Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Τέλος στον «επανέλεγχο» και στις διώξεις των αιρετών – Τι συζήτησαν Βούτσης & ΠΟΕ-ΟΤΑ


Τέλος μπαίνει στη διαδικασία του «επανελέγχου» μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, καθώς και στις διώξεις που ασκήθηκαν σε όσους δημάρχους αρνήθηκαν να αποστείλουν σχετικά στοιχεία στην προηγούμενη κυβέρνηση.

Αυτό δεσμεύτηκε ο νέος υπουργός Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκος Βούτσης στην ΠΟΕ-ΟΤΑ, ύστερα από σχετικό αίτημα της Ομοσπονδίας στην σημερινή τους συνάντηση.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία του «επανελέγχου» στόχευε στην αναζήτηση υπαλλήλων προς απόλυση. Οι δήμαρχοι που είχαν αρνηθεί να προχωρήσουν τη διαδικασία στον δήμο τους ενήργησαν με βάση και σχετικές αποφάσεις των δημοτικών τους συμβουλίων. Στις διώξεις που είχαν ασκηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, συμπεριλαμβάνονταν και τα ονόματα των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων των δήμων  (γενικοί διευθυντές προσωπικού ως επί το πλείστον).
Κατά τα λοιπά, η συνάντηση είχε ως στόχο να δεσμευθεί η νέα ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών στις προεκλογικές εξαγγελίες, όσον αφορά στους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Θέμης Μπαλασόπουλος, η ΠΟΕ-ΟΤΑ έθεσε τα ζητήματα της αξιολόγησης, του επανέλεγχου των συμβάσεων, του Πειθαρχικού Δικαίου, της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης, της ιδιωτικοποίησης τομέων της Αυτοδιοίκησης με αιχμή του δόρατος τα απορρίμματα, του νέου Κώδικα Υπαλλήλων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της επιστροφής των απολυμένων και της επανασύστασης διαλυμένων υπηρεσιών -όπως η Δημοτική Αστυνομία και ο θεσμός των Σχολικών Φυλάκων.
Στόχος, όπως είπε, είναι να ασκηθεί πίεση ώστε η κυβέρνηση να υλοποιήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα δυο «μεγάλα και ανοικτά ζητήματα» -όπως είπε- του επανελέγχου των συμβάσεων και της αξιολόγησης. «Δεν μπορεί να υπάρξει μεγάλη πίστωση χρόνου σε αυτά» σημείωσε ο κ. Μπαλασόπουλος και πρόσθεσε ότι ως σημαντικά ζητήματα ακολουθεί η απαραίτητη αλλαγή στο Πειθαρχικό Δίκαιο που καταργεί το τεκμήριο αθωότητας και η νομοθετική αλλαγή όσον αφορά στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων των ΟΤΑ στους ιδιώτες. «Ζητήσαμε δεσμεύσεις για την επιστροφή των εργαζομένων, την επανασύσταση υπηρεσιών, το σταμάτημα του επανέλεγχου και αλλαγή των διατάξεων που εκχωρούν τη διαχείριση των απορριμμάτων στους ιδιώτες» είπε ο κ. Μπαλασόπουλος.
«Ο υπουργός διευκρίνισε ότι η εξέλιξη ουσιαστικών θεμάτων σχετίζεται με τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις» πρόσθεσε το μέλος της ΕΕ της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Αδαμόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Γιάννης Τσούνης κατέληξε ότι «εμείς ήρθαμε να πιέσουμε για να υπάρξει δέσμευση στις προγραμματικές δηλώσεις».

ΣΧΟΛΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑΣ: 
Πάει και αυτό. Ας κάνουμε και καμιά ουσοιαστική δουλειά τώρα που τέλειωσε η ..... "επανάσταση".

ΣΥΡΙΖΑ : H ενσωματωμένη στη ΝΔΤ Αριστερά δεν μπορεί να οδηγήσει στο τέλος της καταστροφής*



 
ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ψήφος του ελληνικού λαού την περασμένη Κυριακή ήταν ένα μεγάλο χαστούκι στην Υπερεθνική Ελίτ (Υ/Ε – οι ελίτ που εδρεύουν στις χώρες G7 που διαχειρίζεται τη ΝΔΤ της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης —η οποία εκπροσωπείται στην Ελλάδα, όλα αυτά τα χρόνια της οικονομικής και κοινωνικής καταστροφής, από την «περίφημη» Τρόικα —ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ), καθώς και στις ντόπιες ελίτ. Ήταν ακριβώς η ίδια η Υ/Ε και η Ευρωπαϊκή συνιστώσα της (η ελίτ της ΕΕ και κυρίως η Γερμανική που είναι κυρίαρχη μέσα σε αυτή), οι οποίες έχουν καταστρέψει τη ζωή της συντριπτικής πλειοψηφίας του πληθυσμού, στην προσπάθειά τους να «σώσουν» την Ελλάδα από τη χρεοκοπία. Εντούτοις, όπως προσπάθησα να δείξω αλλού,[1]  η παγίδα του χρέους, στην οποία έπεσε η Ελλάδα ήδη από τη δεκαετία του 1980, είχε άμεση σχέση με την ίδια την ένταξη της χώρας στην ΕΕ και την Ευρωζώνη. Ήταν μέσα από αυτή τη διαδικασία ενσωμάτωσης στην ΝΔΤ που η Ελλάδα έχασε ένα σημαντικό βαθμό αυτοδυναμίας, ο οποίος είχε επιτευχθεί στη μεταπολεμική περίοδο. Τότε αναπτύχθηκε μια παρασιτική οικονομική δομή, στην οποία, εκτός από τον τουρισμό και τη ναυτιλία, δεν υπήρχαν άλλες κύριες πηγές εσόδων για την αγορά των αυξανόμενων εισαγωγών που είχαν επιβάλλει οι ανοικτές και απελευθερωμένες αγορές των Συνθηκών της ΕΕ. Το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν τα τεράστια ελλείμματα στον προϋπολογισμό, που χρηματοδοτήθηκαν μέσω του ξένου δανεισμού, καθώς και τα παράλληλα ελλείμματα του προϋπολογισμού για τη χρηματοδότηση ενός διογκούμενου κράτους πρόνοιας, καθώς οι ντόπιες ελίτ δεν ήταν διατεθειμένες να μοιραστούν το φορολογικό βάρος για τη χρηματοδότηση του—μια πρακτική η οποία αναπόφευκτα εξαπλώθηκε σύντομα στην υπόλοιπη κοινωνία. Όταν οι ελίτ αποφάσισαν να ενσωματώσουν την Ελλάδα και στην Ευρωζώνη, η χώρα όχι μόνο έχασε και επίσημα πια την οικονομική κυριαρχία της, αλλά και αύξησε ακόμη περισσότερο τον δανεισμό από το εξωτερικό, που τώρα στηριζόταν μάλιστα από ένα ισχυρό νόμισμα. Μέχρι που έσκασε ολόκληρη η φούσκα αυτή, όταν ο ξένος δανεισμός έγινε πιο δύσκολος λόγω της οικονομικής κρίσης του 2008-9 και οδηγηθήκαμε στη χρεοκοπία και μια πρωτόγνωρη, στο βάθος και την έκταση της, διεθνή επιτήρηση. Αυτή είναι η διαδικασία, με λίγα λόγια. που οδήγησε στη μετατροπή της Ελλάδας σε προτεκτοράτο της Υ/Ε. [2]
Το αναπόφευκτο συμπέρασμα μιας τέτοιας ανάλυσης είναι ότι η λιτότητα είναι ένα σύμπτωμα της κρίσης, όχι η αιτία της, και έχει να κάνει με τη διαστρέβλωση, αν όχι την αποδιάρθρωση, των δομών παραγωγής και κατανάλωσης την οποία επιβάλλει η ΝΔΤ της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, ως μέρος της διαδικασίας ενσωμάτωσης των χωρών σε αυτή, προς όφελος των Υπερεθνικών Επιχειρήσεων (πολυεθνικών) που ελέγχουν την όλη διαδικασία. Έτσι, αν και το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών, άμεσα, ήταν ένα χαστούκι ενάντια στις πολιτικές λιτότητας που επιβάλλονται από την Υ/Ε μέσω της Τρόικας, έμμεσα, ήταν ένα χαστούκι κατά της ίδιας της ΕΕ και της Υ/Ε. Μόνο όμως έμμεσα, λόγω του τεράστιου αποπροσανατολισμού του λαού από τον ΣΥΡΙΖΑ, που κέρδισε τις εκλογές, με βάση μια πολιτική πλατφόρμα σύμφωνα με την οποία οι αιτίες της κρίσης ήταν κάποιες «κακές» πολιτικές λιτότητας που επιβάλλονται από κάποιους κακούς πολιτικούς και οικονομολόγους. Πράγμα που σημαίνει ότι αρκούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να αναγκάσει τους «κακούς» να αλλάξουν τις πολιτικές τους, μέσω της εκλογής καλών πολιτικών που θα επέλεγαν και τους αντίστοιχα καλούς οικονομολόγους (βλ. Βαρουφάκη). Όλα αυτά βέβαια τα παραμύθια γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν διανοήθηκε ποτέ να κριτικάρει τις ίδιες τις δομές της καπιταλιστικής οικονομίας της αγοράς, οπότε περιορίζεται πάντα στο να «βαρά το σαμάρι»!
Με δεδομένο όμως ότι τα κόμματα που υποστήριζαν τη συνέχιση των ίδιων πολιτικών, ανεξάρτητα από τις συνέπειες της στον λαό, κέρδισαν περίπου το 40 τοις εκατό των ψήφων, σε μια εκλογή, στην οποία το επίσημο ποσοστό αποχής ήταν περίπου 40 τοις εκατό (αλλά το πραγματικό ποσοστό μπορεί να είναι σημαντικά χαμηλότερο λόγω της μη ανανέωσης των εκλογικών καταλόγων—γύρω στα   25-30 τοις εκατό) αυτό σημαίνει ότι περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού είναι αποφασισμένο να παραμείνει στην ΕΕ, ανεξάρτητα από το κόστος. Αναφέρομαι βέβαια στα «καθαρά», υπέρ της ΕΕ, κόμματα— ΝΔ και ΠΑΣΟΚ— καθώς, και το Ποτάμι, το νέο συστημικό κόμμα που δημιουργήθηκε από τις ντόπιες και ξένες ελίτ πριν από ένα χρόνο, ακριβώς για την προώθηση της φιλο-ΕΕ γραμμής, με περικάλυμμα κατά της διαφθοράς κλπ— την οποία άλλωστε και ο …Σόιμπλε επιδιώκει να μειώσει! Άλλο ένα τρίτο του πληθυσμού θα ήταν διατεθειμένο να μείνει στην ΕΕ, αλλά μόνο όταν το κόστος στο λαό δεν θα ήταν δυσβάστακτο (όπως υπονοεί η ρητορική του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά όχι και η πρακτική του, και το τελευταίο τρίτο δεν πιστεύει ότι οποιαδήποτε πραγματική λύση είναι δυνατή εντός της ΕΕ. Χοντρικά, η διαίρεση αυτή συμπίπτει με μια ανάλογη κοινωνική διαίρεση του πληθυσμού μεταξύ του ενός τρίτου που είναι οι προνομιούχοι της παγκοσμιοποίησης, ενός τρίτου που μόλις καταφέρνει να καλύψει τις βασικές ανάγκες του, και του τελευταίου τρίτου, το οποίο έχει πλήρως εξαθλιωθεί.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επομένως προσπάθησε να προσελκύσει αυτό το μεσαίο τρίτο του πληθυσμού —δηλαδή τα σταδιακά φτωχοποιούμενα μεσαία στρώματα καθώς και τη μικροαστική τάξη, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Το μεγαλύτερο μέρος της εργατικής τάξης, οι άνεργοι και οι φτωχοί είτε απείχαν, είτε, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για τη γεωγραφική κατανομή των ψήφων, ψήφισαν κυρίως το Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΕ) και τη Χρυσή Αυγή (ΧΑ), η οποία έχει σαφείς συμπάθειες προς τους συνεργάτες των Ναζί κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής και στη συνέχεια προς τη Δεξιά στον επακόλουθο εμφύλιο πόλεμο, καθώς και στην ξενοκίνητη στρατιωτική χούντα της δεκαετίας του 1960. Εντούτοις, όπως εύστοχα επισημαίνει ο Χοακίν Φλόρες:
«Είναι ενδιαφέρον ότι η ΧΑ, ζητεί τόσο την εθνικοποίηση της βιομηχανίας χρυσού στη Χαλκιδική, όσο και άλλων μεγάλων βιομηχανιών, και της κεντρικής τράπεζας. Αυτές είναι μεταξύ των πραγματικών οικονομικών αλλαγών που θα απελευθέρωναν την Ελλάδα, αλλά παρόλα αυτά, στην Αριστερά, μόνο το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ) υποστηρίζει παρόμοιες θέσεις. Το γεγονός ότι μόνο τα πιο ριζοσπαστικά κόμματα έχουν τις πιο λογικές και ειλικρινείς λύσεις στο σημερινό πρόβλημα της Ελλάδας, εκφράζει ένα ιδιαίτερο πρόβλημα σχετικά με την Ελλάδα. Στην «Μελέτη της Ιστορίας» του, ο Toynbee αναπτύσσει την έννοια των πολιτισμών που διέρχονται από τα στάδια της ανάπτυξης και της ύστερης αποσύνθεσης, καθώς και των άκαρπων και αποτυχημένων πολιτισμών. Το συμπέρασμα του είναι ότι ένα χαρακτηριστικό σημάδι ενός εν αποσυνθέσει ή αποτυχημένου πολιτισμού είναι πως οι πιο λογικές λύσεις περιθωριοποιούνται εντελώς, και υποστηρίζονται μόνο από εκείνους που βρίσκονται στο ριζοσπαστικό περιθώριο».[3]
Στην πραγματικότητα, το Κομμουνιστικό Κόμμα είχε προ πολλού τεθεί στο περιθώριο, δεδομένου ότι είχε απαγορευτεί για πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα μετά την ήττα του στον εμφύλιο πόλεμο και, στη συνέχεια, νομιμοποιήθηκε μετά την πτώση της στρατιωτικής χούντας το 1974, με την σιωπηρή προϋπόθεση ότι θα εγκαταλείψει οποιαδήποτε επαναστατική τακτική, ενώ η Χρυσή Αυγή έχει ουσιαστικά απαγορευτεί σήμερα, με το μεγαλύτερο μέρος της ηγεσίας της να είναι στη φυλακή χωρίς δίκη, και χωρίς να έχει καμιά πρόσβαση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης — αν και επίσημα, εξακολουθεί να είναι νόμιμη!
Υπό αυτές τις συνθήκες, το πολιτικό παιχνίδι του ΣΥΡΙΖΑ να στρέψει τη λαϊκή οργή σε ανώδυνα για το σύστημα αιτήματα πέτυχε, αφού το πρόγραμμά του δεν αμφισβήτησε ποτέ την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, αλλά ούτε καν περιέλαβε κανένα ριζοσπαστικό μέτρο πχ για την εθνικοποίηση των τραπεζών (συμπεριλαμβανομένης και της Τράπεζας της Ελλάδας), και κάποιων βιομηχανικών κλάδων-κλειδιά, καθώς και για την εισαγωγή οποιωνδήποτε πραγματικών ελέγχων στις αγορές εμπορευμάτων, κεφαλαίου και εργασίας. Ωστόσο, η έλλειψη παρόμοιων ελέγχων (που δεν επιτρέπονται έτσι και αλλιώς βάσει των Συνθηκών της ΕΕ) καθιστά αδύνατη την αναγέννηση της παραγωγικής βάσης, που θα στηρίζεται σε κάποιο ριζοσπαστικό πρόγραμμα το οποίο θα στόχευε στην αυτοδυναμία.

ΣΗΜΕΡΑ - ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ

Η ανάρτηση αυτή διαβάζεται μαζί με την προηγούμενη - το δελτίο τύπου του δήμου.
Οι φωτό είναι φρέσκες - πρωινές, σημερινές, μετά την χθεσινή γραμμογράφηση.









Μετά από αυτή την επαναστατική και πρωτοποριακή παρέμβαση του δήμου - για την οποία χρειάστηκαν τρεις μήνες διαβουλεύσεων με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων - ο δήμος μπορεί να συνεχίζει να δίνει απρόσκοπτα άδειες για νέα Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος με το τσουβάλι.

Κατά την διάρκεια των σκληρών διαπραγματεύσεων ο δήμος αναγκάστηκε να υποχωρήσει στο αίτημα των ΚΥΕ για αύξηση του ωραρίου αδειών μουσικής ώστε να πείσει τους καταστηματάρχες να αποδεχτούν την παρέμβαση που βάζει τάξη στον πεζόδρομο και αφήνει την αναγκαία ζώνη διέλευσης πεζών αλλά και οχημάτων εκτάκτων αναγκών (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κλπ).

Μετά από αυτή την συναινετική εξέλιξη κάθε σκέψη για αναστολή έκδοσης νέων αδειών πλέον και έκδοσης κανονιστικής διάταξης για το κέντρο, καθίσταται ανεπίκαιρη - μέχρι τουλάχιστον να ξεβάψει η μπογιά, σε κανένα δίμηνο - και μένει ως εμμονική πρόταση κάποιων γνωστών που εκχωρούσαν τον δημόσιο χώρο σε ιδιώτες στο παρελθόν και μάλιστα τον εκχωρούσαν ΑΒΑΦΤΟ (οι τσίπηδες).

Για την εύρυθμη λειτουργία του κέντρου ο δήμος προγραμματίζει όμως ακόμα, σε συνεργασία με τον ΙΝ Αγίου Νικολάου δημόσια τελετή ξεματιάσματος και αγιασμού του αρμόδιου αντιδημάρχου, μαζί με τους ιδιοκτήτες νυκτομάγαζων, με τους οποίους συμφώνησε για το περιεχόμενο της παρέμβασης που θα απελευθέρωνε τον δημόσιο χώρο στους πεζοδρόμους και αυτή η συμφωνία, όπως φαίνεται από τις φωτό έγινε απολύτως σεβαστή.

Παράλληλα, ο δήμος, δια της διεύθυνσης Πολιτισμού, για να δώσει έμφαση στην εικαστική πλευρά της πολεοδομικής παρέμβασης οργανώνει και διαγωνισμό ζωγραφικής επί ασφαλτοτάπητα με θέμα "ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ".

ΥΓ: Η σάτυρα της ανάρτηση δεν αφορά μόνο την διοίκηση του δήμου. Αφορά και τον σύλλογο των ΚΥΕ. Μην παραπονιέστε μετά ότι σας διώκει ο δήμος έτσι; Τέτοιοι πολίτες - σας αυτούς των φωτό είναι υπάιτιοι και παίρνουν στον λαιμό τους και τους άλλους ΑΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ για να τους χρησιμοποιήσουν αύριο ως άλλοθι για να κάνουν τα ίδια (φίλε Αλέξη και φίλε Ορέστη).

ΕΧΘΕΣ: Διαγράμμιση στους πεζόδρομους του δήμου Χαλανδρίου



Χθες Δευτέρα 2/2 συνεργεία της αυτεπιστασίας του δήμου Χαλανδρίου προχώρησαν σε διαγράμμιση των οδών Ηρακλείου και Ιφικράτους. Στους συγκεκριμένους πεζόδρομους οριοθετήθηκε ο χώρος που με βάση την απόφαση 196/2011 του Δημοτικού Συμβουλίου απαγορεύεται η τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων από οποιονδήποτε. Η ζώνη αυτή είναι πλάτους 2 μέτρων, και βρίσκεται πέριξ του άξονα και των 2 πεζοδρόμων.

Με βάση την συγκεκριμένη απόφαση στην ζώνη αυτή δεν επιτρέπεται να υπάρχει κανένα εμπόδιο, είτε αυτό είναι τραπέζι ή καρέκλα, είτε είναι θερμαντικό σώμα, πινακίδα ή οποιαδήποτε άλλη κατασκευή.

Η διαγράμμιση αυτή είναι αποτέλεσμα της βούλησης της διοίκησης να δημιουργήσει ενιαίους κανόνες στην διαχείριση του κοινόχρηστου χώρου όπου αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Σκοπός είναι να ικανοποιηθεί με δίκαιο τρόπο η απαίτηση για συνύπαρξη όλων των χρήσεων που ούτως ή άλλως το κέντρο κάθε πόλης θα πρέπει να περιλαμβάνει.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα υπάρξουν κανονιστικές διατάξεις και αντίστοιχες διαγραμμίσεις για τον επιτρεπόμενο χώρο τραπεζοκαθισμάτων στους υπόλοιπους πεζοδρόμους του κέντρου  αρχίζοντας από την οδό Θουκυδίδου.  Επιπλέον τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η εκπαίδευση των πρώτων 6 εργαζομένων που θα ασκούν ελέγχους σε θέματα κοινοχρήστων χώρων, ώστε εντός δεκαημέρου να μπορούν να ξεκινήσουν οι έλεγχοι αυτοί.

Ταυτόχρονα θα διερευνηθούν σε συνεργασία με την πυροσβεστική και την πολεοδομία, ζητήματα ασφάλειας καθώς και θέματα κατασκευών που υπάρχουν στους πεζόδρομους ώστε τυχόν πρόνοιες που πρέπει να αναπτυχθούν ή επεμβάσεις σε κατασκευές που πρέπει να πραγματοποιηθούν να αποτελέσουν τμήμα της ατζέντας της συζήτησης που σύντομα θα πρέπει γίνει στο κέντρο.  Συζήτηση που αφορά και τους κατοίκους και τους επιτηδευματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι στην διαγράμμιση συμφώνησε η συντριπτική πλειοψηφία των καταστηματαρχών των πεζοδρόμων.

Προς κατάργηση το «Παρατηρητήριο» των ΟΤΑ – Αλλάγες και στη διαχείριση του ΕΣΠΑ των δήμων



Προς κατάργηση βαίνει, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το Οικονομικό Παρατηρητήριο των ΟΤΑ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των μνημονιακών νόμων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκος Βούτσης κατά τη χθεσινή του συνάντηση με τον προεδρείο της ΚΕΔΕ μίλησε για σαρωτικές αλλαγές το αμέσως επόμενο διάστημα στον τρόπο λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Δήμων, το οποίο ελέγχει την εκτέλεση των προϋπολογισμών και επιτάσσει την ύπαρξη ισοσκελισμένων προϋπολογισμών.
Όπως προέκυψε από τη συνάντηση Βούτση – ΚΕΔΕ, οι δήμοι θα συνεχίσουν μέχρι τον Οκτώβριο του 2015 με τους ήδη συνταχθέντες προϋπολογισμούς, αλλά τον Οκτώβριο με τις αναθεωρήσεις θα υπάρξουν αλλαγές. Για τις συγκεκριμένες αλλαγές το υπουργείο Εσωτερικών θα δώσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού προηγηθούν οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
Ευρωπαϊκά κονδύλια
Παράλληλα, το υπουργείο Εσωτερικών μελετά την πρόταση της ΚΕΔΕ για τη διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Συγκεκριμένα, στο “τραπέζι” έχει πέσει πρόταση οι δήμοι να διαχειρίζονται οι ίδιοι τα κονδύλια που σχετίζονται με κοινωνικές δομές και να “απαγκιστρώνονται” από τις αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης και των Περιφερειών.

aftodioikisi.gr

Αλλαγές σε Καλλικράτη & λειτουργία των δήμων δια χειρός… Βούτση – Πότε θα εφαρμοστούν – Η ατζέντα συζήτησης με την ΚΕΔΕ


Την πρώτη  ενημερωτική  και διερευνητικού χαρακτήρα συνάντηση πραγματοποίησε σήμερα το απόγευμα αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ, αποτελούμενη από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη, τους αντιπροέδρους Δ. Καφαντάρη και Γ. Καραγιάννη και τους επικεφαλής των παρατάξεων στο ΔΣ της ΚΕΔΕ Α. Κοιμήση, Γ. Ιωακειμίδη και Δ. Μπίρμπα,  με τον υπουργό Εσωτερικών Ν. Βούτση , την υφυπουργό Μακεδονίας –Θράκης  Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά και τον υπεύθυνο Αυτοδιοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ Κ.  Πουλάκη.

Οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ ανάπτυξαν τα ζητήματα που απασχολούν την Αυτοδιοίκηση και αφορούν:
  • Στα οικονομικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ειδικότερα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και στην «επιστροφή» στα ταμεία των δήμων της χώρας του πρωτογενούς πλεονάσματος, που έχει παρακρατηθεί από τους ήδη μειωμένους πόρους της Αυτοδιοίκησης
  • Στην άμεση υλοποίηση του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας στους δήμους, που αφορά 33.000 θέσεις απασχόλησης
  • Τι θα ισχύσει στο διάστημα της μεταβατικής περιόδου , μετά την κατάργηση των γενικών γραμματέων Αποκεντρωμένης Διοίκησης και την ψήφιση του νέου θεσμικού πλαισίου.
  • Τη συμμετοχή των δήμων στη διαχείριση του ΕΣΠΑ, για τα έργα που τους αφορούν, που αποτελεί πάγιο αίτημα της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού. Καθώς και τη μεγαλύτερη συνεισφορά του Πράσινου Ταμείου, προκειμένου να χρηματοδοτήσει έργα ανάπτυξης στους Δήμους.
  • Στη διασφάλιση της συνέχισης και ολοκλήρωσης δημοτικών έργων που χρηματοδοτούνται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ μέσω της ΕΕΤΑΑ και τα οποία κινδυνεύουν με ματαίωση εφόσον δεν ολοκληρωθούν μέχρι στις 31/12/2015, ενώ οι δήμοι θα κληθούν να επιστρέψουν τη χρηματοδότησή τους.
  • Στην παροχή δυνατότητας πρόσληψης προσωπικού σε μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους της χώρας, που σήμερα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους εξαιτίας της έλλειψης αυτής.
  • Στην ικανοποίηση του αιτήματος της ΚΕΔΕ που στόχο έχει την αποτελεσματικότερη λειτουργία των δήμων και ιδιαίτερα των μικρών σε μέγεθος πληθυσμού , με το οποίο ζητά να δοθεί η δυνατότητα καταβολής εξόδων σε όλους τους αντιδημάρχους, να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης δημοτικών συμβούλων σε καλλικρατικούς δήμους. Καθώς και να δοθεί η δυνατότητα πρόσληψης ειδικών συνεργατών και συμβούλων σε όλους τους δήμους της χώρας σε αριθμό αντίστοιχο με αυτό των αντιδημάρχων.
  • Στην παράταση της προθεσμίας για την αδειοδότηση των αθλητικών χώρων των Δήμων.
Ο υπουργός Εσωτερικών Ν. Βούτσης προανήγγειλε τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αλλαγές στον «Καλλικράτη» και εν γένει στο μοντέλο λειτουργίας των δήμων, παραπέμποντας στις προσεχείς προγραμματικές δηλώσεις.
Τέλος συμφωνήθηκε η πολιτική της κυβέρνησης για την Αυτοδιοίκηση να παρουσιαστεί αμέσως μετά την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων από τον ίδιο τον υπουργό στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ.
Μετά το τέλος της συνάντησης ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. Γ. Πατούλης τόνισε: «Είχαμε μια πρώτη , διερευνητικού χαρακτήρα συνάντηση, με την νέα ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Καταθέσαμε τις θέσεις της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού για μια σειρά από ζητήματα. Συμφωνήσαμε με τον κ. Υπουργό να περιμένουμε τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης και την παρουσίαση των προγραμματικών της δηλώσεων, προκειμένου στη συνέχεια να αναζητήσουμε τρόπους επίλυσης των θεμάτων που μας απασχολούν. Προσβλέπουμε σε μια ειλικρινή συνεργασία, προς όφελος της χώρας και των τοπικών μας κοινωνιών. Περιμένουμε τον κ. Βούτση τις επόμενες ημέρες στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κ.Ε.Δ.Ε. για να έχουμε μια περισσότερο αναλυτική συζήτηση, παρουσία όλων των μελών μας».

aftodioikisi.gr


ΣΧΟΛΙΑ:
1. Άμεση υλοποίηση του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας είπατε ή δεν κατανόησα καλώς;
2. Η διατύπωση "ΑΛΛΑΓΕΣ" και όχι "ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ" του Καλλικράτη μου αρέσει.

Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α.: Παναττική Στάση Εργασίας, Παρασκευή 6-2-2015