Κυριακή, 20 Μαρτίου 2016

Συνέντευξη της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου στην εφημερίδα «Ημερησία» «Θα μας κρίνει ο λαός, όχι οι θαμώνες στα τηλεπαράθυρα»


Η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Ημερησία» και τον δημοσιογράφο Ηλία Μπενέκο, το Σάββατο 19 Μαρτίου 2016, με τίτλο «Θα μας κρίνει ο λαός, όχι οι θαμώνες στα τηλεπαράθυρα», αναφέρθηκε στο θέμα του προσφυγικού/ μεταναστευτικού, τις παρεμβάσεις της Περιφέρειας Αττικής, στη στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο ρόλο και τις ενέργειες της Αττικής για τη δημιουργία ενός νέου προτύπου ανάπτυξης για τη χώρα, στην ανάγκη μεταρρυθμίσεων «προκειμένου η Τ.Α. να γίνει πραγματική αυτοδιοίκηση και όχι ετεροδιοίκηση, επιτελώντας πλήρως τον ρόλο της».

Αποσπάσματα της συνέντευξης:
  • Η Περιφέρεια Αττικής πολύ πριν το θέμα γίνει πρωτοσέλιδο, είχε αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Είχε συμβάλει, τον Αύγουστο του 2015 σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων στη δημιουργία του στρατοπέδου στον Ελαιώνα, το φθινόπωρο πέρσι σε συνεργασία με τον Δήμο Π. Φαλήρου στη φιλοξενία προσφύγων στο Τάε Κβο Ντο. Το ίδιο έπραξε και για τη φιλοξενία προσφύγων στο Ελληνικό, στο Γαλάτσι, στον Πειραιά.
  • Συγκαλέσαμε το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 29 Οκτωβρίου και στις 10 Μαρτίου, και περάσαμε σε συγκεκριμένες νομοθετικές προτάσεις για τροποποίηση των νόμων 4018/2011 και 4332/2015, για να μπορέσουν οι ΟΤΑ να αντιμετωπίσουν τις επείγουσες ανάγκες του προσφυγικού.
  • Ανάγκες που δεν αντιμετωπίζονται με ωραία λόγια αλλά με συγκεκριμένα έργα. Για τον σκοπό αυτό άλλωστε ιδρύσαμε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μαζί με τη Γ.Γ. Εμπορίου, το Κέντρο Logistics για συστηματική διαχείριση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες.
  • Η σημερινή κρίση που βιώνει η Ευρώπη διαφέρει από εκείνες του παρελθόντος για τον λόγο ότι φέρνει στο προσκήνιο μια διπλή, δομική δυσλειτουργία της. Αφενός την προβληματική δημιουργία του ευρώ που αποδείχθηκε «νόμισμα μόνο για καλό καιρό». Αφετέρου το έλλειμμα κοινής εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας. Η προσφυγική κρίση λειτουργεί έτσι ως καταλύτης των δομικών αυτών προβλημάτων, τα οποία για να επιλυθούν απαιτούνται λύσεις οι οποίες να εδράζονται σε ένα όπλο που η Ένωση τείνει να απεμπολήσει. Την ενότητα στη δράση.
  • (…) χάρη στη στάση της ελληνικής κυβέρνησης, που ανέδειξε την ανάγκη κοινής ευρωπαϊκής αντιμετώπισης, μακριά από μονομερείς ενέργειες, με δίκαιη και αναλογική κατανομή των βαρών, επιτάχυνση της μετεγκατάστασης των προσφύγων, στο πλευρό της χώρας μας βρίσκονται χώρες όπως η Γερμανία μαζί με την Ιταλία ή τη Γαλλία, γεγονός που έχει απομονώσει π.χ. τις χώρες της ομάδας του Βίζεγκραντ, που εντάχθηκαν στην Ε.Ε., ύστερα από την απόφαση για διεύρυνσή της χωρίς την εμβάθυνση των κοινών της θεσμών.
  • Η όποια σκέψη για συμψηφισμό των δύο θεμάτων (σσ: προσφυγικού και χρέους), δεν επιλύει κανένα από τα δύο. Πολλές φορές, και από το βήμα του Περιφερειακού Συμβουλίου, έχω επισημάνει ότι πρόκειται για άποψη είτε κουτοπόνηρη είτε επικίνδυνη. Και στις δύο περιπτώσεις, επιζήμια γιατί δεν επιλύει κανένα από τα δύο θέματα. Ως βουλευτής είχα μάλιστα επισημάνει ότι το ίδιο επικίνδυνη ήταν και η άποψη περί συμψηφισμού των γερμανικών επανορθώσεων με τη διαγραφή του χρέους της χώρας.
  • Ανεξαρτήτως κυβέρνησης, η σχέση κεντρικής κυβέρνησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ναρκοθετημένη. Γι’ αυτό άλλωστε και ζητάμε από την πρώτη στιγμή τη ριζική της μεταρρύθμιση, προκειμένου η Τ.Α. να γίνει πραγματική αυτοδιοίκηση και όχι ετεροδιοίκηση, επιτελώντας πλήρως τον ρόλο της.
  • Προτείνουμε συστηματικά μεταρρυθμίσεις χωρίς δημοσιονομικό κόστος, οι οποίες δεν ανοίγουν μέτωπα με τους θεσμούς αλλά βάζουν τις βάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του Δημοσίου.
  • Δίνουμε έναν διμέτωπο αγώνα διαρκείας. Αφενός για να αλλάξουμε το πρότυπο άσκησης δημόσιας διοίκησης και αφετέρου για να βάλουμε τις βάσεις για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης με έμφαση στην απασχόληση, την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα, τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
  • Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με δημόσιους φορείς όπως το Enterprise Greece, έχουμε συμφωνήσει έναν Οδικό Χάρτη συνεργασίας για την αναπτυξιακή προοπτική της Αττικής με τους παραγωγικούς φορείς, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία ίδρυσης της αναπτυξιακής εταιρείας της Αττικής. Παράλληλα παρεμβαίνουμε και στο εξωτερικό, με σοβαρότητα και σύστημα.
  • Προσωπικά έχω κάνει την επιλογή μου και για τον σκοπό αυτό διεκδικώ τη θεσμική αναβάθμιση του δεύτερου βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Γιατί πιστεύω ότι πρέπει επιτέλους να αποκτήσει τη σημαντική εκείνη θέση που έχει σε άλλες χώρες της Ε.Ε., ως κύτταρο δημοκρατίας, το κοντινότερο στον πολίτη επίπεδο άσκησης εξουσίας και λήψης αποφάσεων.
  • Η βίαιη ωρίμαση του ΣΥΡΙΖΑ στην άσκηση κυβερνητικών ευθυνών είναι μια δυναμική διαδικασία, χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Μια θετική διαδικασία που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια νέα πορεία της χώρας σε δύσκολους καιρούς.
  • Όλοι μας, ο καθένας από τη δική του θέση ευθύνης, δίνουμε αυτόν τον κοινό αγώνα, με τελικούς κριτές, όχι τους θαμώνες των τηλεπαραθύρων αλλά τους πολίτες.


ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΙΜΕΣ



Από το ΔΗΜΟΣNET (χωρίς link αφού είναι συνδρομητικό) για τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου:

1. Η απόφαση πρέπει να γράφει συνοπτικά ΑΛΛΑ περιεκτικά όσα συζητήθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο (πόσο μάλλον ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ).
2. Η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ!
Αρθρο 15

Αποφάσει
1.Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων, αν ο νόμος δεν ορίζει διαφορετικά, λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Αν δεν καθίσταται δυνατός ο σχηματισμός της πλειοψηφίας αυτής, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ωσότου σχηματιστεί απόλυτη πλειοψηφία με την υποχρεωτική προσχώρηση, κάθε φορά, εκείνου ή εκείνων που διατυπώνουν την ασθενέστερη γνώμη, σε μία από τις επικρατέστερες. Σε κάθε περίπτωση, αν υπάρξει ισοψηφία, υπερισχύει η ψήφος του προέδρου, εκτός αν η ψηφοφορία είναι μυστική, οπότε αυτή επαναλαμβάνεται για μία ακόμη φορά, η τυχόν δε νέα ισοψηφία ισοδυναμεί με απόρριψη. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίδει λευκή ψήφο θεωρείται απόν.

2.Αν η συζήτηση της υπόθεσης διαρκεί περισσότερες από μία συνεδριάσεις, η απόφαση λαμβάνεται από τα μέλη που μετέχουν στην τελευταία συνεδρίαση, αφού προηγουμένως, τα μέλη που δεν μετείχαν στις προηγούμενες συνεδριάσεις, ενημερωθούν πλήρως ως προς τα ουσιώδη σημεία των κατ' αυτές συζητήσεων. Η ενημέρωση πρέπει να προκύπτει από δήλωση των μελών αυτών, η οποία και καταχωρίζεται στα πρακτικά.

3.Η ψηφοφορία είναι φανερή, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από το νόμο.

4. Για τις συνεδριάσεις του συλλογικού οργάνου συντάσσεται πρακτικό, στο οποίο μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών, ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης, τα θέματα που συζητήθηκαν με συνοπτική αλλά περιεκτική αναφορά στο περιεχόμενο τους, η μορφή και τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας και οι αποφάσεις που λήφθηκαν.

5.Στο πρακτικό καταχωρίζονται οι γνώμες των μελών που μειοψήφησαν, σε περίπτωση δε φανερής ψηφοφορίας και τα ονόματα τούτων.


6.Αν πρόκειται για συνεδρίαση οργάνου προς διατύπωση απλής γνώμης, στο οικείο πρακτικό καταχωρίζονται υποχρεωτικώς όλες οι επί μέρους γνώμες που διατυπώθηκαν και τέθηκαν σε ψηφοφορία.

7.Το πρακτικό συντάσσεται από το γραμματέα και επικυρώνεται από τον πρόεδρο.

8.Η υπογραφή του προέδρου ή του αναπληρωτή του αρκεί για τη νόμιμη υπόσταση κάθε πράξης του συλλογικού οργάνου.


Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ "ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ" ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ



Ανεβάζω στην ΠΛΑΤΕΙΑ τον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου ΕΠΕΙΔΗ θα ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ με κάθε πρόσφορο τρόπο το επόμενο διάστημα, ότι η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ παρανομεί ΑΣΥΣΤΟΛΑ, αυθαιρετεί κατά των αιρετών και τελικά επιβάλει ένα ΠΑΡΑΝΟΜΟ, ΑΔΙΑΦΑΝΕΣ ΚΑΘΕΣΤΩΣ στην διαχείριση του δημόσιου χρήματος και του δράματος των απόρων συνανθρώπων μας. το οποίο ανέχεται βεβαίως και συγκαλύπτει αν δεν επιβάλλει κρυπόμενη, η ίδια η ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ, ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.

Και ενώ η συγκεκριμένη διεύθυνση του δήμου παρανομεί ασύστολα έχει το θράσος να απευθύνεται ΜΕ ΤΗΝ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ - του δήμου που (μόνο για εμάς φαίνεται)  δεν είναι τσιφλίκι της Κούκα - σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και να τους υποδεικνύει πώς θα κάνουν την δουλειά τους.
(ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΒΟΡΕΙΑ ΚΟΡΕΑ - Για ΦΑΣΙΣΜΟ της ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ).

Η υπηρεσιακή προϊσταμένη της συγκεκριμένης υπηρεσίας νομίζει ότι είναι ΥΠΕΡΔΗΜΑΡΧΟΣ υπό την ανοχή βεβαίως δημάρχων και εντεταλμένων συμβούλων και εκπροσώπων παρατάξεων την εύνοια των οποίων εξασφάλισε σταδιακά και κούτσα κούτσα την τελευταία δεκαετία.

Καλούμε τον "ψαγμένο" αναγνώστη μας να διαβάσει ειδικά στον κανονισμό Στο άρθρο 4 τα περί ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΣΥΓΚΛΗΣΗΣ του ΔΣ για την δυνατότητα να αποφασιστεί ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ συνεδρίαση αν υπάρχει θέμα του οποίου Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ - την οποία είναι υποχρεωμένη η διοίκηση να φέρνει στο Δ.Σ. ή η διαλογική συζήτηση επί αυτής που ακολουθεί, πρέπει να παραμείνει εκτός δημοσιότητας.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ δεν εισηγήθηκαν να αποφασιστεί το θέμα των απόρων σε τέτοια συνεδρίαση του Δ.Σ.;

Γιατί αν το έκαναν δεν θα είχαν το άλλοθι για την μη ενημέρωσης δημοτικών συμβούλων και παρατάξεων για τις ρουσφετολογικές επιλογές τους.
Θα ήταν υποχρεωμένοι να φέρουν ακόμα και  τα ΠΛΗΡΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ των οφελουμένων, όχι  τα αρχικά για το οποία κάνουν φασαρία για λόγους ΤΑΚΤΙΚΗΣ και μόνο. (σπάνε τον τσαμπουκά της αντιπολίτευσης, νομίζουν).

Πώς επιμένουν λοιπόν ότι Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ του θέματος για την οικονομική βοήθεια σε άπορους συνδημότες μας ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ και όχι ΠΛΗΡΗ ΟΝΟΜΑΤΑ που ΕΚΕΙΝΟΙ  οι ίδιοι - έφεραν στο Δ.Σ και ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ (και όχι κεκλεισμένων των θυρών) συνεδρίαση, που επιτρέπεται να βιντεοσκοείται ή να ηχογραφείται από ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΙΜΑ στην Πλατεία;

 Πού βασίζει η κα Κούκα το αίτημά  της να κατέβει η ανάρτηση της ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΣ από την ΠΛΑΤΕΙΑ;

Αίτημα που ικανοποιήσαμε προς αποφυγή αποπροσανατολισμών από την ουσία της κριτικής μας, που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ και οι συνδημότες μας  αλλά η αδιαφανής διαχείριση του δημόσιου χρήματος στην διεύθυνση της Κούκα και η ακραία ρουσφετολογική αντίληψη της διοίκησης του δήμου που βάζει τους οφελουμένους ως ασπίδα της.

Είναι ΔΕΔΟΜΕΝΟ, αναγνώστη μου, ότι η ΕΙΣΉΓΗΣΉ προς το δημοτικό συμβούλιο ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΝΩΣΘΕΙ κατ στην δημόσια συνεδρίαση από την διοίκηση.
Επί αυτής γίνεται η συζήτηση.
Και αν παραλείπεται πολλές φυρές η ανάγνωση με την ανοχή του σώματος, αυτό γίνεται απλώς για λόγος οικονομίας χρόνου και μόνο επειδή την έχουν διαβάσει ήδη  όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι.
Δεν σημαίνει αυτή η ανοχή για λόγους οικονομίας χρόνου ότι η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ από τον εισηγητή της διοίκησης
Επί αυτής τοποθετούνται οι σύμβουλοι και λαμβάνονται οι αποφάσεις.
ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ!

Η κα ΚΟΥΚΑ ΠΟΥ  είναι υπηρεσιακά υπεύθυνη ΚΑΙ  (εκτός πολλών άλλων) για αυτήν την ΚΑΤΑΦΟΡΗ και  ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ παραβίαση των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ - του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΖΟΥΡΑ εν  προκειμένω   που ζήτησε πλήρη ενημέρωση  ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΟΝΟΜΑΤΑ των επιλεχθέντων, όπως είχε δικαίωμα και του αρνήθηκαν.

Του αρνήθηκε ΠΑΡΑΝΟΜΑ η υπηρεσία της Κούκα, που οφείλει αυτά και να τα γνωρίζει και να εκτελεί τα υπηρεσιακά της καθήκοντα ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα  και όχι κατά το προσωπικό της δοκούν, τις προσωπικές της επαγγελματικές ή άλλες προτιμήσεις.

Τα δικαιωμάτων του ΑΙΡΕΤΟΥ όπως αυτά τα αναγνωρίζει και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (βλ. προηγούμενη ανάρτηση) και είναι ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ στην πρόσβαση στα στοιχεία της υπηρεσίας της.



ΥΓ: ΕΛΕΝΗ ΣΟΥ ΕΡΧΟΜΑΙ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ! 
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ....
ΘΑ ΨΑΧΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ!
 Α.Ν.



ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΑΡΝΗΣΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

"Από τις παραπάνω διατάξεις προκύπτει ότι το δημοτικό συμβούλιο έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για όλα τα θέματα που αφορούν τον δήμο και ότι κάθε δημοτικός σύμβουλος, προκειμένου να ασκήσει αποτελεσματικά και με επιμέλεια τα εκ του νόμου καθήκοντά του, πρέπει να έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και τα στοιχεία που είναι απαραίτητα και που βρίσκονται στη διάθεση του δήμου."




                        
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Ταχ. Δ/νση:              ΚΗΦΙΣΙΑΣ  1-3 
                             115 23  ΑΘΗΝΑ       
ΤΗΛ.:                       210-6475601      
FAX:                         210-6475628



Αθήνα,  28-12-2009
ΑΠ: Γ/ΕΞ/7807/28-12-2009






Α Π Ο Φ Α Σ Η    ΑΡ.   90/2009
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, συνήλθε μετά από πρόσκληση του Προέδρου της σε τακτική συνεδρίαση την 11.06.2009 στο κατάστημά της αποτελούμενη από τον Χ. Γεραρή, Πρόεδρο, και τους Α. Παπανεοφύτου, Α. Πράσσο, Α.Ι. Μεταξά, Α. Ρουπακιώτη, τακτικά μέλη, και το αναπληρωματικό μέλος της Αρχής Δ. Λιάππη σε αντικατάσταση του τακτικού μέλους Λ. Κοτσαλή ο οποίος αν και είχε προσκληθεί νομίμως, δεν προσήλθε λόγω κωλύματος, προκειμένου να εξετάσει την υπόθεση που αναφέρεται στο ιστορικό της παρούσας. Δεν προσήλθαν λόγω κωλύματος αν και προσκλήθηκαν νομίμως, το τακτικό μέλος Α. Πομπόρτσης και το αναπληρωματικό μέλος Γ. Πάντζιου. Παρούσες, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ήταν η Ε. Μαραγκού, νομική ελέγκτρια, ως εισηγήτρια και η Γ. Παλαιολόγου, υπάλληλος της Αρχής, ως γραμματέας.

            Η Αρχή αφού έλαβε υπόψη:
            α) τις διατάξεις του Ν. 2472/1997, και ιδίως των άρθρ. 2 στοιχ. α΄, ζ΄, θ΄, 4, και 10, καθώς και τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Νόμων και Κοινοτήτων»,           
            β) ερώτημα του Δήμου Σκοπέλου (αρ. πρωτ. Αρχής Γ/ΕΙΣ/3670/28.07.2008) σχετικά με το εάν συνάδει με τον Ν. 2472/1997 η χορήγηση σε δημοτικό σύμβουλο στοιχείων, που περιέχονται στο αρχείο οφειλετών του Δήμου και που περιλαμβάνουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, ΑΔΤ, ΑΦΜ, διεύθυνση κατοικίας ή έδρας, ποσό οφειλής, αιτία οφειλής), καθώς και το γεγονός ότι απευθύνονται προς την Αρχή επανειλημμένα  ερωτήματα δήμων σχετικά με το εάν είναι νόμιμη η διαβίβαση σε δημοτικούς συμβούλους στοιχείων δημοτών, τα οποία τηρούνται από τους δήμους και περιλαμβάνουν απλά ή/και ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
            Αφού άκουσε την εισηγήτρια της υπόθεσης, μετά από διεξοδική συζήτηση,


            ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

            1. Ο Δήμος είναι οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης με τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, το οποίο, σύμφωνα με την οργανική θεωρία που φέρεται να αποδέχεται και ο Αστικός Κώδικας (άρθρα 68, 70 και 71 ΑΚ), έχει αυτοτελή βούληση που εκφράζεται από τα όργανά διοίκησης αυτού. Οι πράξεις των οργάνων του, εφόσον επιχειρούνται υπό την ιδιότητα αυτή στο πλαίσιο της καταστατικής εξουσίας τους,  θεωρούνται πράξεις του ιδίου του νομικού προσώπου (βλ. Απ. Γεωργιάδη, Γενικές Αρχές Αστικού Δικαίου, 2002, §13 αρ. 8 επ.). Τα μέλη της διοίκησης του νομικού προσώπου δεν θεωρούνται νόμιμοι αντιπρόσωποι, αλλά είναι καταστατικά όργανα του νομικού προσώπου και ενσαρκώνουν την βούληση αυτού δια των λαμβανόμενων αποφάσεων (βλ. Κρητικό σε Γεωργιάδη – Σταθόπουλου, Α.Κ. 65 αρ. 2).
            2. Κατά το άρθρο 19 του Ν. 3463/2006 (Κύρωση του Κώδικα Νόμων και Κοινοτήτων), οι Δήμοι διοικούνται από το δημοτικό συμβούλιο, τη δημαρχιακή επιτροπή και τον Δήμαρχο. Οι αρμοδιότητες των δημοτικών και κοινοτικών αρχών ορίζονται στα άρθρα 75 έως και 85  του  Ν. 3463/2006  και οι αρμοδιότητες των δημοτικών οργάνων στα άρθρα 85 έως 105 αυτού. Ειδικότερα το άρθρο 93 προβλέπει ότι το δημοτικό συμβούλιο καθορίζει τους φόρους, τα τέλη, τα δικαιώματα και τις εισφορές και ότι  αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν τον δήμο, εκτός από εκείνα που ανήκουν στην αρμοδιότητα του δημάρχου ή της δημαρχιακής επιτροπής.  Περαιτέρω το άρθρο 100 προβλέπει ότι το δημοτικό συμβούλιο και οι εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων μπορούν να ζητούν από τον δήμαρχο και τη δημαρχιακή επιτροπή πληροφορίες και συγκεκριμένα στοιχεία, που είναι χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων τους. Ο δήμαρχος οφείλει να παρέχει τις πληροφορίες εντός μηνός.
            Εξάλλου, καθόσον αφορά τη νομική θέση των αιρετών οργάνων της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης, το άρθρο 135 του Ν. 3463/2006 προβλέπει ότι  έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της κατά συνείδησης γνώμης και ψήφου, ότι έχουν το δικαίωμα και την υποχρέωση να εκτελούν τα της αποστολής τους, έχοντας στη διάθεση τους τον ανάλογο χρόνο, τις υπηρεσίες και τα μέσα υποστήριξης και ότι μεριμνούν για την τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας και της χρηστής διοίκησης στους οργανισμούς στους οποίους υπηρετούν. Απαραίτητη προϋπόθεση για την τήρηση της  τελευταίας διάταξης είναι η απρόσκοπτη και ελεύθερη πρόσβαση των δημοτικών συμβούλων στα στοιχεία που τηρεί ο δήμος.
            Από τις παραπάνω διατάξεις προκύπτει ότι το δημοτικό συμβούλιο έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για όλα τα θέματα που αφορούν τον δήμο και ότι κάθε δημοτικός σύμβουλος, προκειμένου να ασκήσει αποτελεσματικά και με επιμέλεια τα εκ του νόμου καθήκοντά του, πρέπει να έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και τα στοιχεία που είναι απαραίτητα και που βρίσκονται στη διάθεση του δήμου.
            3. Ενόψει των αναφερομένων στις προηγούμενες σκέψεις, πρέπει να γίνει δεκτό, κατά αναθεώρηση των κριθέντων με την αριθμ. 13/2008 απόφαση της Αρχής, ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι, ως μέλη της διοίκησης  και εκφραστές της βούλησης του νομικού προσώπου του πρωτοβάθμιου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης, επέχουν θέση  υπεύθυνου επεξεργασίας κατά το άρθρο 2 στοιχ. ζ'  του Ν. 2472/1997 και όχι τρίτου (στοιχ. θ' του ιδίου άρθρου). Κρίσιμο είναι προς τούτο το λειτουργικό κριτήριο που αναφέρεται στις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που απορρέουν από την υπηρεσιακή / λειτουργική ιδιότητα που κατέχει ένα πρόσωπο ή όργανο.
            Έτσι η ύπαρξη άμεσης συνάφειας μεταξύ της σκοπούμενης επεξεργασίας των δεδομένων και της εκπλήρωσης των κατά νόμο καθηκόντων των προσώπων - μελών των οργάνων που προβαίνουν σε αυτή είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγωγή αυτών σε υπεύθυνους επεξεργασίας. Αντίθετα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει άμεση σχέση με την υπηρεσιακή θέση και τις αρμοδιότητες του μέλους του συλλογικού οργάνου, τότε αυτός έχει τη θέση του τρίτου.  
            Με βάση τα προαναφερθέντα, η χορήγηση στοιχείων σε δημοτικούς συμβούλους δεν αποτελεί διαβίβαση σε τρίτους, κατά την έννοια του άρθρου 2 στοιχ. θ'  Ν. 2472/1997, αλλά χρήση των προσωπικών δεδομένων από τον ίδιο τον υπεύθυνο επεξεργασίας, δηλαδή τον δήμο, υπό την απαραίτητη όμως προϋπόθεση ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι ενεργούν στο πλαίσιο των καθηκόντων τους και όχι για ιδιωτικό σκοπό ή/και χρήση. Συνεπώς, απαραίτητος όρος για τη χορήγηση στοιχείων σε δημοτικούς συμβούλους είναι η χρήση των στοιχείων αυτών να γίνεται αποκλειστικά για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όπως αυτά προκύπτουν από τη θεσμική τους ιδιότητα, ως μελών του συλλογικού οργάνου του δημοτικού συμβουλίου.
            4. Τέλος επισημαίνεται ότι ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει πάντα να τηρεί τις γενικές αρχές του άρθρου 4 του Ν. 2472/1997 για τη νόμιμη επεξεργασία και τις διατάξεις του άρθρου 10 αυτού για το απόρρητο και την ασφάλεια της επεξεργασίας που εκτελεί. Επίσης, παρατηρείται ότι, στο μέτρο που ο δημοτικός σύμβουλος ενεργεί στο πλαίσιο των καθηκόντων του και άρα δεν είναι τρίτος, όπως προαναφέρθηκε, αλλά ο ίδιος ο υπεύθυνος επεξεργασίας, δεν απαιτείται προηγούμενη ενημέρωση των υποκειμένων των δεδομένων.              
           
            ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Η Αρχή αποφαίνεται ότι συνάδει με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997 η χορήγηση σε δημοτικό σύμβουλο στοιχείων, όπως ονομαστικές καταστάσεις των οφειλετών του δήμου, εφόσον τούτο είναι απαραίτητο για την άσκηση των καθηκόντων του στα οποία  συγκαταλέγεται ο έλεγχος της τηρήσεως των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης.  
           
            Ο  Πρόεδρος                                                              Η Γραμματέας
                                            
            Χρίστος Γεραρής                                                       Γωγώ Παλαιολόγου


Ο Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Καραμέρος στο 1ο τουρνουά Αλληλεγγύης στο Μαρούσι





Την έναρξη του 1ου ποδοσφαιρικού Τουρνουά Αλληλεγγύης που διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων στο Μαρούσι, με τη συμμετοχή 12 Δημοτικών Σχολείων και 5 Γυμνασίων χαιρέτησε το πρωί του Σαββάτου ο Αντιπεριφερειάρχης βορείου τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος.

Οι γονείς και οι μαθητές συγκέντρωσαν μεγάλη ποσότητα τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες ενώ σε τρία γήπεδα διεξήχθησαν παράλληλα αγώνες μεταξύ των σχολείων, μέχρι το μεσημέρι.

Ο κ. Καραμέρος συνεχάρη τον πρόεδρο της ένωσης συλλόγων γονέων και κηδεμόνων κ. Βασίλη Μπούρα, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, αλλά και τους παρόντες γονείς, εκπαιδευτικούς και εθελοντές γιατρούς του Αμαρουσίου για την πρωτοβουλία και την επιτυχημένη διοργάνωση και ευχήθηκε αυτή να γίνει θεσμός.


ΚΑΛΗΜΕΡΑ




Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *