Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Μεγάλη ποδηλατοδρομία για το κλίμα σε 14 δημαρχεία της Β. Αττικής

Μεγάλη ποδηλατοδρομία για την Βιώσιμη Κινητικότητα και το Κλίμα διοργανώνεται το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου από όλες τις ποδηλατικές ομάδες και όχι μόνο του Βόρειου Τομέα της Αττικής με σύνθημα «Ποδηλατούμε ενωμένοι για το Κλίμα». Στην διοργάνωση συμμετέχει και η ΠοδηλΑττική Κοινότητα.

Οι ποδηλάτες θα κάνουν μία βόλτα 60 περίπου χιλιομέτρων περνώντας από τα 14 Δημαρχεία του Βόρειου Τομέα. Φτάνοντας σε κάθε Δημαρχείο θα επιδώσουν μία επιστολή για την Βιώσιμη Κινητικότητα και το Σύμφωνο των Δημάρχων και ένα γλαστράκι για να το φυτέψει ο Δήμαρχος και να το περιποιείται μέχρι την λήξη της θητείας του.

Οι ποδηλάτες θα καταλήξουν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος στην Μεσογείων όπου θα τους περιμένουν ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Χατζηδάκης και ο Γ.Γ. κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην ποδηλατοδρομία θα συμμετάσχει και ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γ. Πατούλης μαζί με ομάδα Περιφερειακών Συμβούλων.

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσαν οι ποδηλατικές ομάδες «Η εξασφάλιση της ασφαλούς μετακίνησης ποδηλατιστών και πεζών είναι υποχρέωση της Πολιτείας και των Δήμων, όχι μόνο με τις απαραίτητες υποδομές, αλλά και με την εκμάθηση και αγωγή των πολιτών.

Ετσι οι πολίτες που χρησιμοποιούμε το ποδήλατο αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε ενεργά στην καμπάνια της Εβδομάδας Ευρωπαϊκής Κινητικότητας 2019

“EUROPEANMOBILITYWEEK 2019” περνώντας από όλα τα δημαρχεία του Βόρειου Τομέα της Αττικής και απαιτώντας να γίνει ένα βήμα ακόμη προς την Βιώσιμη Κινητικότητα και να κινηθούμε πιο γρήγορα.

Στο πέρασμά μας καλούμε κάθε δημότη και ειδικά τους μαθητές, να μας υποστηρίξουν με την παρουσία τους τοπικά.

Στην “EUROPEANMOBILITYWEEK 2019” συμμετέχουν 2.086 πόλεις της Ευρώπης και 1.911 σύλλογοι για το ποδήλατο και περιβάλλον. http://www.mobilityweek.eu

Ταυτόχρονα ως ποδηλάτες συμμετέχουμε κι εμείς στην παγκόσμια πρωτοβουλία “Week for Future and Climate Justice» δίνοντας το μήνυμα στους δημοτικούς και πολιτειακούς άρχοντες, ότι η Βιώσιμη Κινητικότητα και η χρήση του ποδηλάτου αποτελούν θεμελιώδες εργαλείο στην μείωση των εκπομπών του άνθρακα και στην αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και απαιτούμε να τις υιοθετήσουν.

Αναμένονται πάνω από 2.717 εκδηλώσεις σε όλον τον κόσμο ενόψει της Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα.

https://globalclimatestrike.net

Οπως έχει αποδειχθεί περισσότερες υποδομές για το ποδήλατο, περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους οδηγεί περισσότερους ανθρώπους στην χρήση του ποδηλάτου και στο περπάτημα.

Το πρόγραμμα της Ποδηλατοδρομίας έχει ως εξής:



9:00 Δημαρχείο Παπάγου – Χολαργού
Σε 3,9 χιλιόμετρα άφιξη 9:45 Δημαρχείο Αγίας Παρασκευής
Σε 1,8 χιλιόμετρα άφιξη 10:15 Δημαρχείο Χαλανδρίου
Σε 2,9 χιλιόμετρα άφιξη 10:50 Δημαρχείο Φιλοθέης – Ψυχικού
Σε 3,6 χιλιόμετρα άφιξη 11:30 Δημαρχείο Γαλατσίου
Σε 3,3 χιλιόμετρα άφιξη 12:05 Δημαρχείο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας
Σε 1,9 χιλιόμετρα άφιξη 12:35 Δημαρχείο Νέας Ιωνίας
Σε 1,5 χιλιόμετρα άφιξη 13:00 Δημαρχείο Ηρακλείου
Σε 1,5 χιλιόμετρα άφιξη 13:25 Δημαρχείο Μεταμόρφωσης
Σε 3,3 χιλιόμετρα άφιξη 14:00 Δημαρχείο Λυκόβρυσης Πεύκης



Σε 1,5 χιλιόμετρα άφιξη 14:25 Δημαρχείο Αμαρουσίου
Σε 3 χιλιόμετρα άφιξη 15:00 Δημαρχείο Κηφισιάς
Σε 12,9 χιλιόμετρα άφιξη 16:20 Δημαρχείο Πεντέλης
Σε 5 χιλιόμετρα άφιξη 17:05 Δημαρχείο Βριλησσίων
Σε 7,8 χιλιόμετρα άφιξη 18:00 Υπουργείο Περιβάλλοντος

Μια συνολική διαδρομή 58 χιλιομέτρων που θα διαρκέσει 8 ώρες και 45 λεπτά (συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου των στάσεων 15 λεπτών σε κάθε Δημαρχείο).

Μέση ωριαία ταχύτητα 10Km/h.

Να σημειώσουμε ότι στην ποδηλατοδρομία έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν και οι δήμαρχοι.

ΔΗΜΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ:Συγκέντρωση σχολικών ειδών για τα παιδιά των κοινωνικών δομών


Ο Δήμος Βριλησσίων μέσω του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης συγκεντρώνει και φέτος σχολικά είδη για τους μαθητές των ωφελούμενων οικογενειών των κοινωνικών του δομών.

Ο Δήμαρχος Ξένος Μανιατογιάννης απευθύνει πρόσκληση αλληλεγγύης στους φορείς, στους συλλόγους, στους επιχειρηματίες και προς τους δημότες της πόλης, να στηρίξουν την προσπάθεια « ώστε κανένα παιδί να μην στερηθεί τη χαρά να πάει στο σχολείο με την τσάντα του γεμάτη. Είμαστε δίπλα στα παιδιά και όλοι μαζί συμβάλλουμε για ένα καλύτερο αύριο για αυτά.»

Από την πλευρά της η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αγωγής Υγείας Βούλα Αρσένη – Λάμπρου δηλώνει «στηρίζουμε καθημερινά στην πράξη τους πολίτες του Δήμου μας και ιδιαίτερα με μεγαλύτερη ευαισθησία τα παιδιά των ωφελούμενων οικογενειών των δομών μας».

Οι ανάγκες σε σχολικά είδη είναι:

· Σχολικές τσάντες δημοτικού-γυμνασίου-λυκείου
· Τετράδια 3-4 θεμάτων
· Σχολικοί Άτλαντες ( γεωγραφικοί και πολιτικοί)
· Τέμπερες – Κηρομπογιές
· Μπλοκ ζωγραφικής – ακουαρέλες
· Μαρκαδόρους – Ξυλομπογιές
· Μολύβια –Στυλό
· Γόμες
· Ξύστρες
· Διορθωτικά
· Πινέλα
· Κασετίνες
· Ντοσιέ (μεγάλα- μικρά ) και ανταλλακτικά φύλλα
· Φακέλους με λάστιχο
· Χαρτί Α4
· Διαφάνειες
· Κόλλες (στικ και υγρές )
· Πλαστελίνες
· Διάφανο αυτοκόλλητο για την προστασία βιβλίων
· Ψαλιδάκια
· Γεωμετρικά όργανα (χάρακες, διαβήτες κλπ)

Τα είδη συγκεντρώνονται στον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης του Δήμου, Λ. Πεντέλης 62 καθημερινά από τις 07:30 έως τις 16:30, απ΄ όπου και θα διανεμηθούν.

Συμπράξαμε - Δεν συγχωνευθήκαμε - Ώρα λοιπόν να αναλάβει η αντιπολίτευση..... ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ - Αυτό ψήφισαν οι Χαλανδραίοι άλλωστε



Δεν μπορούν να μας βάλουν οι υπόλογοι για το μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο στην ιστορία του δήμου - αυτό που οδήγησε σε καταδική ενός αντιδημάρχου και ενός υπηρεσιακού - να απολογηθούμε για την απόφαση συνεργασίας μας με την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ. Τους συνιστάμε να συμμαζευτούν. Για το καλό τους.

Χρωστάνε εξηγήσεις για τις ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ και πώς τις κάνανε, ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ να τους δώσει εξηγήσεις  ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ. Σε εκείνους έχουν αποδοθεί ευθύνες από την δικαιοσύνη. Εκείνων οι πρακτικές ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΑΝ όταν ερευνήθηκαν.
Εκείνοι λειτουργούν παρασκηνιακά με μοναδικό στόχο ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙ ένας ΚΑΤΑΔΙΚΟΣ από τις επιπτώσεις από την καταδίκη του.

Δεν θα μας παρασύρουν σε αντιπαράθεση επαγγελματίες καργαριστεροί - ισόβιοι συνδικαλιστές της Κουρασικής Αριστεράς . Εζηγήθησαν, εμετρήθησαν και βρέθηκαν ανεπαρκείς, στείροι βερμπαλιστές, ανίκανοι να μετατρέψουν την θεωρία σε πράξη.
Δεν τους νομιμοποιούμε πλέον να μας παριστάνουν την φρουρά του "ηθικού πλεονεκτήματος" της αριστεράς ..... μπαίνοντας. Όσοι συμπορεύτηκαν και συμπορεύονται με  τον υπόλογο για παραθεσμική γραμματιοληψία πρώην δημάρχο, δεν δικαιούνται να μας επικρίνουν.
Όσοι δεν έχουν γράψει μισή κουβέντα για το τερατούργημα περί κυβερνησιμότητας και των προβλέψεών του και εξισώνουν τα .... άνισα, ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΕΙ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΤΟΥΣ.

Δεν θα μας παρασύρουν καλοταϊσμένοι  από τον Σύνδεσμο Βολέματος Ανέργων Πρώην κονδυλοφόροι, απομεινάρια εκείνης της επαγγελματικής αριστεράς που επί δεκαετίες όμνυε στην απλή αναλογική, για να εκβιάζει τα κυβερνητικά παρτάλια του ΠΑΣΟΚ να τους δίνουν τα πάντα - δουλειές, καρέκλες, εξουσία - για να τους παρέχουν το πολυπόθητο  αριστερόσημο - φερετζέ (κομπλεξικοί εξουσιαστές της γενιάς του πολυτεχνείου) .... αλλά τώρα κατακεραυνώνουν τις συνεργασίες, γιατί συνεργάζονται ... πρώην αντίπαλοι. Και ποιοι θα συνεργάζονταν δηλαδή με αυτά που εκείνοι πιστεύουν;;; ΠΡΩΗΝ ΣΥΜΜΑΧΟΙ;;;; Ο ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΚΥΡΙΟΙ.

Είναι εκείνοι που δεν είδαν ΠΟΤΕ πώς πριν - ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ - πλήρωνε ο λαός του Χαλανδρίου τον Κουράση, τον Καμάρα και τους αυλικούς τους, του για να έχουν τον ΣΒΑΠ προίκα και ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ.

Σχολίασα μόνο μία - πραγματικά ενδιαφέρουσα παρατήρηση μιας συνδημότισσας στο fb- που έχει γνωστή, στενή οικογενειακή σχέση ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ - που αναρωτήθηκε:
"Δηλαδή τώρα δεν θα μαθαίνουμε τι γίνεται στον δήμο;; Ποιος θα μας ενημερώνει;;;" 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ: Εκείνοι που ψηφίσατε. Εκείνοι έχουν την θεσμική υποχρέωση να σας ενημερώνουν και να ελέγχουν την διοίκηση και την σύμπραξη για τις επιλογές τους - ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ. Η δίκη προθέσεων δεν μας αφορά και θα μένει αναπάντητη.

Και εκείνοι θα βγάζουν - λοιπόν - δελτία τύπου που θα φιλοξενούνται στα μέσα (και στην ΠΛΑΤΕΙΑ βεβαίως) με την υπογραφούλα τους, για να σας ενημερώνουν. ΜΠΟΡΟΥΝ? ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ?

Ναι, πλέον δεν θα το κάνουμε εμείς, αφού είμαστε τμήμα της σύμπραξης και είμαστε εν μέρει ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΙ - αν και δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ διότι έτσι αξιολόγησε ο δήμαρχος.

Οπότε οι ΜΕΓΑΛΟΙ της αντιπολίτευσης δεν θα μπορούν να κρύβουν τις ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ πίσω από την δική μας αντιπολίτευση, όπως έκαναν τέσσερα χρόνια.

ΝΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ. ΧΩΡΙΣ ...... ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ.

Αν δεν ξέρουν, δεν μπορούν ή δεν τους παίρνει δεν είναι δικό μας πρόβλημα.
Το "τους έχουμε να φωνάζουν" για να κάνουμε εμείς την ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ τελείωσε.
 Ας το πάρουν απόφαση.

Τους αφιερώνουμε λίγο ΚΑΒΑΦΗ

- Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.

- Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

- Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορόνα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί.
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

- Γιατί οι δυο μας ύπατοι κι οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.

- Γιατί κι οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.

- Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κι η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κι οι πλατέες,

κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κι οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.

Και τώρα τι θα γενούμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.

Αντιγόνη, καθολικά προσβάσιμη στη Ρεματιά


Το Φεστιβάλ Ρεματιάς προσφέρει την τέχνη, εμείς την αλληλεγγύη.
Προσφέρουμε τρόφιμα, φάρμακα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης
για την επιβίωση των συνανθρώπων μας που πλήττονται από την κρίση.

Την τραγωδία του Σοφοκλή Αντιγόνη, από την ομάδα Σημείο Μηδέν, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, παρουσιάζει για όλους και όλες, το Φεστιβάλ Ρεματιάς 2019 – Νύχτες Αλληλεγγύης την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου σε συνεργασία με την Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών.

Η παράσταση είναι καθολικά προσβάσιμη καθώς παρουσιάζεται με ταυτόχρονη Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ενδογλωσσικούς Υπέρτιτλους στα Ελληνικά με στοιχεία που συμβάλλουν παράλληλα στην κατανόηση των ηχητικών σημάτων από Κ/κωφούς/ές και βαρήκοους/ες καθώς και Ακουστική Περιγραφή στα Ελληνικά για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν σε μεγαλογράμματη σειρά, γραφή Braille και σε κώδικα QR για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Οι σκύλοι οδηγοί τυφλών είναι φυσικά πάντα ευπρόσδεκτοι/ες στη Ρεματιά με τους/τις χειριστές/τριές τους.

H προσβασιμότητα περιεχομένου φέρει την επιμέλεια και πιστοποίηση της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Η παράσταση Αντιγόνη του Σοφοκλή από την Ομάδα Σημείο Μηδέν, είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία Τραγωδία, που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2019, με την έναρξη των παραστάσεων. Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε νέα μετάφραση από τον Δημήτρη Δημητριάδη.

Το σκεπτικό της παράστασης:

Βλέπουμε την «Αντιγόνη» ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής.

Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία.

Ο Κρέων φέρει το τρίπτυχο δύναμης της ανδρικής - κρατικής εξουσίας ως απόλυτη αρχή: πατριαρχία – στρατοκρατία – φαλλοκρατία. Όποιος δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του. Κατά τη γνώμη του όλοι και όλα τον απειλούν, όλοι χρηματίζονται για να υποσκάψουν την εξουσία του.

Η Αντιγόνη αντιτίθεται, αντιστέκεται. Η στάση της δεν αφορά μονάχα την οικογενειακή διάσταση του ζητήματος. Στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Ο κατ’ επιλογή θάνατός της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή Ζωής! Επιλέγει τον θάνατο γιατί θέλει να ζήσει ασυμβίβαστα.

Η παράστασή μας παίζεται αμέσως μετά από έναν πόλεμο. Δεν βλέπουμε τον Μύθο στο βάθος του παρελθόντος, αλλά στο Μέλλον. Μπορεί η ζωή να επανεκκινήσει μετά τον πόλεμο; Μπορεί ο άνθρωπος να διεκδικήσει εκ νέου τους όρους της ζωή του; Ο πόλεμος αφορά την οικουμένη και δεν έχει χωρικό όριο. Το ίδιο και η τραγωδία. Μέσα από την οπτική του πολέμου συναντάμε την οντολογική και βιοπολιτική προσέγγιση του έργου ως αστερισμό τραγωδιών μέσα στην τραγωδία:

- Η τραγωδία του εξεγερμένου Ανθρώπου: Αντιγόνη

- Η τραγωδία της Εξουσίας: Κρέων

- Η τραγωδία του Συγκρουσιακού ανθρώπου: Ισμήνη

- Η τραγωδία του Λόγου: Αίμων

- Η τραγωδία της Προφητείας: Τειρεσίας

- Η τραγωδία του βραχυκυκλωμένου ανθρώπου: Ευρυδίκη

- Η τραγωδία της Υποτακτικότητας: Φύλακας

- Η τραγωδία της Δημοκρατίας: Χορός

Ο Χορός διαρκώς αναζητά το μέτρο. Θέτει ερωτήματα, αμφισβητεί και αυτό-αμφισβητείται, κρίνει και κρίνεται, αναιρεί και αυτό - αναιρείται. Προσπαθεί με μεγάλη αγωνία να ορίσει το δίκαιο και το άδικο, το σωστό και το λάθος, τον θύτη και το θύμα, χωρίς να υπάρχει καμία εξωκοσμική αρχή να δώσει σαφείς και οριστικές απαντήσεις. Ο Χορός είναι διαρκώς υπεύθυνος για ό,τι σκέφτεται, λέει και πράττει. Πρόκειται για την Τραγωδία της Δημοκρατίας. Δεν μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, αναθέτοντας την ευθύνη πολιτών και πόλης σε κάποιον θεό ή σωτήρα: «Ή θα είμαστε ήσυχοι ή θα είμαστε ελεύθεροι», έγραφε ο Θουκυδίδης.

Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία:

Η αρχαία Τραγωδία είναι τελετουργικό θέατρο προς τιμήν του θεού Διόνυσου, θεού της γονιμότητας και της βίας, της μεταμόρφωσης και των ενστίκτων. Βγαίνει μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο της κοινωνίας. Μελετάει τη Ζωή στα ακραία όρια της Φύσης, της Ύπαρξης και της Ιστορίας. Είναι ένα βιοπολιτικό θέατρο, που ασκεί δριμύτατη κριτική στο δημοκρατικό πολίτευμα που το γέννησε, με σκοπό το ίδιο αυτό πολίτευμα να βαθαίνει διαρκώς τα χειραφετητικά του χαρακτηριστικά.

Η Τραγωδία, παιδί και μήτρα της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας, είναι θέατρο καθολικής αμφισβήτησης. Μας προσκαλεί σε μια ριζική επαναξιολόγηση όλων των αξιών της ζωής, με το βλέμμα στραμμένο στον ενεργό και χειραφετημένο πολίτη σε διαρκή εγρήγορση.

Σάββας Στρούμπος

Συντελεστές

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

Διανομή:

Αντιγόνη: Έβελυν Ασουάντ
Κρέων: Κωνσταντίνος Γώγουλος
Τειρεσίας - κορυφαία Χορού: Έλλη Ιγγλίζ
Ισμήνη - Αγγελιαφόρος: Ανδρομάχη Φουντουλίδου
Αίμων: Γιάννης Γιαραμαζίδης
Ευρυδίκη - κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη
Φύλακας - Εξάγγελος: Στέλιος Θεοδώρου - Γκλίναβος
Χορός: η Ομάδα

Σημειώνεται ότι στο Θέατρο της Ρεματιάς υπάρχουν οριοθετημένες θέσεις για ανάπηρα και εμποδιζόμενα πρόσωπα, ύστερα από πρωτοβουλία της Κίνησης Αναπήρων Καλλιτεχνών, καθώς και τουαλέτα αναπήρων. Η πρόσβαση για άτομα με κινητικές βλάβες είναι δυνατή με αυτοκίνητο μέχρι το χώρο του θεάτρου όπου υπάρχουν δύο θέσεις στάθμευσης αναπηρικών οχημάτων.

Ελεύθερη είσοδος
Ώρα έναρξης: 8.30 μ.μ.

Αντί εισιτηρίου στις παραστάσεις με ελεύθερη είσοδο προαιρετική συνεισφορά σε τρόφιμα, φάρμακα, σχολικά και άλλα είδη πρώτης ανάγκης για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου, το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Χαλανδρίου και για τις δομές αλληλεγγύης στους πρόσφυγες.

Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς
Πεζόδρομος Προφήτη Ηλία, Πολύδροσο Χαλανδρίου

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ