Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Πέθανε ο συγγραφέας, δοκιμιογράφος, μεταφραστής Κωστής Παπαγιώργης Μία από τις πλέον σημαίνουσες και ευγενείς μορφές των ελληνικών γραμμάτων - Τη Δευτέρα στις 4 το απόγευμα η κηδεία από το νεκροταφείο Χαλανδρίου



Ο Κωστής Παπαγιώργης, μια από τις πλέον σημαίνουσες και ευγενείς μορφές των ελληνικών γραμμάτων, έφυγε από τη ζωή το βράδυ της Παρασκευής, «έπειτα από αιφνίδια και σοβαρή περιπέτεια της υγείας του» όπως ανακοίνωσαν το Σάββατο οι εκδόσεις Καστανιώτη. Διανοούμενος με σκέψη πρωτότυπη και ύφος ξεχωριστό, συγγραφέας και μεταφραστής, ο Κωστής Παπαγιώργης υπήρξε περίπτωση μοναχική και ταυτόχρονα μοναδική στη λογοτεχνική σκηνή.


Ανήκε στο είδος των δοκιμιογράφων, των essayistes, δηλαδή των δημιουργικά απείθαρχων συγγραφέων, που στοχάζονται, καταπιάνονται και γράφουν, συχνότατα με τρόπο βιωματικό και εξομολογητικό, για ποικίλα θέματα του σώματος, της ψυχής, της τέχνης, της ιστορίας, χωρίς να βαραίνει στον λόγο τους το άγχος της εξειδίκευσης.


Αρχίζοντας από το «Περί μέθης» (1987), μια εξιστόρηση και βίωση της μέθης, που τόσο αγαπήθηκε, αν και είχε προηγηθεί το «Σωκράτης, Ο νομοθέτης που αυτοκτονεί» (1988), μια πολιτική ανάγνωση του πλατωνικού έργου, ο Κωστής Παπαγιώργης μάς οδήγησε στον κόσμο της ζήλιας και της ζηλοτυπίας (Ιμερος και κλινοπάλη), της καθημερινής μεταφοράς (Λάδια ξίδια), της μισανθρωπίας και των ανθρωπίνων σχέσεων (Η κόκκινη αλεπού/ Οι ξυλοδαρμοί), των νεκρών (Ζώντες και τεθνεώτες), της ανθρώπινης ουσίας (Σιαμαία και ετεροθαλή), των αρνητικών παθών και των ολόψυχων αφοσιώσεων (Μυστικά της συμπάθειας), της αγοραφοβίας (Σύνδρομο αγοραφοβίας).


Συνέθεσε, μεταξύ άλλων, ακόμη δύο πολύ προσωπικά πορτρέτα, του Παπαδιαμάντη (Αλέξανδρος Αδαμαντίου Εμμανουήλ) και του Ντοστογιέφσκι, σκιτσάρισε το πρόσωπο του φίλου του συγγραφέα Χρήστου Βακαλόπουλου που χάθηκε πρόωρα (Γειά σου, Ασημάκη) και περιέγραψε τον ομηρικό πολεμιστή και τις αξίες του, που γεννιούνται πάντα μέσα στον κίνδυνο και στον πόλεμο (Η ομηρική μάχη).


Το δέκατο τέταρτο βιβλίο του Κωστή Παπαγιώργη υπό τον τίτλο «Κανέλλος Δεληγιάννης» απέσπασε το 2002 το Κρατικό Βραβείο Χρονικού Μαρτυρίας . Σε αυτό το πρώτο μέρος της τριλογίας του για το 1821 - ακολούθησαν «Τα καπάκια: Βαρνακιώτης, Καραϊσκάκης, Ανδρούτσος» (2003) και ο «Εμμανουήλ Ξάνθος» (2005) - ο συγγραφέας, κρατά μια στάση άρνησης και συμπάθειας απέναντι στον κοτζαμπάση της Γορτυνίας.


Στηρίχθηκε στα απομνημονεύματα του προκρίτου για να δείξει πώς μια τουρκόφρων τάξη προκρίτων της Πελοποννήσου γίνεται επαναστατική, μέσα από ποιες φατριαστικές και εμφύλιες διαμάχες και πώς στο τέλος απογοητεύεται βλέποντας τους «ξένους», τους «φερέοικους», τους δευτεροκλασάτους, τους ξεβράκωτους κλέφτες, να αποκτούν την εξουσία στο μικρό ελληνικό κράτος.


«Θα μπορούσα να γράφω ένα βιβλίο χρόνος μπαίνει χρόνος βγαίνει, τα θέματα δεν μου λείπουν ούτε και η διάθεση. Αυτό που με σταμάτησε ήταν το μάταιο της όλης υπόθεσης: αν είχα κάτι να πω το εξέφρασα λίγο πολύ σε καμιά εικοσαριά βιβλιαράκια που ευτυχώς διαβάστηκαν και έτσι έδιωξαν από πάνω μου τη σκιά του αδικημένου. Γιατί να συνεχίζω;» διερωτήθηκε ο Κωστής Παπαγιώργης σε μια συνομιλία του με τη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Νέο Πλανόδιον» που έγινε στο σπίτι του τον Ιούνιο του 2013 και της οποίας δημοσιεύονται αποσπάσματα στο πρώτο τεύχος.


Ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου (όπως ήταν το πραγματικό του όνομα) γεννήθηκε το 1947 στο Νεοχώρι Υπάτης του νομού Φθιώτιδoς όπου υπηρετούσε ο πατέρας του ως δημοδιδάσκαλος. Από το 1951 ως το 1960 έζησε στην Παραλία Κύμης. Το 1966 μετέβη στη Θεσσαλονίκη για νομικές σπουδές όπου και παρέμεινε για έναν χρόνο ώσπου την εγκατέλειψε λόγω της χούντας. Το 1969 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να σπουδάσει κλασική και σύγχρονη φιλοσοφία.

Εκεί παρακολούθησε επί διετία μαθήματα φιλοσοφίας στο Βενσέν (με τους Ντελέζ, Λυοτάρ, Σατελέ), τα οποία στη συνέχεια εγκατέλειψε για να αφοσιωθεί στην αυτοδιδαχή. Δεν ολοκλήρωσε τελικά ούτε τις σπουδές νομικής ούτε της φιλοσοφίας. Παρά ταύτα «η παθολογική σχεδόν προσήλωση στην ανάγνωση τον οδήγησε συγκυριακά στην εμπορία βιβλίων· κατόπιν, με την επάνοδο στην Αθήνα, στη μετάφραση φιλοσοφικών έργων για βιοποριστικούς καθαρά λόγους και, όψιμα, στη συγγραφή εξομολογητικών εν πολλοίς δοκιμίων».

Στην Ελλάδα επέστρεψε οριστικά μετά το 1975 και επιδόθηκε με αξιοζήλευτη δεινότητα στη μετάφραση του έργου σημαντικών φιλοσόφων και διανοητών (Πασκάλ, Κίρκεγκωρ, Λεβινάς, Σαρτρ, Φουκώ, Ντεριντά και Ρικέρ μεταξύ των άλλων) όπως επίσης στη συγγραφή δοκιμίων «που αγαπήθηκαν και διαβάστηκαν από χιλιάδες αναγνώστες για την πρωτοτυπία των θεμάτων τους (μέθη, ζηλοτυπία, μισανθρωπία, φιλία, φόβος, μνησικακία, θάνατος κ.ά.), για την περίτεχνη γλώσσα και για το ιδιαίτερο ύφος: όλα χαρίσματα ενός μεγάλου σύγχρονου λογίου που διέθετε γνήσια λαϊκή εκφραστικότητα, τόσο στην επαφή του με τους ανθρώπους όσο και στα γραπτά του».

Εξέδωσε το θεωρητικό περιοδικό «Χώρα» και συνεργάστηκε με πλήθος περιοδικών (Αθηνόραμα, Αντί, Το Δέντρο κ.ά) και εφημερίδων (παλαιότερα στην Απογευματινή και πιο πρόσφατα στον Επενδυτή). Ήταν παντρεμένος με την Ράνια Σταθοπούλου.

«Πάντα μέσα από ένα διάτρητο παρόν, ο θάνατος πλήττει το μέλλον, όχι το παρελθόν. Ο νεκρός έζησε, αλλά δεν μπορεί να ξαναζήσει, ούτε να αλλάξει κάτι από τα όσα ήδη έχουν παρέλθει. Η ορφάνια του βίου του είναι ότι, ενώ άλλοτε συμπορευόταν με τη ζωή, ακολουθούσε τις καμπές του χρόνου, είχε την ελευθερία να αναμορφώνει κατά βούληση το νόημα του παρελθόντος, τώρα

—νικημένη σκιά καθώς είναι— μένει αμέτοχος. Σαν αδέσποτη μνήμη, η ζωή του παραδίδεται στους άλλους ενώ το μέλλον του ξεριζώνεται τελεσίδικα. Κάθε άνθρωπος χωρίς μέλλον, ήτοι κάθε νεκρός, αποκεφαλίζεται, καταντάει ιστορία στα χείλη των άλλων, αφορμή για ατελεύτητες δηώσεις και παρεξηγήσεις. Υπάρχει ένας άταφος βιωμένος χρόνος που κληροδοτείται εξ ολοκλήρου ή εξ αδιαιρέτου στους επιζώντες. Το απισχνασμένο κορμί μπορεί να σφαλίστηκε στο μνήμα, αλλά τα πεπραγμένα του βιωμένου χρόνου δεν περιχωρούνται.

Είναι απεριχώρητα. Σβήνουν και ανάβουν με το ρυθμό που σβήνουν και ανάβουν τα ίχνη κάθε αδέσποτης ζωής».

(απόσπασμα από τους «Ζώντες και τεθνεώτες»)

* Η κηδεία του Κωστή Παπαγιώργη θα γίνει τη Δευτέρα στις 4 το απόγευμα από το Νεκροταφείο Χαλανδρίου.

http://www.tovima.gr/

Δήμος Χαλανδρίου : Νέα υπηρεσία: ΓΡΑΜΜΗ ΔΗΜΟΤΗ



Τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014, ο Δήμος Χαλανδρίου, αναβαθμίζοντας το τηλεφωνικό του κέντρο, εγκαινίασε ακόμα μία υπηρεσία για την εξυπηρέτηση των δημοτών του:
τη Γραμμή Δημότη – 213 20 23 800.

Ο Δήμος καταγράφει το αίτημά σας ή την αναφορά του προβλήματος, σας ενημερώνει σχετικά εντός 3 εργάσιμων ημερών και δρομολογεί τη λύση του.

Η Γραμμή Δημότη λειτουργεί καθημερινά κατά τις ώρες: 07:30 – 15:30.

πΟΤΑση

ΣΧΟΛΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑΣ:
Τώρα για να μην μας πει πάλι ότι τον λασπώνουμε και είμαστε κακόπιστοι θα πρέπει να πούμε μπράβο, διότι  είναι καλό πράγμα σε ένα δήμο να υπάρχει γραμμή δημότη, ειδικά σε έναν δήμο - καφενείο που αν σηκώσουν από την άλλη μεριά το τηλέφωνο - αν μπεις στο internet βρεις το τηλέφωνο μερικών υπηρεσιών και καλέσεις - καταλήγεις να νομίζεις ότι έπιασες το τζόκερ.

Πες μου όμως τώρα αναγνώστη μου: 
Είναι άδικη κριτική, γκρίνια, λάσπωμα κλπ να επισημάνουμε ότι:

1. Αυτή η γραμμή έπρεπε να υπάρχει εδώ και χρόνια, ότι στους περισσότερους δήμους υπάρχει - και μάλιστα με τετραψήφιο αριθμό (εδώ πάλι μισερά τα κάνουμε)  για να τον θυμούνται απ' έξω οι δημότες, όπου και να βρίσκονται.

2. Ότι το ωράριο αυτό είναι ελλειπέστατο αφού την έκτακτη, επείγουσα βοήθεια του δήμου, ο δημότης μπορεί να την χρειαστεί και .... το απόγευμα γι΄αυτό προβλέπονται βάρδιες επιφυλακής άλλωστε στις μάχιμες υπηρεσίες, (σκέψου ένα ατύχημα, μια έκτακτη πλημμύρα, μια φωτιά, έναν μόνο ηλικιωμένο που του συνέβη κάτι, για να πάμε στο επίπεδο ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ από αυτή του παντοκοροϊδείου) . 
Θα μου πεις το ωράριο.
Ε μπορεί διάολε ένας/μια πενταμηνίτης/ισσα (ας πούμε - κάθονται που κάθονται) να κάνει απογευματινή βάρδια στο τηλέφωνο μήπως σκάσει κάτι έκτακτο για να ενημερώσει τους δημαρχαίους και τους διευθυντάδες. (Ξέρω πάλι τρέλες λέω και δεν θα μας ψηφίσουν οι θιγόμενοι).

3. Ε, πες με κακό, πες με στημένο, πες με ό,τι θες - ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ  ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΓΙΝΕΤΑΙ!

Δηλαδή αν είχαμε εκλογές κάθε έξι μήνες τονΑεικίνητο, μέχρι καλό δήμαρχο θα τον έλεγες.

Αλλά είναι και τα προηγούμενα τρία χρόνια και 10 μήνες και .... θυμόμαστε.

Πάντως αν θέλετε αξιοποιήστε και τις προτάσεις μας για να κάνετε την γραμμή καλύτερη για τους δημότες, έστω και τώρα, λίγο πριν ...

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ: Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΤΙΚΛΗΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ


Θέλοντας να ενισχύσουμε την συλλογικότητα στην λειτουργία μας και την διαφάνεια στην διαχείριση των - πενιχρών - οικονομικών της παράταξής, αποφασίσαμε - ύστερα από πρόταση του Άγγελου Νταβία - να αναλάβει την οικονομική διαχείριση του συνδυασμού ο Γιώργος Θέος - έμπειρο τραπεζικό στέλεχος - ο οποίος ορίστηκε και επίσημα αντίκλητος της παράταξης για οικονομικά θέματα αντί του επικεφαλής, όπως δίνει την δυνατότητα η εκλογική νομοθεσία.

Πρώτη ενέργεια του κου Γ. Θέου ήταν η έκδοση ΑΦΜ για την παράταξη, στην ΔΟΥ Χαλανδρίου εχθές το πρωί, ώστε να τηρηθούν κατά γράμμα οι προβλέψεις δημοσιότητας και διαφάνειας των εκλογικών δαπανών που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία.

"ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΣΕ ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ" δήλωσε ο κος Θέος με ανάρτησή του στο fb." στόχος που όπως του σχολίασε ο Α. Νταβίας " έχει ήδη επιτευχθεί".

Η προεκλογική μας δουλειά ξεκινάει τώρα και εκτός fb.
Και θα είναι επαρκής για να επικοινωνήσουμε με τους συνδημότες μας.

Τι κοστίζει στον υποψήφιο η συμμετοχή του στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές


Εν όψει των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών όλοι οι υποψήφιο αιρετοί δεσμεύονται από μια σειρά υποχρεώσεων η εκπλήρωση των οποίων θα τους δώσει το «πράσινο φως» συμμετοχής τους στις εκλογές.

Μία βασική υποχρέωση, μεταξύ κατάθεσης πιστοποιητικού εγγράφου του δήμου όπου μένει ο εκάστοτε υποψήφιος/α και υπεύθυνης δήλωσης στην οποία δηλώνεται ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα, είναι και η καταβολή αποδεικτικού είσπραξης Δ.Ο.Υ. (παράβολο).
Για τις περιφερειακές εκλογές, ο υποψήφιος περιφερειάρχης, οι αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακοί σύμβουλοι πρέπει να καταθέσουν το ποσό των εκατό πενήντα (150) ευρώ ο καθένας.

Για τις δημοτικές εκλογές, ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος και σύμβουλος δημοτικής κοινότητας, του δημοτικού διαμερίσματος στα οποία διαιρούνται οι δήμοι με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων, οφείλει να καταθέσει αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ (100 €), πενήντα ευρώ (50 €) και πενήντα ευρώ (50 €).
Για το αξίωμα του μέλους του συμβουλίου των δημοτικών κοινοτήτων του άρθρου 2 της παραγράφου 2 του παρόντος νόμου, του μέλους του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας, καθώς και του τοπικού εκπροσώπου, δεν απαιτείται η πληρωμή παράβολου.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Εσωτερικών τα ανωτέρω ποσά είναι δυνατόν να αλλάξουν, κάτι το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρέπει να θεωρείται απίθανο για τις εκλογές του Μαΐου.
Πέραν από τα παράβολα, ο κάθε συνδυασμός είναι υπεύθυνος και για την εκτύπωση των ψηφοδελτίων, τα οποία εκτυπώνονται σε λευκό, παραλληλόγραμμο χαρτί.

Δαπάνες εκστρατείας (δεν είναι υποχρεωτικές και τα ποσά είναι τα μέγιστα επιτρεπτά - μπορεί να είναι και ΜΗΔΕΝ)

Τα παράβολα και το τύπωμα των ψηφοδελτίων δεν περιλαμβάνονται στις συνολικές δαπάνες κάθε συνδυασμού, οι οποίες έχουν οριστεί με τον Καλλικράτη ανάλογα τον πληθυσμό του κάθε δήμου και της κάθε περιφέρειας.

Ειδικότερα, ο κάθε υποψήφιος σύμβουλος σε όλους τους δήμους μπορεί να δαπανήσει ως 3.500 ευρώ. Στις περιφέρειες 13.500 ευρώ (στην Αττική).

Για τους δημοτικούς συμβούλους: (Πατήστε εδώ για να δείτε τον πίνακα)
Για τους περιφερειακούς συμβούλους: (Πατήστε εδώ για να δείτε τον πίνακα)

Από εκεί και πέρα, το ανώτατο επιτρεπτό όριο δαπανών για έναν συνδυασμό που «κατεβαίνει» στις περιφερειακές εκλογές, ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψήφιων συμβούλων του.
Το ανώτατο επιτρεπτό όριο δαπανών για ένα συνδυασμό που «κατεβαίνει» στους δήμους, ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων του, αλλά προβλέπονται και προσαυξήσεις της τάξης από 20%, 50% μέχρι και 75%, οι οποίες ορίζονται ανάλογα με τον αριθμό των εκλογικών περιφερειών του εκάστοτε δήμου.

Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/dimoi/ti-kostizei-ston-ipopsifio-i-simmetoxi-tou-stis-perifereiakes-kai-dimotikes-ekloges

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤHN ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ NOBILE.GR ΤΟΥ ΕΠΙΚΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ ΑΓΓΕΛΟΥ ΝΤΑΒΙΑ