ΣΤ

ΣΤ

ΣΤ

ΟΜΙΛΟΣ ΙΑΣΩ

Πέμπτη, 4 Ιανουαρίου 2018

Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΡΟΣΗΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΩΜΑΣ

Οι τοποθετήσεις των παρατάξεων κατά την τρίτη συνεδρίαση για την ψήφιση του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού του δήμου - κατά την άποψή μς - είανι απολύτως ενδεικτικές για την ουσία των αντιθέσεων, αντιπαραθέσεων και συνθέσεων περί των δημοτικών και ο ενημερωμένος πολίτης πρέπει να τις διαβάσει προσεκτικά.

Θυμίζουμε ότι η εισήγηση ρου τεχνικού προγράμματος είχε γίνει από την διοίκηση του δήμου στην πρώτη συνεδρίαση όταν καταψηφίστηκε και έγιναν διαδικασίες διαβούλευσης με τις δημοτικές παρατάξεις, για να φτάσουμε στην τρίτη συνεδρίαση, της οποίας μέρος των πρακτικών, με τις τοποθετήσεις των δημοτικών παρατάξεων ανεβάζουμε.

Πρώτος επικεφαλής που τοποθετήθηκε ήταν ο Γιώργος Θωμάς.

Ακολουθεί ολόκληρη η παρέμβασή του:



Κος ΘΩΜΑΣ:
Στη συνάντηση που είχαμε είχα θέσει ένα θέμα διάσπασης αντικείμενου και εγγραφής περισσότερων έργων για το ίδιο αντικείμενο με αντίστοιχο σπάσιμο των ποσών, έτσι που να οδηγεί ουσιαστικά, να οδηγούμε με την απόφασή μας, δηλαδή σήμερα εγκρίνοντας στο έργο εγκρίνουμε και τον τρόπο δημοπράτησης, εάν θα είναι με πρόχειρο διαγωνισμό για απευθείας ανάθεση. Δηλαδή, προχωράμε σε μια, μάλλον μας ζητείται να εγκρίνουμε μια κατάτμηση αντικειμένου.

Ήδη με χαρά άκουσα ότι ένα που είχα επισημάνει για την παραρεμάτια περιοχή έγινε αποδεκτό, όμως υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα και τα είχα θέσει και θα τα θέσω πάλι και σήμερα, γιατί πιστεύω ότι είναι μια ευκαιρία, όπως έχω διαβάσει ότι πολλοί από τους παριστάμενους θέλανε να ακούσουν τις απόψεις, είναι μια ευκαιρία να ακούσουν που έχουμε τις διαφωνίες μας.

Καταρχάς θέλω να πω πριν προχωρήσω εκεί θέλω να πω ότι όπως μόλις τώρα ειπώθηκε από τον κ. Γερολυμάτο, θα χρηματοδοτηθεί μια επικαιροποίηση μελέτης παλαιάς κυκλοφοριακής και τα λοιπά, παρεμβάσεων στην πόλη, να το πω έτσι, η μελέτη Νέλα. Δηλαδή θα ζητήσουμε από κάποιον μελετητή να κρίνει, αυτή είχε γίνει το 2007 νομίζω ή το 2008, το 2006, να κρίνει με τα σημερινά δεδομένα αυτή η μελέτη που μπορεί να εφαρμοστεί και που όχι.

Όμως παίρνουμε ένα κομμάτι από την μελέτη Νέλα και βλέπω να επιμένετε, είχα ζητήσει να μην συμπεριληφθεί, την πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Σωκράτους και το προχωράμε τώρα, δηλαδή προκαταλαμβάνουμε τον μελετητή, ενώ θα πάρουμε κάποιον για να του πούμε ότι πάρε αυτόν τον φάκελο και δες τον, εμείς θέλουμε να το μεγαλώσουμε, να πάμε και πιο πέρα αλλά δες την παλαιά μελέτη, έχουμε αφαιρέσει από μέσα σήμερα με την ίδια ώρα που θα αναθέσουμε σε κάποιον να μελετήσει, έχουμε πάρει ένα αντικείμενο και το προχωράμε.

Αυτό δεν το θεωρώ σωστό. Θεωρώ είναι μια άστοχη παρέμβαση. Είχα επιμείνει να μην ενταχθεί το έργο αυτό και επιμένω σε αυτό, να μην υπάρχει αυτό το έργο στο πρόγραμμα. Μάλιστα οφείλω να το πω γιατί δημόσια τα λέμε κάποια πράγματα, την προηγούμενη φορά όταν τοποθετήθηκα μετά άκουσα κατεβαίνοντας κάτω κάποια σχόλια για την τοποθέτησή μου και κάποιοι μου είπαν ότι ξέρεις, τι σε έπιασε με την Σωκράτους, εκεί πέρα υπάρχουν και ιδιοκτησίες κάποιων δημοτικών συμβούλων.

Είπα ότι δεν το ήξερα, αλλά εάν υπάρχει κάτι τέτοιο πόσω μάλλον είναι ένας λόγος να μην δείξουμε εδώ σαν συμβούλιο ότι προτρέχουμε προκειμένου, πιθανόν, να εκθέσουμε και τους ανθρώπους αυτούς, να εκθέσουμε και αυτούς τους ανθρώπους ότι το κάναμε για άλλους λόγους.

Γι΄ αυτό θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε καθαροί απέναντι σε αυτά, γιατί υπάρχουν αιτήματα, φαντάζομαι εδώ από τους κατοίκους για την γειτονιά τους, για πεζοδρόμηση, για δρόμους που είναι γύρω από σχολεία, για δρόμους που διασχίζουν παιδιά, υπάρχουν μια σειρά αιτημάτων, άραγε εάν είναι να δούμε ένα πακέτο πεζοδρομήσεων, να βάλουμε όλο το Χαλάνδρι κάτω, να δούμε που χρειαζόμαστε και ανάλογα με την προτεραιότητα, γιατί όταν έχουμε σχολείο, όταν έχουμε παιδικό σταθμό, όταν έχουμε νοσοκομείο, όταν έχουμε υπηρεσίας υγείας –πρόνοιας, δεν ξέρω τι, προφανώς θα πρέπει να προηγηθούν αυτά από κάποια άλλα που είναι εδώ στο κέντρο. Το να προσθέσουμε στους πέντε πεζόδρομου και έναν έκτο, ο οποίος στο τέλος, δυστυχώς στην πλειοψηφία του, δεν λέω όλοι, γίνεται καρεκλόδρομος και αναπτύσσονται τα διάφορα καφέ, ίσως από την μελέτη προκύψει ότι στον τάδε παιδικό σταθμό ή στο τάδε σχολείο πρέπει να προηγηθεί αυτή η πεζοδρόμηση και επειδή δεν είναι άπειρα τα χρήματά μας, καλό είναι αυτό να παραμείνει, να βγει και να μείνει να μελετηθεί μαζί με την υπόλοιπη μελέτη. Είναι κάτι που το είχα βάλει και επιμένω.

Τι εννοώ τώρα, δεν ξέρω αν πρέπει να διαβάσω τώρα, έχω 12 σελίδες σημειώσει διάφορα έργα, τα οποία, κατά την άποψή μου, διασπάνε το αντικείμενο. Δηλαδή όταν ένα έργο, για παράδειγμα, το οποίο δημοπρατήθηκε, δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση ακόμη, θα βγει τώρα στο ΄18, το λέω σαν παράδειγμα, έχω πολλά τέτοια.

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ:(Ομιλία εκτός μικροφώνου)

Κος ΘΩΜΑΣ: Να το πω ένα –ένα τώρα αφού το θέλετε έτσι.
Επείγουσες αποκαταστάσεις σε εκπαιδευτικά συγκροτήματα.

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: (Ομιλία εκτός μικροφώνου)

Κος ΘΩΜΑΣ:
Νόμιζα ότι γράφει μέσα ότι εκκρεμεί η υπογραφή. Το ΄17 όμως τώρα. Ένα ποσό το οποίο ήταν της τάξης του 74.000 ευρώ. Βάζουμε ένα καινούργιο. Να τα πω; Θα τα πείτε εσείς; Ήρθαν οι άνθρωποι να ακούσουν. Να τους τιμήσουμε.

Βάζουμε το έργο που τρέχει λέει: επείγουσες αποκαταστάσεις σε εκπαιδευτικά συγκροτήματα. Απαραίτητο, ναι. Το έργο που βάζουμε. Αλλάζουμε τη σειρά. Αποκαταστάσεις σε εκπαιδευτικά συγκροτήματα.

Δεύτερο καινούργιο έργο. Αποκατάσταση όψεων σχολείων και διαμόρφωση αύλειων χώρων. Καινούργιο έργο.

Τρίτο, συνεχιζόμενο πάλι, τακτοποιούμε με 800.000 ευρώ το δεύτερο. Δηλαδή βάζουμε δύο καινούργια έργα, ένα με 74.000 και ένα με 800 στο ίδιο αντικείμενο. Γιατί δεν κάνουμε το 800 1 εκατομμύριο ή 900 χιλιάδες να βγάλουμε μια εργολαβία πολύ και ωραία; Γιατί πρέπει να πάμε το ένα για το 74.400 σημαίνει πρόχειρο διαγωνισμό και το άλλο σημαίνει δημόσιο έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο;

Ξέρετε εγώ το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι ένα δικαστήριο που ελέγχει τις συμβάσεις, το ελληνικό κράτος επειδή γινόντουσαν διαφορά έχει βάλει ένα πλαφόν και λέει πάνω από 200.000 την ελέγχει ο Επίτροπος την σύμβαση, την οποίαν φτιάχνουμε και πάνω από 500.000 την ελέγχει κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Εγώ θεωρώ ότι μια δημόσια αρχή θα πρέπει ίσα - ίσα να επιδιώκει τον έλεγχο του ελεγκτικού συνεδρίου δεν είναι πεντακάθαρα, ξάστερα αυτό που υπογράφουμε και να μην αφήνουμε οποιαδήποτε υπόνοια και όχι να, πιθανόν με την έγκριση ενός μικρού έργου, ουσιαστικά να κατηγορηθούμε, εγώ δεν λέω ότι είναι επιδιωκόμενος σκοπός, ότι πάμε να το κάνουμε να αποφύγουμε τον έλεγχο του ελεγκτικού συνεδρίου.

Έχω αρκετά τέτοια, δεν θα τα πω, ζήτησα όμως ξεκάθαρα να μην υπάρχουν αυτά. Τι γίνεται πολλές φορές; Λέω, ψηφίζουμε έναν προϋπολογισμό, εάν στην πορεία προκύψουν σεισμός, λιμός, καταποντισμός, έκτακτη ανάγκη, ανάγκη σχολείων και τα λοιπά, θα έρθουμε εδώ στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα πούμε ότι παιδιά, γκρεμίστηκε ένα τοίχος ή τσακίστηκε κάτι, πρέπει να κάνουμε ένα έργο με απευθείας ανάθεση, με οτιδήποτε. Θα το αποφασίσουμε.

Όλο το σύστημα το επιτρέπει να παίρνουμε σε ειδικές περιπτώσεις, αλάτων να την παίρνεις από πριν μια απόφαση που ουσιαστικά χωρίς να το θέλουμε, εγώ δεν βάζω κακή προαίρεση, επιδιώκουμε να φωτογραφίσουμε και να κατηγορούμεθα ότι το κάνουμε αυτό, καταλαβαίνετε ότι κανείς το να δώσει την ψήφο του σε κάτι τέτοιο το σκέφτεται πάρα πολύ και αυτή ήταν μια ένσταση που είχα και ζήτησα από τον κ. Δήμαρχο και από την διοίκηση να πάμε σε μια διαφορετική τροχιά και εδώ είμαστε, ξέρετε αναθεωρήσεις αυτού που θα ψηφίσουμε σήμερα μέσα στον χρόνο μπορεί να κάνουμε από δέκα μέχρι είκοσι αναθεωρήσεις. Δηλαδή προκύπτει μια ανάγκη, έρχεται το πρόγραμμα, αναθεωρείται. στο επιτρέπει ο νόμος. Άραγε οποιαδήποτε ανάγκη χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε με μια διαδικασία από αυτές που δεν θέλω σήμερα να ψηφίσουμε, έχουμε τα εργαλεία.

Επομένως, θα έπρεπε να πάμε νοικοκυρεμένα και να κοιτάξουμε να κάνουμε συμβάσεις για τρία χρόνια πιθανόν. Όταν λέμε ασφαλτόστρωση, διαμόρφωση δρόμων, αντί να κάνουμε δυο συμβάσεις η μια καπάκι στην άλλη, μια το ΄17 και μια το ΄18, να κάνουμε μια με τρία χρόνια, με μεγαλύτερο ποσό, να έχουμε έναν εργολάβο να του λέμε να παρεμβαίνει οπουδήποτε προκύπτουν τέτοιες ανάγκες.

Είναι μια άλλη λογική σύνταξης τεχνικού προγράμματος από αυτή την λογική. Βεβιασμένα έγινα.

Και κάτι άλλο, επειδή θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει αυτή την κουβέντα του τεχνικού προγράμματος, ξέρετε, το τεχνικό πρόγραμμα πάνω από τη μέση, τώρα να μη σας τα διαβάσω, είναι συνεχιζόμενα έργα το οποίο, σχεδόν, έχουμε ψήφισε ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία. Και ένα μέρος είναι τα νέα έργα.

Θα μπορούσαμε πολλά από αυτά να έχει ξεκινήσει μια κουβέντα από το Σεπτέμβρη, μάλιστα νομίζω υπάρχει μια διάταξη, δεν ξέρω αν είναι σε ισχύ ακόμη, όπου λέει το πρόγραμμα ότι θα πρέπει να αρχίζει η συζήτηση κάπου από το καλοκαίρι. Και να έχουμε όλο τον χρόνο και με εσάς και να πάμε και στις γειτονιές και να πάμε και πολλές φορές να κάνουμε και δημοψηφίσματα, να πούμε ότι παιδιά αυτό μας ήρθε στην κούτρα μας να το κάνουμε.

Να κάνουμε στη γειτονιά ένα δημοψήφισμα να δούμε εάν το θέλει ή όχι; Να ερωτηθεί, να γίνουν. Αυτό σημαίνει μια δημοκρατική διαδικασία και όχι να το σπρώχνουμε, να ερχόμαστε τον Νοέμβρη, εγώ σου λέω τέλος Οκτώβρη, δεν έχει σημασία, θα μπορούσαμε να το κάνουμε νωρίτερα, να το κάνουμε το καλοκαίρι, εδώ ήμασταν και εδώ ήσασταν και εσείς και να έχουμε μια ανοίξει και μια κουβέντα σε πάρα πολλά ζητήματα και να δούμε και τι θα κάνουμε.

Δηλαδή, πολλές φορές αποφασίζουμε ένα έργο χωρίς εδώ να έχουμε τη μελέτη. Για παράδειγμα στην παρέμβαση που πρέπει να γίνει στον Συνοικισμό, στην παραρεμάτια περιοχή που το υλοποίησε ο Γερολυμάτος τα δυο έργα που είχε γράψει σε ένα και πολύ σωστά, εμείς δεν έχουμε δει μελέτη τι θα γίνει εκεί πέρα. Τι θα κάνουμε; Η λογική, το σωστό, άλλο εάν θα κάνουμε τα στραβά μάτια, το σωστό είναι ότι παιδιά βλέπουμε την μελέτη και αφού βλέπουμε τη μελέτη προχωράμε στο έργο.

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ:(Ομιλία εκτός μικροφώνου)

Κος ΘΩΜΑΣ: Λέω να την έχουμε δει ως Δημοτικό Συμβούλιο. Να την έχουμε ζητήσει. Όλη η μελέτη; Αναρτημένη είναι για το ένα τμήμα. Δεν είναι για όλο. Δεν είναι για όλη την περιοχή.

Και επιπλέον είχαμε πει, είχαμε πει προχθές και ο Συνοικισμός προσφέρατε, όπως και το Κάτω Χαλάνδρι, ότι σε αυτές τις γειτονιές που είναι υποβαθμισμένες καλό είναι και γι΄ αυτό έχει και μια λογική η πενταετία της δημοτικής αρχής, για να έχει χρόνο να σχεδιάζει, να υλοποιεί με ψυχραιμία, να σχεδιάζαμε συνολικότερες παρεμβάσεις. Δηλαδή τι θα κάνουμε στον Συνοικισμό;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ευχαριστούμε κύριε Θωμά.

Κος ΘΩΜΑΣ: Να κάνουμε μια μελέτη…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ:Ολοκληρώνετε.

Κος ΘΩΜΑΣ: Σας παρακαλώ, θέλω να τιμήσω τους παριστάμενους. Ήρθαν.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ:Έχετε ξεπεράσει κατά πολύ το δεκάλεπτο.

Κος ΘΩΜΑΣ:Αφήστε με να ολοκληρώσω.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Κλείστε το. Απλώς επαναλαμβάνεστε στο σημείο αυτό.

Κος ΘΩΜΑΣ:
Αναλύω μερικά πράγματα.

Πέρα από αυτό έθεσα ένα θέμα. Κάποιοι που είναι παλαιοί εδώ πέρα θα το επιβεβαιώσουν. Ότι σε τομείς που τουλάχιστον εγώ θεωρώ ότι…κομματισμός ή παραταξιακή λογική και προσωπικές … ο πολιτισμός, αθλητισμός, η κοινωνική πρόνοια … θεωρώ ότι εκεί θα πρέπει πέρα από τις πολιτικές της πλειοψηφίας ή οποιαδήποτε άλλη αλαζονική λογική είμαι εγώ πλειοψηφία, να λειτουργούν για την χάραξη της πολιτικής, για την υλοποίηση αλλά και για τον έλεγχο Διαπαραταξιακές Επιτροπές.

Δηλαδή να λειτουργούν και δεν σημαίνει αυτό ότι η Διαπαραταξιακή Επιτροπή, να εξηγήσω σε σας ότι θα είναι κάποιοι από εδώ, η παράταξή μου, η παράταξη του κ. Λαδόπουλου, για ένα αντικείμενο πήγε στον πολιτισμό θα έχει ένα μέλος της παράταξης, δεν είναι εκλεγμένο αλλά είναι γνώστης των θεμάτων, θα τον προτείνει να είναι στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή ή στον Αθλητισμό θα προτείνω κάποιον ο οποίος έχει άποψη και έτσι να διαμορφώνεται ένα συναινετικό κλίμα.

Παλαιά, αναφέρουν εδώ οι παλαιοί συνάδελφοι ότι στα πλαίσια του Αετοπούλειου, γιατί ήταν νομικό πρόσωπο τότε, υπήρχε αυτή η διαπαραταξιακή εκπροσώπηση και αυτός την ιστορία του Χαλανδρίου στον πολιτισμό έχει μείνει στην ανάμνηση όλων των Αθηναίων, πέραν των Χαλανδραίων και όλης της Ελλάδος πιθανόν, εκείνη η εποχή όπου το Αετοπούλειο διαχειριζόταν τα πολιτιστικά πράγματα. Στην συλλογική μνήμη έχει καταγραφεί. Μια αιτία που έχει καταγραφεί ήταν αυτή, ότι γινόταν μια δουλειά συλλογική, διαπαραταξιακή κατά την άποψή μου και κατά την ερμηνεία που εγώ δίνω.

Ζήτησα σήμερα στην προηγούμενη συνεδρίαση ώρα 19:00 που είχαμε, να έρθει από την διοίκηση ως προ ημερησίας θέμα απλά πέντε σειρές, σύσταση τριών Διαπαραταξιακών Επιτροπών, μια πολιτισμού –αθλητισμού, μια παιδεία –εκπαίδευση-σταθμοί και μια κοινωνική πρόνοια, σύσταση 9μελών, το λέω σήμερα, δεν το είπα χθες, Διαπαραταξιακών Επιτροπών.

ΓΚΑΚΑΣ:(Ομιλία εκτός μικροφώνου)

Κος ΘΩΜΑΣ: Κύριε Γκάκα κάντε την βόλτα σας και ελάτε να ακούσετε.

Λοιπόν, να ολοκληρώσω. Σε αυτή την Επιτροπή στην 9μελή να εκπροσωπούνται οι επτά παρατάξεις, η διοίκηση από δυο άτομα και ένας εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων και να το αποφασίσουμε σήμερα και να πούμε ότι ο προϋπολογισμό που θα ψηφίσουμε στον Πολιτισμό, στον Αθλητισμό, στην Παιδεία, στην Πρόνοια, θα είναι υπό την σκέψη, υπό την λειτουργία αυτή της διαπαραταξιακής επιτροπής, η οποία θα έχει την άνεση να κάνει τον διάλογο και όλα αυτά με τους φορείς.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ολοκληρώνετε κ. Θωμά. Παρακαλώ μην τον διακόπτετε. Κλείνει ο κ. Θωμάς.

Κος ΘΩΜΑΣ: Αυτές ήταν οι προτάσεις μου τις οποίες έχω καταθέσει και καταθέτω και σήμερα για να δώσει κανείς μια ψήφο σε έναν προϋπολογισμό. Εμείς το ότι η διοίκηση έχασε την πλειοψηφία δεν χαιρόμαστε. Η διοίκηση θέλουμε να ολοκληρώσει την θητεία της αλλά είναι πλέον ένα νέο δεδομένο που απαιτεί συναίνεση και θα πρέπει, τουλάχιστον, τουλάχιστον, να υπάρχει για μένα ένα τετράπτυχο και κλείνω με αυτό, διαπαραταξιακά ψηφίζουμε, διαπαραταξιακά σχεδιάζουμε, διαπαραταξιακά υλοποιούμε, διαπαραταξιακά ελέγχουμε στους τομείς αυτούς. Στους άλλους τομείς δεν είναι δουλειά μας και έχουμε αξιόλογες υπηρεσίες, όπως έχω πει επανειλημμένως στην Καθαριότητα και στις Τεχνικές Υπηρεσίες που δεν χρειάζεται να λειτουργούν Διαπαραταξιακές Επιτροπές εκεί.

Ευχαριστώ πάρα πολύ.


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *