Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΧΑΧΑ! ΤΕΛΕΙΟ! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ! Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ DELICATESSEN!

1o βραβείο φωτογραφίας στον δήμο Χαλανδρίου όχι για φωτογραφία αλλά για διαγωνισμό εκμίσθωσης κτηρίου με έπαθλο 5.500€



Mία συμπαθητική πρωτοβουλία πήρε ο δήμος Χαλανδρίου. Μέσα από μία διαδικασία που κράτησε κάποιους μήνες ξεκινάει εντός των ημερών το στήσιμο του κέντρου πολλαπλών χρήσεων όπου θα στεγάσει μεταξύ άλλων κα το κοινωνικό παντοπωλείο καθώς και το κοινωνικό φαρμακείο. Έκανε ένα διαγωνισμό για να βρει τον κατάλληλο χώρο. Τον χώρο τον βρήκε. Τώρα πρέπει να βρει και τα λεφτά για να τον πληρώνει αφού το ενοίκιο θα είναι κατά τι λιγότερο από 5.500€ euro τον μήνα.

Η ενέργεια αυτή της διοίκησης του δήμου άνετα θα μπορούσε να πάρει το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας, καθώς είναι τόσο εξόφθαλμα φωτογραφικοί οι όροι του διαγωνισμού ώστε να επιλεγεί το συγκεκριμένο κτήριο και άρα το συγκεκριμένο μίσθωμα, που βάζει τον οποινδήποτε σε σκέψεις για το τι θέλει πραγματικά να κάνει ο δήμος . Αν βέβαια μπορείς να θεωρήσει κανείς διαγωνισμό μία διαδικασία με μία μόνο προσφορά.

Οι όροι του διαγωνισμού ως προς τον χώρο που θα πρέπει να βρίσκεται το εν λόγω κτήριο είναι σαφείς σύμφωνα με το άρθρο 2 της απόφασης 366/24-7-2012 της οικονομικής επιτροπής όπως αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (static.diavgeia.gov.gr/doc/Β41ΣΩΗΔ-Ξ27):

ΆΡΘΡΟ 2
Το υπό μίσθωση ακίνητο θα πρέπει :
1) Να βρίσκεται στο Κεντρικό Χαλάνδρι και συγκεκριμένα σε απόσταση 350-450 μέτρων από την κεντρική πλατεία Χαλανδρίου και 200-300 από το κεντρικό Δημαρχείο
2) Να έχει ωφέλιμη μικτή επιφάνεια από 600-700 τ.μ, χωρισμένη σε (3) τρία επίπεδα περίπου ίσου εμβαδού και υπόγειο αποθηκευτικό χώρο 400-500 τ.μ..
3) Να διαθέτει πρόσβαση για Α.Μ.Ε.Α., έξοδο κινδύνου, κλπ
4) Να διαθέτει ευρύχωρο ανελκυστήρα που εξυπηρετεί όλο το κτίριο
5) Να διαθέτει δυο τουλάχιστον W.C. σε κάθε επίπεδο στον χώρο κυρίας χρήσης
6) Να διαθέτουν πλήρεις και κατά τις νόμιμες προδιαγραφές εγκαταστάσεις : ηλεκτρικής παροχής, τηλεφωνικής, υδραυλικών και αποχέτευσης .
7) Να είναι κοντά σε στάση Δημόσιας ή Τοπικής συγκοινωνίας.
8) Στο προσφερόμενο ακίνητο θα πρέπει να τηρείται ο κανονισμός πυροπροστασίας και θα κατατεθεί από πλευράς εκμισθωτή το πιστοποιητικό πυρασφάλειας της Αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο τμήμα Αξιοποίησης της Δημοτικής Περιουσίας.

Για το πρώτο όρο πρέπει κανείς να διαπιστώσει την …ακρίβεια προσδιορισμού της θέσης του συγκεκριμένου ακινήτου. Γιατί άραγε βάζει όρια από 350 – 450 μέτρα από την πλατεία και 200 – 300 από το δημαρχείο; Από την πλατεία από ποιο σημείο θα μετράμε ; Γιατί δεν ισχύει το μέχρι 450 ή μέχρι 300;

Στο σκαρίφημα που επισυνάπτεται φαίνεται με κέντρο το δημαρχείο Δ και την πλατεία Π τι σημαίνουν επί του τοπογραφικού της πόλης αυτά τα κριτήρια. Πρακτικά υπάρχουν δύο περιοχές που καλύπτουν την απαίτηση της οικονομικής επιτροπής:

Βόρια η περιοχή της οδού Παπάγου

Νότια η περιοχή της οδού Αριστοτέλους μεταξύ Καραολή & Δήμητρίου και Σωκράτους

Επειδή πρέπει να βρίσκεται κοντά σε στάση συγκοινωνίας (κριτήριο 7) η νότια περιοχή αποκλείεται. Μένει η βόρια περιοχή και η οδός Παπάγου μεταξύ Πεντέλης και Αριστοφάνους, συνολικά 7 κτήρια.

Πόσα από τα 7 αυτά κτήρια άραγε μπορούν να λάβουν μέρος στην δημοπρασία της οικονομικής επιτροπής και που πληρούν τους όρους 2-3-4-5-7; Προφανώς μόνο ένα : αυτό που μόνο του συμμετείχε στην δημοπρασία και που στον ιδιοκτήτη του θα καταβάλλεται από τον πετσοκομμένο προϋπολογισμό του δήμου χρήματα που κανείς ιδιοκτήτης ακινήτου στη πόλη δεν μπορεί να πάρει. Αν αυτό δεν είναι πρόβλημα – πρόκληση – σκάνδαλο τότε τι είναι ;

Υπάρχουν και άλλα ζητήματα όμως που είναι άξια απορίας. Πρέπει να εξηγηθεί – δεν είναι και πολύ εύκολο – γιατί θα έπρεπε όλες αυτές οι υπηρεσίες να βρίσκονται στο ίδιο κτήριο. Θα μπορούσε εφόσον τα κλειστά καταστήματα στη πόλη είναι περί το 20% ενώ οι κενοί χώροι σε εμπορικά κέντρα είναι πάνω από 50% να βρεθούν αντίστοιχοι χώροι που αθροιστικά να καλύπτουν την απαίτηση του δήμου καθώς τα ενοίκια για αυτά είναι αυτή την περίοδο εξαιρετικά χαμηλά. (χώροι εμβαδού 70τμ εκτός των εμπορικών οδών του κέντρου νοικιάζονται έναντι 250€ / μήνα)

Η μόνη δικαιολογία είναι ότι - λογικό – είναι διοικητικά καλύτερα οι υπηρεσίες να βρίσκονται στο ίδιο κτήριο καθώς εκτός των άλλων είναι και οικονομικότερη επιλογή πράγμα που στην περίπτωσή μας όμως μόνο αυτό δεν ισχύει.

Για άλλη μία φορά η διοίκηση του δήμου φαίνεται ότι άλλα δείχνει και άλλα έχει στο μυαλό της όταν στον δημόσιο χώρο επιχειρεί να οικοδομήσει κοινωνική πολιτική. Να θυμίσουμε ότι δεν έχει περάσει πολύς καιρός από το μοίρασμα λαδιού στους πολίτες του Χαλανδρίου χωρίς μεσάζοντες κατ ευθείαν από τον παραγωγό υποτίθεται που προέρχονταν όμως από έμπορο του Γέρακα.

Η έφοδος των μνημονίων έχει και κάποιες παρενέργειες και για τους στρατιώτες που το υπηρετούν. Η νεοφιλελεύθερη διοίκηση αναγκάζεται να κάνει κοινωνική πολιτική που δεν πιστεύει καθώς από την θητεία της τις προηγούμενες 4ετιες ήταν σαφές ότι για αυτήν η αγορά με τους νόμους και του κανόνες της θα διαχειριζόταν τις ανάγκες της πόλης.

Αξίζει όμως να σκεφτεί κανείς μερικά πράγματα και για το ίδιο το πρόγραμμα "Ανάπτυξη δομών για την καταπολέμηση της φτώχειας" που φαίνεται ότι αποτέλεσε την αφορμή για την διαδικασία εκμίσθωσης. Γιατί είναι υποχρεωτικό άραγε κατά το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για να φτιαχτεί κοινωνικό παντοπωλείο και κοινωνικό φαρμακείο να χρειάζονται (προκήρυξη προγράμματος 21/3/2012) :

Εταιρικά Κοινωνικά Σχήματα στα οποία θα συμμετέχουν.....

- Φορείς Μη Κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ως δυνητικοί Δικαιούχοι)

- ΟΤΑ α’ βαθμού και ΝΠΔΔ με δραστηριότητες στην υλοποίηση δράσεων κοινωφελούς χαρακτήρα (ως Συμπράττοντες φορείς).

....και να μην γίνονται απ ευθείας χρηματοδοτήσεις για τέτοιες δράσεις στους δήμους;

Όταν κατακρημνίζονται οι μισθοί και σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα γιατί είναι ακριβότερο να προσλαμβάνει το δημόσιο εργαζόμενους για υλοποίηση δράσεων όπως αυτές που προαναφέρθηκαν από το να δημιουργεί τέτοια σχήματα στα οποία ο κάθε εργαζόμενος θα αμοίβεται με 13.600€ / έτος δηλαδή περίπου 800€ / μήνα όσα και στο δημόσιο πια;

Με ποιο κριτήριο αποφασίζεται η σύμπραξη με ΜΚΟ και μη κερδοσκοπικές εταιρείες τις οποίες κανείς δεν ξέρει στη πόλη, δεν έχουν καμία συμβολή στον δημόσιο βίο και ουδείς γνωρίζει το τι είναι και δεν αναπτύσσεται η κοινωνική υπηρεσία του δήμου για να οργανώνει τέτοιες δράσεις; Γιατί επιλέχτηκε η ΑΜΚΕ ΠΟΡΕΙΑ για να συμπράξει με τον δήμο ; με ποια κριτήρια;

Οι διοικήσεις των δήμων δεν μπορούν πια να διορίζουν. Δεν μπορούν πια να δίνουν αφειδώς εργολαβίες σε ημετέρους. Πάνω στα κοινωνικά ερείπια του μνημονίου που οι πολιτικοί και η πολιτική τους δημιούργησαν συνωστίζονται οι ίδιοι άνθρωποι και οι ίδιες πρακτικές με πριν ντυμένες αυτή την φορά τον μανδύα φιλευσπλαχνίας και της κοινωνικής πολιτικής . Παλιότερα σαν εργοδότες και κύριοι έργων τώρα σαν σύμβουλοι, ΜΚΟ, ΑΜΚΕ ΚΕΑΝ, κοκ. Η διαφορά τώρα είναι ότι η πίτα είναι πολύ μικρότερη.

Τι απομένει από αυτή την ιστορία ανάπτυξης των υπηρεσιών του δήμου με καινοτόμες κοινωνικές υπηρεσίες
Η ανάγκη εκμίσθωσης του ακινήτου το πιθανότερο προυπήρχε της ανάγκης κοινωνικής φροντίδας. Αυτή έπρεπε να καλύψει κατά προτεραιότητα ο δήμος και αυτό έκανε.
Τα δίκτυα κοινωνικής αλληλεγγύης και η κοινωνική πολιτική είναι εκτός ατζέντας για την νεοφιλελεύθερη διοίκηση. Όταν γίνεται με όρους αγοράς με λεφτά του ΕΣΠΑ – σημειωτέων ότι οι δράσεις συγχρηματοδοτούνται και από το Ελληνικό δημόσιο με 10% περίπου – τότε είναι εντός. Γίνεται σύζευξη του τι συμφέρει
Στήνεται εταιρικό σχήμα βρίσκεται δικαιούχος – λεφτά θα πάρει
Μεταφέρονται στον προεπιλεγέντα χώρο και δημοτικές υπηρεσίες ώστε να γίνει μπάνικό στο μάτι το εγχείρημα
Στήνεται διαγωνισμός – δημοπρασία για τα μάτια του κόσμου.
Παίρνονται οι απαραίτητες αποφάσεις - δημοκρατία έχουμε με 40% των ψήφων έχεις το 60% των εδρών. Αυτό είναι το πιο εύκολο.
Εγκρίνουν οι από πάνω το πρόγραμμα που κρίνεται άρτιο, επαρκές όπως και πριν από χρόνια οι περιφέρειες ενέκριναν τις προσλήψεις στρατιών συμβασιούχων, όπως ενέκριναν τα έργα στον καταυλισμό των τσιγγάνων, όπως, όπως….

Πριν από 190 χρόνια περίπου οι τότε αυλικοί του Όθωνα εφάρμοσαν ένα απόλυτο κριτήριο κατά την κρίση τους για να διαπιστώσουν που θα ήταν το καλύτερο σημείο για να φτιάξουν το ανάκτορο του βασιλιά τους. Πήραν λοιπόν ένα άλογο το έσφαξαν και άφησαν τα διάφορα κομμάτια τους σε διάφορα σημεία της Αθήνας προκειμένου να δουν σε ποιο σημείο η σήψη προχωράει βραδύτερα , πράγμα που για αυτούς ήταν δείγμα ποιότητας κλίματος. Κέρδισε τελικά το πίσω αριστερό πόδι και το αποτέλεσμα είναι αυτό που όλου γνωρίζουν.

Έτσι θα γελάνε όπως εσύ και οι επόμενες γενιές για τις ιδεοληψίες και τις πρακτικές που έχουν αυτοί που αποτελούν τον στρατό του μνημονίου και διοικούν την χώρα . Για να αποκτήσει ενδιαφέρον η υπόθεση προτείνουμε στον επόμενο διαγωνισμό – δημοπρασία - οπερέτα η θέση του προς εκμίσθωση ακινήτου να προσδιορίζεται με συντεταγμένες. Έτσι δεν θα χρειάζεται να κάνουμε ασκήσεις με διαβήτες. Google earth ή gps θα είναι αρκετό

Παρατηρήσεις

την ίδια στιγμή που συμβαίνουν αυτά η αδυναμία καταβολής του ενοικίου στον Γ παιδικό σταθμό ( 1820€ ) μαζί με άλλους λόγους τον οδήγησε σε κλείσιμο
την απόφαση έγκρισης των όρων διαγωνισμού για την εκμίσθωση της οικονομικής επιτροπής ψήφισαν οι κκ Κουράσης, Κόσσυβας, Παρασκευόπουλος, Μπασιάκου, Μπάβας, Τσικίνη. σύμφωνα με την αντίστοιχη ανάρτηση στο διαδίκτυο
την έγκριση της μίσθωσης (απόφαση 404/2012 της Οικονομικής Επιττροπής με κωδικό ανάρτησης http://et.diavgeia.gov.gr/f/dimos_halandriou/ada/%CE%924%CE%98%CE%93%CE%A9%CE%97%CE%94-%CE%96%CE%A6%CE%94
 Η κ. Καρατζά που ήταν παρούσα μειοψήφισε όπως ήταν αναμενόμενο. Η παράταξη Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου δεν έχει εκπρόσωπο στην οικονομική επιτροπή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *