ΟΜΙΛΟΣ ΙΑΣΩ

Κυριακή, 26 Νοεμβρίου 2017

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ


Κατά την γνώμη μου, έτσι όπως έχουν καταντήσει την αυτοδιοίκηση οι δανειστές και τα παρατηρητήρια, δηλαδή έναν μηχανισμό επιβολής πολιτικών και διαχειριστικών επιλογών που δεν υπαγορεύονται απλώς αλλά ΕΠΙΒΆΛΛΟΝΤΑΙ,  ΚΑΘΕ συζήτηση  για προϋπολογισμό δήμου, για νούμερα, προβλέψεις, προγραμματισμούς και σχεδιασμούς είναι απλά μια κακής ποιότητας θεατρική παράσταση.

ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ - ως αυτοδιοίκηση - πώς θα διαθέσουμε τα λεφτά του δήμου τι σκοτωνόμαστε να παραστήσουμε τους .... επιτυχημένους, καραμάγκες διαχειριστές σωτήρες;

Αφού η σύνταξη του προϋπολογισμού είναι μια διαδικασία εφαρμογής μιας ΚΥΑ που καθορίζει τα πάντα.
Μιας ΚΥΑ που προσχγματικά λέγεται και ΚΥΑ (δηλαδή Κοινή ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ Απόφαση) αφού ούτε κοινή είναι, ούτε ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ.
Υφυπουργική είναι. Από ΕΝΑΝ Υφυπουργό της Γερμανικής Κυβέρνησης. Από τον  Herr Φούχτελ.

Αυτά δεν είναι φετινά.

Ίσχυαν και πέρυσι, και πρόπερσι και την προεκλογική περίοδο.

Όταν γίνονταν - ας πούμε - οι συζητήσεις για τα προεκλογικά προγράμματα των δημοτικών παρατάξεων.

Και κάποιοι έλεγαν ότι θα συντάξουν τον προϋπολογισμό του δήμου με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες. Θα αποφασίσει ο λαός, σου λέει.

Όχι δια εκπροσώπων αλλά απευθείας. Ποιος λαός ρε Καραμήτρο .....

Συζήτηση τέτοια κάναμε ακόμα και εμείς στην μικρή συλλογικότητα της παράταξης ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ όπου ήταν το διακύβευμα της μόδας.

"Κατσετε καλά, έχουμε μνημονιακή κατοχή, θα φάμε ξύλο, αν κατά λάθος βρεθούμε να είμαστε με την πλευρά των εφαρμοστών και όχι των αιώνιων αντιπολιτευομένων του "εμείς λέμε πάντα ΟΧΙ" παρατάξεων" ήταν από τότε η θέση μου.

Όταν ένα ΤΠ δεν έχει ουσιαστικά δημοτικό έργο (που ουσιαστικά έχει ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ  να προγραμματιστεί για να μην πειραχτούν τα ταμειακά διαθέσιμα που κάθονται στην τράπεζα) και η συζήτηση διεξάγεται ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ χρηματοδοτούμενων από την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ έργα, ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ έχουμε να πούμε εμείς; Γιατί συζητάμε;

Τι να πούμε;
ΟΧΙ στα έργα που έχουν ενταχθεί στον ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ προϋπολογισμό και το μόνο που θα κάνει ο δήμος ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙ;;

Δεν θέλω σε αυτή την κρίσιμη για την πόλη φάση να πάρω θέση στον καβγά των μεγάλων περί της ιδιοκτησίας των έργων. Γιατί αν πάρω δεν θα ικανοποιηθεί ούτε ο Ρούσσος, ούτε ο Κουράσης (όχι ότι με νοιάζει δηλαδή αλλά είπαμε ότι τώρα πρέπει να ψηλαφίσουμε στο περιβάλλον, δυνατότητα εξεύρεσης ΛΥΣΗΣ και όχι να οξύνουμε τον καβγά).

Τι μένει λοιπόν για διάλογο από το ΤΠ; 
ΜΑ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ!
Δεν φταίω εγώ, ούτε η εμμονή μου αλλά ΑΥΤΟ ΜΕΝΕΙ!

¨Το έργο που δεν έχει ακόμα μπει στον Περιφερειακό Προϋπολογισμό ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΕΙ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ για να ξεκινήσει η διαδικασία "ΩΡΊΜΑΝΣΗΣ ΤΟΥ" όπως λέμε στην χώρα τούτη το γραφειοκρατικό τέρας που ακυρώνει ή καθυστερεί κάθε αναπτυξιακή στρατηγική, κάθε πολιτική που παράγει μεσομακροπρόθεσμο και ΜΟΝΙΜΟ όφελος για την κοινωνία.

Και είναι και υπεύθυνο - αν το δεις σε βάθος -  ακόμα και για το πολιτικό περιβάλλον, για αυτής της ποιότητας την συζήτηση που βιώνουμε τις τελευταίες μέρες στην τοπική μας κοινωνία: ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΜΠΑΜΠΟΥΙΝΟΥΣ - ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ έτοιμους να εξοντώσουν τους άλλους για να υπερασπιστούν ότι ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ.

ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ λοιπόν, η επιβεβαίωση και από την "ΠΡΩΤΗΦΟΡΑ", της χωροθέτησης του, είναι εκείνη η παρέμβαση στην πόλη - και δη στο κέντρο της - που προκαλεί την ανάγκη συζήτησης για το μέλλον, για μια προετοιμασία που πρέπει να σχεδιαστεί για την ώρα εκείνη που το δημαρχείο δεν θα είναι ΜΑΚΕΤΟ, ούτε λογιστικές εγγραφές αλλά θα είναι ένα κτίριο - σημείο αναφοράς για την πόλη, που η λειτουργία του θα παράγει ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ.
Κυκλοφοριακές κυρίως αλλά όχι μόνο αφού ο επανακαθορισμός της λειτουργίας του ιστορικού κέντρου θα επιφέρει αλλαγές και στην ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και την ανάπτυξή της.

Να λοιπόν τα ζητήματα που αφορούν ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ του δήμου και την εξειδίκευσή του, την μετατροπή του σε παρεμβάσεις που θα έπρεπε να εγγραφούν στα ΤΠ και τις αναμορφώσεις των επόμενων χρόνων.

Ιεραρχικά η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της επικαιροποίησης της μελέτης εντός του τρέχοντος έτους ώστε να εγγραφεί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στον περιφερειακό προϋπολογισμό το έργο ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ της υπόθεσης που στο ΤΠ που καταψηφίστηκε. είδαμε, φάνηκε.  να πηγαίνει ΠΙΣΩ για το 2019.

Πίσω όχι από την δική μας ιεράρχηση αλλά από όσα ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΦΩΝΑ ΣΥΜΠΕΦΩΝΗΜΕΝΑ στο δημοτικό συμβούλιο. 

Αυτό είναι - προφανώς - κατά την γνώμη μας το αιχμιακό ζήτημα για την επερχόμενη διαβούλευση για το ΤΠ.

Για τις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών του προϋπολογισμού ή συζήτηση - προφανώς - δεν έχει κανένα νόημα όσο αφορά αυτό που λέμε "ανελαστικές δαπάνες" δηλαδή εκείνο το ΤΕΡΑΣΤΙΟ τμήμα του προϋπολογισμού που αφορά μισθούς, εργοδοτικές εισφορές και λειτουργικά των υπηρεσιών (από στυλό και μολύβια, καύσιμα, ορυκτέλαια, ανταλλακτικά κλπ).
Εμείς δεν ασχολούμαστε σε επίπεδο συζήτησης κατά τον προϋπολογισμό με αυτά, γιατί δεν υπάρχει τίποτα να επηρεαστεί από έναν πολιτικό διάλογο ή μια αντιπαράθεση επιχειρημάτων.

Που μένει λοιπόν να υπάρχει ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ (ίσως);;;

1. Στο ποσό που προβλέπεται να πάει στα σχολεία για τα λειτουργικά τους. Είναι επαρκές;
Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν προκύψει μείζονα προβλήματα χρηματοδότησης στα σχολεία της πόλης - χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ήθελαν και άλλα χρήματα, αλλά αυτό θα ισχύει πάντα - δεν έχουμε και πολλά να πούμε.

2. Στην χρηματοδότηση των παιδικών σταθμών. Δεν βλέπω ούτε εδώ μείζον ΠΟΛΙΤΙΚΟ ή ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ θέμα. Το θέμα που έχει ταλανίσει το δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τους παιδικούς σταθμούς είναι η διαφάνεια στον έλεγχο της επιλογής, που για να είμαστε ειλικρινείς έχει αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό από τον αντιδήμαρχο Ευθ. Κουράση που δεν κρατάει στεγανά.

3. Τα χρήματα για την επιδοματική πολιτική για τους απόρους αλλά και τα φάλτσα που έχουν γίνει με την ΠΑΡΑΤΑΞΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της υπηρεσίας και την επιλεκτική παροχή στοιχείων σε εκπροσώπους δημοτικών παρατάξεων. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ, δεν είναι ζήτημα κωδικών στον προϋπολογισμό. ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ.

4. Πολιτισμός - Αθλητισμός: Αν κάναμε εμείς κριτική στον τομέα αυτό θα ήταν ότι είναι ΥΠΕΡΟΓΚΗ η δαπάνη, ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΛΕΙΠΟΥΝ. Μάλλον σπατάλες γίνονται και υπερβολές.

4. Ο κοινόχρηστος χώρος, η προστασία του, η παραχώρηση ή εκμετάλλευσή του, ΤΑ ΟΡΙΑ ανάμεσα στις τρεις πιθανές προηγούμενες επιλογές ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ διαχείρισής του.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ: Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση για το αν θα γίνεται η διαχείριση - εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας και του κοινόχρηστου χώρου με τις διαδικασίες του δήμου, μέσω της οικονομικής υπηρεσίας (που έτσι κι αλλιώς ασφυκτιά, όπως λένε)  ή μέσω μιας ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ.
Που δεν είναι ΙΔΙΩΤΙΚΗ έτσι; ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ.
Τι συμφέρει καλύτερα το κοινωνικό σύνολο;
ΤΟΝ ΔΗΜΟ στο σύνολό του, όχι τον ΟΤΑ "ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ" στενά ....

Αυτή είναι μια συζήτηση που δεν μπορεί να γίνει με τοίχους στα αυτιά και στα μυαλά.
Ούτε καιροσκοπικά, πολιτικάντικα,  προσχηματικά για να προκαλέσει πολιτικό κόστος στον "οχτρό".

Αυτού του είδους η πολιτική που πριονίζει τα κλαδιά του δέντρου που λέγεται ΔΗΜΟΣ αργά ή γρήγορα πλησιάζει και επηρεάζει και τους εμπνευστές της που κάθονται ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ στα κλαριά που πριονίζουν.
ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ.

Η συζήτηση αυτή πρέπει να γίνει ΜΕ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ και με ΓΝΩΜΟΝΑ το συμφέρον της πόλης.

Μέχρι να γίνει θα σας πούμε σήμερα ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΝΟΥΜΕΡΟ. 
ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ.
Γιατί έτσι συζητάμε εμείς για τον προϋπολογισμό.
ΠΟΛΙΤΙΚΑ και χωρίς πολλά ..... ΝΟΥΜΕΡΑ.

Λοιπόν άκου τώρα συνδημότη μου: ΞΕΡΕΙΣ σε έναν προϋπολογισμό 45 εκατ. ευρώπουλων (χωρίς τα ταμειακά διαθέσιμα) ή 65 εκ. ευρώ (μαζί με τα λεφτά που σου πήρανε τα 7- 8 προηγούμενα χρόνια για να τα βάλουν στην τράπεζα να κάθονται για να τα πάρει ο Φούχτελ) .....

Σε έναν προϋπολογισμό που από τα 45 εκ. ευρώ (χωρίς τα ΤΔ είπαμε) όπου αν όλα πάνε ΤΕΛΕΙΑ θα εφαρμοστεί κατά 90% (είδες πόσο large και πόσο καλοπροαίρετος είμαι, μην λες ότι είμαι κακορίζικος πάλι, με 10% μόνο  πλασματικότητα κάνω τους λογαριασμούς μου) άρα θα είναι 40 τα μύρια ευρώπουλα .....

ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ - ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 
είναι τα 35 μύρια!!!!

Δηλαδή για τους "εκτός των τειχών" - ΜΕ ΜΟΝΟ 10% ΑΣΤΟΧΙΑ - μένουν 5 μύρια όλα και όλα. Αν γίνει παραπάνω το ποσοστό αστοχίας ..... ΑΣΤΟ!

Για σχολεία, παιδικούς σταθμούς, αθλητισμό, πολιτισμό, Χριστούγεννα και Πάσχα .... ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ.

Αυτά ήταν και πέρυσι και πρόπερσι, όμως!

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΦΟΒΕΡΟΤΕΡΟ - κατά την γνώμη μου:
ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ - ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ - ΠΛΑΤΕΙΕΣ, ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ, ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ κλπ!

Είναι πραγματικά ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ και σε καλώ να το σκεφτείς!

Περίπου 170 000 ευρώ!!!!
ΕΚΑΤΟΝ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ!

15.000 ευρώ το μήνα σκάρτα!

ΜΟΝΟ! ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ!

Γιατί το λέω;
Για να καλέσω κανένα ανοικτό μυαλό να σκεφτεί ΤΙ ΘΑ ΠΑΘΑΙΝΕ Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ αν δεν είχε αυτό το .... τεράστιο κονδύλι από την εκμετάλλευση των ΚΧ και αυτή γινόταν ΣΥΝΟΛΙΚΑ από την ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.

Και αν από εκεί θα μπορούσε στο ταμείο του δήμου να μπουν περισσότερα χρήματα από αυτά τα 170 χιλιάρικα.

Καργαριστερά και αυτοεξυπηρέτηση έλεγαν (και λένε) ότι αυτό είναι σκανδαλώδες γιατί προκαλεί ... . "ανήκεστο βλάβη" στον δημοτικό προϋπολογισμό που "χάνει έσοδα'.

ΟΛΗ Η ΠΟΛΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΕ Η ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟ ΦΟΒΕΡΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ ....

170 ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!


Και ακόμα συζητάμε - ΣΟΒΑΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, υποτίθεται - αν πρέπει να ενισχυθεί με αρμοδιότητες η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ για να αναπτυχθεί βασισμένη στα μικρά κονδύλια ώστε να οργανωθεί για να πάει στα μεγάλα δημοτικά ακίνητα, όπως το Καλλισπέρη, τα 11 στρέμματα, το πρώην Μαμμόπουλος κλπ.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΥΦΛΩΣΗ κατά τη γνώμη μου που βλάπτει σοβαρά την πόλη.

Αυτά λοιπόν τα ολίγα έχουμε να συμβάλλουμε στην προβληματική που αναπτύσσεται (αν αναπτύσσεται) δια την πόλη.

Καλή Κυριακή.


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *