Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΚΡΟΥΓΚΜΑΝ, ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΑΚΟΥΕΙ;

Του Κ.ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του Κρούγκμαν στους Νιου Υορκ Τάιμς - το οποίο αναπαράγει ανερυθρίαστα το Βήμα (31/8/2013) - συγκρίνει την κρίση της Ελλάδας με την κρίση της Ινδονησίας το 1997-98.

Γράφει ο Κρούγκμαν:

"Η περίοδος πριν από την ασιατική κρίση είχε πολλές ομοιότητες με την κρίση που πλήττει σήμερα την Ελλάδα, την Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Και στις δύο περιπτώσεις, αφετηρία ήταν η υπερβολική αισιοδοξία του ιδιωτικού τομέα, με τεράστιες ροές δανεισμού από το εξωτερικό να πηγαίνει κυρίως στον ιδιωτικό τομέα. Και στις δυο περιπτώσεις, η αισιοδοξία μετατράπηκε σε απαισιοδοξία με εκπληκτική ταχύτητα, επισπεύδοντας την κρίση".
Θα εκπλαγούν πολλοί με την παρατήρηση για τις ροές δανεισμού γιατί σπάνια αναφέρεται ότι στην Ελλάδα η μεγάλη διόγκωση του συνολικού δανεισμού το 2001-9 όντως συνέβη στον ιδιωτικό και όχι στο δημόσιο τομέα. Οι ροές κεφαλαίων από το εξωτερικό και η άφθονη δημιουργία πιστώσεων στο εσωτερικό αντιστοιχήθηκαν κυρίως με δανεισμό των νοικοκυριών και των τραπεζών. Δεν υπάρχει βέβαια αμφιβολία ότι και το δημόσιο αύξησε το δανεισμό του, αλλά σαφώς λιγότερο από τον ιδιωτικό τομέα.
Το πρόβλημα με το δανεισμό του δημοσίου την περίοδο αυτή δεν ήταν τόσο ο όγκος του, όσο η αλλαγή στη σύνθεσή του. Το ευρώ επέτρεψε στο ελληνικό κράτος να αποζητήσει πηγές δανεισμού ελεύθερα στο εξωτερικό. Οι Έλληνες πολιτικοί, μέσα στο αμέριμνο κλίμα ‘εκσυγχρονισμού’ εκείνης της περιόδου, εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και η Ελλάδα βρέθηκε να χρωστάει κυρίως σε Ευρωπαίους αντί για Έλληνες δανειστές. Τα αποτελέσματα τα ζούμε εδώ και τρία χρόνια.
Θα εκπλαγούν επίσης πολλοί διαβάζοντας ότι ουσιαστική αιτία της κρίσης είναι η υπεραισιοδοξία του ιδιωτικού τομέα. Έχει κυριαρχήσει, βλέπετε, η φιλολογία περί ‘κακού και σπάταλου’ δημόσιου, ‘τεμπέληδων’ δημοσίων υπαλλήλων, και ούτω καθεξής. Και ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι το ελληνικό δημόσιο έχει βαθιά δομικά προβλήματα που απαιτούν ριζική αλλαγή; Αλλά η μακροοικονομική ανάλυση δεν έχει σχέση με καφενειακές κουβέντες του τύπου ‘δεν είμαστε κράτος σωστό’ και ‘δεν είμαστε φυσιολογική ‘ευρωπαϊκή’ χώρα’.
Το κύριο μακροοικονομικό αίτιο της κρίσης της ευρωζώνης είναι παρόμοιο με αυτό της Άπω Ανατολής του ’90, δηλαδή η απώλεια ανταγωνιστικότητας από την περιφέρεια που καλύφθηκε για ένα διάστημα από ροές κεφαλαίων (δηλαδή δανεισμό) από το κέντρο ακριβώς γιατί δανειστές και δανειζόμενοι επέδειξαν υπεραισιοδοξία χωρίς βάση. Οι πηγές της κρίσης πρέπει να αναζητηθούν στον ιδιωτικό και όχι στο δημόσιο τομέα, κάτι που η Γερμανία αποφεύγει επιμελώς να κάνει γιατί τότε θα φανεί ότι το κύριο χαρακτηριστικό της κρίσης είναι τα τεράστια εξωτερικά γερμανικά πλεονάσματα που αντικαθρεφτίζονται στα εξωτερικά ελλείμματα της περιφέρειας.
Η πραγματική φύση του προβλήματος φάνηκε το 2009-10, όταν επιτέλους οι παγκόσμιες αγορές κατάλαβαν τι γινόταν στην περιφέρεια και αντέστρεψαν βίαια τις ροές κεφαλαίου. Στέρεψαν ξαφνικά οι χρηματοπιστωτικές αγορές για τις χώρες της περιφέρειας, όπως είχε συμβεί και στην Ασία το 1997-8, και κυριάρχησε απόλυτη απαισιοδοξία. Αν οι συνθήκες ήταν οι συνηθισμένες, για παράδειγμα, αυτές της Ασίας το 1997-8, το αποτέλεσμα θα ήταν οξύτατη συναλλαγματική κρίση με συντριβή της ισοτιμίας. Δεδομένου όμως ότι οι χώρες της περιφέρειας ανήκαν στην ΟΝΕ, δεν υπήρχε ισοτιμία για να συντριβεί. Κι έτσι το αμετακίνητο ευρώ συνέτριψε την κοινωνία και την οικονομία τους.
Πράγμα που γνωρίζει καλά ο Κρούγκμαν ως ένας από τους κυριότερους σύγχρονους θεωρητικούς των διεθνών κρίσεων της εποχής μας:
"Αντίθετα προς την Ελλάδα όμως, οι χώρες της κρίσης του 1997 διέθεταν το δικό τους νόμισμα το οποίο υποτιμήθηκε κατακόρυφα έναντι του δολαρίου. Αρχικά η υποτίμηση του νομίσματος προκάλεσε οξεία οικονομική αντιξοότητα … Το αποτέλεσμα ήταν σοβαρή οικονομική συρρίκνωση, σε κλίμακα ανήκουστη από την Μεγάλη Υφεση. Ευτυχώς οι άσχημες εποχές δεν διήρκεσαν και τόσο πολύ. Η ίδια η αδυναμία των νομισμάτων των χωρών αυτών έκανε τις εξαγωγές τους ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές και σύντομα όλες τους _ ακόμη και η Ινδονησία που είχε πληγεί χειρότερα _ ανάκαμψε με αιχμή τις εξαγωγές … Το 2003, η ινδονησιακή οικονομία ξεπέρασε την προ κρίσης κορύφωση ενώ πέρσι ήταν κατά 72% μεγαλύτερη απ' όσο το 1997."
Ενώ στην Ελλάδα:
" ... η παραγωγή έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 20% από το 2007 και συνεχίζει να μειώνεται δραματικά. Κανείς δε γνωρίζει πότε θα αρχίσει η ανάκαμψη και υποθέτω ότι ελάχιστοι περιμένουν ότι η ελληνική οικονομία θα ανακάμψει στα προ κρίσης επίπεδα αυτή την δεκαετία."
Τυχερή η Ινδονησία. Είχε εθνικό νόμισμα, το υποτίμησε και άρα έδωσε ανάσα στην εγχώρια οικονομία. Τυχερή ακόμη γιατί δεν είχε εταίρους να επιμένουν σε δολοφονική λιτότητα όταν η οικονομία της βρισκόταν σε ύφεση χωρίς προηγούμενο. Άτυχη η Ελλάδα. Η ΟΝΕ, το απάνεμο λιμάνι, το αποκορύφωμα της εθνικής καταξίωσης, το κλαμπ που της έδωσε ταυτότητα στον κόσμο, την κατέστρεψε.
Λέει ξεκάθαρα ο Κρούγκμαν ότι η πολιτική της ‘εσωτερικής υποτίμησης’ και της αυστηρής λιτότητας που φέρνει η συνεχιζόμενη συμμετοχή στην ΟΝΕ είναι αυτοκτονική. Δεν είναι φυσικά ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος στο διεθνές στερέωμα που το διαπίστωσε. Αλλά ακόμη και τώρα αυτή η στοιχειώδης μακροοικονομική του διαπίστωση φαντάζει αιρετική στην Ευρωζώνη, όπου πλημμυρίσαμε από ‘αναλύσεις’ του τύπου ‘διεφθαρμένοι Έλληνες’, ‘οκνηροί Νότιοι’, ‘υπερδιογκωμένο δημόσιο’, ‘σάπιο πολιτικό σύστημα’ και τα παρόμοια. Πράγματα κατάλληλα για χαλαρή κουβέντα στην ταβέρνα, αλλά μη ανεκτά σε δοκίμιο πρωτοετούς των οικονομικών.
Φαντάζει δε ακόμη πιο αιρετική στην Ελλάδα, όπου πρόσφατα περίσσεψαν οι ανάλαφρες διαβεβαιώσεις ότι η χώρα είναι έτοιμη να ανακάμψει δυναμικά. Πρωτοστατεί ο Υπουργός Οικονομικών ο οποίος, αν θυμάστε, μας διαβεβαίωνε προ μηνών ότι είναι ‘εκατό τοις εκατό βέβαιος’ ότι το Σεπτέμβριο θα έχουμε ήδη επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Προφανώς πιστεύει σε αυτό που ο Κρούγκμαν, σε άλλο κείμενό του, είχε εύστοχα ονομάσει ‘η νεράιδα της εμπιστοσύνης’. Όταν η μακροοικονομική ανάλυση δεν καταλήγει στα συμπεράσματα που θέλουμε, τότε επικαλούμαστε τη νεράιδα που αμέσως ανεβάζει τις επενδύσεις, τονώνει τις πιστώσεις, βελτιώνει την κατανάλωση και φέρνει ανάκαμψη.
Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι ο κυριότερος μηχανισμός ανάκαμψης χωρών που αντιμετώπισαν κρίση παρόμοια με της Ελλάδας ήταν η υποτίμηση του νομίσματος. Δεν πρόκειται να υπάρξει δυναμική ανάκαμψη με το τρέχον πλαίσιο οικονομικής πολιτικής. Η Ελλάδα θα κάνει πολλά χρόνια για να καλύψει της απώλειες του εθνικού προϊόντος της, όπως σωστά λέει ο Κρούγκμαν. Αν θέλει άλλη πορεία, χρειάζεται άλλη οικονομική πολιτική, άλλη κυβέρνηση και, άνευ αμφιβολίας, άλλον Υπουργό Οικονομικών.

 costaslapavitsas.blogspot.gr


ΓΥΦΤΟΠΡΟΞΕΝΟΙ ....

ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΜΟΥ!

ΕΙΝΑΙ ΓΥΦΤΟΠΡΟΞΕΝΟΣ ....


  • όποιος πουλάει .... φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
  • όποιος υπόσχεται τα πάντα, με την λογική "το τάξιμο δεν κοστίζει, το δόσιμο κοστίζει"       όποιος λειτουργεί με την λογική "Χωριαταραίοι είναι, θα τους κοροϊδέψουμε
  • όποιος όταν τα πράγματα δυσκολεύουν δηλώνει ότι δεν είναι υποχρεωμένος (από το νόμο) να ασχοληθεί με κρίσιμα ζητήματα των δημοτών του. 
  • όποιος νομίζει ότι οι δημότες έχουν κοντή μνήμη και ξεχνούν.
  • όποιος δεν μπορεί να κατανοήσει ότι με ό,τι αυτός διαφωνεί πολιτικά δεν είναι εξ ορισμού και παράνομο.

  • όποιος διαφωνεί, καταγγέλει και κατακεραυνώνει ιδιωτικώς, ενώ συμφωνεί και υπηρετεί τα πάντα δημοσίως.


  • όποιος υποκρύπτει την πολιτική ταυτότητά του για να εξαπατήσει τους δημότες παριστάνοντας κάτι που δεν είναι.
  • όποιος στελεχώνει τις υπηρεσίες του με δίμηνες συμβάσεις  αντί να αξιοποιεί "διαθέσιμους" απολυμένους ενώ βερμπαλίζει υπέρ της κινητικότητας 


  • όποιος κλείνει παιδικούς σταθμούς αφήνοντας παιδιά στο δρόμο λόγω έλλειψης προσωπικού και μετά κτίζει κτίρια παιδικών σταθμών για να "αξιοποιήσει τα λεφτά του ΕΣΠΑ"
  • όποιος δίνει 5500 ευρώ τον μήνα για μίσθωμα ακινήτου κολλητού του στο όνομα της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ


  • όποιος μοιράζει τα μακαρόνια από το κοινωνικό παντοπωλείο "κατόπιν προσωπικών ενεργειών του και αφού θυμήσει εις τον πτωχό ότι πρέπει να τον ψηφίσει εις τας επερχόμενας εκλογάς" ενοχλούμενος από την παρουσία τύπου.


  • όποιος ξεχνάει την δική του συμμετοχή και παρουσία στην λήψη των αποφάσεων και ομιλεί λες και αυτός ήτο αλλού, ενώ ήτο ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΕΙ!
  • όποιος καταγγέλλει διαδικασίες τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή τους, όταν η ζημιά έχει γίνει, αρκεί να είναι προεκλογική περίοδος και να ... φτουρήσουν οι καταγγελίες.


  • όποιος είναι πάντα και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα.
  • όποιος δεν διαπραγματεύεται ή αντιπαρατίθεται για πολιτικές αλλά διαπραγματεύεται θεσούλες.
  • όποιος διαχειρίζεται φαύλα τις υψηλές του διασυνδέσεις και μάλιστα για να πλήττει τους άλλους και όχι για να προσφέρει λύσεις.
  • όποιος κάνει την εφορία, εκλογικό του κέντρο.
  • όποιος αυτοαναγορεύεται σε υπέρ πάντων κριτή και παριστάνει τον κήνσορα.
  • όποιος ψηφίζει και υπογράφει ανακοινώσεις κατά των παρκομέτρων σαν μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου και υπέρ τυς, σας δημοτικός σύμβουλος, αλλάζοντας ... προβιά.
  • ο Μαυρογιαλούρος, που είναι ικανός να τάξει ακόμα και ότι θα ....βάλει διόδια στην είσοδο της  .... ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΗΣ ΠΟΛΗΣ που οραματίζεται.
  • όποιος χρησιμοποιεί την ατάκα  "15% - τα μισά μπροστά" και έγινε η δουλειά.


ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΟ (2)



Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως τι θα έλεγε για το 42%;

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΧΑΛΑΓΕ!
Πλατεία speaking.

Βέβαια είπε το αυτονόητο και το σωστό: ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ.

ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ και εκλογή δημάρχου από τα δημοτικά συμβούλια. Αυτό είναι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και έτσι τελειώνει ο ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΙΣΜΟΣ.

Για το μείζον βέβαια θέμα της εβδομάδας, την ατάκα του Τσίπρα τα είπαμε εχθές.

Αυτό που δεν σχολιάσαμε ήταν τη μόνη ΣΟΒΑΡΗ αντίδραση-απάντηση στο ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΟΙ! Η μόνη απάντηση που αξίζει να αναπαραχθεί στην Πλατεία, από όλες αυτές τις μπαρούφες που ακούμε δύο μέρες!

Ποια ήταν; Μα η φοβερή ατάκα της Ντόρας!

"ΕΙΜΑΙ ΒΛΑΧΟΜΑΝΑ, ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΟΥ"!
Είσαι άψογη! Έδωσες στο θέμα την διάσταση που είχε πραγματικά!

Και ο Επίτιμος είναι ΒΛΑΧΟΠΑΠΠΟΥΣ!

Επίσης είσαι ΒΛΑΧΟΑΔΕΛΦΗ, ΒΛΑΧΟΥΠΟΥΡΓΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΧΟΘΕΙΟΣ ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΟΥ και ΒΛΑΧΟΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΕΠΙΤΙΜΟΥ.

Ε είστε ΒΛΑΧΟΣΟΓΟ! 

Δεν υπάρχει αμφιβολία περί τούτου.

Κατά τα άλλα η ΚΕΔΕ συνεδριάζει δύο μέρες για αυτό το μείζον και κρίσιμο δια το μέλλον του τόπου ζήτημα.

Πάντως ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει μπροστά τον στόχο του αντιμνημονιακού μετώπου.

Και αυτό - σε αυτές τις ακραίες συνθήκες είναι σωστό.

Και αυτό όταν το λέμε εμείς είναι ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ σε σχέση με τις πάγιες θέσεις μας.

Διότι χρόνια λέμε ότι οι αυτοδιοικητικές εκλογές και η λειτουργία των δήμων πρέπει να είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ διακύβευμα των δημοτικών εκλογών.

Και συνεχίζουμε να το πιστεύουμε αυτό.

Αλλά σε ακραίες συνθήκες - και αυτό που ζούμε σήμερα ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΑΙΟ - δεν μπορεί να μην είναι πρόταγμα η ανατροπή των μνημονίων και των πολιτικών τους υπηρετών. Στόχος κάθε ενεργού πολίτη σε όλα τα επίπεδα.

Και καμιά αυτοδιοίκηση δεν θα υπάρχει - για να διαφωνήσουμε ή να συμφωνήσουμε για τον ρόλο της - αν δεν επιτευχθεί αυτός ο ΠΡΩΤΟΣ στόχος.
Και αυτός ο στόχος απαιτεί να υποταχθούν υπαρκτές διαφορές και να συγκροτηθούν πλατιές αντιμνημονιακές παρατάξεις ΝΙΚΗΣ παντού.

Γι' αυτό πρέπει να είναι απορριπτέα - ΠΟΛΙΤΙΚΑ και ΟΧΙ ΤΕΧΝΙΚΑ/ΕΚΛΟΓΙΚΑ - η κουβέντα περί "επιλογής ικανών και άξιων όλων των αποχρώσεων" που βάζει στο τραπέζι η κυβέρνηση ΣΗΜΕΡΑ.

ΚΑΙ ΤΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΞΙΟΙ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΠΡΙΝ ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ - που δεν θα έχουν - αφού αυτό ακριβώς μπαίνει στο στόχαστρο: Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ.

Να σου πω εγώ αναγνώστη μου ποια θα είναι η μόνη πολιτική που θα υλοποιούν: ΚΑΜΙΑ! Σκέτη διαχείριση χωρίς πολιτική πυξίδα. THATS IT!

Αλλά σου είπα! ΔΕΝ!

Άσε που ό,τι και να κάνουν....
ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΟ ΠΟΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥΤΟ!



ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΟ (1)



Καλημέρα.

Έχουμε πράγμα αυτή την εβδομάδα.

Και αρχίζουμε με πρόβλεψη:
Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει στον εκλογικό νόμο για την αυτοδιοίκηση. 
Τώρα σας μιλάει ο κύριος καθηγητής! ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ σας λέω, "είναι σίγουρο under".

Τους έχω μελετήσει πολύ, κύριε!

Και όποιος είδε τον Γιάννη Μιχελάκη το πρωί στον Καμπουράκη είναι σίγουρος ότι είναι έτσι.

Η συζήτηση γίνεται για τους Ινδιάνους. Για να σταματήσουν οι βλαχοδήμαρχοι να πιέζουν για χρίσματα ή στηρίξεις τα κέντρα των κομμάτων και κυρίως της ΝΔ.

Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει τέτοια προβλήματα. Δεν έχει λεφτά να πληρώσει μαλάκες να πάρουν το χρίσμα του στις δημοτικές εκλογές.
Γιατί μόνο πληρωμένος το παίρνει το χρίσμα της συνιστώσας.
Οπότε στα φρύδια τους.

Μόνο πρώην υπουργάρες σκέφτονται να το παίξουν και καλά "αυτοδιοίκηση" τώρα που έχουν μείνει άνεργοι - δια το καλό του τόπου (του άλλου τόπου, δεν πάνε στον δικό τους γιατί σέρνονται και γιαούρτια, πάνε μακρυά για να κάνουν τους "εμείς τώρα ήρθαμε και είμεθα άφθαρτοι").

Και να βοηθήσουν τα στελέχια της ΝΔ να εκλεγούν για να στηριχτεί η συμμαχία των τροϊκανών δοσιλόγων. Έτσι καταλαβαίνουν το καλό του τόπου αυτοί.

Αλλά τώρα ας αφήσουμε το ΠΑΣΟΚ  και ας πάμε στα μεγάλα κόμματα.

Στη ΝΔ έχουν χτυπήσει εγκεφαλικά όσο πλησιάζει ο Μάης.
Και έχουμε καλές πληροφορίες.

Βλέπεις οι έρμοι εκεί στην Συγγρού έχουν διπλό πρόβλημα.

Οι μισοί κεντροδεξιοί και δεξιοί θα θέλουν να στείλουν αντιμνημονιακό μήνυμα στην αυτοδιοικητική κάλπη - διότι και οι δεξιοί πληρώνουν τα μνημονιακά κερατιάτικα, δεν είναι εσωτερικό θέμα της αριστεράς η μνημονιακή λαίλαπα κύριοι σύντροφοι - και οι άλλοι μισοί θέλουν να πηδήξουν τον δήμαρχό τους (σε όλες τις περιοχές που υπάρχουν δεξιοί δήμαρχοι) γιατί δεν τους διόρισε.

Πού να πάει η ΝΔ έτσι στις εκλογές;
Οπότε το έριξε στην μπαρουφολογία και στις διαρροές για αλλαγές για τον εκλογικό νόμο και στην επιλογή των δημοτικών συμβούλων με .... αξιοκρατία και όχι κομματισμό. (βεεεέβαια - η αξιοκρατία δουλεύει ρολόι).

Ρε πάτε καλά; Εσείς - με αξιοκρατικά κριτήρια - βγάλατε δήμαρχο τον .....
Άντε τώρα! ΑΝΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΑΙΪΚΑ ΘΑ ΤΑ ΠΙΑΣΩ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.

Αλλά επειδή όμως διαβάζεις Πλατεία κράτα αυτή τη σημείωση: Ο βασικός στόχος της ΝΔ δεν είναι το ενιαίο ψηφοδέλτιο για να γίνουν καλύτερα τα δημοτικά συμβούλια (εχέστησαν εκεί στην Συγγρού για το δημοτικό συμβουλιο της Τραχανοπλαγιάς).

Αυτά είναι για τους ιθαγενείς.
Εσένα σε θέλω αλλιώς, ψαγμένο και καχύποπτο.
ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ.

Λοιπόν αν καταφέρει η ΝΔ να περάσει κάτι από αυτές τις "σκέψεις του πρωθυπουργου που επεξεργαζόμαστε" (όπως τοο έθεσε ο κος Μιχελάκης στον Καμπουράκη) αυτό δεν είναι οι πίπες για σεντόνια ψηφοδέλτια και πράσινα άλογα σε γαλάζιες λίμνες.

ΤΟ 42% ΤΟΥΣ ΝΙΑΖΕΙ ΡΕ ΠΑΣΑ ΜΟΥ, μην ακούς τις σάλτσες και μην ψάχνεσαι!

Μπας και καταφέρουν να το συγκεντρώσουν σε δήμους μαζί με την φαιοπράσινη συνιστώσα.

Γιατί 50% το μνημονιακό στρατόπεδο δεν θα το έχει πουθενά. Οπότε θα χρειαστούν .... άλλα κόλπα. Και πιθανά νταραβέρια με τον Φύρερ.

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ




Πρόταση νόμου από ΔΗΜΑΡ για δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ





Με στόχο την πρόσβαση όλων των ασφαλισμένων του Οργανισμού στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, ανεξαρτήτως της ενδεχόμενης οφειλής τους και την αποποινικοποί

Πρόταση νόμου αναφορικά με την δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ και την διασφάλιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του συνόλου των ασφαλισμένων του Οργανισμού κατέθεσε στη Βουλή η Δημοκρατική Αριστερά.


Με στόχο την πρόσβαση όλων των ασφαλισμένων του Οργανισμού στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, ανεξαρτήτως της ενδεχόμενης οφειλής τους και την αποποινικοποίηση και τη ρύθμιση των οφειλών στον ΟΑΕΕ, η ΔΗΜΑΡ μεταξύ άλλων προτείνει να καθοριστούν :

- εισοδηματικά κριτήρια για τους δυνητικούς χρήστε της ρύθμισης,
- ανώτατο όριο συνολικής οφειλής (αρχική οφειλή + προσαυξήσεις) για το σύνολο των οφειλετών του Οργανισμού, το οποίο ορίζεται στο 50% της αρχικής οφειλής
- περίοδος «χάριτος» δύο ετών πριν την έναρξη καταβολής των πρώτων δόσεων της ρύθμισης.
- οι συνέπειες και τα δικαιώματα των ασφαλισμένων που υπάγονται στη ρύθμιση.

Επιπλέον με την πρόταση νόμου προωθείται η αποσύνδεση της θεώρησης του βιβλιαρίου Υγείας από ενδεχόμενες οφειλές στον Οργανισμό καθώς και η αποποινικοποίηση αυτών των οφειλών ενώ προσφέρονται ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τους ασφαλισμένους που κινδυνεύουν από φτώχεια μέσω της περαιτέρω μείωσης του ύψους των εισφορών.

Τέλος, δίνεται η δυνατότητα συνταξιοδότησης εκείνων των ασφαλισμένων που έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα βάσει των πραγματικά καταβληθεισών εισφορών ανεξαρτήτως του ύψους ενδεχόμενης οφειλής προς τον Οργανισμό.

Πηγή: http://www.skai.gr/

Μόνο απλή αναλογική δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ




“Το εκλογικό σύστημα το οποίο προτείνει ο κ. Μιχελάκης όχι μόνο δεν είναι αναλογικό, όπως ισχυρίζεται, αλλά είναι ακραία πλειοψηφικό, αφού η μεγαλύτερη παράταξη θα μπορεί να εκλέγει το σύνολο των υποψηφίων συμβούλων» σημειώνει σε ανακοίνωσή του το τμήμα Αυτοδιοίκηση του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο
«Αναζητούν σωσίβιο με εκλογομαγειρέματα»
Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι «Με έκπληξη ακούσαμε τον Υπουργό Εσωτερικών να διαφημίζει ως αξιοκρατική και αναλογική (!) την εκλογή όλων των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων και δημάρχων από ενιαίο ψηφοδέλτιο. Μετά από δεκαετίες κατά τις οποίες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ επέμεναν σε ακραία πλειοψηφικά εκλογικά συστήματα που απέδιδαν τα 3/5 των εδρών στον πρώτο συνδυασμό, όποιο κι αν ήταν το ποσοστό του, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ένα κακέκτυπο του κεντρικού δικομματικού συστήματος, ο κ. Μιχελάκης θυμήθηκε την αξιοκρατία και την αναλογική εκπροσώπηση. Όχι τυχαία, αφού γνωρίζει ότι στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές οι πολίτες θα σαρώσουν το παλιό και φθαρμένο σύστημα των δημάρχων και λοιπών τοπικών «παραγόντων» της συγκυβέρνησης. Και μάλιστα, προτείνει ένα σύστημα το οποίο όχι μόνο δεν είναι αναλογικό, όπως ισχυρίζεται ο κ. Υπουργός, αλλά είναι ακραία πλειοψηφικό, αφού η μεγαλύτερη παράταξη θα μπορεί να εκλέγει το σύνολο των υποψηφίων συμβούλων. Τα κίνητρα του κ. Μιχελάκη, αλλά και του Πρωθυπουργού, είναι προφανή ακόμα και για τους πλέον καλόπιστους. Μόνος στόχος τους, να αποπολιτικοποιήσουν τις εκλογές, προκειμένου να διασώσουν τους υποψήφιούς τους από τη λαϊκή οργή που θα τους καταδικάσει και στις αυτοδιοικητικές κάλπες, μέσα από μία πλαστή επιχειρηματολογία περί ανάδειξης κάποιων δήθεν "άξιων" και "ικανών"», αναφέρει η ανακοίνωση.

Μόνο που, όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι πολίτες, δεν μπορεί να είναι ούτε άξιος ούτε ικανός ένας δήμαρχος που θα συναινέσει στις απολύσεις, στην κατεδάφιση των κοινωνικών υπηρεσιών, στο ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών και στην περαιτέρω εξαθλίωση των πολιτών. Άξιοι και ικανοί θα είναι εκείνοι οι δήμαρχοι που θα ορθώσουν το ανάστημά τους, μαζί με όλο το λαό, για να εναντιωθούν στην καταστροφή της Αυτοδιοίκησης που επιφέρει ο "Καλλικράτης" και τα μνημόνια, για να υπερασπιστούν τη δημόσια περιουσία, το κοινωνικό κράτος και τη Δημοκρατία.

 Η μόνη αλλαγή εκλογικού νόμου την οποία συζητάμε είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής», καταλήγει η ανακοίνωση.

http://www.myota.gr


Η Δημοτική Αστυνομία υπάρχει για τους προμηθευτές!



Παρά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, οι συμβάσεις προμηθειών που προορίζονται για την υπηρεσία εκτελούνται κανονικά, εφόσον έχει ανακοινωθεί στους αναδόχους η κατακύρωσή τους. Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε το υπουργείο Εσωτερικών στον βουλευτή της ΝΔ Λ. Αυγενάκη, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση σχετικά με τις συμβάσεις προμηθειών της Δημοτικής Αστυνομίας που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Στην ερώτησή του τόνιζε ότι «μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, ανέκυψε ένα σημαντικό ζήτημα για τους αναδόχους των διαγωνισμών προμηθειών, που είχαν προκηρύξει οι ΟΤΑ για το ειδικό ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας» και ακόμη ότι «οι ανακηρυχθέντες ανάδοχοι των διαγωνισμών αυτών, έχουν ήδη παραλάβει από τους κατασκευαστές, τα προς προμήθεια είδη και ταυτόχρονα έχουν αναλάβει τις υποχρεώσεις εξόφλησης των προϊόντων (μετρητά, έκδοση επιταγών)».
Όπως όμως ανέφερε ο βουλευτής, οι ΟΤΑ αρνούνται αρνούνται την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων προμηθειών και τις παραλαβές.
Ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή αναφέρει ωστόσο ότι «εφόσον έχει ανακοινωθεί στους αναδόχους η κατακύρωση ανάθεσης προμήθειας ειδών που προορίζονται για τη Δημοτική Αστυνομία, οι σχετικές συμβάσεις θεωρούνται συναφθείσες και η μη υπογραφή αυτών από τους δήμους, πιθανότατα θα εγείρει εκ μέρους των αναδόχων αξιώσεις αποζημίωσης».


Ο κ. Μιχελάκης επικαλείται την πρόνοια του Ενιαίου Κανονισμού Προμηθειών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης σύμφωνα με τον οποίο «για τις προμήθειες των δήμων, με την ανακοίνωση κατακύρωσης ανάθεσης της προμήθειας στον ανάδοχο, η σύμβαση θεωρείται ως συναφθείσα, το δε έγγραφο της σύμβασης που ακολουθεί έχει αποδεικτικό μόνο χαρακτήρα».
Ο υπουργός Εσωτερικών ενημερώνει πάντως τον βουλευτή ότι το θέμα απασχολεί το υπουργείο, «το οποίο μελετά την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης, ώστε να μην προκληθεί οικονομική ζημία σε βάρος αφενός των δήμων αφετέρου των επιχειρήσεων των αναδόχων συντελεσθέντων διαγωνισμών».
Το υπουργείο Εσωτερικών δεν παραθέτει στοιχεία για το κόστος των συμβάσεων αυτών. Ωστόσο, ο βουλευτής της ΝΔ που κατέθεσε την ερώτηση, επικαλείται στοιχεία σύμφωνα με τα οποία αν συνεχιστεί η διαδικασία ολοκλήρωσης των διαγωνισμών που βρίσκονται στο στάδιο της υπογραφής των σχετικών συμβάσεων, το κόστος φθάνει το 1.000.000 ευρώ για όλους τους ΟΤΑ.

http://www.aftodioikisi.gr/


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *