Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Αποκαλύπτουν τα σχέδια τους οι 115 "ανατροπείς" Δήμαρχοι


Αποκαλύπτουν τα σχέδια τους οι 115 ανατροπείς Δήμαρχοι

Σύσκεψη με τη συμμετοχή Δημάρχων της Αττικής, που έχουν συνταχθεί με το «Κίνημα Ανατροπής στην Αυτοδιοίκηση», ενόψει των Εκλογών για την ανάδειξη των νέων Οργάνων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (Π.Ε.Δ.Α.) και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Δημάρχου Αμαρουσίου και Προέδρου του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων-Προαγωγής της Υγείας (Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ.), Γιώργου Πατούλη, στο Δημαρχείο Αμαρουσίου. 

Στο επίκεντρο της σύσκεψης βρέθηκαν η συγκρότηση Κ.Ε.Π. Υγείας σε όλους τους Δήμους της Χώρας για την πρόληψη της Υγείας των πολιτών, αλλά και θέματα που σχετίζονται με την πραγματοποίηση του Παγκόσμιου Συνεδρίου Υγιών Πόλεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), που διοργανώνουν από κοινού, Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ. και Δήμος Αμαρουσίου, μεταξύ 22 - 25 Οκτωβρίου, στην Αθήνα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Πεντέλης Δημήτρης Στεργίου - Καψάλης, Λυκόβρυσης - Πεύκης Αναστάσιος Μαυρίδης, Ασπρόπυργου Νίκος Μελετίου, Σαρωνικού Γιώργος Σωφρόνης, Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος, Μαρκόπουλου Μεσογαίας Σωτήρης Μεθενίτης, που συνυπογράφουν το «Κίνημα Ανατροπής στην Αυτοδιοίκηση» καθώς και ο Δήμαρχος Διονύσου Διονύσιος Ζαμάνης.

Στο πλαίσιο της συνάντησης εξετάστηκαν θέματα που σχετίζονται με υπηρεσίες πρόληψης της Υγείας σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και πώς θα δρομολογηθούν οι επόμενες ενέργειες, ώστε να λειτουργήσουν Κ.Ε.Π. Υγείας σε όλους τους Δήμους της Χώρας. 

Με την ευκαιρία της συνάντησής τους, οι οκτώ Δήμαρχοι εξέτασαν και ζητήματα, που σχετίζονται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Συγκεκριμένα, συζήτησαν το θέμα της άρσης του ασυμβίβαστου για Δημάρχους που έχουν τη δικηγορική ιδιότητα, αλλά και τις επόμενες κινήσεις του «Κινήματος για την Ανατροπή στην Αυτοδιοίκηση» με τον Δήμαρχο Αμαρουσίου, Γ. Πατούλη και τον Δήμαρχο Πεντέλης, Δ. Στεργίου - Καψάλη, να προτίθενται να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό για την προώθηση του έργου της Κ.Ε.Δ.Ε. και της Π.Ε.Δ.Α., αντίστοιχα.

Στο πλαίσιο αυτό, για την ανακοίνωση της περαιτέρω στάσης τους και των επόμενων ενεργειών του «Κινήματος Ανατροπής στην Αυτοδιοίκηση», θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τη συμμετοχή όλων των Δημάρχων της Αττικής, τη Δευτέρα 25 Αυγούστου στην Πεντέλη και την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου στο Μαρούσι. 

Σημειώνεται, ότι το «Κίνημα για την Ανατροπή στην Αυτοδιοίκηση» αριθμεί ήδη 115 Δημάρχους μέλη και το προσεχές διάστημα δεκάδες νέοι δήμαρχοι αναμένεται να ενώσουν τις δυνάμεις τους στην προσπάθεια αυτή.

http://www.poli-politiki.gr/, 21/8/2014

Κ.Ε.Δ.Ε. : Συμμετοχή των δήμων στο πρόγραμμα δωρεάν διανομής ροδάκινων και νεκταρινιών σε οργανωμένες κατηγορίες δικαιούχων


Οι νέες διαδικασίες που ολοκληρώνονται μέσω ΚΕΠ – Τι προβλέπει ΚΥΑ για 32 περιπτώσεις (ΦΕΚ)



Στις 32 ανέρχονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν κυρίως τις άδειες οδήγησης και τη μεταβίβαση οχημάτων και, πλέον, με απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, θα διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ

Οι διαδικασίες, όπως αναφέρονται στο ΦΕΚ είναι οι εξής:

Α. άδειες οδήγησης

1. Αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης κατηγορίας ΑΜ, Α1, Α2, Α.

2. Αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης κατηγορίας Β.

3. Προσθήκη σε ισχύουσα άδεια οδήγησης κατηγορίας Β του κωδικού 96.

4. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης εντός των κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β, ΒΕ.

5. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης κατηγορίας Β στις κατηγορίες C1 ή C ή D1 ή D με ή χωρίς πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας (Π.Ε.Ι.).

Nέες διαδικασίες που ολοκληρώνονται μέσω ΚΕΠ

6. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης από τις κατηγορίες C1, C, D1, D σε C1E, CE, D1E, DE αντίστοιχα και εντός των ανωτέρω κατηγοριών με ή χωρίς Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).

7. Χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) αρχικής επιμόρφωσης.

8. Ανανέωση άδειας οδήγησης (κάθε κατηγορίας).

9. Ανταλλαγή άδειας οδήγησης που έχει εκδοθεί από κράτος μέλος της Ε.Ε. με ελληνική αντίστοιχης κατηγορίας.

10. Μετατροπή ισχύουσας άδειας οδήγησης από Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία, Ιαπωνία, Νότια Αφρική και Νότια Κορέα σε αντίστοιχη ελληνική.

11. Μετατροπή ισχύουσας άδειας οδήγησης που εκδόθηκε από την Ελβετία σε αντίστοιχης κατηγορίας άδεια οδήγησης ελληνική χωρίς θεωρητική εξέταση και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

12. Αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης

13. Χορήγηση αντιγράφου εντύπου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς ή αλλοίωσης.

14. Περιορισμός κατηγοριών ισχύουσας άδειας οδήγησης για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης λόγω γήρατος.

15. Επαναχορήγηση κατηγοριών άδειας οδήγησης που περιορίστηκαν για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης λόγω γήρατος.

Β. Ειδικές άδειες οδήγησης

1. Χορήγηση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.

2. Χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.

3. Ανανέωση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτου.

4. Χορήγηση αντιγράφου ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου λόγω απώλειας ή φθοράς ή κλοπής.

5. Επέκταση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.

Γ. Οχήματα ιδιωτικής χρήσης

1. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου Μ.Β. μέχρι 4.000 χιλ/μα.

2. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.).

3. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) λόγω κληρονομιάς.

4. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) στο όνομα κληρονόμων.

5. Μεταβίβαση φορτηγού ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) μέχρι 4 τόνων.

6. Επικύρωση συμφωνίας μεταβίβασης φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) άνω των 4 τόνων.

7. Χορήγηση βεβαίωσης ακινησίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης.

8. Χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) λόγω απώλειας, φθοράς ή κλοπής.

9. Άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.).

Δ. ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ (Δ.Χ.)

1. Επικύρωση συμφωνίας μεταβίβασης φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.).

2. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) λόγω μεταβίβασης.

3. Αποχαρακτηρισμός φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.).


http://www.aftodioikisi.gr/, 21/8/2014

Αμνηστία για τα χρέη των δήμων- Απόφαση απαλλάσσει ευθυνών τους υπεύθυνους δημοτικών επιχειρήσεων



«Συγχωροχάρτι» για τις φορολογικές παραβάσεις και ασυλία σε όσους διοικούσαν δημοτικές επιχειρήσεις που δημιούργησαν χρέη δίνει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έκανε αποδεκτή το υπουργείο Οικονομικών. Ερμηνεύοντας τους νόμους 4071/2012 και 4170/2013, το Νομικό Συμβούλιο καταλήγει στο συμπέρασμα πως η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων με την ταυτόχρονη μεταφορά τους στους εκάστοτε δήμους σημαίνει ότι διοικούντες αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων απαλλάσσονται από κάθε προσωπική ευθύνη για τη δημιουργία των συγκεκριμένων χρεών.

Παράλληλα, εκτός από τους επικεφαλής των δημοτικών επιχειρήσεων, απαλλάσσονται των ευθυνών για τη δημιουργία των οφειλών και όσοι ιδιώτες ήταν συνυπόχρεοι για τα χρέη. Η γνωμοδότηση αυτή ήρθε σε απάντηση σχετικού ερωτήματος του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο προσπαθεί να εντοπίσει τους υπεύθυνους για τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου «η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων και η ταυτόχρονη βεβαίωση αυτών σε βάρος των οικείων ΟΤΑ, που θεσπίστηκε με τον ν. 4071/2012 (άρθρο 10), όπως συμπληρώθηκε με τον ν. 4170/2013 (άρθρο 77) συνεπάγεται και την απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη τους».

Αυτό συμβαίνει διότι «αφού δεν υφίσταται η οφειλή στο όνομα του αρχικού υπόχρεου δεν μπορεί να υπάρχει στο όνομα του αλληλεγγύως υπόχρεου. Η διαγραφή των οφειλών που βεβαιώθηκαν ταμειακά αποτελεί διαγραφή του χρέους και επομένως δεν μπορεί να υφίσταται ευθύνη των διοικούντων τη δημοτική επιχείρηση, αφού ο αρχικός και κύριος υπόχρεος παύει να ευθύνεται. Ετσι η διαγραφή του χρέους των δημοτικών επιχειρήσεων και η επαναβεβαίωσή τους στους οικείους ΟΤΑ συνιστά λόγο απόσβεσης της φορολογικής ενοχής συνολικά και αντικειμενικά, υπό την έννοια ότι απαλλάσσονται αυτής και τα δύο φορολογικά υποκείμενα, ήτοι η δημοτική επιχείρηση και ο διοικών αυτήν».

Επίσης, σημειώνεται στη γνωμοδότηση ότι και «τα φυσικά πρόσωπα που ήταν συνυπόχρεα με τις δημοτικές επιχειρήσεις για την εξόφληση των οφειλών, μετά την ισχύ των διατάξεων του ν. 4071/2012 και 4170/2013 δεν ευθύνονται για το ποσό της κύριας οφειλής».

Διαβάστε αναλυτικά τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών:

Η ΚΕΔΕ αναλαμβάνει τον έλεγχο της λειτουργίας των καταστημάτων και τις Κυριακές


Η ΚΕΔΕ αναλαμβάνει τον έλεγχο της λειτουργίας των καταστημάτων και τις Κυριακές

από τον Βασίλη Αγγελόπουλο 
http://www.dikaiologitika.gr/, 20/8/2014

Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), ορίστηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, ως ο φορέας που θα αναλάβει τον έλεγχο για την αποτελεσματικότητα της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου που αφορά την προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, σε τρεις τουριστικές περιοχές της χώρας.

Στη σχετική απόφαση γίνεται λόγος για παρακολούθηση της συγκεκριμένης δράσης με σκοπό την εξαγωγή συγκριτικών συμπερασμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, τα στοιχεία που θα πρέπει να συλλέξουν οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι τα μηνιαία έσοδα ανά τύπο καταστήματος, σε αντιστοιχία με το προηγούμενο έτος. Επίσης, θα πρέπει να μπορεί να φανεί αν προέκυψαν μεταβολές στην απασχόληση των εργαζομένων ή στο μηνιαίο κόστος λειτουργίας. Ακόμα, θα πρέπει να καταγραφεί το ποσοστό συμμετοχής ανά κλάδο προαιρετικής εφαρμογής του μέτρου σε σχέση με τις 7 Κυριακές, καθώς και η επισκεψιμότητα των καταστημάτων ή τυχόν επιπτώσεις που προέκυψαν στα καταστήματα εστίασης. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι το άνοιγμα των καταστημάτων για όλες τις Κυριακές του χρόνου, εφαρμόστηκε πιλοτικά σε λίγες τουριστικές περιοχές, έτσι ώστε να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις του μέτρου σε οικονομικό, εργασιακό και κοινωνικό επίπεδο. 
Για να εξαχθούν όμως χρήσιμα συμπεράσματα θα πρέπει η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, να υπολογίσει τις επιπτώσεις του μέτρου τόσο στις περιοχές που εφαρμόζεται όσο και στις όμορες περιοχές (πχ Πειραιάς, Πατήσια, Περιστέρι, Θεσσαλονίκη) και σε άλλες περιοχές αναφοράς που δεν επηρεάζονται από τη μεταβολή (πχ Πάτρα, Κέρκυρα, Λάρισα, Ηράκλειο).

Οι κομπίνες που «αδειάζουν» τα αφαλιστικά ταμεία



Κομπίνες με εικονικές θυγατρικές εταιρείες και αχυράνθρωπους – υπερήλικες διαχειριστές στήνουν επιτήδειοι. Στόχος να εξαπατηθούν τα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία στερούνται εισφορές οι οποίες, μόνο από τις περιπτώσεις που έχει εντοπίσει το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο κεντρικής παρακολούθησης των οφειλετών από το ΚΕΑΟ, εντοπίστηκαν περιπτώσεις οργανωμένης εισφοροδιαφυγής και συστηματικής δημιουργίας οφειλών. Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση του Κέντρου, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνταν «συνδυαζόμενες» πληρούν την αντικειμενική υπόσταση του αδικήματος της απάτης, ανεξάρτητα από την ποινική ευθύνη για τα αδικήματα της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών (Α.Ν.86/67).

Χαρακτηριστικές μέθοδοι εισφοροδιαφυγής που εντοπίστηκαν είναι οι εξής:

• Δημιουργία εικονικών θυγατρικών επιχειρήσεων, χωρίς να προκύπτει εμφανώς ότι είναι συνυπεύθυνες, με σκοπό:

Α) Να μεταφέρουν το προσωπικό μεταξύ των επιχειρήσεων.
Β) Να μεταφέρουν τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε επιχειρήσεις χωρίς περιουσία.
Γ) Να ασφαλιστούν εικονικά τα μέλη διοίκησης ή πρόσωπα της οικογένειάς τους ή του περιβάλλοντός τους.

• Ορισμός υπευθύνων των επιχειρήσεων (διευθύνοντες σύμβουλοι, διαχειριστές κ.λπ.):

Α) «Αχυρανθρώπων» χωρίς οικονομική επιφάνεια ή προηγούμενη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Β) Ατόμων προχωρημένης ηλικίας (ακόμη και πάνω από 90 ετών), τα οποία συνήθως δεν έχουν περιουσιακά στοιχεία και μπορεί να παίρνουν ακόμη και ΕΚΑΣ.
Γ) Αλλοδαπών ή νομικών προσώπων εξωτερικού που δεν είναι εύκολος ο εντοπισμός τους.

• Συστηματική και διαχρονική αποφυγή καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, όχι λόγω αδυναμίας που οφείλεται στην οικονομική κρίση, αλλά από εσκεμμένη εκμετάλλευση των αδυναμιών του συστήματος

Οι υπηρεσίες του ΚΕΑΟ μέχρι σήμερα έχουν εντοπίσει ποσό εισφοροαποφυγής μεγαλύτερο από 50 εκατ. ευρώ από επιχειρήσεις που χρησιμοποιούσαν τις παραπάνω μεθόδους. Οι επιχειρήσεις που εντοπίστηκαν δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως η εστίαση, ο καθαρισμός, ο αμμοβολισμός μετάλλων – καθαρισμός πλοίων και η παροχή τηλεφωνικών υπηρεσιών.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η οικονομική αστυνομία εξάρθρωσε κύκλωμα εικονικών ασφαλίσεων στο ΙΚΑ. Μέσω ενός δαιδαλώδους δικτύου αλληλοεπικάλυψης, το οποίο διαχειριζόταν 54χρονος λογιστής, συστάθηκαν εξαρχής εικονικές επιχειρήσεις, που μεταβιβάστηκαν σε πρόσωπα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως «αχυράνθρωποι», ενώ παράλληλα χρησιμοποιούνταν επιχειρήσεις οι οποίες προϋπήρχαν, αλλά ουσιαστικά δεν λειτουργούσαν.

Οι πέντε εμπλεκόμενες εταιρείες δραστηριοποιούνταν στον χώρο του εμπορίου ξυλείας, των ειδών υγιεινής, των βιβλίων, των ενδυμάτων και των καλλυντικών και ασφάλιζαν εικονικά προσωπικό άλλων επιχειρήσεων μεμονωμένα ή κατά περίπτωση. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι πραγματικοί εργοδότες των υπαλλήλων «απαλλάσσονταν» από την υποχρέωση ασφάλισης του προσωπικού τους και από την καταβολή εισφορών μετακυλίοντας την υποχρέωσή τους.

Για εμπλοκή στη συγκεκριμένη υπόθεση κατηγορούνται συνολικά 18 άτομα, δεκαπέντε άνδρες και τρεις γυναίκες, ηλικίας από 22 έως 67 ετών. Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα, για τα -κατά περίπτωση- αδικήματα της απάτης κατ” επάγγελμα ή κατά συνήθεια, της πλαστογραφίας, της παράβασης της φορολογικής νομοθεσίας, της νομοθεσίας περί καταχραστών του Δημοσίου και άλλα συναφή αδικήματα.

Από αυτήν την υπόθεση και μόνο, εκτιμάται ότι προκλήθηκε ζημία σε βάρος του ΙΚΑ, που αφορά μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών, ύψους 5 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι εκκρεμείς οφειλές των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων προς την εφορία (Φ.Π.Α. κ.ά.) ανέρχονται στο ποσό των 7,8 εκατ. ευρώ.

Εκτός από το ΚΕΑΟ, ειδικά στο ΙΚΑ λειτουργεί ομάδα εργασίας που έχει αναλάβει τον εντοπισμό εικονικών και άλλων επιχειρήσεων που δεν καταβάλλουν κατά σύστημα ασφαλιστικές εισφορές. Σημαντικό ρόλο στον εντοπισμό των παραβάσεων παίζει το σύστημα risk analysis που εφαρμόζει το ταμείο, αλλά και η ΕΡΓΑΝΗ παράλληλα με την ηλεκτρονική υποβολή Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ). Ωστόσο, το σύστημα θα εξελιχθεί όταν θα γίνεται αυτόματα η ταυτοποίηση των στοιχείων από την ΕΡΓΑΝΗ με τις ΑΠΔ.

Να σημειωθεί ότι μόνο από τη μη διασταύρωση των ΑΠΔ το ΙΚΑ έχανε τον χρόνο περί το 1 δισ. ευρώ, καθώς άλλα ποσά δηλώνονταν και άλλα καταβάλλονταν στο ταμείο.

Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας για το 2013. Από την 1η Μαρτίου που καθιερώθηκε η υποβολή ΑΠΔ σε μηνιαία βάση έως το τέλος του προηγούμενου χρόνου 200.000 επιχειρήσεις εμφάνισαν αποκλίσεις μεταξύ δηλωθέντων και καταβληθέντων ποσών, που άγγιζαν το 1 δισ. ευρώ. Με τη διασταύρωση, το υπουργείο Εργασίας εκτιμά ότι από το ποσό αυτό μπορεί να εισπράξει έως και το 35%, δηλαδή περίπου 350 εκατ. ευρώ.

Εικονική ασφάλιση

Στο διάστημα 2009 – 2011, μόνο στο ΙΚΑ έχουν εντοπιστεί πάνω από 875.000 άκυρες ημέρες ασφάλισης, ένσημα δηλαδή που αντιστοιχούν σε εικονική ασφάλιση. Το κόστος για το ταμείο ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ.

Δραματικές είναι οι συνέπειες των εικονικών ασφαλίσεων στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών. Ενδεικτική εναι περίπτωση γυναίκας καθαρίστριας που έχασε τη σύνταξή της. Πρόκειται για μια 58χρονη καθαρίστρια, η οποία απασχολήθηκε από συνεργείο καθαρισμού και ασφαλίσθηκε εικονικά από το κύκλωμα που εξαρθρώθηκε τελευταία. Όπως διαπιστώθηκε, οι υπεύθυνοι της οφείλουν δεδουλευμένα, επιδόματα κ.λπ., ενώ ακυρώθηκαν τα ένσημά της (λόγω της εικονικής ασφάλισης), με συνέπεια όχι μόνο να διακοπεί η προσωρινή της σύνταξη, αλλά και να μην μπορεί πλέον να συνταξιοδοτηθεί, λόγω έλλειψης ενσήμων.

Πηγή: euro2day.gr

Ρυθμίσεις - λύσεις σε εργασιακά θέματα Ο.Τ.Α. α' & β' Βαθμού


Ρυθμίσεις - λύσεις σε εργασιακά θέματα Ο.Τ.Α. α & β Βαθμού

Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας, σύμφωνα με την οποία, ορίζονται θέματα προσωπικού των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν. 4257/2014 και 4258/2014, δίνοντας, κυριότερα, λύση στο θέμα των συμβασιούχων των Ο.Τ.Α., που κάθε χρόνο, η μη ανανέωση ή η καθυστερημένη ανανέωση των συμβάσεων τους, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στις παρεχόμενες από τους Ο.Τ.Α. υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις των ανωτέρω Νόμων, επιλύονται θέματα σχετικά με:

- Διορισμούς / προσλήψεις

- Κινητικότητα (αποσπάσεις, μετακινήσεις κ.λπ.)

- Άδειες

- Θέματα Υπηρεσιακών Συμβουλίων

- Κατάρτιση και έγκριση Οργανισμών Εσωτερικής Λειτουργίας Ο.Τ.Α. και Κανονισμών Προσωπικού Ν.Π.Ι.Δ.

- Μέσα ατομικής προστασίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με διατάξεις, σε θέματα διορισμών / προσλήψεων,

- δεν εμπίπτουν στον περιορισμό «1/5» (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις) όσοι υπηρετούντες δημόσιοι υπάλληλοι μετακινηθούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο το μέτρο της «κινητικότητας»,

- η μείωση κατά 20% - σε σχέση με το 2013 - το 2014, των προσλήψεων προσωπικού ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου δεν ισχύει για την Τ.Α. και μάλιστα, οι προσλήψεις αυτές δύνανται να πραγματοποιηθούν εκτός από τους α' βάθμιους Ο.Τ.Α. και από Ν.Π.Ι.Δ. της Αυτοδιοίκησης και

- οι Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού αλλά και τα Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, δύνανται να υλοποιήσουν εγκρίσεις, που τους χορηγήθηκαν από την Επιτροπή της ΠΥΣ, από 1-1-2013 έως 31-12-2013, εντός του 2014 και ειδικότερα έως 31-12-2014.

Ακολουθεί συνημμένα ολόκληρη η εγκύκλιος


http://www.poli-politiki.gr/, 21/8/2014

Κίνημα Ανατροπής στην Αυτοδιοίκηση ή κίνημα ανατροπής αυτής της αυτοδιοίκησης;


timthumb

Εξήντα νεοεκλεγέντες δήμαρχοι, μάλλον γαλάζιας πολιτικής απόχρωσης, υπέγραψαν διακήρυξη με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Κίνημα Ανατροπής στην Αυτοδιοίκηση». Στους 60 υπογράψαντες δημάρχους προστέθηκαν αργότερα και άλλοι 55 και έτσι έγιναν συνολικά 115. Στόχος τους μάλλον είναι η εκλογή δική τους διοίκησης στην ΚΕΔΕ, αλλά το σημαντικό είναι αυτό που λένε ή μάλλον που δεν λένε στη διακήρυξή τους.

Αν διαβάσει κάποιος το κείμενο της διακήρυξης αυτής (εδώ) θα διαπιστώσει ότι απουσιάζει εντελώς η δημοκρατία των πολιτών. Διατυπώνονται αιτήματα όπως περισσότερη χρηματοδότηση, περισσότερη αυτονομία των δημάρχων και συμμετοχή των ίδιων σε διάφορα κέντρα αποφάσεων, αλλά απουσιάζει παντελώς η βούληση και η συμμετοχή των πολιτών τους. Πουθενά οι πολίτες, μόνο οι δήμαρχοι. Ακόμα και όταν ζητούν αναθεώρηση του Συντάγματος, η προσοχή τους είναι στραμμένη περισσότερο στη διανομή της χρηματοδότησης και στην μεγαλύτερη ανεξαρτησία στις κινήσεις τους, παρά στην ανάπτυξη της τοπικής δημοκρατίας.

Αν είναι δυνατόν 115 νεοεκλεγέντες δήμαρχοι και να μην λένε λέξη για τοπική δημοκρατία!!! Να μην λένε λέξη για την έκδοση του ΠΔ με βάση το οποίο θα ενεργοποιηθεί το άρθρο 216 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Καλλικράτης), στο οποίο προβλέπονται τοπικά δημοψηφίσματα με πρωτοβουλία των πολιτών!!! Αν ίσχυε αυτό το άρθρο δεν θα μιλούσαμε σήμερα ούτε για τις Σκουριές, ούτε για το νερό της Θεσσαλονίκης, ούτε για την Κερατέα, ούτε για τις παραλίες κ.λ.π.

Όχι μόνο δεν ζητάνε περισσότερη δημοκρατία και συμμετοχή των πολιτών στη λήψη των τοπικών αποφάσεων, αλλά ούτε κάν την ενεργοποίηση του ανωτέρω άρθρου 216!!!

Συνειδητοποιούμε λοιπόν πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, δεν μπορεί να αφήνεται άλλο στα χέρια ανεξέλεγκτων δημάρχων, άλλωστε τα αποτελέσματα αυτής της τακτικής τα έχουμε ζήσει όλοι. Πρέπει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να περάσει στα χέρια των πολιτών.

Πέτρος Χασάπης

http://www.olympia.gr/, 20/8/2014