Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

Χριστουγεννιάτικες Ευχές...



Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Χαλανδρίου : Απολογισμός Δράσης διετίας 2011 - 2012


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
                                                                                       Χαλάνδρι 10/12/2012

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ
ΔΙΕΤΙΑΣ 2011 -2012

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η διετής περίοδος του σημερινού Δ.Σ του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Χαλανδρίου ολοκληρώνεται στο τέλος Δεκεμβρίου 2012.

Το Δ.Σ του συλλόγου μας βρέθηκε κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των εργαζομένων. Τη διετία αυτή αντιμετωπίσαμε τρία μνημόνια και πλειάδα εχθρικών μέτρων για την ίδια την ύπαρξή μας στην εργασία. Μια περίοδο που ακόμα βιώνουμε κάθε φορά και πιο βίαια και αδιέξοδα.

Στην πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση που βρεθήκαμε τα μόνα μας εφόδια ήταν η προσπάθεια για την μεγαλύτερη δυνατή σύμπνοια μεταξύ των εργαζομένων και η συνεχείς ακροβασία ανάμεσα σε κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες που μπορούσαμε να πάρουμε για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της κατάστασης που έτσι κι αλλιώς μας ξεπέρναγε.

Η προηγούμενη συνδικαλιστική εμπειρία ελάχιστα μπορούσε να βοηθήσει σε μια τέτοια νέα κατάσταση για την οποία δεν υπήρχε από πουθενά ένα προσανατολισμός για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Επίσης την κατάσταση επιβάρυνε (και επιβαρύνει ακόμα) ο πολυκερματισμός και η διάσπαση τόσο των πολιτικών φορέων (που διαφωνούν με τα μνημόνια) όσο και των συνδικαλιστικών φορέων στο χώρο του Δημοσίου.

Παρ’ όλα αυτά επιχειρήθηκε να ξεδιπλωθεί μια πολύμορφη προσπάθεια. Το μέτρο της επιτυχίας θα το κρίνεται εσείς.

Α. Συμμετοχή & Ενότητα στη βάση.
Κατά τη διάρκεια της θητείας μας συγκαλέσαμε συχνότερα από κάθε άλλη φορά Γενικές Συνελεύσεις και πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις και στους χώρους δουλειάς με στόχο την όσο δυνατόν μεγαλύτερη και πλατύτερη συζήτηση μεταξύ μας. Πιστεύουμε ότι μια τέτοια πρακτική αναδεικνύει τα πραγματικά ζητήματα που μας απασχολούν και το κυριότερο το πώς τα σκέφτεται και τα ψάχνει ο καθένας από εμάς, αποφεύγοντας όσο ήταν δυνατόν ένα μονοδιάστατο συνδικαλισμό από τα πάνω. Η προσπάθεια ενός διαρκούς διαλόγου μεταξύ μας αποτελεί θεμελιακό στοιχείο του αγώνα μας γιατί προσδιορίζει και εξειδικεύει κάθε φορά το περιεχόμενο και τα επόμενα βήματα που χρειάζονται και φροντίζει για την συνεννόηση των εργαζομένων τουλάχιστον απέναντι στα επίμαχα, τα οποία αυτήν την περίοδο δεν ήταν και λίγα.

Επίσης πετύχαμε όλοι μαζί την αλλαγή και επικαιροποίηση του καταστατικού μας, ένα πρόβλημα που ταλάνιζε το σύλλογο για χρόνια. Στο πλαίσιο αλλαγής του καταστατικού δημιουργήθηκε και το Ταμείο Αλληλεγγύης το οποίο είναι σημαντικό εφόδιο για την οικονομική συνδρομή σε θέματα υγείας. Όπως επίσης έχουμε δανείσει σε συναδέλφους χρήματα τα οποία επιστρέφουν είτε εφάπαξ είτε σε μηνιαία βάση.

Στην προσπάθεια για την οικοδόμηση μιας καλύτερης σχέσης μεταξύ μας οργανώσαμε και δράσεις με πολιτιστικό περιεχόμενο όπως το γλέντι το καλοκαίρι του 2011, το οποίο δυστυχώς δεν μπορέσαμε να επαναλάβουμε και φέτος στην προοπτική να καθιερωθεί κάθε χρόνο και τις επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους.

Συμβάλαμε και συμμετέχουμε στο συντονιστικό Σωματείων ΒΑ Αττικής από δέκα (10) Δήμους για την μεγαλύτερη ευρύτητα τοπικών δράσεων.

Ενισχύσαμε τους τρόπους καλύτερης ενημέρωσης με τη δημιουργία ιστοσελίδας και την αποστολή sms.

Επειδή ίσως «η φτώχεια φέρνει γκρίνια» αντιμετωπίσαμε, το τελευταίο διάστημα, πολλές περιπτώσεις διενέξεων μεταξύ εργαζομένων. Τα γεγονότα αυτά αποτελούν, για ένα συλλογικό όργανο όλων των εργαζομένων όπως το Δ.Σ, από τα πιο δύσκολα στο χειρισμό και την επίλυσή τους. Πιστεύουμε ότι πρέπει σε παρόμοια ζητήματα να δείχνουμε τη μεγαλύτερη δυνατή αυτοσυγκράτηση χωρίς βέβαια να παραμελούμε να αναζητούμε το δίκιο όπου κι αν βρίσκεται.

Παρά τις διαφορετικές μας πολιτικές απόψεις και πρακτικές μπορέσαμε, σε κρίσιμα σημεία, να λειτουργήσουμε με πνεύμα αλληλοκατανόησης και συναδελφικότητας.

Στα θέματα της συμμετοχής μέλλουν να γίνουν πολλά ακόμη. Ωστόσο το επόμενο Δ.Σ μπορεί να αξιοποιήσει μια νέα αφετηρία που έχει δημιουργηθεί και να την προάγει ακόμα περισσότερο.

Β. Δράσεις και άνοιγμα στην τοπική κοινωνία
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε σε δράσεις που αποσκοπούσαν στο άνοιγμα στην τοπική κοινωνία που αποτελεί ένα πολύ βασικό παράγοντα για τους εργαζόμενους των Δήμων. Γι’ αυτό μας απασχόλησε ιδιαίτερα η συγκρότηση ενός αυτοτελούς προγράμματος τοπικών κινήσεων παράλληλα με τις κεντρικές κινητοποιήσεις.

Στην κατεύθυνση αυτή δημιουργήσαμε πρωτοβουλίες και πραγματοποιήσαμε επαφές με τοπικούς φορείς για τη μεγαλύτερη δυνατή ευρύτητα και ισχυροποίηση του συνολικού μας αγώνα ενάντια στις κυβερνητικές πολιτικές που ασκούνται εδώ και τρία χρόνια. Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας ήταν η κοινή διαμαρτυρία, με τη συμμετοχή τοπικών φορέων (Ένωση Γονέων, μαθητών, Λαϊκής συνέλευσης, Ανεξάρτητης Κίνησης Γυναικών, όλων των δημοτικών παρατάξεων, εκπαιδευτικών, εθνικοτοπικών συλλόγων κ.λπ) στις 14 Νοεμβρίου 2012, ημέρα της πανευρωπαϊκής διαμαρτυρίας.

Η ένταξη της τοπικής κοινωνίας στην ενεργεί αντίσταση στο σημερινό πολιτικό σύστημα και τα αδιέξοδα μέτρα του αποτελεί το πιο ισχυρό και ταυτόχρονα το πιο ελπιδοφόρο βήμα που μπορεί να γίνει. Ασκήσαμε, με τις πρωτοβουλίες μας, μια πολιτική καθολικής ενότητας της Αυτό- διοίκησης (πολίτες- αιρετοί- εργαζόμενοι) ως την πιο διέξοδη και αποτελεσματική δράση για βαθύτερες αλλαγές που ταυτόχρονα θα προστατέψουν και θα εγγυηθούν και τη δική μας εργασία.

Επίσης με τις δράσεις μας θέλαμε να αναδείξουμε και μια δημιουργική- θετική πλευρά (πέραν των καταγγελιών) στον συνδικαλιστικό αγώνα μέσα από τη διαμόρφωση προτάσεων- απαντήσεων (όπως το σχέδιο για την καθαριότητα). Ανεξάρτητα από την κατάληξη που μπορεί να έχουν αυτές οι προτάσεις είναι σημαντικό να μας απασχολούν πάντα ως μέρος του αγώνα μας για εξασφάλιση και αναβάθμιση της εργασίας μας.

Τέλος διαμορφώσαμε, μέσα από τις συζητήσεις μας στις Γενικές Συνελεύσεις, κείμενα προβληματισμού προς τους πολίτες τα οποία αναδείκνυαν το ευρύτερο ενδιαφέρον και τις αναζητήσεις μας, πέραν των συντεχνιακών μας συμφερόντων. Ζητήματα που αφορούσαν τη Δημοκρατία, το παρασιτικό Πολιτικό Σύστημα, την πολιτική διαφθορά, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας κ.α

Γ. Συμμετοχή στις κεντρικές κινητοποιήσεις
Στο θέμα της συμμετοχής μας στις κεντρικές κινητοποιήσεις του κλάδου μας είχαμε εξάρσεις (μαζικό μπλοκ στις κινητοποιήσεις, και 4ήμερη αποχή- κατάληψη το 2011, μαζική πορεία- διαδήλωση στο Χαλάνδρι το 2011 και το 2012, συμμετοχή με μπλοκ στην κοινή πορεία στην Αθήνα με Δημάρχους κ.α) αλλά και σημεία «κόπωσης» κυρίως σε ότι αφορά τις καταλήψεις και τα χαμηλά ποσοστά συμμετοχής στις απεργίες το 2012. Κάτι βέβαια το οποίο συνέβη στους περισσότερους Δήμους, όπως διαπιστώσαμε από τη συμμετοχή μας στο Συντονιστικό των 10 Σωματείων όπου όλοι είχαν ανάλογες εμπειρίες αυξομείωσης σε σχέση με τη συμμετοχή.

Στο θέμα της οργάνωσης αλλά κυρίως του προσανατολισμού των προσπαθειών μας είχαμε ήδη από το Οκτώβριο του 2011 καταθέσει πρόταση στην ΠΟΕ-ΟΤΑ για τη δημιουργία συνεργατικού τόξου όλων των οργανώσεων του Δημοσίου σε κεντρικό επίπεδο καθώς και τη μέριμνα για ένταξη και των Δημάρχων στην προσπάθεια αυτή. Ας αναλογιστεί ο καθένας τις ευθύνες των ομοσπονδιών του δημόσιο τομέα όταν δεν μπορούν να συγκλίνουν, σε μια περίοδο 3 μνημονίων!! τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία αφορούν το Δημόσιο!!!

Στο ίδιο πλαίσιο αφιερώσαμε και την παρέμβασή μας, από τους συναδέλφους που μας εκπροσώπησαν στο συνέδριο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, όπως είχαμε αποφασίσει ως Γενική Συνέλευση.

Παραμένει ακόμα ανοιχτό το θέμα της πορείας μας από εδώ και πέρα κάτι το οποίο δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο στην απεργία και στην κατάληψη. Οι μορφές αυτές πρέπει να συνδυαστούν με πολύμορφες δράσεις σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο και με νέους ευρύτερους προσανατολισμούς αντίστασης, ώστε να χτίζεται (έστω αργά και βασανιστικά) ένα νέο όραμα για τους εργαζόμενους και την κοινωνία, το οποίο και θα αποτελέσει τον πιο δυναμικό και αποτελεσματικό μοχλό κινητοποίησης και εξέγερσης καθώς και γνώσης Τι θέλουμε να γκρεμίσουμε και Τι θέλουμε να χτίσουμε.

Δ. Στοιχεία ενός νέου προσανατολισμού στον Συνδικαλισμό.
Από τη μεριά μας έχουμε θέση ορισμένα στοιχεία ενός νέου προσανατολισμού για το συνδικαλιστικό κίνημα:
1. Εκδημοκρατισμός των θεσμών και των διαδικασιών του συνδικαλισμού με κύριο θέμα την αναβάθμιση και αποφασιστικότητα του πρωτοβάθμιου συνδικαλισμού, το χτύπημα της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας και της παραταξιακής λογικής.
2. Τον αναπροσανατολισμό των πολιτικών του στόχων με κύριο στοιχείο την ενότητα στη βάση και σε κεντρικό επίπεδο όλων των οργανώσεων του δημόσιου τομέα.
3. Τον αναπροσανατολισμό του χαρακτήρα του συνδικαλισμού από μονοδιάστατα αμυντικό (καταγγελία) και σε δημιουργικό κίνημα απαντήσεων.
4. Την επιδίωξη σε κεντρικό επίπεδο, στη σημερινή συγκυρία, συνεργασία με τους Δημάρχους και σκοπό τη δημιουργία μετώπου Αυτό-διοίκησης.

Δ. Σχέση με Διοίκηση
Η σχέση μας με τη Διοίκηση και το Δήμαρχο καθοριζόταν με γνώμονα την καλύτερη και αποτελεσματικότερη προάσπιση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων καθώς και την επίλυση καθημερινών ζητημάτων για την πιο δίκαιη και ασφαλή αντιμετώπισή τους. Απ’ αυτήν την άποψη οι συγκρούσεις και οι συνεργασίες διαδέχονταν η μια την άλλη, αποφεύγοντας στερεότυπα και δογματικές φόρμουλες.

Αναγνωρίζαμε στο Δήμαρχο το πρόσωπο και το θεσμό τον οποίο ανέδειξαν με εκλογές μια μεγάλη μερίδα πολιτών και δεν τον θεωρήσαμε ως «εργοδότη», λες και ο Δήμος είναι ιδιωτική του επιχείρηση. Οι όποιες συγκρούσεις ή συνεργασίες αφορούσαν τις πολιτικές του επιλογές και όχι την κομματική του ένταξη.

Στην προσπάθειά μας αυτή είχαμε και θετικά αποτελέσματα (αποτροπή ιδιωτικοποίησης της καθαριότητας, υποστήριξη τοπικών κινητοποιήσεων, αποδοχή μέρους του σχεδίου για την ανασυγκρότηση της υπηρεσίας καθαριότητας, υιοθέτηση πρότασης για πολιτική απόφαση ενάντια στην διαθεσιμότητα- απόλυση κ.α). Αποτελέσματα των οποίων η προσωρινότητα ή μακροβιότητα μέλλει να επιβεβαιωθεί.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η βάρβαρη (εργασιακά, οικονομικά, αξιακά κ.λπ) περίοδος που διανύουμε και η οποία θα συνεχιστεί θα πρέπει να μας βρει, όσο το δυνατό, πιο ενωμένους και αλληλέγγυους μεταξύ μας. Την περίοδο αυτή, της οποίας το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη οράματος και προοπτικής, δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα μονοσήμαντα και με παρωπίδες, αλλά να επιχειρούμε να συνδυάζουμε την μαχητικότητα με την γνώση (και αυτογνωσία), την αποφασιστικότητα με την ψυχραιμία και την ανάγκη για κινητοποίηση με την μεθοδικότητα και το σχεδιασμό. Θα πρέπει, όσο στενάχωρο κι αν μας φαίνετε αυτό, να λυτρωθούμε από την αναζήτηση σωτήρων και να αναλάβουμε ότι μας αναλογεί για να αλλάξει η σημερινή κατάσταση και να μην πισωγυρίσει σε πιο ολοκληρωτικές και αυταρχικές πρακτικές.

                                                   για το Διοικητικό Συμβούλιο
                                                              ο πρόεδρος

                                                            Αλέκος Βαρβέρης


ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ - ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ 12ΜΗΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΚΟΜΕΤΡΑ


55.470 Ευρώ για μελέτες και 157.000 για την υλοποίηση της Ελεγχόμενης Στάθμευσης εν μέσω οικονομικής κρίσης για να επιβαρύνει με ένα ακόμη χαράτσι τους πολίτες και να διαλύσει το εμπορικό κέντρο.




Αναλυτικά : Πόσο στοίχισε η Ελεγχόμενη Στάθμευση;
36.900 Ευρώ για την πρώτη Μελέτη
7.500 Ευρώ για την δεύτερη Μελέτη
11.070 Ευρώ για την Τρίτη Μελέτη
72.000 Ευρώ για την προμήθεια καρτών
40.000 Ευρώ για την διαγράμμιση που ήδη δεν φαίνεται
45.000 Ευρώ για την κατακόρυφη σήμανση

-------------------------------------------------------------

224.470 Συνολικό κόστος
Θέλουμε να βγει κάποιος και να μας διαψεύσει

Εμείς προσφύγαμε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την επόμενη εβδομάδα στον επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

Ακολουθεί η προσφυγή του Νίκου Πανταζή

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΕΝΣΤΑΣΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΗ


ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Χαλάνδρι-Αναγέννηση» Δημότη Χαλανδρίου Θράκης , αρ.69,Βριλήσσια Τ.Κ.15235

ΣΙΔΕΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ Δημοτικού Συμβούλου της Παράταξης «Χαλάνδρι-Αναγέννηση» του Δημότη Χαλανδρίου Θράκης , αρ.69,Βριλήσσια Τ.Κ.15235

ΚΑΤΑ

Της με αριθμό 583/2012 αποφάσεως της οικονομικής επιτροπής Δήμου Χαλανδρίου (Πρακτικό 20° της από 4-12-2012 τακτικής συνεδρίασης της Οικονομικής επιτροπής) με θέμα « Έγκριση Ανάθεσης ‘Καταγραφή και Ανάλυση του υπάρχοντος Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου’ που δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια 10/12/2012, οπότε και λάβαμε γνώση για να μπορούμε να την προσβάλουμε

____________________________________________________________


Με την παρούσα ένστασή μου, αιτούμαι την ακύρωση της με αριθμό 583/2012 αποφάσεως της οικονομικής επιτροπής Δήμου Χαλανδρίου (Πρακτικό 20° της από 4-12-2012 τακτικής συνεδρίασης της Οικονομικής επιτροπής) με θέμα: «Έγκριση Ανάθεσης ‘Καταγραφή και Ανάλυση του υπάρχοντος Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου’ για τους παρακάτω νόμιμους, βάσιμους και αληθινούς λόγους:

Ι. ΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

1. Σύμφωνα με το άρθρο 227 παρ.1 του Ν. 3852/2010 ορίζεται ότι οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής. Κατά την παράγραφο 1β του ιδίου άρθρου, προσφυγή επιτρέπεται και κατά της παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας των οργάνων της προηγούμενης παραγράφου. Στην περίπτωση αυτή η προσφυγή ασκείται εντός δεκαημέρου από την άπρακτη παρέλευση της ειδικής προθεσμίας, που τυχόν τάσσει ο νόμος για την έκδοση της οικείας πράξης, διαφορετικά μετά την παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της σχετικής αίτησης του ενδιαφερόμενου. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 227 ορίζεται ότι ο ελεγκτής νομιμότητας αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί.

2. Σύμφωνα κατά το άρθρο 238 παρ. 1 του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ότι μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ο έλεγχος της νομιμότητας των πράξεων κατά τα άρθρα 225, 226 και 227 του παρόντος ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (π.δ. 30/1996), που βρίσκονται στην έδρα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Οι επιτροπές αυτές συγκροτούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

3. Προϋπόθεση παραδεκτής άσκησης προσφυγής κατά το άρθρο 277 παρ.1 του Ν. 3852/2010 είναι η συνδρομή εννόμου συμφέροντος στο πρόσωπο του προσφεύγοντος. Κατά την έννοια της διατάξεως αυτής για την άσκηση προσφυγής δεν αρκεί το γενικό ενδιαφέρον κάθε πολίτη για την τήρηση των νόμων και τη σύννομη άσκηση της αρμοδιότητας της Διοικήσεως, αλλά απαιτείται να υπάρχει ιδιαίτερο άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον, η ύπαρξη του οποίου κρίνεται, όταν η διοικητική πράξη δεν απευθύνεται ευθέως προς τον προσφεύγοντα, από τον σύνδεσμο που υπάρχει μεταξύ των εννόμων αποτελεσμάτων, τα οποία επέρχονται από την προσβαλλόμενη διοικητική πράξη και του περιεχομένου μιας συγκεκριμένης νομικής καταστάσεως ή ιδιότητας, στην οποία βρίσκεται ή την οποία έχει και επικαλείται ο προσφεύγων.

4. Έχει κριθεί δε (ΣτΕ 60/2010, 2081/2009, 2242/2008) ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι που μειοψήφησαν κατά τη λήψη της προσβαλλόμενης απόφασης και οι οποίοι μεριμνούν στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων τους για τη τήρηση της νομιμότητας ασκούν με έννομο συμφέρον την αίτηση ακύρωσης ή την ειδική διοικητική προσφυγή με αίτημα την ακύρωσή της, δεδομένου ότι ο αιρετός δημοτικός σύμβουλος που προσφεύγει δεν είναι ο οποιοσδήποτε τυχαίος πολίτης, έχει ειδικά και πρόσθετα δικαιώματα και υποχρεώσεις σε σχέση με τον απλό πολίτη και δημότη. Μεταξύ των πρόσθετων υποχρεώσεών του είναι να μεριμνά, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, για τη τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας και της χρηστής διοίκησης στον Ο.Τ.Α. που υπηρετεί (βλ. άρθρο 135 Κ.Δ.Κ. που αναφέρεται στα αιρετά όργανα της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης γενικώς, επομένως, κατά λογική αναγκαιότητα, και σε κάθε φυσικό πρόσωπο που είναι μέλος συλλογικού αιρετού οργάνου). Αν μάλιστα δεν το πράξει, οφείλει αποζημίωση για κάθε θετική ζημία που θα προξενήσει σε βάρος της περιουσίας των ΟΤΑ από δόλο ή βαριά αμέλεια. Με βάση το δεδομένο αυτό, ο δημοτικός σύμβουλος έχει έννομο συμφέρον και νομιμοποιείται να ασκεί προσφυγές κατά αποφάσεων των Ο.Τ.Α. και ακόμα περισσότερο, έχει εύλογο ηθικό συμφέρον για την επικράτηση των αρχών της ευνομίας, της χρηστής διοίκησης, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας στη διοίκηση των Ο.Τ.Α. και ως εκ τούτου νομιμοποιείται να ασκεί τις προσφυγές των άρθρων 150 και 151 Κ.Δ.Κ. κατά αποφάσεων οργάνων των Ο.Τ.Α. που προσβάλλουν τις αρχές αυτές.

5. Άλλωστε το έννομο συμφέρον των δημοτικών συμβούλων θεμελιώνεται αυτοτελώς και αυτοδύναμα και δεν συνάπτεται με τους πολιτικούς σκοπούς της παράταξής του αφενός και αφετέρου το δικαίωμα άσκησης προσφυγών των άρθρων 150 και 151 Κ.Δ.Κ. από τις μειοψηφούσες δημοτικές παρατάξεις αποτελεί το λειτουργικά αντίστοιχο δικαίωμα των δικαιωμάτων των οργάνων διοίκησης του Δήμου και τυχόν στέρηση του δικαιώματος αυτού από τις μειοψηφούσες δημοτικές παρατάξεις θα περιόριζε δραστικά τον ενεργό ρόλο τους κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας.

Κατόπιν απάντων των ανωτέρω αποδεικνύεται ότι έχουμε άμεσο έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας, δεδομένων των εξής:

-για τον υπ’αρ. 1 αιτούντα, ως επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Χαλάνδρι-Αναγέννηση Νίκος Πανταζής» και παραιτηθέντα δημοτικό σύμβουλο, ώστε να χωρήσει η διαδοχή αυτού από τους επόμενους εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους και

-για τον υπ’αρ. 2 αιτούντα, ως νυν Δημοτικό Σύμβουλο, και χωρίς την δυνατότητα συμμετοχής στην Οικονομική Επιτροπή, σύμφωνα με τα όσα ορίζουν τα άρθρα 72 και επόμενα του Ν. 3852/2010,
ενδιαφερόμαστε αμφότεροι άμεσα για την τήρηση και επικράτηση των αρχών της χρηστής διοίκησης, διαφάνειας, της νομιμότητας και της αποδοτικότητας στον Ο.Τ.Α., αρχές τις οποίες λόγω της ιδιότητάς μας έχουμε επιπρόσθετα και υποχρέωση να υπηρετούμε, συμφώνως και προς το άρ. 68 του Ν. 3852/2010 («1. Οι δημοτικοί σύμβουλοι έχουν υποχρέωση να μετέχουν σε όλες τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου και των επιτροπών του, στις οποίες έχουν εκλεγεί, καθώς και να εκτελούν με επιμέλεια τα καθήκοντα τους και κάθε εργασία που τους αναθέτει νόμιμα το συμβούλιο και 2. Ο δημοτικός σύμβουλος εκφράζει τη γνώμη του και ψηφίζει κατά συνείδηση, αποβλέποντας πάντοτε στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος του συνόλου των δημοτών.»)

Αλλά προσφεύγουμε και ως Δημότες Χαλανδρίου, καθώς θίγονται τα έννομα συμφέροντα μας από την κατασπατάληση χρήματος που γίνεται από τον δημοτικό κορβανά, αναιτιολόγητα, με διαδοχικές μελέτες που ανατίθενται για το ίδιο θέμα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα: 1) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αρ.331/2009 αξίας (36.900) Ευρώ με θέμα: «Συζήτηση και λήψη απόφασης για έγκριση μελέτης οργάνωσης ελεγχόμενης στάθμευσης σε επιλεγμένες περιοχές του Δήμου Χαλανδρίου.» 2) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αρ. 270/2012 που στοίχισε (7.500) Ευρώ με το ίδιο ακριβώς θέμα: «Συζήτηση και λήψη απόφασης για έγκριση μελέτης οργάνωσης ελεγχόμενης στάθμευσης σε επιλεγμένες περιοχές του Δήμου Χαλανδρίου» και μάλιστα από το ίδιο μελετητικό γραφείο και οι δύο μελέτες, των Καρεκλά Ευάγγελου και Τερροβίτη Ελένης και 3) η απόφαση της οικονομικής επιτροπής, κατά της οποίας προσφεύγουμε με την παρούσα, αξίας (11.070) Ευρώ.

Μάλιστα, η ζημία που υφιστάμεθα γενικώτερα ως δημότες προκαλείται από ποικίλες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως το κλείσιμο τεσσάρων παιδικών σταθμών, η αναστολή της λειτουργίας όλων των κοινωνικών δομών για οικονομικούς λόγους, όπως αναληθώς ισχυρίζεται ο Δήμαρχος (γεγονότα που δεν ισχύουν και δεν αποδεικνύονται, καθώς ο Δήμος Χαλανδρίου διαθέτει μηνιαία έσοδα ποσού …..). Επιπροσθέτως όμως, δεν ισχύουν τα όσα αβάσιμα επικαλείται η Δημοτική Αρχή, και αυτό αποδεικνύεται και από την απροκάλυπτη και εξόφθαλμα αναιτιολόγητη δαπάνη τριών στην σειρά μελετών, ως προαναφέραμε, αλλά και τριών προχείρων διαγωνισμών αξίας 1) (72.000) Ευρώ για προμήθεια καρτών (ελεγχόμενης στάθμευσης), 2) αξίας (40.000) Ευρώ για διαγράμμιση (αφορώσα την ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους του Συστήματος), 3) αξίας (45.000) Ευρώ για κατακόρυφη σήμανση (αφορώσα την ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους του Συστήματος), για ένα μέτρο δηλαδή που ερήμωσε το εμπορικό κέντρο του Χαλανδρίου, που εμποδίζει τους κατοίκους να έλθουν στο κέντρο της πόλης όπου βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες, χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη πόσο αύξησε τα έσοδα του Δήμου και ερχόμαστε να πιστεύουμε ότι υλοποιείται μόνο για να ωφεληθούν εκείνοι που ανέλαβαν τις μελέτες και σίγουρα δεν ελήφθη προς όφελος των δημοτών, καθώς έχει παγίως γίνει νομολογιακά δεκτό ότι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την έννομη τάξη της χώρας μας, ως παράνομο και αντισυνταγματικό λόγω αδικαιολόγητου περιορισμού της χρήσεως των κοινοχρήστων χώρων της πόλης και του – δυσανάλογου με τον επιδιωκόμενο σκοπό του μέτρου- περιορισμού της ελευθερίας δημοτών και επισκεπτών στην χρήση αυτή.

Συνεπώς, θα πρέπει να καταφαθεί η βλάβη την οποία υφιστάμεθα προσωπικώς, ως δημότες του Χαλανδρίου, συνεπώς και υπ’αυτήν την ιδιότητά μας έχουμε άμεσο, προσωπικό και ενεστώς έννομο συμφέρον για την προσβολή της ως άνω απόφασης.

Επίσης, η λήψη τέτοιων μέτρων εντάσσεται στην λογική της ανταποδοτικότητας και όχι της επιβολής πρόσθετων φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρων εις βάρος των πολιτών. Αμφίβολο είναι λοιπόν, εάν η Δημοτική Αρχή λαμβάνοντας την αρχική απόφαση επιβολής του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης και όλων των επομένων που απορρέουν από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της προσβαλλομένης με την παρούσα, έχει σκοπό να διαθέσει τα όποια έσοδα σε έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα για τον Δήμο Χαλανδρίου, καθώς τίποτα τέτοιο δεν αποδεικνύεται μέχρι στιγμής. Αλλά ακόμα και εάν επρόκειτο για τέτοια περίπτωση, κρίνεται εντελώς αλυσιτελής ένα τέτοιο μέτρο που επιβαρύνει οικονομικά δημότες και μη, κατοίκους, επισκέπτες, συναλλασσόμενους καθημερινά με τις Υπηρεσίες του Δήμου μας.

Σημειωτέον, δε, ότι πριν την επιβολή του μέτρου αυτού, ο Δήμος είχε προετοιμαστεί από την Τεχνική Υπηρεσία με τις προβλέψεις και μελέτες της οικείας επιστήμης, ώστε να καταγραφεί κάθε κρίσιμο στοιχείο για την εφαρμογή του συστήματος. Δεν μπορεί, λοιπόν, σήμερα να ζητά ξανά η Τεχνική Υπηρεσία πρόσθετες μελέτες για την επικαιροποίηση, δήθεν, του συστήματος. Και ακόμα κι εάν ήθελε υποτεθεί ότι η Τεχνική Υπηρεσία είναι ανέτοιμη για την παρακολούθηση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης ή δεν δύναται να καταγράψει, αναλύσει την εφαρμογή και τήρησή του κλπ. (παρότι στελεχώνεται από επιστήμονες της οικείας επιστήμης), δεν συνιστά παραδεκτή δικαιολογία η ολιγωρία των Υπηρεσιών και οργάνων του Δήμου, ώστε να επιβαρυνθεί ο Δήμος με πρόσθετα και περιττά έξοδα για να καλύψει ελλείμματα για τα οποία δεν ευθύνονται οι δημότες.

Επειδή λοιπόν, από την ανάθεση μελετών που, ακόμη και αν χρειάζονταν, θα μπορούσε ευχερώς να προβεί σε αυτές η τεχνική υπηρεσία, διατίθεται ένα μεγάλο ποσό που αφαιρείται από την κοινωνική πολιτική του Δήμου με αποτέλεσμα, ως προεξετέθη, να κλείνουν παιδικοί σταθμοί, να χρειάζεται να συνεισφέρουμε σαν πολίτες για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, να στερούμεθα σαν πολίτες της καθαριότητας και βασικών έργων υποδομής (πεζοδρόμια, δρόμοι , φωτισμός, αγωγοί όμβριων), έργα στα οποία αρνείται πεισματικά ο Δήμος να διαθέσει κεφάλαια, ενώ αφειδώλευτα ξοδεύει σε άχρηστες μελέτες, όπως η με την προσβαλλομένη ανατεθείσα.

Επειδή ήδη ο Δήμος οφείλει (6.500.000) Ευρώ περίπου σε ιδιώτες και 7.500.000 σε δάνεια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χαρακτηρισθεί «κόκκινος» και να τεθεί υπό επιτήρηση, το οποίο σημαίνει νέα και υποχρεωτική σύμφωνα με τον νόμο φορολόγηση τόσο στα ανταποδοτικά όσο και στο ΤΑΠ που από 0,25% θα πάει στο 3% για να αυξηθούν τα έσοδα του.

Επειδή θεωρούμε υπερβολή την διεξαγωγή τριών μελετών για το ίδιο θέμα και μη σύννομη την ανάθεση στο ίδιο μελετητικό γραφείο των δύο πρώτων.

Επειδή η προσβαλλομένη απόφαση δεν διαθέτει επαρκή αιτιολογία ως προς το γιατί απαιτείται τέτοιου είδους μελέτη και μάλιστα σε βάθος χρόνου 12 μηνών, αντικειμενικά υπερβολικό για την παρακολούθηση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης

Επειδή, σύμφωνα με τα προταθέντα, η προσβαλλόμενη απόφαση πάσχει νομιμότητας και συνεπώς είναι ακυρωτέα.

Επειδή η παρούσα προσφυγή-ένστασή μας είναι στο σύνολό της νόμιμη, βάσιμη και αληθινή, ασκείται δε εμπρόθεσμα.

Επειδή, προς επίρρωσιν των όσων επικαλούμεθα, συνυποβάλλουμε με την παρούσα ως συνημμένα τα ακόλουθα έγγραφα: ….

ΠΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ- ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ

Να γίνει δεκτή η παρούσα προσφυγή-ένστασή μας.

Να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη με αριθμό 583/2012 απόφαση Οικονομικής Επιτροπή Δήμου Χαλανδρίου.

Χαλάνδρι 12/12/2012


        Πανταζής Νίκος                                      Σιδέρης Γεωργίου


Σήμερα L I V E στο "ΕΝ ΦΛΥΑ"...




Τρίγωνα, κάλαντα μέσ' τη γειτονιά, ήρθαν τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά...

ΚΑΙ το...παγοδρόμιο!!!

Δείτε φωτογραφίες από την προετοιμασία του...μεγάλου γεγονότος για την πόλη μας!




Στο επίσημο site της εταιρείας http://www.ice-world.com/ μπορούμε να δούμε, να επεξεργαστούμε και να...προτείνουμε...ιδανικές λύσεις για την πόλη μας. Μια πρόταση που, νομίζω ότι, θα κάνει τους συνανθρώπους μας να ξεσκάσουν και να συνοδεύσουν τον ιδανικό τρόπο ζωής τους στην πόλη και στη χώρα γενικότερα, είναι και η δημιουργία  - όπως διαφημίζεται στο site - συνθηκών για χόκεϊ...
Θα μπορούσε, ίσως, να γίνει και στον ίδιο χώρο. Ένα μίνι γήπεδο χόκεϊ. Έτσι θα πρωτοπορήσουμε κι εμείς λιγάκι...Μόνο shopping, δώρα, διασκέδαση, φαγητό, αποταμίευση και clubbing; Ας κάνουμε και κάτι πιο...extreme!! Ας το σκεφτούμε.

Δ.Χ.


ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ: Ανακοίνωση του Τμήματος Αυτοδιοίκησης

Οι χθεσινές κινητοποιήσεις εργαζομένων και αιρετών στη Βουλή, ανέδειξαν για μια ακόμη φορά το χάσμα της μνημονιακής κυβέρνησης με την κοινωνία. Ιδιαίτερα δε, οι συναντήσεις της ΚΕΔΕ με τον Πρόεδρο της Βουλής, τους δύο συναρχηγούς της κυβέρνησης Σαμαρά, Βενιζέλο και Κουβέλη, και τους υπουργούς Στυλιανίδη, Σταϊκούρα, κατέδειξαν το θέατρο του παραλόγου που ζούμε. Οι τρεις πρώτοι «διατράνωσαν» την ιδιαίτερη ανάγκη στήριξης σήμερα του θεσμού, την αμέριστη συμπαράσταση και κατανόηση στους αιρετούς και άλλα πολλά!!! Σαν να μην κυβερνούν αυτοί, αλλά κάποιοι άλλοι, οι γνωστοί πλέον σε όλους, αντιπολιτευόμενοι – συμπολιτευόμενοι. Οι καθ΄ύλην αρμόδιοι υπουργοί βέβαια, επιβεβαίωσαν ότι τα ήδη μειωμένα, προβλεπόμενα από τις υπουργικές αποφάσεις, υπόλοιπα πόρων για το 2012 (308 εκ. € ), εκλαμβάνονται πλέον ως διεκδικούμενα και παροχές. «Δεσμεύθηκαν» για την απόδοσή τους, χωρίς ωστόσο να δεσμευτούν ούτε στο δωδεκατημόριο του Δεκεμβρίου. Αποτέλεσμα, η μισθοδοσία των περισσοτέρων δήμων να είναι στον αέρα, οι δε εξαγγελίες για τόνωση της αγοράς από την απόδοση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των ΟΤΑ, για άλλη μια φορά, λόγια του αέρα. 

Όσον αφορά δε τις διαρκείς νομοθετικές εκτροπές σχετικά, με τη διαθεσιμότητα – απόλυση των υπαλλήλων ΙΔΑΧ Δ.Ε. και τη σύγκρουσή του, με τους αιρετούς και την ΠΟΕ-ΟΤΑ, το Υπουργείο σε μια επίδειξη αγοραίου αυταρχισμού επιμένει στην καθολική εφαρμογή του μέτρου, χωρίς καν να έχει καταγράψει!!! τα κενά, που υποτίθεται ότι θα μπορούν να μετακινηθούν. 

Η, ελέω καλπονοθευτικού συστήματος, πλειοψηφία της ΚΕΔΕ (με τιμητικές εξαιρέσεις) αποδεικνύεται καθημερινά κατώτερη των περιστάσεων. «Διαδρομίζει» αιτώντας τα απαραίτητα, αποφεύγοντας όπως ο «διάολος το λιβάνι» κάθε συντονισμό με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. «Ως έτοιμη από καιρό», να πανηγυρίσει για κάθε ψίχουλο «παραχώρησης» των νομοθετημένων πόρων ή μερικής εφαρμογής των υφιστάμενων νόμων, συνεπικουρούμενη πάντα από τη νεοδημοκρατική «αντιπολίτευση». 

Καλούμε τους αιρετούς να αντισταθούν στις νομοθετικές πρακτικές δημοκρατικής εκτροπής, να σταθούν αλληλέγγυοι στους αγώνες των εργαζομένων και να κινητοποιήσουν τις τοπικές κοινωνίες, για τη διαδήλωση της Τετάρτης 19/12, που στοχεύει στην υπεράσπιση των στοιχειωδών δημόσιων κοινωνικών δομών και παροχών. Καλούμε την πλειοψηφία της ΚΕΔΕ, να τηρήσει τουλάχιστον τις αποφάσεις του Συνεδρίου που η ίδια ψήφισε. 

Καλούμε τις τοπικές κοινωνίες, να συμμετέχουν ενεργά και να συνδιαμορφώσουν το κίνημα της δημοκρατικής ανατροπής της κυβέρνησης των μνημονίων και της τρόικας. Για να έχει νόημα η ζωή και το μέλλον τους.

http://www.localit.gr/, 13/12/2012


Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. : Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στις 11:00




Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *