Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΙΜΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Η δικιά μας 3η Σεπτέμβρη . Μακριά από πανηγυρισμούς και απολογίες.

                
Η φωτό είναι επιλογή της Πλατείας
     Συνηθίζεται, σχεδόν κάθε χρόνο, διάφοροι, από διάφορα κίνητρα ορμώμενοι, να επιχειρούν να καταχωρήσουν δημόσια την άποψή τους για το ΠΑΣΟΚ, ως αντικειμενικό συμπέρασμα της ιστορίας.
                    Έργο εκ πρώτης όψεως  βολικό, καθώς ο ιστορικός ηγέτης του δεν βρίσκεται στη ζωή, αλλά και δεν άφησε « κληρονόμους», που να θέλουν, ή να έχουν και το ανάστημα, να εξηγήσουν και να υπερασπισθούν αυτό που πραγματικά εσήμανε για την ελληνική πολιτική ζωή η 3η Σεπτέμβρη του 1974.
                    Κυκλοφορεί η άποψη, ότι το ΠΑΣΟΚ έγινε για να ενσωματώσει  τα αγανακτισμένα από την δικτατορία, την κρίση του 73 και το έγκλημα κατά της Κύπρου, μεσοστρώματα. Συμπληρώνεται μάλιστα με μια πιο εξειδικευμένη  κατηγορία, ότι έγινε για να αφοπλίσει και περιθωριοποιήσει την Αριστερά.                                    
                   Με εξαιρετική σιγουριά παλιός συναγωνιστής εβεβαίωνε προ ετών ότι η δική τους αντίληψη είχε διαγνώσει «από την αρχή» τον πραγματικό ρόλο και την αναπόδραστη εξέλιξη του ΠΑΣΟΚ.
                   Λυπήθηκα να τον ρωτήσω πώς η αντίληψή τους δεν τους είχε οδηγήσει να διαγνώσουν ταυτόχρονα τα όσα ακολούθησαν στην Κίνα και στη Ρωσία.
                   Βλέπετε, εκ του αποτελέσματος, μπορεί κανείς να δικαιώσει και τον Λεωνίδα Κύρκο, που δήλωσε στα γεράματα : «ευτυχώς που χάσαμε…»
                   Όποιος όμως οφείλει την ελάχιστη σοβαρότητα στον δημόσιο διάλογο, έχει να απαντήσει στο εξής ερώτημα:
                   Πώς ερμηνεύονται δύο αδιαμφισβήτητα γεγονότα.
              Α) Ότι η 3η Σεπτέμβρη ακτινοβόλησε για χρόνια και έγινε θέμα μελέτης και συζήτησης σε ικανό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας. Τουλάχιστον όσο φαινόταν ότι την τηρούσε το στελεχιακό δυναμικό του Κινήματος. Πάντοτε δε, ήταν ισχυρό στοιχείο συσπείρωσης και πηγή επιχειρημάτων για μεγάλη μερίδα μελών και φίλων, πολύ ευρύτερη από τα λίγα στελέχη που την συνέταξαν.
                   Β) Ότι χρόνια μετά την εγκατάλειψή της από τους επαγγελματίες πολιτικούς, οι ίδιες οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις, στην Ελλάδα και παγκόσμια, αναδεικνύουν απόλυτα και θεαματικά αλήθειες, που μόνο τότε και μόνο οι συγκεκριμένοι αγωνιστές, που πλαισίωσαν τον αντιδικτατορικό αγώνα, είχαν την τόλμη και την οξυδέρκεια να εκφράσουν και να επιχειρήσουν να τις υπηρετήσουν.
                Συνοψίζοντας. Ανεξάρτητα από τα σχέδια του ιμπεριαλισμού, τις φιλοδοξίες των διαφόρων παραγόντων, ή την καπατσοσύνη του Ανδρέα Παπανδρέου, οι αντικειμενικές συνθήκες στη χώρα απαιτούσαν το 1974 μία ριζική τομή.
                Η πάλη που έγινε από τους παράγοντες ποδηγέτησης της πολιτικής μας ζωής, όπως δείχνει και το κύριο άρθρο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ της 30/8/14,στόχευε ώστε η τομή που διακήρυξε το ΠΑΣΟΚ με την ίδρυσή του να φθάσει μέχρι την «ισότιμη» συμμετοχή στη νομή της εξουσίας και του πλούτου. Να μη προχωρήσει δηλαδή η κυριαρχία των λαϊκών συμφερόντων πέρα από μία συγκατοίκηση. Αρχικά  μεταξύ δύο βιρτουόζων (Πρόεδρος Καραμανλής-Πρωθυπουργός Παπανδρέου), στη συνέχεια μεταξύ δύο «αξιοπρεπών» καθεστωτικών (Στεφανόπουλος-Σημίτης).
                Αυτό που απλουστευτικά ονομάζουμε Κρίση, δηλ. η σε παγκόσμια κλίμακα επιθετική έξαρση του χρηματιστικού κεφαλαίου, σε βαθμό διαστροφής (με τρομακτικούς κινδύνους αυτοκαταστροφής), εναντίον των δημόσιων αγαθών, των εργατικών δικαιωμάτων και των φυσικών πόρων, απειλεί φανερά την οικολογική και διατροφική ασφάλεια του πλανήτη και αφαιρεί από τα κράτη που υποτάσσονται ουσιώδεις δυνατότητες επιβίωσης και συναινετικής μεταρρύθμισης ή προόδου.
                Έτσι, η συγκατοίκηση παίρνει τη μορφή που βλέπουμε στην Ελλάδα του Μνημονιακού Καθεστώτος. Εκφράζεται με ζεύγη εναλλασσόμενων ρόλων κουκλοθέατρου, σε μία σκηνή, όπου οι πρωταγωνιστικές μαριονέτες δεν είναι καν εκλεκτοί του λαού, αλλά εξωχώριων παικτών ή «δανειστών».
               Η αξία και η ακτινοβολία της 3ης Σεπτέμβρη δεν έχει σχέση  με τον πρωτογονισμό του συνθήματος «Ανδρέα ζης, εσύ μας οδηγείς». Αυτό μπορεί να εξυπηρετεί ορισμένους, εθισμένους στη διαχείριση της κομματικής καμαρίλας και ανίκανους να παράγουν πρωτοβουλίες ανάπτυξης και μετασχηματισμού. Η προσφορά τους εξαντλείται στην υπερπροβολή ενός προσώπου (μιάς φήμης μάλλον), επειδή ακριβώς και οι ίδιοι δεν πιστεύουν, ή δεν κατανοούν, τα προτάγματα της 3ης Σεπτέμβρη. Προτάσσουν ένα νεκρό σύμβολο, για να μη μπλέξουν με ιδέες, αρχές και σοβαρές δεσμεύσεις.
               Ο λαός της 3ης Σεπτέμβρη έρχεται από μακριά. Οι ανάγκες του, η ιστορική πορεία, οι ηθικές και αγωνιστικές του εμπειρίες, είναι και ανεξάντλητες, αλλά και ανεκπλήρωτες.
               Είναι η παλιά δημοκρατική αριστερά και η ευρύτερη ιστορική και μαχητική κεντροαριστερά, με βιώματα αντιμοναρχικά, αντιφασιστικά, αντιαποικιακά.
                Είναι τα νέα εργατικά στρώματα, που προήλθαν από την επιστημονικοτεχνική επανάσταση (προϊόν και αυτή μακροχρόνιας διεργασίας).
                Είναι το νέο «μικρο- και μεσο- αστικό» προλεταριάτο, που προκύπτει από την επίθεση του καπιταλισμού-καζίνο και τη ραγδαία εκπτώχευση που προκαλεί η «αποϋλοποίηση» της οικονομίας (ή μήπως εξαϋλωση;).
                Με δύο λόγια, η πραγματική κεντροαριστερά δεν είναι άλλη από αυτό που ονομάζουμε κοινωνική αριστερά, με χαρακτηριστικά πατριωτικά και ανθρωπιστικά, από την οποία αντλούν δυνάμεις όλα τα κόμματα που δείχνουν να διαφοροποιούνται, είτε ξεκάθαρα αντιτίθενται στο Μνημονιακό Καθεστώς. 
                Αξίζει να γίνει μία οργανωμένη συζήτηση για την 3η Σεπτέμβρη –όχι μνημόσυνο, ούτε παρέλαση ηρώων για χειροκρότημα (αν και κάποιοι το αξίζουν).
                Αλλά, «όσοι ζωντανοί», παρόντες στη σημερινή Ελλάδα, πολίτες του κόσμου, ελεύθεροι και όρθιοι, που αρνούνται να δεχθούν την παραγραφή των απαράγραπτων δικαιωμάτων μας, την οποία προωθούν  οι παράγοντες της Νέας Εποχής, έχουν δικαίωμα (=αξίωση και υποχρέωση) να επιδιώκουν ένα κόσμο δικαιοσύνης, ελευθερίας και ειρήνης, για κάθε άνθρωπο πάνω στη γή.
 
                Αξίζει λοιπόν να σκεφθούμε, ακούοντας και τη σκέψη του αείμνηστου Μιχάλη Ράπτη, για μία «φιλοσοφία του συγκεκριμένου»:
                1.Για τον προσανατολισμό. Χρειάζεται η σωστή  διάγνωση, για το ποια λαϊκά στρώματα και πώς πρέπει να δράσουν. Ποια Αλλαγή χρειάζεται και τί απάντηση αρμόζει σε όσους μιλούν για «τέλος εποχής» (της Μεταπολίτευσης, των ιδεολογιών κτλ).
                2.Για την ιστορική φάση (συγκυρία). Να ονοματίσουμε τους πραγματικούς σύγχρονους αντιπάλους και να οργανώσουμε τις δικές μας δυνάμεις και τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.
                 3.Για την ανάγκη βαθιάς αλλαγής. Να αναδείξουμε τις σκόπιμες και χρήσιμες επιλογές, τους στόχους, που δεν μπορεί να είναι μόνο ο πλούτος και η εξουσία, αλλά ο κοινωνικός έλεγχός τους, προς χάρη της χώρας και του λαού, ως συνόλου.
                Ο περιορισμός στην στήριξη των αδυνάτων, σε «διεκδικητικά κινήματα», δεν είναι καν σοσιαλδημοκρατία. Είναι (ή μπορεί να κρύβει) αποδοχή των τετελεσμένων. Της ανισότητας και της αρπακτικότητας ενός καθεστώτος, που γίνεται όλο και πιο απάνθρωπο.
                4. Για την προοπτική. Πώς μπορεί να ανοίγει ο δρόμος της μετάβασης, μέσα από ένα συνεπές Εναλλακτικό Σχέδιο (εθνικό σχέδιο ανάγκης-ανασυγκρότησης-αυτοδιάθεσης), ώστε να ανήκει η Ελλάδα στους Έλληνες.
                 Όχι μόνο με τον τυπικό, συνταγματικό όρο της επίσημα διακηρυγμένης εθνικής κυριαρχίας, αλλά και με τη δρομολόγηση μιάς ανατροφοδοτούμενης δυναμικής κοινωνικής απελευθέρωσης. Με δυό λόγια ένα σχέδιο Εθνικής και Κοινωνικής Αυτοδιάθεσης, συνώνυμο της σοσιαλιστικής προοπτικής, με λαϊκή αυτοδιαχείριση και δημοκρατικό προγραμματισμό.
 
                                                                                 Τίμος  Θεοχάρης
                                                                                    31—8--2014 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΤΑΒΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ



Δίωρη συνάντηση ενημέρωσης και εργασίας είχε σήμερα ο δημοτικός μας σύμβουλος Άγγελος Νταβίας, συνοδευόμενος από επιστημονικό μας συνεργάτη, με την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωφελών Περιουσιών της  Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, που εποπτεύει την λειτουργία του Ιδρύματος Κουρτέση με θέμα την επαναλειτουργία του βρεφονηπιακού και παιδικού σταθμού της Εστίας Παιδιού.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα, η ενημέρωση ήταν σε βάθος και κατέληξε στο αυτονόητο συμπέρασμα: Ο ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΑΜΕΣΑ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ, ΟΣΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟΣ και αυτό μπορεί να προκαλέσει μείζονα προβλήματα στο Ίδρυμα.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΣΤΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ μπορεί να φιλοξενήσει ΜΟΝΟ στο ισόγειο 150 βρέφη και νήπια ενώ υπάρχουν στον όροφο αίθουσες για εκμάθηση ξένων γλωσσών, H/Y που είναι ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΑ.

Με βάση την διαθήκη Κουρτέση και την εφετειακή απόφαση περί αλλαγής της οι ωφελούμενες οικογένειες πρέπει να είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ και να φιλοξενηθούν δωρεάν ή με ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ τροφείο στην ΕΣΤΙΑ.

Ελπίζουμε ότι σύντομα θα έχουμε συμπαραστάτη μας σε αυτή την προσπάθεια που (ανιδιοτελώς και το τονίζουμε γιατί είναι της μόδας) ξεκινήσαμε από τον Ιούνιο, κλέβοντας ώρες από την εργασία και την οικογένειά μας, σύσσωμο τον δήμο και την κοινωνία του Χαλανδρίου. 

Οι οικογένειες της πόλης το έχουν ανάγκη και το Δ.Σ. του Ιδρύματος μπορεί να διευκολυνθεί με την παροχή τεχνογνωσίας από τον δήμο για την λειτουργία παιδικού σταθμού, κατά την ταπεινή μας γνώμη.

Άσε που θα φύγει από το μυαλό κάποιων η ιδέα περί εκχώρησής της ΕΣΤΙΑΣ σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα για χρήση.

Από το Γραφείο Τύπου

ΤΕΛΕΤΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ ΞΕΝΟΥ ΜΑΝΙΑΤΟΓΙΑΝΝΗ


Συγχαρητήρια κ. Ρούσσο, αλλά δε σας ψήφισα.

 Immanuel Kant 
Συγχαρητήρια κ. Ρούσσο για την εκλογή σας στο Δήμο μας. 

Είμαι ένας από αυτούς που δεν σας ψήφισαν , χωρίς αυτό να με εμποδίζει να εύχομαι την επιτυχία σας, η οποία θα είναι και δική μας. 

Δεν σας ψήφισα γιατί μας χωρίζουν τεράστιες διαφορές, τόσο ιδεολογικές όσο και διαφορές στην άσκηση πολιτικής . 

Δεν σας ψήφισα γιατί εσείς πιστεύεται ότι θα κινητοποιείται την κοινωνία με σκοπό να ωφεληθεί το άτομο κι εγώ πιστεύω ότι το άτομο πρέπει να παίρνει πρωτοβουλίες για να ωφελείται η κοινωνία. 

Δεν σας ψήφισα, γιατί εσείς θεωρείται ότι μια κεντρική εξουσία μπορεί να σχεδιάζει τις ζωές των ανθρώπων κι εγώ ότι οι ζωές των ανθρώπων είναι αυτεξούσιες και αυτοπροσδιοριζόμενες. 

Δεν σας ψήφισα, γιατί είμαι υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μέσα σε πλαίσιο κανόνων, που τόσο ενοχοποιητικά καταγράφεται στα προεκλογικά σας φυλλάδια. 
Όχι κανόνων που ετεροπροσδιορίζονται από ένα σύστημα εξουσίας, αλλά σε πλαίσια ελεύθερα προσυμφωνηθέντων κανόνων συνύπαρξης των μελών της τοπικής κοινωνίας.

Ψηλά γράμματα. Ιδίως για τους εν Ελλάδι σοσιαλιστές που ονειρεύονται την Τοπική Αυτοδιοίκηση σαν εφαλτήριο κινηματικών (αν είναι δυνατόν!) ενεργειών. Κινηματικών ενεργειών για να ανατρέψουν τι; Μήπως τον ελληνικό καπιταλισμό σοβιετικού τύπου; Επιτέλους η ουτοπία προσγειώνεται  στην πραγματικότητα.

Θα διαπιστώσετε πολύ σύντομα φαντάζομαι, ότι με ιδεολογικές βεβαιότητες δεν διοικείται και δεν κυβερνάτε μια κοινότητα ατόμων. Μην επαναπαύεστε σε ιδεολογήματα τύπου «συμμετοχή του λαού», «εθελοντική προσπάθεια», «δομές αλληλεγγύης» και άλλα τέτοια. Θα απογοητευτείτε οικτρά. Σύντομα θα εισπράξετε την αδιαφορία του κόσμου, την εύκολη κριτική του και θα νιώσετε όσο ποτέ την αχαριστία του. Οι άνθρωποι δεν κινητοποιούνται για να παράξουν κοινά αγαθά για να τα αναδιανείμουν μεταξύ τους. Οι πολίτες του Χαλανδρίου πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι μέσο κοινών σκοπών , αλλά φορείς του δικού τους σκοπού, όπως θα έλεγε και ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος  Immanuel Kant

Δεν σας ψήφισα, γιατί η ιδεολογία σας δεν κινητοποιεί τα άτομα όπως φαντάζεστε, αλλά αντιθέτως τα αδρανοποιεί περιμένοντας τα δικαιώματα τους να τους χορηγηθούν , αφαιρώντας τα από τις πρωτοβουλίες των άλλων.
κ. Ρούσσο, η κοινωνία σας έδωσε μια ευκαιρία να ασκήσετε εφαρμοσμένη πολιτική. Πολύ σύντομα τα όνειρα σας θα χρειάζονται πόρους. Και πόροι δεν υπάρχουν. Αν αποδείξετε στην πράξη ότι μπορείτε να τους εξοικονομήσετε , χωρίς να θίξετε κάποιους από αυτούς που συγκεντρώνατε στις διαδηλώσεις σας ή ακόμα καλύτερα να τους παράξετε χωρίς την ατομική πρωτοβουλία των πολιτών, τότε ίσως να αρχίζω να εκποιώ κι εγώ κάποιες από τις δικές μου βεβαιότητες.

Τα αδιέξοδα θα έρθουν πολύ γρήγορα από ότι φανταζόσαστε, οι φίλοι σας εύκολα θα σας εγκαταλείψουν, η μοναξιά θα σας περιβάλει ασφυκτικά  με ανελέητο τρόπο, οι παρατρεχάμενοι της εξουσίας θα γίνουν αυτόκλητοι ψιθυριστές στους πολιτικούς σας αντιπάλους, και σεις; Που θα είστε εσείς; Εσείς θα είστε ο τελευταίος που θα πληροφορείστε αυτά που θα λένε στην πλατεία για σας. Η πληροφόρηση  θα έρχεται στα αυτιά σας φιλτραρισμένη και στρογγυλοποιημένη από τους «έμπιστους» αυλικούς σας. Έτσι για να καταλάβετε στην πράξη ότι η πολιτική του «κεντρικού σχεδιασμού» γεννά γλείφτες, ρουφιάνους και παραπληροφόρηση .Η παραπληροφόρηση λανθασμένη στόχευση, η λανθασμένη στόχευση αποτυχίες και οι αποτυχίες κατάρρευση. Όπως τα καθεστώτα που υπερασπιζόσασταν κάποτε.
Τι θα τους απαντήσετε τότε  κ. Ρούσσο όταν μια διαδήλωση πολιτών, σας επιδεικνύουν την αύξηση των Δημοτικών τελών; Τι θα τους απαντήσετε όταν το φιλόδοξο σχέδιο σας για την εξοικονόμηση χρημάτων από την αποκομιδή των απορριμμάτων αποτύχει; Ξέρετε διαδηλώσεις δε κάνουν μόνο οι αριστεροί κάνουν και οι φορολογούμενοι, χωρίς κομματικές καθοδηγήσεις, ντουντούκες, αεροπανό και συνθήματα. Και αυτές είναι πιο ηχηρές, γιατί είναι αυθεντικές.
Έχω κρατήσει και έχω μελετήσει το πρόγραμμα σας . Θα σας το επιδεικνύω κάθε φορά που αποτυγχάνεται να το εφαρμόσετε. Ότι κάνατε και σεις τόσα χρόνια μικρόψυχα απαξιώνοντας το κάθε τι, αρνούμενοι κάθε συμπόρευση με το διάλογο και την λογική.

Θαυμάζω την προσήλωση σας στον πολιτισμό. Ελπίζω να μην τον χρησιμοποιήσετε σαν μέσο αφύπνισης επαναστατικών συνειδήσεων προβάλλοντας τη στρατευμένη τέχνη της ιδεολογία σας. Συναυλίες, πολιτιστικά δρώμενα, θεατρικές παραστάσεις με καλλιτέχνες και θεματολογία μόνο της Αριστεράς, θα μας βρείτε απέναντι σας. Για δυο κυρίως λόγους, πρώτον γιατί  ο πολιτισμός πρέπει  να είναι ελεύθερος χωρίς κομματικές αποχρώσεις και δεύτερον γιατί οφείλετε να σεβαστείτε και τα δικά μου χρήματα.
Μη ξεχάσετε ποτέ ότι στη θέση αυτή βρίσκεστε παραδόξως και με ψήφους από τον δικό μου ιδεολογικό χώρο, επισημαίνοντας σας ότι η αλαζονεία της εξουσίας μπορεί να σας κάνει να ξεχάσετε ότι πρέπει να είστε Δήμαρχος όλων των πολιτών του Χαλανδρίου. Γιατί στις δικές μας Δημοκρατίες οι εκλογές γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια.

Καλή επιτυχία.


Αντώνης Κρούστης, πολίτης του Χαλανδρίου με ονοματεπώνυμο. 

ΣΧΟΛΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑΣ: Αποκτήσαμε .... δεξί εξτρέμ. 
Οι απόψεις είναι ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.
ΔΕΝ ΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΜΕ.
Λυπάμαι που είμαι αναγκασμένος να το υπενθυμίζω αυτό κάθε φορά που αναρτώ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΟ και ΕΠΩΝΥΜΟ άρθρο - που προφανώς εκφράζει ΤΟΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑ - αλλά η φιλοξενία ενός άρθρου ΔΕΝ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ, TOY BLOG  Ή ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ (γιατί σε αυτόν θα κάτσουν πάλι οι γνωστοί - πολυαριστερο;i (μπαίνοντας) - που μας καθυβρίζουν καθημερινά.
Σίγουρα όμως ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ της έκδοσης (ηλεκτrονικής ή έντυπης).
Γι΄αυτό ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ τον κο Κρούστη που μας επιλέγει για να δημοσιοποιήσει τις απόψεις του.
Εμείς παραμένουμε ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ.
Με άποψη και με θέση εφημερίδα ΑΛΛΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ.

Κε Κρούστη το επόμενο - ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΟ ΒΕΒΑΙΩΣ (και ελπίζουμε πρωτότυπο) - άρθρο σας παρακαλούμε να μας το στείλετε για το έντυπο φύλλο που ετοιμάζουμε. 
Ευχαριστούμε διατηρώντας όλες τις ιδεολογικές διαφωνίες που έχουμε μαζί σας.

"Χτύπαγαν" σπίτια σε όλη την Αττική - Βεβαιώθηκαν διαρήξεις σε Χαλάνδρι, Βριλήσσια, Ψυχικό κ.ά.

φωτο: ZOUGLA.GR

Συνελήφθη προχθές (2-9-2014) το μεσημέρι στην περιοχή των Άνω Λιοσίων, από αστυνομικούς του Τμήματος Εγκλημάτων Κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, ένας 27χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης του 20ου Τακτικού Ανακριτή Αθηνών για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών. 

Όπως προέκυψε από την έρευνα, ο συλληφθείς μαζί με τουλάχιστον άλλους δύο (2) συνεργούς του είχαν συστήσει από τετραετίας περίπου εγκληματική ομάδα με συγκεκριμένη δομή και ενεργώντας με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, αλλά με την ίδια μεθοδολογία, διέπρατταν διαρρήξεις-κλοπές από οικίες σε διάφορες περιοχές της Αττικής. 

Ειδικότερα, στις οικίες εισέρχονταν, είτε ενώ κάποιο μέλος της ομάδας απασχολούσε τους ιδιοκτήτες με διάφορες προφάσεις (ενοικίαση διαμερίσματος στην ίδια πολυκατοικία, πώληση προϊόντων και άλλα), είτε εκμεταλλευόμενοι την απουσία τους και αφαιρούσαν χρηματικά ποσά, κοσμήματα, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και διάφορα άλλα αντικείμενα, τα οποία στη συνέχεια διέθεταν προς πώληση. 

Μέχρι στιγμής, έχει εξακριβωθεί ότι διέπραξαν δέκα (10) διαρρήξεις-κλοπές από οικίες σε Αθήνα, Βριλήσσια, Νέο Ψυχικό, Χαλάνδρι, Αχαρνές και Παλαιό Φάληρο. 

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών. 

www.astynomia.gr

Ποιος θα είναι ο επόμενος πρόεδρος της ΚΕΔΕ: Όλοι οι υποψήφιοι και οι ισορροπίες που διαμορφώνονται


Από την ερχόμενη Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου, στην πρώτη, δηλαδή, συνεδρίασή τους τα νέα δημοτικά συμβούλια των 325 δήμων θα κληθούν μαζί με τα προεδρεία τους να επιλέξουν, όπως προβλέπει σχετική εγκύκλιος του ΥΠΕΣ, τους εκπροσώπους τους για τις 13 ΠΕΔ της χώρας.

Πρόκειται για δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους που θα εκλεγούν ως εξής στις Γενικές Συνελεύσεις των ΠΕΔ: σε περιφέρειες με πληθυσμό έως 300.000 κατοίκους αποτελείται από 75 μέλη και σε περιφέρειες με πληθυσμό άνω των 300.001 κατοίκων αποτελείται από 125 μέλη. Η Γενική Συνέλευση Π.Ε.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας αποτελείται από 200 μέλη, ενώ στην Π.Ε.Δ. Αττικής αποτελείται από 300 μέλη. Πρόκειται για την αρχή των 13 «μαχών» στις 13 ΠΕΔ της χώρας και της μητέρας των «μαχών» για την εκλογή του νέου 31μελούς διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΕ από τα 500 μέλη της Γενικής Συνέλευσης (325 δήμαρχοι και 175 δημοτικοί σύμβουλοι που θα εκλεγούν από τις ΠΕΔ) μέχρι τις 15 Οκτωβρίου.

Με βάση αυτό το χρονοδιάγραμμα γίνονται οι σχεδιασμοί των παρατάξεων και των επικεφαλής τους που διεκδικούν την προεδρία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων. Πρόκειται για:

-Το «γαλάζιο» «Κίνημα Ανατροπής στην Αυτοδιοίκηση» (αντικατέστησε την «Αδέσμευτη Δημοκρατική Αυτοδιοικητική Κίνηση – ΑΔΑΚ με επικεφαλής τον πρώην δήμαρχο Λάρισας Κώστα Τζανακούλη που έχει σήμερα 11 έδρες) στο οποίο μετά την απόσυρση του δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρου Κυρίζογλου, ως επικεφαλής εμφανίζεται ο δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης.. Η Συγγρού υποστηρίζει ότι οι «γαλάζιοι» δήμαρχοι ανέρχονται στους 165, ωστόσο μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει το σχετικό κείμενο 145. Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι ίδιοι οι επιτελείς της παράταξης υποστηρίζουν ότι θα εκλέξουν 14 με 15 από τα 31 μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΕ, ωστόσο δεν αποκλείεται ο αριθμός αυτός να πέσει στους 12 με 13.

-Το (νεοσυσταθέν) Κίνημα των Ανεξάρτητων Δημάρχων στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων Γ. Καμίνης και Γ. Μπουτάρης αλλά και ο πρώην βουλευτής της ΝΔ και νυν δήμαρχος Λαμιέων Νίκο Σταυρογιάννης, ενώ ως επικεφαλής εμφανίζεται ο δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης ο οποίος είναι σήμερα μέλος του δ.σ. της ΚΕΔΕ μεσω της παράταξης «Δημοκρατική Αυτοδιοίκηση» (ΔΗΜΑΡ, Οικολόγοι) που το 2010 είχε εκλέξει δύο συμβούλους. Η συγκεκριμένη παράταξη που ξεκίνησε με τις υπογραφές οκτώ δημάρχων μεγάλων πόλεων φαίνεται ότι αντλεί κυρίως δυνάμεις από τους ανεξάρτητους αλλά και τους πρώην ΠΑΣΟΚ αλλά αποτελεί μεγάλο ερωτηματικό πόσα μέλη του διοικητικού συμβουλίου θα εκλέξει στην ΚΕΔΕ. Οι ίδιοι επιτελείς τους τονίζουν ότι στόχος είναι 7 με 8 δήμαρχοι, στους οποίους αν προστεθεί ο Γ. Καμίνης που ως δήμαρχος Αθηναίων είναι ex officio μέλος του δ.σ., θα αυξηθούν κατά ένας.

-Το «Αυτοδιοικητικό Κίνημα» από δημάρχους του ΠΑΣΟΚ σήμερα έχει 16 έδρες), για την ηγεσία του οποίου μετά την αποχώρηση του πρώην δημάρχου Καλλιθέας Κώστα Ασκούνη, ερίζουν οι δήμαρχοι Αμφιλοχίας Απόστολος Κοιμήσης και Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης. Οι ίδιοι οι επιτελείς του ΠΑΣΟΚ υποστηρίζουν ότι οι «πράσινοι» δήμαρχοι είναι άνω των 100 και ότι θα καταφέρουν να εκλέξουν ακόμη και διψήφιο αριθμό συμβούλων (10) στο διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ, ωστόσο, καθώς ελάχιστοι είναι, πλέον, οι δήμαρχοι που θέλουν να έχουν σχέση με το ΠΑΣΟΚ, ο αριθμός των μελών στο δ.σ. της ΚΕΔΕ θα εξαρτηθεί από το πόσοι από τους αιρετούς θα ακολουθήσουν το σχήμα Ιωακειμίδη-Καμίνη-Μπουτάρη.

-Η «Αυτοδιοικητική Πρωτοβουλία» (σήμερα έχει ένα μέλος του δ.σ., τον Σπύρο Τζόκα που εκλέχθηκε αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αθήνας και αποχωρεί) του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής κατά τα φαινόμενα (σ.σ. δεν έχει ληφθεί ακόμη σχετική απόφαση) είτε το δήμαρχο Αιγάλεω Δημήτρη Μπίρμπα είτε το δήμαρχο Νέας Ιωνίας Ηρακλή Γκότση. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εκλέξει 22 δημάρχους και όπως λένε στην Κουμουνδούρου μαζί με τους «συμπαθούντες», θα επιχειρήσουν να εκλέξουν 3 με 4 μέλη στο δ.σ. της ΚΕΔΕ

-Η «Λαϊκή Συσπείρωση» του ΚΚΕ που σήμερα δεν διαθέτει κανένα μέλος του δ.σ. της ΚΕΔΕ αλλά με δεδομένο ότι εξέλεξε τέσσερις (Πάτρα, Χαϊδάρι, Πετρούπολη και Ικαρία) θα επιχειρήσει να εκλέξει ένα, πιθανότατα είτε τον Νίκο Σοφιανό από το Δήμο Αθηναίων είτε την Ελπίδα Παντελάκη από τον Δήμο Πειραιά.

Τα δύο βασικά σενάρια

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα υπάρχουν δύο βασικά σενάρια προκειμένου να συγκεντρωθούν 16 ψήφοι:

1) Σύμπραξη ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (είτε ολόκληρου είτε ενός μέρους του) και εκλογή προέδρου από την παράταξη της ΝΔ (Πατούλης ή Κυρίζογλου) και γραμματέα από την παράταξη ή τους συνεργαζόμενους του ΠΑΣΟΚ (Κοιμήσης ή Δανιηλίδης). Να σημειωθεί ότι το 2010 παρότι υπήρχε συμφωνία σύμπλευσης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ προκειμένου να αναλάβει τη θέση του γραμματέα ο Φώτης Προβατάς, ένα τμήμα των συμβούλων του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον Απόστολο Κοιμήση συνεργάστηκε με τη ΝΔ με αποτέλεσμα να εκλεγεί εκείνος γραμματέας.

2) Σύμπραξη Ανεξάρτητων, ΠΑΣΟΚ (η μέρους του ΠΑΣΟΚ) με πρόεδρο τον Γιώργο Ιωακειμίδη. Σε αυτό το σχήμα θα μπορούσε να συμπράξει και ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικώντας θέση στο προεδρείο.

http://www.aftodioikisi.gr