Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΗΣ "ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ" ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑTΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ Σ-Κ ΣΤΟ ΣΙΝΕ ΚΕΡΑΜΙΚΟΣ



ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΛΑΟΣ, ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ

1.1 Βρισκόμαστε στην κορύφωση της σύγκρουσης που εγκαινίασε η εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Η στιγμή του απολογισμού δεν έχει έρθει ακόμα. Δική μας ευθύνη σήμερα είναι ο σχεδιασμός των πολιτικών κινήσεων που θα βελτιώσουν τη θέση μας σε αυτή τη σύγκρουση και άρα και τη δυνατότητα μας να δώσουμε τη μάχη από καλύτερες θέσεις σε κάθε πιθανό ενδεχόμενο.

1.2 Η εμπειρία των πρώτων μηνών έχει δείξει ξεκάθαρα ότι η επιθυμία του αντίπαλου είναι η ταπείνωση της καινούργιας κυβέρνησης. Είναι φανερό ότι τα νεοφιλελεύθερα οικονομικά και πολιτικά κέντρα, εντός και εκτός Ελλάδας, αυτή τη στιγμή δίνουν μία μάχη συνολική. Μία μάχη για την διατήρηση της απόλυτης ηγεμονίας του νεοφιλελεύθερου παραδείγματος. Η ύπαρξη και πολύ περισσότερο η επιτυχία μιας αριστερής κυβέρνησης στην Ελλάδα θέτει τις βάσεις για μία συνολικότερη διαδικασία αποδόμησης της νεοφιλελεύθερης ηγεμονίας. Ακριβώς για αυτό στους αντίπαλους σχεδιασμούς ο στόχος δεν περιορίζεται απλά στην ανατροπή μιας κυβέρνησης που αντιστάθηκε. Ζητούμενο είναι οι πολιτικές εξελίξεις να επιβεβαιώσουν με κάθε τρόπο την λογική του μονόδρομου.

1.3 Βασικό όπλο σε αυτή τη διαδικασία όλο αυτό το διάστημα ήταν η οικονομική ασφυξία που έχουν δημιουργήσει. Παράλληλα βιώνουμε και προσπάθειες δημιουργίας μιας κοινωνικής αντίδρασης με χαρακτηριστικά «κινήματος κατσαρόλας». Οι συγκεκριμένες κινήσεις προσπαθούν να συμβάλουν στην δημιουργία πολιτικής ασφυξίας με όρους κοινωνικών δυνάμεων. Το γεγονός ότι και ο αντίπαλος επιλέγει να οργανώσει και με όρους κοινωνικούς την αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, αναδεικνύει την κρισιμότητα για την έκβαση της σύγκρουσης του συγκεκριμένου πεδίου. Το πολιτικό προσωπικό του μνημονίου (ΝΔ, Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ) συμβάλουν με όλες τους τις δυνάμεις τόσο στο σχέδιο δημιουργίας οικονομικού πανικού όσο και στις προσπάθειες κινήματος κατσαρόλας. Είναι φανερό ότι η πολιτική αντιπαράθεση θα οξυνθεί το επόμενο διάστημα παίρνοντας νέα χαρακτηριστικά σε επίπεδο αναδιοργάνωσης κοινωνικών μπλοκ και ταξικών πολώσεων.

1.4 Η πραγματική δύναμη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν και παραμένει η σχέση του με την κοινωνική πλειοψηφία. Η σχέση μας με την κοινωνία αποτελεί και το τελικό όριο κάθε εκβιασμού. Ακριβώς για αυτό το λόγο είναι αναντικατάστατος ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσουν σε αυτή τη σύγκρουση τόσο οι δυνάμεις του κόμματος όσο και συνολικότερα οι κοινωνικοί αγώνες. Σήμερα χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ την ζωντανή δράση, διαβούλευση, οργανωτική και πολιτική λειτουργία του κόμματος καθώς και την ανάπτυξη κοινωνικών αγώνων. Η ύπαρξη ενός λαού που διαβουλεύεται ανοιχτά, οργανώνει πρωτοβουλίες και παίρνει την κατάσταση στα χέρια του αποτελεί το πιο σημαντικό μας όπλο απέναντι σε κάθε εκβιασμό.

1.5 Το πανευρωπαϊκό κίνημα αλληλεγγύης που έχει δημιουργηθεί από κοινωνικά κινήματα, συνδικάτα και πολιτικές οργανώσεις αναδεικνύει και το βάθος της σημερινής σύγκρουσης αλλά και τον ουσιαστικά πολιτικό της χαρακτήρα. Το κίνημα αλληλεγγύης μας δίνει πολύτιμες δυνάμεις και την ίδια στιγμή συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση μέσα σε κάθε χώρα στους κοινούς μας αγώνες ενάντια σε μία Ευρώπη της απόλυτης κυριαρχία των αγορών όπως σχεδιάζεται σήμερα μέσα από συνθήκες όπως η ΤΤΙΡ, ή το ασφυκτικό νεοφιλελεύθερο πλαίσιο της οικονομικής διακυβέρνησης (περιορισμοί του οικονομικού εξαμήνου, καθιέρωση μονοπρόσωπου Υπουργού Οικονομικών της Ευρωζώνης, καθιέρωση της αρχής που μεταθέτει την ευθύνη της χρεωκοπίας των Τραπεζών στους Καταθέτες, καθιέρωση ειδικού ευρωπαϊκού κοινοβουλίου μόνο για τις χώρες της Ευρωζώνης). Συμβολή στον αγώνα για μια άλλη Ευρώπη αποτελεί και η πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική που ακολουθεί η νέα κυβέρνηση.

1.6 Το γεγονός ότι παρά τις πιέσεις και τους εκβιασμούς η κυβέρνηση προχωράει στην υλοποίηση κρίσιμων κομματιών του προγράμματος μας (ανθρωπιστική κρίση, ρυθμίσεις οφειλών, ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ανασφάλιστων, επαναφορά των απολυμένων κτλ) δίνει πολύτιμες ανάσες στην κοινωνία και την ίδια στιγμή ενισχύει την σχέση εμπιστοσύνης με τον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό που αξίζει να τονιστεί ιδιαίτερα είναι ότι μετά από 5 χρόνια αυταρχισμού και ακροδεξιού σκοταδισμού στο κομμάτι της δημοκρατίας και των κοινωνικών δικαιωμάτων συντελείται μια πραγματική τομή (παρέμβαση για τις φυλακές, μετανάστες 2ης γενιάς, δικαιώματα ομόφυλων ζευγαριών). Οργανικό κομμάτι μιας αριστερής πολιτικής αποτελεί και η ανάγκη για μια πολιτιστική επανάσταση σε επίπεδο κουλτούρας, παιδείας και ιδεών.

1.7 Η μέχρι σήμερα ανυποχώρητη στάση της κυβέρνησης απέναντι σε τελεσίγραφα και εκβιασμούς, η ξεκάθαρη θέση μας ότι μισθοί και συντάξεις έχουν προτεραιότητα, έχει δείξει και τα όρια του αντιπάλου. Δεν είναι τυχαίο ότι η ΕΚΤ συνεχώς ανατροφοδοτεί με ρευστότητα της ελληνικές τράπεζες ούτε ότι και τις δύο φορές που η ελληνική πλευρά βρέθηκε μπροστά σε δυσκολία πληρωμής βρέθηκε λύση. Είναι φανερό ότι ανεξαρτήτως των δημόσιων τοποθετήσεων που μπορεί διάφοροι εκπρόσωποι των θεσμών να κάνουν ένα ενδεχόμενο χρεοκοπίας δεν είναι καθόλου εύκολα διαχειρίσιμο. Ακόμα και ένα ενδεχόμενο μη αποπληρωμής του ΔΝΤ στο τέλος του Ιουνίου πιθανότατα θα οδηγήσει σε ένα νέο πιο έντονο κύκλο διαπραγματεύσεων. Η συγκεκριμένη διαπίστωση δεν αναιρεί τον υπαρκτό κίνδυνο ενός ατυχήματος αλλά δείχνει ότι και η ελληνική κυβέρνηση έχει ισχυρά όπλα στα χέρια της.

2.1 Όπως αναφέρθηκε και εισαγωγικά το κρίσιμο σήμερα είναι να σχεδιάσουμε τις κινήσεις που θα μας επιτρέψουν να δώσουμε τη μάχη από καλύτερες θέσεις σε κάθε πιθανό ενδεχόμενο. Αυτές οι κινήσεις δεν περιορίζονται απλά σε πρωτοβουλίες κυβερνητικές αλλά και πρωτοβουλίες πολιτικές μέσα στους κοινωνικούς χώρους.

2.2 Πριν αναφερθούμε όμως σε συγκεκριμένες κινήσεις υπάρχει μία ανάγκη συμφωνίας σε επίπεδο μεθοδολογίας σχεδιασμού των συγκεκριμένων πρωτοβουλιών. Ο σχεδιασμός αυτός δεν μπορεί παρά να εκπορεύεται από την κατανόηση της συγκυρίας στην οποία σήμερα βρισκόμαστε. Βασικό χαρακτηριστικό της σημερινής συγκυρίας συνεχίζει να είναι η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι διαδικασίες κοινωνικού μετασχηματισμού που αυτή πυροδότησε. Οι κυρίαρχες δυνάμεις χρησιμοποίησαν τη κρίση ως μια ευκαιρία εμβάθυνσης του νεοφιλελευθερισμού. Βιώσαμε μια συνολική επίθεση απέναντι στα δικαιώματα και στις κατακτήσεις της κοινωνικής πλειοψηφίας, απέναντι στη δημοκρατία και τις κοινωνικές ελευθερίες. Μια προσπάθεια δημιουργίας συνολικά ενός πιο επιθετικού και αυταρχικού καπιταλισμού.

2.3 Βασική λειτουργία της οικονομικής κρίσης είναι η βίαιη αναδιανομή εισοδήματος και εξουσίας από τα κάτω προς τα πάνω. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο γ.γ. του ΟΟΣΑ όταν ανακοίνωσε την έκθεση για τις οικονομικές ανισότητες, σήμερα έχουν οξυνθεί περισσότερο από ποτέ. Η Ελλάδα βρίσκεται μάλιστα στις πρώτες θέσεις στην κατάταξη τόσο σε επίπεδο Ευρώπης και ευρωζώνης όσο και συνολικά στις χώρες του οργανισμού. Ζούμε σε μία χώρα όπου το 10% των πιο πλούσιων κατέχει το 56% του συνολικού πλούτου της χώρας. Ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα λειτουργίας της κρίσης είναι το παράδειγμα των ΕΛΠΕ. Κατάφεραν να υπερδιπλασιάσουν τα κέρδη τους μέσα στην καρδιά της κρίσης (από 178εκ το 2013 σε 417εκ το 2014) και την ίδια στιγμή να μειώσουν 20% το εργατικό κόστος μέσα από την εντατικοποίηση και την ελαστική εργασία. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η διαδικασία βίαιης αναδιανομής συνέβη μέσα σε ένα πλαίσιο μείωσης του ΑΕΠ σχεδόν 25%. Η πολιτική εσωτερικής υποτίμησης οδήγησε το 40% του πληθυσμού στο όριο ή κάτω από το όριο της φτωχιάς, δημιουργώντας συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης. Παράλληλα η τεράστια ανεργία ειδικά των νέων τροφοδοτεί νέες μεταναστευτικές ροές.

2.4 Οποιαδήποτε πολιτική έχει στόχο σήμερα να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πλειοψηφίας οφείλει να έχει στον πυρήνα της την αναδιανομή. Μια αντίστροφη αναδιανομή από αυτή που ζήσαμε μέσα στην κρίση. Αναδιανομή εξουσίας και πλούτου από τα πάνω προς τα κάτω. Από το κεφάλαιο προς τον κόσμο της εργασίας και την κοινωνική πλειοψηφία. Εντός αυτού του πλαισίου αντιλαμβανόμαστε και την διαδικασία παραγωγικού μετασχηματισμού/ανασυγκρότησης και ανάπτυξης. Μόνο έτσι μπορεί να σπάσει ο φαύλος κύκλος ανάπτυξης-κρίσης όπου σε κάθε περίπτωση ο κόσμος της εργασίας και της νεολαίας ήταν στους χαμένους τόσο της ανάπτυξης όσο και της κρίσης. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να οικοδομήσουμε ένα διαφορετικό δρόμο, οργανικό κομμάτι του οποίου θα είναι η κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία, μέσα από τον οποίο θα απαντήσουμε και στα ζητήματα της ανεργίας, της φυγής του επιστημονικού προσωπικού και της προστασίας του περιβάλλοντος.

2.5 Μία λύση για να είναι αριστερή, ειδικά σήμερα σε συνθήκες παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, οφείλει να μπορεί να είναι καθολική. Να μπορεί δηλαδή να εφαρμοστεί, στις βασικές της κατευθύνσεις, και στην Ελλάδα και στη Γαλλία και στη Γερμανία κτλ. Δεν θεωρούμε ότι το σχέδιο για την καταφυγή σε εθνικό νόμισμα μπορεί να λειτουργήσει με όρους καθολικότητας. Ένα σχέδιο ανταγωνιστικών υποτιμήσεων με στόχο την αύξηση των εξαγωγών δεν μπορεί να αποτελέσει τον στόχο του κόσμου της εργασίας στην Ευρώπη. Αντιθέτως, μπορεί πολύ πιο εύκολα να οδηγήσει στην έκρηξη εθνικιστικών πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων. Δουλειά της αριστεράς δεν είναι να διαχειριστεί την υποτίμηση της εργασίας ούτε με όρους εσωτερικής υποτίμησης ούτε με όρους νομισματικής υποτίμησης. Δουλειά της αριστεράς είναι να ανατρέψει τη συγκεκριμένη διαδικασία. Ακριβώς για αυτό το λόγο το σύνθημα μας ήταν και παραμένει «να πληρώσουν οι πλούσιοι την κρίση».

2.6 Αυτό δεν σημαίνει ότι μέσα σε μία λογική «πάση θυσία συμφωνία» είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε εκβιασμούς που θέτουν το νόμισμα ως όριο. Για εμάς όριο είναι η αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού. Μοναδική σταθερά σε αυτή την πορεία πρέπει να είναι ο αγώνας μας για την ανατροπή του νεοφιλελευθερισμού και της λιτότητας. Αυτή τη δέσμευση πρέπει να τηρήσουμε με κάθε τρόπο. Η δυναμική της σύγκρουσης μπορεί να οδηγήσει και σε δρόμους που δεν είναι επιλογή μας. Είναι τελείως διαφορετικό όμως ένας τέτοιος δρόμος να βαφτίζεται ως η λύση στο σημερινό πρόβλημα. Τέλος είναι αλήθεια ότι το κόμμα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει κάθε πιθανή εξέλιξη. Η ετοιμότητα όμως κρίνεται κυρίαρχα από την πολιτική σχέση που έχεις οικοδομήσει μέσα στην κοινωνία και όχι από τεχνοκρατικές μελέτες ενδεχομένων.

3.1 Με βάση τα παραπάνω εκτιμάμε ότι υπάρχουν σημαντικές κινήσεις που μπορεί να κάνει σήμερα η κυβέρνηση. Κινήσεις που θα βελτιώσουν τη θέση μας στη σύγκρουση, θα δώσουν λύση σε άμεσες κοινωνικές ανάγκες αλλά και την ίδια στιγμή θα δώσουν και στην κοινωνία εργαλεία και χώρο για να παλέψει. Τα κομμάτια του προγράμματος μας που είναι δημοσιονομικά διαχειρίσιμα με βάση τη σημερινή κατάσταση πρέπει να προχωρήσουν ανεξάρτητα από την πορεία των διαπραγματεύσεων. Ακριβώς όπως κάναμε και στην περίπτωση της ανθρωπιστικής κρίσης και της ρύθμισης οφειλών.

3.2 Άμεσες πρωτοβουλίες μπορούν να παρθούν έτσι ώστε να ψηφιστεί ο νόμος για την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του κατώτατου μισθού, να παγώσουν οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας καθώς και φορολογικά μέτρα τόσο σε επίπεδο έκτακτης εισφοράς όσο και σε μόνιμη βάση σε βάρος του κεφαλαίου και των πλούσιων. Τα φορολογικά μέτρα κρίνονται ιδιαίτερα κρίσιμα αν θέλουμε να σπάσουμε την χρηματοδοτική ασφυξία με όρους δίκαιους και αναδιανομής. Επίσης οι άμεσες πρωτοβουλίες πρέπει να σταθμίζουν και τις συνολικότερες εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Όλοι μπορούμε να κατανοήσουμε πόσο μεγάλη σημασία έχει για τον συνολικό συσχετισμό η νίκη της αριστεράς στις ισπανικές εκλογές που έρχονται. Με αυτή την έννοια το μέτρο για το πάγωμα των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας δεν απαντάει απλά σε ένα κρίσιμο ζήτημα για εμάς αλλά την ίδια στιγμή αποτελεί και ένα κρίσιμο όπλο στα χέρια των ισπανών συντρόφων για τις δικές τους μάχες.

3.3 Ιδιαίτερη σημασία έχουν και πρωτοβουλίες ενάντια στο σύστημα εξουσίας τράπεζες-ΜΜΕ-εργολάβοι κτλ. Πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μία από τα ίδια και ότι θα προχωρήσει στη σύγκρουση με τους οικονομικά ισχυρούς. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα στο κομμάτι του οικονομικού έλεγχου καθώς και στο ζήτημα της προκήρυξης των τηλεοπτικών αδειών.

4.1 Οποιαδήποτε συμφωνία από τη μεριά μας με τους θεσμούς θα πρέπει υποχρεωτικά μεταξύ άλλων να τηρεί τα κριτήρια της αναδιάρθρωσης τους χρέους και της οικονομικής στήριξης που θα μπορέσουμε να κατευθύνουμε για ένα πρόγραμμα παραγωγικού μετασχηματισμού/ανασυγκρότησης. Μια συμφωνία που θα βάζει οριστικά τέλος στη λιτότητα και την εσωτερική υποτίμηση. Με αυτή την έννοια στον βαθμό που δεν υπάρχουν στο τραπέζι του διαλόγου οι δύο παραπάνω όροι είναι φανερό ότι δεν υπάρχει και το κείμενο των 47 σελίδων. Ένα κείμενο που δεν αποτελεί, ούτε μπορεί να γίνει, η δική μας πρόταση. Το κείμενο των 47 σελίδων μπορεί να αποτελέσει μία βάση συζήτησης μόνο μαζί με τις άλλες προϋποθέσεις. Τονίζουμε το βάση συζήτησης που χρειάζεται βελτιώσεις γιατί προφανώς σε πολλά σημεία δεν είναι απλά στα όρια της ανοχής του κόμματος αλλά τα ξεπερνάει, αναδεικνύοντας λάθη και παραλείψεις

4.2 Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα πρέπει τόσο το κόμμα όσο και η κυβέρνηση να απευθυνθεί με ειλικρίνεια στον κόσμο και να αναφέρει τα σημεία στα οποία υποχρεωθήκαμε κάτω από το βάρος ενός πολύ αρνητικού συσχετισμού να κάνουμε πίσω. Είναι κρίσιμο και με όρους δημοκρατίας αλλά και με όρους οργάνωσης των αγώνων που έχουμε μπροστά μας να μπορούμε ανοιχτά να βλέπουμε που αναγκαστήκαμε να υποχωρήσουμε για να μπορέσουμε την ίδια στιγμή να σχεδιάσουμε και τους όρους που θα μας επιτρέψουν στο μέλλον να πάρουμε πίσω το χαμένο έδαφος.

4.3 Οποιαδήποτε πρόταση συμφωνίας όμως θα κριθεί πάνω από όλα στο αν αφήνει ανοιχτό το δρόμο στην κυβέρνηση την επόμενη μέρα για να υλοποιηθεί το σχέδιο της αναδιανομής, της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Είναι λάθος να αντιμετωπιστεί η συμφωνία ως το τέλος της σύγκρουσης. Θα αποτελέσει σίγουρα ένα καθοριστικό παράγοντα αλλά η σύγκρουση με τα οικονομικά και πολιτικά νεοφιλελεύθερα κέντρα θα συνεχιστεί όλο το επόμενο διάστημα.

4.4 βασική μας δύναμη σε αυτή τη σύγκρουση παραμένει το κόμμα και οι κοινωνικοί αγώνες. Τώρα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε ένα κόμμα που θα μπορεί να ανοίγει δρόμους μέσα στην κοινωνία, να σχεδιάζει πολιτική, να αλλάζει τους συσχετισμούς μέσα από αγώνες και να συμβάλει έτσι στην διαμόρφωση ενός πλαισίου λαϊκής συμμετοχής και ελέγχου. Ένα κόμμα που θα λειτουργήσει πραγματικά ως συλλογικός διανοούμενος, με στόχο την ηγεμονία των πρακτικών και των ιδεών της αριστεράς μέσα στην κοινωνία. Ένα μαζικό κόμμα της αριστεράς που θα μπορεί να μαθαίνει από τους αγώνες της κοινωνίας, να συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία αυτών των αγώνων και να τα μετατρέπει σε κομμάτι της συλλογικής διάνοιας. Με αυτό τον τρόπο το κόμμα θα μπορέσει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και να συμβάλει στην υλοποίηση του προγράμματος μας αλλά και να ελέγχει τη κυβέρνηση. Το πιο κρίσιμο ερώτημα που έχουμε να αναμετρηθούμε το επόμενο διάστημα είναι η δημιουργία ενός συνολικότερου πλαισίου συμμετοχής και ελέγχου που θα ξεκλειδώνει τη λαϊκή εφευρετικότητα και την κοινωνική διαθεσιμότητα. Θα μπορέσουμε έτσι να ανοίξουμε το δρόμο που μέσα από τη συνάρθρωση δομών άμεσης και αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας θα συμβάλει σε συνολικότερους κοινωνικούς μετασχηματισμούς με κατεύθυνση την κοινωνική απελευθέρωση, ένα σοσιαλισμό του 21ου αιώνα με δημοκρατία και ελευθερία.

4.5 Προϋπόθεση για τα παραπάνω αποτελεί η λειτουργία του κόμματος. Μία λειτουργία που δεν θα μετατρέπει τις δυνάμεις μας σε εσωτερικούς μηχανισμούς πίεσης ή προσωπικούς στρατούς κυβερνητικών στελεχών. Η προσπάθεια ανασυγκρότησης της πλειοψηφίας που κάνουμε ακριβώς εκεί στοχεύει. Δεν επιθυμούμε τη δημιουργία άλλης μίας τάσης που θα λειτουργεί ως εσωτερικό φέουδο. Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στη πολιτική λειτουργία πρώτα από όλα των οργανώσεων και των οργάνων. Μία λειτουργία συντροφική, ανοιχτή, ενιαία με πραγματικά πολιτικό διάλογο και όχι εσωκομματικούς στρατούς αναπαραγωγής στελεχών. Μέσα από μία ανοιχτή δημοκρατική λειτουργία να μπορέσει να συγκροτηθεί και στην κορυφή το πλειοψηφικό ρεύμα της βάσης που έχει στηρίξει και έχει δώσει μάχες για τη σημερινή κατεύθυνση του κόμματος. Να ξεφύγουμε από την προηγούμενη περίοδο στην οποία η πλειοψηφία δεν κατάφερε να λειτουργήσει πολιτικά και ενιαία, αδυνατίζοντας έτσι τη συνολική λειτουργία του κόμματος. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα ερωτήματα με τα οποία βρισκόμαστε αντιμέτωποι σήμερα οφείλουν να αποτελέσουν και την πρώτη ύλη μιας συνεδριακής διαδικασίας μέχρι το τέλος του 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου