Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΔΟΠΟΥΛΕ: ΕΙΣΑΙ ΨΕΥΤΗΣ! ΟΧΙ ΚΑΙ ΟΜΟΦΩΝΑ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΧΕΥ!



Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΓΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και ΤΟΛΜΗΣΕ να πει ότι οι αποφάσεις για την αγορά του ΧΕΥ 9 και την ενοικίαση του ΧΕΥ 8 ελήφθησαν ομόφωνα  στο δημοτικό συμβούλιο.

Η ΞΕΦΤΙΛΑ  ΑΥΤΗ, ΤΟ ΨΕΜΑ ΑΥΤΟ, Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΑΥΤΗ, Η ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΑΥΤΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ.

Θα αντιμετωπιστεί όπως αξίζει ΣΕ ΨΕΥΤΕΣ!

ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΩΝΤΑΣ ΘΑ ΑΚΟΥΕΙ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΗ ΓΙ΄ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ - ΝΑΖΙ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΕΙΑ.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ, ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΟΦΩΝΙΕΣ!

ΟΛΟ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ Ο Γ. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ -  ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΣΥΝΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΡΟΥΣΣΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ!

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΨΗΦΙΣΕΙ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ!

ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΞΕΡΕΙ ότι στην ΞΕΦΤΙΛΑ ΤΩΝ ΧΕΥ εμείς όχι μόνο δεν ψηφίσαμε αλλά ..... ΝΤΥΘΗΚΑΜΕ ΙΝΔΙΑΝΟΙ, με την πρόταση ακόμα,  να αγοραστεί δημόσια γη για δημόσιο σκοπό από το ΤΑΙΠΕΔ.
Πρόταση που εγκρίθηκε ΜΟΝΟ  με τις ψήφους των προθύμων.

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΛΩΣ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕΙ. 
ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ!

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Και όλο το Χαλάνδρι ξέρει ότι φωνάζουμε ότι ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ εκεί δεν γίνονται γιατί έχει ένα τρένο από κάτω.

ΟΛΟ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΚΟΥΓΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΜΑΣ από την πρώτη ώρα  - εκτός του Λαδόπουλου, του Ρούσσου, τυ Κουράση και του Ανδρεόπουλου που ψήφισαν την ξεφτίλα των ΧΕΥ για να δώσουν τα λεφτά των δημοτών στους δανειστές, όπως του έδωσαν εντολή τα αφεντικά τους.

Θεωρούμε μέγιστη ΠΡΟΣΒΟΛΗ - στα όρια της συκοφαντίας μας -  να βγαίνει ο κος Λαδόπουλος στην τηλεόραση και να λέει ότι η ΞΕΦΤΙΛΑ των ΧΕΥ ήταν ομόφωνη.

ΜΑΣ ΘΊΓΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΩΣ ΘΙΓΜΕΝΟΙ στους πολιτικαντισμούς τους.

Ο Γ. Λαδόπουλος μπορεί να βλέπει το Χαλάνδρι ως .... ΕΠΙΝΕΙΟ των Βριλησσίων, παλιότερα το έβλεπε σαν SALT LAKE CITY ως αντιδήμαρχος του Κουράση,  αλλά δεν μπορεί να μας εξισώνει ΕΜΑΣ με την άγνοια, την αβελτηρία και την οσφυοκαμψία τους.

ΟΧΙ ΟΛΟΙΜΑΖΙ δεν δίνουμε τα λεφτά των δημοτών στο ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΧΙ ΟΛΟΙΜΑΖΙ δεν έχουμε υποταχθεί!

Η μόνη δικαιολογία που μπορεί να επικαλεστεί αν θέλει να ζητήσει συγνώμη για αυτή την πρόκληση ο Γ. Λαδόπουλος, σε όσα ψέματα περί ομοφωνίας ισχυρίστηκε δημόσια είναι να επικαλεστεί  ..... αρχές Αλτσχάιμερ ή άνοιας.

ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ

Όλο το πόρισμα – φωτιά των Εισαγγελέων για το Μάτι

Ένας κρατικός μηχανισμός σε παράλυση, ανήμπορος να αντιμετωπίσει λόγω της ασυνεννοησίας την πύρινη λαίλαπα στην Ανατολική Αττική, η απουσία έστω κι ενός υποτυπώδους σχεδιασμού, συνθέτουν το παζλ των ποινικών ευθυνών για την πολύνεκρη τραγωδία στο Μάτι.

Στη διάταξή τους, που αριθμεί 293 σελίδες, οι εισαγγελείς καταγράφουν το χάος που επικρατούσε τις δραματικές ώρες στο μέτωπο της πυρκαγιάς, με τους αρμοδίους να αγνοούν όχι μόνο τον άμεσο κίνδυνο για την επέκτασή της αλλά και το πού ακριβώς βρίσκονταν οι εστίες της.

Μέσα σε λίγες ώρες, σύμφωνα με την εισαγγελική διάταξη, είχε καταρριφθεί στην πράξη κάθε πρόβλεψη και κάθε σχέδιο με το οποίο θα μπορούσε να περιοριστεί η πύρινα λαίλαπα.

Αλαλούμ στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς

Το αλαλούμ, η παντελής έλλειψη οργάνωσης, η απουσία συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων, που ακόμη κι αν έδιναν εντολές, αυτές δεν εκτελούνταν, καταγράφονται, μεταξύ άλλων διαπιστώσεων, από τους εισαγγελείς οι οποίοι παρατηρούν «ότι ακόμη κι αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη πυρκαγιά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που την κατέστησαν στην εξέλιξή της καταστροφική, είναι βέβαιο, ότι η ίδια κατάσταση θα επικρατούσε και σε πιο απλά συμβάντα».

Σύμφωνα με την πολυσέλιδη διάταξη, «από το περιεχόμενο των επικοινωνιών επιβεβαιώνεται η απόλυτη έλλειψη οργάνωσης και συντονισμού των πυροσβεστικών δυνάμεων, οι οποίες φαίνεται να λειτουργούσαν εντελώς συμπτωματικά και χωρίς κάποιον έστω στοιχειώδη σχεδιασμό για την αντιμετώπιση της συγκεκριμένης πυρκαγιάς».

Οι κάτοικοι έβλεπαν τηλεόραση ενώ η φωτιά ήταν στα σπίτια τους

Με αναμφισβήτητο τον κεντρικό ρόλο της Πυροσβεστικής στη αντιμετώπιση της πύρινης λαίλαπας, οι εισαγγελείς επισημαίνουν την απουσία οποιασδήποτε ενημέρωσης των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι αφέθηκαν να καούν ζωντανοί, βλέποντας τηλεόραση, την ώρα που η φωτιά άρχισε να καίει τα σπίτια τους.

Οι αρμόδιοι φορείς δεν ενημέρωσαν, ως όφειλαν, τους κατοίκους

Οι εισαγγελείς αν και τάσσονται υπέρ της οργανωμένης προληπτικής εκκένωσης της περιοχής προτού οι φλόγες φτάσουν σ’ αυτήν, εν τούτοις θεωρούν ότι υπό προϋποθέσεις, ακόμη και η άτακτη εκκένωση θα ήταν προτιμότερη. «Ακόμη και αν δεν θεωρηθεί ότι ήταν εφικτή η οργανωμένη απομάκρυνση, είναι απολύτως βέβαιο ότι η κατάληξη θα ήταν εντελώς διαφορετική στην περίπτωση που οι κάτοικοι των περιοχών είχαν ενημερωθεί από τους αρμόδιους φορείς -ενέργεια που αποτελεί βασική υποχρέωση από το θεσμικό πλαίσιο-, και είχαν πραγματική γνώση των περιστατικών και των συνθηκών», υπογραμμίζουν.

Το γεγονός ότι οι κάτοικοι δεν ενημερώθηκαν ότι η φωτιά πλησιάζει, σύμφωνα με τους εισαγγελείς, κόστισε ανθρώπινες ζωές.

Δεν λειτούργησε το σύστημα πολιτικής προστασίας

«Αν είχε κατ’ ελάχιστο λειτουργήσει το σύστημα πολιτικής προστασίας και είχε ενεργοποιηθεί ένας μηχανισμός ενημέρωσης – προειδοποίησης των κατοίκων των περιοχών που απειλούνταν, εκείνοι θα είχαν τον χρόνο να απομακρυνθούν πριν πλησιάσει η φωτιά ή ο καπνός και το θερμικό φορτίο, ακόμη και με ίδια μέσα και όχι απόλυτα οργανωμένα ή έστω να λάβουν μέτρα αυτοπροστασίας έγκαιρα και έτσι να αποτραπούν οι τραγικές συνέπειες για τη ζωή τους».

Παραλείψεις, αμέλειες, δυσλειτουργίες των αρμόδιων φορέων

Τίποτα όμως δεν λειτούργησε εκείνες τις ώρες όπως θα έπρεπε. Ο κίνδυνος της φωτιάς έμοιαζε υποβαθμισμένος εάν μάλιστα συγκριθεί με την αντιμετώπιση που υπήρξε στην άλλη πυρκαγιά που έκαιγε στην Κινέττα. Στη διάταξη, που είναι πραγματικά «κόλαφος» για τους εμπλεκόμενους φορείς, διατυπώνεται χωρίς αμφιβολία ότι «από ενέργειες, παραλείψεις, ολιγωρίες, πλημμέλειες, αρρυθμίες και δυσλειτουργίες των αρμοδίων θεσμικά και νομοθετικά οργάνων, υπηρεσιών, αρχών και φορέων του ισχύοντος σήμερα μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας της Χώρας, αιτιακά προκλήθηκε ο θάνατος τουλάχιστον 100 ανθρώπων και 31 τραυματισμών λόγω της συγκεκριμένης δασικής πυρκαγιάς».

Σχέδια επί χάρτου που δεν εφαρμόστηκαν

Συγκεκριμένα, οι εισαγγελείς στα συμπεράσματα τους καταγράφουν πως:

-Προέκυψε ότι μηχανισμός πολιτικής προστασίας αποδείχθηκε τελικά και εκ του αποτελέσματος, ότι κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου μέχρι και την έναρξη της τρέχουσας, δεν κατόρθωσε όπως επιβάλλονταν εκ του νόμου και της αποστολής του, αλλά και των σχετικών εγκυκλίων της ΓΓΠΠ, να είναι στην πράξη -και όχι επί χάρτου- κατάλληλα και έγκαιρα προετοιμασμένος και επαρκώς επιχειρησιακά οργανωμένος και να βρίσκεται σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας, όταν οι συνθήκες το απαίτησαν, όπως στην προκειμένη περίπτωση που ο δείκτης κινδύνου πυρκαγιάς είναι υψηλός, προκειμένου να αντιμετωπίσει και γενικά να διαχειριστεί ταυτόχρονα και μάλιστα στην ίδια ή έστω σε άλλη Περιφέρεια ταυτόχρονα δύο μεγάλες καταστροφές, όλων των δασικών πυρκαγιών και με την έκταση και ένταση σαν αυτές που εκδηλώθηκαν στην Κινέττα και στο Νταού Πεντέλης – Καλλιτεχνούπολη, Ν. Βουτζά – Μάτι – Κόκκινο Λιμανάκι , στις 23 Ιουλίου.

-Η εισαγγελική έρευνα κατέδειξε επίσης ότι «ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της Χώρας γενικά δεν λειτούργησε κατά τα προβλεπόμενα από το σχετικό νόμο και σύμφωνα με τις σχετικές εγκυκλίους σε όλες τις φάσεις της αντιμετώπισης της πυρκαγιάς και γενικά της διαχείρισης του εν λόγω καταστροφικού φαινομένου και κρίσης, καθώς δεν ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά και με επάρκεια στην εκ του νόμου αποστολή του και τις προβλεπόμενες από αυτόν αρμοδιότητές του.

Τα σοβαρά λάθη του κρατικού μηχανισμού

Ειδικότερα, τα ως άνω σοβαρά λάθη, ενέργειες, παραλείψεις, ολιγωρίες, αρρυθμίες και δυσλειτουργίες, εντοπίζονται κυρίως στη ΓΓΠΠ, στο Πυροσβεστικό Σώμα, στην Ελληνική Αστυνομία και στους οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρεια και Δήμους).

Τα φαινόμενα δυσλειτουργίας εντοπίζονται κυρίως σε δράσεις συντονισμού, επικοινωνίας και συνεργασίας των εμπλεκόμενων δυνάμεων της πολιτικής προστασίας καθώς και σε λάθη, ενέργειες και παραλείψεις κατά τις δράσεις ετοιμότητας, κινητοποίησης και αντιμετώπισης και γενικά της διαχείρισης της κατάστασης.

Οι παραλείψεις οδήγησαν συνδυαστικά αιτιακά στην πρόκληση θανάτου των 100 ανθρώπων μέχρι σήμερα και την πρόκληση σωματικών βλαβών σε μη επακριβώς προσδιορισθέντα αριθμό ανθρώπων».

https://www.dikastiko.gr

AEΠΙ-Πατέρας, υιός και 3 γυναίκες θησαύρισαν σε βάρος 15.000 δημιουργών


Σε υπόθεση άκρως… οικογενειακή φαίνεται ότι είχαν μετατρέψει το μεγάλο φαγοπότι στην ΑΕΠΙ το αφεντικό της εταιρείας Πέτρος Ξανθόπουλος, ο γιός του
Δημήτρης και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.Τα έργα και οι ημέρες της εν λόγω οικογένειας, που έχει κάνει την Ανώνυμη Εταιρία Πνευματικής Ιδιοκτησίας «τσιφλίκι» της εδώ και 80 χρόνια, έρχονται στο φως της δημοσιότητας – μέσα από ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» – προκαλώντας οργή και αγανάκτηση.

Πατέρας, υιός, η μητέρα Νικολέτα, η κόρη Νινόν και η σύζυγος του Δημήτρη Ξανθόπουλου, Μαργαρίτα Λυμπέρη, κατέλαβαν τις θέσεις εξουσίας στην εταιρεία και μέσα από αυτές έγιναν πάμπλουτοι, αφήνοντας μερικά ψίχουλα στους σχεδόν 15.000 Έλληνες δημιουργούς που εκπροσωπούν.

Πρόκειται για μια ιστορία με αμαρτωλό παρελθόν και ακόμη πιο σκανδαλώδες παρόν. Ήταν το μακρινό 1938 όταν ο θετός πατέρας του Πέτρου Ξανθόπουλου, Δημήτρης, αγόρασε την ΑΕΠΙ 8 χρόνια μετά την δημιουργία της από τον εκ των ιδρυτών της Ζαχαρία Μακρή.
Ο σημερινός επικεφαλής της την κληρονόμησε το 1972 και σιγά-σιγά έβαλε στο παιχνίδι και τον γιό του Δημήτρη, ώστε να συνεχίσει την δυναστεία που έχει φτωχοποιήσει καλλιτέχνες, στιχουργούς, παραγωγούς αλλά και οποίον τολμάει να ανοίξει το ραδιόφωνό του για να ακούσει μουσική.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως το φαινόμενο αυτό συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού σε καμία άλλη χώρα του κόσμου τα πνευματικά δικαιώματα δεν ανήκουν σε ιδιωτική εταιρεία.

Μόνο στην ελληνική ΑΕΠΙ συμβαίνει να μην υπάρχει κανένας δημιουργός στη μετοχική σύνθεσή της, με αποτέλεσμα οι διοικούντες της να μην λογοδοτούν στους καλλιτέχνες για λογαριασμό των οποίων υποτίθεται ότι
λειτουργούν.

Ενδεικτικό του μονοπωλιακού και κερδοσκοπικού χαρακτήρα της ΑΕΠΙ είναι το γεγονός ότι οι προμήθειες της εταιρείας για τα πνευματικά δικαιώματα φτάνουν το εξωφρενικό 33% την ώρα που σε οποιαδήποτε άλλη χώρα το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 20%.

https://epiloges.tv

Διάκριση για το κέντρο Φυσικοθεραπείας Physioaskisis

4 χρόνια λειτουργίας , 1107 ασθενείς .

Η ανταμοιβή έρχεται μετά από σκληρή δουλειά . Στόχος μας όλο αυτό το διάστημα ήταν να προσπαθούμε για το καλύτερο .

Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε .

Τσιαμπάς Θάνος Επιστημονικός υπεύθυνος κέντρου φυσικοθεραπείας Physioaskisis


Γκαλερί Χρυσόθεμις : ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΣΤΡΑΝΤΩΝΗΣ - ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ


Η Γκαλερί Χρυσόθεμις παρουσιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής του

Γιάννη Μαστραντώνη
« ΓΟΛΓΟΘΑΣ»

Μία Ανομολόγητη Ομολογία

Εγκαίνια: Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019, ώρα 19.30

Ο καλλιτέχνης μιλώντας για τη δουλειά του σημειώνει:

«..Έτσι κι αλλιώς η σιωπή και η μοναξιά κυριαρχεί. Μια σιωπή που θέλει να κρύψει κάτω από τα ρούχα της το δράμα που παίζεται. Και αν κάπου-κάπου κάποιο χαμόγελο σπάει στα πρόσωπα, αυτό δεν είναι αληθινό, αλλά ένα άλλο προσωπείο από τα πολλά που φοράει η κοινωνία, προφανώς για να αποκρύψει έστω και για λίγο τον πραγματικό γολγοθά που διαβαίνει. Τα σύμβολα αντιπροσωπεύουν πράγματα, έννοιες, ιδέες, χωρίς να κατονομάζονται αλλά αναζητούν την πρόκληση συναισθημάτων της συμβολικής γλώσσας των χρωμάτων και της ανθρώπινης φαντασίας. Το νήμα που επέλεξα για να πορευτώ ζωγραφικά, το έκανα χωρίς σκόντο απέναντι στη ζωή..»

Διάρκεια έκθεσης έως Σάββατο 30 Μαρτίου 2019
www.chryssothemis.com – tel. 2106811418

«Τράπεζα Γης» για διατηρητέα και αυθαίρετα


Φανταστείτε πώς θα ήταν η Αθήνα αλλά και πολλές άλλες πόλεις και χωριά της Ελλάδας εάν όλα τα παλαιά αξιόλογα κτίρια ανακαινίζονταν, χωρίς έξοδα των ιδιοκτητών, και ταυτόχρονα αυξάνονταν τα έσοδα του Δημοσίου από τις τακτοποιήσεις των αυθαιρέτων. Αστεία πράγματα θα σκεφθεί κάποιος. Ή όχι. Μια πρόταση που προωθεί ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, δείχνει πώς αυτό μπορεί να είναι εφικτό. Και μάλιστα να ωφελήσει όχι μόνον τους ιδιώτες ιδιοκτήτες παλαιών διατηρητέων αλλά και τους δήμους και φορείς του Δημοσίου, όπως η ΕΤΑΔ, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα υπουργεία, που έχουν μεγάλα ή μικρότερα χαρτοφυλάκια ακινήτων στο ενεργητικό τους. Προσπάθεια που πρέπει να γίνει όχι μόνον για λόγους αισθητικούς και διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και δημόσιας τάξης και ασφάλειας, καθώς πολλά από αυτά τα απαξιωμένα ακίνητα γίνονται εστίες παραβατικότητας. Οπως και για λόγους αποφυγής ατυχημάτων, –πρόσφατες οι καταρρεύσεις κτιρίων στο Γκάζι και στην Πνύκα– αλλά και για να τονωθεί η κατασκευαστική δραστηριότητα. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Δημαρά, τα κτίρια τα οποία κινδυνεύουν με κατάρρευση στην Αθήνα ξεπερνούν τα 1.400, εκ των οποίων σχεδόν τα μισά είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα είτε από το Περιβάλλοντος είτε από το Πολιτισμού.

Το σχέδιο


Η λύση, λοιπόν, μοιάζει να ακούει στο όνομα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» και η υλοποίηση και λειτουργία της θα μπορούσε να γίνει τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, ενδεχομένως ακόμα και από startup, αρκεί να αναληφθεί η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Με δυο λόγια, η «Τράπεζα Γης» θα αγοράζει συντελεστή δόμησης από τους ιδιοκτήτες των διατηρητέων ή και των χαρακτηρισμένων μνημείων και θα τον πουλάει σε αυτούς που έχουν αυθαίρετα με πολύ μεγάλες παραβάσεις, που κατά τον νόμο έχουν υποχρέωση αγοράς συντελεστή μεσοπρόθεσμα. Αυτοί που θα λαμβάνουν τα χρήματα δίνοντας συντελεστή, θα υποχρεούνται στην αποκατάσταση των διατηρητέων και αυτοί που θα αγοράζουν τον συντελεστή, στη σύννομη τακτοποίησή των παραβάσεών τους.

Ταυτόχρονα, το Δημόσιο θα εισπράττει έσοδα από την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Οι δήμοι και οι άλλοι φορείς-ιδιοκτήτες ακινήτων του Δημοσίου όπως και οι ιδιώτες θα μπορούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους ενισχύοντας περαιτέρω τους προϋπολογισμούς τους και ταυτόχρονα να εξωραΐσουν τις πόλεις αλλά και να προστατεύσουν την αρχιτεκτονική και ιστορική πολιτιστική κληρονομιά με αυτονόητα οφέλη και για τον τουρισμό. Ολα αυτά στη θεωρία ακούγονται καλά, αλλά είναι εφικτά στην πράξη; «Βεβαίως», απαντά ο πρόεδρος του ΤΕΕ, που έχει στοιχειοθετήσει την πρόταση ως προσωπική του πρωτοβουλία και έπειτα από επιστημονική εργασία άνω των έξι ετών και αναπτύξει το μοντέλο της «Ψηφιακής Τράπεζας Γης», το όποιο έχει μάλιστα επικοινωνηθεί τόσο στην κυβέρνηση όσο και στην αντιπολίτευση.

Ας δούμε, λοιπόν, τα νούμερα: Υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα συνολικά περίπου 20.000 διατηρητέα (υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας) και μνημεία (υπουργείο Πολιτισμού), που έχουν «περισσευούμενο» συντελεστή περίπου 3.000.000 τετραγωνικά μέτρα (η σωστή μονάδα μέτρησης είναι η αξία αυτών, γιατί είναι διαφορετική η αξία γης σε κάθε περιοχή και έτσι έπειτα από μελέτη θα οριστεί αλγόριθμος για τον προσδιορισμό της σε κάθε περιοχή), σημειώνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ. Η πλειονότητα αυτών των κτιρίων αφορά σε παρατημένα και «διαλυμένα» είτε λόγω έλλειψης χρημάτων από τους ιδιοκτήτες για την αποκατάστασή τους, είτε λόγω πολυϊδιοκτησίας εξαιτίας κληρονομικών ζητημάτων, είτε επειδή είναι αγνώστου ιδιοκτήτη.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν ιδιοκτήτες αυθαιρέτων της «κατηγορίας 5» που έχουν κάνει τακτοποίηση για 30 χρόνια, αλλά για να γίνει οριστική τακτοποίηση, θα πρέπει να αγοράσουν συντελεστή και να προσαρμοστεί το Τοπικό Χωρικό Σχέδιο κάθε δήμου (ζώνη υποδομής συντελεστή). Τα τετραγωνικά αυτών των αυθαιρέτων («κατηγορία 5») είναι περίπου 10.000.000 (πρέπει ομοίως να μετατραπούν σε αξία).

Ο τρόπος λειτουργίας

«Η ιδέα είναι μέσω της “Ψηφιακής Τράπεζας Γης” οι ιδιοκτήτες αυτών των αυθαιρέτων να αγοράζουν συντελεστή από τους ιδιοκτήτες διατηρητέων και μνημείων. Η τράπεζα θα δίνει ένα ποσοστό των χρημάτων, π.χ. 30% ή όσο απαιτείται για τις εργασίες, στους ιδιοκτήτες για να αποκαταστήσουν την όψη και να εξασφαλίσουν ότι δεν θα πέσει και αφού διαπιστωθεί από ελεγκτή μηχανικό ότι έγιναν αυτές οι εργασίες θα δίνονται και τα υπόλοιπα χρήματα στον ιδιοκτήτη», εξηγεί ο κ. Στασινός.

Επίσης, μέσω της «Τράπεζας Γης» θα μπορεί ο δήμος να παρεμβαίνει σε εγκαταλελειμμένα ακίνητα, να τα δεσμεύει, να τα αποκαθιστά με χρηματοδότηση από ιδιώτες, που θα αναλαμβάνουν μέσα από διαγωνισμό την εκμετάλλευσή τους για κάποια χρόνια και μόλις αποσβένεται το κόστος αποκατάστασης, να τα επιστρέφει στους ιδιοκτήτες. Αν ενδιάμεσα ο ιδιοκτήτης εμφανιστεί και επιθυμεί να το εκμεταλλευθεί ο ίδιος, θα μπορεί να το κάνει καταβάλλοντας το κόστος αποκατάστασης. Η «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» θα μπορεί επίσης να υλοποιεί ανταλλαγές εκτάσεων οικοδομικών συνεταιρισμών, οι οποίες είναι μπλοκαρισμένες είτε επειδή είναι δασικές, είτε για άλλο λόγο και δεν είναι οικοδομήσιμες, με άλλες δημόσιες εκτάσεις οι οποίες είναι διαθέσιμες και μπορούν να οικοδομηθούν, αναφέρει. Θα επιτρέπει σε δήμους να πωλούν συντελεστή από δεσμευμένα αδόμητα ακίνητα, έτσι ώστε να αποκτούν πόρους για να απαλλοτριώσουν επιπλέον οικόπεδα, με σκοπό να κατασκευάσουν κοινόχρηστους χώρους. Και όλα αυτά ψηφιακά, με πλήρη διαφάνεια και χωρίς καμία γραφειοκρατία.

Φυσικά όλα αυτά πρέπει να νομοθετηθούν. Ομως, το σαφές της ιδέας καθιστά το εγχείρημα εύκολα διαχειρίσιμο και ήδη ο πνευματικός πατέρας της τράπεζας έχει προχωρήσει πολύ τις σχετικές μελέτες και διαθέτει απαντήσεις ακόμα και για ειδικές περιπτώσεις. Επιλύει πολλά προβλήματα ταυτόχρονα, που δεν μπορούν να λυθούν το καθένα μόνο του. Τέλος, αποφεύγει τις αποσπασματικές ή εμβαλωματικές λύσεις ή εκείνες που απαιτούν κρατική ενίσχυση και άρα είναι μη συμβατές με το ευρωπαϊκό κεκτημένο και, κυρίως, χρειάζονται λεφτά που δεν υπάρχουν...

«Χρυσή ευκαιρία για τους δήμους»

«Η “Τράπεζα Γης” ως έννοια έχει αναφερθεί σε πολλούς νόμους τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα από καμία κυβέρνηση που να φέρνει αποτέλεσμα για τους πολίτες, αλλά και τις πόλεις», υπογραμμίζει ο διακεκριμένος πολιτικός μηχανικός Γ. Στασινός. Φυσικά, ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί είναι αυτό του καθορισμού ζωνών υποδοχής συντελεστή δόμησης χωρίς να υπάρξουν, όπως στο παρελθόν, θέματα αντισυνταγματικότητας. «Είναι χρυσή ευκαιρία όμως μέσα στην εκπόνηση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, που είναι υποχρεωμένος να κάνει κάθε δήμος, να συμπεριληφθεί και ο καθορισμός ζωνών υποδοχής συντελεστή», λέει ο κ. Στασινός. Ένα άλλο θέμα που ανακύπτει είναι το κατά πόσον όταν ένα διατηρητέο ή μνημείο, είναι εγκαταλελειμμένο και ο ιδιοκτήτης άγνωστος, θα μπορούσε ο δήμος να παρέμβει. Η απάντηση έρχεται άμεσα: «Όχι απλά θα μπορούσε να παρέμβει, αλλά είναι υποχρεωμένος σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία που επιβάλλει στους δήμους να διασφαλίζουν την αισθητική των πόλεων, την ασφάλεια και την υγιεινή». Δυστυχώς, όμως, δεν υπάρχει σήμερα το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο. Έντυπη

http://www.kathimerini.gr

Διάλεξη-συζήτηση με τον αστροφυσικό Δρ. Στράτο Θεοδοσίου με θέμα «Άστρα, αστερισμοί και μύθοι», Τετάρτη 13 Μαρτίου, στο Αμφιθέατρο του 1ου Λυκείου Χαλανδρίου


Ο Πολιτιστικός - Επιστημονικός Σύλλογος Χαλανδρίου «ΑΡΓΩ» προσκαλεί στη διάλεξη - συζήτηση που διοργανώνει με τον αστροφυσικό Δρ. Στράτο Θεοδοσίου (μέλος του Σώματος Ομοτίμων Καθηγητών του ΕΚΠΑ και Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών) με θέμα «Άστρα, αστερισμοί και μύθοι», την Τετάρτη 13 Μαρτίου, ώρα 7μμ, στο Αμφιθέατρο του 1ου Λυκείου Χαλανδρίου (οδός Διονύσου 20) που ευγενικά μας παραχωρεί η Διεύθυνση του σχολείου.

Είσοδος ελεύθερη