Τρίτη, 1 Αυγούστου 2017

ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ (ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΟΥΚΑ)

Είχαμε στο πρόγραμμα να ανεβάσουμε το ηχητικό με όσα είπε ο Συμεών για το δημαρχείο, για να μείνουν καταγεγραμμένα στο αρχείο της ΠΛΑΤΕΙΑΣ.

Και τι ανακαλύψαμε αγαπούλες;
Ότι οι καταγγελίες Κούκα για το θέμα των εξουσιοδοτήσεων και τους τσιγγάνους ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ από το soundcloud.

Αγαπούλες μη μας παιδεύεται καλοκαιριάτικα.
Όσες φορές και να το κατεβάσετε άλλες τόσες θα το ανεβάσουμε.

ΝΤΑΞ;;;;;;;;
Συνεννοηθήκαμε ή  να κάνω και κακά μου;;;;

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ - ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΔΣ



Είχαν προηθηθεί οι καταγγελίες  Κούκα που τισ χάσαμε αλλά τις ξανανεβάσαμε.




ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΓΕΛΗΣ: Tα «λουκέτα» της πλατείας


Θλίψη, ήταν το πρώτο συναίσθημα σήμερα το πρωί αντικρίζοντας το θέαμα στιβαγμένων τραπεζιών στην Κεντρική πλατεία Χαλανδρίου. Άλλα δύο καταστήματα σύμβολα της πόλης έκλεισαν. Σύμβολα εννοώ ως θέση και ιστορία. Για πρώτη φορά η παραδοσιακή πλατεία έμεινε με ένα και μόνο καφέ σε λειτουργία!

Εκεί που άλλοτε ο Σπανός, ο Αφεντούλης, το καφενείο του Κανάρη, το Castello και αργότερα το Ρlace το Haagen Dazs, το Αρμόλια έσφιζαν από ζωή, σήμερα Δευτέρα πρωί, και άγνωστο μέχρι πότε, στέκονται άψυχα και έρημα τα διατηρητέα της πλατείας.

Κρίμα...

Το κρίμα όμως, γίνεται μεγαλύτερο αν αναλογιστεί κανείς ότι τα δύο αυτά καταστήματα και ένα τρίτο, όπως έμαθα πριν λίγο, στην πλατεία Δούρου κι αυτό με τη δική του μικρή αλλά πλούσια ιστορία, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων αντίστοιχων καταστημάτων, που έβαλαν λουκέτο τους τελευταίους μήνες.

Το Χαλάνδρι που ξέρουμε φαίνεται να αλλάζει. Στις δύσκολες ημέρες που περνούν οι συγκεκριμένοι επιχειρηματίες, το απολυμένο ή και απλήρωτο προσωπικό τους, οι ιδιοκτήτες τους, που ίσως αναζητούν τα ενοίκιά τους, οι προμηθευτές τους ακόμη ακόμη, δεν θέλω να ξύσω πληγές. Επιβάλλεται όμως μια συζήτηση...

Η σημερινή Διοίκηση του Δήμου δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Το Χαλάνδρι που διοικούν, απαξιώνεται και υποβαθμίζεται καθημερινά.

Επιγραμματικά προς το παρόν αναφέρω τους δύο άξονες που κινείται η Διοίκηση του Δήμου και οι οποίοι μοιάζουν οι κύριοι υπεύθυνοι των λουκέτων αυτών, αλλά και αυτών που απεύχομαι να ακολουθήσουν.

Α. Η συνολική καχυποψία, η αρνητική προδιάθεση και ο εκδικητικός τρόπος αντιμετώπισης των ΚΥΕ. Μην ξεχνάμε τις βαρύγδουπες δηλώσεις για far- west, για Μαφίες, για "κοινωνικά συμβόλαια με τους Δημότες", για τη μετατροπή του κέντρου σε Μπαρούπολη ακολούθησαν ενέργειες αποτρεπτικές για την ίδρυση νέων, στοχοποίηση και κεκαλυμένος πόλεμος στα ήδη υπάρχοντα, τα οποία και αποτελούν μια από τις σημαντικές πηγές εσόδων του Δήμου. Με το άλλοθι της νομιμότητας ενοχοποιούν τους επιχειρηματίες - " ταξικούς αντίπαλούς" τους.

Β. Η "χειρουργική" απαξίωση του «brand» Χαλάνδρι. Οι λέξεις ανάπτυξη, επιχειρηματικότητα, αγορά των Β. Π. είναι πλέον λέξεις ταμπού και απαγορευμένες, με αποτέλεσμα η πόλη να ολισθαίνει προς τα κάτω.

Δυστυχώς για την Διοίκηση του Δήμου το Χαλάνδρι είναι ένα αστικό προάστιο και αυτό θα παραμείνει, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές της να το καταστήσει "Μπολιβαριανή Δημοκρατία".

Συνέπεια όλης αυτής της υποβάθμισης είναι τα νέα λουκέτα και πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον μια συζήτηση για το μέλλον αυτής της πόλης. Να μετρηθούμε για το πώς θέλουμε το Χαλάνδρι, σε μια συζήτηση απαλλαγμένη από ιδεοληψίες, σε μια συζήτηση ουσιαστική και δημιουργική.

Κώστας Αγγελής
Δημοτικός Σύμβουλος Χαλανδρίου


ΣΧΟΛΙΟ Α.Ν.:
Το άρθρο φιλοξενείται - με χαρά μας - ύστερα από αίτημα του συναδέλφου Κώστα Αγγελή.
Από την ουσία του βεβαίως οφείλουμε να διαχωρίσουμε xωρίς περιστροφές την θέση μας, αν και μάλλον είναι περιττό. 

Για την ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ κατάρρευση του "θαύματος του SALT LAKE CITY" από την ευκαιριακή υπερσυγκέντρωση ΚΥΕ στην πόλη μας, τα είχαμε πει εμείς όταν οι Κουρασαίοι πανηγύριζαν δια την ανάπτυξη που έφεραν εις το Χαλάνδρι. 

Και βέβαια για τα λουκέτα στα μαγαζιά πριν από τις ευθύνες του δήμο - που υπάρχουν και αυτές - έχουμε την αμυδρή εντύπωση ότι φταίνε τα μνημόνια και η  οικονομική κατοχή. ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, όχι τα μισά. 

Και όχι ο Μαδούρο.



ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: Πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΣ «Για ποιά Αυτο-Διοίκηση μιλάμε»

Με αφορμή την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου «Σκούπα» του ΥΠΕΣ, η Ένωση Δημάρχων Αττικής εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση :

Αμφισβητούμε έντονα κατ’ αρχήν την σκοπιμότητα του Νομοσχεδίου αυτού, σε σχέση με την τρέχουσα χρονική συγκυρία, εάν συνυπολογισθεί ότι έρχεται με καθυστέρηση 2 χρόνων, από την χρονολογία που πρωτοπαρουσιάσθηκε και λίγους μήνες πριν την κατά τον αρμόδιο Υπουργό, επικείμενη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Τ.Α., που σύμφωνα με τις εξαγγελίες του, θα αλλάξει εκ βάθρων το πλαίσιο που αφορά στο θεσμό. Επομένως δεν συντρέχουν, οι λόγοι, που εκτίθενται στην εισηγητική έκθεση περί επείγοντος ή επιτακτικής ανάγκης.

Σε κάθε περίπτωση, επί της ουσίας, οι αποσπασματικές και εμβαλωματικές ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου, πολλές των οποίων προσπαθούν, προφανώς να απαντήσουν σε λειτουργικού χαρακτήρα αδιέξοδα προβλήματά της Αυτοδιοίκησης, ακολουθούν το ίδιο πνεύμα που διέπει όλο το θεσμικό πλαίσιο της Τ.Α. και έχει προκαλέσει όλα αυτά τα αδιέξοδα.

Παρεμβατικότητα του Κράτους, με οριζόντιες ρυθμίσεις που σαφώς αντίκεινται στην συνταγματικά κατοχυρωμένη (ζητούμενο), Διοικητική Αυτοτέλεια του θεσμού.

Παρατηρούμε ρυθμίσεις, πολλές και ετερογενείς που σε καμία όμως περίπτωση δίνουν ριζικές λύσεις επί των πραγματικών προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι αιρετοί της Τ.Α. Λύσεις που θα καταστήσουν τους Δήμους, πιο λειτουργικούς και πιο αποτελεσματικούς στην άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι χρειάζεται σύμφωνα και με την εισηγητική έκθεση κοινή Υπουργική απόφαση τριών (3) Υπουργών (!) για τα θέματα αδειοδότησης των παιδότοπων (άραγε δεν αρκούν τα πρότυπα τύπου ΕΛΟΤ και πιστοποίησης κατά ISO). Ο επαναπροσδιορισμός των αποδοχών των μελών των Ορχηστρικών Συνόλων και η χορήγηση ειδικού επιδόματος (50€) ως και η χρήση ρυμουλκούμενων (!) (και μάλιστα με περιορισμούς) προβλέπεται στο Νόμο. Ενώ με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών εγκρίνεται ακόμα και η πρόσληψη προσωπικού, αμειβόμενου με την καταβολή αντιτίμου, για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Παρατηρούμε ρυθμίσεις, που «εξυπηρετούν» αμφιβόλου σκοπιμότητας και γενικότητας αιτήματα όπως π.χ. η πρόβλεψη για 2 δημοσιογράφους (!) σε κάθε Περιφέρεια (γιατί θα πρέπει να αποφασίζει με Νόμο το Κράτος, πόσους δημοσιογράφους θα έχει η αιρετή Περιφέρεια;), η μη επιβολή προστίμου στους υπαλλήλους που δεν έδωσαν στοιχεία (!) στην υπερκείμενη Αρχή (κομματικό – συντεχνιακό ρουσφέτι που επιβραβεύει την απείθεια) ή η καταβολή αποζημιώσεων (επιλεκτικά) στα μέλη συγκεκριμένης Επιτροπής «για την αξιολόγηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την παροχή και λήψη μέτρων προστασίας και υγείας (!)» κάτι που δεν ισχύει για δεκάδες άλλες Επιτροπές με σημαντικότερο έργο και πολλά άλλα, όπως η συμμετοχή υπαλλήλων δημοσίου τομέα με αμοιβή στο έργο της ΕΕΤΑ!

Παρατηρούμε ρυθμίσεις, που είναι μεν αποδεκτές, αλλά έχουν κόστος για την Αυτοδιοίκηση. Κόστος που δεν προβλέπεται η αναπλήρωση του. Όπως π.χ. η επέκταση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας (κόστος 4 εκατομ. σύμφωνα με την έκθεση) ή η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών των πολιτών προς τους Δήμους (που θα αυξήσει ενδεχόμενα την εισπραξιμότητα, θα στερήσει όμως προϋπ/νους πόρους από την ΤΑ).

Θετικά κρίνουμε ρυθμίσεις όπως η απόδοση υπέρ των Δήμων των προστίμων για τα ζώα συντροφιάς, η απόδοση φόρου ζύθου (που είχε παρακρατηθεί) σε ορεινούς κλπ Δήμους, όπως και η απόδοση κινήτρων για τους υπηρετούντες στους παραμεθόριους Δήμους και μια σειρά άλλων αναλυτικών ρυθμίσεων που για μια άλλου τύπου όμως Αυτοδιοικητική δομή, αυτά θα ήταν αυτονόητα και όχι αντικείμενο νομοθετικής ρύθμισης.

Ως προς την καταστατική θέση των αιρετών, ουδεμία αναβάθμιση προβλέπεται. Ενώ ακόμα και η θετική επαναφορά της αντιμισθίας των Αντιδημάρχων, διέπεται, από την ίδια συγκεντρωτική αντίληψη του Κράτους. Αφού η δυνατότητα παροχής αντιμισθίας, θα έπρεπε να αφήνεται στην κρίση του κάθε Δημοτικού Συμβουλίου, εφ’όσον υπάρχει η οικονομική προς τούτο δυνατότητα του Δήμου. Ως προς την επαναφορά της αποζημίωσης στους Δημοτικούς Συμβούλους, αλήθεια αναρωτιόμαστε ποιά «ακαδημαϊκή επιστημονική μελέτη», οδήγησε στην εξαίρεση των διαμένοντων Δ.Σ. (συγκεκριμένα) κάτω των (10) δέκα χιλιομέτρων από την έδρα του Δήμου, με ολική μάλιστα εξαίρεση, της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Αναρωτιόμαστε, άραγε, ο Δημοτικός Σύμβουλος που διαμένει στα Βίλλια, στον Αυλώνα ή στην Κερατέα, θεωρείται πιο πλούσιος από τους ομολόγους του της επαρχίας, ώστε να καλείται να καταβάλλει διόδια και κόστος καυσίμων, για να μεταβεί στην έδρα του Δήμου, σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων, για μια συνεδρίαση του Δ.Σ. Αμφισβητούμε έντονα τη σοβαρότητα τέτοιων ρυθμίσεων. Είναι προφανές ότι και σε αυτή την περίπτωση, αρμόδιο πρέπει να είναι μόνο το Δ.Σ.

Τα θετικά στοιχεία του Νομοσχεδίου όπως η δημιουργία Μητρώου πολιτών, τα σχετικά με τις Ε.Ο.Ε.Σ., η αναθεώρηση του πλαισίου των ΔΕΥΑ κλπ δεν αναιρούν την πεποίθηση ότι το Νομοσχέδιο αυτό και ΑΚΑΙΡΟ είναι και ΑΝΕΔΑΦΙΚΟ

ΑΚΑΙΡΟ γιατί θα έπρεπε να έπεται της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και

ΑΝΕΔΑΦΙΚΟ γιατί δεν απαντά, στα μεγάλα προβλήματα της Αυτοδιοίκησης, που περιμένουν λύσεις.

- Για μόνιμη και χωρίς παρεκκλίσεις αντιμετώπιση του συνεχώς διογκόμενου οικονομικού προβλήματος.

- Της αδυναμίας κάλυψης λειτουργικών αναγκών, λόγω μεγάλων ελλείψεων στο μόνιμο προσωπικό .

- Της εύκολης και άμεσης πρόσβασης των ΟΤΑ σε χρηματοδοτήσεις και στην ωρίμανση σχετικών έργων.

- Στην αναβάθμιση της καταστατικής θέσης των αιρετών, η επιδείνωση της οποίας, απομακρύνει άξιους πολίτες από τον Θεσμό.

- Στην ευελιξία και αμεσότητα με την οποία θα μπορεί να δράσει η κάθε Δημοτική Αρχή, σε οιαδήποτε τοπική υπόθεση.

Τελικά τίθεται το ερώτημα: οι δεκάδες αυτές ρυθμίσεις, που προσδιορίζουν με λεπτομέρεια, πως θα λειτουργούν οι Δήμοι, ανταποκρίνεται στα όσα αναφέρονται στην εισηγητική έκθεση του Νόμου, ότι θα πρέπει «να αφήσουμε στους αυτοδιοικητικούς θεσμούς, το ευρύτερο δυνατό πεδίο αυτοτέλειας στην διοίκηση των θεμάτων της αρμοδιότητάς τους;» ή

οι ρυθμίσεις για τους αιρετούς « ενισχύουν την θεσμική υπόσταση και τον ρόλο που διαδραματίζουν στην πραγματική άσκηση των καθηκόντων και μάλιστα σε καθεστώς ισότητας μεταξύ τους» ;


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ




Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *