Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2014

Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. : «Από το μισθολόγιο φτώχειας… στο μισθολόγιο πείνας. Στόχος της κυβέρνησης τα 500 ευρώ εισαγωγικός μισθός»

Με κάθε τρόπο, θεμιτό ή αθέμιτο συνεχίζει η συγκυβέρνηση με πρώτον τον Υπουργό των «απολύσεων» κ. Κυριάκο Μητσοτάκη τη «μεταρρύθμιση» των 6.000 απολύσεων έως το τέλος του 2014 που έχουν δεσμευτεί στην τρόικα.

Συνεχίζουν ακάθεκτοι την ίδια καταστροφική πολιτική που διαλύει τις Δημόσιες Υπηρεσίες προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων και σε βάρος των πολιτών.

Η «κατάρα» του Ελληνικού Δημοσίου δεν είναι οι εργαζόμενοι.

Η «κατάρα» του Ελληνικού Δημοσίου είναι η νοοτροπία ενός πολιτικού συστήματος που πάντα αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει το κράτος ως «λάφυρο».

Είναι οι ίδιοι που σήμερα εμφανίζονται ως αυτοί που θα εξυγιάνουν το Ελληνικό κράτος!!!

Αντί να απολογούνται στους Έλληνες πολίτες εμφανίζονται ως δικαστές υποσχόμενοι… απολύσεις!!!

Από την πρώτη στιγμή η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ξεκαθάρισαν πως τα σχέδιά τους δεν πρόκειται να περάσουν, κανένας προσχηματικός επανέλεγχος με διαφορετικά κριτήρια δεν θα «περάσει».

Παρά την καθημερινή προπαγάνδα της συγκυβέρνησης πως ο επανέλεγχος γίνεται κανονικά σε πέντε (5) Δήμους, η πραγματικότητα είναι πως μόνο στο Δήμο Ασπροπύργου προχώρησε.

Επισημαίνουμε πως από τις 19 Σεπτεμβρίου 2014 με απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., είναι σε ισχύ η ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ όλων των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον προσχηματικό επανέλεγχο με άλλα κριτήρια μετατροπής των συμβάσεων σε Αορίστου Χρόνου καθώς και από την «συγκριτική αξιολόγηση».

Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014 συνεδρίασε εκ νέου το Γενικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και ανακοίνωσε την νέα απόφασή του για την ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ μιας και η προηγούμενη απόφαση είχε ισχύ έως το τέλος Οκτωβρίου 2014.

Με τη νέα απόφαση λοιπόν του Γενικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. η οποία έχει ισχύ πλέον έως 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014, ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ-ΑΠΕΧΟΥΜΕ από κάθε διαδικασία που αφορά στην κατάπτυστη «συγκριτική αξιολόγηση» και στον προσχηματικό επανέλεγχο μετατροπής των Συμβάσεων με διαφορετικά κριτήρια.

Κανείς εργαζόμενος δεν συντάσσει, παραλαμβάνει, προωθεί, εισηγείται οποιαδήποτε ενέργεια που μόνο στόχο έχει να απολυθούν συνάδελφοι και να βρεθούν στην ανεργία.

Και φυσικά η πολιτική των απολύσεων πηγαίνει χέρι-χέρι με το σχέδιο της οικονομικής εξαθλίωσης όσων θα παραμείνουν!!!

Όπως το 2011 προφασιζόμενοι ένα «ενιαίο μισθολόγιο» και «εξορθολογισμό» που ως γνωστό οδήγησε στο πετσόκομμα των μισθών του συνόλου των εργαζομένων, έτσι και τώρα, προετοιμάζουν το έδαφος για το καινούργιο μισθολόγιο που προβλέπει μισθούς Κίνας, στην Ελλάδα του 2014.

Οι μειώσεις δεν θα αφορούν στους Υ.Ε. και τους Δ.Ε. όπως σκόπιμα η συγκυβέρνηση διαρρέει.

Έχουν ήδη δεσμευτεί για εξοικονόμηση μισθολογικής δαπάνης στο Δημόσιο 600.000.000 ευρώ.

Σκοπεύουν να «κατεβάσουν» τον εισαγωγικό βαθμό στα 500,00 ευρώ… αντιγράφοντας την… επιτυχία τους στον εργασιακό τοπίο που δημιούργησαν στον Ιδιωτικό Τομέα με την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που μόνο ως ζούγκλα υπέρ των εργοδοτών και μάλιστα των κακοπληρωτών εργοδοτών μπορεί να χαρακτηριστεί.

Είναι στο χέρι μας να μην επιτρέψουμε να επαναληφθεί το έργο του 2011. Όλοι μας είμαστε στο στόχαστρο είτε με την κατάπτυστη «συγκριτική αξιολόγηση», είτε με τον προσχηματικό επανέλεγχο, είτε ως θύματα της οικονομικής εξόντωσης που προετοιμάζουν.

Ακόμη και αν προσπαθούν να χτυπήσουν την αξιοπρέπεια των εργαζομένων θα πρέπει να γνωρίζουν πως «ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ» να συνεχιστούν πολιτικές που «πίνουν» το αίμα των εργαζομένων, που διαλύουν οικογένειες και τον κοινωνικό ιστό της χώρας.

ΕΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ θα αγωνιστούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για το αυτονόητο δικαίωμα στην εργασία, στη ζωή και να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

Ο Πρόεδρος 

Θέμης Μπαλασόπουλος
 
Ο Γεν. Γραμματέας

Γιάννης Τσούνης


Επανέλεγχος – Πλαστά – Αξιολόγηση: Οι «τρεις μύθοι» και οι «12+1» ερωτήσεις και απαντήσεις του ΥΔΜΗΔ


Το ζήτημα του επανελέγχου μετατροπής συμβάσεων μερίδας εργαζομένων στους δήμους σε αορίστου χρόνου ήταν αρκετό για να αναστατώσει το κλίμα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε μια χρονική περίοδο που συνέπεσε, μάλιστα, με την ανάληψη καθηκόντων από τις νέες διοικητικές αρχές. Το «μπλόκο» των αιρετών και των δημοτικών υπαλλήλων αναμένεται να απασχολήσει και το επικείμενο χρονικό διάστημα την κοινή γνώμη. Κάθε πλευρά, δηλαδή αιρετοί και εργαζόμενοι από τη μία και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης από την άλλη, θέτουν τα δικά τους επιχειρήματα.

Τα αυτοδιοικητικά στελέχη αντιτίθενται στην εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου. Χαρακτηριστικό είναι ότι και η ΚΕΔΕ από την πλευρά της, στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου έκανε λόγο για επανακαθορισμό κριτηρίων στις μετατροπές των συμβάσεων, αντί για επανέλεγχο. Μπορεί κάποιος να κάνει λόγο για μια συνέχεια της κόντρας μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κεντρικού Κράτους, η οποία ξεκίνησε αρχικά στο ζήτημα της «συγκριτικής αξιολόγησης» και συνεχίστηκε με τον επανέλεγχο μετατροπής συμβάσεων και το ζήτημα των πλαστών πιστοποιητικών. Η aftodioikisi.gr καταγράφει συντοπτικά τις απόψεις των δύο πλευρών:

Αυτοδιοικητικοί κάνουν λόγο για τρεις μύθους από πλευράς ΥΔΜΗΔ:

Μύθος πρώτος: πλαστά δικαιολογητικά

Ο έλεγχος πιστοποιητικών για την εντόπιση πλαστών διενεργείται υποχρεωτικά βάσει της νομοθεσίας από τις Διευθύνσεις Διοικητικού όλων των φορέων του Δημοσίου και έχει ξεκινήσει από τα τέλη του 2013 με εγκύκλιο του ΥΔΜΗΔ. Οταν διαπιστωθεί διορισμός με πλαστά δικαιολογητικά, ο διορισμός ανακαλείται, η δε όλη διαδικασία ελέγχεται από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.

Οι δήμοι και οι περιφέρειες, τηρώντας πιστά την κείμενη νομοθεσία, κάνουν έλεγχο για πλαστά δικαιολογητικά, ο οποίος διεξάγεται κανονικά. Δηλώνουν ότι προτίθενται να ενημερώσουν το υπουργείο ανά πάσα στιγμή για τα αποτελέσματα.

Μύθος δεύτερος: έλεγχος μετατροπών συμβάσεων

Η μετατροπή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων στον δημόσιο τομέα από ορισμένου σε αορίστου χρόνου πραγματοποιήθηκε με διάφορες επιμέρους ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις, καθώς και μεμονωμένα στη βάση δικαστικών αποφάσεων. Ωστόσο, η πιο «μαζική» διαδικασία μετατροπής υπήρξε το Π.Δ. 164/2004 (γνωστό και ως «διάταγμα Παυλόπουλου»), με το οποίο εντάχθηκε στην ελληνική έννομη τάξη η κοινοτική Οδηγία 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 1999 της Ε.Ε., σχετικά με τη συμφωνία πλαίσιο για την εργασία ορισμένου χρόνου. Με βάση αυτά τα δεδομένα η Αυτοδιοίκηση αντικρούει το ΥΔΜΗΔ αναφορικά με το ερώτημα «ποιος τηρεί τη νομιμότητα;».

Σύμφωνα με τους αιρετούς, η επίσημη στοχοποίηση των συμβασιούχων που μονιμοποιήθηκαν με το ως άνω διάταγμα ήρθε με τον Ν. 4250/2014, ένα νομοσχέδιο–σκούπα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που περιλαμβάνει σχεδόν το σύνολο της ατζέντας στον χώρο της Δημόσιας Διοίκησης (καταργήσεις φορέων, αξιολόγηση, διαθεσιμότητα, επανέλεγχος των συμβάσεων κ.λπ.) και εντάσσεται πέραν πάσης αμφιβολίας στην προσπάθεια δημιουργίας μιας «δεξαμενής» απολύσεων.

Αυτοδιοικητικά στελέχη υπογραμμίζουν ότι είναι ευρέως γνωστό ότι κατά τη διάρκεια μετατροπής των συμβάσεων τηρήθηκαν οι κατά τον χρόνο εκείνον οριζόμενες εκ του Νόμου προϋποθέσεις, εκτιμήθηκαν οι ανάγκες των φορέων και ελήφθησαν υπ’ όψιν όλα τα έγγραφα που βρίσκονται στη διάθεση του δήμου, κρίθηκαν από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και το Διοικητικό Συμβούλιο και τελικώς επικυρώθηκαν από το ΑΣΕΠ βάσει του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004.

Μύθος τρίτος: αξιολόγηση

Οι αιρετοί υποστηρίζουν ότι με τον νόμο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων (που δεν αξιολογεί δομές, τις οποίες αντιμετωπίζει ως απλό άθροισμα υπαλλήλων), καλούνται κρατικοί αξιωματούχοι να βλάψουν συνανθρώπους τους ακριβώς επειδή ο νόμος ορίζει ότι πρέπει υποχρεωτικά να βαθμολογηθεί από τους προϊσταμένους ποσοστό 15% των υπαλλήλων με βαθμό κάτω από τη βάση, ακόμη κι αν σε μια υπηρεσία όλοι είναι άριστοι, ακόμη και σε υπηρεσίες που λόγω υποστελέχωσης οι λίγοι εναπομείναντες αγωνίζονται με αυτοθυσία.

Θεωρούν προφανές το γεγονός ότι και εδώ αναζητείται δεξαμενή διαθεσιμότητας και ότι η Αυτοδιοίκηση διώκεται. Επιπλέον απαντούν: o δημόσιος τομέας έχει σύστημα αξιολόγησης και μάλιστα αυστηρό, αν εφαρμοστεί σωστά. Προειδοποιούν ότι η συγκριτική αξιολόγηση θα επιδεινώσει την εξάρτηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από το κράτος, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο την πειθαρχική διαδικασία.

Οι 12+1 ερωτήσεις – απαντήσεις του ΥΔΜΗΔ


Ο νόμος 4250/2014 ξεσηκώνει για ακόμη μια φορά το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αρχικά ήταν η συγκριτική αξιολόγηση, στη συνέχεια ο επανέλεγχος. Αναφορικά με το δεύτερο ζήτημα, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιχείρησε να τεκμηριώσει τις θέσεις μέσω ενημερωτικού σημειώματος το οποίο ακολουθεί:

Με ποια νομική βάση γίνεται ο επανέλεγχος;
Με τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4250/2014 (ψηφίστηκε το Μάρτιο στην Ολομέλεια της Βουλής) θεσμοθετήθηκε ο επανέλεγχος από το ΑΣΕΠ της νομιμότητας των μετατροπών συμβάσεων εργασίας ή έργου σε αορίστου χρόνου, στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Για ποιο λόγο γίνεται ο επανέλεγχος;
Ο επανέλεγχος γίνεται για να εντοπιστούν και να αποκατασταθούν παραβιάσεις της νομιμότητας κατά τη μονιμοποίηση συμβασιούχων, με τη μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου. Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για μετατροπές που έγιναν με χρήση πλαστών δικαιολογητικών.

Βάσει ποιων κριτηρίων γίνεται ο επανέλεγχος;
Με τα ίδια ακριβώς κριτήρια που προέβλεπε το Προεδρικό Διάταγμα. Η νομιμότητα της μετατροπής ελέγχεται αποκλειστικά και μόνο με βάση τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που ορίζονταν από τις εκάστοτε διατάξεις και σε καμία περίπτωση με βάση νέα κριτήρια. Είναι δε απόλυτα σαφές ότι το Προεδρικό Διάταγμα δεν τίθεται σε αμφισβήτηση.

Γιατί ο επανέλεγχος ξεκίνησε από δέκα δήμους;
Πρόκειται για τους δήμους με το μεγαλύτερο αριθμό μονιμοποιήσεων συμβασιούχων. Συγκεκριμένα, τα κλιμάκια ελέγχου έλαβαν στο τέλος Ιουνίου εντολή διενέργειας ελέγχου σε δέκα δήμους. Για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ο συνολικός αριθμός των μονιμοποιήσεων μέσω μετατροπών, με βάση τα στοιχεία που χορήγησε το ΑΣΕΠ. Η διαδικασία ελέγχου θα επεκταθεί σύντομα και σε άλλους φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου.

Ποια είναι η συνέπεια για τον ελεγχόμενο;
Αν η μετατροπή της σύμβασης έγινε με την τήρηση όλων των νόμιμων προϋποθέσεων, που προβλέπονταν από τις διατάξεις βάσει των οποίων πραγματοποιήθηκε η μετατροπή, τότε προφανώς ο ελεγχόμενος δεν υφίσταται καμία απολύτως συνέπεια. Αν, όμως, με υπαιτιότητά του, η μετατροπή πραγματοποιήθηκε χωρίς τη συνδρομή των κατά περίπτωση νομίμων προϋποθέσεων, η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδίκαια.

Ποιος αποφασίζει για το αν η μετατροπή ήταν παράνομη και αν ο υπάλληλος προκάλεσε την παράνομη μετατροπή;
Αρμόδιο όργανο να αποφανθεί για τη συνδρομή των, κατά περίπτωση, νομίμων προϋποθέσεων είναι το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ).

Ποιο όργανο πρότεινε τη συγκεκριμένη διαδικασία επανελέγχου;
Η διαδικασία επανελέγχου, που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, βασίζεται σε ομόφωνη πρόταση της Ολομελείας του ΑΣΕΠ, προκειμένου η Πολιτεία να εκπληρώσει τη θεμελιώδη υποχρέωσή της που απορρέει από τις επιταγές του άρθρου 103 του Συντάγματος για τις προσλήψεις στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τη ρητή απαγόρευση της μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου.

Για ποιες παράνομες μετατροπές προβλέπεται η αυτοδίκαιη λύση της σχέσης εργασίας;
Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται η μη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων, ερευνάται η τυχόν υπαιτιότητα του υπαλλήλου για την παράνομη μετατροπή, όπως η τυχόν χρήση πλαστών δικαιολογητικών, η υποβολή από τον υπάλληλο αναληθών ή ανακριβών στοιχείων, η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων, καθώς και κάθε άλλη μη νόμιμη ενέργεια εκ μέρους του υπαλλήλου αναφορικά με τη συνδρομή των κατά περίπτωση νόμιμων προϋποθέσεων για τη μετατροπή της σύμβασης.

Ποιος διενεργεί τον επανέλεγχο;
Η έρευνα διενεργείται από κλιμάκια ελέγχου που αποτελούνται από δύο τουλάχιστον έμπειρα στελέχη της δημόσιας διοίκησης. Ο ένας τουλάχιστον είναι επιθεωρητής ή βοηθός επιθεωρητής ελεγκτικού οργάνου του Δημοσίου και το δεύτερο μέλος μπορεί να είναι υπάλληλος του δημόσιου τομέα κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.

Ζητούνται οι απόψεις των ελεγχομένων υπαλλήλων στο στάδιο του επανελέγχου;
Το κλιμάκιο ελέγχου υποχρεούται, πριν υποβάλει τη σχετική έκθεσή του, να καλέσει τον υπάλληλο για τυχόν πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις.

Που υποβάλλεται το πόρισμα των ελεγκτών;
Η έκθεση του κλιμακίου υποβάλλεται στο ΑΣΕΠ και πρέπει να είναι εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη. Διαφορετικά, το ΑΣΕΠ μπορεί να την επιστρέψει στο κλιμάκιο για περαιτέρω τεκμηρίωση.

Ποια διαδικασία ακολουθεί το ΑΣΕΠ;
Το ΑΣΕΠ, πριν την έκδοση της σχετικής απόφασης, υποχρεούται να καλέσει τον υπάλληλο για ακρόαση. Η απόφαση του ΑΣΕΠ διαβιβάζεται στον αρμόδιο φορέα και κοινοποιείται στο θιγόμενο υπάλληλο. Σε περίπτωση απόφασης του ΑΣΕΠ, με την οποία διακριβώνεται αιτιολογημένα η μη συνδρομή των κατά περίπτωση νόμιμων προϋποθέσεων για τη μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου με υπαιτιότητα του υπαλλήλου, το αρμόδιο για το διορισμό όργανο του φορέα οφείλει να εκδώσει αμελλητί πράξη, με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης και η κατάργηση της θέσης.

Το ΑΣΕΠ διαθέτει τα ατομικά μητρώα των υπαλλήλων;
Το ΑΣΕΠ, κατά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στο πλαίσιο της εφαρμογής του Π.Δ. 164/2004, λάμβανε μόνο τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων που βεβαίωναν ότι συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις, καθώς επίσης και το απογραφικό έντυπο 910, το οποίο συνέτασσε και βεβαίωνε για την εγκυρότητα των δηλωθέντων ο οικείος φορέας. Ο φυσικός φάκελος δεν μεταφερόταν στο ΑΣΕΠ. Συνεπώς, για τη διενέργεια του ελέγχου απαιτείται η πρόσβαση στο ατομικό μητρώο του υπαλλήλου προκειμένου να ελεγχθεί αν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις, σύμφωνα με πραγματικά στοιχεία και δεδομένα.

www.aftodioikisi.gr


Πετρέλαιο, οικονομικός πόλεμος και αυτοδυναμία


ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ​

Η δραματική πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου μέσα σε λίγους μήνες (από περίπου $115 το βαρέλι. τον Ιούνιο, σε περίπου $85 σήμερα!), και, το πιο σημαντικό, η απόφαση της Σαουδικής Αραβίας, που είναι η κύρια πετρελαιοπαραγωγός χώρα, να μην μειώσει τα επίπεδα παραγωγής, ώστε να σταθεροποιηθεί η τιμή στον μέσο όρο των τελευταίων ετών (περίπου $100 το βαρέλι), δημιούργησε τις προϋποθέσεις για μια νέα μορφή οικονομικού πολέμου, πέρα από τις συνήθεις ​​κυρώσεις. Παρά το γεγονός όμως ότι η Σαουδική Αραβία διαθέτει αποθεματικά για να διατηρήσει τις τιμές του πετρελαίου γύρω στα $80 το βαρέλι για αρκετά χρόνια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν και ισχυροί οικονομικοί λόγοι πίσω από αυτή την δραστική πτώση της τιμής, τόσο από τη πλευρά της παγκόσμιας προσφοράς όσο και της ζήτησης.

Από την πλευρά της προσφοράς, είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια σημαντική αύξηση της παραγωγής πετρελαίου και ενέργειας γενικότερα από τις ΗΠΑ, ως αποτέλεσμα και της «επανάστασης σχιστόλιθου».

Ακόμη πιο σημαντική, όπως έδειξα σε προηγούμενο άρθρο, είναι η συμπίεση της συνολικής ζήτησης που συνεπάγεται η αναδυόμενη νέα «οικονομία ανάπτυξης» στην Νέα Διεθνή Τάξη (ΝΔΤ) της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης. Γεγονός που έχει οδηγήσει σε μια κατάσταση ψευδο-πλήρους απασχόλησης που θεμελιώνεται στις «ελαστικές» εργασιακές σχέσεις, δηλαδή στην καθήλωση των (πραγματικών) μισθών και εισοδημάτων που εξασφαλίζουν η τεράστια επέκταση της μερικής απασχόλησης και περιστασιακής απασχόλησης, τα συμβόλαια μηδενικών ωρών απασχόλησης κ.ο.κ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την σταδιακή κατάργηση της μαζικής καταναλωτικής κοινωνίας των τελευταίων περίπου τριάντα χρόνων και την αντικατάστασή της από μια καταναλωτική κοινωνία μόνο για όσους ωφελούνται από την παγκοσμιοποίηση (μια μειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού), ενώ η πλειοψηφία αγωνίζεται να καλύψει ακόμη και τις βασικές ανάγκες. Γεγονός που γίνεται ιδιαίτερα φανερό στην περιφέρεια της ΕΕ (Μεσογειακές χώρες και χώρες του πρώην σοβιετικού μπλόκ), μολονότι συμβαίνει ακόμη και στις ίδιες τις G7 χώρες. Έτσι, όπως επεσήμανε πρόσφατο κύριο άρθρο των Times (11/10/2014), σε σχέση με την άνοδο του UKIP στη Βρετανία, μια «λαϊκή επανάσταση» σημειώνεται τελευταία, καθώς «η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας έχει δημιουργήσει ηττημένους αλλά και κερδισμένους. Κατά κανόνα, οι κερδισμένοι είναι μεταξύ των εύπορων και οι ηττημένοι μεταξύ των οικονομικά ασθενέστερων».

Ωστόσο, το γεγονός ότι υπάρχουν προφανείς οικονομικοί λόγοι για την πτώση της τιμής του πετρελαίου δεν αναιρεί την σαφή πρόθεση της Υπερεθνικής Ελίτ (Υ/Ε- δηλαδή, το δίκτυο των οικονομικών και πολιτικών ελίτ που εδράζονται κυρίως στις χώρες G7) και πελατειακών καθεστώτων, όπως η Σαουδική Αραβία, να κάνουν οτιδήποτε μπορούν για να επιταχύνουν και να εντείνουν αυτή την τάση. Ιδιαίτερα σήμερα που είναι γνωστό ότι η αυξημένη προσφορά ενέργειας των ΗΠΑ μπορεί να μη διαρκέσει για περισσότερο από δύο χρόνια περίπου, μέχρις ότου η επανάσταση του «σχιστόλιθου» αρχίσει να αποφέρει φθίνουσες αποδόσεις. Με άλλα λόγια, η Υ/Ε διείδε σήμερα μια τέλεια ευκαιρία για να επιχειρήσει τον οικονομικό στραγγαλισμό του κύριου εχθρού της, της Ρωσίας, όπως την χαρακτήρισε ο Νομπελίστας για την ειρήνη Ομπάμα (ένας από τους πιο εγκληματίες προέδρους των ΗΠΑ!) στην τελευταία ομιλία τουστον ΟΗΕ, προσθέτοντας στη λίστα ―για προφανείς διακοσμητικούς λόγους― και τους τζιχαντιστες της ISIS μαζί με τον ιό έμπολα.

Επιπρόσθετα, τα επόμενα δύο χρόνια είναι κρίσιμα για την Υ/Ε, αφού στη περίοδο αυτή θα κριθεί η τύχη της Ουκρανίας και της Ευρασιατικής Ένωσης. Δηλαδή, το εάν η Ουκρανία (συμπεριλαμβανομένων των σημερινών εξεγερμένων τμημάτων της) θα ενσωματωθεί στην ΝΔΤ μέσω της ενσωμάτωσής της στην ΕΕ. Σε περίπτωση που αυτή η ενσωμάτωση επιτευχθεί, και η Ρωσία, καθώς και οι επαναστατημένες περιοχές στο Donetsk και το Lugansk συνθηκολογήσουν και αποδεχθούν ένα είδος «Νομαρχίας» που τους προσφέρει η Χούντα του Κιέβου, αυτό θα έχει καταλυτικές επιπτώσεις τόσο στην Ρωσία όσο και στην Ευρασιατική Ένωση. Με άλλα λόγια, στην περίπτωση αυτή, τόσο η Ρωσία όσο και η Ευρασιατική Ένωση θα γίνουν εξαρτημένα μέλη της Υ/Ε, όπως επιδιώκει η «πέμπτη φάλαγγα» (όπως αποκάλεσε ο Πούτιν αυτό το τμήμα της Ρωσικής ελίτ στην ομιλία του στην Κριμαία), ή οι «παγκοσμιοποιητές» (όπως αποκαλώ τους υποστηρικτές της παγκοσμιοποίησης μέσα στη Ρωσική ελίτ).

Μολονότι οι παγκοσμιοποιητές, δηλαδή, όλοι εκείνοι που ωφελούνται από την παγκοσμιοποίηση, αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του Ρωσικού λαού, εντούτοις, κατέχουν δεσπόζουσες θέσεις σε κομβικά τμήματα του κρατικού μηχανισμού, στα ΜΜΕ και στη διανόηση ―πέρα φυσικά από τις οικονομικές ελίτ. Όλοι αυτοί επιδιώκουν την περαιτέρω ενσωμάτωση της χώρας στην ΝΔΤ, κάτι που θα σημάνει την αποτελεσματική εξάλειψη οποιωνδήποτε στοιχείωνοικονομικής και, επομένως, εθνικής κυριαρχίας που απολαμβάνει η Ρωσία σήμερα. Μιας κυριαρχίας, η οποία είναι πολύ ισχυρότερη των άλλων χωρών BRICS, λόγω της σοβιετικής κληρονομιάς και του υψηλού βαθμού αυτοδυναμίας που, επιτεύχθηκε κατά την περίοδο εκείνη. Όμως, όσο περισσότερο η Σαουδική Αραβία διατηρεί τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες ότι όχι μόνο η Ρωσία, αλλά επίσης το Ιράν και η Βενεζουέλα, καθώς και άλλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες στον «άξονα του κακού» της Υ/Ε (π.χ. Αλγερία) θα έχουν μεγάλη δυσκολία ν' αντιμετωπίσουν το συνδυασμό κυρώσεων και χαμηλών τιμών πετρελαίου που χρησιμοποιεί η Υ/Ε ως αποτελεσματικά μέσα στραγγαλισμού των οικονομιών τους και υποταγής τους στην ΝΔΤ. Γι αυτό, οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν σύντομη χρεοκοπία της Βενεζουέλας και τεράστια ελλείμματα στον προϋπολογισμό του Ιράν, αν οι τιμές παραμείνουν χαμηλές για σημαντικό διάστημα.

Η θεμελιώδης επομένως προϋπόθεση για τον πραγματικό αυτοκαθορισμό ενός λαού είναι η οικονομική αυτοδυναμία, εφόσον μόνο αυτή μπορεί να κάνει μια χώρα άτρωτη στις κυρώσεις της Υ/Ε (που είναι η κύρια μορφή οικονομικού πολέμου στην παγκοσμιοποίηση) αλλά και ικανή να καθορίζει τα παραγωγικά της πρότυπα σύμφωνα με τα καταναλωτικά πρότυπα που προκύπτουν από τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και όχι από αυτές που επιβάλλει η αγορά...


Πόσα χρήματα θα χάσουν οι βουλευτές αν γίνουν πρόωρες εκλογές



Τα χρήματα που θα χάσουν σε περίπτωση που προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές υπολόγιζαν οι βουλευτές σε «πηγαδάκια» στο καφενείο της Βουλής.

Σύμφωνα με τον «ΒΗΜΑτοδότη», οι ίδιοι υπολόγιζαν το ποσό σε 100.000 ευρώ για τον καθένα. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο υπολογισμός έγινε ως εξής: Έως τις εκλογές του 2016 (όταν δηλαδή ολοκληρωθεί η τετραετία) απομένουν περίπου 16 μήνες. Εάν πολλαπλασιάσει κανείς το 16 με το 6.000 (τόσος είναι κατά μέσο όρο ο συνολικός βουλευτικός μισθός) τότε το ποσό είναι περίπου 100.000.

Το ποσό αυξάνεται εάν προστεθούν και κάποια έξτρα, όπως για τηλέφωνα, καύσιμα, επιτροπές, ταξίδια στο εξωτερικό. Σύμφωνα με την εφημερίδα, τους υπολογισμούς δεν τους κάνουν μόνο οι ανεξάρτητοι βουλευτές, που εάν παραμείνουν έως τις (πρόωρες) εκλογές ανεξάρτητοι δεν έχουν καμία τύχη να επανεκλεγούν, αλλά και βουλευτές άλλων κομμάτων.

http://www.iefimerida.gr
Γ.Γ.


Οι «φτωχοδιάβολοι» και η Εκάλη: Το δόγμα μηδενικής ανοχής του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν ισχύει για τους εκλεκτους

Ανέλαβε να φέρει εις πέρας τις 15.000 απολύσεις που προέβλεπε η δανειακή σύμβαση. Και τις επένδυσε ιδεολογικά με το δόγμα της μηδενικής ανοχής. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συστήνεται ως αποφασισμένος πολέμιος της ατιμωρησίας, της αναξιοκρατίας και της ανομίας στο δημόσιο.


Οι ένοχοι βρέθηκαν στα πρόσωπα των 27 υπαλλήλων του δήμου Κερατσινίου, εκ των οποίων οι 15 είναι ανάπηροι, που κατηγορούνται πως κακώς κρίθηκαν το 2004 αναγκαίοι από το τότε δημοτικό συμβούλιο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε την παραδειγματική τιμωρία των «φτωχοδιάβολων», όπως αποκάλεσε τους 27 του Κερατσινίου, υποστηρίζοντας ότι οι νόμοι πρέπει να ισχύουν για όλους, ακόμα και για τους φουκαράδες. Σε μια αποστροφή μάλιστα του λόγου του ρώτησε τους βουλευτές του Σύριζα αν τα κριτήρια τους θα άλλαζαν αν επρόκειτο για υπαλλήλους του δήμου Εκάλης.

Θα ήταν ενδιαφέρον να αντιστρέψει κανείς το ερώτημα και να το απευθύνει στον ίδιο τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης: Πώς γίνεται να ζητά την παραδειγματική τιμωρία ανάπηρων δημοτικών υπαλλήλων που τους έλειπε ένας μήνας στην κρίσιμη διετία του προεδρικού διατάγματος Παυλόπουλου και να χρίζει γενική διευθύντρια του Υπουργείου του, υπάλληλο για την οποία έχει διαταχθεί πειθαρχική και εισαγγελική έρευνα;

Η «Εκάλη»:  Η Γενική Διευθύντρια του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το σκάνδαλο που μπήκε στο συρτάρι

Τον Οκτώβριο του 2005 οι επιθεωρητές ελεγκτές δημόσιας διοίκησης εκδίδουν ένα αποκαλυπτικό πόρισμα για το Πρόγραμμα Πολιτεία που συντόνιζε τότε το Υπουργείο Εσωτερικών.  Οι επιθεωρητές κάνουν λόγο για όργιο παρατυπιών : 75 έργα εντάχθηκαν στο πρόγραμμα επιδοτήσεων χωρίς να αναφέρεται ο προϋπολογισμός τους, 2 έργα εντάχθηκαν  δύο φορές, ενώ κοινή πρακτική ήταν το σπάσιμο των έργων σε κομμάτια ώστε να μπορούν να γίνουν απευθείας αναθέσεις. Οι επιθεωρητές ζητούν την πειθαρχική δίωξη των εμπλεκόμενων, στους οποίους περιλαμβάνεται και η υπεύθυνη του Προγράμματος Πολιτεία, Γεωργία Βαλατσού.  Η δίωξη καθυστερεί  14 μήνες, αλλά τελικά ξεκινά μετά από παρέμβαση του εισαγγελέα. Η Γεωργία Βαλατσού παραπέμπεται  για παράβαση καθήκοντος, το πειθαρχικό ξεκινά αλλά δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ. Ο φάκελος μπαίνει στο συρτάρι, η κ. Βαλατσού ανεβαίνει στη ιεραρχία και επιλέγεται από τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως  Γενική Διευθύντρια Οικονομικών Υπηρεσιών.

Η αξιοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη

Ο νόμος για την επιλογή των προϊσταμένων του δημοσίου, είναι άλλο ένα από τα μεταρρυθμιστικά επιτεύγματα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Περιγράφεται αναλυτικά ένα σύστημα επιλογής, που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα, το ζουμί όμως κρύβεται στις μεταβατικές διατάξεις: Με πρόσχημα την αλλαγή των οργανογραμμάτων καθαιρούνται όλοι οι προϊστάμενοι και στη θέση τους μπαίνουν αυτοί που επιλέγει ο εκάστοτε υπουργός. Δεν πρόκειται για «μία από τα ίδια» καθώς τα στελέχη που καθαιρούνται είναι η πρώτη γενιά προϊσταμένων που αναδείχτηκαν με αντικειμενικά κριτήρια (νόμος Ραγκούση).

Ο «νόμος» εφαρμόζεται πρώτα στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου οι τέσσερις γενικές διευθύνσεις μειώνονται σε τρεις.
  • Ο Δημήτρης Παπαδημητρόπουλος που είχε συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία στο διαγωνισμό του 2010 καθαιρείται και υποβιβάζεται σε απλό υπάλληλο.
  • Στις 3 γενικές διευθύνσεις τοποθετούνται, ο Νίκος Μιχαλόπουλος, που είχε βγει τελευταίος στο διαγωνισμό του 2010, ο Ιωάννης Σπηλιωτόπουλος, που δεν συμμετείχε στο διαγωνισμό γιατί δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις και η Γεωργία Βαλατσού, που παρότι πληρούσε τα κριτήρια υποτίθεται πως ελέγχεται πειθαρχικά
Δεν γνωρίζω ποια θα ήταν η ετυμηγορία του πειθαρχικού Συμβουλίου αν η υπόθεση δεν έμπαινε στο συρτάρι. Ενδεχομένως να έκρινε ότι η Γεωργία Βαλατσού δεν ευθύνεται για τις παρατυπίες και τις διπλές εγγραφές του προγράμματος πολιτεία. Ωστόσο οι «παρατυπίες» για τις οποίες κατηγορείται είναι πολύ σοβαρότερες από το να δεχτεί ένας δημοτικός υπάλληλος την βεβαίωση του δημοτικού συμβουλίου πως για τον 1 ή δύο μήνες που του έλειπαν το 2002 εργαζόταν στο δήμο με προφορική εντολή.

Η μηδενική ανοχή του Κυριάκου Μητσοτάκη μπάζει νερά. Το σημαντικότερο όμως είναι πως έχει απαξιώσει εντελώς όλη τη διαδικασία της αξιολόγησης, που έτσι κι αλλιώς είχε κατηγορηθεί ως αυθαίρετη, αφού προεξοφλούσε ότι το 15% των υπαλλήλων είναι ανίκανοι. Το ποιος θα ενταχθεί σε αυτό το ποσοστό και ποιος όχι θα το αποφασίσουν μόνοι τους οι προϊστάμενοι που έχουν επιλεγεί με μόνο κριτήριο την εύνοια του Υπουργού.

Η καχυποψία των δημοσίων υπαλλήλων που φοβούνται ότι οι οι διορισμένοι προϊστάμενοι θα γλυτώσουν τα δικά τους παιδιά από το 15% και την απόλυση, είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένη.

ΥΓ:  Δεν είναι η πρώτη φορά που η κ. Βαλατσού ελέγχεται πειθαρχικά. Είχε κατηγορηθεί ότι το 2006 απουσίαζε από την υπηρεσία της για ένα χρόνο αδικαιολόγητα. Στο πειθαρχικό συμβούλιο που την αθώωσε συμμετείχε και ο νυν γενικός διευθυντής διοικητικών υπηρεσιών, Νίκος Μιχαλόπουλος.

http://www.thepressproject.gr


Η ΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ:ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΤΟ 1957, ΣΤΟ ΦΡΑΙΜΠΟΥΡΓΚ ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ Ο Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ











ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ .... ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ...

26-10- 1795
Γεννήθηκε  στην Κέρκυρα ο μουσουργός του Εθνικού μας Ύμνου Νικόλαος Μάντζαρος.




Για να βάλουμε και το video με τον εθνικό ύμνο από το YOUTUBE να δούμε αν θα μας στείλει λογαριασμό η εταιρία που της έδωσαν τα δικαιωμάτα .....

26-10 -1822
Έσκασε  ο  Δράμαλης Πασάς, στην Κόρινθο, μη μπορώντας να συνέλθει από την καταστροφή του στρατού του στα Δερβενάκια;













Από τύφο πέθανε αλλά το είχε πάρει και λίγο βαριά το ρημάδι που του φόρεσε ο Θοδωράκης τρεις μήνες πριν.

26-10- 1842 
 Ο Σάμουελ Μορς εγκατέστησε την πρώτη τηλεγραφική γραμμή;













...Over

26-10-1863  
Γεννήθηκε το  ποδόσφαιρο αφού σαν σήμερα έγινε η ενοποίηση και κωδικοποίηση του πρώτου τεχνικού κανονισμού ποδοσφαίρου και ιδρύθηκε η Ένωση Ποδοσφαίρου στην Αγγλία (Football Association)


 















Το σύγχρονο ποδόσφαιρο γιατί παιχνίδια με τα πόδια και μπάλες παίζαν και παλιά. Πολύ παλιά. Στον αρχαίο πολιτισμένο κόσμο.

26-10- 1879
Γεννήθηκε ο Λέων Μπρονστάιν, γνωστότερος ως Τρότσκι;

Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα αλλά πρέπει να ξέρουμε τι είναι αυτό που αγιάζει το σκοπό - Λ.Τ.


26-10 - 1912

Ο ελληνικός στρατός απελευθερώνει τη Θεσσαλονίκη απ' τους Οθωμανούς;














Αυτό βέβαια το ξέρατε όλοι.


26-10- 1929
γκαινιάστηκε  το φράγμα του Μαραθώνα. Από τη λίμνη, που σχηματίζεται υδρεύονται η Αθήνα και ο Πειραιάς.














Η πληροφορία ότι ήταν παρών ο σημερινός δήμαρχος της περιοχής  Ηλ. Ψινάκης, νεαρός, δεν έχει επιβεβαιωθεί.

26-10- 1947 
 γεννήθηκε η Χίλαρι Ρόνταμ Κλίντον;












Για τους κουτσομπόληδες η Μόνικα Λεβίνσκι γεννήθηκε στις 23 Ιουλίου του 1973, 26 χρόνια αργότερα ...

26-10- 1956
Θεμελιώθηκε  το Καυτατζόγλειο στάδιο στη Θεσσαλονίκη.











Το ανακατασκεύασε μετά - κατά το 2000 - η Γιάννα η αντισυστεμική, η ΣΥΡΙΖΑΙΑ .... (ωχ παναγία μου), για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων.


ΑΛΛΑΞΑΤΕ ΤΑ ΡΟΛΟΓΙΑ ΣΑΣ; ΜΙΑ ΩΡΑ ΠΙΣΩ




ΚΑΛΗΜΕΡΑ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ....




Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *