Το Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ», μετά την αναβολή της περσινής διοργάνωσης λόγω της πανδημίας, προγραμματίζει να ανοίξει και πάλι τις «πόρτες» του τον Μάιο 2021, στον υπαίθριο χώρο της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ.
Με την ευχή και την ελπίδα ότι την άνοιξη 2021 οι συνθήκες θα επιτρέπουν τη διεξαγωγή καλλιτεχνικών δράσεων σε ανοιχτούς χώρους, προσκαλούμε καλλιτεχνικές ομάδες ή μεμονωμένους καλλιτέχνες από τους τομείς του Θεάτρου, του Χορού, της Μουσικής και των Εικαστικών Τεχνών να καταθέσουν τις προτάσεις συμμετοχής τους έως και τις 21 Μαρτίου 2021. Οι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν πρωτότυπα καλλιτεχνικά projects και performances σύντομης διάρκειας (10-45 λεπτών) και να τα παρουσιάσουν καθημερινά επί ένα συνεχές δεκαήμερο, από την Παρασκευή 21 Μαΐου έως και την Κυριακή 30 Μαΐου 2021.
Το μοναδικό παγκοσμίως πολιτιστικό σιδηροδρομικό Φεστιβάλ, που εμπνεύστηκε και καθιέρωσε η Τατιάνα Λύγαρη για την ανάδειξη και προώθηση των νέων καλλιτεχνικών δυνάμεων της χώρας, παρουσιάζεται ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 2011 έχοντας προσφέρει έως σήμερα σημαντικό βήμα έκφρασης και δημιουργίας σε περισσότερες από 190 ταλαντούχες καλλιτεχνικές ομάδες.
Πυρήνας του Φεστιβάλ και πηγή έμπνευσής του υπήρξε το New Wagon της Αμαξοστοιχίας με τα 12 κουπέ (compartments) αλλά και κάθε απρόβλεπτος, σκηνικός και μη σκηνικός χώρος της Αμαξοστοιχίας. Φέτος λόγω των ειδικών επιδημιολογικών συνθηκών, οι performances θα παρουσιαστούν αποκλειστικά στο υπαίθριο stage και τον εξωτερικό χώρο της Αποβάθρας.
Θέματα εμπνευσμένα από την ιδέα του «ταξιδιού» και του Τρένου όπως η φυγή, η μετακίνηση, η αναχώρηση και η άφιξη, η μετανάστευση, ο σταθμός και η μετάβαση αλλά και σύγχρονοι προβληματισμοί όπως ο εγκλεισμός, η απομόνωση, η ώσμωση και η ανταλλαγή, η επικοινωνία, η συνύπαρξη, η ασφάλεια και η ιδιωτικότητα καθορίζουν τους άξονες του Φεστιβάλ. Κριτήρια επιλογής αποτελούν η μείξη των τεχνών, η διαδραστικότητα, η σατιρική διάσταση, η πρωτοτυπία των performances και η παρουσίασή τους για πρώτη φορά στο πλαίσιο του συγκεκριμένου Φεστιβάλ.
Όλες οι performances θα παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση από τις 19:30 έως τις 23:30 σε ένα κυλιόμενο πρόγραμμα, για ένα συνεχές 10ήμερο.
Καλλιτεχνικές ομάδες και μεμονωμένοι καλλιτέχνες από όλες τις μορφές της Τέχνης που επιθυμούν να συμμετάσχουν, μπορούν να αποστείλουν την πρόταση τους (εκτενή περιγραφή του project και σχετικό οπτικοακουστικό υλικό από προηγούμενες παραστάσεις), βιογραφικά ερμηνευτών και συντελεστών συνοδευόμενα από φωτογραφίες καθώς και τηλέφωνα επικοινωνίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση theater@totrenostorouf.gr έως τις 21 Μαρτίου 2021. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν έγκαιρα τις προτάσεις τους και να δηλώσουν εμπρόθεσμα τη συμμετοχή τους, λόγω συγκεκριμένου αριθμού συμμετεχόντων.
Οι καλλιτέχνες που είχαν καταθέσει προτάσεις για το Φεστιβάλ του 2020 που αναβλήθηκε λόγω Covid-19, θα πρέπει να δηλώσουν εκ νέου τη συμμετοχή τους αποστέλλοντας την ίδια πρόταση ή νέα πρόταση, εφόσον το επιθυμούν .
Η επιλογή των τελικών συμμετεχόντων θα ολοκληρωθεί στις 30 Μαρτίου 2021.
Πληροφορίες
τηλ. 210 9237076
theater@totrenostorouf.gr
Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021
10ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών "Τα 12 Κουπέ" / Παράταση Υποβολής Προτάσεων
ΙΑΣΩ : ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΕΛΛΗΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΟΥ ΙΑΣΩ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΝΑΤΡΙΟΥ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ COVID-19 ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Η πρωτοποριακή μελέτη ερευνητικής ομάδας με επικεφαλής τον Πλούταρχο Τζούλη,
Ενδοκρινολόγο – Διαβητολόγο, Επίτιμο Aναπληρωτή Kαθηγητή Ενδοκρινολογίας στην Ιατρική Σχολή
του University College του Λονδίνου (UCL), συνεργάτη ΙΑΣΩ, αποτελεί μία εξαιρετικά σημαντική
ανακάλυψη καθώς έδειξε για πρώτη φορά την αξία των επιπέδων νατρίου στο αίμα ως
προγνωστικού δείκτη σε ασθενείς με COVID-19.
Τα αποτελέσματα της μελέτης έχουν λάβει διεθνή δημοσιότητα μετά από σχετικό δελτίο τύπου που
εξέδωσε η Αμερικάνικη Ενδοκρινολογική Εταιρεία για τη δημοσίευση με τίτλο
“Dysnatremia is a predictor for morbidity and mortality in hospitalized patients with COVID - 19″ στο
Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, ένα από τα κορυφαία διεθνή περιοδικά στον
τομέα της Ενδοκρινολογίας.
Ο Πλούταρχος Τζούλης και η ομάδα του κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα επίπεδα νατρίου
αίματος μπορούν να οδηγήσουν σε πρόβλεψη σχετικά με το ποιοι ασθενείς θα εμφανίσουν
αναπνευστική ανεπάρκεια ή θα χάσουν τη ζωή τους. Συγκεκριμένα, η μελέτη αυτή κατέγραψε ότι οι
ασθενείς με χαμηλά επίπεδα νατρίου διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο διασωλήνωσης και ανάγκης για
μηχανική υποστήριξη της αναπνοής σε σύγκριση με τους ασθενείς με φυσιολογικό νάτριο. Το
δεύτερο σημαντικό εύρημα είναι ότι ασθενείς με COVID-19 που παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα
νατρίου σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους έχουν τριπλάσια
θνητότητα σε σύγκριση με αυτούς με φυσιολογικά επίπεδα νατρίου.
Τα ευρήματα της μελέτης μπορούν να έχουν άμεση επίδραση στη φροντίδα των ασθενών,
βοηθώντας τους ιατρούς στη λήψη κλινικών αποφάσεων στην καθ' ημέρα κλινική πράξη. Επιπλέον,
τα ευρήματα αυτά ανοίγουν το δρόμο για πιθανές νέες χρήσεις των επιπέδων νατρίου, αυτής της
εξέτασης αίματος ρουτίνας, με στόχο την παροχή εξατομικευμένης θεραπείας στους ασθενείς με
COVID-19.
Η μελέτη αυτή παρατήρησης συμπεριέλαβε 488 ενηλίκους με COVID-19 που εισήχθησαν σε δύο
νοσοκομεία στο Λονδίνο, το Νοσοκομείο του UCL καθώς και το νοσοκομείο Whittington, κατά τη
διάρκεια μιας περιόδου οκτώ εβδομάδων το 2020.
Ο Πλούταρχος Τζούλης, MD, PhD, FRCP (UK), MSc (Hons), CCT (UK), είναι Επίτιμος Αναπληρωτής
Καθηγητής Ενδοκρινολογίας στην Ιατρική Σχολή του University College London (UCL). Είναι
Ενδοκρινολόγος - Διαβητολόγος, Διευθυντής της Ενδοκρινολογικής / Διαβητολογικής και
Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Whittington του Λονδίνου από το 2015. Από το 2018
συνεχίζει το κλινικό και ερευνητικό του έργο στο Λονδίνο και παράλληλα δραστηριοποιείται στην
Αθήνα με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υγείας υψηλού επιπέδου, όπου και είναι συνεργάτης της
Γενικής Μαιευτικής Γυναικολογικής Κλινικής ΙΑΣΩ.
"Ιστορία χωρίς όνομα" σε online streaming έως τις 21 Μαρτίου
ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ
Το κρυφό πάθος της Πηνελόπης Δέλτα για τον Ίωνα Δραγούμη
Online streaming έως τις 21 Μαρτίου
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Τάσος Νούσιας, Μπέτυ Λιβανού,
Μαρία Παπαφωτίου, Νίκος Ορφανός
Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης
Ο θυελλώδης έρωτας της Πηνελόπης Δέλτα και του Ίωνα Δραγούμη, σε μια πολυκάμερη εγγραφή Hi Definition από τη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Με την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Γάκη, το βραβευμένο με τρία βραβεία κοινού βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου «Ιστορία χωρίς όνομα» (εκδ. Ψυχογιός), εξελίχθηκε σε μία παράσταση φαινόμενο μέσα από τη θεατρική διασκευή της Ανθής Φουντά και του Κώστα Γάκη. Λατρεύτηκε από το κοινό, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και διακρίθηκε ως «Η παράσταση της χρονιάς» από τα θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων.
Ο Τάσος Νούσιας, ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της γενιάς του, ενσαρκώνει τον εμβληματικό και για πολλούς αμφιλεγόμενο διπλωμάτη, λόγιο και πολιτικό Ίωνα Δραγούμη. Η εξαιρετική Μπέτυ Λιβανού και η αποκαλυπτική Μαρία Παπαφωτίου μοιράζονται δύο διαφορετικές εποχές της σπουδαίας συγγραφέως και ιστορικής προσωπικότητας, Πηνελόπης Δέλτα ενώ ο Νίκος Ορφανός αναλαμβάνει τον ρόλο του Στέφανου Δέλτα.
Η παράσταση ξεκίνησε την επιτυχημένη της πορεία από το Θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη, τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ από τις 17 Ιανουαρίου ο θρίαμβος συνεχίστηκε στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με συνεχόμενες sold out παραστάσεις. H υποδοχή της παράστασης ήταν διθυραμβική και στην καλοκαιρινή περιοδεία της στην Κύπρο.
Η «Ιστορία χωρίς όνομα» είναι η παράσταση που σάρωσε στα θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης αποσπώντας 4 βραβεία, μεταξύ των οποίων και αυτό της Καλύτερης Παράστασης της χρονιάς. Τιμήθηκε επίσης, με το Βραβείο Σκηνοθεσίας (Κώστας Γάκης), με το Βραβείο Ερμηνευτικού συνόλου (Τάσος Νούσιας, Μπέτυ Λιβάνου, Μαρία Παπαφωτίου, Στάθης Μαντζώρος, Αργύρης Γκαγκάνης, Στέλιος Γιαννακός, Ανθή Φουντά, Μιχάλης Κωτσόγιαννης) και με το Βραβείο Σκηνικών (Κωνσταντίνος Ζαμάνης).
Ίων Δραγούμης και Πηνελόπη Δέλτα. Μια ψυχή χωρισμένη σε δύο σώματα. Ένας θαμμένος πόνος που δεν εκτονώθηκε ποτέ. Δύο λυγμοί που συνορεύουν. Ο έρωτας και η πατρίδα. Μια ιστορία ηδονής και οδύνης. Ο εμβληματικός διπλωμάτης και η σπουδαία συγγραφέας σε μια νοερή ζωή επιθυμίας, ονείρων, υψηλών ιδανικών, υψηλών δεσμεύσεων, υψηλών οραμάτων.
Ιούνιος 1908 – Βιέννη/ Ο Ίων Δραγούμης βρίσκεται παρών στην πλέον καθοριστική απόφαση που παίρνει για τη ζωή της η Πηνελόπη Δέλτα.
Απρίλιος 1941 – Κηφισιά/ Ο Ίων Δραγούμης απών από την ζωή της Πηνελόπης Δέλτα, αλλά πιο παρών από ποτέ.
Trailer: https://vimeo.com/
Συντελεστές:
Συγγραφέας του έργου «Ιστορία χωρίς Όνομα»: Στέφανος Δάνδολος
Θεατρική Διασκευή: Ανθή Φουντά –Κώστας Γάκης
Σκηνοθεσία-Μουσική: Κώστας Γάκης
Μοντάζ τηλεσκηνοθεσία: Γιώργος Γεωργόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Σχεδιασμός Ήχου: Μιχάλης Κωτσόγιαννης
Ηair and makeup artist: Άννα Μαρία Προκοπίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα - Φαίη Κοσμίδου
Φωτογράφιση: Σταύρος Χαμπάκης
Παίζουν:
Ίωνας Δραγούμης: Τάσος Νούσιας
Πηνελόπη Δέλτα: Μπέτυ Λιβανού
Νεαρή Πηνελόπη Δέλτα: Μαρία Παπαφωτίου
Στέφανος Δέλτα: Νίκος Ορφανός
Γιατρός Φρίντμαν: Αργύρης Γκαγκάνης
Γραμματέας Γιατρού: Στέλιος Γιαννακός
Μαριάνθη: Ανθή Φουντά
Μουσικός: Μιχάλης Κωτσόγιαννης
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Προβολή & Επικοινωνία Παραγωγής: Άννα Θεοδόση atheodosi@gmail.com
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Performing Arts & Entertainment Ltd
Εισιτήρια: 13€
Προπώληση εισιτηρίων: ARTINFO.GR & VIVA.GR
Σύλλογος "ΑΡΓΩ": Να μπει τέλος στην αστυνομική βία!
Αποτροπιασμό και αγανάκτηση δημιουργούν σε κάθε δημοκρατικό πολίτη τα όλο και πιο συχνά περιστατικά αστυνομικής βίας που εκδηλώνονται άλλοτε χωρίς αφορμή και άλλοτε με αφορμή ελέγχους για τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορωνοϊού.
Τα περιστατικά που πλέον μεταφέρονται δίπλα μας, στις γειτονιές, στις πλατείες και στις λαϊκές, σε αμέριμνες οικογένειες και ιδιαίτερα σε νέα παιδιά που βρίσκονται υπό διαρκή στοχοποίηση και εποπτεία.
Αυτού του είδους η «ασφάλεια» μόνο ανησυχία και ανασφάλεια δημιουργεί.
Κοντεύει να ενοχοποιηθεί ακόμη και η ανάγκη για μια βόλτα στην πλατεία της γειτονιάς.
Να φοβόμαστε για τα παιδιά μας.
Η κοινωνία μας μήνες
τώρα βρίσκεται εξαντλημένη και φοβισμένη στη δίνη της πανδημίας, των
παρατεταμένων, αναποτελεσματικών lockdown, των
συνεχών περιορισμών, του εγκλεισμού, της οικονομικής κατάρρευσης, της ανεργίας
και των λουκέτων, της αγωνίας για το αύριο.
Οι ασφυκτικές συνθήκες και η πίεση που όλοι αισθανόμαστε δεν αντιμετωπίζονται με αστυνομικές επεμβάσεις.
Η πανδημία και οι συνέπειες της δεν αντιμετωπίζονται με αστυνομοκρατία.
Η ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας, δεν μπορεί να μετατρέπεται σε «ευκαιρία» για περιστολή δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Στις δημοκρατικές κοινωνίες το
κράτος δεν γίνεται εχθρός του πολίτη, κορυφώνοντας
την ένταση που νιώθει και οδηγώντας σε κοινωνική έκρηξη. Αντιθέτως, επιδιώκει τη συνειδητή συμμόρφωση και την
κοινωνική συναίνεση.
Δεν εφορμούν μηχανοκίνητες ομάδες στις γειτονιές και στις πλατείες τρομοκρατώντας και δέρνοντας ανεξέλεγκτα πολίτες για να επιβάλλουν δήθεν το «νόμο και την τάξη».
Τα «λυμένα χέρια» της αστυνομίας δεν παράγουν ούτε ασφάλεια ούτε δημοκρατία.
Η δε προσπάθεια συγκάλυψης τέτοιων φαινομένων ενισχύει την ανησυχία.
Αν δεν υπήρχαν τα κοινωνικά δίκτυα και αυτόπτες μάρτυρες για να αποκαλύπτουν τέτοια περιστατικά, θα τα σκέπαζε όλα η παραπλανητική πολιτική και «δημοσιογραφική» ενημέρωση;
Θα ήταν άδικο να αναρωτιόμαστε τι πραγματικά έχει συμβεί σε ανάλογες περιπτώσεις που δεν καταγράφηκαν από πολίτες;
Απαιτείται να μπει τώρα τέλος στον αυταρχισμό και την αστυνομική βία!