ΣΤ

ΣΤ

ΣΤ

ΟΜΙΛΟΣ ΙΑΣΩ

Κυριακή, 7 Ιανουαρίου 2018

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ: Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ



ΔΗΜΑΡΧΟΣ:

Λέω σε αυτή την αίθουσα, όταν έγινε πριν από ένα μήνα η αποχώρηση από τη δημοτική παράταξη είπα ότι το Χαλάνδρι θα βρεθεί μπροστά σε ένα πείραμα, εάν θα μπορεί να λειτουργήσει σε συνθήκες απλής αναλογικής, χωρίς να έχει θεσμοθετηθεί η απλή αναλογική. Και η κατάληξη της κουβέντας, όπως την είχα σκεφτεί τότε, ήταν ότι αυτό προϋποθέτει μια καινούργια κατάσταση, είμαστε σε μια καινούργια κατάσταση και προϋποθέτει έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και για την διοίκηση και για την αντιπολίτευση.

Γιατί η απλή αναλογική και η μη ύπαρξη πλειοψηφίας σε ένα θεσμικό όργανο, όπως είναι το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο έχει εκτελεστικό χαρακτήρα και όχι γενικά νομοθετικό χαρακτήρα, έχει εκτελεστικό χαρακτήρα, δηλαδή οι αποφάσεις του επηρεάζουν άμεσα την ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων της πόλης, θα πρέπει να δείξει εκείνη την ωριμότητα και σε ό,τι αφορά τους διοικούντες και σε ό,τι αφορά τους αντιπολιτευόμενους, γιατί το επίδικο θα είναι η ζωή των ανθρώπων της πόλης.

Άρα σε αυτή τη διαδικασία, η οποία δεν θα είναι γρήγορη, θα πάρει χρόνο, θα κριθούμε όλοι μας.

Το διάστημα που μεσολάβησε αυτές τις τελευταίες είκοσι μέρες, από τις 3 Νοεμβρίου που πήρατε στα χέρια σας το σχέδιο του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος, έχουμε φτάσει, πόσο έχουμε σήμερα, 28, 25 μέρες αυτές, ήταν πάρα πολύ πυκνό και ουσιαστικά έχει αναδείξει όλες τις πλευρές αυτής της δυσκολίας.

Θα πω το εξής σε ό,τι αφορά το διαδικαστικό κομμάτι, εμείς κάναμε ορισμένες ενέργειες. Δηλαδή στείλαμε έγκαιρα τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα, καλέσαμε σε δύο διαβουλεύσεις πριν τα αντίστοιχα δημοτικά συμβούλια, έγιναν δύο δημοτικά συμβούλια, έγινε μια νέα διαβούλευση χθες και σήμερα και σήμερα έχουμε τρίτο Δημοτικό Συμβούλιο.

Είναι αυτό επαρκές; Είναι αυτό το καλύτερο που μπορούσε να γίνει; Δεν υπάρχουν άλλα καλύτερα από αυτό; Όποιος πιστεύει ότι όλα τα κάνει τέλεια και όλα είναι καμωμένα από τον Θεό, προφανώς δεν έχει και καμία αμφιβολία.

Οποίος όμως πιστεύει και νομίζω ότι ανήκουμε στους λογικούς ανθρώπους να πιστεύουμε ότι τίποτα δεν είναι τέλειο και πάντα το καλύτερο είναι εχθρός του καλού, θα μπορούσε να δει πολλά πράγματα τα οποία μπορεί να τα κάνει καλύτερα στο μέλλον.

Το σίγουρο όμως είναι ότι ήδη εδώ και τρία χρόνια οι πολύ μεγάλες αποφάσεις που πάρθηκαν για την πόλη, πάρθηκαν μέσα από μια πολύ πλατιά συζήτηση για διαβούλευση ανάμεσα στις παρατάξεις. Και μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές τις αποφάσεις, είναι με πολύ μεγάλες πλειοψηφίες στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ομόφωνα αποφασίσαμε για το Νομισματοκοπείο για τα 30 στρέμματα. Με πολύ μικρές διαφωνίες για την συμμετοχή στη δημοπρασία για την απόκτηση του χώρου του ΧΕΥ 8 και του ΧΕΥ 9, βάζοντας τις βάσεις για να λυθεί το μείζον θέμα του αμαξοστασίου της Καθαριότητας και της απόκτησης ενός αθλητικού χώρου.

Με πολύ μεγάλη πλειοψηφία, νομίζω ένας πρέπει να μειοψήφησε, εάν θυμάμαι, για την αγορά του κτιρίου Νόμπελ, έτσι ώστε να λυθεί το επί πάρα πολλά χρόνια τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης στέγης πολιτισμού στην πόλη μας.

Νομίζω ομόφωνα πήραμε την απόφαση για την αποδοχή της δωρεάς που έγινε για το Παπαδάκης, που έκλεισε μια εκκρεμότητα επίσης πάρα πολλών δεκαετιών, όπου είχαμε έναν χώρο, που δεν τον είχαμε στην ουσία και δεν είχαμε κανένα χαρτί στα χέρια μας με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε καμία παρέμβαση.

Το ίδιο έγινε για του Ζερβού που το αποκτήσαμε επίσης από τις Κτιριακές Υποδομές και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι καταβλήθηκε πολύ σκοπούς και πολλή προσπάθεια από τα μέλη της διοίκησης προκειμένου να τα καταφέρουμε, προέκυψε μέσα από μια πάρα πολύ εκτεταμένη συζήτηση ανάμεσα στους επικεφαλής των παρατάξεων.

Το μείζον δε θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην πόλη και του προγράμματος του ειδικού που κερδίσαμε, του πρωτοπόρου σε επίπεδο Ε.Ε. του Waist for Think, που ειρήσθω εν παρόδω, τον Φλεβάρη φιλοξενούμε στο Χαλάνδρι τους εταίρους, τις άλλες τρεις πόλεις και γίνεται στη μέση της πορείας, ας πούμε, αυτού του προγράμματος η ανάδειξη των προοπτικών του και πάμε πάρα πολύ καλά και από την ενημερώνει και ο Γεράσιμος ο Λυμπεράτος, το Χαλάνδρι είναι πρωτοπόρο στην εκπλήρωση αυτών των στόχων, υπενθυμίζω λοιπόν ότι και αυτό το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων πάλι ομόφωνα πήραμε την απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο, με μια πάρα πολύ εκτεταμένη διαβούλευση που έγινε ανάμεσα στις παρατάξεις.

Και το τελευταίο, το Δημαρχείο πριν από ένα μήνα. Την επικαιροποίηση, εννοώ, της μελέτης του νέου Δημαρχείου.

Άρα νομίζω ότι θα ήταν εξαιρετικά άδικο και πολύ έξω από την πραγματικότητα, να χρεωθεί αυτή η διοίκηση και ο Δήμαρχος μια πρακτική εξοβελισμού των παρατάξεων και διαφορά που κατά καιρούς έχουν ακουστεί.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε πολύ μεγάλες διαφωνίες και πολύ μεγάλες διαμάχες για χιλιάδες θέματα, νομίζω όχι τόσο της πόλης, αλλά της γενικής στάσης και των εκτιμήσεων που μπορεί να έχει ο καθένας στην πολύ μεγάλη καμπή και στην πολύ δύσκολη πορεία που έχει στη χώρα μας, που επηρεάζουν πάρα πολύ, δυστυχώς για μένα, τους ανθρώπους και τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Πάντως, επαναλαμβάνω, σε αυτά τα τρία χρόνια οι πολύ μεγάλες αποφάσεις και πολύ μεγάλες κατακτήσεις που είχε η πόλη μας, έχουν γίνει με πάρα πολύ μεγάλες πλειοψηφίας που κατακτηθήκανε με πολλή συζήτηση ανάμεσα στις παρατάξεις. Ακόμα και όταν υπήρχαν σφοδρές συγκρούσεις, διαμάχες, πολιτικές διαφωνίες και προσωπικές αντιπαραθέσεις, οι οποίες είναι ανθρώπινος.

Κλείνω αυτό το κεφάλαιο. Υπάρχουν δυνατότητες, πράγματα να γίνουν καλύτερα; Ανεξαρτήτως των πλειοψηφιών και των μειοψηφιών; Πάντα υπάρχουν τέτοιες δυνατότητες.

Τέθηκαν ορισμένες σκέψεις. Μπορεί το συμβούλιο να συγκροτήσει επιτροπές για θέματα, όπως είπε ο κ. Θωμάς, του πολιτισμού, του αθλητισμού και τα λοιπά, όπου να έχουν, σύμφωνα και με τον Κώδικα εισηγητικό χαρακτήρα στο Δημοτικό Συμβούλιο; Καμία διαφωνία εμείς δεν θα είχαμε σε κάτι τέτοιο, απεναντίας ήδη σε δύο περιπτώσεις και σε ό,τι αφορά την κοινωνική πολιτική και σε ό,τι αφορά το δημοτικό πανεπιστήμιο το επιδιώξαμε, δεν είχαμε, ίσως, την ανταπόκριση σε όλα τα θέματα όπως θα την θέλαμε. Θα συνεχίσουμε να το επιδιώκουμε αρκεί και εδώ είναι ένα στοιχείο που πρέπει να λάβετε όλοι υπόψη σας, ότι αυτό γεννάει επίσης και ευθύνες και όχι μόνο συμμετοχή για υποδείξεις. Γεννάει και ευθύνες υλοποίησης πραγμάτων και νομίζω ότι αυτό είναι και η πεμπτουσία οποιασδήποτε συμμετοχής.

Άρα ως προς αυτό το κομμάτι της συμμετοχής, της συνάντησης, του διαλόγου και τα λοιπά, υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό, η πόλη όσα βήματα και να έχει κάνει και έχει κάνει πολλά τα τελευταία χρόνια και δεν αναφέρομαι μόνο στη δική μου θητεία, έχει πάρα πολλά θέματα άλυτα. Πάρα πολλά θέματα άλυτα, τα οποία κανείς δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει, ιδιαίτερα σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για την χώρα και για την αυτοδιοίκηση.


Έχουμε μπροστά μας συζήτηση επιχειρησιακού σχεδίου, έχουμε μπροστά μας και ανοίγω εδώ μια παρένθεση, να πω το εξής: πολλές από τις προτάσεις οι οποίες πέσανε και για τις οποίες μίλησε ο κ. Κουράσης, στην πραγματικότητα αφορούν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για το Χαλάνδρι και όχι τόσο ένα τεχνικό πρόγραμμα και έναν προϋπολογισμό για το 2018.

Έχω και έχουμε σαν διοίκηση έχουμε λίγο μια διαφορετική φιλοσοφία για το πώς συγκροτούνται τα τεχνικά προγράμματα και οι προϋπολογισμοί και έτσι επιχειρήσαμε να το διαχειριστούμε μέχρι σήμερα στα τρία προηγούμενα χρόνια, γιατί και αυτός ο προϋπολογισμός και αυτό το τεχνικό πρόγραμμα δεν έχει πέσει από τον ουρανό, είναι συνέχεια των τεχνικών προγραμμάτων και των προϋπολογισμών που ψηφίστηκαν το ΄15, το ΄16 και το ΄17.

Άλλωστε, θα δείτε ότι σχεδόν το 40% των έργων είναι συνεχιζόμενα από το ΄16 και το ΄17 και ο προϋπολογισμός επίσης ακολουθεί τα αντίστοιχα μεγέθη.

Θεωρήσαμε λοιπόν ότι είναι πιο σωστό να πας βήμα –βήμα μια προσέγγιση επίλυσης των μεγάλων θεμάτων της πόλης, εξασφαλίζοντας με μια σοβαρότητα και με μια ευθύνη τους πόρους και την οργανωτική δυνατότητα μια εκτελέσεις αυτά τα έργα, παρά να εγγράφεις γενικώς στους προϋπολογισμούς σου κωδικούς, τις οποίες είτε δεν έχεις την οργανωτική δυνατότητα, γιατί πεπερασμένοι είναι οι άνθρωποι, πεπερασμένες οι δυνατότητες και πεπερασμένοι και οι πόροι, παρά να δηλώνεις απλώς με την εγγραφή την πολιτική σου πρόθεση να προχωρήσεις στο Α, στο Β ή στο Γ έργο.

Έτσι κινηθήκαμε και έτσι πορευτήκαμε αυτά τα τρία χρόνια, αυτή ήταν η πολιτική μας εκτίμηση και επιμένουμε σε αυτή τη λογική. Από κει και πέρα βέβαια ο καθενός έχει πιθανόν άλλη γνώμη και θεωρεί ότι μπορεί να εγγραφεί κωδικούς δηλώνοντας μια πολιτική αντίληψη. Σεβαστό.

Τώρα, αυτό το τεχνικό πρόγραμμα και αυτός ο προϋπολογισμός είπα ότι είναι συνέχεια των προηγουμένων. Και είναι η καλύτερη δυνατή συνέχεια που μπορούσε να υπάρξει, κατά την γνώμη μου. Γιατί; Όλα αυτά τα οποία προβλέπει μέσα έχουμε πλέον την δυνατότητα να τα πραγματοποιήσουμε και όχι να τα ζωγραφίσουμε.

Εξηγούμαι. Έχουμε την δυνατότητα, όχι να μιλάμε για μια μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας για όλο το Χαλάνδρι. Το Χαλάνδρι, η κάλυψη του, ας πούμε, από ζήτημα ομβρίων, εάν τα θυμάμαι καλά, είναι 60-40. Υπάρχει δηλαδή μια τεράστια περιοχή, μια τεράστια έκταση σε μια πόλη 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων, όπου έχει χίλια στρέμματα εκτός σχεδίου και που την διαπερνάει ρεματιά, χωρίς όμβρια καταρχήν, χωρίς όμβρια.

Αντί λοιπόν να ζωγραφίσουμε μελέτες και να πούμε για την ανάγκη της αντιπλημμυρικής προστασίας, είχαμε την δυνατότητα το ΄15, επειδή βρήκαμε μία σχεδόν τελειωμένη μελέτη, η οποία εκκρεμούσε από το 2007 στο Χαλάνδρι, εάν θυμάμαι καλά, 2007 - 2008 και πηγαινοερχόταν, να πατήσουμε σε αυτή την μελέτη, να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση, να υπογράψουμε την προγραμματική σύμβαση, να δημοπρατήσουμε το έργο και να περιμένουμε, τώρα είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να τελειώσει, των 5.3000.000 ευρώ που απευθύνεται και θα λύσει το πρόβλημα σε 37, αν θυμάμαι καλά, δρόμους της πόλης.

Έχουμε την δυνατότητα επίσης να έχουμε τελειώσει μια μελέτη και ξέρετε τις μελέτες δεν τις κάνει ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος, τις μελέτες τις κάνουν οι άνθρωποι της τεχνικής υπηρεσίας, αυτοί οι λίγοι που ασχολούνται με 100 εκατ. πράγματα και με έναν τεράστιο γραφειοκρατικό βραχνά πάνω από το κεφάλι τους και λύνοντας και χίλια θέματα της καθημερινότητας, όταν δεν είναι σε Επιτροπές Προμηθειών και όταν δεν είναι σε Επιτροπές Παρακολούθησης Έργων.

Αυτοί λοιπόν οι άνθρωποι τελειώσανε μια μελέτη, πήραμε την αδειοδότηση, πήραμε τους περιβαλλοντικούς όρους για ένα ακόμα μεγάλο έργο αντιπλημμυρικό, 6,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο το έχουμε περιγράψει, το έχουμε καταθέσει, είναι στην Περιφέρεια, έχουμε την δέσμευση ότι θα μπει στο πρώτο τρίμηνο και στην πρώτη αναμόρφωση του ΄18, εάν εμείς έχουμε τεχνικό πρόγραμμα και προϋπολογισμό.

Έχουμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε επιτέλους, μετά από σαράντα χρόνια, για ένα αμαξοστάσιο με έναν αξιόπιστο, ασφαλή, αξιοπρεπή και περιβαλλοντικά φιλικό για την περιοχή, που θα στεγάσει την υπηρεσία Καθαριότητας. Αυτό ήταν ‘όνειρο θερινής νυκτός’ για το Χαλάνδρι επί σαράντα χρόνια.

Έχουμε την δυνατότητα να μιλήσουμε για Δημαρχείο, έχουμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε και να περιγράψουμε σε κωδικούς την ολοκλήρωση των μελετών του Νόμπελ και τα λοιπά.

Άρα, μιλάμε για ένα τεχνικό πρόγραμμα το οποίο έχει εξασφαλισμένους, γιατί ακούστηκε από πού θα βρεθούν τα λεφτά και εάν υπάρχουν λεφτά και τα λοιπά, όπου έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτή τη στιγμή 11 εκατομμύρια ευρώ τελειωμένη από την άποψη της υπογραφής των προγραμματικών συμβάσεων με την Περιφέρεια, ένα πρόγραμμα άλλο που θα προστεθεί σε αυτό άλλα 6,5 εκατομμύρια ευρώ για το επόμενο αντιπλημμυρικό εξασφαλισμένους πόρους, δεν βάζω μέσα το Δημαρχείο, που παλεύουμε να βρεθεί η χρηματοδότηση και έχουμε επίσης ένα τεχνικό πρόγραμμα που κατά πενήντα τοις εκατό, 49 είναι Κώστα νομίζω, χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου, πέρα από αυτά που αφορούν την Περιφέρεια, που επίσης βάζει στο επίκεντρο και έχει περάσει λίγο στο ντούκου αυτό, βάζει στο επίκεντρο την διασφάλιση δημόσιων χώρων, γιατί έχει περίπου ενάμισι εκατομμύριο ευρώ απαλλοτριώσεις μέσα και έχει και όλα τα έργα που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη και την υπεράσπιση του δημόσιου χώρου.

Εάν λοιπόν θέλει κάποιος να μιλήσει για το πόσο αντί, υπέρ μνημονιακό και τα λοιπά είναι, εγώ δεν ξέρω κανένα μνημόνιο το οποίο να υπερασπίζεται τον δημόσιο χώρο για τον πολίτη.

Όταν έχεις ένα τεχνικό πρόγραμμα το οποίο προβλέπει 800.000 € έργα, 874 με την επισήμανση του κ. Θωμά, έργα σε σχολεία, έχεις ένα τεχνικό πρόγραμμα το οποίο προβλέπει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πέραν του εκατομμυρίου που έχει ήδη εκτελεστεί, έργα σε αθλητικούς χώρους, όταν έχει έργα ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων, δηλαδή υπερασπίζεται τον δημόσιο χώρο, το κάνει προσιτό στον πολίτη, τον αποδίδει τον δημόσιο χώρο στον πολίτη και στη γειτονιά, νομίζω ότι έχει πρόσημο αυτό το τεχνικό πρόγραμμα και πάντως δεν είναι το πρόσημο το νεοφιλελεύθερο, δεν είναι το πρόσημο το μνημονιακό ή δεν ξέρω εγώ πως θα το πει ο καθένας.

…θα τα πούμε μετά στον προϋπολογισμό, δεν θέλω να κάνω αναφορές στα νούμερα του προϋπολογισμού αυτή την στιγμή, γιατί εκεί τα πράγματα είναι πάρα πολύ σαφή.

Κάναμε μια συζήτηση χθες το μεσημέρι, μετά από όλες αυτές τις προσπάθειες έγινε μια συζήτηση χθες το μεσημέρι, κυρίως ο κ. Κουράσης αλλά και ο κ. Θωμάς και ο κ. Νταβίας καταθέσανε μια σειρά προτάσεων για διάφορα ζητήματα, τις κάναμε αποδεκτές, γιατί δεν έρχονται σε αντίθεση και δεν θεωρούμε ότι δεν περιλαμβάνονται στο προγραμματικό πλαίσιο, το οποίο εμείς έχουμε, για το οποίο εμείς ψηφιστήκαμε από την πόλη.

Δεν μπορεί κανένας να πει ότι το να φτιαχτεί γκαράζ, ας πούμε, στην πλατεία Κένεντι ή το να φτιαχτεί, να γίνει έργο αντιπλημμυρικής προστασίας ή να διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια ή να φτιαχτεί παιδικός σταθμός ή να αξιοποιήσουμε τα αποτελέσματα των νέων τεχνολογιών ή πολύ περισσότερο να αξιοποιηθεί το κληροδότημα Καλησπέρη, βρίσκεται έξω από το προγραμματικό πλαίσιο το δικό μας. Το αντίθετο θα έλεγα.

Ίσως θα έπρεπε, μάλιστα, να αναρωτηθούν, όσοι έχουν ασκήσει διοίκηση σε αυτό το Δήμο, γιατί απαιτούν από μια διοίκηση, ας πούμε, τον επόμενο χρόνο, γιατί μιλάμε για το τεχνικό πρόγραμμα του ΄18, να κάνει όσα οι ίδιοι δεν έκαναν σε τρεις θητείες στον Δήμο; Γιατί δεν έχει κανένας προέλθει από παρθενογένεση, υπήρχαν διοικήσεις σε αυτό τον Δήμο, έχουν υπηρετήσει άνθρωποι σε αυτές τις διοικήσεις και είχαν και δύο και τρεις θητείες στην διοίκηση του Δήμου και δεν έχουμε μελέτες για αυτά. Ούτε αποκτήσαμε κάτι από αυτά.

Επειδή όμως τα πράγματα στην δημόσια διοίκηση και ειδικά στην Ελλάδα δυστυχώς έτσι προχωράνε, με πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία, με τις συνέχειες και με τις ασυνέχειες, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να πούμε ότι τέλος πάντων, αυτά δεν τα περιλαμβάνουμε ή τέλος πάντων, τα θεωρούμε εκτός ατζέντας. Το αντίθετο.

Εγώ μάλιστα θα ήμουν πάρα πολύ ευτυχής και όλοι μας, νομίζω θα ήμασταν πάρα πολύ ευτυχείς, εάν απ' όλα αυτά τα 66 έργα, νομίζω, που είχαμε περιλάβει και άλλα δέκα τώρα, τα 76 έργα, μακάρι να μπορούσαμε, ας πούμε, τα μισά να τα δημοπρατήσουμε στα επόμενα δυο χρόνια. Μακάρι να μπορούσαμε. Με τις προθεσμίες, τις γραφειοκρατίες και τα προβλήματα, που σας ανέφερε ο Αντιδήμαρχος στην αρχή και αυτός ο πόλεμος είναι καθημερινός και δεν αφορά κυρίως, πρέπει να ξέρετε τους αιρετούς, αφορά τον χαμάλη, τον επιστήμονα χαμάλη της τεχνικής υπηρεσίας, που πρέπει να τα βάλει με βουνά εγκυκλίων, αποφάσεων, συνεδρίων ελεγκτικών και τα λοιπά και τα λοιπά, για να καταφέρουμε να κάνουμε μισό βηματάκι κάθε φορά.

Και άρα νομίζω ότι κυρίως με σεβασμό σε αυτόν τον άνθρωπο, σε αυτόν τον επιστήμονα που κάνει αυτή τη δουλειά στεκόμαστε και αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα του τεχνικού προγράμματος.

Νομίζω ότι δεν έχουμε περιθώρια στο επόμενο χρονικό διάστημα, καταρχήν δεν έχουμε περιθώρια μετά από σήμερα νομίζω, αυτή είναι η δική μου γνώμη, δεν έχουμε περιθώρια να καθυστερήσουμε ούτε μια μέρα προκειμένου κάποια από αυτά, κάποια από αυτά να μπορέσουν να πάρουν ένα δρόμο υλοποίησης.

Αυτά θα είναι κέρδος για την πόλη, θα είναι κέρδος για τον κάθε πολίτη της πόλης, δεν είναι κέρδος για τον Δήμαρχο κυρίως και δεν είναι κέρδος για την παράταξη.

Οι παρατάξεις, οι Δήμαρχοι οι διοικήσεις έρχονται και παρέρχονται. Εάν η πόλη αποκτήσει αντιπλημμυρική προστασία, εάν αποκτήσει Δημαρχείο, εάν αποκτήσει έναν κλειστό χώρο πολιτισμού αντάξιο των ανθρώπων της, σε πέντε χρόνια λίγοι θα θυμούνται ποιος ήταν και ποιος δεν ήταν εδώ πέρα μέσα. Θα το γεύονται όμως και θα το αξιοποιούν μικροί και μεγάλοι της πόλης μας.

Όπως σήμερα, που λειτουργεί ο παιδικός σταθμός, οι δύο παιδικοί σταθμοί στο Πάτημα, πολύ λίγοι θα θυμούνται εάν ήταν ο Κουράσης ή η διοίκηση που τους δημοπράτησε ή ο Ρούσσος ή η διοίκηση που τους παρέλαβε και τους εγκαινίασε. Πολύ λίγοι θα θυμούνται. Όμως εκεί σε αυτούς τους δυο παιδικούς σταθμούς έχουμε πλέον εκατόν πενήντα παιδιά. Και οι κάτοικοι αυτής της περιοχής θα θυμούνται και θα ξέρουν ότι πέρασαν κάποιοι άνθρωποι, τέλος πάντων, κάποιοι αιρετοί εδώ πέρα μέσα που αυτό το πράγμα το έκαναν και από μια περιοχή, που ακόμα και σήμερα δεν έχει τίποτα, ούτε πλατεία, είκοσι χρόνια στο σχέδιο, ούτε πλατεία, τώρα θα φτιαχτούν οι δύο πρώτες πλατείες, θα έχουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Αυτό το πνεύμα μας λείπει, πρέπει να κάνουμε προσπάθεια να το κατακτήσουμε και εμείς προσπαθήσαμε να συμβάλουμε σε αυτό το πράγμα με τον καλύτερο τρόπο που μπορούσαμε.

Από εκεί και πέρα, για να κλείσω μια κουβέντα που έχει γίνει αρκετές φορές και έχει επανέλθει με διάφορους τρόπους, προφανώς για να υπάρξουν όλα αυτά πρέπει να υπάρχει και ένα αντίστοιχο κλίμα. Και το αντίστοιχο κλίμα σημαίνει ότι κανείς δεν αισθάνεται θύτης αλλά δεν αισθάνεται και θύμα.

Άρα οι πρακτικές, οι ενέργειες, οι εκφράσεις που κάνουν κάποιον να αισθάνεται θύτης ή θύμα, πρέπει, εάν και η πολιτική με πάντα πόλεμος και πάντα τα περιλαμβάνει αυτά, ας κοιτάξουμε να τα αυτοπεριορίσουμε, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος, μόνο με αυτοπεριορισμό γίνεται.

Δεν θέλω να πω κάτι περισσότερο. Νομίζω ότι και δεν θα επανέλθω.


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *