Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΗΣ Τ.Α. – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Την κάθετη αντίθεσή του εκφράζει το Συνέδριο της ΚΕΔΕ για την περαιτέρω κατάργηση ή συγχώνευση Νομικών Προσώπων και Δημοτικών Επιχειρήσεων της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την επαπειλούμενη απόλυση των εργαζομένων σε αυτά.

Με τις προωθούμενες νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις επιχειρείται πλήρης αποδιάρθρωση των υπηρεσιών και των δομών των Δήμων της χώρας. Μετά τις συγχωνεύσεις που επέφερε ο «Καλλικράτης», η ισορροπία του συστήματος οδηγείται σε κατάρρευση.

Στην ουσία καταργείται ευθέως η συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτονομία των αιρετών της οργάνων να διοικούν τις τοπικές υποθέσεις.
Υπενθυμίζουμε ότι στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης, ο μόνος φορέας του Δημοσίου που προχώρησε σε συγχωνεύσεις και αναδιαρθρώσεις των δομών και των υπηρεσιών του ήταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ειδικότερα, σε ότι αφορά στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, από 4.300 συγχωνεύτηκαν σε 520 (ήτοι μείωση 88%), ενώ τα ΝΠΙΔ από 1.350 συγχωνεύτηκαν σε 492 (ήτοι μείωση 64%)! Γίνεται αντιληπτό ότι οι Δήμοι όχι μόνο προχώρησαν αποφασιστικά σ’ αυτές τις συγχωνεύσεις αλλά σήκωσαν και το τεράστιο βάρος της αναζήτησης λειτουργικών ισορροπιών για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών. Και όλα αυτά όταν οι Κυβερνήσεις δεν τόλμησαν μέχρι σήμερα να προχωρήσουν στις αναγκαίες συγχωνεύσεις των Οργανισμών της Δημόσιας Διοίκησης.

Επίσης υπογραμμίζουμε ότι στις σημερινές δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, θεμελιώδεις αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ασκούνται μέσω των κοινωφελών Δημοτικών Επιχειρήσεων και παρέχονται με τον πλέον αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο, υψηλού επιπέδου αναγκαίες κοινωνικοπρονοιακές υπηρεσίες μέσω δομών, όπως Παιδικοί σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠμΕΑ, ξενώνες αστέγων, κοινωνικά παντοπωλεία και ιατρεία, κέντρα πρόληψης, γυμναστήρια, ωδεία κ.α. Υπηρεσίες που ανακουφίζουν τις πιο ευαίσθητες και ευάλωτες στις συνέπειες της κρίσης κοινωνικές ομάδες πολιτών. Υπηρεσίες, τις οποίες το ίδιο το κράτος αδυνατεί να διασφαλίσει και σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν απρόσιτες.

Θεωρούμε ότι η μονομερής και «άνωθεν» κατάργηση θέσεων εργασίας, η μονομερής και «άνωθεν» διαγραφή ολόκληρων δημοτικών φορέων, υπονομεύει και ακυρώνει το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τη γυρίζει πίσω στη δεκαετία του ΄60 και την περιορίζει στην έκδοση μόνο πιστοποιητικών.

Υπογραμμίζουμε όχι μόνο την ανάγκη ύπαρξης αλλά και στήριξης της λειτουργίας αυτών των δομών και υπηρεσιών, των μοναδικών δημόσιων φορέων που αναπληρώνουν το ανύπαρκτο κοινωνικό κράτος.

Δηλώνουμε δε προς κάθε κατεύθυνση ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση της χώρας είναι αποφασισμένη να διαφυλάξει και τη συνταγματική της υπόσταση και τον κοινωνικό της ρόλο.

Ως προς την αξιολόγηση των δομών των Δήμων και των εργαζομένων, καθώς και τα κριτήρια που θα ισχύσουν, υπογραμμίζουμε την ανάγκη αξιολόγησης με προκαθορισμένα κριτήρια όχι για να γίνουν απολύσεις εργαζομένων στις υπηρεσίες και τις δομές των Δήμων, αντιθέτως, αν διαπιστωθεί σε κάποιους Δήμους πλεονάζον προσωπικό, να υπάρξει κινητικότητα προς Δήμους που έχουν διαπιστωμένες ανάγκες.

Επομένως, δηλώνουμε ότι συμφωνούμε με το μέτρο της κινητικότητας, που για μας σημαίνει: μετακινήσεις ενδοδημοτικές σε ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ και ΚΕΠ με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων άμεσα, μετακινήσεις διαδημοτικές με αποφάσεις των δύο ενδιαφερομένων δήμων κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τον εργαζόμενο, ευρύτερη κινητικότητα στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης με ταχείες διαδικασίες. Καμία παρεμβολή άλλου επιπέδου στην κινητικότητα του προσωπικού.

Ως προς δε τη διαθεσιμότητα, τονίζουμε την πάγια αντίθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην εφαρμογή του μέτρου στους Δήμους, καθώς οδηγεί τους ίδιους και τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε κατάρρευση, καθόσον με την απαγόρευση των προσλήψεων από το 2010 και με τις χιλιάδες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, με το εναπομείναν προσωπικό δεν μπορούν να λειτουργήσουν βασικές υπηρεσίες όλων σχεδόν των Δήμων, (όπως είναι οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, η καθαριότητα, τα ΚΕΠ κ.α.).


ΣΧΟΛΙΑ - ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ  ΠΛΑΤΕΙΑΣ:

Πρόκειται για απόσπασμα από τα πρακτικά του φετινού συνεδρίου της ΚΕΔΕ - ΜΑΙΟΣ 2013.

Οι άλλοι - οι ιθαγενείς, "τα χαϊβάνια" της υπόλοιπης Ελλάδας, με τις νομικές τους υπηρεσίες, τους συμβούλους της ΚΕΔΕ, με ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, λένε ένα ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΟΧΙ στις καταργήσεις Ν. Π. και ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

Οι άλλοι βέβαια - ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΟΙ- έχουν εντάξει τις κοινωνικές δομές τους - κοινωνικά παντοπωλεία, ιατρεία κλπ - στα ΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΑ. Εμείς αι πονηροί ΟΧΙ! 

Είναι ... ΙΔΙΩΤΙΚΟ που λένε και οι υπάλληλοί τους και η ...... ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

Αυτά από την ΚΕΔΕ και τις συλλογικές επεξεργασίες των αιρετών.

Από την άλλη μεριά, στους εργαζόμενους έχουμε τα εξής ενδιαφέροντα που δεν αφορούν φαίνεται τους οπαδούς της ... αυτοεξυπηρέτησης:

 ΜΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ την αντισυνταγματικότητα των οριζόντιων περικοπών, οι νομικοί σύμβουλοι της ΠΟΕ ΟΤΑ κερδίζουν προσωρινές διαταγές ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Μάλιστα προχθές είχαμε την πρώτη ΕΚΔΙΚΑΣΗ όχι προσωρινής διαταγής αλλά ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ στην Ελλάδα, όπου υπήρξε η κατ' αρχήν  θετική εξέλιξη, της παράτασης ισχύος της προσωρινής διαταγής που είχε προηγηθεί, για επιστροφή των σχολικών φυλάκων στις θέσεις τους, μέχρι την έκδοση της απόφασης.


Εδώ, στο Βριλήσσι.

ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ και δικαιώνονται βήμα βήμα στην δικαιοσύνη, βασισμένοι ΑΚΡΙΒΩΣ στην αντισυνταγματικότητα των  ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ενώ οι νομικοί σύμβουλοι της Ομοσπονδίας ομιλούν ακόμα και για παράβαση της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ που δεν στέκεται με τίποτα σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Αντισυνταγματικότητα οριζόντιων απολύσεων, που αν κριθεί, θα ισχύει βέβαια και σε άλλες υπηρεσίες των δήμων, όπως τα νομικά πρόσωπα.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΡΑΓΕ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΣΥΝΕΣΤΗΣΑΝ και μάλιστα μετά από αίτημα των εργαζομένων ως "άχρηστα, διεφθαρμένα (με πορίσματα γαλαζοαίματων λαϊκών δικαστών) και αδύναμα να ανταποκριθούν στον ρόλο τους;"

Ποιο θα είναι το αντίστοιχο ΝΟΜΙΚΟ επιχείρημα για έναν εργατολόγο που θα υπερασπιστεί εργαζόμενους που θα έχουν μπει ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΩΣ ουσιαστικά σε καθεστώς μετακίνησης αν δεν ΕΓΚΡΙΘΟΥΝ όλες οι υπό σύσταση οργανικές θέσεις;

Και ποιος συλλογικός φορέας θα αναλάβει την εκπροσώπηση όσων αυτοπροσδιορίζονται σε σχέση με τους χειρισμούς τέτοιων ΚΡΙΣΙΜΟΤΑΤΩΝ και ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ και σημασίας θεμάτων;

Τι νομικό πλαίσιο ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΝΟΜΩΝ θα επικαλεστούν οι .... ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ στην ιδιότυπη αυτή κινητικότητα, αν κάτι στραβώσει;

Τι θα γίνει αν (μόνο αυτό το απλό ως παράδειγμα) ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ Η ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΟ Δ.Σ. ΓΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ σε δυο μήνες;

Τι θα κάνουν "μόνοι τους" οι εργαζόμενοι για να περιφρουρήσουν τις θέσεις τους τότε;

Τι θα πουν τότε - ο μη γένοιτο - όσοι αναλαμβάνουν αλαζονικά και χωρίς προσωπικό φρένο, το ρίσκο να διαβεβαιώνουν (?) ότι η άποψή τους είναι νομικά και πολιτικά ισχυρότερη από συλλογικές επεξεργασίες των οργάνων αιρετών και εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση, με δεδομένες τις αδυναμίες και την κριτική που μπορεί κανείς να ακήσει σε αυτά αλλά σίγουρα δεν μπορεί να τα μηδενίσει ή να αυτοαναγορευτεί σε .... αποτελεσματικότερο;



ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΛΑΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΙ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου