Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΒΡΑΔΙΑ Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ - ΤΟ Δ.Σ. ΈΚΟΨΕ ΣΕ 170 ΝΗΠΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

 Θλιβερή αρχή - όχι της νέας διοίκησης, αλλά ολόκληρου του νέου δημοτικού συμβουλίου έγινε με την ειδική συνεδρίαση για την έγκριση των πρακτικών της επιτροπής που έκανε την επιλογή όσων νηπίων θα μπουν στους παιδικούς σταθμούς.

Απόφαση  που άφησε εκτός προσχολικής αγωγής 170 παιδάκια.

170 νήπια δεν έχουν δικαίωμα στην προσχολική αγωγή στο Χαλάνδρι αν δεν βαστάει η τσέπη του μπαμπά.

Και αυτή - θα γράψει η ασήμαντη και μικρή τοπική μας ιστορία και διαδρομή - ότι ήταν η πρώτη πράξη ενός νέου δημοτικού συμβουλίου, η πρώτη πράξη της πρώτης διοίκησης της αριστεράς (κατ' εκείνους, διότι διοίκηση της αριστεράς υπήρξε και παλιότερα - κατά την δική μας θεώρηση των πραγμάτων), η πρώτη θετική ψήφος για τους νέους δημοτικούς συμβούλους, η πρώτη θετική ψήφος στη νέα περίοδο για τις παρατάξεις Κουράση, Ανδρεόπουλου, Λαδόπουλου, Θωμά και Νταβία και η πρώτη άρνηση θετικής ψήφου από την Λαϊκή Συσπείρωση της Λ. Καρατζά προς τη νέα διοίκηση.

360 παιδιά χώρεσαν - με το ζόρι - στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

170 στάλθηκαν στις γιαγιάδες ή παραμάνες τους - εκτός πάντως προσχολικής αγωγής ή σε όσους  ζητούν από εργαζόμενους 2500 τον χρόνο γιατί κάποιοι δεν κάνουν από λάθος ή σκοπιμότητα καλά την δουλειά τους (ιδιώτες, ιδρύματα, φίλοι, συνεταιριστές κλπ - εμείς άμα πληρώνεις 200άρια τροφεία τους λέμε όλους ιδιώτες).

Οι εργαζόμενοι στους παιδικούς σταθμούς είπαν ότι είναι πολλά. Έπρεπε να κοπούν άλλα 60 νήπια κατ' αυτούς για να είναι 300, με βάση τις προδιαγραφές.

Αυτός είναι ο αριθμός των παιδιών που μπορούν να έχουν την προβλεπόμενη και επιβαλλόμενη από την παιδαγωγική επιστήμη φροντίδα και αγωγή σε ό,τι απέμεινε να αποκαλείται "ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ" στην πόλη μας.

Οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο: Όταν ο αριθμός των παιδιών αυξάνεται, χωρίς να αυξάνεται το προσωπικό, ο εξοπλισμός, οι υποδομές,  αντίστροφα ανάλογα κινείται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τα νήπια.

Αυτό τονίζουν οι παιδαγωγοί, στις οποίες ο - παράλογος και υποκριτικός - νόμος μεταθέτει όλη την ευθύνη και τους δημιουργεί την ανάγκη να αυτοπροστατευτούν από τις επιλογές (αριθμού παιδιών, κονδυλίων, εργασιακών σχέσεων, κριτηρίων, καταγγελιών  κλπ) που κάνουν οι αιρετοί, μέσα από διαπαραταξιακές επιτροπές με πολιτικά προτάγματα τα οποία έχουν ορίσει οι ίδιοι.

Οι κανόνες επιλογής - που εμφανίζονται ως θέσφατο - δεν είναι παρά μια απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όπως τόνισε πολύ σωστά ο Πέτρος Αναστασιάδης που συμμετείχε στην επιτροπή επιλογής. Δεν είναι κανένα ευαγγέλιο που δεν μπορεί να επανεξεταστεί από το δημοτικό συμβούλιο και χρειάζεται .... η σύνοδος των εβδομήκοντα για να αναθεωρηθεί.

"Και ο Θεός χρειάστηκε 7 μέρες" είπε με ειλικρινές (τον ξέρουμε καλά) παράπονο, ο νέος δήμαρχος θέλοντας να υπογραμμίσει ότι του την πέσαμε με το καλημέρα.

Δίκιο του και δίκιο μας.
 
Δύσκολη κατάσταση. Χρειάζονται ΕΠΙΛΟΓΕΣ και ΤΟΜΕΣ.

Διότι όπως και να έχει το πράγμα οι 170 οικογένειες που κόπηκαν  (και με την ψήφο μου, για να αποδείξω ακριβώς ότι δεν είναι το πρόταγμα της κριτικής η αποποίηση ή  μετάθεση της ευθύνης - τουλάχιστον όσο με αφορά, δεν έκανα ποτέ και δεν κάνω μικροπολιτική με πολύ οδυνηρό προσωπικό κόστος) δεν έχουν κανένα λόγο να ακούν τις ακατάσχετες μπουρδολογίες που εξηγούν ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΠ' ΕΞΩ, γιατί τα παιδάκια τους δεν έχουν πρόσβαση στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, κάποιοι από αυτούς μάλιστα ενώ ήταν δεύτερη χρονιά και τα μωρά τους τώρα πρέπει να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.

Πολλές δικαιολογίες έπεσαν στο τραπέζι συνάδελφοι.
Πολύ περισσότερες δικαιολογίες και βέρμπα από προτάσεις και εφαρμόσιμες λύσεις.

Κριτήρια, Ε9, φορολογικές δηλώσεις, πολιτικές στρατηγικές, εργασιακές σχέσεις με μπλοκάκια ή συμβάσεις περιορισμένου χρόνου που δεν μας άρεσαν   γιατί προτιμούμε βεβαίως τις μόνιμες θέσεις εργασίας (κάλιο πλούσιος και υγιής παρά φτωχός και άρρωστος)  και τις καταγγείλαμε στο ΙΚΑ για να σταματήσουν  αλλά τώρα που είδαμε το αποτέλεσμα θα τις δεχόμασταν ασμένως (αν μπορούσαμε) για να λειτουργήσουν τα δύο κτίρια παιδικών σταθμών στο Πάτημα και να βάλουμε κανένα παιδάκι μέσα, κτίρια που ετοιμάζονται και θα παραδοθούν λέει, για να στοιχειώνουν και αυτά όπως το κτίριο της Εστίας Παιδιού ή για να κάνουμε  οικονομία από το κλείσιμο του οργανισμού κοινωνικής προστασίας ώστε να έχει πλεόνασμα ο δήμος (που με αυτό το επιχείρημα θα κλείσει και τα δημοτικά όπως πάμε για να μεγαλώσει το πλεόνασμα)- και  άλλα κολοκύθια τούμπανα.

Πολιτικαντισμοί και άλλοθι αποτυχίας προηγούμενων διοικήσεων αλλά και αντιπολιτεύσεων στο δεύτερο πιο κρίσιμο για τον μέσο πολίτη τομέα άσκησης δημοτικής πολιτικής (μετά την καθαριότητα).

Σκληρή κριτική πάλι κάνει ο Νταβίας.

Άμα θες πες το και έτσι.

Προσωπικά  πιστεύω ότι απλά κάνω ταμείο δεδομένων και τα συγκρίνω με την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΩΝ  ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΧΡΟΝΟ, μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα, μέσα στην κρίση, με το συγκεκριμένο θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο για την αυτοδιοίκηση και τις εργασιακές σχέσεις, με τον Φούχτελ εδώ και όχι με το ιδεατό και πάντα διεκδικήσιμο "όλα τα παιδιά, χωρίς λεφτά" σε ένα άλλο κράτος ή σε ένα άλλο κοινωνικοπολιτικό σύστημα" γιατί ασχέτως με τα πιστεύω του καθενός, αυτά είναι ζητήματα άλλης βαθμίδας τα οποία βεβαίως μας ενδιαφέρουν αλλά τα αφήνουμε στον Τσίπρα ή τον Κουτσούμπα να τα διαχειριστούν, όσο κάνουμε και την δουλειά μας.

Δεν πάω και δεν πήγα πότε βλέπεις για βουλευτής, ούτε τρέφω αυταπάτες ότι θα πληγωθεί ο καπιταλισμός αν στον δήμο Χαλανδρίου καταργηθεί αμέσως ό,τι δεν εφαρμόζει απολύτως το ιδεατό μοντέλο, άσε που  ενίοτε κάνω και το έγκλημα να διαλέγω την λιγότερο βλαβερή λύση για την αποτελεσματικότητα του δήμου σε ενεστώτα χρόνο, άσχετα αν αυτή παρεκκλίνει δεξξξξξα ή αριστερά  - γνωστός ρεφορμιστής, διαχειριστής του συστήματος, όχι σαν κάτι επαναστάτες ....

Και ΝΑΙ έγιναν λάθη στο παρελθόν, ναι έπρεπε να είχαμε αντισταθεί όλοι ίσως περισσότερο τότενες ακόμα και να είχαμε άλλες γνώμες από ότι σήμερα για μερικά (όχι πολλά) θέματα, ναι ίσως να έπρεπε να μην είχαμε ψηφίσει τροφεία, ίσως να έπρεπε να είχαμε αρνηθεί και την αρμοδιότητα αυτή στην αυτοδιοίκηση χωρίς τους αντίστοιχους πόρους από το Υπ. Κοιν. Πρόνοιας - τότενες  (που μας έταζαν ότι θα τους μεταφέρουν τους πόρους και  μετέφεραν ό,τι συνήθως μεταφέρει σε μετρητό η κεντρική διοίκηση στην αυτοδιοίκηση - δηλαδή ούμπαλα) και ίσως να μην έπρπεπε να μασήσουμε ποτέ στο όραμα της ενωμενης Ευρώπης αν  ..... κλπ

 Αλλά αυτό τι σήμαίνει για τον σημερινό γονιό που ΔΕΝ ΓΕΝΝΗΣΕ τότενες, αλλά γέννησε ΣΗΜΕΡΑ;

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΘΙ Η ΠΟΛΙΚΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ γίνει σήμερα το ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ για το σήμερα, αναγνώστη μου.

Και όσοι προσφεύγουν τόσο συχνά στο παρελθόν - με κάθε ευκαιρία και σε κάθε συζήτηση - έχουν κάτι να κρύψουν για το σήμερα.
Έχουν κάποια σκοπιμότητα επί του παρόντος να υπηρετήσουν. ΣΕ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΧΡΟΝΟ.

Αυτό έχει  αποδείξει η ζωή.

Και επειδή κάθε φορά που γράφω πρέπει να προσέχω και την κάθε λέξη γιατί μου την πέφτουν συντονισμένα, υπογραμμίζω ότι δεν λέω ότι δεν έχει αξία η μελέτη του παρελθόντος, η κριτική και η αυτοκριτική για την αξιοποίηση εμπειριών και λαθών στο παρόν και στο μέλλον.

Άλλο λέω και ο αναγνώστης της Πλατείας κατάλαβε.

 Δεν θα κάνω πολιτικό επίλογο.

Γιατί τα λόγια είναι περιττά όταν μιλάει η σκληρή αλήθεια για την οποία δεν φταίνε τα μνημόνια, ο Φούχτελ και ο καπιταλισμός αλλά φταίμε εμείς.

(Αυτά φταίνε για το ότι δεν έχουμε το "όλα τα παιδιά, χωρίς λεφτά",  στόχο με τον οποίο συμφωνούμε.
Αλλά μέχρι τότε .... ΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΜΕ ΕΜΕΙΣ για να έχουμε τουλάχιστον το "ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ" όπως πολλοί άλλοι έχουν γύρω μας αλλά και πώς δεν θα λέμε τα ίδια του χρόνου.

Παραθέτω μερικά ΔΕΔΟΜΕΝΑ, διότι ημείς "του πρακτικού", "οι πρωτοδεσμάκηδες" ΕΤΣΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ:

1. Στο Χαλάνδρι είχαμε (με λάθη, προβλήματα, παραλείψεις, ρουσφέτια, καβγάδες, παπαρολογία, αδικίες κλπ) 900 θέσεις στους παιδικούς μας σταθμούς πριν 5 χρόνια - με την ΕΣΤΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ανοικτή.
Έπεσαν στα 700 (με κατάργηση των αντεργατικών συμβάσεων έργου που καταγγέλθηκαν στο ΙΚΑ) και μετά έπεσαν στα 500 γιατί έληξαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Με την κατάργηση του ΟΚΠΑ και το οικονομικό θαύμα του πλεονάσματος Κουράση, πήγαμε στα 450 πέρυσι και στα 360 φέτος. 

Τις πολιτικές αναλύσεις για το τι έγινε πρώτα - η κότα ή το αυγό - και για το ποιος φταίει περισσότερο, να τις δώσετε στους γονείς των νηπίων που κόπηκαν για να τις διαβάζουν αντί για παραμύθια στα νήπια που θα είναι σπίτι, όταν κλαίνε και δεν κοιμούνται.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ - που η νέα διοίκηση ανέχεται και σκεπάζει - αφού κανείς ακόμα από τη νέα διοίκηση δεν έχει διαψεύσει το υποτιθέμενο οικονομικό θαύμα Κουράση:

Η ΠΙΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ:

Δήμος Αγίας Παρασκευής 
59.500 κάτοικοι (απογραφή  2011) 
 φορέας διαχείρισης παιδικών σταθμών ΠΑΙΣΔΑΠ (ΝΔΠΠ) εγγράφονται φέτος πάνω από 700 νήπια.
1 νήπιο σε π.σ. ανά 85 κατοίκους.

Εδώ αξία έχει να υπογραμμίσουμε ότι ανακοινώθηκαν δημόσια τα κριτήρια με ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - δεν κόβουν κανένα νήπιο από χώρο που φοίτησε που φοίτησε την προηγούμενη χρονιά (http://www.agiaparaskevi.gr/portal/images/arthra/2014/08/%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%9F_%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5_%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%A3%CE%94%CE%91%CE%A0.pdf)

2. Δήμος Βριλησσίων 30.660 κάτοικοι (απογραφή 2011) 
 φορέας διαχείρισης ΟΚΠΑ (ΝΠΔΔ) - πήραν 300 παιδιά αναλογία θέσεων σε π.σ./ πληθυσμού: 
1 θέση ανά 102 κατοίκους.

3. Δήμος Πεντέλης 34.880 κάτοικοι (απογραφή 2011) 
φορέας διαχείρισης ΟΚΠΑ (ΝΠΔΔ) - 600 παιδιά 
αναλογία θέσεων - πληθυσμού 1 θέση ανά 58 κατοίκους

ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΚΑΝΑΝ ΑΙΤΗΣΗ ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕ ΕΚΤΟΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ.

Δεν συνεχίζω με Μαρούσι, Χολαργό κλπ γιατί με πιάνει θλίψη και ντροπή συννάμα για την κατάσταση του δήμου μας αλλά και τις .... δικαιολογίες και μπουρδολογίες  που λέγονται με τόση ευκολία από ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΔΙΑΨΕΥΣΤΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ.

Για να καταλάβεις αναγνώστη μου το χάλι μας με τις εξυπνάδες των τελευταίων χρόνων παραθέτουμε τα αντίστοιχα στοιχεία:

Χαλάνδρι - πληθυσμός 73.970 κάτοικοι 
Θέσεις σε παιδικούς σταθμούς 360
ΑΝΑΛΟΓΙΑ: 1 νήπιο ανά 205 κατοίκους.

Και ακόμα παπαρολογούμε ανυποχώρητα ....
Καλό Π- Σ-Κ 
Α.Ν.

ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ΧΑΘΗΚΕ ΤΟ ΜΙΣΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Γ.Γ. - ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΧΙ ΣΚΟΠΙΜΑ - ΤΟ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ

 

Επειδή πολύ συχνά ο λαλίστατος κ. Χανιωτάκης αλλά και εσύ Άγγελε, δημοσιεύετε αποσπάσματα από το aftodioikisi.gr, εγώ θα σχολιάσω την ανάρτηση που αφορά τον σύζυγο της βουλευτού και επίδοξης Περιφερειάρχη Αττικής, κυρίας Γιαννακάκη, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, αποκαλύφθηκε μέσα από την διαδικασία ελέγχων νομιμότητας των πτυχίων των υπηρετούντων στην τοπική αυτοδιοίκηση.

http://www.aftodioikisi.gr/dimoi/i-apithani-istoria-tou-sizigou-vouleftou-tis-dimar-me-to-plasto-ptixio-apo-to-lse-didaske-sto-ekdda-dilone-oti-ergazetai-sto-ptoxo-dimosio-foto

Εντυπωσιάστηκα με την ταχύτατη (σε σύγκριση με τον Ραν Ταν Πλαν) αντίδραση της βουλευτού, δύο μήνες μετά την δημοσιοποίηση της λαθροχειρίας του κυρίου Γασπαρινάτου – συζύγου Γιαννακάκη. Η κυρία βουλευτής μας άφησε κυριολεκτικά άφωνους δηλώνοντας «πιστεύω ότι πρέπει να υποστεί τις συνέπειες που προβλέπονται από το νόμο», λες και θα μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό. «Ο αιφνιδιασμός μου ήταν απόλυτος, καθώς είχα πλήρη άγνοια».

Η πολιτικός η οποία σύμφωνα με δήλωσή της, επί 14 χρόνια δεν πήρε χαμπάρι την λαμογιά που γινόταν μέσα στο σπίτι της, θέλει να μας φυλάξει και να μας σώσει από τα λαμόγια της χώρας». Έλεος.

Κρείττον το σιγάν μαντάμ, θα μπορούσε εύκολα να της απαντήσει κανείς. Η όπως θα το έλεγε η αείμνηστη Μαλβίνα, «όξω πού..η από την παράγκα».

Το λιγότερο που θα μπορούσε να μας προσφέρει η κυρία βουλευτής θα ήταν να παραιτηθεί, και να απομακρυνθεί ήσυχα και αθόρυβα, αν βέβαια της το επιτρέπουν οι συσχετισμοί της πολυδιασπασμένης ΔΗΜΑΡ, καθώς δεν γνωρίζω ούτε σε ποια τάση ανήκει η κυρία, ούτε σε ποια τάση ανήκει ο/η επόμενος στη σειρά.

Της τελευταίας στιγμής:

Ακούστηκε ότι η κυρία αποφάσισε να χωρίσει τον κύριο. Αν αληθεύει, λογικό ακούγεται. Άλλο να είναι παντρεμένη με έναν του London school of economics και άλλο να είναι με κάποιον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ίσως και της καθαριότητας. Γιώργος Γ.

21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣτΕ Η ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΡΟΜΑ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΠΑΤΕΡΑ



Για τις 21 Οκτωβρίου έχει προσδιοριστεί η εκδίκαση από το 4ο τμήμα του Συμβουλίου της Επικράτειας, των προσφυγών των δήμων Μάνδρας Ειδύλλιας και Μεγαρέων  κατά της συνταγματικότητας της  απόφασης του ΓΓ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής  για την  μετεγκατάσταση των Χαλανδραίων Ρομά  στο όρος Πατέρα.

Οι προσφυγές  θα συνεκδικαστεί με την αντίστοιχη προσφυγή του δήμου Χαλανδρίου (της προηγούμενης δημαρχιακής περιόδου) κατά της συνταγματικότητας της προγενέστερης απόφασης  του πρώην Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης κου Καλογερόπουλου στον χώρο της αλάνας του νομισματοκοπείου αντίστοιχα αλλά και της προσφυγής κατοίκων του Κάτω Χαλανδρίου κατά της απόφασης Καλογερόπουλου.

Σύμφωνα με πρωινή επικοινωνία μας με την γραμματεία του Τμήματος του ΣτΕ  εισηγήτρια του θέματος έχει οριστεί η Σύμβουλος Επικρατείας κα Σκούρα Ευσταθία.

Δημόσια παρέμβαση των υποψήφιων Περιφερειαρχών που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ για την Ένωση Περιφερειών




Για μια διεκδικητική και μαχητική ΕΝ.Π.Ε. στο πλευρό των πολιτών

            Εδώ και έξι χρόνια βιώνουμε τις συνέπειες της χειρότερης μεταπολεμικά οικονομικής κρίσης της χώρας μας. Σήμερα οι πολίτες δοκιμάζονται σκληρά. Ο κοινωνικός ιστός έχει κατακερματιστεί και η οικονομία έχει βαλτώσει. Τα σκληρότατα μέτρα που επιβάλλονται από την τρόικα σε συνεργασία με τις εγχώριες κυβερνήσεις και τις οικονομικές ελίτ, μέσα από αλλεπάλληλα μνημόνια και μεσοπρόθεσμα προγράμματα βάρβαρης λιτότητας, οδηγούν μεγάλα τμήματα του λαού στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η οικονομία βρίσκεται σε διαρκή ύφεση, η παραγωγή καταρρέει, δεκάδες χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις κλείνουν, οι δημόσιες υπηρεσίες διαλύονται, το κοινωνικό κράτος περιστέλλεται και οι δημόσιες δομές στην υγεία, την παιδεία, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική πρόνοια καταρρέουν προς όφελος του ιδιωτικού κεφαλαίου.
            Επιστέγασμα αυτής της κρίσης είναι η διαρκής απομείωση της Δημοκρατίας από μια κυβέρνηση που αποκλειστικό στόχο της έχει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των λίγων – εγχώριων και ξένων υμετέρων – σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Η συγκυβέρνηση, με τις αλλεπάλληλες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, την υποβάθμιση του κοινοβουλίου και την έξαρση της καταστολής, περιορίζει ασφυκτικά τους δημοκρατικούς θεσμούς, έχοντας ως αποκλειστικό στόχο να λειτουργήσει ως τοποτηρητής των συμφερόντων των δανειστών της χώρας.

            Στο πλαίσιο αυτό η σημερινή εξουσία επιφυλάσσει στην Αυτοδιοίκηση γενικά και στη Δευτεροβάθμια Αυτοδιοίκηση ειδικότερα, το ρόλο του ιμάντα για τη μεταβίβαση και την επιβολή στην κοινωνία των πολιτικών λιτότητας. Με τον τρόπο αυτό, η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει μια μακρά παράδοση: Καθιστά την Αυτοδιοίκηση άβουλο όργανο της κεντρικής εξουσίας, αλλοιώνοντας την πραγματική ουσία και το λόγο ύπαρξής της.
           
            Στη λογική αυτή, που θέλει τους Περιφερειάρχες εκτελεστικά όργανα των κυβερνητικών αποφάσεων, ομοτράπεζους των μεγάλων εγχώριων και ξένων συμφερόντων και εντολοδόχους των υποδείξεων του εκάστοτε κ. Φούχτελ και τα Περιφερειακά Συμβούλια απλό μηχανισμό νομιμοποίησης προειλημμένων αποφάσεων, πρωτοστάτησε δυστυχώς και το συλλογικό όργανο των Ελληνικών Περιφερειών, η ΕΝ.Π.Ε., υπό την προηγούμενη διοίκησή της.
            Στη βάση της ακραίας πλειοψηφικής συγκρότησης της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού της Συμβουλίου, που εξασφάλισε στις δυνάμεις της συγκυβέρνησης τον απόλυτο έλεγχο, η απερχόμενη διοίκηση της ΕΝ.Π.Ε. αποδείχθηκε πολύτιμος συνεργός  των περισσότερων από τις μνημονιακές κυβερνητικές επιλογές που οδήγησαν στη διάλυση της Αυτοδιοίκησης, αλλά και στην αποδιάρθρωση του κοινωνικού ιστού και της παραγωγικής βάσης της χώρας.

            Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση καλείται σήμερα να παίξει έναν ρόλο, τον οποίο ανέκαθεν διεκδικούσαν οι δημοκρατικοί, προοδευτικοί  πολίτες, το λαϊκό κίνημα. Να συμβάλλει στην απόκρουση των μνημονιακών πολιτικών, στην έξοδο από την οικονομική κρίση με όρους αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής έκτακτης ανάγκης και της ανεργίας και αποκατάστασης των μεγάλων απωλειών που υπέστησαν τα πλατιά λαϊκά στρώματα και στη  δημοκρατική και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, με την κοινωνία στο προσκήνιο και τους πολίτες ενεργούς συμπαραστάτες και συνοδοιπόρους στην κοινή πορεία για αποκεντρωμένη ανάπτυξη, κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη.
            Ήλθε πια η ώρα η Ένωση Περιφερειών, από υποτακτικό όργανο, διεκπεραιωτής και συνεργός στη νομιμοποίηση και εκτέλεση των μνημονιακών αποφάσεων, να μετατραπεί σε εκφραστή ενός νέου, εναλλακτικού προτύπου για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.
            Και αυτό δεν είναι ένα κομματικό πρόταγμα, που αφορά έναν μόνο πολιτικό χώρο. Πρόκειται για αίτημα που αφορά όλες τις δυνάμεις, οι οποίες πιστεύουν στην ανάγκη, ειδικά στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε, να αποκτήσουν επιτέλους, για πρώτη φορά, οι Περιφέρειες της χώρας μας, τη θέση και το ρόλο που θα τις καταστήσει πολιτικά και κοινωνικά χρήσιμες και επωφελείς για τους πολίτες, σε τοπικό, εθνικό καθώς και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
            Για να μετατραπούν δηλαδή οι Περιφέρειες σε “μεγάφωνα” των πολύμορφων αναγκών του λαού, σε ενεργά στηρίγματα των κινημάτων και των διεκδικήσεών τους, σε προπύργια δημοκρατίας και ουσιαστικής συμμετοχής των πολιτών, κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης.

            Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί βάζοντας τέλος στη σημερινή λογική που απαιτεί από τους Περιφερειάρχες να είναι εκτελεστικά όργανα των κυβερνητικών αποφάσεων. Και, παράλληλα διεκδικώντας έναν ριζικά νέο ρόλο μέσα από:
  • Την ανάδειξη των Περιφερειών σε επίκεντρο των δημοκρατικών και κοινωνικών  αγώνων για την υπεράσπιση του κοινωνικού κράτους, των δικαιωμάτων των πολιτών, της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος,
  • Τη διεκδίκηση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, με την κατάργηση και υπέρβαση του «Καλλικράτη». Για μια δευτεροβάθμια Αυτοδιοίκηση που θα δίνει έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών, στην άρση των περιφερειακών ανισοτήτων, στην ενοποίηση των περιφερειακών λειτουργιών, στην καλλιέργεια και εμπέδωση περιφερειακής συνείδησης, στη δημιουργία θεσμών διαφάνειας, κοινωνικού ελέγχου και λογοδοσίας. Το πλαίσιο αυτό θα προκύψει μέσα από ευρύ διάλογο με αυτοδιοικητικούς και κοινωνικούς φορείς, την επιστημονική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες. Αφετηρία αυτού του νέου πλαισίου προτείνουμε να είναι η εμβάθυνση της δημοκρατίας και της αναλογικής συγκρότησης των αυτοδιοικητικών οργάνων, η αναβάθμιση του ρόλου της αιρετής Περιφέρειας με μεταφορά ολόκληρων κύκλων αρμοδιοτήτων και ανάλογων πόρων, η κατάργηση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ως τοποτηρητών των Δήμων και των Περιφερειών και η μετατροπή των Περιφερειακών Συμβουλίων σε ανοικτά κύτταρα Δημοκρατίας.
  • Την ανάδειξη της αναπτυξιακής διάστασης των αιρετών Περιφερειών, μέσα από: α) τη διαμόρφωση των κατάλληλων θεσμικών διαδικασιών και εργαλείων για διαβούλευση, καταγραφή και ιεράρχηση των αναγκών ενόψει του απαραίτητου επανασχεδιασμού των αναπτυξιακών δράσεων με προοδευτικό, κοινωνικό πρόσημο. β) Τη διοχέτευση αναπτυξιακών πόρων, προς τις Περιφέρειες. Και γ) τον επαναπροσανατολισμό και την επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης και των προτεραιοτήτων που αυτή επιβάλλει για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ανάκαμψη της οικονομίας, της ενίσχυσης ενός εναλλακτικού παραγωγικού μοντέλου και της δημιουργίας αναγκαίων έργων υποδομής.
  • Τη διεκδίκηση ουσιαστικού πολιτικού ρόλου των αιρετών Περιφερειών, σε εθνικό επίπεδο, ως ισότιμων συνομιλητών της κεντρικής εξουσίας, εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών, στο πλαίσιο της χάραξης πολιτικών διεξόδου από την κρίση. Και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ως ενεργών παραγόντων στα ευρωπαϊκά τεκταινόμενα (Επιτροπή Περιφερειών και συναφή δίκτυα).

            Η εκπλήρωση των παραπάνω προϋποθέτει την ανατροπή των σημερινών συσχετισμών στην ΕΝ.ΠΕ καθώς και της αντιδημοκρατικής λογικής που τη διέπει. Η χώρα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, έχει ανάγκη την αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, σύμμαχο των πολιτών απέναντι στον απόλυτο έλεγχο που ασκεί η δικομματική κυβέρνηση.
            Σήμερα δεν είναι η ώρα για εκείνα που μας χωρίζουν. Αλλά για τους αγώνες που μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις ανατροπής σε όλες τις Περιφέρειες, σε έναν κοινό στόχο. Αυτόν της διεκδίκησης, της ανατροπής της εφαρμοζόμενης πολιτικής και της ελπίδας.
            Για μια περιφερειακή Αυτοδιοίκηση με τους πολίτες, από τους πολίτες, για τους πολίτες.


Δούρου Ρένα, Περιφερειάρχης Αττικής
Γαλιατσάτος Θόδωρος, Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων
Αποστόλου Βαγγέλης, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Στ. Ελλάδας
Βουδούρης Οδυσσέας, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου
Γεροβασίλη Όλγα, Υποψήφια Περιφερειάρχης – Περιφερειακή Σύμβουλος Ηπείρου
Διώτη Ηρώ, Υποψήφια Περιφερειάρχης – Περιφερειακή Σύμβουλος Θεσσαλίας
Κριτσωτάκης Μιχάλης, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Κρήτης
Κυρίτση Αγλαΐα, Υποψήφια Περιφερειάρχης – Περιφερειακή Σύμβουλος Βορείου Αιγαίου
Μορφίδης Κώστας, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης
Μουμουλίδης Θέμης, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Μακεδονίας
Σπύρου Μπενέτος, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου
Χαραλαμπίδου Δέσποινα, Υποψήφια Περιφερειάρχης – Περιφερειακή Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας
Χατζηλάμπρου Βασίλης, Υποψήφιος Περιφερειάρχης – Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας

Ο συνδημότης μας Τάσος Λέρτας βραβεύτηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του το Σμόκοβο

Ο γνωστός συνδημότης μας Τάσος Λέρτας βραβεύτηκε από τοΝ Χορευτικό Μορφωτικό Όμιλο του Σμοκόβου Καρδίτσας.

Το βίντεο από την τελετή.


ΣτΕ: ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ

φωτο: aftodioikisi.gr


Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 307/2014 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών έκανε δεκτή την αίτηση των καταστηματαρχών, εμπόρων και ιδιωτικών υπαλλήλων, που ζητούσαν να ανασταλεί η από 7/7/2014 απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης με την οποία επιτρέπεται πιλοτικά για ένα έτος η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

Κατά συνέπεια, προσωρινά, τα καταστήματα δεν θα ανοίγουν τις Κυριακές, μέχρι να εκδοθεί από την Ολομέλεια του ΣτΕ οριστική απόφαση επί της κύριας προσφυγής που έχουν καταθέσει οι έμποροι, κλπ, η οποία θα συζητηθεί το πρώτο δεκαήμερο του ερχόμενου Νοεμβρίου, με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Δημήτρη Μακρή. Η οριστική απόφαση αναμένεται να δημοσιευθεί στο τέλος του έτους ή στις αρχές του 2015.

Η Ολομέλεια έκρινε ότι από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές οι έμποροι, καταστηματάρχες, κλπ θα υποστούν ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη και «αυτονοήτως δυσεπανόρθωτη» ηθική βλάβη.

AME - ΜΠΕ