Κυριακή, 7 Ιανουαρίου 2018

ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΡ. ΚΑΛΟΜΟΙΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

Η τοποθέτηση αυτή αποτελεί - κατά την γνώμη μας - μνημείο.
Ο ΑΡΧΙΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ καλεί την ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ να κλείσει τους δήμους επ αόριστον για να μην υλοποιηθεί η μνημονιακή πολιτική, σου λέει.
ΟΚ!
ΑΠΟΨΕΙΣ!
ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΜΩΣ ΑΝΤΙΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ κατά την ταπεινή μας γνώμη.

Κος ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ:
Συνεχίζοντας μετά τον Γιώργο τον Λιερό, θέλω να σημειώσω ότι όλη αυτή η κινδυνολογία που αναπτύχθηκε την τελευταία περίοδο, εδώ και δεκαπέντε μέρες, είναι πλέον σαφές ότι δεν στηρίζεται πουθενά, είναι μια προσπάθεια να εκβιαστούν κάποιοι, είναι μια λογική που οδήγησε στο να καλούνται εργαζόμενοι να παρέμβουν, να πιέσουν, να βοηθήσουν για να ψηφιστεί ένας προϋπολογισμός, όταν ο αντίπαλος είναι αλλού και δεν κατονομάζεται και δεν αντιπαλεύουμε αυτόν που ευθύνεται για την κατάσταση των εργαζομένων σήμερα.

Είπα και νωρίτερα ξεκινώντας, ότι για την εργασιακή ομηρία χιλιάδων συναδέλφων δεν φταίει ότι καθυστερεί η ψήφιση του προϋπολογισμού στο Χαλάνδρι. Η κυβέρνηση έχει σοβαρότατες ευθύνες και όχι μόνο για τους χειρισμούς που έκανε την τελευταία περίοδο, για όλα αυτά τα χρόνια φταίει αυτή η κυβέρνηση και οι προηγούμενες, για τις στρατιές των συμβασιούχων, των ελαστικά εργαζομένων, οι οποίοι δικαιούνται μόνιμη και σταθερή εργασία και αντιμετωπίζουν υποσχέσεις, αντιμετωπίζουν παραπομπή σε νόμους και διατάγματα και επιλογές που γίνονται, που δεν διασφαλίζουν αυτό το δικαίωμα.

Κάποιοι μπορεί να υπόσχονται ότι εάν ψηφιστεί έγκαιρα ο προϋπολογισμός 1η Απριλίου θα είστε μόνιμοι υπάλληλοι. Υπόσχονται πράγματα που δεν θα γίνουν. Είναι υποκριτικό, είναι ψευδές αυτό, εφόσον προβάλλεται από ορισμένους. Ένα μεγάλο ποσοστό των συμβασιούχων την 1η του Απρίλη θα είναι, δυστυχώς, απολυμένοι, γιατί η κυβέρνηση αρνήθηκε το αυτονόητο, να μετατρέψει τις συμβάσεις σε αορίστου χρόνου.

Ο προϋπολογισμός, λοιπόν, θα ήταν θετικό να μην ψηφιστεί ούτε σήμερα και να μην έχει ψηφιστεί προϋπολογισμός σε όλους τους Δήμους της χώρας. Ο Δήμαρχος έχει την τιμή, εν πάση περιπτώσει και την ευθύνη να είναι μέλος της ΠΕΔΑ. Θα μπορούσε λοιπόν η Περιφερειακή Ενότητα Δήμων Αττικής να έχει πάρει απόφαση που να λέει ότι τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2018, δεν επαρκούν για τις ανάγκες των δημοτών μας.

Στα 2,4 δισ. € που δίνονται από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους έναντι 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα έπρεπε να δοθούν με βάση τον νόμο, το μνημονιακό νόμο που τον καταστρατηγούν, τον νόμο του Καλλικράτη και με αυτόν τον τρόπο εδώ και εφτά χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα ποσό που υπερβαίνει τα 13 δισ., που έχουν υπεξαιρεθεί από την αυτοδιοίκηση, με βάση λοιπόν τα 2,4 δισ. ο Δήμος Χαλανδρίου προβλέπει στα έσοδα του 9 εκατομμύρια ευρώ από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους.

Εάν είχαν δοθεί και τα 7 συν η ΣΑΤΑ που η ΣΑΤΑ μιλώ για όλη την κρατική χρηματοδότηση πλην Περιφέρειας και άλλων πηγών, Πράσινο Ταμείο και τα λοιπά, εάν είχαν δοθεί, λοιπόν, αυτά που δικαιούταν ο Δήμος Χαλανδρίου, θα έπρεπε από την κρατική χρηματοδότηση να είναι 19 τα εκατομμύρια και όχι 9, εάν είχαν δοθεί με βάση τον νόμο.

Εάν λοιπόν ο Δήμος Χαλανδρίου δεν ψήφιζε προϋπολογισμό, δεν ψήφιζαν οι Δήμοι της Αττικής, δεν ψήφιζαν οι Δήμοι της χώρας, εάν αρνιούνταν να συναινέσουν στην μνημονιακή κανονικότητα, για την οποία ακόμα και σύντροφοί μας που παλεύουμε εδώ και χρόνια και λέγαμε ότι θα κάνουμε τον Δήμο Χαλανδρίου κέντρο αγώνα ενάντια στα μνημόνια, το κάναμε; Αμφιβάλλω.

Σήμερα μας καλούν να συναινέσουμε στην μνημονιακή κανονικότητα, να αποδεχθούμε ότι με αυτά πρέπει να πορευτεί ο Δήμος Χαλανδρίου και ενώ είναι μπροστά το Συνέδριο της ΚΕΔΕ. Γιατί άραγε; Ο κ. Κουράσης λέει να μην γίνει. Εγώ θα έλεγα να γίνει και να πάρει απόφαση που να λέει ότι κλείνουν οι Δήμοι όλης της χώρας, γιατί δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανό. Δεν βολεύονται με αυτά τα ψίχουλα. Δεν βολεύονται με τις περικοπές, την υπεξαίρεση των πόρων τους.

Βολευόμαστε; Λέμε 11 εκατ. θα πάρουμε από την Περιφέρεια, εάν δεν κάνω λάθος. Κάπου τόσα υπολογίζονται. Συγνώμη, για το τεχνικό πρόγραμμα είναι 4,4 εκατ. Στο τεχνικό πρόγραμμα οι χρηματοδοτήσεις.

Πριν είπε ο Κασίμης και περιμένουμε να απαντηθεί ότι 20 εκατ. θα είναι οι επιχορηγήσεις με βάση που προβλέπει ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας. Θα πάρουμε εμείς το 20% του ποσού που θα διαθέσει η Περιφέρεια για το ΄18; Αμφιβάλλω. Και είναι έντονες οι αμφιβολίες και σε σχέση με το τι έγινε το ΄17 και την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια.

Εμείς, λοιπόν, εγώ προσωπικά λέω ότι θα έπρεπε στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ να παρθεί η απόφαση ότι κλείνουν οι Δήμοι. Μια μέρα, δυο, πέντε, επ’ αόριστον, διεκδικώντας αυτά που τους ανήκουν και να μπει μπροστά ο Δήμος Χαλανδρίου και ας έρθουμε τον Γενάρη να δούμε εάν αυτή η μάχη, ο προϋπολογισμός ξέρετε ψηφίζεται 18 με 22 Δεκέμβρη, 14 Δεκέμβρη έχει αποφασιστεί πανεργατική Πανεπιστήμιο-υπαλληλική απεργία. Γιατί εκείνη την ημέρα με απόφαση της ΚΕΔΕ να μην κλείσουν οι Δήμοι όλης της χώρας; Να κατέβουμε δημότες, εργαζόμενοι των δήμων διεκδικώντας την μονιμοποίησή τους;

Είναι κεντρικό αίτημα της κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ για της 14 Δεκέμβρη, γιατί οι Δήμοι να μην το στηρίξουν για τους 127, τους συμβασιούχους όλων των δομών, της αυτοδιοίκησης, των νοσοκομείων, των σχολείων, όλα αυτά που εν πάση περιπτώσει, συνιστούν κοινωνικές δομές και υπηρεσίες και που σήμερα έχουν αποδυναμωθεί;

Θα έλεγα λοιπόν ότι υπάρχει ακόμα η ευκαιρία, υπάρχει η δυνατότητα με την μη ψήφιση του προϋπολογισμού σήμερα, να πάμε αύριο, μεθαύριο στο Συνέδριο που μας καλεί ο Πατούλης και να θέσουμε πρώτο θέμα αυτό. Θα είναι υπουργοί εκεί, θα είναι οι εξαγγελίες οι καινούργιες για την απλή αναλογική, Σκουρλέτης και τα λοιπά. Εδώ όμως τι θα γίνει με τις ανάγκες του κόσμου; Τι θα γίνει όταν υπάρχει αυτή η υπερ-φορολόγηση 2,6 δις ευρώ επιπλέον φόροι και επιπλέον περικοπές κοινωνικών δαπανών στον προϋπολογισμό του ΄18; Τεράστια η επιβάρυνση που συνεχίζεται η αιμορραγία και εμείς συζητάμε για το εάν πρέπει έγκαιρα να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός για να είμαστε εντάξει με το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας. Για αυτοτέλεια. Ψευδεπίγραφο. Ποια αυτοτέλεια; Οικονομική Επιτροπεία;

Όλα τα κάναμε καλά λένε εδώ οι εισηγήσεις. Μάλιστα θριαμβολογούν. Ελπίζω να θριαμβολογούν οι υπηρεσιακοί παράγοντες και όχι ο Δήμος, όχι ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι, γιατί λέει ο δείκτης εξάρτησης ανέρχεται στο 30%. Τι λες; Δηλαδή περιορίζεται λέει η αυτοδυναμία του Δήμου και αυξάνει η εξάρτησή του από τις επιχορηγήσεις, όσο αυξάνει η τιμή του δείκτη.

Και εφόσον εμείς τον μειώνουμε τον δείκτη, δηλαδή οι επιχορηγήσεις τακτικές και έκτακτες σε σχέση με το σύνολο των εσόδων μειώνεται, τα καταφέρνουμε, ήταν μνημονιακός στόχος να πάμε στο 30% οι επιχορηγήσεις και στο 70% οι ίδιοι πόροι, δηλαδή ανταποδοτικά τέλη. Ότι πόρους επιβάλει και εισπράττει ο Δήμος να αντιστοιχούν στο 70% των εσόδων. Εμείς εδώ θριαμβολογούμε ότι το κατορθώσαμε.

Εμείς λοιπόν υποστηρίζουμε ότι δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτή την κανονικότητα, δεν έχουμε δικαίωμα με βάση τις εξαγγελίες, τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει απέναντι στους πολίτες, οφείλουμε να αντισταθούμε, οφείλουμε να παλέψουμε, όχι μόνοι μας, δεν μπορεί να αποτελέσει, σίγουρα έχει δίκαιο ο Λιερός, νησίδα ο Δήμος Χαλανδρίου να κάνει την επανάσταση μόνος του, μπορεί να συμβάλει όμως με τους άλλους Δήμους, με τα άλλα κοινωνικά στρώματα, με τους εργαζόμενους των δήμων, με όλους τους εργαζόμενους.

Πριν τρία χρόνια στις 30 Δεκέμβρη του ΄13 έτυχε τότε, είχα την τιμή να εκπροσωπώ την ‘Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου’ σε αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο. Ήταν ο τελευταίος προϋπολογισμός που ως ‘Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου’ ήμασταν στην αντιπολίτευση. Μια μικρή δύναμη τότε δυο δημοτικών συμβούλων. Και έλεγα τότε εκ μέρους της παράταξης, δεν τα είπα μόνος μου, είχε μαζευτεί η παράταξη, είχαμε συνεδριάσει ότι ο προϋπολογισμός τότε του κ. Κουράση έχει συνταχθεί, γράφει εδώ, τα πρακτικά διαβάζω, με βάση τις γενικότερες κατευθύνσεις και τα περιοριστικά πλαίσια που έχουν διαμορφωθεί από το Υπουργείο και την κυβέρνηση, οι Δήμοι χρηματοδοτούνται για το ΄14, ήταν 30 Δεκέμβρη του ΄13 και ήταν ο προϋπολογισμός του ΄14, με το ποσό 2,8 δις ευρώ.

Σας είπα πριν ότι 2,4 φέτος. 400 εκατομμύρια περισσότερα τότε, λιγότερα 400 εκατομμύρια τώρα. Και έλεγα παρακάτω ότι μέσα σε αυτά τα περιοριστικά πλαίσια είναι ενταγμένος ο προϋπολογισμός και με βάση αυτή την λογική και την κατεύθυνση που έχει δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός, εμείς τον καταψηφίζουμε και θεωρούμε ότι δεν μπορεί να περιορίζεται η πολιτική του Δήμου σε αυτά τα ασφυκτικά μνημονιακά πλαίσια.

Επειδή λοιπόν, έστω και με καθυστέρηση, θέλω να είμαι συνεπής με αυτά που υποστήριζα πριν τρία χρόνια, δεν μπορώ να ψηφίσω αυτόν τον μνημονιακό προϋπολογισμό.


ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΔΥΟ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ - ΠΡΩΤΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΕΡΟΣ

Μετά τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και την απάντηση του δημάρχου ο λόγος πέρασε στους δημοτικούς συμβούλους με πρώτους δύο συμβούλους από τους ανεξαρτιτοποιηθένετες. Τους Γ. Λιςεό και Γ. Καλομοίρη. 
Η προσέγγισή τους τελείως διαφορετική - κατά την ταπεινή μας γνώμη. 
Σας προτρέπουμε να τις διαβάσετε και τις δύο (του Γ. Καλομοίρη ακολουθεί αργότερα). 

Κος ΛΙΕΡΟΣ:

Νομίζω ότι η τριετία αυτής της διοίκησης και η νέα περίοδος που ανοίγεται μπροστά της δοκιμάζει σοβαρά το ερώτημα εάν μπορεί να υπάρξει μια αντι-μνημονιακή διοίκηση ενός μεγάλου Δήμου της χώρας μας στις παρούσες συνθήκες.

Επιχειρηματολόγησε ήδη η κυρία Καρατζά και ο Άγγελος ο Νταβίας …Θα μπορούσα να πω πολλά πράγματα γιατί στην σημερινή κατάσταση η χώρα μας είναι δεμένη με χίλιους τρόπους σας νήματα του μνημονίου, θα ήταν πάρα πολύ δύσκολο ένας Δήμος, ένας κεντρικός Δήμος, όχι ένας οποιοσδήποτε Δήμος, να ασκήσει πραγματικά αντιμνημονιακή πολιτική.

Αγαπητοί συνάδελφοι είναι πολύ φανερό ότι η διοίκηση εφαρμόζει μια μνημονιακή πολιτική. Ότι εφαρμόζει είναι υπό τον έλεγχο με διακόσιους, με τριακόσιους τρόπους αυτών των θεσμών των οποίων έχουν εγκαταστήσει και οι οποίοι έχουν στερήσει οποιαδήποτε ανεξαρτησία, εάν υποθέσουμε ότι υπήρξαν κάποια ίχνη στο παρελθόν.

Πώς στέκεσαι απέναντι σε αυτό; Υπάρχει η λύση του φίλου μου του Κώστα του Ανδρικόπουλου. Βαπτίζεις το κρέας ψάρι, το ονομάζεις αντι-μνημονιακό και κάνεις αυτά που κάνουν οι άλλοι μόνο που εσύ το ονομάζεις αλλιώς και είναι αλλιώς επειδή είσαι μάγκας. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας Φούχτελ που δεν θέλει να μοιράζονται βοηθήματα, άλλωστε πήρε και για τα βοηθήματα τα δικά του ο Τσίπρας άδεια, δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας Φούχτελ, ο οποίος δεν θέλει να μαζεύονται τα σκουπίδια, δεν νομίζω ότι μια υποτυπώδη εργατική νομοθεσία θα σου πει κανένας Γερμανός να μην την εφαρμόζεις. Θα σε βάλει, βέβαια, να την διορθώσεις, όπως θα βάλει ..την τρέχουσα διαπραγμάτευση που γίνεται.

Δεν αδικώ όμως, εδώ θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι, δεν κοροϊδεύω τον εαυτό μου. Μια πραγματικά αντιμνημονιακή διοίκηση θα ήταν μια δύσκολη υπόθεση. Μια πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση για τους λόγους που είπα. Αυτό όμως τι σημαίνει; Αναλαμβάνεις εσύ να κάνεις την βρωμοδουλειά επειδή είσαι ο καλός, προκειμένου να μην την κάνει ο άλλος ο κακός; Μα τι άλλο μας λέει και ο Τσίπρας στο κεντρικό επίπεδο;

Αυτό πραγματικά, κατά την γνώμη μου, είναι ένα πολύ μεγάλο και ένα πολύ μεγάλο, είναι υπαρξιακό δίλημμα για όλους εμάς που μπήκαμε στην περιπέτεια της αριστερής δημαρχίας το ΄14. Δεν κάνω τον έξυπνο στους άλλους. Είναι εν πολλοίς όχι μόνο κριτική, αλλά και αυτοκριτική.



ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ: Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ



ΔΗΜΑΡΧΟΣ:

Λέω σε αυτή την αίθουσα, όταν έγινε πριν από ένα μήνα η αποχώρηση από τη δημοτική παράταξη είπα ότι το Χαλάνδρι θα βρεθεί μπροστά σε ένα πείραμα, εάν θα μπορεί να λειτουργήσει σε συνθήκες απλής αναλογικής, χωρίς να έχει θεσμοθετηθεί η απλή αναλογική. Και η κατάληξη της κουβέντας, όπως την είχα σκεφτεί τότε, ήταν ότι αυτό προϋποθέτει μια καινούργια κατάσταση, είμαστε σε μια καινούργια κατάσταση και προϋποθέτει έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και για την διοίκηση και για την αντιπολίτευση.

Γιατί η απλή αναλογική και η μη ύπαρξη πλειοψηφίας σε ένα θεσμικό όργανο, όπως είναι το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο έχει εκτελεστικό χαρακτήρα και όχι γενικά νομοθετικό χαρακτήρα, έχει εκτελεστικό χαρακτήρα, δηλαδή οι αποφάσεις του επηρεάζουν άμεσα την ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων της πόλης, θα πρέπει να δείξει εκείνη την ωριμότητα και σε ό,τι αφορά τους διοικούντες και σε ό,τι αφορά τους αντιπολιτευόμενους, γιατί το επίδικο θα είναι η ζωή των ανθρώπων της πόλης.

Άρα σε αυτή τη διαδικασία, η οποία δεν θα είναι γρήγορη, θα πάρει χρόνο, θα κριθούμε όλοι μας.

Το διάστημα που μεσολάβησε αυτές τις τελευταίες είκοσι μέρες, από τις 3 Νοεμβρίου που πήρατε στα χέρια σας το σχέδιο του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος, έχουμε φτάσει, πόσο έχουμε σήμερα, 28, 25 μέρες αυτές, ήταν πάρα πολύ πυκνό και ουσιαστικά έχει αναδείξει όλες τις πλευρές αυτής της δυσκολίας.

Θα πω το εξής σε ό,τι αφορά το διαδικαστικό κομμάτι, εμείς κάναμε ορισμένες ενέργειες. Δηλαδή στείλαμε έγκαιρα τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα, καλέσαμε σε δύο διαβουλεύσεις πριν τα αντίστοιχα δημοτικά συμβούλια, έγιναν δύο δημοτικά συμβούλια, έγινε μια νέα διαβούλευση χθες και σήμερα και σήμερα έχουμε τρίτο Δημοτικό Συμβούλιο.

Είναι αυτό επαρκές; Είναι αυτό το καλύτερο που μπορούσε να γίνει; Δεν υπάρχουν άλλα καλύτερα από αυτό; Όποιος πιστεύει ότι όλα τα κάνει τέλεια και όλα είναι καμωμένα από τον Θεό, προφανώς δεν έχει και καμία αμφιβολία.

Οποίος όμως πιστεύει και νομίζω ότι ανήκουμε στους λογικούς ανθρώπους να πιστεύουμε ότι τίποτα δεν είναι τέλειο και πάντα το καλύτερο είναι εχθρός του καλού, θα μπορούσε να δει πολλά πράγματα τα οποία μπορεί να τα κάνει καλύτερα στο μέλλον.

Το σίγουρο όμως είναι ότι ήδη εδώ και τρία χρόνια οι πολύ μεγάλες αποφάσεις που πάρθηκαν για την πόλη, πάρθηκαν μέσα από μια πολύ πλατιά συζήτηση για διαβούλευση ανάμεσα στις παρατάξεις. Και μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές τις αποφάσεις, είναι με πολύ μεγάλες πλειοψηφίες στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ομόφωνα αποφασίσαμε για το Νομισματοκοπείο για τα 30 στρέμματα. Με πολύ μικρές διαφωνίες για την συμμετοχή στη δημοπρασία για την απόκτηση του χώρου του ΧΕΥ 8 και του ΧΕΥ 9, βάζοντας τις βάσεις για να λυθεί το μείζον θέμα του αμαξοστασίου της Καθαριότητας και της απόκτησης ενός αθλητικού χώρου.

Με πολύ μεγάλη πλειοψηφία, νομίζω ένας πρέπει να μειοψήφησε, εάν θυμάμαι, για την αγορά του κτιρίου Νόμπελ, έτσι ώστε να λυθεί το επί πάρα πολλά χρόνια τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης στέγης πολιτισμού στην πόλη μας.

Νομίζω ομόφωνα πήραμε την απόφαση για την αποδοχή της δωρεάς που έγινε για το Παπαδάκης, που έκλεισε μια εκκρεμότητα επίσης πάρα πολλών δεκαετιών, όπου είχαμε έναν χώρο, που δεν τον είχαμε στην ουσία και δεν είχαμε κανένα χαρτί στα χέρια μας με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε καμία παρέμβαση.

Το ίδιο έγινε για του Ζερβού που το αποκτήσαμε επίσης από τις Κτιριακές Υποδομές και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι καταβλήθηκε πολύ σκοπούς και πολλή προσπάθεια από τα μέλη της διοίκησης προκειμένου να τα καταφέρουμε, προέκυψε μέσα από μια πάρα πολύ εκτεταμένη συζήτηση ανάμεσα στους επικεφαλής των παρατάξεων.

Το μείζον δε θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην πόλη και του προγράμματος του ειδικού που κερδίσαμε, του πρωτοπόρου σε επίπεδο Ε.Ε. του Waist for Think, που ειρήσθω εν παρόδω, τον Φλεβάρη φιλοξενούμε στο Χαλάνδρι τους εταίρους, τις άλλες τρεις πόλεις και γίνεται στη μέση της πορείας, ας πούμε, αυτού του προγράμματος η ανάδειξη των προοπτικών του και πάμε πάρα πολύ καλά και από την ενημερώνει και ο Γεράσιμος ο Λυμπεράτος, το Χαλάνδρι είναι πρωτοπόρο στην εκπλήρωση αυτών των στόχων, υπενθυμίζω λοιπόν ότι και αυτό το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων πάλι ομόφωνα πήραμε την απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο, με μια πάρα πολύ εκτεταμένη διαβούλευση που έγινε ανάμεσα στις παρατάξεις.

Και το τελευταίο, το Δημαρχείο πριν από ένα μήνα. Την επικαιροποίηση, εννοώ, της μελέτης του νέου Δημαρχείου.

Άρα νομίζω ότι θα ήταν εξαιρετικά άδικο και πολύ έξω από την πραγματικότητα, να χρεωθεί αυτή η διοίκηση και ο Δήμαρχος μια πρακτική εξοβελισμού των παρατάξεων και διαφορά που κατά καιρούς έχουν ακουστεί.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε πολύ μεγάλες διαφωνίες και πολύ μεγάλες διαμάχες για χιλιάδες θέματα, νομίζω όχι τόσο της πόλης, αλλά της γενικής στάσης και των εκτιμήσεων που μπορεί να έχει ο καθένας στην πολύ μεγάλη καμπή και στην πολύ δύσκολη πορεία που έχει στη χώρα μας, που επηρεάζουν πάρα πολύ, δυστυχώς για μένα, τους ανθρώπους και τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Πάντως, επαναλαμβάνω, σε αυτά τα τρία χρόνια οι πολύ μεγάλες αποφάσεις και πολύ μεγάλες κατακτήσεις που είχε η πόλη μας, έχουν γίνει με πάρα πολύ μεγάλες πλειοψηφίας που κατακτηθήκανε με πολλή συζήτηση ανάμεσα στις παρατάξεις. Ακόμα και όταν υπήρχαν σφοδρές συγκρούσεις, διαμάχες, πολιτικές διαφωνίες και προσωπικές αντιπαραθέσεις, οι οποίες είναι ανθρώπινος.

Κλείνω αυτό το κεφάλαιο. Υπάρχουν δυνατότητες, πράγματα να γίνουν καλύτερα; Ανεξαρτήτως των πλειοψηφιών και των μειοψηφιών; Πάντα υπάρχουν τέτοιες δυνατότητες.

Τέθηκαν ορισμένες σκέψεις. Μπορεί το συμβούλιο να συγκροτήσει επιτροπές για θέματα, όπως είπε ο κ. Θωμάς, του πολιτισμού, του αθλητισμού και τα λοιπά, όπου να έχουν, σύμφωνα και με τον Κώδικα εισηγητικό χαρακτήρα στο Δημοτικό Συμβούλιο; Καμία διαφωνία εμείς δεν θα είχαμε σε κάτι τέτοιο, απεναντίας ήδη σε δύο περιπτώσεις και σε ό,τι αφορά την κοινωνική πολιτική και σε ό,τι αφορά το δημοτικό πανεπιστήμιο το επιδιώξαμε, δεν είχαμε, ίσως, την ανταπόκριση σε όλα τα θέματα όπως θα την θέλαμε. Θα συνεχίσουμε να το επιδιώκουμε αρκεί και εδώ είναι ένα στοιχείο που πρέπει να λάβετε όλοι υπόψη σας, ότι αυτό γεννάει επίσης και ευθύνες και όχι μόνο συμμετοχή για υποδείξεις. Γεννάει και ευθύνες υλοποίησης πραγμάτων και νομίζω ότι αυτό είναι και η πεμπτουσία οποιασδήποτε συμμετοχής.

Άρα ως προς αυτό το κομμάτι της συμμετοχής, της συνάντησης, του διαλόγου και τα λοιπά, υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό, η πόλη όσα βήματα και να έχει κάνει και έχει κάνει πολλά τα τελευταία χρόνια και δεν αναφέρομαι μόνο στη δική μου θητεία, έχει πάρα πολλά θέματα άλυτα. Πάρα πολλά θέματα άλυτα, τα οποία κανείς δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει, ιδιαίτερα σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για την χώρα και για την αυτοδιοίκηση.



ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΤHΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΔΗΜΑΡΧΟΥ Γ. ΚΟΥΡΑΣΗ



Κος ΚΟΥΡΑΣΗΣ:
Στο τεχνικό πρόγραμμα όπως ακριβώς νομίζω οφείλουμε σαν παρατάξεις να τοποθετηθούμε. Τα θεσμικά πλαίσια και όλο το ιστορικό, το οποίο υπάρχει δομημένο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, ίσως να μην μπορέσουμε να το λύσουμε σήμερα μέσα σε αυτήν εδώ την αίθουσα.

Όσο για τα συνέδρια που γίνονται κάθε χρόνο, ειλικρινά σας μιλώ, εάν ήμουν Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, αυτή την φορά θα έλεγα ότι αναβάλλεται το Συνέδριο για την ΚΕΔΕ αυτή την φορά και όλα τα χρήματα τα στέλνουμε στην Μάνδρα. Αυτό θα έλεγα και το πιστεύω απόλυτα, γιατί πιστεύω ότι θα είχε μεγαλύτερη αξία για έναν πληθυσμό ανθρώπων που υποφέρει αυτή την ώρα από ότι τις λύσεις που θα δώσει το Συνέδριο της ΚΕΔΕ που τις ξέρουμε χρόνια, εν σειρά ετών πως τις δίνει και τι τελικά πετυχαίνουμε.

Λυπάμαι που για το μεγάλο μας αυτό συνδικαλιστικό όργανο καταφέρομαι έτσι, αλλά κάντε μια ανασκόπηση και πείτε μου τα οφέλη που έχουμε αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια, όχι τα τελευταία, όλα αυτά τα χρόνια από όλα αυτά τα συνέδρια;

Το τεχνικό πρόγραμμα όπως και ο προϋπολογισμός είναι ένα ρεαλιστικό μέσο εάν θέλουμε να το δούμε έτσι. Από την μια πλευρά είναι οι στόχοι και από την άλλη πλευρά είναι τα μέσα. Εάν θέλουμε να συντάξουμε έναν ρεαλιστικό προϋπολογισμό αυτές είναι οι δυο έννοιες που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας να τις βάλουμε κάτω και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για τους δημότες μας, που δυστυχώς για μας πριν από καμία ώρα ήταν πολλοί περισσότεροι από όσοι άντεξαν να παραμείνουν στην συνέχεια.

Οι στόχοι μένουν εδώ στο Δημοτικό Συμβούλιο. Γνωστοποιούνται, συζητούνται, τα μέσα είναι αυτά που διαθέτουμε. Τι έχουμε. Πραγματικά τι έχουμε. Ασφαλώς και τι μπορούμε να διεκδικήσουμε και τι πιθανότητες έχουμε από αυτή την διεκδίκηση. Γιατί πολλές φορές αναφέρουμε την έννοια διεκδίκηση χωρίς να μπορούμε να υλοποιήσουμε τίποτα από αυτά.

Καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις στην συνάντηση που έγινε. Θέλω να αναφερθώ για λίγο σε αυτό. Πράγματι Δήμαρχε και μην ενοχλείσαι όταν επισημαίνεται, τα προηγούμενα δυο χρόνια δεν κληθήκαμε να καταβάλουμε τις προτάσεις μας, να συνθέσουμε ένα τεχνικό πρόγραμμα, έναν προϋπολογισμό. Ένοιωθες ισχυρός. Ένοιωθες ότι είχες την αυτοδυναμία που απαιτείται, τους δημοτικούς συμβούλους που χρειάζονται για να ψηφίσεις και να περάσεις το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό. Το ίδιο έκανα και εγώ. Δεν το έκανες μόνο εσύ και εγώ το ίδιο έκανα.

Βλέπουμε όμως τώρα πως μπορούμε να συνθέσουμε, εάν θέλουμε και εάν επιθυμούμε, καταθέτοντας προτάσεις γι΄ αυτές που συζητάμε όλα αυτά τα χρόνια, όπως αναφέρθηκαν προηγουμένως όλοι οι συνάδελφοι, για μια πόλη βιώσιμη, για μια πόλη που την συζητάμε, που την βλέπουμε λίγο σε κάποιους Δήμους δίπλα, περισσότερο στο εξωτερικό και πως το κατάφεραν και τι κάνανε, πως συνθέσανε όλες αυτές τις ιδέες, όλες αυτές τις αντιλήψεις, όλα αυτά τα μέσα που είχαν για να προχωρούν με ρυθμούς συγκεκριμένους, ξεκάθαρους, σταδιακά, μεσοπρόθεσμα, βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα, ούτως ώστε να υπάρχει στην συνέχεια ένα ορατό αποτέλεσμα σε όλους τους δημότες.

Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε καταθέτοντας τις προτάσεις που σας καταθέσαμε, πιστεύοντας ότι θα συμβάλουμε στην εφαρμογή και στην μελλοντική αξιοποίηση ενός μέσου, που είναι το τεχνικό πρόγραμμα, σε ένα βάθος χρόνων, γιατί δεν είναι ενός έτους, εφόσον αποδεχθείτε, εφόσον προχωρήσουμε σε αυτές τις επιλογές.

Μιλήσαμε για κεντρικό υπόγειο γκαράζ και το λάβατε υπόψη. Προτείναμε την σύνταξη προμελέτης σκοπιμότητας και οικονομοτεχνικής μελέτης για την κατασκευή πολυώροφου υπόγειου γκαράζ στην πλατεία Αγίου Νικολάου. Το λάβατε υπόψη και το συμπεριλάβατε.

Αναφερθήκαμε στην επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης Νέλα με συγκεκριμένους άξονες που έχουν να κάνουν με την σύνθεση όλων των ευαίσθητων κοινωνικών χώρων συνάθροισης κοινού, σχολείων, αθλητικών χώρων, παιδικών χαρών, πλατειών, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, πεζόδρομοι, διαπλάτυνση πεζοδρομίων, ποδηλατόδρομοι, δημιουργία ενός πράσινου διαδρόμου και όλα αυτά τα έχουμε δει σε χώρες που επισκεπτόμαστε και που δεν είναι μακρά από τα δεδομένα των δικών μας πόλεων. Θα μπορούσαμε δηλαδή και εμείς, υπάρχουν πόλεις και στην Ελλάδα που ακολουθούν αυτά τα μοντέλα και εξελίσσονται σιγά –σιγά και βλέπουμε πως φτάνουν σε αποτελέσματα θεαματικά.

Βλέπουμε σε Δήμους υπάρχουν παιδικές χαρές με πολύ διαφορετικό τρόπο, με σύγχρονα, με μηδέν ενέργεια, με πολύ καλές προδιαγραφές, με σεβασμό στο περιβάλλον, ενώ εμείς είμαστε και δεν το λέω, το λέω σαν παράδειγμα, δεν το αναφέρω με δεικτικό τρόπο, όπως επίσης θα πρέπει να δούμε και την μελλοντική και την δημιουργία ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης στο βορειοανατολικό τμήμα του Δήμου μας στην πλατεία Κένεντι.

Αυτό θα είναι ένα χρονοδιάγραμμα μιας σταδιακής εφαρμογής για τα επόμενα πέντε χρόνια. Όποιος είναι διοίκηση. Μπορείτε να συνεχίσετε να είστε εσείς, μπορεί να είναι κάποιοι άλλοι, αλλά πρέπει να πείσουμε ότι πρέπει πλέον να μπουν κάποιοι άξονες σε αυτή την πόλη που να έχουν περάσει από μια σωστή διαβούλευση, από ένα σοβαρό Δημοτικό Συμβούλιο με αποδοχές, οι οποίες δεν θα αμφισβητούνται αλλά θα βελτιώνονται, ενδεχομένως, εάν χρειάζεται.

Μιλήσαμε λοιπόν για την επικαιροποίηση αυτή της μελέτης Νέλα και μας είπατε ότι την εντάσσετε στο ΣΒΑΚ, στην Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κινητικότητα, όπως λέγεται. Συμφωνούμε, δεν έχουμε καμία αντίρρηση.

Για την αντιπλημμυρική προστασία που τέθηκε κατά κόρον εδώ και συζητήθηκε από όλους τους συναδέλφους, εμείς δεν σας λέμε αυτά τα οποία ήδη έχει προγραμματίσει είτε η Περιφέρεια είτε ο Δήμος με την μελέτη στο Πολύδροσο είτε εάν θα γίνει κάτι στο Πάτημα και τα λοιπά.

Εμείς προτείναμε σύνταξη, το λέω γιατί δεν το λάβατε υπόψη αυτό, σύνταξη μελέτης για την κατασκευή αγωγών ομβρίων σε όλες τις περιοχές του Δήμου. Σημαίνει δηλαδή υδραυλική μελέτη, η οποία θα μας δώσει λύσεις μελλοντικά και προτεραιότητες που πρέπει να πρωτο-επέμβουμε, άσχετα με αυτά τα οποία έχουμε προχωρήσει με την μελέτη των αγωγών των οβμρίων είτε στο κεντρικό Χαλάνδρι είτε στο Πολύδροσο.

Η υδραυλική μελέτη είναι απαραίτητη να γίνει σε όλο το Χαλάνδρι παράλληλα με ότι έχουμε στην διάθεσή μας από την ΕΥΔΑΠ.

Κατασκευή και ανακατασκευή πεζοδρόμων, δεν το έχετε λάβει υπόψη δεδομένου ότι αυτό έχει σχέση με την επικαιροποίηση της μελέτης Νέλα. Πιθανολογώ ότι από εκεί μπορείτε να αντλήσετε στοιχεία τέτοια που να βελτιώσουν αυτή την εικόνα και να υπάρξει διάλογος και συζήτηση στην συνέχεια για τις προτεραιότητες που πρέπει να δοθούν, όπως προανέφερα προηγουμένως.



ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ - 1966 Ο ΜΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ ΟΤΙ ΜΕΛΟΠΟΙΕΙ ΡΙΤΣΟ



Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *