Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

ΑΛΑΛΑ ΤΑ ΧΕΙΛΗ! Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΤΤΟΣ ΕΦΥΓΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ...


Μόλις πριν μερικά λεπτά πληροφορηθήκαμε από τον ιστορικό γραμματέας της ΠΑΣΠ Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ την δεκαετία του 1980, τον Γιώργο Τσεκούρα, ότι ο σύντροφος μας Βασίλης Ρέττος δεν είναι πια εδώ.

Δεν μπορώ να γράψω τίποτα περισσότερο αυτή την στιγμή.

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΒΑΣΙΛΗ

ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ: ΤΩΡΑ ΚΙΝΗΜΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ



Παρακολουθούμε την πορεία των διαδικασιών δημοπράτησης της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ ένα θέμα με το οποίο κανείς δεν έχει ασχοληθεί στην πόλη μας, αν και η σημασία του για το μέλλον του Χαλανδρίου είναι αυταπόδεικτη.

Η προθεσμία για την υποβολή των οριστικών προσφορών των τριών κοινοπραξιών (*) που έχουν προκριθεί από  την πρώτη φάση του διαγωνισμού τον Αύγουστο του 2017, για την δεύτερη φάση επιλογής αναδόχου  του έργου  κατασκευής του 1ου σκέλους της γραμμής (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) , που έληγε τον Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου, μετατέθηκε για τις 15 Ιανουαρίου 2019.

Συμπερασματικά οι εργασίες δύσκολα θα ξεκινήσουν εντός του 2019 όπως αρχικά είχε ειπωθεί,  με αντίστοιχη καθυστέρηση των εξελίξεων και για το κρίσιμο για την πόλη μας 2ο τμήμα της γραμμής, ΓΟΥΔΗ – ΜΑΡΟΥΣΙ.

Της γραμμής που στον άξονα της λεωφόρου Κηφισίας θα δημιουργήσει δύο κρίσιμους σταθμούς στα όρια του δήμου μας – στην Αγία Βαρβάρα και στο ύψος του ΥΓΕΙΑ, πριν το ΟΑΚΑ.

Έχει γίνει μεγάλη κουβέντα στο παρελθόν και έχουν ειπωθεί δεκάδες ανακρίβειες και ισχυρισμοί μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, για το γεγονός ότι το κέντρο της πόλης μας δεν εξυπηρετήθηκε από την επέκταση  της γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ από την ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ προς την ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, όταν η γραμμή εξετράπη από την αρχική της  χάραξη υπό της Μεσογείων, λόγω αντιδράσεων του Δήμου Αγίας Παρασκευής που δεν ήθελε το ΜΕΤΡΟ, όπως δε το ήθελαν και οι δυνάμεις της «αυτοεξυπηρετούμενης πόλης» και εδώ στο Χαλάνδρι.

Αυτό ήταν αδύνατον να γίνει. Το ΜΕΤΡΟ δεν «στρίβει» κατά πώς βολεύει τον κάθε πολιτικάντη.

Από τότε είχαμε πει ότι το κέντρο της πόλης μπορεί να καλυφθεί μόνο  κατά την υλοποίηση της γραμμής 4.

Και από τότε λέμε – πάντα σταθεροί, συνεπείς και διαβασμένοι – ότι στην χάραξη της γραμμής 4 μπορεί να γίνει μια εκτροπή του ορύγματος κατά μερικές μοίρες προς το κέντρο του Χαλανδρίου, ώστε να προσεγγίσει την ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ και να γίνει σταθμός του ΜΕΤΡΟ στην ΦΩΣΚΟΛΟΥ και Βασ. Γεωργίου.

Αυτά δεν τα έχουμε δει στον ύπνο μας. 
ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, από εκείνη την εποχή. 
Το έχει μελετήσει και ο αείμνηστος Δημήτρης (Τζίμης) Παπαμιχαήλ.

Σήμερα όμως ο δήμος Χαλανδρίου δεν έχει ασχοληθεί ΚΑΘΟΛΟΥ με το θέμα.

Στο δημοτικό συμβούλιο δεν έχει γίνει ούτε μια συζήτηση ώστε να οργανωθεί μια συνάντηση με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για ενημέρωση και συζήτηση.

Η σημερινή διοίκηση του δήμου τέτοια θέματα στρατηγικής σημασίας για την πόλη και τις επόμενες γενιές τα χειρίζεται «εν κρυπτώ και παραβύστω» αρνούμενη να «διαλεχτεί» με άλλες απόψεις, πολύ περισσότερο να φτιάξει «κίνημα πόλης».

Ίσως θεωρώντας ότι αυτοπροστατεύεται  πολιτικά από «διεκδικήσεις» που μπορεί να βάλουν σε περιπέτειες τις καλές σχέσεις της με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να εκτραπεί ο σχεδιασμός του ορύγματος προς την πόλη μας για να  έχουν τον σταθμό έξω από την πόρτα της επιχείρησής τους.

Ίσως πάλι να θεωρούν οι της διοίκησης του Δήμου ότι έτσι προστατεύουν τους κυβερνητικούς συντρόφους τους από πιέσεις και ενδεχόμενο πολιτικό κόστος που θα προκύψει εξ΄ αυτών.

Το συμφέρον του δήμου μας όμως είναι να συζητηθεί άμεσα το θέμα – κατ΄ αρχήν στο δημοτικό συμβούλιο και στην συνέχεια και ανοικτά με τους πολίτες.

Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει το Χαλάνδρι είναι απλό:
Πρέπει να διεκδικήσει την μικρή εκτροπή στον σχεδιασμό της γραμμής ώστε να γίνει σταθμός στην Φωσκόλου και Βασ. Γεωργίου, δηλαδή 2 λεπτά με τα πόδια από την κεντρική πλατεία ή δεν έχουμε λόγο να τρέχουμε και να διεκδικούμε, βολευόμαστε με τον σταθμό της Κηφισίας;

Η απόφαση πρέπει να ληφθεί τώρα από την πόλη.
Γιατί  μετά την κατασκευή θα μιλάνε πάλι οι πολιτικάντηδες.

Με το βλέμμα στις επόμενες γενιές και όχι στις επόμενες εκλογές.

ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ


(*) 1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG “TVS”
      2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.
      3.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STS S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA\

Κ. ΓΙΑΤΣΙΟΣ: Ένας θλιβερός όσο και κωμικός επίλογος ενδοτισμού


Για να μη χάνουμε την εικόνα από όσα παράλογα και αποκρουστικά συμβαίνουν γύρω μας αυτές τις μέρες, θέλω να θυμίσω ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η κυρία Μέρκελ επισκέπτεται την ελληνική πρωτεύουσα ως καγκελάριος της Γερμανίας για να συγχαρεί τον Έλληνα πρωθυπουργό για τις επιτυχίες της πολιτικής του! Για την ακρίβεια είναι η τρίτη φορά και έχει σημασία να θυμηθούμε την πρώτη επίσκεψή της που πραγματοποιήθηκε το 2007. Όταν συνάντησε τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και με εξαιρετική οξυδέρκεια και ευθυκρισία τον συνεχάρη για τις επιτυχίες τής οικονομικής του πολιτικής και για τις αναπτυξιακές επιδόσεις που η ελληνική οικονομία είχε επιτύχει υπό την ηγεσία του! Εκείνες ακριβώς τις επιδόσεις που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία και στα μνημόνια!

Αντίστοιχης εγκυρότητας είναι, ίσως, και όσα είχε να πει και τώρα για τα επιτεύγματα του τωρινού πρωθυπουργού της χώρας. Αυτή τη φορά, όμως, υπάρχει κάτι πιο σημαντικό και επίσης εξοργιστικό: το γεγονός ότι η κυρία Μέρκελ αισθάνθηκε την ανάγκη να εκφράσει την «ευγνωμοσύνη» της προς τον κύριο Τσίπρα για τη σύναψη της «Συμφωνίας των Πρεσπών». Ευγνωμοσύνη εκφράζει κανείς όταν αναφέρεται σε ένα θέμα που αφορά τον ίδιο άμεσα. Και την εκφράζει προς εκείνον που τον ευεργέτησε! Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αναρωτιέμαι, ποιος ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο μία χώρα της Βόρειας Ευρώπης αισθάνεται την ανάγκη να εκφράσει «ευγνωμοσύνη» δια στόματος του πολιτικού της ηγέτη, σχετικά με μία διευθέτηση που αφορά την Ελλάδα και μία γειτονική της χώρα;

Όπως επίσης είναι καταπληκτικό το να θεωρείται –και ακόμη περισσότερο να λέγεται– ότι η «Συμφωνία των Πρεσπών» θα έχει σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις για την πορεία της ευρωπαϊκής ενότητας και της ΕΕ. Εάν η πορεία τής ΕΕ πράγματι εξαρτάται από την –σε βάθος χρόνου– ένταξη σε αυτήν του ψευδώνυμου κράτους των Σκοπίων, τότε είναι βέβαιο πως πρόκειται για μία πορεία η οποία κατευθύνεται προς το μηδέν και προς την αποτυχία.

Δυστυχώς κάτω από την θλιβερή φαρσοκωμωδία της επίσκεψης Μέρκελ και της επιδαψιλεύσεως τέτοιων απίθανων φιλοφρονήσεων στον κύριο Τσίπρα, υπάρχει κάτι που δεν είναι τόσο αστείο και δεν είναι τόσο κωμικό: υπάρχει μία ιστορική ισοφάριση της αριστεράς απέναντι στην δεξιά –εις βάρος του έθνους, βεβαίως. Η ελληνική δεξιά βαρυνόταν μέχρι σήμερα –και θα βαρύνεται εις το διηνεκές– με τον ενδοτισμό της στο Κυπριακό. Από εδώ και στο εξής θα βαρύνεται και η ελληνική αριστερά με τον ενδοτισμό της στο Μακεδονικό. Το αποτέλεσμα μεταξύ των δύο παρατάξεων είναι ισόπαλο: 1-1. Χαμένος όμως είναι το ελληνικό έθνος. Τα συγχαρητήρια της κυρίας Μέρκελ δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο ένας θλιβερός όσο και κωμικός επίλογος.

Ιωάννινα, 11 Ιανουαρίου 2019

Λέσχη Ανάγνωσης Συλλόγου "ΑΡΓΩ": Δευτέρα 14 Ιανουαρίου, το βιβλίο "Γαλα Μαγνησίας" του Κώστα Ακρίβου


Στη Λέσχη Ανάγνωσης του Πολιτιστικού - Επιστημονικού Συλλόγου "ΑΡΓΩ", τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου και ώρα 19.00 μ.μ, θα συζητήσουμε με τον συγγραφέα Κώστα Ακρίβο το βιβλίο του «Γάλα Μαγνησίας»

Την εκδήλωση θα συντονίσει η φιλόλογος Γεωργία Τεμπέλη.

Διεύθυνση: Σοφ. Βενιζέλου 20 και Καραολή Δημητρίου, στο κέντρο του Χαλανδρίου

Δηλώσεις συμμετοχής στο e-mail: argohalandriou@yahoo.com