίκηση. Αφορούν και την αυτοδιοίκηση. Αφορούν κάθε μορφή εξουσίας.

Η κυβέρνση, αμέσως μετά την καταλυτική επικυριαρχία του κυβερνώντος κόμματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές και την κατάληψη και της κεντρικής εξουσίας, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να εξουδετερώσει τις επιπτώσεις της - ελλειμματικής έτσι και αλλιώς - απόπειρας να λειτουργήσει η αυτοδιοίκηση με δημοκρατικότερο τρόπο με βάση την αναλογική καταγραφή των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων στα δημοτικά συμβούλια. που είχε επιχειρήσει - ελλειμματικά και αποσπασματικά όπως σε όλα - ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ο "νόμος περί κυβερνησιμότητας" καταγγέλθηκε - ρητορικά πάντα - από το σύνολο των μη νεοδημοκρατικών αυτοδιοικητικών δυνάμεων αλλά ακόμα και από νεοδημοκράτες, αλλά πανηγυρίστηκε από τους περισσότερους καθεστωτικούς δημαρχαίους και την γραφειοκρατεία - το βαθύ κρατος. Διότι - όπως έλεγε κάποιος πρώην δήμαρχος ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ και την εξουσία τους. Παρακάτω δεν την θένε. ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ δηλαδή.

Και βέβαια δεν βρήκε σκληρά απέναντι το ΚΚΕ διότι απλά η γραφειξρατική εξουσία είναι στον πυρήνα του μοντελου του και άλλωστε .... ο πρώην γραμματέας της ΚΝΕ είναι ο εμπνευστής του. ΤΥΧΑΙΟ? Ε δε νομίζω Τάκη, που λέει και η διαφήμιση και κολλάει και στον παλιοσύντροφό μου τον κύριο Υπουργό με κνίτικο DNA.

Ειλικρινά αυτό το πράγμα είναι απείρως χειρότερο και αντιδημοκρατικότερο - κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντα - από ένα σύστημα ενισχυμένης αναλογικής διότι απλά έχει καταργήσει τα συλλογικά όργανα της αυτοδιοίκησης ενώ ένα σύστημα ενισχυμένης  θα τα συγκροτούσε μεν με πριμοδότηση του πρωτοδεύτερου, αλλά δεν θα αλλοίωνε σε τέτοιο ακραίο βαθμό της εσωτερική τους καθημερινή λειτουργία: Θα τα άφηνε - μετά την συγκρότησή τους με τις πριμοδοτήσεις - να λειτουργούν ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ. Δηλαδή με ΑΠΑΡΤΙΑ, ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ και ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ στην λήψη της απόφασης.

Αυτό θα μπορούσε να επικαλείται ο ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ, οπαδός της ενισχυμένης για την συγκρότηση των οργάνων στην αυτοδιοίκηση και να ζητάει ένα λιγότερο αναλογικό εκλογικό σύστημα.

Ο οπαδός της απλής αναλογικής βέβαια - οι οποίοι τελικά είμαστε ΠΟΛΛΟΙ λίγοι που το λέμε ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ - θέλει να αντιστοιχείται χωρίς αλλοιώσεις η ψήφος του λαού στις έδρες των οργάνων τα οποία - βέβαια - θα συνεχίζουν να λειτουργούν με βάση την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ της απαρτίας, της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας καθ΄όλη την θητεία τους.

ΜΙΑΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΜΕ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ύστερα από την ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ του Αρίστου, του αρχαίου.

Και αυτό δεν είναι "μάθημα δημκρατίας" για να αποφύγω τις επικοινωνιακές μπούρδες κάποιων νεόκοπων ΥΠΟΒΟΛΕΩΝ - που με διόρθωσαν στο φατσομπούκι για να μην τους λέω παπαγάλους - παρεξηγήθηκαν,  παραδεχόμενοι ουσιαστικά ότι δεν επαναλαμβάνουν αυτοί αυτά που λένε άλλοι (ΠΟΙΟΙ ΑΡΑΓΕ) αλλά ΟΙ ΑΛΛΟΙ επαναλαμβάνουν αυτά που λένε αυτοί, άρα οι άλλοι είναι οι παπαγάλοι τους. (Τα συμπεράσματα δικά σας γι΄αυτό.)

ΜΑΘΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ θα ήταν να λειτουργεί ο δήμος με βάση την ΑΛΛΗ διαδικασία: ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ και την ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ παρά τις δυνατότητες που δίνει στην διοίκηση ένας ακραία αντιδημοκρατικός νόμος, αφήνοντας αυτόν να τον χρησιμοποιούν για να γίνονται "αποτελεσματικοί" μόνο εκείνοι που δεν πιστεύουν ότι Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ, αφήνοντας στην απέναντι πλευρά μόνο εκείνους που αντιμετωπίζουν την δημοκρατία ως ΒΑΡΟΣ.

Κάθε διάταξη ή κάθε νόμος που υπάρχει δεν καθαγιάζει κάθε πολιτική επιλογή ή στάση. Αν ήταν έτσι τότε θα έπρεπε να υπερασπιζόμαστε τον διορισμό της Ζαρούλια στην βουλή. Αλλά δεν το κάνουμε, ευτυχώς.

Άλλος ΔΗΜΟΣ - όχι με την έννοια του οργανισμού, αλλά με την έννοια της κοινωνίας - θα ήταν ένας δήμος που θα λειτουργούσε αποτελεσματικά αλλά όχι επιτελικά

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ και ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ -  όπως επαναλαμβάνοντας μπουρδολογικά κάποιοι - ουσιαστικά όμως. Όχι επειδή έχει η ηγεσία  πέντε μπούληδες στα μέσα κοινωνικής δυκτίωσης και μια μηχανή παραγωγής LIKισμού και - θεωρεί - ότι αυτό τη νομιμοποιεί, αφού οι άλλοι έχουν λιγότερα likes. Αλήθεια τώρα αριστερέ μου?

Άλλη διοικηση θα ήταν μια διοίκηση που θα άφηνε την "επιτελική αποτελεσματικότητα" στους εμπνευστές της.

Σε εκείνους τους .... "αποτελεσματικούς"  που βλέπετε τώρα όλοι - σε διάφορα επίπεδα διοίκησης - πόσο αποτελεσματικοί είναι.  ΜΕΣΣΙΕΣ,  ΣΩΤΗΡΕΣ και ΜΩΥΣΗΔΕΣ που μας σώνουν καθημερινά κραδαίνοντας το μοναδικό όπλο σωτηρίας που τελικά έχουν: ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ, ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ, ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ και ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ μέσω του ευτελισμού, της κατάλυσης ή της ποδηγέτησης των άλλων πυλώνων μιας δημοκρατικής πολιτείας: Της αυτοδιοίκησης, της δημοσιογραφίας, του συνδικαλισμού και της δικαιοσύνης.

Δεν μας σώνουν με λεωφορεία, σχολεία, νοσοκομεία, παιδικούς σταθμούς,  δουλειές, αυτοί οι ... "αποτελεσματικοί". Μας σώνουν ΜΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. 

Ποιος άλλωστε ακούει τους γραφικούς;

ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΡΑΓΕ ΕΚΕΙ ΕΞΩ?

ΠΟΙΟΙ ΕΜΕΙΣ?

ΟΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΑΜΕ ΟΤΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ.

ΟΧΙ ΑΠΟ ΙΔΕΟΛΗΨΙΑ ή ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ επειδή είμαστε τέκνα της "δημοκρατικής παράταξης". Αυτοί που είναι με την ....οικογενειακή παράδοση είναι απλά "αντι ...."  Αντιδεξιοί ή αντιαριστεροί.

ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΜΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΣΕ ΕΝΕΣΤΩΤΑ αλλά και ΜΕΛΛΟΝΤΑ χρόνο η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και Η ΔΙΑΛΛΕΚΤΙΚΗ είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ στην αντιμετώπιση των εθνικών και κοινωνικών θεμάτων από ... τους ΜΕΣΣΙΕΣ και δεν κατανοούμε εκείνο το "άλλαξαν τα πράγματα" - που βέβαια άλλαξαν - ως αλλαγή προς τον αυταρχισμό.

Εγώ πιστεύω ότι ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ. Εγώ προσωπικά το πιστεύω ότι Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ κάθε ΕΠΙΒΟΛΗΣ  και βέβαια δεν με νιάζει να είμαι και ο τελευταίος. 

Γι΄αυτό άλλωστε θεωρώ ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος - σε κάθε επίπεδο συνεργασιών που κάνουμε - να δίνουμε εξετάσεις ότι "ξεπεράσαμε το παρελθόν" ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ΤΗΝ ΔΙΑΛΛΕΚΤΙΚΗ. 

Είναι, πρέπει να είναι, πάντα αυτή η ΑΠΟΛΥΤΗ κόκκινη γραμμή για να συνεργαστούμε με τον οποιονδήποτε. ΕΜΕΙΣ! Για ΕΜΑΣ μιλάω. Εμάς που δεν πιστεύουμε στον μεσσιανισμό.

Ο COVID 19 και ο φόβος που έχει δημιουργήσει στον πολίτη (δικαίως ή αδίκως δεν είναι δική μου δουλειά να το κρίνω) έχει γίνει το απόλυτο εργαλείο των .... "αποτελεσματικών" του μεσσιανισμού.

Για τον COVID 19 λοιπόν - ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΝΠ που εκδόθηκαν για την λήψη άμεσων μέτρων αντιμετώπισής του και την προστασία του πολίτη - και σε συνδυασμό με το νόμο περί κυβερνησιμότητας στην αυτοδιοίκηση το πράγμα ξεφεύγει επικίνδυνα και καταλύει κάθε έννοια δημοκρατικής νομιμοποίησης αλλά και ΑΠΛΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ.

Αυτό βέβαια κάποιους δεν τους ενοχλεί. Το είχε  η κούτρα τους να κατεβάζει ψείρες. Είναι στο DNA τους να είναι οπαδοί ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΩΝ ή ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ καθεστώτων και υπέρβασης κάθε δημοκρατικής νομιμοποίησης και ορίων όταν είναι να κάνουν την δουλειά τους.

Η δημοκρατία γι΄αυτούς είναι ..... μια βιτρίνα. 

Το ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ  είναι ότι πλέον αποκαλύπτεται όλο και περισσότερο ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ το μοντέλο τους.

ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ ΠΙΑ Η ΝΕΟΛΑΙΑ.

ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Ο ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟΣ, ποτέ δεν έλυνε στην ιστορία. Και επειδή κάποιοι επικαλούντια κάποια ιστορικά παραδείγματα στον αραβικό κόσμο, ε η απάντηση είναι ότι εμείς δεν είμαστε άραβες ή κινέζοι.

Και - εννίοτε - παράγει ανέκδοτα: Πράσινους περίπατους της καραμπογιάς, κάμπιες, μάσκες - σώβρακα και αντιCOVID κολωνάκια ελέγχου της στάθμευσης.

Δεν λύνει το πρόβλημα της διασποράς του COVID ο αυταρχισμός ούτε η γελοιοποίηση - συνειδησιακή απονομιμοποίηση της κοινωνικής υποχρέωσης να αντιμετωπιστεί η πανδημία με πάνδημη προσπάθεια μιας κοινωνίας που εμπνέεται από τους αιρετούς ταγούς της αλλά έχει το κράτος σύμμαχό της.

Ένα κράτος που καλεί - ΒΕΒΑΙΩΣ - σε πάνδημη αντιμετώπιση αλλά βάζει και περισσότερα λεωφορεία, διορίζει γιατρούς και καθηγητές ρίχνει χρήμα με βάση της ανάγκες των πολιτών και όχι των κολλητών.

Η πρακτική των σωτήρων - εξουσιαστών μας, δεν οδηγεί στην αναγκαία πάνδημη προσπάθεια. Την αποδυναμώνει. Δεν το λέω εγώ, το λένε πολύ σοβαροί επιστήμονες μεταξύ των οποίων εσχάτως και ο ήρωας της καραντίνας Σωτήρης Τσιόδρας.

Οι εξουσίες και οι μικροεξουσίες όμως τώρα έχουν ξεφύγει. Βρήκανε παπά - χωρίς την κανονική λειτουργία των συλλογικών οργάνων που στην καλύτερη περίπτωση λειτουργούν στα παράθυρα του ZOOM και στη χειρότερη δια περιφοράς - ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΥΠΟΤΥΠΩΔΗ ΔΙΑΛΟΓΟ, με άνεση υπερβασης των διαδικασιών διαφάνειας, με πρόχειους διαγωνισμούς (που δεν είναι εξ' ορισμού κακοί) και πάντα με επίκληση του COVID .... γιατρεύουν πάσα νόσοκαι πάσα μαλακία.

ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΜΩΣ! ΑΜΕΣΩΣ! (σου λέει).

Ό,τι του φανεί του λωλοστεφανή μέτρο για την αντιμετώπιση του COVID δε είναι παρά ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ του, υποδαύλιση της άρνησης και τελικά είναι ΕΓΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥ αν το καλοσκεφτείς, αφού με αυτά και με αυτά η πιτσιρικάδα τα έχει γράψει όλα αυτά εκεί που τους πρέπουν.

Πλέον οι περισσότερες αντιCOVID επιλογές είναι απλά γραφικκές και για γέλια, όπως η επίκληση του COVID για να φυτευτούν κολωνάκια και να αγοραστούν αυτοκόλλητα να ντυθεί .... το ΟΑΚΑ.

Κάποιες άλλες είναι επικίνδυνες για κρίσιμα στρατηγικά ζητήματα, όπως ο δημόσιος χαρακτήρας της αποκομμιδής απορριμμάτων.

Υπάρχουν και ακόμα πιο επικίνδυνες όπως η αντιδραστική επίθεση κατά των νέων που τους λένε ότι η μπύρα στην πλατεία μετά τις 12 είναι περισσότερη επικίνδυνη από τον συγχρωτισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή στην τάξη τους και μάλιστα απαιτούν από τους νέους ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΝ ΑΥΤΟ ως ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ.

Δεν βαριέσαι θα πεις.

Συνιθίσαμε. Τι να κάεις; Να κάεις να μαλώεις; που λένε και οι νέοι στις πλατείες.

"Τρελοί είστε και εσείς που δεν συνηθίζετε και κάθεστε να κάνετε πολιτική; Σταματήστε για να μας πείσετε ότι είστε μαζί μας και να συμπράξουμε." μας λέει ο .... παπαγαλο- υποβολέας , εξ ονόματος ποιου άραγε;

ΝΑ ΣΑΣ ΠΕΙΣΟΥΜΕ? Ποιοι είστε όμως εσείς? Να συστηθούμε πρώτα.

Διότι ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ πλέον.

"ΠΡΟΧΩΡΑ, ΜΗΝ ΔΙΝΕΙΣ ΣΗΜΑΣΙΑ σε αυτές τις τρέλες." του λέει λοιπόν, του άλλου.

"Το σημαντικό είναι να γίνει η δουλειά μας". Αυτό είναι το βασικό επιχείρρημμα.

"Να είσαι αετός. Να τους γράφεις όλους" σου λέει.

Και αν στο λέει για τις ιδιωτικές σου δουλειές καλά στο λέει.

ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΜΩΣ?

Σου λέει καλά αυτός που σου λέει αντιμετώπισε το ΔΗΜΟΣΙΟ ως ΙΔΙΩΤΙΚΟ?

Διότι το βασικό που πρέπει να σκεφτείς ΕΣΥ είναι ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ο δήμος.

Εμείς δεν είμαστε υποκριτές.

Ούτε παριστάνουμε τις παρθένες, όπως έκαναν κάποτε οι του "ηθικού πλεονεκτήματος".

 Εμείς ξέρουμε ότι στις δημόσιες υποθέσεις εμπλέκονται και ιδιωτικά συμφέροντα. Πάντα έτσι ήταν, πάντα έτσι είναι, πάντα έτσι θα είναι. Αν είναι νόμιμα και ηθικά τα συμφέροντα οκ. Αν είναι να βαφτιστεί το κολωνάκι αντιCOVID για να το ψωνίσει ο δήμος υπάρχει θεματάκι, δεν υπάρχει;

Αυτό που κρίνεται και θα κρίνεται - όσοι και να επιακλεστούν το ηθικό τους πλεονέκτημα -  είναι Η ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ, οι ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ, οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ τους και ο τρόπος αντιμετώπισης της νοημοσύνης του πολίτη.

Αυτό που κρίνεται - όχι μετά την μετάβαση στον σοσιαλισμό, αλλά στην πορεία μετάβασης (που λέγαμε παλιλα-  για να το ελαφρύνουμε λίγο και να μειδιάσουμε) βάζουν στην σειρά τα συμφέροντα με τρόπο δίκαιο.

ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ και ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ συμφέροντα που εμπλέκονται στον δήμο, συγκροτούν την τοπική οικονομία και κοινωνία και πάντα θα εμπλέκονται διότι ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΝΩΝ ΜΑΣ αυτα τα συμφέροντα, βεβαίως. Όλοι είμαστε μέλη της τοπικής κοινωνίας, όχι μόνο τα μέλη της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ.

Καλημέρες.

ΚΑΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ