Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ: ΤΩΡΑ ΚΙΝΗΜΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ



Παρακολουθούμε την πορεία των διαδικασιών δημοπράτησης της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ ένα θέμα με το οποίο κανείς δεν έχει ασχοληθεί στην πόλη μας, αν και η σημασία του για το μέλλον του Χαλανδρίου είναι αυταπόδεικτη.

Η προθεσμία για την υποβολή των οριστικών προσφορών των τριών κοινοπραξιών (*) που έχουν προκριθεί από  την πρώτη φάση του διαγωνισμού τον Αύγουστο του 2017, για την δεύτερη φάση επιλογής αναδόχου  του έργου  κατασκευής του 1ου σκέλους της γραμμής (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) , που έληγε τον Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου, μετατέθηκε για τις 15 Ιανουαρίου 2019.

Συμπερασματικά οι εργασίες δύσκολα θα ξεκινήσουν εντός του 2019 όπως αρχικά είχε ειπωθεί,  με αντίστοιχη καθυστέρηση των εξελίξεων και για το κρίσιμο για την πόλη μας 2ο τμήμα της γραμμής, ΓΟΥΔΗ – ΜΑΡΟΥΣΙ.

Της γραμμής που στον άξονα της λεωφόρου Κηφισίας θα δημιουργήσει δύο κρίσιμους σταθμούς στα όρια του δήμου μας – στην Αγία Βαρβάρα και στο ύψος του ΥΓΕΙΑ, πριν το ΟΑΚΑ.

Έχει γίνει μεγάλη κουβέντα στο παρελθόν και έχουν ειπωθεί δεκάδες ανακρίβειες και ισχυρισμοί μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, για το γεγονός ότι το κέντρο της πόλης μας δεν εξυπηρετήθηκε από την επέκταση  της γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ από την ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ προς την ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, όταν η γραμμή εξετράπη από την αρχική της  χάραξη υπό της Μεσογείων, λόγω αντιδράσεων του Δήμου Αγίας Παρασκευής που δεν ήθελε το ΜΕΤΡΟ, όπως δε το ήθελαν και οι δυνάμεις της «αυτοεξυπηρετούμενης πόλης» και εδώ στο Χαλάνδρι.

Αυτό ήταν αδύνατον να γίνει. Το ΜΕΤΡΟ δεν «στρίβει» κατά πώς βολεύει τον κάθε πολιτικάντη.

Από τότε είχαμε πει ότι το κέντρο της πόλης μπορεί να καλυφθεί μόνο  κατά την υλοποίηση της γραμμής 4.

Και από τότε λέμε – πάντα σταθεροί, συνεπείς και διαβασμένοι – ότι στην χάραξη της γραμμής 4 μπορεί να γίνει μια εκτροπή του ορύγματος κατά μερικές μοίρες προς το κέντρο του Χαλανδρίου, ώστε να προσεγγίσει την ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ και να γίνει σταθμός του ΜΕΤΡΟ στην ΦΩΣΚΟΛΟΥ και Βασ. Γεωργίου.

Αυτά δεν τα έχουμε δει στον ύπνο μας. 
ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, από εκείνη την εποχή. 
Το έχει μελετήσει και ο αείμνηστος Δημήτρης (Τζίμης) Παπαμιχαήλ.

Σήμερα όμως ο δήμος Χαλανδρίου δεν έχει ασχοληθεί ΚΑΘΟΛΟΥ με το θέμα.

Στο δημοτικό συμβούλιο δεν έχει γίνει ούτε μια συζήτηση ώστε να οργανωθεί μια συνάντηση με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για ενημέρωση και συζήτηση.

Η σημερινή διοίκηση του δήμου τέτοια θέματα στρατηγικής σημασίας για την πόλη και τις επόμενες γενιές τα χειρίζεται «εν κρυπτώ και παραβύστω» αρνούμενη να «διαλεχτεί» με άλλες απόψεις, πολύ περισσότερο να φτιάξει «κίνημα πόλης».

Ίσως θεωρώντας ότι αυτοπροστατεύεται  πολιτικά από «διεκδικήσεις» που μπορεί να βάλουν σε περιπέτειες τις καλές σχέσεις της με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να εκτραπεί ο σχεδιασμός του ορύγματος προς την πόλη μας για να  έχουν τον σταθμό έξω από την πόρτα της επιχείρησής τους.

Ίσως πάλι να θεωρούν οι της διοίκησης του Δήμου ότι έτσι προστατεύουν τους κυβερνητικούς συντρόφους τους από πιέσεις και ενδεχόμενο πολιτικό κόστος που θα προκύψει εξ΄ αυτών.

Το συμφέρον του δήμου μας όμως είναι να συζητηθεί άμεσα το θέμα – κατ΄ αρχήν στο δημοτικό συμβούλιο και στην συνέχεια και ανοικτά με τους πολίτες.

Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει το Χαλάνδρι είναι απλό:
Πρέπει να διεκδικήσει την μικρή εκτροπή στον σχεδιασμό της γραμμής ώστε να γίνει σταθμός στην Φωσκόλου και Βασ. Γεωργίου, δηλαδή 2 λεπτά με τα πόδια από την κεντρική πλατεία ή δεν έχουμε λόγο να τρέχουμε και να διεκδικούμε, βολευόμαστε με τον σταθμό της Κηφισίας;

Η απόφαση πρέπει να ληφθεί τώρα από την πόλη.
Γιατί  μετά την κατασκευή θα μιλάνε πάλι οι πολιτικάντηδες.

Με το βλέμμα στις επόμενες γενιές και όχι στις επόμενες εκλογές.

ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ


(*) 1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG “TVS”
      2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.
      3.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STS S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA\

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου