Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2014

ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΥΡΤΕΣΗ: ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΩΡΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Η ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΤΟΥ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2013:

Ο προϋπολογισμός του 2013 ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΓ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ " .... με την προϋπόθεση λειτουργίας του παιδικού σταθμού ΕΣΤΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ".

Η προϋπόθεση δεν υλοποιήθηκε.

Το ίδρυμα εμφανίζει πανίσχυρα οικονομικά:

ΕΣΟΔΑ 2,2 εκ. ευρώ - ΕΞΟΔΑ 1,5 εκ. - ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ 750.000





ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2014: 

Η έγκριση δίνεται (παρά την μη υλοποίηση της προηγούμενης προϋπόθεσης) αλλά ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ που επισημαίνει το τεράστιο κόστος λειτουργίας και διαχείρισης.

"Αποφασίζουμε την έγκριση του προϋπολογισμού Ο.Ε. 2014 του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος "Γεώργιος Κουρτέσης" όπως υποβλήθηκε, με την προϋπόθεση λειτουργίας του Παιδικού Σταθμού "ΕΣΤΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ" και την ελαχιστοποίηση δαπανών διοίκησης και διαχείρισης της περιουσίας του."

Τα έσοδα του Ιδρύματος είναι ΑΥΞΗΜΕΝΑ: 2,4 εκ ευρώ ενώ τα έξοδα εμφανίζονται ελαφρώς μειωμένα - στο 1,4 εκ. ευρώ.

ΣΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΤΟ ΚΟΝΔΥΛΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ  ΠΟΣΟΥ 440.000 ευρώ, προβλέπεται προμήθεια εξοπλισμού για την ΕΣΤΙΑ παιδιού ποσού 100.000 ευρώ εκτός από τα έξοδα διαχείρισης και φόρους που φτάνουν το 1 εκατομμύριο.

Παρόλα αυτά ο προϋπολογισμός είναι ακόμα περισσότερο πλεονασματικός κατά 1 εκατομύριο.

(Ο προϋπολογισμός του ιδρύματος αναλυτικά δημοσιεύεται στην σελίδα της διεύθυνσης κοινωφελούς περιουσίας της αποκεντρωμένης: http://www.apdattikis.gov.gr/wp-content/uploads/2014/02/proypologismos-2014-kourtesi.pdf 

ΕΔΩ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ:


Το ξέρουμε ότι γινόμαστε ενοχλητικοί, αλλά με αυτόν τον προϋπολογισμό ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΑ ΚΑΛΥΨΕΙ τα 150 (της δυναμικότητάς του) από τα 200 ΚΟΜΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ!

Και ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.

Αυτά άραγε η προηγούμενη διοίκηση του δήμου τα ήξερε;
Είχε ενημέρωση;
Ήρθε σε επαφή με το ίδρυμα για να εξυπηρετηθούν οι συνδημότες μας ως όφειλε;

Καμία δημοτική παράταξη - εκ των "σοβαρών" - δεν είπε να ασχοληθεί με το θέμα;

"Ο τοπικός τύπος τι κάνει;" ρώτησε εχθές παριστάμενος στην σύσκεψη υπάλληλος της αποκεντρωμένης διοίκησης;

Η νέα διοίκηση θα ασχοληθεί;

Υλοποιείται η βούληση του διαθέτη με την αποταμίευση σχεδόν 1 εκ. ευρώ τον χρόνο σε τραπεζικούς λογαριασμούς, ομόλογα και μετοχές;

Εκτελείται η διαθήκη του και η εφετειακή απόφαση προσφοράς εκπαιδευτικού έργου για ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ;

Ερωτήματα που απαιτούν ΑΜΕΣΑ απαντήσεις.


Αναζητώντας λύση στο υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας



 
Τόλιος Γιάννης, διδάκτωρ οικονομικών
Η ανεργία αποτελεί κοινωνική πληγή αλλά στην Ελλάδα ….αληθινή μάστιγα. Το επίσημο ποσοστό (α’ εξάμηνο 2014) έφθασε 28% (1.500.000 σε σχέση με το πραγματικό 2.000.000 άτομα). Στις γυναίκες φθάνει 35% και στους νέους ως 25 ετών 65%. Μόλις το 10,5% των ανέργων παίρνει επίδομα ανεργίας. Οι μακροχρόνια άνεργοι ξεπερνούν 1.000.000 άτομα σε σύνολο απασχολουμένων 3,5 εκατομμύρια. Η Ελλάδα θεωρείται «πρωταθλήτρια» Ευρώπης στην ανεργία, ενώ στους νέους «πρωταθλήτρια» κόσμου.! Βασικοί κλάδοι παραγωγής, όπως βιομηχανία, κατασκευές, γεωργία, μεταφορές, καθώς υπηρεσίες, εμπόριο και τουρισμός, υπάρχει μεγάλη καθίζηση θέσεων εργασίας. Από την άλλη 150.000 νέοι επιστήμονες βιώνουν τη «μεταναστευτική περιπλάνηση» στο εξωτερικό.!
Βασική αιτία έκρηξης της ανεργίας, εκτός από την κρίση του συστήματος, η οποία όπως έλεγε κι ο Μαρξ «αυξάνει τον εφεδρικό στρατό της εργασίας», είναι οι πολιτικές Μνημονίου. Η δραστική μείωση μισθών-συντάξεων, υπερφορολόγηση  λαϊκών εισοδημάτων και μείωση δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων, συρρίκνωσαν τη ζήτηση, την παραγωγή και το ΑΕΠ, αύξησαν τις  απολύσεις, τα «λουκέτα» μικρομεσαίων-επιχειρήσεων, ενώ η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η αυξανόμενη εντατικοποίηση, οι απολύσεις και «διαθεσιμότητες» στο δημόσιο, κά, σε συνδυασμό με τη μείωση των εξαγωγών, την έφεραν σε πρωτοφανή ύψη. Οι προοπτικές είναι δυσοίωνες, δεδομένου ότι το 2014 θα συνεχιστεί η συρρίκνωση της παραγωγικής βάσης (βιομηχανίας, αγροτικής οικονομίας, κατασκευών, κά).
Πολιτικές «ανακύκλωσης» ανεργίας και «ευχέλαια» ανάπτυξης
Οι μνημονιακές κυβερνήσεις εκτός από το γνωστό «εμπόριο ελπίδων» σε παραμονές εκλογών, εφαρμόζουν προγράμματα «ανακύκλωσης» ανεργίας, παράλληλα με ….«ευχέλαια ανάπτυξης». Το Μάϊο 2012, ο Α.Σαμαράς υποσχέθηκε μείωση ανεργίας κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε 5 χρόνια, ενώ το Μάϊο 2014, αύξηση νέων θέσεων εργασίας κατά 870.000 ως το 2021, επενδύσεις 55 δις και ρυθμούς ανάπτυξης 3-3,5% τα επόμενα χρόνια. Για να φανούν οι υπερφίαλες εξαγγελίες σημειώνουμε ότι με τυπική «ελαστικότητα απασχόλησης-παραγωγής» 0.3, μια αύξηση της απασχόλησης κατά 30% στον ιδιωτικό τομέα, προϋποθέτει ρυθμούς ανάπτυξης του 11-12% ως το 2021, κάτι που ούτε η Κίνα μπορεί να πετύχει. Αντίθετα σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, για να αναπληρωθούν 1 εκατ. θέσεων εργασίας που χάθηκαν μετά το 2010 θα χρειαστούν ρυθμοί αύξησης ΑΕΠ 3,5%-4% για 12 χρόνια (ως 2025). Ωστόσο οι προβλεπόμενοι ρυθμοί από διεθνείς φορείς είναι 1,5%-1,8% ως 2025, ενώ με βάση εκτιμήσεις του «Διεθνούς Γραφείου Εργασίας» για επιστροφή της απασχόλησης στα προ κρίσης επίπεδα, θα χρειαστούν, με βάση τα σημερινά δεδομένα, τουλάχιστον 20 χρόνια.!
Δυστυχώς τα διάφορα «προγράμματα» απασχόλησης λειτουργούν στην πράξη ως προγράμματα «αναπαραγωγής ανέργων» αφού αφορούν κυρίως θέσεις εργασίας μερικών μηνών και συνδέονται με έντονα φαινόμενα «διαπλοκής». Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ, στο σύνολο των προγραμμάτων κατάρτισης μόλις 20% των συμμετασχόντων βρήκε σταθερή δουλειά, ενώ από τα κονδύλια κατάρτισης 40%-50% χάνεται στους ατραπούς των μεσαζόντων και της γραφειοκρατίας. Επίσης τα σχέδια αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ δεν είναι για αναβάθμιση, αλλά διάλυση και μεταφορά της συνολικής «πίτας» διαχείρισης των προγραμμάτων κατάρτισης και επιδομάτων ανεργίας ύψους 3 δις από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, σε ιδιωτικούς φορείς, κυρίως ΚΕΚ, κά.
Τέλος τα νεοφιλελεύθερα δόγματα για μείωσης της ανεργίας με «ελαστικές σχέσεις εργασίας», μειώσεις μισθών, ιδιωτικοποιήσεις, κά, στην πραγματικότητα έχουν αντίθετο αποτέλεσμα. Η μερική απασχόληση, η παραβίωση του 8ωρου, η εντατικοποίηση εργασίας, κά, εξοικονομούν «ζωντανή εργασία» και μειώνουν θέσεις απασχόλησης, όπως και οι ιδιωτικοποιήσεις, ενώ η μείωση μισθών και εργοδοτικών εισφορών, η «μαύρη» και ανασφάλιστη εργασία, η επιδότηση θέσεων απασχόλησης, κά, αυξάνουν την κερδοφορία, χωρίς ωστόσο να διασφαλίζουν δημιουργία νέων και μόνιμων θέσεων εργασίας.
Μείωση ανεργίας με όχημα την παραγωγική ανασυγκρότηση
Η δραστική μείωση της ανεργίας στο ορατό μέλλον, προϋποθέτει ένα μεταβατικό οικονομικό πρόγραμμα προοδευτικής εξόδου από την κρίση, με κύριο στόχο την πλήρη απασχόληση και σταθερή άνοδο της λαϊκής ευημερίας. Μια φιλολαϊκή κυβέρνηση για αναχαίτιση της ανεργίας, θα χρειαστεί δύο ειδών μέτρα. Πρώτον, ακύρωση Μνημονίου, ανακοπή αύξησης ανεργίας και στήριξης ανέργων και δεύτερον, ενεργητικά μέτρα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, για τόνωση ζήτησης, ενίσχυση ανάπτυξης και αύξηση θέσεων εργασίας
Στα πρώτα χρειάζεται αυστηρός έλεγχος απολύσεων και επαναφορά επιδόματος ανεργίας στα προ κρίσης επίπεδα (461 €), με επιμήκυνση του χρόνου επιδότησης στα δύο χρόνια, καθώς και μείωση του χρόνου εργασίας χωρίς μείωση αποδοχών, όπως επίσης αύξηση κατώτατων μισθών στα προ κρίσης επίπεδα (751 €). Στα δεύτερα, χρειάζεται πρόγραμμα παραγωγικής ανασυγκρότησης, με κλαδικές πολιτικές και προώθηση καινοτομιών για παραγωγή ανταγωνιστικών προϊόντων και παράλληλα δημόσια προγράμματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Επίσης χρειάζεται επεξεργασία προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων στον κοινωνικό τομέα (υγεία-πρόνοια-παιδεία), στις υποδομές, προστασία περιβάλλοντος, κά. Βασικός φορέας σε ρόλο «εργοδότη ύστατης καταφυγής» πρέπει να είναι το ευρύτερο δημόσιο (κεντρική διοίκηση, ΠΔΕ, Αυτοδιοίκηση και ΔΕΚΟ). Απαιτούνται επίσης προγράμματα ανάταξης και ανάπτυξης βιώσιμων μικρομεσαίων επιχειρήσεων για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στήριξης κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, ιδιαίτερα συνεταιρισμών και άλλων συλλογικών μορφών, διάσωση επιχειρήσεων με «αυτοδιαχειριστικά» σχήματα και διατήρηση των θέσεων εργασίας. Επιστροφή βιώσιμων ΔΕΚΟ στο δημόσιο και επέκταση τους σε στρατηγικούς τομείς, δημιουργώντας ευρύτερα παραγωγικά συμπλέγματα (αγροτοδιατροφικό, ενεργειακό, ναυπηγοεπισκευαστικό, κά), καθώς οικονομίες κλίμακας, με πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στην απασχόληση. Τέλος διαμόρφωση σταθερού επιχειρηματικού πλαισίου για μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις (εργασιακών δικαιωμάτων, φορολογίας, πολιτικής ανταγωνισμού, κά) για προώθηση επενδύσεων και νέες θέσεις εργασίας.
Κρίσιμο ρόλο στην αποκλιμάκωσης της ανεργίας και την προώθηση της παραγωγικής ανασυγκρότησης, θα παίξουν η εισοδηματική πολιτική στήριξης της αγοραστικής δύναμης μισθών-συντάξεων και λαϊκών εισοδημάτων, η πολιτική παροχής πιστώσεων με αναπτυξιακά και κοινωνικά κριτήρια από το τραπεζικό σύστημα που πρέπει να είναι υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, καθώς και εφαρμογή ενεργητικής και πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής, ισότιμων και αμοιβαία επωφελών οικονομικών σχέσεων με όλες τις χώρες. Οι οικονομικοί πόροι για την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη δραστική μείωση της ανεργίας σε ορίζοντα 5ετίας διασφαλίζονται με διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, με πάταξη της φοροδιαφυγής και φοροκλοπής των «εχόντων», με διασφάλιση αποταμιεύσεων και παροχή ρευστότητας στις επιχειρήσεις, με αξιοποίηση εξωτερικών πόρων χωρίς υποθήκες στην εθνική κυριαρχία, καθώς και από την ίδια την ανάπτυξη, την παραγωγή νέου εισοδήματος και πλούτου από τους εργαζόμενους, που πρέπει να έχουν και αποφασιστικό ρόλο στη λήψη και εφαρμογή του προγράμματος παραγωγικής ανασυγκρότησης.  
 (*) δημοσιεύτηκε στην «Ελευθεροτυπία», 3.9.14

Email: ytolios@gmail.com   Blog: ytoliosblog.wordpress.com


Νέα δικαστική παρέμβαση για την αξιολόγηση κατά της ΑΔΕΔΥ




Αντιρατσιστικό: Πόντιοι, Μικρασιάτες και Αρμένιοι στέλνουν επιστολή στους βουλευτές




«Στο νομοσχέδιο αυτό διακυβεύεται η τιμή των σύγχρονων Ελλήνων πολιτών», λένε χαρακτηριστικά.

Με την επιστολή τους προς τους βουλευτές η Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδας, η Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδος και η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος τους ζητούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Ώρες πριν από την ψήφιση και επί των άρθρων, και με την αξιωματική αντιπολίτευση να δηλώνει ότι θα καταψηφίσει το επίμαχο άρθρο 2 για την άρνηση της Γενοκτονίας, γράφουν:

«Στο πρώτο τέταρτο του προηγούμενου αιώνα, οι Έλληνες, οι Αρμένιοι και οι Ασσύριοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας -όλοι αυτόχθονες Χριστιανικοί λαοί της Ανατολής-, υπήρξαν τα πρώτα θύματα ρατσισμού στη σύγχρονη ιστορία της Ανθρωπότητας. Το γενοκτονικό σχέδιο των Νεότουρκων και του Μουσταφά Κεμάλ εις βάρος των χριστιανικών λαών της Ανατολής, με την ανοχή της διεθνούς κοινότητας, αποτέλεσε πρότυπο για τον Αδόλφο Χίτλερ, που λίγες δεκαετίες μετά επανέλαβε το έγκλημα, εις βάρος των Εβραίων αυτή τη φορά. Είναι χαρακτηριστική η απάντηση που έδωσε ο ηγέτης των ναζί, όταν κάποιοι κομματικοί του φίλοι προέβαλαν ενστάσεις για την πολιτική του: «Στο κάτω-κάτω ποιος θυμάται σήμερα τους Αρμενίους;»…
»Η εμπειρία αυτή, η επίγνωση δηλαδή ότι η ατιμωρησία φέρνει την επανάληψη του εγκλήματος και ότι «η αδικία οπουδήποτε είναι απειλή για τη δικαιοσύνη παντού» (κατά τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ), οδήγησε δεκάδες κράτη και διεθνείς οργανισμούς, όπως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Διεθνής Ένωση Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών (IAGS), να αναγνωρίσουν τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν εις βάρος των Ελλήνων, των Αρμενίων και των Ασσυρίων από τους Νεότουρκους και κεμαλιστές ως Γενοκτονία. Η Ελληνική Βουλή ψήφισε τα έτη 1994, 1996 και 1998 ανάλογους νόμους και καθόρισε με προεδρικό διάταγμα εκδηλώσεις Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, των Αρμενίων και των Ελλήνων της Μικράς Ασίας αντίστοιχα.

»Και ερχόμαστε στο σήμερα, για να συζητήσουμε για άλλη μια φορά για το «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο. Στο νομοσχέδιο αυτό διακυβεύεται η τιμή των σύγχρονων Ελλήνων πολιτών. Αισθανόμαστε ότι έχουμε ένα χρέος προς τους προγόνους μας, στον ηρωισμό και τη θυσία των οποίων χρωστούμε τη ζωή και την ελευθερία μας ως έθνος. Μην αφήσετε αυτό το χρέος ανεκπλήρωτο.

»Αδιαπραγμάτευτο αίτημα των φορέων που εκπροσωπούν τους απογόνους των θυμάτων της Γενοκτονίας, είναι στην τροποποίηση του νόμου να προστεθεί ρητά η προϋπόθεση χαρακτηρισμού ως γενοκτονία μόνο «εγκλημάτων που έχουν αναγνωριστεί ως τέτοια με αμετάκλητη απόφαση είτε ελληνικού είτε διεθνούς δικαστηρίου είτε με απόφαση της Ελληνικής Βουλής», και να απαλειφθεί απαραιτήτως η αόριστη και ως εκ τούτου επικίνδυνη αναφορά: «όλων αδιακρίτως των εγκλημάτων των γενοκτονιών». Επιπλέον, κρίνουμε σημαντική την ονομαστική αναφορά σε γενοκτονίες που έχουν αναγνωριστεί από το ελληνικό κοινοβούλιο με νόμους του κράτους και αφορούν τις ομάδες Ελλήνων πολιτών που είναι απόγονοι εκείνων. Δηλαδή Εβραίων, Αρμενίων, Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας. Διαφορετικά το ελληνικό κοινοβούλιο αφενός μεν μεροληπτεί αναφέροντας τους όρους «ολοκαύτωμα» και «ναζιστικά εγκλήματα» υπέρ της ελληνικής ομάδας «Εβραίοι», αφετέρου είναι ανακόλουθο και αυτοαναιρούμενο σε νόμους που έχει το ίδιο ψηφίσει στο παρελθόν. Σας καλούμε, εν τέλει, να κάνετε κάτι πολύ τιμητικό για σας, κύριοι βουλευτές: να επιβεβαιώσετε την αξία των αποφάσεων που οι ίδιοι έχετε ψηφίσει ή θα ψηφίσετε στο μέλλον.

»Μην επιτρέψετε τη Βουλή μας, η οποία είναι φύλακας του Συντάγματος και της Δημοκρατίας,να ψηφίσει ένα αντιδεοντολογικό και αντεθνικό νόμο που στερείται δικαιοσύνης, σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή και επίγνωσης της ιστορίας του έθνους και της παγκόσμιας ιστορίας. Σας καλούμε λοιπόν να συμβάλετε, ώστε να μην αναρωτηθεί ο επόμενος θύτης: «Στο κάτω-κάτω ποιος θυμάται σήμερα τους Έλληνες του Πόντου, της Μικράς Ασίας και τους Αρμένιους;»

»Εμείς, οι απόγονοι των θυμάτων της Γενοκτονίας, στην κοινή αυτή πρωτοβουλία, δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση, ότι το ύψιστο αυτό χρέος της Μνήμης θα το υπερασπιστούμε με κάθε νόμιμο μέσο, βρισκόμενοι απέναντι σε καθετί που το υπονομεύει και δίπλα σε όσους το υπερασπίζονται».

http://www.pontos-news.gr/


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *