Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018

ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ Η ΤΙΜΗ ΕΝΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΙ «ΑΤΙΜΙΕΣ» ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ

του Α. ΚΡΟΥΣΤΗ
Μήνες ακούω τώρα τον ανταγωνισμό των κυβερνήσεων για το ποια μείωσε περισσότερο τις τιμές των φαρμάκων, πουλώντας λαϊκισμό στο αδαές ακροατήριο που δεν γνωρίζει τη διαδικασία παραγωγής ενός φαρμάκου και τα κόστη που χρειάστηκαν από την αρχική ιδέα μέχρι να καταλήξει στο στομάχι μας.

Έρευνα.

Όλα ξεκινούν από την κατανόηση του θεραπευτικού προβλήματος σε ερευνητικά κέντρα που χρηματοδοτούνται από τις φαρμακευτικές εταιρείες. Από τη στιγμή που ανακαλυφθεί μια «μοριακή κλειδαριά» οι ερευνητές ψάχνουν για το «κλειδί» που θα την ξεκλειδώσει. Η ουσία αυτή μπορεί να βρίσκεται, σε ζώο, σε φυτό, σε μικροοργανισμούς ή να παρασκευασθεί χημικά στο εργαστήριο.

Δοκιμή καταλληλότητας
Για να ανακαλυφθεί μια δραστική ουσία που να στοχεύει κατευθείαν στο θεραπευτικό στόχο, δοκιμάζονται χιλιάδες χημικές ενώσεις, συνήθως με πενιχρά αποτελέσματα και σπάνια σε θεαματικά, αφού 1/1000 ουσίες μπορεί να προσφέρει κάποιες ελπίδες για περαιτέρω έρευνα. Έρευνα που χρειάζεται επιπλέον πόρους για να συνεχίσει.

Οι δοκιμές γίνονται σε περιβάλλον εργαστηριού, σε καλλιεργημένα κύτταρα ή σε μικροοργανισμούς (in vitro) έως ότου έχουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Στα χρόνια αυτά οι ερευνητές πρέπει να αποδείξουν, πόση ποσότητα , σε τι μορφή και πόσο χρόνο χρειάζεται για να φθάσει με ασφάλεια η δραστική ουσία, στο όργανο-στόχο, αποδίδοντας τα μέγιστα αποτελέσματα.

Ανάπτυξη.

Η έρευνα συνεχίζεται εφαρμόζοντας την πλέον σε ζώντες οργανισμούς (in vivo). Επιλέγονται τα πειραματόζωα, η δόση, ο τρόπος χορήγησης, παρατηρώντας σε βάθος χρόνου τις αντιδράσεις των. Συνήθως μόνο 5 ουσίες στις 10.000 περνούν το στάδιο αυτό για να γίνει επιλεκτικά η εφαρμογή τους στους ανθρώπους.

Κλινικές μελέτες.
Αρχικά το φάρμακο χορηγείται σε επιλεγμένους ασθενείς (κατόπιν συγκατάθεσης τους) που έχουν την νόσο και αν τα αποτελέσματα είναι θετικά, εφαρμόζεται σε περισσότερους. Σχεδιάζονται πολυκεντρικές μελέτες σε νοσοκομεία με όσο το δυνατόν ποικιλία ασθενών, την βαρύτητα της νόσου , την ηλικία, το φύλο, την φυλή, κ.α

Μόνο 1 στα 5 φθάνουν να προχωρήσουν στη σύνταξη του φακέλου που θα κατατεθεί στις αρχές προς έγκριση.

Έγκριση και άδεια κυκλοφορίας.
Το FDA (Αμερική), ο EMEA (Ευρώπη) και ο ΕΟΦ (Ελλάδα) είναι οι αρμόδιες εγκριτικές αρχές που δίνουν την άδεια κυκλοφορίας ενός φαρμάκου, μετά από μια χρονοβόρα διαδικασία.

Τιμολογιακή πολιτική.
Αν αυτό το 1 φάρμακο εγκριθεί και δεν ζητήσουν οι αρχές περισσότερες μελέτες, τα αρμόδια Υπουργεία δίνουν μια τιμή στο φάρμακο που πολλές φορές δεν υπολογίζουν το κόστος της έρευνας , της παραγωγής και των εξόδων προώθησης του, αλλά την «κοινωνική» πολιτική που θέλουν να εφαρμόσουν.

Όλη αυτή η διαδικασία , όσο κα αν σας φαίνεται περίεργο, μπορεί να διαρκέσει πάνω από 10 χρόνια. Τα κόστη είναι τεράστια χωρίς κανείς να υπολογίζει και το επιχειρηματικό ρίσκο. Δεν είναι λίγες οι φορές που κυκλοφόρησαν φάρμακα και μετά την εφαρμογή τους σε εκατομμύρια ασθενείς παρουσίασαν μια επιβλαβής παρενέργεια, που δεν παρατηρήθηκε στο στάδιο των μελετών, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί δια παντός. Το κόστος ανυπολόγιστο, αν και είναι σαφώς υποδεέστερο της ανθρώπινης ζωής.

Έτσι λοιπόν η τιμολογιακή πολιτική των κυβερνήσεων δεν πρέπει να είναι παρεμβατική με όρους πολιτικής , αλλά ελεύθερη σύμφωνα με τους όρους του ανταγωνισμού και του κόστους παραγωγής. Αλλιώς η έρευνα νέων καινοτόμων ουσιών θα «κολλήσει», οι εταιρείες θα συγχωνεύονται, η ανεργία θα αυξάνεται και το επίπεδο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης θα υποβαθμίζεται συνεχώς.

Υ.Γ.
Να μην ξεχνούμε ότι αν σήμερα η καρδιά μας χτυπά πάνω από τα 85 έτη , σε σχέση με τις αρχές του προηγούμενου αιώνα που σταματούσε στα 55, οφείλεται στις «άκαρδες» πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες που «πίνουν το αίμα των λαών» , μη αναγνωρίζοντας σε σ’αυτές ότι φρόντισαν να το αφήσουν να κυλάει για 30 χρόνια περισσότερο.

Αντώνης Κρούστης
Ιατρικός Επισκέπτης


Οδός Παπαμελετίου Υπάρχει ;

Άρθρο Γνώμης του Ευάγ. Αθανασιάδη.(*)




Έφυγε από τη ζωή ο Ταξίαρχος Παπαμελετίου.

Πιο γνωστός σαν: ο Ταγματάρχης Διοικητής της Α΄ Μοίρας Καταδρομών, το 1974.

Η Α΄ Μοίρα Καταδρομών, με Διοικητή τον Ταγματάρχη Παπαμελετίου, ήταν το εξ ουρανού στοργικό σφικταγκάλιασμα της Μητέρας Ελλάδος, στη δοκιμαζόμενη, λαβωμένη, γαλανομάτα, πανώρια κόρη της, την Κύπρο.

Η Πολιτεία, λάμπει δια της απουσίας της.

Η Θεία Πρόνοια όμως μερίμνησε και Δήμαρχος Ασπροπύργου, όπου έγινε η εξόδιος Ακολουθία, είναι ένας Έφεδρος Καταδρομέας.

Το Δημοτικό Συμβούλιο, σε έκτακτη συνεδρίαση, απεφάσισε οι σημαίες να κυματίζουν μεσίστιες, η εξόδιος Ακολουθία, να γίνει με Δημοτική δαπάνη και να ανεγερθεί προτομή του Ήρωα Δημότη τους.

Ο Δήμαρχος, ο έφεδρος κληρωτός καταδρομέας (στρατιώτης).

Ότι δεν μπορούν οι Άρχοντες της Πολιτείας καταφέρνουν οι Δήμαρχοι των Περιφερειακών Δήμων.

Κάποιες φορές, ότι δεν μπορούν οι Στρατηγοί, το επιτυγχάνουν οι οπλίτες.

Αυτή είναι η Ελλάδα μας, σε πείσμα των καιρών. Γι΄ αυτό και η Ελλάδα Ποτέ δεν πεθαίνει.

Τι ήταν η Επιχείρηση «Νίκη»;

Η Επιχείρηση Αερομεταφοράς μιας ολόκληρης Μοίρας Καταδρομών, από τη Κρήτη, νύχτα, σε ύψος πτήσεως 50 μέτρων, να διασχίσουν όλη την Ανατολική Μεσόγειο, με ανύπαρκτα μέσα αεροπλοΐας.

Ήταν ένα πολλαπλό κατόρθωμα – άθλος.

Τα Noratlas, ήταν αεροσκάφη (Α/Φ) που είχαν αποσυρθεί από τη Γερμανική Πολεμική Αεροπορία και τα πήραμε εμείς. Με τη κήρυξη της επιστρατεύσεως, τα αεροσκάφη αυτά εκτελούσαν νυχθημερόν πτήσεις, για τη διασπορά των αεροπορικών Μονάδων. Σε κάποια στιγμή, τους δόθηκε η εντολή προετοιμασίας, μεγάλης αερομεταφοράς.

Οι τεχνικοί

Συγκεντρώνονται όλα τα αεροσκάφη (Α/Φ) και το τεχνικό προσωπικό επιτυγχάνει, σε ελάχιστο χρόνο, πτητική διαθεσιμότητα100%, αυτών των παρωχημένων Α/Φ.

Αυτό ήταν το 1ο κατόρθωμα – άθλος. Των τεχνικών.

Οι πιλότοι.

Ξεκινάει η μετακίνηση αρχικά για Κρήτη, χωρίς να τους πουν που θα πάνε μετά. Από τη Κρήτη, τους δίνουν αποστολή για Κύπρο.

Σε κάθε Α/Φ, επέβαιναν 4 αεροπόροι, οι οποίοι ήταν παλιοί πιλότοι. Οι κυβερνήτες ήταν αρχαίοι επισμηναγοί. Είχαν πλήρη γνώση της επικινδυνότητας. Δεν δείλιασε κανένας.

Γνώριζαν, ότι οποιαδήποτε βλάβη ή προσβολή, σήμαινε θάνατος. Δεν υπήρξε καμιά δεύτερη σκέψη. Μόνο μπροστά, μόνο ψηλά. Πάντα μπροστά και πάντα ψηλά.

Το σημαντικότερο ! Ήταν όλη η Μονάδα! Δεν ήταν κάποιοι επιλεγμένοι.

Σε μια αεροπορική δύναμη να βρεις 1 ή 2 «τρελούς» είναι δυνατόν σε όλους σχεδόν τους Στρατούς.

Το να είναι όλοι «τρελοί» και αποφασισμένοι, είναι Παγκόσμιο ψυχολογικό παράδοξο. Αυτό γίνεται σε πολύ λίγους, μα πάρα πολύ λίγους Στρατούς – Έθνη.

Αυτό ήταν το 2ο κατόρθωμα – άθλος, των Ιπταμένων. Των Αεροπόρων.

Οι Καταδρομείς.

Διατάζεται η αερομεταφορά της Α΄ Μοίρας Καταδρομών. Στη Μονάδα, υπήρχαν αρκετοί Αλεξιπτωτιστές και γνώριζαν τις δυνατότητες αλλά και μεγάλες αδυναμίες των Α/Φ Νoratlas. Κανένας δισταγμός.

Μετακινήθηκαν προς το αεροδρόμιο, τραγουδώντας το «πότε θα κάνει ξαστεριά».

Αναφέρονται περιστατικά, όπου προσωπικό που είχε ορισθεί να παραμείνει, παρακάλεσε ή και παραβίασε διαταγές και επιβιβάστηκε τη τελευταία στιγμή αυτοβούλως. Όλοι γνώριζαν τι έκαναν.

Αυτό ήταν το 3ο κατόρθωμα – άθλος, των μονάδων Καταδρομών.

Η ορμή.

Είχε ορισθεί η ώρα που θα ξεκινούσε το 1ο Α/Φ και ανά 5 λεπτά απογειωνόταν το επόμενο.

Το τελευταίο Α/Φ έπρεπε να απογειωθεί πριν τη 12η νυκτερινή. Μετά την ώρα αυτή δεν θα επιτρεπόταν άλλη απογείωση γιατί δεν θα μπορούσαν να επιστρέψουν νύχτα, τουλάχιστον μέχρι τα δυτικά της Ρόδου.

Σε μια περίπτωση δυσκολίας εκκινήσεως Α/Φ κατά την απογείωση, το προσπέρασε το επόμενο, για να μην χαθεί ο ρυθμός απογείωσης. Το τελευταίο Α/Φ υπερέβη τη 12η νυκτερινή και εδόθη εντολή να μην απογειωθεί. Οι πιλότοι του Α/Φ, κατά παράβαση των εντολών, απογειώθηκαν και μέχρι σήμερα περιγράφουν, «δεν θέλαμε να χάσουμε αυτή την αποστολή, αυτό το πανηγύρι».

Αυτό ήταν το 4ο κατόρθωμα – άθλος, της ψυχής του Έλληνα.

Περιφρόνηση του κινδύνου.

Και όλοι αυτοί, προτίμησαν προς χάριν της μυστικότητας, που είναι βασική αρχή επιτυχίας των νυκτερινών διεισδύσεων, να ριψοκινδυνεύσουν με οριακή ειδοποίηση των δυνάμεων του αεροδρομίου.

Η τρωτότητα των Α/Φ και το ευάλωτο της Επιχειρήσεως κατά την 5ώρη πτήση, ήταν το κρισιμότερο σημείο της επιχειρήσεως και απαιτούσε απόλυτη μυστικότητα. Να μην το ξέρει κανείς, να μην διαρρεύσει. Στον αέρα και την θάλασσα υπήρχαν τουλάχιστον τρείς ισχυρές αεροναυτικές δυνάμεις.

Και άλλες 100 φορές εάν χρειαζόταν να το κάνουν, αυτή τη μυστικότητα θα τη τηρούσαν, …με οποιαδήποτε κόστος...

Αυτό ήταν το 5ο κατόρθωμα – άθλος. Η περιφρόνηση του κινδύνου.

Δεν ήταν η παρόρμηση ενός απερίσκεπτου Πιλότου, ενός ριψοκίνδυνου καταδρομέα, ήταν η ορμή ενός ολοκλήρου γένους ενσυνείδητων παραφρόνων.

Η Επιχείρηση «Νίκη» έχει καταγραφεί σαν ένα Παγκόσμιο αεροπορικό κατόρθωμα – άθλος, επιτυχούς νυχτερινής αεροπορικής διεισδύσεως ικανού βάθους, τόσο μεγάλου όγκου Α/Φ και δυνάμεων, μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τα Α/Φ, διέσπασαν τρείς ναυτικούς αποκλεισμούς, τριών (3) στόλων (ΗΠΑ, Αγγλίας, Τουρκίας).

Δεν θα αναφερθούμε στις επιχειρήσεις που ακλούθησαν, ότι το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, χάρη στην Α΄ΜΚ, δεν καταλήφθηκε από τους Τούρκους.

Αυτό ήταν κατόρθωμα – άθλος της Μοίρας των Καταδρομών του Παπαμελετίου.

Η βόρεια πλευρά της Λευκωσίας είναι εκεί που είναι σήμερα, χάρη σε ένα μικρό τμήμα της Α΄ Μοίρας Καταδρομών.

Ο Ήρωας Παπαμελετίου πιο επίκαιρος από ποτέ.

Άφησε τη τελευταία του πνοή σε μια χρονική στιγμή που χρειαζόμαστε ένα μήνυμα, το παράδειγμά του.
Να μας θυμίζει ότι ήρωες και Λεβέντες η Ελλάδα θα γεννά πάντα !
Κανείς από αυτούς δεν τιμήθηκε και το συμπέρασμα ένα.
Καταδρομείς, Μονάδες, Αεροπόροι υπήρχαν και υπάρχουν πάντα για να κάνουν κατορθώματα και άθλους.

Πολιτικοί και Διπλωμάτες για να το υποστηρίζουν υπάρχουν ;
Είναι μερικοί που παίρνουν αξία από την στολή και την θέση τους.
Αλλά υπάρχουν και μερικοί που δίνουν αξία στην στολή και την ιδιότητα τους,
Ο Παπαμελετίου ήταν σίγουρα από αυτούς.

Μην τον ζηλέψετε… Μοιάστε του…
Παπαμελετίου, 20 Μαρτίου 2018.
Από τις πτέρυγες του Αλεξιπτωτιστού, στις πτέρυγες των Αγγέλων.
Αιώνιος, Αιωνίως, στην Αιωνιότητα.

Παπαμελετίου, 20 Μαρτίου 2018.
Ακόμη μία πιο ηρωική «πτήση».
Πάει να πάρει προσκλητήριο στους «πράγματι ζωντανούς».
Βαρέθηκε τους «ψόφιους».

Οδοί και Λεωφόροι πολιτικών και άλλων υπάρχουν.
Οδός Παπαμελετίου Υπάρχει;

Δεν ξέρω εάν υπάρχει «οδός Παπαμελετίου».
Ξέρω όμως «κατοίκους» αυτής της «οδού»,
και αυτούς που ακολουθούν αυτόν τον «δρόμο».
Και αυτό έχει σημασία.

(*) Ο Ευάγγελος Αθανασιάδης είναι Συνταγματάρχης ε.α.


ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΕΡΒΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ GORAN BREGOVIC



Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *