Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΘΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ: ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ!

Βρείτε χρόνο και διαβάστε το, όσοι ασχολείστε με τα δημοτικά θέματα με προσοχή και συνιστούμε με την εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού δίπλα.

Θα βγάλετε κρίσιμα, χρήσιμα συμπεράσματα και θα οδηγηθεί το μυαλό σας (όσοι έχετε) σε ουσιαστικά συμπεράσματα.

Και για τους επίδοξους ΚΛΟΥΖΩ να πούμε ότι αυτό το "μεγάλο μυστικό" που διέρρευσε η Πλατεία και επέτρεψε στον πολίτη του Χαλανδρίου (που πλερώνει) να δει τι εξοπλισμό έχει, τι του χρεώνεται, τι λείπει για την καθαριότητα της πόλης και τι σχεδιάζει ο δήμος να κάνει γι' αυτό, έχει σταλεί με email στους δημοτικούς συμβούλους από τις 12-6, στι 2.31 μμ (ΑΚΡΙΒΩΣ) ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ και η Πλατεία το ανέβασε δύο μέρες μετά.

Ήταν ήδη στον φάκελο του δημοτικού συμβουλίου ΑΡΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΘΕΑΣΗ αφού ο φάκελος του δημοτικού συμβουλίου ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣ!

ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΝΕΟΥΔΙΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ....

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΕ ΟΤΑ ΑΥΡΙΟ


ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΤΗΝ «ΕΦ.ΣΥΝ.»: ΔΕΝ ΘΑ ΘΑΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός απαντά στους δανειστές, μετά τη διακοπή των συνομιλιών στις Βρυξέλλες. Ποιο μήνυμα στέλνει σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.EFSYN

Αναλυτικά η δήλωση του Αλέξη Τσίπρα:

Μόνο πολιτική σκοπιμότητα μπορεί κανείς να διακρίνει στην επιμονή των θεσμών για νέες περικοπές στις συντάξεις μετά από πέντε χρόνια λεηλασίας από τα μνημόνια. Η ελληνική κυβέρνηση προσέρχεται στη διαπραγμάτευση με σχέδιο και με τεκμηριωμένες αντιπροτάσεις.
Θα περιμένουμε υπομονετικά έως ότου οι θεσμοί προσχωρήσουν στον ρεαλισμό. Αν όμως κάποιοι εκλαμβάνουν ως αδυναμία την ειλικρινή μας επιθυμία για λύση και τα βήματα που έχουμε κάνει για να καλύψουμε τις διαφορές, ας αναλογιστούν: Δεν κουβαλάμε μόνο μια βαριά ιστορία αγώνων.
Κουβαλάμε στις πλάτες μας την αξιοπρέπεια ενός λαού αλλά και την ελπίδα των λαών της Ευρώπης. Είναι πολύ βαρύ το φορτίο για να το αγνοήσουμε. Δεν είναι ζήτημα ιδεολογικής εμμονής. Είναι ζήτημα δημοκρατίας.
Δεν έχουμε το δικαίωμα να θάψουμε την ευρωπαϊκή δημοκρατία στον τόπο όπου γεννήθηκε.

syrizahalandriou.wordpress.com

Το Σπίρτο σάς προσκαλεί στο Road Festival 4.



Το φεστιβάλ που έγινε θεσμός επιστρέφει και φέτος στο θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου.
Φέτος το Road Festival θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Ιουνίου και σας περιμένει με πολλή μουσική, έκθεση εικαστικών, παρουσία βιβλίου, λαχειοφόρο αγορά και πολλά άλλα δρώμενα.
Από τις 17.00 ώς τις 24.00, θα λειτουργεί στο χώρο έκθεση εικαστικών με συμμετοχή από όλα τα μαθήματα και τα σεμινάρια που διεξήχθησαν στο Σπίρτο τη χρονιά που πέρασε. Οι μαθητές από τα τμήματα ζωγραφικής, φωτογραφίας, χειροποίητου κοσμήματος, decoupage, faux bijoux, αναπαλαίωσης ξύλινου επίπλου, πλεξίματος με βελόνες και με βελονάκι, εικονογράφησης παιδικού βιβλίου, χειροποίητου σαπουνιού, origami, comics και arduino σάς περιμένουν για να σας παρουσιάσουν τη δουλειά τους.
Παράλληλα με την έκθεση, θα ακούσετε και μουσικές συναυλίες. Η βραδιά θα ξεκινήσει με την παρουσίαση του τμήματος ακορντεόν, θα συνεχιστεί με τη συναυλία των μαθητών και των καθηγητών του τμήματος παραδοσιακής μουσικής του Σπίρτου και θα κορυφωθεί με την καθιερωμένη συναυλία του τμήματος μοντέρνας μουσικής του Σπίρτου καθώς και των αντίστοιχων ensemble, που λειτουργούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με μαθητές απ’ όλα τα τμήματα.
Το βράδυ, ανάμεσα στις συναυλίες, θα διεξαχθεί και η κλήρωση της λαχειοφόρου, η οποία περιλαμβάνει δώρα πακέτα εικαστικών σεμιναρίων καθώς και μαθήματα μουσικών οργάνων. Λαχνοί θα προπωλούνται τις ημέρες πριν από το φεστιβάλ στο Σπίρτο (Αποστολοπούλου 11, Κάτω Χαλάνδρι, http://www.tospirto.com/epikoinonia/), καθώς και στο χώρο του φεστιβάλ κατά τη διάρκεια της έκθεσης και των συναυλιών. Αναζητήστε τους και κάντε δώρο, σ’ εσάς και τους αγαπημένους σας, τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε δωρεάν το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει.
Για πρώτη φορά στο φετινό φεστιβάλ, στο χώρο της Ρεματιάς, θα υπάρχει και παρουσία βιβλίων από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη (Aγ. Ειρήνης 17, Μοναστηράκι).
Τέλος, στο χώρο θα λειτουργεί σταθμός συλλογής ανθρωπιστικού υλικού για την υποστήριξη του έργου της ΜΕΤΑδρασης. Συγκεκριμένα, η ΜΕΤΑδραση θα συγκεντρώσει παπούτσια (ανδρικά, γυναικεία, παιδικά) για να καλύψει τις ανάγκες των προσφύγων στα νησιά του ΒΑ Αιγαίου. Η συνεισφορά σας θα είναι καλοδεχούμενη.

Σας περιμένουμε...

Road Festival 4
Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015
Θέατρο Ρεματιάς (Πεζόδρομος Προφήτη Ηλία)
Γενική είσοδος 4 ευρώ
Για παιδιά κάτω των 10 ετών η είσοδος είναι δωρεάν.
Προπώληση ΤΟ ΣΠΙΡΤΟ (Αποστολοπούλου 11, Χαλάνδρι, 210.6753306)

Με τη βοήθεια των:
Εκδόσεις Γαβριηλίδη (www.gavrielidesbooks.gr)
ΜΕΤΑδραση (www.metadrasi.org)

Χορηγοί Επικοινωνίας:

"Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου" στην αίθουσα του Αετοπούλειου - Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015



«Η αληθινή τέχνη, μολονότι δεν αποβλέπει σε κανέναν ηθικό και κοινωνικό σκοπό, κρύβει μέσα της βαθιά ηθικότητα και βαθιά κοινωνικότητα»

Jean-Marie Guyau
«Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου»

ή 
«Το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» 
project Κοινωνικής Τέχνης

της εικαστικού και ιστορικού τέχνης Δρ. Ελένης Πολυχρονάτου  για την δημιουργία ενός νέου τρόπου και χώρου  συγκέντρωσης και ανταλλαγής ρούχων, αγαθών ή τροφίμων

Πρώτη Φάση

Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015, ώρα 8:00 μμ

«Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Χαλανδρίου»

Διάρκεια Έκθεσης: 17 έως 26 Ιουνίου 2015

Δεύτερη Φάση

Από 29 Ιουνίου: Τοποθέτηση των Έργων σε 12 επιλεγμένα σημεία σε Δημόσιους Χώρους του Δήμου Χαλανδρίου


«Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή «το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» τιτλοφορείται το project της Ε. Π. το οποίο έχει ως σκοπό τη δημιουργία ενός νέου τρόπου και χώρου συγκέντρωσης και ανταλλαγής ρούχων, αγαθών ή τροφίμων, υλοποιημένο με ένα λειτουργικό τρόπο με γνώμονα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, εμπνέοντας σε αυτόν και την κοινωνία το πνεύμα της αλληλεγγύης, της βοήθειας και της ανταλλαγής που τόσο έντονα αναδεικνύεται στη σημερινή πραγματικότητα.


Τα εγκαίνια της Έκθεσης «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή «το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015 και ώρα 8:00 μμ, στο «Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Χαλανδρίου» (Φιλικής Εταιρείας & Τομπάζη 18, Χαλάνδρι, τηλ. 210-6820.464).

Η Έκθεση θα διαρκέσει έως τις 26 Ιουνίου με είσοδο ελεύθερη για το κοινό, ενώ από τις 29 Ιουνίου τα 12 έργα θα θεμελιωθούν σε επιλεγμένα σημεία δημόσιου χώρου του Δήμου Χαλανδρίου.

Το πρότζεκτ «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου», ουτοπικού κυρίως χαρακτήρα, υπηρετεί μια προφανή κοινωνική διάσταση. Σχεδιάζει έργα «ουτοπικά», όχι με την έννοια του μη πραγματοποιήσιμου, αλλά ως τμήματα ενός ουτοπικού κόσμου, καλύτερου. Ένα γλυπτό το οποίο ξεκινάει από το έδαφος, για να μιλήσει στην καρδιά του ανθρώπου.

Τι είναι: Στο project «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» παρουσιάζεται ένα μοντέλο/αντικείμενο κοινής χρήσης κατασκευασμένο από ξύλο, μέταλλο ή ανακυκλώσιμα υλικά, φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι κάτοικοι των πόλεων να μπορούν να το χρησιμοποιούν. Το έργο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ζωντανό γλυπτό» το οποίο οφείλει να προσφέρει μια λειτουργία στην κοινότητα, μεταμορφώνοντας το δημόσιο χώρο από μια εικόνα βαρβαρότητας σε μια εικόνα τρυφερότητας.

Η μορφή: Τρεις (3) ευθείες δεμένες στη μέση φτιάχνουν την Κρεμάστρα του Δημόσιου Χώρου. Το έργο έχει αυτή τη μορφή ώστε να υπάρχει απλότητα στη κατασκευή. Επιπροσθέτως, τα μέρη του αντικειμένου μπορούν να συναρμολογηθούν με ποικίλους τρόπους. Οι διαστάσεις του έργου δεν υπερβαίνουν τα 180 εκ. σε ύψος και η βάση εμπεριέχεται σε ένα νοερό κύκλο με διάμετρο 90 εκ.

Η διαδραστικότητα: Δυο έννοιες που αποδίδουν την ιδιότητα που παρουσιάζει το project είναι η ρευστότητα και η συλλογικότητα. Οι «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή « το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» δεν χρησιμοποιεί τον Δημόσιο Χώρο απλώς ως «εκθεσιακό» χώρο. Είναι μια μορφή τέχνης που διαμορφώνεται μέσα από τη συμμετοχή των διάφορων χρηστών και, κατά συνέπεια, δεν τελειώνει ποτέ. Κ άθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στο έργο /βασικό μοντέλο, αλλάζοντας πολλές φορές την όψη και την λειτουργία του.

Γιατί από τους καλλιτέχνες: Οι σχέσεις ζωής, τέχνης και ανθρώπου ισοδυναμούν με τη λειτουργία της ανθρώπινης ύπαρξης και κατά καμία έννοια δεν εξυπηρετούν διακοσμητικές, ψυχαγωγικές, οικονομικές ή άλλου είδους σκοπιμότητες. Αντιθέτως, συμβάλλουν στον κοινωνικό μετασχηματισμό και στην απελευθέρωση του ανθρώπου.

Ο Pierre-Joseph Proudhon αναφέρθηκε στην κοινωνική σκοπιμότητα, όταν περιέγραψε την τέχνη ως ένα σκοπό που αποβλέπει στη φυσική και ηθική τελείωση του είδους μας. Απέρριψε την «τέχνη για την τέχνη» που είναι ξεκομμένη από το δίκαιο και το καθήκον, και υποστήριξε μια τέχνη διευρυμένη και καλλιεργημένη ως ανώτατη σκέψη του νου και υπέρτατη εκδήλωση της ανθρώπινης φύσης. Γι’ αυτό συμπέρανε ότι η αξιολόγηση της τέχνης ανήκει στο μεγάλο κοινό. «Ο καλλιτέχνης του οποίου το έργο τέρπει το μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων θα θεωρηθεί ως ο μεγαλύτερος από όλους, αφού το ιδανικό του είναι το πιο δραστικό […] δεν υπάρχει άλλος κανόνας».[1]

Ένας από τους Γάλλους κοινωνιολόγους-αισθητικούς, ο Jean-Marie Guyau διατύπωσε την άποψη ότι η τέχνη είναι ουσιαστικά κοινωνική: «Η αληθινή τέχνη, μολονότι δεν αποβλέπει σε κανέναν ηθικό και κοινωνικό σκοπό, κρύβει μέσα της βαθιά ηθικότητα και βαθιά κοινωνικότητα».[2]

Ποιοι καλλιτέχνες συμμετέχουν: Στη συγκεκριμένη ιδέα και στη χρήση της, συμμετέχουν με 12 νέες διαφορετικές εκδοχές του ίδιου μοντέλου οι καλλιτέχνες:

1. Όμηρος Κοσμίδης, 2 Μιχαέλα Λογιώτατου. 3. Βούλη Δριτσάκου, 4. Σπύρος Χαραλαμπόπουλος, 5. Ζωή Αρβανίτη, 6. Κώστας Κόντης, 7. Αφροδίτη Σαρταμπάκου, 8. Αντρέα Τσεπερλής, 9. EllenA Pili, 10. Στέφανος Σουβατζόγλου, 11. Τόμυ Ιβάνωφ, 12. Ελένη Πολυχρονάτου.

Χώρος Έκθεσης: «Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Χαλανδρίου»

Φιλικής Εταιρείας & Τομπάζη 18, τηλ. 210-6820.464

halandripolitismos.blogspot.gr | email: aetopoli@otenet.gr

Πότε: Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015, ώρα 8:00 μ.μ.

Διάρκεια Έκθεσης: Τετάρτη 17 Ιουνίου έως Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015.

Ώρες: Καθημερινά (Δευτ- Παρ): 10:00–15:00, (Σάβ): 10:00-13:00. Είσοδος Ελεύθερη

Στη συνέχεια (από 29 Ιουνίου) τα 12 έργα θα θεμελιωθούν στα εξής επιλεγμένα σημεία του Δήμου Χαλανδρίου:

1. Εκκλησία Αγία Βαρβάρα Χαλανδρίου, 2. Πλατεία Χίου, 3. Αθλητικό Κέντρο (Μάρκος Παπαδάκης), 4. Πλατεία Κένεντυ, 5. Δημαρχείο, 6. Πεζόδρομος Χαιμαντά, 7. Πλατεία Κιοσέ, 8. Πλατεία Δούρου, 9. Παρκάκι Τούφα, 10. ΚΕΠ Παλιό Δημαρχείο, 11. ΚΕΠ Μετρό, 12. Συνοικισμός (Οδός Καρελά, «Ρίζες»)



Δρ. Ελένη Πολυχρονάτου (Ιδέα - Επιμέλεια - Υλοποίηση του πρότζεκτ).

Η Ε. Π. είναι Εικαστικός και Ιστορικός Τέχνης ΑΣΚΤ, Διδάκτωρ σε Τέχνη και Περιβάλλον. Έχει εκθέσει το έργο της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και Εξωτερικό και είναι συγγραφέας του βιβλίου «Έργα Τέχνης Μεγάλης Κλίμακας στον Αστικό και Φυσικό χώρο από τη Δεκαετία του ’60 έως τον 21ο Αιώνα».


[1], 2. Beardsley C. Monroe, Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών, Νεφέλη, Αθήνα 1989, σσ. 288-289


ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ! ΔΙΟΤΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ

ΑΦΙΕΡΩΣΗ ΣΕ "ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ" ΑΠΟ ΤΟ ΝΙΚΟ ΠΑΝΤΑΖΗ! Ohhh! C' ets moi!

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ ΠΟΥ ΠΟΛΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ:

Αφιερωμένη σε Ολυμπιακό που θεώρησε υπερβολή την σύγκριση Μπαρτσελώνα -Γυμναστικό.Εμείς γνωρίζουμε τα μεγέθη απλά αυτό περιμένουμε απο το Δημοτικό συμβούλιο στήριξη και ένα Μπραβο στις επιτυχίες των Συλλόγων μας



Συγχαρητήρια Γ. Μώραλη για τον «μπασκετικό» Ολυμπιακό

Με αφορμή την κατάκτηση του Πρωταθλήματος από την ομάδα μπάσκετ του Ολυμπιακού ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ομάδα μπάσκετ του Ολυμπιακού βρίσκεται ξανά στη θέση που αξίζει. Στη θέση του Πρωταθλητή Ελλάδας. Συγχαρητήρια σε αυτή τη σπουδαία ομάδα για την εξαιρετική φετινή παρουσία σε Ελλάδα και Ευρώπη. Σφράγισε με τον καλύτερο τρόπο μια ακόμα χρονιά γεμάτη τίτλους για τη μεγάλη οικογένεια του Ολυμπιακού μας. Ο Ολυμπιακός χαρίζει και πάλι στον Πειραιά μας και στα εκατομμύρια των φιλάθλων του δόξα και χαρά». 
ΣΧΟΛΙΑ του ..... ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ: 
ΣΧΟΛΙΟ1: ΘΡΥΛΕ, ΘΕΕ ΜΟΥ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΕ ΜΟΥ!
ΣΧΟΛΙΟ 2: Ο ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΑΓΩΝΑ, ΤΟΥ ΕΠΕΣΕ ΒΑΡΥ ΤΟ ΣΚΟΥΠΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ, ο βαζελάκος. 
ΣΧΟΛΙΟ 3: ΤΩΡΑ ΘΑ ΠΡΟΒΩ ΣΕ ΒΑΡΥΣΥΜΑΝΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ: 
Ως Ολυμπιακός και μεγαλοπαράγων της πόλεως ταύτης συγχαίρω άπασας τας ομάδας της πόλεως δια την επιτυχή ολοκλήρωση των αθλητικών τους υποχρεώσεων. 
Ελπίζω να ικανοποιήθηκε ο .... ΑΕΚτζής και να σταματήσει να συγχέει την πολιτική μου αντίληψη περί της αθλητικής πολιτικής που πρέπει να κάνει Ο ΔΗΜΟΣ με τα φίλαθλα ή μη αισθήματά μου αλλά και τον υπόχρεο στήριξης του ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ που για μένα ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ή ΟΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΟΙ ΔΗΜΟΙ.

Άντε και του χρόνου .... Μπαρτσελόνα, μέσα από την καρδιά μου. 
Αρκεί να μην στέλνεις τον λογαριασμό στους δημότες της πόλης.
Καλή αγωνιστική επανάκαμψη της ΚΟΥΛΑΣ στην μεγάλη κατηγορία.

ΡΗΞΗ ΤΩΡΑ!

του Γ. Παπιδά
 "Η μέθη σε αντίθεση με την ασχήμια είναι μια κατάσταση που σε λίγο χρόνο υποχωρεί" έλεγε ο Ουίνστον Τσόρτσιλ!

Κάπως έτσι είναι και τα πράγματα με την Ελλάδα και το ευρώ.

Η ασχ;hμια του ευρώ δεν πρόκειται να αλλάξει γιατί είναι αυτό που είναι.

Ένα άσχημο και δυσλειτουργικό νόμισμα δημιουργίας χρέους και λιτότητας.

 Αντίθετα η προσωρινή μέθη της επιστροφής στο εθνικό μας νόμισμα  μετά την πρώτη αλλά μικρή περίοδο ζάλης θα επαναφέρει την χώρα στον δρόμο της ανάπτυξης και της λογικής.

Κάθε τι αντίθετο το μόνο που κάνει είναι να καθυστερεί την ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ που έχουμε σαν χώρα, σαν έθνος , σαν οικονομικές οντότητες...

Η Ευρώπη είναι βουτηγμένη στα χρέη , την ανεργία και την ύφεση...

Ας διαλέξουμε εμείς τον άλλο δρόμο.

Εξ άλλου μας προσφέρουν απλόχερα αυτήν την ευκαιρία με την ξεροκεφαλιά , την αποικιοκρατική τους νοοτροπία και τα συνεχόμενα τους μνημόνια...

ΡΗΞΗ ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!

Πολιτικό (Express) Service στην εταιρία που χρωστά σε ΙΚΑ, Δημόσιο 290.000.000 ευρώ!


Ξεπερνώντας τα όρια των αρμοδιοτήτων του, ο προερχόμενος από τη Θεσσαλονίκη (όπου έχει την έδρα της η επιχείρηση) Δημήτρης Μάρδας παρενέβη (με επιστολή) στη διαμάχη της με τη θυγατρική της ΕΤΕ και μεταξύ άλλων, ζητά να της δοθούν δουλειές για να έχει έσοδα!

Με μία ασυνήθιστη ενέργεια ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας κομίζει υπουργική παρέμβαση σε επιχείρηση που χρωστάει εκατομμύρια στο Δημόσιο. Ξεπερνώντας τα όρια των αρμοδιοτήτων του, που είναι η παρακολούθηση και η πιστή εκτέλεση του Προϋπολογισμού, σαν να είναι νομικός εκπρόσωπος ή διοικητικό στέλεχος επιχείρησης αναλαμβάνει να προωθήσει τα αιτήματα της εταιρίας Express Service -που όπως παραδέχεται η ίδια η επιχείρηση χρωστάει περίπου 90.000.000 ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο και 200.000.000 ευρώ στο ΙΚΑ- και προσπαθεί να γεφυρώσει τις διαφορές της με τον όμιλο της Εθνικής Τράπεζας. Ο κ. Μάρδας, ο οποίος προέρχεται από τη Θεσσαλονίκη, πόλη όπου έχει την έδρα της η Express Servise, ζητάει, μεταξύ άλλων, να δοθούν και δουλειές στην Express Service με το επιχείρημα η εταιρία να έχει έσοδα για να πληρώσει τα χρωστούμενα.
Οπως αποκαλύπτει σήμερα η «κυριακάτικη δημοκρατία», ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απέστειλε επιστολή στην πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Τράπεζας κυρία Λούκα Κατσέλη στις 20 Απριλίου 2015.
Στην επιστολή αναφέρει:

«Σας αποστέλλω σχετικό υπόμνημα της γνωστής εταιρείας οδικής βοήθειας EXPRESS SERVICE, μέσα στο οποίο επισημαίνονται, εκτός των άλλων, τα πολλά και μακροχρόνια προβλήματα που ανέκυψαν από παρασιτικές και μη σύννομες ανταγωνίστριες εταιρείες, οι οποίες, ωστόσο, θάλπονται από τη θυγατρική εταιρεία της ΕΤΕ, Εθνική Ασφαλιστική, παρά τις εις βάρος της καταδικαστικές δικαστικές αποφάσεις.
Σημειώνω περαιτέρω ότι η συμπεριφορά αυτή της Εθνικής Ασφαλιστικής θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία, αλλά και την ύπαρξη της Express Service, με άμεση συνέπεια την απόλυση των 1.000 και πλέον εργαζομένων σ' αυτή αλλά και τη μη πληρωμή των προς το Δημόσιο και ΙΚΑ οφειλών μεγάλων χρηματικών ποσών. Σύμφωνα με τα όσα εκτίθενται ακολούθως, θα ήταν σκόπιμο, στο όνομα της προστασίας της απασχόλησης των 1.000 εργαζομένων, να εξετάσετε μία επωφελή συνεργασία στον τομέα της οδικής βοήθειας με την ασφαλιστική εταιρεία "Εθνική Ασφαλιστική", αποκαθισταμένης, έτσι, και της νομιμότητας στον κλάδο αυτό».

Απάντησε η νομική υπηρεσία

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας Λούκα Κατσέλη δεν απάντησε ευθέως στην επιστολή, αγνοώντας ουσιαστικά τα αιτήματα του κ. υπουργού. Η απάντηση ήρθε απευθείας από τη νομική υπηρεσία της τράπεζας -υπογράφεται από τον γενικό διευθυντή της νομικής υπηρεσίας Μιλτιάδη Σταθόπουλο- και αναφέρεται στο ιστορικό της δικαστικής διαμάχης.

Η επιστολή του κ. Μάρδα συνοδεύεται από συνοπτικό υπόμνημα, το οποίο περιλαμβάνει ένα εταιρικό προφίλ της Express Service και το ιστορικό της αντιδικίας με την Εθνική Ασφαλιστική, τη θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας.
Ο συντάκτης του συνοπτικού υπομνήματος (το περιεχόμενο του οποίου υιοθετεί ο υπουργός) αναφέρει ότι η αντιδικία μεταξύ της Εθνικής Ασφαλιστικής ξεκίνησε το 1996, ότι η Express Service προσέφυγε στη Δικαιοσύνη για αθέμιτο ανταγωνισμό και απαγορεύτηκε στην Εθνική Ασφαλιστική να προσφέρει οδική βοήθεια, αλλά δεν συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις των δικαστηρίων και εξακολουθεί να συνάπτει συμβάσεις οδικής βοήθειας.

Επίσης, αναφέρει ότι έγιναν πολλαπλές προσπάθειες εκ μέρους της Express Service συνεργασίας με την Εθνική Ασφαλιστική, αλλά ποτέ η Εθνική Ασφαλιστική δεν δέχτηκε τη συνεργασία και επισημαίνει ότι η Εθνική Ασφαλιστική συνεργαζόταν για πολλά χρόνια με επιχείρηση η οποία παραβίαζε τη σχετική ως προς την ύπαρξη των προϋποθέσεων νομοθεσία.

Ο συντάκτης του υπομνήματος συνεχίζει αναφέροντας: «Απεστάλησαν, ακόμη, εξώδικες διαμαρτυρίες στη διοίκηση της Εθνικής Ασφαλιστικής με κοινοποίηση στη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας ζητώντας συμμόρφωση με τον νόμο καθώς και πρόταση για συνεργασία. Μεταξύ άλλων, διαβεβαίωνε ότι όλα τα χρήματα που θα έδινε η Εθνική Ασφαλιστική για τις υπηρεσίες που θα πρόσφερε θα τα παρέδιδε κατευθείαν στο Δημόσιο και στο ΙΚΑ για να εξοφληθούν τα χρέη της, τα οποία ανέρχονται, στο μεν ΙΚΑ περίπου διακόσια εκατομμύρια ευρώ, στο δε Δημόσιο περίπου ενενήντα εκατομμύρια ευρώ».

«Διαβίβασα τα αιτήματα του σωματείου»

Η «κυριακάτικη δημοκρατία» επικοινώνησε με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Μάρδα, ο οποίος δήλωσε ότι απλώς διαβίβασε αιτήματα του σωματείου. Αναλυτικά η απάντηση του υπουργού έχει ως εξής:
«Η επιστολή σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί παρέμβαση προς την Εθνική Τράπεζα, απλώς διαβίβαση υπομνήματος με βάση αιτήματα του σωματείου των εργαζομένων της επιχείρησης. Η επιστολή, όπως άλλωστε αναφέρεται, είχε μοναδικό γνώμονα την προσπάθεια εξεύρεση λύσης για την προστασία της απασχόλησης των 1.000 εργαζομένων της εταιρίας και της διασφάλισης των εσόδων του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων από τη λειτουργία της εταιρίας. Μοναδικό θέμα του υπομνήματος, πέραν ενός σύντομου χρονικού, είναι η πρόταση συνεργασίας της Εθνικής Ασφαλιστικής με την Εxpress Service μέσω του στόλου των οχημάτων της δεύτερης, που θα βοηθούσε τη λειτουργία της εταιρίας, εξασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας αλλά και έσοδα για το Δημόσιο.

Σημειώνεται επίσης ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους γίνεται αποδέκτης αιτημάτων φορέων, επιχειρήσεων και απλών πολιτών, με διαδικασία έτοιμης φόρμας, και στη συνέχεια το αίτημα προωθείται προς τον αρμόδιο φορέα ή υπηρεσία του Δημοσίου για διερεύνηση και αναζήτηση λύσης. Η υπόθεση αυτή και το ενδιαφέρον για 1.000 εργαζομένους μια ιδιωτικής εταιρίας αποτελεί και μία απάντηση σε όσους κατηγορούν την κυβέρνηση ότι ενδιαφέρεται μόνον για τους δημοσίους υπάλληλους».

Χρήστος Ιωάννου

«Η Εθνική Ασφαλιστική έπρεπε να μας έχει καταβάλλει 2,9 δισ. με απόφαση του Πρωτοδικείου»

Στο υπόμνημα η Express Service ισχυρίζεται ότι με απόφαση Πρωτοδικείου «θα έπρεπε να καταβληθούν 2.900.000.000 (δύο δισεκατομμύρια εννιακόσια εκατομμύρια ευρώ) περίπου, για τις παραβιάσεις του διατακτικού της 743/09 αμετάκλητης απόφασης του Εφετείου Θεσσαλονίκης, εάν οι διεκδικήσεις συνεχιζόταν, από μέρους της Εταιρείας» και ότι έως τώρα «έχει κερδίσει όλα τα δικαστήρια και τα χρήματα που θα έδινε η Εθνική Ασφαλιστική δυνάμει των εκδοθεισών αποφάσεων, πήγαιναν κατευθείαν στο ΙΚΑ».

Επίσης, αναφέρεται ότι η κύρια και μοναδική αιτία που οφείλονται ποσά στο Δημόσιο και το ΙΚΑ είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός και ότι τα ποσά αυτά δεν είναι δυνατό να αποπληρωθούν εάν δεν δοθούν τα χρήματα από τις παραβιάσεις.
Προσθέτει ότι «το σωματείο των εργαζομένων της Express Service κατέθεσε μήνυση στις 7 Ιουνίου 2012 στην προϊσταμένη της εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών για όσα συμβαίνουν στον χώρο της οδικής βοήθειας, όπου παραβιάζεται σχεδόν ολοκληρωτικά ο νόμος 3651/2008 που αφορά την οδική βοήθεια», ότι «σύμφωνα με αδιάσειστα στοιχεία που έχουν παραδοθεί στη δικαιοσύνη, και τα οποία είναι από δημόσιες υπηρεσίες, ούτε η Εθνική Ασφαλιστική ούτε οι συνεργαζόμενες μαζί της εταιρείες οδικής βοήθειας λειτουργούν σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία...» και ότι «οι νομικοί που συνέταξαν τις μηνύσεις του Σωματείου, αλλά και του ιδιοκτήτη της, ισχυρίζονται ότι οι διοικήσεις της Εθνικής Ασφαλιστικής έχουν υποπέσει σε μεγάλα αδικήματα, επειδή δεν υπάκουσαν στο διατακτικό της απόφασης της 743/09 του Εφετείου Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η Εθνική Ασφαλιστική να υποχρεωθεί σε καταλογισμό πολύ μεγαλύτερων χρηματικών ποσών, ενώ παράλληλα παραπλανούν τους πελάτες τους στον τομέα της οδικής βοήθειας, επειδή η επιχείρηση με την οποία συνεργάζονται, όπως έχει αποδειχθεί από την αρμόδια κρατική υπηρεσία, δεν διαθέτει ούτε τα μέσα ούτε το προσωπικό που ορίζει με σαφήνεια ο νόμος 3651/2008 της οδικής βοήθειας».

Αφού λοιπόν αναφέρεται σε «μεγάλα αδικήματα», σε «παραβιάσεις» κ.λπ., το υπόμνημα καταλήγει ως εξής: «Είναι προφανές ότι ο σκοπός δεν είναι η ποινικοποίηση της στάσεως των διοικήσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής. Αντίθετα, ενδιαφέρει, τα μέγιστα, η καλή συνεργασία, μαζί τους, ώστε και η λειτουργία της επιχείρησης της Express Service να επανέλθει όπως λειτουργούσε πριν από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και να καταστεί δυνατή η αποπληρωμή των οφειλών κυρίως προς το Δημόσιο, το ΙΚΑ και τους εργαζομένους...».

Το παιδί του συνεργείου που με δανεικά έκτισε μια αυτοκρατορία

Η ζωή σαν παραμύθι του Ι. Ραπτόπουλου από την Βουγιουκλάκη και τον «Ιππότη της Ασφάλτου» στις συλλήψεις για χρέη

Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι πρωταγωνιστής σε αμερικανική κινηματογραφική ταινία. Εζησε, άλλωστε, μια ζωή που πολλοί ζήλευαν όταν ήταν στο απόγειό του, προτού οι οφειλές προς το Δημόσιο και το ΙΚΑ αρχίσουν να τον οδηγούν συχνά πυκνά στην Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος, το αφεντικό της Express Service, ξεκίνησε από το τίποτα και κατάφερε να φτιάξει μια αυτοκρατορία, που τα τελευταία χρόνια λύγισε υπό το βάρος των χρεών. Ο ίδιος έχει δηλώσει επανειλημμένα θύμα του παραλογισμού του Ελληνικού Δημοσίου, διεκδικώντας την επιστροφή ΦΠΑ πολλών εκατομμυρίων ευρώ, που, όπως λέει, κατέβαλε ενώ δεν ήταν υποχρεωμένος. Πλέον ακόμα και ο ίδιος έχει χάσει τον λογαριασμό των συλλήψεών του για οφειλές, που δεν αποτελούν πια είδηση. Τελευταία φορά συνελήφθη στις 5 Μαΐου για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών ύψους 1.350.000 ευρώ, έναν τύπο οφειλής που κάποια χρόνια πριν θα έμοιαζε με κακόγουστο αστείο για τον Γιάννη Ραπτόπουλο, ο οποίος, γνωστός για τη γαλαντομία του, είχε τους εργαζομένους στα όπα όπα και, όπως συνήθιζε να λέει, «τους πλήρωνε καλύτερα ακόμα κι από τον ίδιο, για να αισθάνονται την εταιρία σπίτι τους». Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως κάποια στιγμή θα ξεκινούσαν οι καθυστερήσεις στις πληρωμές και ο γνωστός με τον χαρακτηρισμό «μπαρμπα-Γιάννης» θα άφηνε ανασφάλιστο το προσωπικό του.

Η ζωή του Γιάννη Ραπτόπουλου είναι το απόλυτο αμερικανικό όνειρο. Ξεκινά την καριέρα του από ένα μικρό συνεργείο αυτοκινήτων στην οδό Κωνσταντινουπόλεως μαζί με έναν φίλο του. Γρήγορα, όμως, κάνει το επόμενο βήμα, αφού γυρίζοντας από ένα ταξίδι στη Γερμανία φέρνει στις «αποσκευές» του την ιδέα της οδικής βοήθειας. Παίρνει δανεικά από τρεις φίλους του για να θέσει σε εφαρμογή τα σχέδιά του και αφήνει τη φόρμα του συνεργείου για το κοστούμι του επιχειρηματία. Το 1975 φτιάχνει την Express Service. Τα δανεικά επιστρέφονται σε έξι μήνες και ο Γιάννης Ραπτόπουλος ξεκινά την απογείωση. Χαμηλών τόνων, εσωστρεφής και διακριτικός, είναι από την πρώτη στιγμή σκληρός στη δουλειά. Αν και δεν του αρέσει η προβολή, ξέρει καλά το παιχνίδι της για τις ανάγκες της εταιρίας του και δεν διστάζει να επιστρατεύσει σταρ εγχώριου και διεθνούς βεληνεκούς γι' αυτό. Πρώτη είναι η Αλίκη Βουγιουκλάκη, που αφήνει εποχή με το διαφημιστικό για τον αριθμό κλήσης της Express Service «154»: «Οταν έχω πρόβλημα, κανένα πρόβλημα. Καλώ την πιο γρήγορη της Ευρώπης. 154 κι έφτασε». Ακολουθεί ο Αμερικανός ηθοποιός Ντέιβιντ Χέισελχοφ με τον θρυλικό «Κιτ» του σίριαλ «Ο ιππότης της ασφάλτου». «Μάικ έχω πρόβλημα» λέει ο Κιτ, που μένει σε ορεινή περιοχή κοντά στη Θεσσαλονίκη, και ο Χέισελχοφ καλεί τον «μεγαλύτερο οργανισμό βοήθειας, τον μεγαλύτερο της Ευρώπης». Και όταν φτάνει ταχύτατα, τον ευχαριστεί σε σπαστά ελληνικά: «Ευκαριστώ, Express Service».
Η οδική βοήθεια, όμως, δεν είναι αρκετή για τον Γιάννη Ραπτόπουλο, που το 1992 ξεκινά το ιατρικό κέντρο της Express Service, την αρχή των δεινών για τον όμιλό του -όπως λένε αυτοί που τον έζησαν-, αφού τον φέρνει στο στόχαστρο του ιατρικού κυκλώματος.
Στα τέλη της δεκαετίας του '90 ξεκινά η δικαστική διαμάχη του με κρατικές, κυρίως, ασφαλιστικές εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας δωρεάν, στο πλαίσιο των ασφαλιστικών πακέτων τους. Ο αθέμιτος ανταγωνισμός που επικαλείται πλήττει την εταιρία του και τα πρώτα οικονομικά προβλήματα κάνουν την εμφάνισή τους. Αν και δικαιώνεται, δεν παίρνει ποτέ τις αποζημιώσεις-μαμούθ που του επιδικάζονται.

Οι γρανίτες, οι παντόφλες και οι ανυπάκουοι δημοσιογράφοι

Το 1997 ο Γιάννης Ραπτόπουλος μπαίνει στα εκδοτικά πράγματα της βόρειας Ελλάδας. Οι εμβληματικοί τίτλοι «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» προσφέρονται προς πώληση και ο γνωστός για τα τοπικιστικά αισθήματά του «μπαρμπα-Γιάννης» μπαίνει στον πειρασμό, για να μην πέσουν στα χέρια της Αθήνας. Το κτίριο της «Μακεδονίας» στην οδό Μοναστηρίου, απαρχαιωμένο και παρατημένο, παίρνει στα χέρια του άλλη λάμψη, που αντανακλάται παντού: στους γρανίτες που τοποθετούνται, στις διαφημίσεις με τα περιστέρια που προαναγγέλλουν την έλευση των δύο εφημερίδων, στον ενθουσιασμό που επικρατεί στις τάξεις των δημοσιογράφων. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος, νυχθημερόν στις προετοιμασίες του νέου ξεκινήματος, εμφανίζεται συχνά πυκνά με... παντόφλες στα γραφεία, βγάζοντας το προφίλ του απλού ανθρώπου. Ερχεται, όμως, συχνά και σε ρήξη με τους δημοσιογράφους, που δεν ταιριάζουν με την αντίληψη που έχει ο ίδιος για την εργασιακή συμπεριφορά. Πάντως, η περίοδος Ραπτόπουλου κατά κοινή ομολογία είναι μία από τις ελάχιστες στην ιστορία του εκδοτικού συγκροτήματος που οι εργαζόμενοι πληρώνονται στην ώρα τους. Αν και οι επιδόσεις των εφημερίδων δεν είναι αυτό που φαντάζεται, η επένδυση τού βγαίνει σε καλό, αφού το 2000 πουλά το συγκρότημα στους επόμενους, Σαχπατζίδη, Ρήγα, Ρεμαντά, βγάζοντας μάλιστα σημαντικό κέρδος.
Και βέβαια, μια μυθιστορηματική ζωή δεν θα μπορούσε να μην υποστηρίζεται και από την ανάλογη κατοικία. Πολύ μελάνι έχει χυθεί για την πολυτελή βίλα του στους Ελαιώνες, με την ολυμπιακών διαστάσεων πισίνα, το ελικοδρόμιο και το παρεκκλήσι, τους ψηλούς τοίχους που κρατούν μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα αλλά και τα αξιόλογα έργα τέχνης που κοσμούν το εσωτερικό της.

Τα ασθενοφόρα-χειρουργεία

Την περίοδο 1999-2000 κλείνει καινούργια ασθενοφόρα και ένα αεροπλάνο εξοπλισμένο ακόμα και με χειρουργείο. Δεν βγαίνουν, όμως, ποτέ στην κυκλοφορία. Οι πιέσεις είναι μεγάλες, οι ανταγωνιστές οργιάζουν και η διαμάχη με το επίσημο κράτος ξεκινά. Πληγωμένος, όπως υποστηρίζουν οι φίλοι του, από τη συμπεριφορά των παλαιών πολιτικών φίλων του, αρχίζει το 2001 να μην πληρώνει το ΙΚΑ, ενώ το 2005 εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα με τις πληρωμές των εργαζομένων. Ανθρωποι που τον έχουν ζήσει τονίζουν πως οι υπερεξουσίες που έδωσε στα δυο του παιδιά, στον Κυριάκο και στον Παναγιώτη, μέσα στον όμιλο ήταν λάθος.
Μεταξύ των βραχύβιων επιχειρηματικών εγχειρημάτων της οικογένειας Ραπτόπουλου είναι και η δισκογραφική εταιρία track 7 στην Αθήνα, η οποία ανοίγει το 2003 και κλείνει το 2007.
Στις 20 Νοεμβρίου του 2012 αρχίζουν οι σοβαρές περιπέτειες του Γιάννη Ραπτόπουλου, που συνεχίζονται έως σήμερα. Συλλαμβάνεται για χρέη προς το Δημόσιο, που ξεπερνούν τα 7.800.000 ευρώ, αλλά και για τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ.

http://www.dimokratianews.gr/

Απόλυτα επιτυχημένη η εκδήλωση του ΦΟΤ στο πάρκο (Ιωαννίνων & Τυμφρηστού)




Μεγάλη ανταπόκριση από τη γειτονιά στην εκδήλωση του ΦΟΤ για το τέλος της αγωνιστικής περιόδου. Μια εκδήλωση που ξεκίνησε με αθλητικές δραστηριότητες και βραβεύσεις για τα τμήματα υποδομής του Συλλόγου και συνεχίστηκε με μια πολύ ζωντανή συζήτηση παρουσία του δημάρχου και των αντιδημάρχων καθαριότητας και τεχνικών υπηρεσιών. Συζήτηση που ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη των κατοίκων για να ζωντανέψει ξανά το πάρκο, να αποτελέσει το στέκι της συνοικίας, στέκι αθλητισμού, πολιτισμού και κοινωνικής συναναστροφής. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με λαϊκό και ρεμπέτικο γλέντι με τη συμμετοχή της αντιφασιστικής πρωτοβουλίας "σβήστε τους".Ο ΦΟΤ δεσμεύτηκε να συνεχίσει τέτοιες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τους κατοίκους της γειτονιάς μέχρι να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Οι «κορυφαίοι οικονομολόγοι», η ΕΕ και ο μπαμπούλας της δραχμής

ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Από καιρό σε καιρό βγαίνουν διάφοροι «κορυφαίοι» οικονομολόγοι, είτε ανήκοντες στην κυριαρχούσα νεοφιλελεύθερη σχολή των οικονομικών, είτε εναλλακτικά, σε μια δήθεν προοδευτική «Κεϋνσιανή άποψη», είτε ακόμη και διάφοροι «Μαρξιστές» οικονομολόγοι, για να τρομοκρατήσουν τον λαό για τη βιβλική καταστροφή που δήθεν θα φέρει η έξοδος από την ΕΕ και την Ευρωζώνη. Σήμερα βγήκαν κάποιοι από την πρώτη κατηγορία, οι οποίοι βέβαια οφείλουν τα… Νόμπελ τους καθώς και τις έδρες τους στα Πανεπιστήμια «περιωπής» (MIT, LSE, Yale κ.λπ. —δηλαδή τα Πανεπιστήμια που σήμερα κατ’ εξοχήν παίζουν τον ρόλο ιδεολογικών οργάνων της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης) για να μας πουν, όπως και το άθλιο συστημικό κόμμα των μίντια, το ΠΟΤΑΜΙ, ότι οποιαδήποτε συμφωνία να υπογράψουμε θα ήταν καλύτερη από την δραχμή!

Και αυτό με βάση «επιχειρήματα» που για κάποιον που είχε σπουδάσει στα ίδια Πανεπιστήμια (όπως ο υπογράφων) τη δεκαετία του ’60 θα εθεωρούντο της… πλάκας. Μεταξύ όμως της δεκαετίας του ’60 και της σημερινής δεν έγιναν βέβαια τεράστιες …ανακαλύψεις στην Οικονομική «επιστήμη», πρώτα πρώτα γιατί τα οικονομικά απλά δεν είναι επιστήμη, με την έννοια των ‘σκληρών’ θετικών επιστημών. Τα οικονομικά, ιδιαίτερα αυτά που διδάσκονται στα πανεπιστήμια «περιωπής», απλά εκφράζουν το κυρίαρχο κοινωνικό παράδειγμα, που τότε, πριν τη παγκοσμιοποίηση και την ουσιαστική κατάργηση του κράτους-έθνους ήταν το Κεϋνσιανό (προσδιορισμός του μεγέθους παραγωγής και απασχόλησης με βάση κυρίως την εσωτερική συνολική ζήτηση και το εθνικό νόμισμα που επέτρεπαν την επίτευξη στόχων πλήρους απασχόλησης, αναδιανομής εισοδήματος ακόμη και την παραγωγή και αναπαραγωγή του κοινωνικού κράτους). Όμως, με την παγκοσμιοποίηση και την βαθμιαία εξαφάνιση της εθνικής και οικονομικής κυριαρχίας, ιδιαίτερα μέσα σε θεσμούς όπως η ΕΕ, άνοιξαν και απελευθερώθηκαν οι αγορές εμπορευμάτων, κεφαλαίου και εργασίας (όπως καθιέρωσε θεσμικά και η Συνθήκη Μάαστριχτ) που σήμαινε ότι η ανταγωνιστικότητα έγινε το κυρίαρχο κριτήριο παραγωγής και απασχόλησης και όχι οι κοινωνικές ανάγκες, τις όποιες σε ένα σημαντικό βαθμό επιχειρούσε να καλύψει το Κεϋνσιανό έθνος-κράτος. Η ιδεολογία που εξέφραζε το νέο κοινωνικό παράδειγμα ήταν η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία που είναι σήμερα κυρίαρχη σε κάθε οικονομικό πανεπιστήμιο στον κόσμο, ενώ οι Κεϋνσιανοί οικονομολόγοι που ήταν κάποτε κυρίαρχοι στις οικονομικές έδρες, αν καταφέρουν ν’ αποκτήσουν μια έδρα σε Πανεπιστήμιο, απλώς παίζουν το ρόλο της εξαίρεσης που επιβεβαιώνει τον κανόνα, όπως τη δεκαετία του ’60 αντίστοιχο ρόλο έπαιζαν οι Μαρξιστές οικονομολόγοι που σήμερα είναι ‘είδος υπό εξαφάνιση’ στα Πανεπιστήμια.

Έτσι οι κορυφαίοι νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι μας λένε ότι η αποδοχή της συμφωνίας που μας επιβάλλουν οι «εταίροι» είναι μονόδρομος γιατί η εναλλακτική λύση (δηλαδή η ρήξη και η χρεοκοπία) οδηγούν στην ολική καταστροφή, όχι μόνο με δραχμή αλλά και με Ευρώ. Αλλά, όπως ακόμη και πρωτοετείς φοιτητές οικονομικών ξέρουν, οποιαδήποτε οικονομική θεωρία στηρίζεται σε κάποιες υποθέσεις, με βάση τις οποίες, με ορθολογική ή/και εμπειρική ανάλυση βγαίνουν κάποια συμπεράσματα. Με εναλλακτικές υποθέσεις βγαίνουν εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα, όπως για παράδειγμα συνέβαινε ιστορικά με το ορθόδοξο σε σχέση με το Μαρξιστικό παράδειγμα. Για παράδειγμα, οι «κορυφαίοι» Έλληνες νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι, ξεκινούν με μια ρητή θεμελιακή υπόθεση και πολλές υπόρρητες υποθέσεις για να βγάλουν τα συμπεράσματα της καταστροφής. Η ρητή θεμελιακή υπόθεση είναι :

«Φτάσαμε στο τέλος της πολύμηνης διαπραγμάτευσης με ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας στο κράτος και στον ιδιωτικό τομέα και με τεράστια αβεβαιότητα. Εάν δεν γίνει άμεσα συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους, η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει μέσα στο ευρώ ή έξω από το ευρώ”.[1]

Η υπόθεση αυτή είναι βέβαια ότι έχουμε “ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας” στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και συνακόλουθα “τεράστια αβεβαιότητα”. Όμως, γιατί άραγε έχουμε αυτή την ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας; Ήταν κάποιο… θέλημα Θεού η μήπως γιατί δεν έχουμε πια ούτε οικονομική ούτε εθνική κυριαρχία από τότε που ενσωματώθηκε η χώρα στην ΕΕ και μετά στην Ευρωζώνη; Γιατί άραγε η ρευστότητα της χώρας να καθορίζεται «απέξω», από την Υπερεθνική Ελίτ και τους “θεσμούς” της (ΕΚΤ, ΔΝΤ και Κομισιόν κλπ), και όχι από εμάς τους ίδιους; Και μήπως άραγε τα “διαρθρωτικά προβλήματα” από τα οποία υποφέρει η Ελληνική οικονομία και οδήγησαν στη χρεοκοπία και την καταστροφή δεν οφείλονται απλά στις δικές μας διεφθαρμένες ελίτ που δανειζόντουσαν αβέρτα για να δημιουργήσουν τη φούσκα της “ισχυρής Ελλάδας” αλλά — και κυρίως — στο άνοιγμα και απελευθέρωση των αγορών που ανέφερα, πράγμα που συνεπάγεται ότι αναγκαία (αλλά όχι και επαρκής) συνθήκη για να βγούμε από την καταστροφή αποτελεί η άμεση έξοδος από ΕΕ και Ευρώ και η υιοθέτηση πολιτικών οικονομικής αυτοδυναμίας έξω από τον ΠΟΕ κλπ;[2]

Ας δούμε όμως και τις υπόρρητες υποθέσεις των κορυφαίων Ελλήνων νεοφιλελεύθερων οικονομολόγων, με τις οποίες δικαιολογούν το συμπέρασμα της ολικής καταστροφής:

Η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ θα ήταν ολική καταστροφή, με κατάρρευση των τραπεζών από αθρόες αναλήψεις, μεγάλο πληθωρισμό, τεραστία μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων, ελλείψεις σε βασικά αγαθά και περιθωριοποίηση της χώρας.[3]

Όμως, γιατί άραγε η έξοδος από το Ευρώ θα σημαίνει κατάρρευση των Τραπεζών από αθρόες αναλήψεις (“επιχείρημα” που επαναλαμβάνει με το συνηθισμένο ύφος του των εκατοντάδων καρδιναλίων και ο μιντιακός —αλλά και «ριζοσπάστης»— κορυφαίος, επίσης, οικονομολόγος Βαρουφάκης που με το ίδιο ύφος υποστηρίζει οποιαδήποτε μπαρούφα του κατέβει); Η υπόρρητη υπόθεση εδώ βέβαια είναι ότι η εισαγωγή εθνικού νομίσματος θα γινόταν σε μια νύχτα, χωρίς την πολύμηνη προετοιμασία που απαιτείται τόσο για το τεχνικό μέρος όσο και για τη προετοιμασία του λαού ο όποιος έχει υποστεί μαζική πλύση εγκέφαλου ότι δεν υπάρχει… ζωή έξω από την ΕΕ και την Ευρωζώνη. Και αυτό ενώ Ευρω-γλυφτάκοι βουλευτές σε όλα τα κόμματα (εκτός ΚΚΕ), δεν διστάζουν να μιλούν για το πλήγμα στην ΕΕ και την Ευρωζώνη που θα φέρει η έξοδος της Ελλάδας, λες και ορκίστηκαν πίστη στις συνθήκες της ΕΕ, και όχι στο Ελληνικό Σύνταγμα. Ανάλογα, ο νέος Πρόεδρος Δημοκρατίας, εκλεκτός του συντρόφου Τσίπρα, δίνει την εντύπωση ότι εκλεχτηκε όχι για να στηρίζει τα συμφέροντα του Ελληνικού λαού που λιμοκτονεί κατά εκατοντάδες χιλιάδες και αυτοκτονεί κατά δεκάδες χιλιάδες μέσα στην ΕΕ, αλλά για να στηρίξει, κατ’αρχήν, το “Ευρωπαϊκό οικοδόμημα” των ελίτ, που το βαφτίζει μάλιστα και “πατριωτικό καθήκον”! Κάτι βέβαια που, από όσο γνωρίζω, κανένας άλλος σεβόμενος εαυτόν και το αξίωμα του ανώτατος Αρχων σε άλλη χώρα της ΕΕ δεν έχει κάνει, εκτός ίσως απο αυτούς που προΐστανται των άθλιων προτεκτοράτων της ΕΕ στη Βαλτική, καθώς και ο προεδρεύων του εγκληματικού Ευρω-φασιστικού καθεστώτος στην Ουκρανία, Ποροσένκο…

Φυσικά, είναι θέμα πολιτικής βούλησης και προετοιμασίας να έχουν παρθεί όλα εκείνα τα απαιτούμενα μέτρα ώστε να μην γίνουν αθρόες αναλήψεις από τα ΑΤΜ (έλεγχοι κεφαλαίων και μεγίστου ποσού αναλήψεων) και να μην γίνει κατάρρευση Τραπεζών, οι οποίες άλλωστε δεν είναι θέλημα Θεού να είναι ιδιωτικοποιημένες! Το ίδιο ισχύει για το «επιχείρημα» του μεγάλου πληθωρισμού και της τεράστιας μείωσης της αγοραστικής δύναμης “των Ελλήνων” που επικαλούνται οι κορυφαίοι Έλληνες νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι —αλλά και «Κεϋνσιανοί» και «Μαρξιστές» οικονομολόγοι. Είναι αυτονόητο βέβαια ότι αν οι αγορές αφεθούν ελεύθερες θα καταλήξουμε σε πληθωρισμό, και όχι μόνο. Αλλά γιατί άραγε πρέπει οι αγορές να είναι ελεύθερες; Είναι άλλο ένα Θεϊκό θέλημα και αυτό; Γιατί άραγε αν γινόταν αναδιάρθρωση της παραγωγής με πολιτικές οικονομικής αυτοδυναμίας, ώστε να καλύπτουμε όσες ανάγκες μπορούμε με Ελληνικά προϊόντα και όσες δεν μπορούμε με εισαγόμενα, που θα καλυπτόντουσαν από τις εξαγωγές υπηρεσιών (κυρίως του Τουρισμού αλλά και πλεονασμάτων από την αγροτική παραγωγή) δεν θα μπορούσαμε να καλύπτουμε τις ανάγκες μας χωρίς τεράστιο πληθωρισμό; Οπότε βέβαια δεν θα τίθετο και θέμα μείωσης της αγοραστικής δύναμης των “Ελλήνων”, αλλά απλά των βολεμένων Ελλήνων, που θα έπρεπε, μέσω μιας πραγματικά προοδευτικής φορολογίας, να πληρώσουν για την καταστροφή που μας έφεραν όλα αυτά τα χρόνια.[4] Τέλος γιατί άραγε η έξοδος από την ΕΕ θα οδηγούσε σε “ελλείψεις σε βασικά αγαθά”; Δηλαδή πριν να ενσωματωθεί η χώρα στην ΕΕ είχε ελλείψεις σε βασικά αγαθά, (τις οποίες δεν γνωρίζω), ενώ σήμερα, μετά τη συνακόλουθη καταστροφή της παραγωγικής μας δομής, «καλύφθηκαν» όλες οι «ελλείψεις» με τον δανεισμό και την αναπόφευκτη χρεωκοπία;

Και καταλήγουν οι “κορυφαίοι”:

Η συμφωνία της τελευταίας στιγμής θα είναι μέτρια και χωρίς τις απαιτούμενες διαρθρωτικές αλλαγές. Αλλά θα είναι κατά πολύ υπέρτερη σε σύγκριση με το χάος της χρεοκοπίας και της δραχμής. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να την υπογράψει άμεσα!.

Έτσι, παίζοντας εδώ σαφώς τον ρόλο ιδεολογικού οργάνου της Υπερεθνικής Ελίτ και των θεσμών μας, καλούν, σαν τον άθλιο Στ. Θεοδωράκη και τους συν αυτώ αρχολίπαρους του Ποταμιού, να δεχτούμε ό,τι μας προσφέρουν οι ξένες ελίτ σε συνεργασία με τις Ελληνικές, ανεξάρτητα από το εάν αυτό θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει τη σημερινή καταστροφή! Και φυσικά δεν τους απαλλάσσει των ευθυνών ότι μπορεί κάποια “αριστερή” κυβέρνηση εθνικής μειοδοσίας να δεχτεί παρόμοια συμφωνία, έστω και αν το κάνει μετά από κάποιο ψευτοδημοψήφισμα, όπου θα έχει φροντίσει να μην μπεί καν θέμα εξόδου από την ΕΕ.

Όμως, στον μαζικό αποπροσανατολισμό παίζουν καθοριστικό ρόλο τόσο οι αντίστοιχοι ψευτο-Κεϋνσιανοί και στη πραγματικότητα σοσιαλφιλελεύθεροι οικονομολόγοι, ή οι αντίστοιχοι “αριστεροί”, τύπου Βαρουφάκη και Σταθάκη, αλλά και οι ακόμη πιο “αριστεροί”, τύπου Μηλιού, Τσακαλώτου, Βατικιώτη κλπ. Δηλαδή όλοι αυτοί που δεν αμφισβητούν την ίδια την ένταξη μας στην ΕΕ και τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση αλλά παραπλανούν ότι δήθεν θα μπορούσε να υπάρξει μια άλλη ΕΕ η ακόμη και μια άλλη καλή παγκοσμιοποίηση, αρκεί να ανέβουν οι «προοδευτικές» δυνάμεις και να καταφέρουμε να μειώσουμε το Χρέος. Όλοι αυτοί εξαπατούσαν τον Ελληνικό λαό ότι για όλα φταίνε οι κακοί Σόιμπλε, Μέρκελ, δανειστές κλπ και όχι η ίδια η ΕΕ που μας στέρησε κάθε οικονομική και εθνική κυριαρχία. Όλα αυτά τα καραγκιοζιλίκια που γίνονται επί 5 μήνες τώρα με τις δήθεν σκληρές διαπραγματεύσεις και η σημερινή κατάληξη τους είχαν αναλυθεί στη σχετική αρθρογραφία μου από την αρχή της κρίσης.[5] Και αυτό δεν ήταν βέβαια προφητεία αλλά απλή ανάλυση των αντικειμενικών οικονομικών και πολιτικών συνθηκών μέσα στην ΕΕ. Η εξαπάτηση των ψευτο-Κεϋνσιανών, στους οποίους ανήκουν και οι “προοδευτικοί” Νομπελίστες τύπου Κρούγκμαν και τα εδώ παπαγαλάκια του, θεμελιώνεται στο βασικό ψέμα ότι ακόμη ζούμε στην εποχή του έθνους-κράτους, οπότε και μόνο μπορούν να εφαρμοστούν παρόμοιες Κεϋνσιανές πολιτικές. Γι’ αυτό και αποδίδουν την καταστροφή στις πολιτικές λιτότητας, οι οποίες όμως στη πραγματικότητα δεν είναι πάρα οι αναπόφευκτες πολιτικές που μπορούν να εφαρμόσουν, (ιδιαίτερα οι ημιπεριφερειακές χώρες σαν την Ελλάδα) για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα τους. Και αυτό, διότι οι χώρες αυτές αναγκαστικά στηρίζονται στις ξένες επενδύσεις για τον σκοπό αυτό (δηλαδή στο ξεπούλημα του κοινωνικού τους πλούτου μέσω των ιδιωτικοποιήσεων) αντίθετα με τις χώρες του κέντρου (κυρίως της “Ομάδας των 7”) που διαθέτουν τεράστια υπερεθνική οικονομική και πολιτική εξουσία.

Τέλος, για ανάλογους λόγους δεν αποτελεί βέβαια διέξοδο από τη καταστροφή η απλή έξοδος από το Ευρώ, αλλά όχι και την ΕΕ. Η “λύση” αυτή αν δεν υποστηρίζεται εκ του πονηρού από οικονομικά κέντρα που έχουν επενδύσει σε παρόμοιο ενδεχόμενο, υποστηρίζεται από δήθεν Μαρξιστές οικονομολόγους (Λαπαβίτσας κ.α.), οι οποίοι επίσης δεν θέλουν ν’ αμφισβητήσουν την παγκοσμιοποίηση και την ΕΕ —παρόλο που παρόμοια λύση θα ήταν εξίσου καταστροφική. Και αυτό, διότι πάλι η οικονομία μας θα έπρεπε να έχει ανοικτές και απελευθερωμένες αγορές (λόγω Μάαστριχτ κλπ), για να μην αναφέρω και τη συνθήκη του Δουβλίνου, με την οποία οι χώρες του κέντρου μάς επέβαλαν να μαζεύουμε τους εκατονταδες χιλιάδες πρόσφυγες που δημιούργησαν οι εγκληματικοί τους πόλεμοι κλπ, για να μην τους φορτωθούν οι ίδιοι, παρόλο που είναι οι πραγματικοί υπαίτιοι της εξαθλίωσης τους! Όμως, οι ανοικτές και απελευθερωμένες αγορές κάνουν τις πολιτικές αυτοδυναμίας απαγορευτικές και έτσι η χώρα θα συνέχιζε να εξαρτιέται από τις αγορές για την αναδιάρθρωση της παραγωγικής δομής, σύμφωνα με τις ανάγκες των αγορών και αυτών που τις ελέγχουν (δηλαδή των πολυεθνικών και αυτών που ωφελούνται από την παγκοσμιοποίηση) και όχι βέβαια σύμφωνα με τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων που είναι τα κύρια θύματα της παγκοσμιοποίησης και αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού, η οποία σήμερα στραγγαλίζεται.

Επομένως, ακόμη και αν ο ΣΥΡΙΖΑ το παίξει ηρωικά μαχόμενος τις προσεχείς μέρες και εβδομάδες, για να επιτύχει την πλήρη εξαπάτηση των λαϊκών στρωμάτων ώστε να δεχτούν το τελικό ξεπούλημα —ίσως μετά από κάποια (συμφωνημένη με τους δανειστές) προσωρινή στάση πληρωμών, μέσα στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, η οποία θα οδηγήσει και σε κάποια μείωση του Χρέους— το αντάλλαγμα θα είναι πολύ βαρύ για τα λαϊκά στρώματα ώστε να τους διαφύγει, αφού θα συνεπάγεται την αποδοχή όλων των «μεταρρυθμίσεων» που επιβάλλει η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση: «ελαστικές» σχέσεις εργασίας που θα οδηγήσουν στην Κινεζοποίηση του εργατικού μας δυναμικού, μαζικό ξεπούλημα του κοινωνικού μας πλούτου, άγριο πετσόκομμα μισθών και συντάξεων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ουσιαστική κατάργηση και των τελευταίων υπολειμμάτων κοινωνικού κράτους (εξάρθρωση ΕΣΥ, δημόσιας παιδείας κλπ. Τότε, το ΣΥΡΙΖΕΪΚΟ, μαζί με την «απελευθερωμένη» ΕΡΤ, θα πανηγυρίζει την περιφανή «νίκη» που θα οδηγήσει στη μονιμοποίηση της Μεξικανοποίησης της χώρας και τον εξανδραποδισμό μας σαν λαού, ενώ οι ξένες και ντόπιες ελίτ θα έχουν πετύχει απόλυτα τον αρχικό στόχο τους, όταν προώθησαν τη «λύση ΣΥΡΙΖΑ»: τον νεοφιλελεύθερο «εκσυγχρονισμό» της Ελλάδας και την πλήρη ενσωμάτωση της στη Νέα Διεθνή Τάξη της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, μέσα μάλιστα από κυβέρνηση που θα τον ‘νομιμοποιούσε’ και από «αριστερά», αφού τα κόμματα εξουσίας είχαν πια φθαρεί ανεπανόρθωτα…Περιττό να προσθέσω ότι στην περίπτωση αυτή η Ελληνική «Αριστερά» θα έχει την τύχη της ανάλογης Ευρωπαικής, που ήδη έχει εκλείψει, ενώ τα “αριστερά” κόμματα (όπως και τα αντίστοιχα οικολογικά) παίζουν απλά ρόλο δεκανικιού (με το αζημίωτο βέβαια!) της ΕΕ…

Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι μόνο η Οργάνωση “από τα κάτω” ενός λαϊκού Μετώπου Εθνικής και Κοινωνικής Απελευθέρωσης (ΜΕΚΕΑ), με στόχο την οικονομική και εθνική κυριαρχία, μέσα από την ίδρυση μιας αυτοδύναμης οικονομίας έξω από ΕΕ, Ευρώ, ΠΟΕ, ΝΑΤΟ κλπ, θα μπορούσε να μας οδηγήσει έξω από την καταστροφή . Στο μέτωπο αυτό θα μετείχαν όλα τα λαϊκά στρώματα που θα δεχόντουσαν τα αιτήματα ενός Μετώπου σαν το ΜΕΚΕΑ όπου κάθε πατριώτης, (αριστερός, δεξιός, κομμουνιστής η Χριστιανός) θα μετείχε σε αυτό, όπως στο παλιό ΕΑΜ, με βασικό στόχο την Κοινωνική και Εθνική Απελευθέρωση μας.

[1] “Συμφωνία άμεσα”, Καθημερινή, 14/6/2015

http://www.kathimerini.gr/819339/article/epikairothta/politikh/symfwnia-amesa

[2] Τάκης Φωτόπουλος, Η Ελλάδα ως προτεκτοράτο της Υπερεθνικής Ελίτ, (Γόρδιος 2010).

http://www.inclusivedemocracy.org/fotopoulos/greek/grbooks_gordios_EE_2010/grbooks_gordios_EE_2010.htm

[3] «Συμφωνία άμεσα», ο.π.

[4] Βλ. Έκκληση ΜΕΚΕΑ

http://www.antipagkosmiopoihsh.gr/2014/02/25/ekklisi-gia-ena-laiko-metopo-kinonikis-ke-ethnikis-apeleftherosis-i-10-stochi-ke-protasi-organotikou/

[5] βλ. Τάκης Φωτόπουλος, Το Χρονικό της Καταστροφής, 2010-2015:

Από ΠΑΣΟΚ/ΝΔ στον ΣΥΡΙΖΑ–αλλάζουν τα πράγματα για να μείνουν ίδια (Γόρδιος, τέλη Ιούνη, 2015)

ΠΗΓΗ: http://www.antipagkosmiopoihsh.gr/2015/06/15/oi-korifaioi-oikonomologoi-i-ee-kai-o-mpampoulas-tis-draxmis/

Αρχείο Τάκη Φωτόπουλου: http://www.inclusivedemocracy.org/fotopoulos/

Περιεκτική Δημοκρατία: http://www.periektikidimokratia.org/

Διαβάστε επίσης:

“We are the World”…Order, μας τραγουδάει το ΝΑΤΟ, αγκαλιά με την «Αριστερή Κυβέρνηση»

«Ο Τσίπρας χειρότερος και από την Θάτσερ» λένε οι μεταλλεργάτες στο Πέραμα
Η ληστρική αντιπροσωπευτική «Δημοκρατία» σε όλο της το μεγαλείο: Βρετανικές Εκλογές 2015