Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2016

Οδική ασφάλεια & βιοκλιματική αναβάθμιση στο Πολύδροσο


Μαρούσι, 21 Αυγούστου 2016

Αγαπητέ Δήμαρχε κ. Γιώργο Πατούλη,

Με ανάλογη έκπληξη και εμείς, παρακολουθούμε τη δυσκολία να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις σε απλά ερωτήματα, που έχουμε δημόσια διατυπώσει μετά από 3 συνεχή ατυχήματα σε διάστημα 20 ημερών στην οδό Φραγκοκλησιάς, στις 16/07, 22/07 και 05/08/2016. Το  τελευταίο ατύχημα ήταν η σφοδρότατη σύγκρουση φορτηγού με μικρό επιβατικό .

Ποιος είναι ο αριθμός ατυχημάτων τα έτη 2015 και το α΄ εξάμηνο 2016 στην οδό Φραγκοκλησιάς ;

Υπάρχει οριζόντια διαγράμμιση στο μήκος των 2 χλμ περίπου της οδού Φραγκοκλησιάς (διπλή διαχωριστική γραμμή, κίτρινη γραμμή απαγόρευσης στάθμευσης κλπ)  ;
Είναι πλήρης η κατακόρυφη σήμανση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και πλήρως ορατή από τους διερχομένους ;

Τι θα κάνετε με τα θέματα και πότε,  όπως οι απαλλοτριώσεις που αναληθώς στη σύμβαση της βιοκλιματικής αναγράφεται ότι δεν απαιτούνται και δεν εφαρμόζεται το σχέδιο πόλης και η ολοκλήρωση του έργου της βιοκλιματικής, η αντικατάσταση στάσεων λεωφορείων που έχουν αποξηλωθεί,  η αποκατάσταση των λωρίδων ΑΜΕΑ, η κλάδευση δένδρων και θάμνων,   τη δημιουργία θέσεων κάδων απορριμμάτων, την ακριβή υλοποίηση των αρχιτεκτονικών σχεδίων του έργου, την κατασκευή πεζοδρομίου στην οδό Φραγκοκλησιάς  μεταξύ των οδών Αμαρουσίου- Χαλανδρίου και Σάμου ;
Ισχύουν αυτά που διατύπωνε δημόσια τον Δεκέμβριο 2014 ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών για το νεοδιανοιχθέν τότε τμήμα της οδού Φραγκοκλησιάς προς τη Λ. Πεντέλης. «…  Το νεοδιανοιχθέν τμήμα δεν θα έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία προ της οριστικής παραλαβής της μελέτης (σ.σ. κυκλοφοριακής). Εξάλλου αυτό προβλέπεται και από τον κυρωμένο ΚΟΚ ο οποίος απαιτεί την ύπαρξη υποστηρικτικών κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών σκοπιμότητας σε νεοκατασκευασθέντα οδικά τμήματα τα οποία είναι έτοιμα να παραδοθούν στην κυκλοφορία και τα οποία φέρουν νέες διατομές ;   

Κατά μείζονα λόγο δεν έχουν τα παραπάνω εφαρμογή και σήμερα στην οδό Φραγκοκλησιάς, Σάμου και Πηγάσου και οπουδήποτε υπάρχουν νέες διατομές κυκλοφορίας των οχημάτων ;

Γιατί δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι σήμερα η σύσκεψη για τα θέματα οδικής ασφαλείας και της ομαλής ένταξης του έργου του ποδηλατοδρόμου που σας έχουμε ζητήσει  στις συνεδριάσεις  22/03/2016, 19/04/2016 & και 19/07/2016 του δημοτικού συμβουλίου παρά τις ρητές διαβεβαιώσεις ;  

Πότε συγκεκριμένα αυτή θα πραγματοποιηθεί και ποιοί θα συμμετέχουν ;  

Γνωρίζεται ότι τα αναφερόμενα περί κυκλοφοριακών φόρτων 8.000οχ./24ωρο της οδού Φραγκοκλησιάς, αφορούν τη μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Πολυδρόσου του έτους 2013 ;

Για τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο των 18.000 οχ./24ωρο, μερικά στοιχεία δύο μήνες μόλις μετά το άνοιγμα της διπλής κατεύθυνσης οδού ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ προς Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ,  τον Δεκέμβριο 2014 :
Τοποθεσία: Διασταύρωση οδών ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ & ΑΚΑΚΙΩΝ
Ημερομηνία: 6 Δεκεμβρίου 2014  μεταξύ  08:30 -09:30.
Κυκλοφοριακός φόρτος: 105  διερχόμενα συνολικά οχήματα σε 6  λεπτά των 6 μονόλεπτων videos :
Υπολογιζόμενος κυκλοφοριακός φόρτος 900 -1.000 οχήματα / ώρα  !!!.
Επειδή πιθανόν να αμφισβητηθεί η απλή μεθοδολογία μέτρησης φόρτου οδικής κυκλοφορίας σε συγκεκριμένο σημείο οδού μερικές χρήσιμες επεξηγήσεις.  
Οι μετρήσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε τρεις διαφορετικές χρονικές περιόδους εντός 24ωρου.
Πρωί   08:30 -09:30 /16-12-2014
Μεσημέρι      14:00 – 15:00 /16-12-2014
Βράδυ   19:10 -20:10 /15-12-2014
Σε κάθε ώρα έχουν ληφθεί σε 5 ισοκατανεμημένα χρονικά διαστήματα 6 λήψεις διαρκείας ενός λεπτού η κάθε μια, στο  ίδιο συγκεκριμένο σημείο της οδού Φραγκοκλησιάς.
Οι απόλυτοι αριθμοί των οχημάτων που έχουν διέλθει στα 18΄ των 18 videos στους συγκεκριμένους χρόνους που καθ΄ ένα αναφέρεται είναι απόλυτα μετρήσιμοι από τα εγγεγραμμένα στιγμιότυπα όπως και οι τύποι και η ταχύτητα τους.
Οι ειδικοί με το μικρό παραπάνω δείγμα (ρεαλιστικό, πρακτικό και επιστημονικά αποδεκτό)  μπορούν να έχουν τις ενδείξεις της επιβάρυνσης της κυκλοφορίας στην οδό ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ μετά τη διάνοιξη της προς την Λεωφόρο Πεντέλης,  χωρίς καμία ρύθμιση της κυκλοφορίας στην περιοχή του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ σε σύγκριση με ακριβείς καταγραφές της του πρόσφατου παρελθόντος.
Ενδιαφέρον θα έχουν και πρέπει να πραγματοποιηθούν στο ίδιο σημείο δηλαδή την διασταύρωση οδών ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ & ΑΚΑΚΙΩΝ (αστική περιοχή αμιγούς κατοικίας) μετρήσεις καυσαερίων και στάθμης θορύβου για να διαπιστωθούν :   
(α) τα νέα επίπεδα του θορύβου – ρύπων
(β) εάν ο πληθυσμός της περιοχής εκτίθεται σε θόρυβο και καυσαέρια πάνω από τα επιτρεπτά – σύμφωνα με τη νομοθεσία – όρια

Τέλος πιστεύουμε θα συμφωνείτε, η ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής μας σαφέστατα και αναμφισβήτητα εμπίπτει στους σκοπούς του Συλλόγου μας και ότι, με τα στοιχεία που συλλέγουμε  και τις παρατηρήσεις που κάνουμε επιθυμούμε να συνδράμουμε το Δήμο στο έργο του ;

Αγαπητέ κύριε δήμαρχε θα θέλαμε όταν απαντούν οι αρμόδιοι αιρετοί και υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου για την πόλη να σκέπτονται τα δικαιώματά μας.  Έχουμε δικαίωμα, στην οδική ασφάλεια, στην αποτροπή ατυχημάτων, θέλουμε να κυκλοφορούμε και να ζούμε άνετα στην πόλη, σε ασφαλές και ποιοτικό περιβάλλον.

Σκοπός βέβαια της βιοκλιματικής αναβάθμισης και της κατασκευής του ποδηλατοδρόμου είναι η καλλίτερη ποιότητα ζωής, μόνο που για να μεγιστοποιηθούν τα πλεονεκτήματα της και να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα, απαιτείται σύμφωνα με τις επιστημονικά κρατούσες απόψεις,  μελέτη βιώσιμης κινητικότητας και όχι απλών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Εν αναμονή με ενδιαφέρον των απαντήσεων σας.


Για το ΔΣ του Συλλόγου

Με εκτίμηση 
Παναγιώτης Α. Πάντος
Πρόεδρος


Ε

Ε

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *