Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή του «KONTRA CHANΝEL»: «Επί του Πιεστηρίου»


Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή του «KONTRA CHANΝEL»: «Επί του Πιεστηρίου» με τους δημοσιογράφους Μάκη Κουρή και Σπύρο Γκουτζάνη την Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Καλώς ήρθατε «επί του πιεστηρίου», καλησπέρα Μάκη Κουρή. Σήμερα έχουμε μαζί μας τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, τον κ. Χρήστο Σπίρτζη…

(Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Να πάμε στον κ. Σπίρτζη. Πριν μπούμε στα δικά σας γιατί μαθαίνουμε ότι έχετε τα εγκαίνια το Σαββατοκύριακο στους αυτοκινητόδρομους, να μας πείτε κατ' αρχήν, θα τελειώσει αυτή η αξιολόγηση; Πότε μπαίνουν οι υπογραφές; 7 Απριλίου;

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα τελειώσει αυτή η αξιολόγηση. Για μας κ. Κουρή το σημαντικότερο δεν είναι η ακριβώς ημερομηνία που θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, είναι το περιεχόμενό της. Να είναι όσο το δυνατόν πιο καλή για τον ελληνικό λαό, για τα ελληνικά συμφέροντα.

Γίνεται μια διαπραγμάτευση σε πάρα πολλούς τομείς και για πάρα πολλά θέματα και πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να ελαφρύνουμε από παράλογες απαιτήσεις όπως είχε αρχικά ξεκινήσει η διαπραγμάτευση, από πάρα πολλά για τον ελληνικό λαό. Και να έχουμε και μία αισιόδοξη νότα στη συνέχεια για να γυρίσει οριστικά η χώρα σελίδα, να μπει σε εποχές, σε καιρούς ανάπτυξης και να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Έχει κοστίσει αυτή η καθυστέρηση όμως όπως σας καταλογίζουν; Το είπε προηγουμένως και ο Μάκης σαν είδηση ότι καταλογίζουν πως έχει κοστίσει τουλάχιστον 4 δις αυτή η καθυστέρηση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτά είναι πολύ υποκειμενικά θέματα. Και επειδή το έχουμε ζήσει, έτσι το λέω πολύ απλά, τα προηγούμενα χρόνια αυτό πάρα πολύ, διότι έχουμε μερικούς φορείς που με συνέπεια αστοχούν στις προβλέψεις τους, και θεσμοί και φορείς..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Μήπως είναι της μόδας; Και από δω κι από κει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, είναι της μόδας. Στην τύχη να έλεγαν νούμερα, ένα θα το πετύχαιναν. Είναι μερικοί που με συνέπεια αποτυγχάνουν. Πιστεύω λοιπόν ότι αυτά είναι πολύ σχετικά θέματα. Το δεδομένο είναι ένα, ότι η καθυστέρηση της αξιολόγησης όντως δεν αφήνει τη χώρα και να έχει ένα βηματισμό σαν κι αυτό που είχε ανακτήσει πριν ξεκινήσει αλλά και να γυρίσει τη σελίδα που όλοι θέλουμε.

Πιστεύω ότι αμέσως μετά θα γίνει αυτό, θα γίνει ένα παραγωγικό και αναπτυξιακό μπαμ, θ’ αποσυμπιεστεί η ελληνική οικονομία και αυτό κάνουμε. Αλλά δεν είναι και λογικό για να κλείσει η αξιολόγηση, να υπήρχαν συνεχείς υποχωρήσεις και να μη γίνει μια σοβαρή διαπραγμάτευση σε σχέση με τα τρελά που ζητούσαν οι δανειστές.
Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Εμείς τί κερδίζουμε απ’ αυτή την ιστορία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί κερδίζουμε με ποιο; Με τη διαπραγμάτευση λέτε;

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ναι.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κατ' αρχάς κερδίζουμε..

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Και από την παράταση, για να μην πω καθυστέρηση. Γιατί για να την παρατείνουμε ενώ έχει κόστος, κάτι πρέπει να κερδίσουμε.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Και από τη συμφωνία που τελικά κατέληξε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Απ’ ό,τι έχετε παρακολουθήσει και από τις πρωτοβουλίες που πήρε ο Πρωθυπουργός, έχουμε κερδίσει να γίνουμε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα με εργασιακό θεσμικό πλαίσιο που δεν είχαμε. Που είχε καταργήσει ο κ. Σαμαράς, ο κ. Μητσοτάκης και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Δεν είχαμε συλλογικές συμβάσεις εργασίας, δεν είχαμε ίχνος θεσμικού εργασιακού πλαισίου κατοχυρωμένου στη χώρα μας. Είχαν καταργηθεί όλα.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Οι συλλογικές συμβάσεις λέει συμφωνούν να παραμείνουν; Γιατί στα εργασιακά δεν έχουμε πληροφόρηση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχουμε πληροφόρηση, πιστεύω όμως ότι και για τα άλλα η πληροφόρηση που υπάρχει δεν είναι κάτι που έχει κλείσει. Η διαπραγμάτευση συνεχίζεται, το ξέρετε πάρα πολύ καλά, σε κάποια θα υποχωρήσουμε, για να ολοκληρωθεί και σε κάποια θα κερδίσουμε.

Είναι θετικό ότι υπάρχουν αντίμετρα στο να μπορέσουν να καλυφθούν εισοδήματα πληθυσμιακών ομάδων που έχουν χτυπηθεί πάρα πολύ οι κοινωνικές παροχές και πιστεύω αυτό είναι το πιο σημαντικό απ’ αυτά που συζητάμε.



ΣΗΜΙΤΗΣ-ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ:

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Να μιλήσουμε για τον κ. Σημίτη. Πώς εκτιμάτε την εμφάνιση του κ. Σημίτη; Θέλησε να στείλει το μήνυμα ότι «είμαι εδώ»;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, ο κ. Σημίτης παρουσιάστηκε γιατί απ’ ό,τι φαίνεται οι ομάδες που συνεργάζονται και είναι στην ίδια λογική κι έχουν τα ενιαία κέντρα καθοδήγησης, ζορίζονται. Κατ' αρχάς εγώ θα ήθελα να τον ευχαριστήσω τον κ. Σημίτη εκ μέρους πάρα πολλών που είναι στο ΣΥΡΙΖΑ, διότι μ’ αυτά που είπε έδειξε ότι πολλοί από μας που προερχόμαστε κι από το ΠΑΣΟΚ ούτε ήμασταν, ούτε είμαστε ούτε θα είμαστε το ίδιο. Αυτό είναι το ένα συμπέρασμα.

Το δεύτερο είναι ότι εμφανίστηκε γιατί πάρα πολλοί φίλοι πολιτικοί ή ομάδες που συνεργάζεται ή έχει την ίδια αντίληψη, ζορίζονται πάρα πολύ. Δεν είναι τυχαίο την ίδια μέρα που ο πρώην Υπουργός του Εθνικής Άμυνας παραπεμπόταν, επί της ουσίας θα γινόταν Ανακριτική Επιτροπή στη Βουλή, την ίδια μέρα ο κ. Σημίτης ταυτίστηκε με τον κ. Μητσοτάκη και ζήτησε εκλογές. Δεν είναι τυχαίο. Τέτοια ταύτιση δηλαδή της Δεξιάς ολιγοκρατίας με το νεοφιλελευθερισμό πλέον είναι …..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ναι, μην ξεχνάτε όμως ότι με τη Νέα Δημοκρατία είχε συγκυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ, έτσι; Με τον κ. Παπανδρέου και μετά με τον κ. Βενιζέλο κτλ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και γι’ αυτό έφτασε κι εκεί που έφτασε. Αλλά κ. Κουρή αν παρατηρήσατε, η κα Γεννηματά δε μπήκε στη συνεδρίαση της Βουλής. Μπήκε στο τέλος, στην ψηφοφορία. Και δείχνει πράγματα αυτό.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τί εννοείτε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εννοώ ότι δεν τοποθετήθηκε για όλη τη συζήτηση που έγινε για τον πρώην Υπουργό Εθνικής Άμυνας του κ. Σημίτη, τον κ. Παπαντωνίου.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Μα γι’ αυτό όμως ψήφισε και υπέρ της παραπομπής.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάντως στριμωγμένοι .

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ψήφισε υπέρ της παραπομπής και μάλιστα όλα τα κόμματα ψήφισαν, αλλά το θέμα είναι ότι ο κ. Σημίτης επειδή είναι τακτικιστής λειτουργεί σαν κομπιούτερ, πρέπει να εξυπηρετεί και κάποια σχέδια που βέβαια πιστεύω ότι μάλλον στα σύννεφα ζει και βέβαια θέλει να δώσει και κάλυψη σε κάποιους Υπουργούς του, πώς θα σχηματίσουν μια κομματική παρουσία και με στόχο εάν λείψουν από τον κ. Μητσοτάκη κάποιοι Βουλευτές, αν γίνουν εκλογές και δεν έχει αυτονομία διότι το είπαμε και την επομένη κι εμείς εδώ, το σχολιάσαμε ότι δεν είδαμε να ρωτήσει ο κ. Τσίμας, η κα Κοσιώνη τον κ. Σημίτη όταν είπε εκλογές, «εάν δε σας βγει το σενάριο και δεν υπάρχει αυτονομία, τί γίνεται;».

Διότι η δικαιολογία του κ. Σημίτη ήταν ότι πρέπει να υπάρχει σταθερότητα. Σήμερα δεν υπάρχει. Και με τις εκλογές θα υπάρξει σταθερότητα. Επομένως δε μπορεί να είναι μόνο σχέδιο στο μυαλό του κ. Σημίτη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σταθερότητα θα υπάρχει στη χώρα, γιατί οι πολιτικοί συσχετισμοί δε θ’ αλλάξουν, αυτή είναι η δική μου εκτίμηση. Σταθερότητα θα υπάρχει γιατί δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μια αξιόπιστη, άλλη πρόταση για τη διακυβέρνηση της χώρας και για την έξοδο από την κρίση γιατί όπως έχω πει κι άλλη φορά, έχουμε πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στο κοινωνικό πρόσωπο του κ. Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας και φαίνεται ότι μάλλον αυτά συμμερίζεται και ο κ. Σημίτης και άλλοι κύκλοι που έχουν ίδια συναντίληψη και μάλλον προχωρούν άλλα σχέδια.

Και τα άλλα σχέδια, επειδή τα έχουμε ξαναζήσει στο παρελθόν, στο πρόσφατο παρελθόν, όπως ας πούμε ακούγεται κυβέρνηση τεχνοκρατών, έχουμε τέτοια σενάρια..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ναι, κι ο κ. Λεβέντης το λέει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο κ. Λεβέντης το λέει από μια άλλη σκοπιά. Δεν το λέει απ’ τη σκοπιά του νεοφιλελεύθερου τεχνοκράτη που κρύβεται πίσω από τον τεχνοκρατισμό του. Αυτό μπορεί μέχρι ένα σημείο να το αιτιολογήσεις, τη σκοπιά του κ. Λεβέντη.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ο κ. Στουρνάρας είναι σ’ αυτό; Γιατί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σχολίασε …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε θυμάστε τις σχέσεις που είχε ο κ. Στουρνάρας με τον κ. Παπαντωνίου π.χ.;

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Και με τον κ. Σημίτη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και με τον κ. Σημίτη, βεβαίως.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Αλλά μετά ήταν και Υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά Βενιζέλου.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα δεν είναι ασύνδετα πράγματα.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Άλλωστε έχει και πολύ καλές σχέσεις με τον κ. Σόιμπλε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, και πριν στήριζαν την κυβέρνηση του κ. Παπαδήμου.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Πάντως όλα αυτά κ. Υπουργέ εξαρτώνται από σας, από το ΣΥΡΙΖΑ, έτσι; Εάν κάνει το θαύμα, αυτό που λένε οι δημοσκοπήσεις, να προηγείται ο κ. Μητσοτάκης δε φταίει ο κ. Μητσοτάκης, κάποιοι φταίνε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εντάξει τώρα οι δημοσκοπήσεις, να καθίσουμε να τις διαβάσουμε τις δημοσκοπήσεις, να διαβάσουμε και τις προηγούμενες δημοσκοπήσεις και τις πιο πριν, όλες τις δημοσκοπήσεις που επίσης αστοχούσαν και που έτρεχαν τις τελευταίες μέρες πριν τις εκλογές να καλύψουν τις αστοχίες που είχαν δημιουργήσει.

Αλλά να δούμε το σήμερα; Εσείς βλέπετε στην κοινωνία ένα ρεύμα που κινείται προς τη Νέα Δημοκρατία; Ή βλέπετε παραδοσιακούς ψηφοφόρους και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας να μην αναγνωρίζουν το συντηρητικό κόμμα ως το χώρο τους; Γιατί εγώ βλέπω το δεύτερο.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Πάντως βλέπουμε και δυσαρέσκεια απέναντι στην κυβέρνηση.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Και δυσαρέσκεια και απογοήτευση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς και θα έχουμε δυσαρέσκεια απέναντι στην κυβέρνηση διότι κάθε μέρα που περνάει δεν είναι μια ακόμη μέρα, είναι πολλές ακόμη μέρες που σωρεύονται προβλήματα και που ο ελληνικός λαός, ο άνεργος, ο άνθρωπος ο βιοπαλαιστής, σωρεύει προβλήματα. είναι προφανές.

Και μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να φύγουμε από το ’18 και να πάμε στο ’19, να πετύχουμε δηλαδή τη διευθέτηση του χρέους ή τη μείωσή του, τα ίδια θα περνάει ο Έλληνας πολίτης. Και αυτό παλεύουμε να κάνουμε. Και πιστεύω ότι το κάνουμε και με συνέπεια και με αξιοπρέπεια. Ούτε εμείς είμαστε χαρούμενοι για όλα αυτά που γίνονται ούτε ευτυχισμένοι.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Μάλλον πόνο ψυχής έχετε πολλές φορές.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι και μάλιστα λοιδορούμαστε μ’ αυτό.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Θα έρθει κι άλλη συμφωνία που θ’ αυξήσει τον πόνο σας, αυτό φοβάμαι.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, εμείς δεν το φοβόμαστε αυτό. Πιστεύουμε ότι αν ακολουθήσουμε μια συνεπή στάση και ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα, αν πετύχουμε τη διευθέτηση του χρέους και αυτό τώρα δεν είναι έξω από τις συμφωνίες που έχουν γίνει, τότε θα έχουμε πετύχει, θα έχουμε βγάλει τον ελληνικό λαό απ’ τον εφιάλτη που τον έχει βάλει ο παλαιοκομματισμός, η Νέα Δημοκρατία και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.



ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ- ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ-ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Σας ανησυχούν τα εθνικά θέματα;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Δε μπορείς να είσαι πολίτης της Ελλάδας, να έχεις ίχνος πατριωτισμού και να μη σε ανησυχούν τα εθνικά θέματα γι’ αυτά που γίνονται. Και μάλιστα να μη σε ανησυχούν με μεγαλύτερη ένταση όταν η χώρα βρίσκεται σε μια οικονομική κατάσταση σαν κι αυτή που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια που έχει προφανείς συνέπειες και στα εθνικά θέματα.

Όμως υπάρχουν και θετικές οι πλευρές. Υπάρχει επιτέλους φωνή της Ελλάδας με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο Πρωθυπουργός, έχουν έρθει τα τελευταία δυο χρόνια ηγέτες που δεν είχαν έρθει στη χώρα πολλές δεκαετίες, έχουν αποκατασταθεί οι σχέσεις της χώρας με χώρες που έχουν και μεγάλη δύναμη αλλά και η συμμαχία μαζί τους, τα κοινά συμφέροντα που υπάρχουν μπορούν να είναι μια ασπίδα σε πιθανούς εξωτερικούς κινδύνους και αυτό πιστεύω ότι γίνεται και έχει φανεί.

Είμαι πραγματικά πολύ πιο ήσυχος με την εξωτερική πολιτική που ασκείται από την κυβέρνηση με τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει ο Νίκος Κοτζιάς και ο Πρωθυπουργός και αυτό στο δικό μου τον τομέα, γιατί πάντα μπορείς να δεις τις συνέπειες αυτής της πολιτικής στην οικονομία ή στα παραγωγικά Υπουργεία.

Βλέπουμε πώς μπορούμε να συνεργαστούμε με χώρες που δεν είχαμε καμία σχέση όλα αυτά τα προηγούμενα χρόνια.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Εννοείτε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εννοώ τις χώρες των Βαλκανίων, της Βόρειας Αφρικής, μεγάλες δυνάμεις έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση. .

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Στα Βαλκάνια έχουμε προβλήματα. Ο Ράμα, η Βοσνία έχει πάρει φωτιά, η Κροατία, το Κόσσοβο..

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε μια πολύ ιδιαίτερα καλή σχέση και συνεργασία και αυτό θα το δείτε και σε άμεσο χρονικό διάστημα σε έργα υποδομών, με τη Βουλγαρία, με τη Ρουμανία, στις μεταφορές, με την Αίγυπτο, νότια, με το Ισραήλ μέσω των πρωτοβουλιών που έχουν παρθεί με την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αίγυπτο και την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Η Γερμανία λέτε ότι θα αφήσει τα δεσμά; Δε θα συνεχίσει το ρόλο της;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η Γερμανία θα προσπαθήσει να συνεχίσει το ρόλο της και αν δεν καταλάβει ότι αν δεν αλλάξει την πολιτική της, την κεντρική πολιτική της θα έχει για μια ακόμη ιστορική φορά όλη την Ευρώπη απέναντι και όχι μόνο, και πολλές δυνάμεις απ’ τον υπόλοιπο κόσμο, πραγματικά θα μπει κι εκείνη και η υπόλοιπη Ευρώπη σε περιπέτειες. Ήρθε η ώρα να ωριμάσει και η Γερμανία, να γίνει μεγάλη δύναμη, αν μπορεί να το καταλάβει. Μάλλον δε μπορεί.



ΔΕΗ:

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Έχει τη νοοτροπία, είναι η τρίτη φορά. Να πάμε στα «πεζά». Με τη ΔΕΗ τί θα γίνει; βλέπουμε ότι υπάρχουν αντιδράσεις μέσα στην κυβέρνηση, μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ. Πού πάει αυτή ιστορία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί εννοείτε «τί θα γίνει;». Η ΔΕΗ είναι ένας από τους πλέον στρατηγικούς, η ενέργεια δηλαδή, από τους πλέον στρατηγικούς τομείς. Πρέπει το κράτος, το Ελληνικό Δημόσιο να έχει κυρίαρχο ρόλο στην ενέργεια. Πιστεύω ότι αυτό θα το καταφέρουμε.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τί ζητάνε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μπορεί να ζητάνε ένα μοντέλο σαν τον ΟΛΠ ή να ζητάν ένα μοντέλο σαν τον ΟΤΕ. Αυτό δε λέει τίποτα, δε σημαίνει ότι είναι είμαστε διατεθειμένοι να συμφωνήσουμε σ’ αυτό.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Θα μπει στρατηγικός επενδυτής; Γιατί ζητάνε δυο πράγματα: Πώληση κάποιων τμημάτων της ΔΕΗ, μείωση του μεριδίου της στην αγορά και στρατηγικό επενδυτή.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μερικά από αυτά είναι και όριο που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θα τα κάναμε έτσι κι αλλιώς. Αυτό δε σημαίνει ότι το κράτος και το Ελληνικό Δημόσιο δε θα έχει το πάνω χέρι στρατηγικά σ’ αυτό τον τομέα. Αυτό είναι άλλο θέμα. Ή ότι η ΔΕΗ δε θα είναι δημόσιου χαρακτήρα. μπορεί όντως ένα μέρος των καταναλωτών από την Ευρωπαϊκή Οδηγία να πάει σε άλλους φορείς. Είναι η νεοφιλελεύθερη πολιτική που επικράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Αγοράζει το ρεύμα φθηνότερα απ’ όσο στοιχίζει η ΔΕΗ…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Αυτή τη στιγμή οι δημόσιοι φορείς αγοράζουν το ρεύμα πολύ ακριβά από τους ιδιώτες και πέφτει η τιμή του ρεύματος από το μειωμένο κόστους που παράγει η ΔΕΗ. Αυτό γίνεται. Δηλαδή αγοράζει πάρα πολύ ακριβά το ρεύμα από τα φωτοβολταϊκά, από τα αιολικά πάρκα, από τις μονάδες φυσικού αερίου που είναι ιδιωτικές, τις μονάδες φυσικού αερίου τις πληρώνουμε σα να είναι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και το κόστος του ρεύματος πέφτει πάρα πολύ λόγω της πολύ χαμηλής τιμής της παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη και από υδροηλεκτρικά.

Αν θέλαμε να έχουμε έναν άλλου είδους σχεδιασμό που θα είναι και βιώσιμος για την ενέργεια, θα πηγαίναμε όλα αυτά τα χρόνια σε σοβαρές επενδύσεις, όχι μόνο στις παραγωγικές μονάδες αλλά και στα δίκτυα. δηλαδή η τιμή του ρεύματος που παράγεται στα νησιά μας, που δεν έχει γίνει διασύνδεση, είναι πολλές φορές, δεκάδες φορές μεγαλύτερη από το κόστος παραγωγής, ακόμη κι από φυσικό αέριο ή από λιγνίτη.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τελικά πού βλέπετε να καταλήγει;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα στοίχημα που θα το κερδίσει η ελληνική κυβέρνηση. Η γραμμή είναι αυτά που ορίζον οι ευρωπαϊκές οδηγίες, η γραμμή είναι ότι είναι άλλο να πας στη λογική της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και άλλο να μη μείνει τίποτα όπως δεν έμεινε τίποτα στις τηλεπικοινωνίες, υπό δημόσιο έλεγχο.

Και το λέω αυτό γιατί κι ο χώρος των τηλεπικοινωνιών είναι ένας χώρος μεγάλης στρατηγικής σημασίας, πανηγυρίζουν οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις για τον ΟΤΕ αλλά αν καθίσει κανείς με σοβαρότητα να δει τί έχει γίνει στο χώρο των τηλεπικοινωνιών όλα αυτά τα χρόνια, θα κλαίει με μαύρο δάκρυ.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τα έχετε πει αυτά αναλυτικά. Όμως αυτή τη στιγμή βγαίνει ο κ. Σκουρλέτης με άρθρο του και λέει ότι διαφωνεί με τον κανιβαλισμό στη ΔΕΗ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και όλοι μας.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ναι αλλά βγήκε ο κ. Τσίπρας, το Μαξίμου ότι λέει «είσαι πιο αριστερός απ’ τον ίδιο».

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κι αυτό είναι σωστό. Δε νομίζω ότι υπάρχει διαφωνία…

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τότε γιατί όλος αυτός ο καυγάς, η αντιπαράθεση;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε νομίζω ότι υπάρχει ούτε καυγάς ούτε αντιπαράθεση. Οι αρχές που έχουμε είναι γνωστές σε όλους στο χώρο της ενέργειας, δε νομίζω ότι υπάρχει τέτοιου είδους διαφωνία, υπάρχουν δηλώσεις με μεγαλύτερη ή μικρότερη ένταση, υπάρχει συνισταμένη για το τί κάνουμε με το χώρο του ηλεκτρισμού στη χώρα και με το τί κάνουμε με την παραγωγή ενέργειας και τα δίκτυα.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Υπάρχει χρονικό όριο πότε πρέπει να έχετε κλείσει αυτή την ιστορία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο Γιώργος Σταθάκης δίνει έναν πολύ μεγάλο αγώνα, δεν αμφισβητείται αυτό, πιστεύω ότι σύντομα θα φτάσει κι η συμφωνία.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Λιγνιτικές μονάδες και υδροηλεκτρικές θα δοθούν τελικά πάνω στη Δυτική Μακεδονία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε μπορώ να σας απαντήσω, δε γνωρίζω κατ' αρχάς, δεν ξέρω για τη διαπραγμάτευση, όμως αν ένα μέρος της λιγνιτικής παραγωγής πρέπει να δοθεί, πιστεύετε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια; Έχουμε μονάδες οι οποίες είναι για απόσυρση.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Είναι πεπαλαιωμένες δηλαδή.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια. Θέλουν πάρα πολλά χρήματα για να εκσυγχρονιστούν κα πάντα στις ιδιωτικοποιήσεις, το θέμα δεν είναι αν θα ιδιωτικοποιηθούν, αλλά το πώς θα ιδιωτικοποιηθούν. Αν θα συμμετέχει δηλαδή και το Ελληνικό Δημόσιο, αν το τίμημα είναι εύλογο, αν διατηρούνται οι θέσεις εργασίας, αν είναι σεβαστό για το περιβάλλον, είναι πάρα πολλά τα θέματα που πρέπει να δει κανείς.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Πριν μπούμε σε άλλο θέμα, να πάμε στο πρώτο μας διάλειμμα.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ





ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ:

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Έχετε ερωτήματα κ. Σπίρτζη. Η κα Αναστασία ρωτάει τί θα γίνει με τους Πολιτικούς Μηχανικούς, με την ανεργία που υπάρχει και ότι δεν υπάρχει ιατροφαρμακευτική ασφάλεια.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, αυτό είναι λάθος. Μια μεγάλη αλλαγή από αυτές που υπήρχαν σε σχέση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις είναι ότι όλοι οι Έλληνες πολίτες, ακόμη κι αν χρωστάνε στον ασφαλιστικό τους φορέα, μπορούν να έχουν τη συνδρομή και τη βοήθεια για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, για τα νοσοκομεία, για τις παθήσεις.

Αλλά με τους Μηχανικούς, κι όχι μόνο με τους Μηχανικούς, με τους επιστήμονες υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα. Υπάρχει μεγάλη ανεργία, υπάρχει μεγάλη μετανάστευση και δεν πρόκειται να ξεπεραστούν τέτοιου είδους φαινόμενα αν δεν πάμε σε παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και αν δεν αφήνουμε το επιστημονικό μας δυναμικό να φεύγει στο εξωτερικό.

Έχουμε πάρει σαν Υπουργείο μια πρωτοβουλία, σε λίγο καιρό θα την παρουσιάσουμε, για τη διασύνδεση των Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού, προκειμένου να μη χάνουν και την επαφή τους, να μπορούμε να τους εξυπηρετούμε κιόλας, αλλά να μη χάνεται η στενή συνεργασία και με τους επιστήμονες που είναι στη χώρα αλλά και με επιστήμονες Έλληνες που είναι σε όλο τον κόσμο.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ναι αλλά με το να είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και με τ’ ασφαλιστικά μέτρα...

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Κουρή, ο χώρος των Μηχανικών καταστράφηκε στην αρχή. Είχαμε την πρώτη τριετία-τετραετία 95% πτώση των διαρθρωτικών έργων…

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Και στην οικοδομή γενικώς.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Όσο ήμουν Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου και είχαμε και μια πολύ μεγάλη συσσώρευση των δημοσίων έργων σε πολύ λίγες εταιρείες. Επομένως οι συνέπειες απ’ αυτές τις δύο πολιτικές ήταν δραματικές.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Κι όσοι έχουν μείνει όμως κ. Υπουργέ με αυτά τα μέτρα, με τον ΕΦΚΑ, με τα μπλοκάκια κτλ. …

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Είναι άλλο τα μπλοκάκια, είναι άλλο οι ασφαλιστικές εισφορές. Τα μπλοκάκια ήταν πάγιο και ορθολογικό αίτημα αν θέλετε και του κλάδου αλλά και όλων των προοδευτικών ανθρώπων, να μην υπάρχουν. Δε μπορεί να έχουμε μαύρη εργασία με μπλοκάκια. Ή θα έχουμε εξαρτημένη εργασία και θ’ αναγνωρίζεται έτσι, ή θα έχουμε ελεύθερους επαγγελματίες.

Το να έχουμε εξαρτημένη εργασία με μπλοκάκια, δηλαδή δήθεν ελεύθερους επαγγελματίες, είναι ένα στρεβλό σύστημα που οδήγησε και τους κλάδους μας σε πάρα πολλές στρεβλώσεις.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Οι εισφορές είναι τεράστιες όμως.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πρέπει κατά τη γνώμη μου να υπάρχουν βελτιωτικές κινήσεις, είναι πάρα πολύ θετικό επί της αρχής, το ότι ένας άνεργος Μηχανικός, ένας Μηχανικός με μέσο εισόδημα κι ένας μεγαλομελετητής ή ένας μεγαλοεργολάβος δεν πληρώνουν πια τα ίδια χρήματα αλλά έχουμε μια αναλογική εισφορά ανάλογα με το εισόδημα του καθενός, προφανώς δεν είναι βιώσιμο κατά τη γνώμη μου το τόσο μεγάλο ποσοστό εισφορών.

Εκεί πρέπει να υπάρχει εκτός από τον ΕΦΚΑ, το 20% της κύριας σύνταξης ή ίσως και το 6%-7% της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του κλάδου υγείας, να υπάρχει μια άλλη λογική στις υπόλοιπες εισφορές που θα ελαφρύνει πραγματικά και τους Μηχανικούς και τους Δικηγόρους και τους ελεύθερους επαγγελματίες.





ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ – ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ:

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τί εγκαίνια έχετε; Είναι τα Τέμπη, έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, δεν έχουμε εγκαίνια με την πατροπαράδοτη λέξη…

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Θα πάνε και Δήμαρχοι λέει της περιοχής, έχετε καλέσει..

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως, παραδίδει ο Πρωθυπουργός της χώρας μεγάλα έργα υποδομής όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον ελληνικό λαό. Πρώτα παραδίδεται επιτέλους μετά από δεκαετίες ο δρόμος Αθήνα Θεσσαλονίκη, δηλαδή η σήραγγα των Τεμπών, Πλαταμώνα και το πέταλο του Μαλλιακού, άρα μετά από 40-50 περίπου χρόνια έχουμε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, είναι ένα πραγματικά μεγάλο έργο..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Σε 4 ώρες και 15 λεπτά δηλαδή θα είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Και τώρα πόσο είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τώρα είναι σχεδόν 5 ώρες. Αυτά με ταχύτητες που προβλέπονται, έτσι;

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Πότε είχε ξεκινήσει αυτό το έργο;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλα αυτά τα έργα της παραχώρησης ξεκίνησαν το ’’06, επί κ. Σουφλιά.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: 11 χρόνια δηλαδή. Είναι θρίαμβος..

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Είναι πραγματικά τραγικό όλα αυτά τα χρόνια να μην είχαν ολοκληρωθεί αυτά τα έργα. Δεν είναι μόνο ότι δεν είχαμε ασφαλείς δρόμους, δεν είναι μόνο ότι είχαμε μεγάλες περιοχές της χώρας σε απομόνωση, άρα σε υπανάπτυξη, είναι ότι κρατούσαν πίσω και τη χώρα σε νέα έργα υποδομών γιατί δέσμευαν πόρους και κονδύλια από άλλα έργα τα οποία έχει ανάγκη πραγματικά η χώρα.

Πιστεύω ότι μέσα σ’ ενάμιση ουσιαστικά χρόνο κάναμε τα πάντα για να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Είναι κι η Κόρινθος – Πάτρα, έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, τη Μεγάλη Πέμπτη παραδίδει ο Πρωθυπουργός το Κόρινθος – Πάτρα..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Έχετε καλέσει και τους Βουλευτές των άλλων κομμάτων.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγώ τους κάλεσα.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Θα έρθουν;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Οι τοπικοί άρχοντες θα είναι εκεί, είναι και φίλοι, θα πιούμε τσίπουρα, ελπίζω να έρθουν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, δεν τους έχω για τόσο μεγαλόψυχους, να γιορτάσουμε μαζί το δρόμο, εκείνη θα είναι η περίοδος που λένε «τα έργα είναι δικό μας». Και να κάνουμε και μια δήλωση για να ξεκαθαρίσουμε ότι τα έργα δεν είναι ούτε της κυβέρνησης ούτε του Υπουργού ούτε του Περιφερειάρχη, κανενός κόμματος. Τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Το λέμε συνέχεια.

Σ’ αυτό που κρινόμαστε εμείς είναι στη διαφάνεια, στην αποτελεσματικότητα και στο κόστος των έργων. Κι εκεί όποτε θέλει η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ ή όπως θα λέγεται σε λίγο καιρό η Δημοκρατική Συμπαράταξη, να καθίσουμε να δούμε πόσο κόστισαν τα έργα επί των ημερών τους και πόσο κοστίζουν σήμερα. Είναι πολύ ενδιαφέρον.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Για δώστε μας μια γεύση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ας πούμε ο προϋπολογισμός στις παραχωρήσεις, στην Ολυμπία Οδό για παράδειγμα του έργου, είναι μια έκπτωση μηδενική. Έχουμε θέμα, δε νομίζετε;

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Νομίζω ότι σας κατηγορούν πως είναι πολύ χαμηλό το κόστος και εγείρουν αμφιβολίες για το τί θα γίνει μετά. Και ότι έχει σπάσει αυτό το έργο από Πάτρα τουλάχιστον, Πύργο που είπατε, Ολυμπία…..

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τέσσερα σημεία.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Τις οποίες τις παίρνει ο ίδιος ο εργολάβος έστω κι αν κόβονται.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Α, μιλάτε για το Πάτρα – Πύργος.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Το ξέρετε το θέμα…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, το πήγα κα στον Εισαγγελέας γιατί έκαναν καταγγελίες.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Σας κατηγορούν ότι είναι μια μεθόδευση για να παίρνει τα έργα ο κ. Καλογρίτσας που έχει σχέση με την κυβέρνηση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά, ας δώσει και κάποιος άλλος μεγάλη έκπτωση να πάρει το έργο.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ναι, αλλά μπορούν να βγουν με τέτοια έκπτωση; Αυτό είναι το θέμα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για να δούμε μπορούν να βγουν; Με 0% έκπτωση μπορεί να βγει το έργο; Είναι προς το δημόσιο συμφέρον; Είναι λογικό;

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Είναι διαγωνισμός, δεν του βάζεις το περίστροφο…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι πολύ απλά, κοιτάξτε…

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Πάντως πολλά διόδια.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι πολλά διόδια..

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Νομίζω περάσατε κι ένα νόμο, περίεργο είναι αυτό, ότι ….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολλά διόδια και υψηλά διόδια και αυτό είναι ο σχεδιασμός που έχουμε στη φάση λειτουργίας. Εμείς κρίναμε μ’ αυτές τις συμβάσεις που ήταν άθλιες, αν δεν ολοκληρώνονταν αυτά τα έργα θα πληρώναμε μόνο για τους αυτοκινητόδρομους γιατί έχουμε και τα υπόλοιπα έργα, το μετρό Θεσσαλονίκης, την επέκταση για Πειραιά που κι αυτά πηγαίνουν καλά..

Αν δεν ολοκληρώναμε τους αυτοκινητόδρομους λειτουργικά το Μάρτιο και μέχρι το καλοκαίρι, η χώρα θα ήθελε ένα μνημόνιο για τις αποζημιώσεις των αυτοκινητοδρόμων και των παραχωρησιούχων και για τα λεφτά που έπρεπε να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θέλαμε 4 δις επιστροφές, 2,5 δις περίπου αποζημιώσεις και 2 δις ρήτρες.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Η ρύθμιση αυτή για περαιτέρω αποζημίωση στο Κόρινθος – Καλαμάτα εάν δεν καλύπτονται τα έξοδα….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άλλο αυτό.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Σήμερα υπάρχει ένα δημοσίευμα ότι μένετε εδώ στο Μπόμπολα λέει..

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι του εκπληκτικού «Ελεύθερου Τύπου» και της δημοκρατίας. Λοιπόν, αυτό προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση Σουφλιά και γιατί προβλεπόταν: Πολύ απλά γιατί καταλάβαιναν από τότε ότι τα στοιχεία που είχαν υπολογίσει και έβγαλαν τους διαγωνισμούς, δεν έβγαιναν οι αυτοκινητόδρομοι, ήταν μέσα.

Αυτό έφερε ως συνέπεια στη συνέχεια, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και οι υπόλοιπες Τράπεζες που δεν είχαν βάλει πολλά λεφτά να κολλήσουν τα έργα και ν’ αναγκαστούν στους 4 αυτοκινητόδρομους που είχαν κάνει αναθεώρηση να κόψουν φυσικό αντικείμενο, άρα κόστος για το έργο και στον 5ο αυτοκινητόδρομο να συμφωνήσουν μεγαλύτερη τιμή πρόβλεψης αν δεν πιάσει τον αυτοκινητόδρομο τους κυκλοφοριακούς φόρτους που είχαν προβλεφθεί.

Το ψήφισε η Νέα Δημοκρατία και την πρώτη φορά και στην αναθεώρηση. Η τροπολογία που έφερε το Υπουργείο Οικονομικών και συνυπογράφουμε εμείς είναι από ποιο κορβανά αν θέλετε, αν θα είναι από τον κρατικό προϋπολογισμό ή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, θα πληρώνονται αυτά τα χρήματα. Και είναι απορίας άξιον πως ο κ. Δένδιας και οι φιλικές εφημερίδες της Νέας Δημοκρατίας έχουν αγανακτήσει μ’ αυτό το πράγμα όταν το έχουν ψηφίσει δυο φορές κι όταν την ίδια μέρα ο κ. Μητσοτάκης σήκωσε τη σημαία ενάντια στο λαϊκισμό. Εδώ μιλάμε για πλάκα πλέον.



ΔΙΟΔΙΑ:

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τα διόδια τί αύξηση θα έχουν;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι θέμα αύξησης κ. Κουρή. Τα διόδια, αυτό που είχε προβλεφθεί από τις συμβάσεις του κ. Σουφλιά προέβλεπαν μια πολύ υψηλή τιμή για να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν τα έργα που είναι 0,067 ευρώ το χιλιόμετρο, αυτό σήμερα είναι στο 0,062 λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου.

Η εκτίμηση η δική μας είναι ότι δε μπορεί η ελληνική κοινωνία να σηκώσει τέτοιες τιμές. Άρα κάνουμε δυο πράγματα: Το πρώτο είναι στον προηγούμενο καιρό να έχουμε πάει σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να έχουμε τοπικές κοινωνικές διευκολύνσεις και ειδικά τιμολόγια, να έχουμε απαλλαγή όπου δεν έχουμε εναλλακτικό δίκτυο στους κατοίκους των Δήμων και τώρα που ολοκληρώνονται τα έργα και θα πούμε στη φάση λειτουργίας, να προβλέψουμε άλλες δράσεις όπως είναι τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, αλλά να συνεχίσουμε και τη διαπραγμάτευση να βρούμε άλλους τρόπους ώστε να μειωθούν πολύ τα διόδια σε όλη τη χώρα.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ξέρετε, πολλές φορές τα παρακάμπτουν όπως λέει κι ένας τηλεθεατής, ότι στη Στυλίδα φτιάχτηκαν σήραγγες αλλά επειδή έχουν διόδια, για ν’ αποφύγουν τα διόδια ξαναπερνάνε μέσα από τη Στυλίδα. Υπάρχουν οι σήραγγες, έχει βελτιωθεί κατά πολύ αλλά είναι δώρο άδωρο τελικά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι έτσι και δυστυχώς είναι έτσι και για τα μεγάλα και τα βαριά οχήματα που περνούν μέσα από τους οικισμούς και προκαλούν πολύ μεγάλες επιβαρύνσεις, και περιβαλλοντικές και ζημιές στις υποδομές αλλά κυρίως στην ασφάλεια των πολιτών. Αυτό το θεσμοθετήσαμε, έχει απαγορευθεί για τα βαριά οχήματα η διέλευση από τους παραδρόμους και τα εναλλακτικά οδικά δίκτυα, εκτός των εξαιρέσεων που πρέπει να υπάρχουν προφανώς και πιστεύουμε ότι μέσα στο ’18 θα έχουμε και τα αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, αλλά θα μπορέσουμε να ρίξουμε πάρα πολύ τις τιμές των διοδίων.





ΑΘΗΝΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ – ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΕΡΓΩΝ

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Από πλευράς σχεδιασμού για την Αθήνα;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο προσανατολισμός μας και η ιεράρχηση που έχουμε είναι να κάνουμε κοινωνικές υποδομές, όπως είναι τα έργα σταθερής τροχιάς, το Μετρό και το τραμ επομένως πολύ σύντομα θα έχουμε τη δημοπράτηση της Γραμμής 4 του Μετρό ενός πολύ μεγάλου έργου και θα έχουμε τις επεκτάσεις του προαστιακού για Λαύριο και για Ραφήνα.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Το ’17 αυτό ή το ’18;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η ωρίμανση είναι ένα πολύ μεγάλο προβλήματα, δηλαδή να έχουμε μελέτες, απαλλοτριώσεις και όλα τα άλλα που έχουμε θεσμοθετήσει, αυτά θα γίνουν μέσα στο ’17 και πιστεύουμε το ’18 θα έχουμε βρει και τους πόρους για τον προαστιακό.

Το Μετρό τη Γραμμή 4 θα τη δημοπρατήσουμε πάρα πολύ σύντομα.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Άλσος Βεΐκου, Γουδί …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια είναι ένα πολύ μεγάλο έργο.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: 13 χλμ. και 14 σταθμούς.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: 1,4 δις είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Περίπου 1,5 δις και αυτή τη στιγμή κάνουμε προσπάθεια να βρούμε άλλα 2 με 2,5 δις για το υπόλοιπο της Γραμμής 4 για τις επεκτάσεις στη δυτική Αθήνα.

Το Μετρό του Πειραιά προχωράει, ο Μετροπόντικας έφτασε στα Μανιάτικα παρά τα γνωστά προβλήματα που κληρονομήσαμε στα δημόσια έργα. Δηλαδή δεν υπήρχε σωστός σχεδιασμός, μεταφέρθηκε ο σταθμός του Πειραιά γιατί υπήρχαν υποδομές που δεν μπορούσαν να μετακινηθούν και την Τετάρτη μια μέρα πριν την παράδοση των Τεμπών θα έχουμε την ολοκλήρωση της δίδυμης σήραγγας στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Εκεί θα προχωρήσει;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως προχωράει.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ξεπεράστηκε αυτή η ιστορία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και ξεπεράστηκε. Ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που υπήρχαν με τις αρχαιολογικές ανασκαφές, σας λέω ολοκληρώνονται οι δυο σήραγγες, επιτέλους δηλαδή η μία τρύπα γίνεται Μετρό. Είμαστε σύμφωνοι με τα χρονοδιαγράμματα, τελείωσαν όπως είχαμε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα έργα πολιτικού μηχανικού στη βασική Γραμμή και προχωράνε οι μετροπόντικες για Καλαμαριά.

Και έχουμε πάρα πολλά νέα έργα που είναι σε μια τελείως διαφορετική λογική.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Αυτά είχαν προγραμματιστεί από προηγούμενες Κυβερνήσεις;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Βρήκαμε ένα σιδηρόδρομο κολλημένο και επιτέλους θα ολοκληρωθεί το Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι το 1ο τμήμα στο ‘17 και το άλλο στο ’18. Ολοκληρώνονται οι σιδηροδρομικές υποδομές για την Πάτρα επιτέλους, προγραμματίζουμε και ωριμάζουμε συνεργασία και με χώρες φίλες και γείτονες τη σιδηροδρομική Εγνατία. Πρέπει να ολοκληρώσουμε τα υπόλοιπα οδικά δίκτυα που λείπουν όπως είναι ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, το Πάτρα – Πύργος, το αεροδρόμιο στο Καστέλι μετά από 15 χρόνια…

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Αυξήσατε όμως το σπατόσημο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μα μειώσατε.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τα αυξήσατε τα πήγατε 12 €.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν 12 € για τις πτήσεις εσωτερικού και για τις πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και ήταν 22 € για τις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και το πήγαμε στο 12.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Να πάμε στο δεύτερο διάλειμμα και να συνεχίσουμε μετά.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Επιστροφή στο στούντιο κυρίες και κύριοι «Επί του πιεστηρίου» μαζί με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, είναι πολλά τα θέματα και υπάρχει ένα ενδιαφέρον εδώ η κα Αρετή από την Ελβετία. Εδώ εμείς έχουμε μια κάρτα αξίας 40 φράγκων για τα διόδια που την πληρώνουμε αρχές του χρόνου. Γιατί δεν κάνουν κάτι τέτοιο και στην Ελλάδα; Είναι μια ιδέα φαντάζομαι.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι η γνωστή βινιέτα. Αν το κάνει η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μάλλον θα καταδικαστεί… δηλαδή δεν αλλάζει. Εμείς την έχουμε ήδη θεσμοθετήσει, αλλά όχι στη λογική της εισόδου στη χώρα, στη λογική του να έχεις επί της ουσίας και αυτό θα πάμε να κάνουμε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, να έχεις ένα δορυφορικό … προκειμένου να έχεις και οφέλη από αυτό από τις χρεώσεις αν είσαι συχνός χρήστης να πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα που χρησιμοποιείς και να κουμπώσουν πάνω κι άλλες εφαρμογές για τα επαγγελματικά οχήματα, που είναι πάρα πολύ χρήσιμες.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Εκεί με τα ταξί, που φωνάζει και ο Πρόεδρος των ταξί ο κ. Λυμπερόπουλος τι συμβαίνει με αυτή την εταιρεία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Συμβαίνει αυτό που συμβαίνει όπου πήγε. Και όχι μόνο αυτή η εταιρεία και άλλες εταιρείες.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Αυτή είναι η μεγάλη;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχουν πατρίδα αυτές οι εταιρείες. Χωρίς έλεγχο, έχουν δραστηριότητες που σχετίζονται, είναι ταυτόσημες παρανόμως κατά το ευρωπαϊκό και ελληνικό νόμο σα να είναι ταξί. Δεν είναι ταξί. Δεν έχουν επαγγελματίες οδηγούς, δεν έχουν τα δηλωμένα αυτοκίνητα που πρέπει να έχουν, μπορεί να νοικιάζουν από εσάς ή οπουδήποτε. Δεν φορολογούνται στη χώρα, πληρώνονται μέσω διαδικτύου με κάρτες που δεν φορολογούνται στη χώρα. Όλα αυτά είναι ένα πλαίσιο που είναι πραγματικά έξω από κάθε λογική. Δηλαδή οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές έχουν μεγάλα δίκια.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Υπάρχει νόμιμος τρόπος που μπορεί …;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια. Θα προχωρήσουμε σε ρυθμίσεις αυτού του χώρου για να μπουν κανόνες. Επιτέλους να μπορεί το ελληνικό δημόσιο να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους και να έχουμε ίσους όρους για όλους όσους θέλουν να κάνουν ή να ασκήσουν αυτό το επάγγελμα.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Σε χώρες της Ευρώπης …;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάρα πολλές χώρες τους έχουν διώξει με τις κλωτσιές. Στη χώρα μας μάλλον έχει πολλούς υποστηρικτές τόσο στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας και πρόσφατα δηλαδή είχαμε δηλώσεις, εύχομαι οι φήμες που υπάρχουν να μην ισχύουν, αλλά θα δούμε.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Υπάρχει κάποια διασύνδεση με στελέχη της Νέας Δημοκρατίας;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχει φανατικούς υποστηρικτές η Νέα Δημοκρατία με την Uber σε σημείο δηλαδή να αναρωτιέσαι. Όπως θυμάστε πάρα πολύ καλά και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις που ήθελαν διακαώς τη δήθεν απελευθέρωση και το άνοιγμα των επαγγελμάτων, να έχουν μια τακτική αντί να διορθώσουν τα στρεβλά των επαγγελματικών χώρων και τα ταξί έχουν και είχαν πάρα πολλά στρεβλά που πρέπει να διορθωθούν ή να ρυθμιστούν, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να διαλυθεί αυτός ο κλάδος, όπως και όλοι οι κλάδοι. Και εκεί υπήρχαν φανατικοί υποστηρικτές τέτοιου είδους αντιλήψεων που ασκούν επιβατικό έργο και που τελικά αυτό που είδαμε όπως εφαρμόστηκε, είναι να μην υπάρχουν κανόνες.

Να μην υπάρχουν τα κατάλληλα οχήματα, να μην υπάρχουν οι αξιόπιστοι μηχανισμοί ελέγχου, να μην υπάρχει φορολόγηση, να υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή, να υπάρχουν μαύρα λεφτά με συμβάσεις στον αέρα με ξενοδοχεία ή με άλλους τουριστικούς πράκτορες και όλα τα υπόλοιπα που ξέρετε.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Στο Θριάσιο πεδίο τι ετοιμάζετε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο Θριάσιο πεδίο μετά από 15 χρόνια έγινε ο διαγωνισμός και ολοκληρώνεται. Επιτέλους θα έχει το λιμάνι του Πειραιά και η Αθήνα ένα μεγάλο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο και το έργο στο δεύτερο κομμάτι του Θριασίου που είναι η σιδηροδρομική υποδομή και ο χώρος φόρτωσης – εκφόρτωσης και όλες τις υπόλοιπες υποδομές επιτέλους ολοκληρώθηκε και με το καλό σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε τη λειτουργία του.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Εκεί με το Ελληνικό που σας κατηγορούν ότι κλαίτε ακόμη και δεν το αφήνετε να λειτουργήσει …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγώ έκλαιγα για τα αεροδρόμια, δεν έκλαιγα για το Ελληνικό. Απλά σας το θυμίζω και για το Ελληνικό μπορεί να κλάψει κανείς, αν και κερδήθηκαν από τη διαπραγμάτευση που έγινε πάρα πολλά πράγματα, πολύ σημαντικά πράγματα. Μένει να δούμε αν οι επενδυτές το υλοποιήσουν ποτέ.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Λένε ότι υπάρχουν ακόμη ένα χρόνο διαδικασίες του Δημοσίου.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά εντάξει, ας φέρουν τις μελέτες …

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Δεν έχουν; Γιατί προς τα έξω έχει περάσει ότι η Κυβέρνηση φταίει.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ότι καθυστερεί η Κυβέρνηση κάθε μέρα το ακούμε από τη Νέα Δημοκρατία και από την υπόλοιπη αντιπολίτευση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Γκουτζάνη, να σας πω. Εδώ μας έλεγαν ότι φταίει η Κυβέρνηση για τα 14 αεροδρόμια.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Και δεν έφταιγε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια. Η Κυβέρνηση έχει ολοκληρώσει τα πάντα, η κοινοπραξία δεν ήταν έτοιμη στις 15 Μαρτίου για να παραλάβει τα αεροδρόμια, δεν ήταν έτοιμη στις διαδικασίες που έπρεπε να είχε κάνει για να δώσει τα χρήματα που όφειλε. Έχει αναλάβει εργολαβία, αυτή είναι η ωραία εργολαβία, η αξιωματική αντιπολίτευση την υπεράσπιση των επενδυτών –εντός ή εκτός εισαγωγικών- και λέει ότι φταίει η Κυβέρνηση. Για να δούμε που φταίει η Κυβέρνηση, που έχει καθυστερήσει η Κυβέρνηση; Για να το δούμε, να μας πει ότι καθυστερήσατε στο παραμικρό. Σε τι καθυστερήσαμε; Και τι προσλήψεις είχε κάνει η Fraport, τι εκπαίδευση

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Υπάρχει ελλιπής ενημέρωση όμως.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Κουρή τα ξέρετε εκτός από το δικό σας κανάλι, άντε και την κρατική τηλεόραση, δεν έχουμε και πολλές προσβάσεις στην ενημέρωση.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ναι αλλά δεν δίνετε η πληροφόρηση, πρέπει να δίνετε πληροφόρηση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δίνουμε, όταν μας καλούν όμως. Όταν δεν μας καλούν, τι πληροφόρηση να δίνουμε.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Εντάξει πάντως δίνετε τα στοιχεία στους δημοσιογράφους, νομίζω τα βγάζουν οι δημοσιογράφοι.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι υπάρχουν πάρα πολλοί δημοσιογράφοι όντως που έχουν τιμήσει το λειτούργημά τους.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Δεν μπαίνουμε στη συζήτηση που λέτε γιατί αυτό που υπονοείτε αφορά τους ιδιοκτήτες και δεν έχετε καλές σχέσεις με τους ιδιοκτήτες των Μέσων. Κάνατε μια προσπάθεια με την αδειοδότηση, δεν σας βγήκε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι εμάς μας βγήκε, άλλοι …

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Όταν ακυρώθηκε ο διαγωνισμός, δεν βγήκε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άλλοι είπαν ότι δεν βγαίνει και ο καθένας παίρνει τις ευθύνες του.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Και τι θα γίνει με αυτή την ιστορία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα ρωτήσετε την ανεξάρτητη Αρχή.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Πότε θα βγει αυτή η ιστορία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ρωτήστε τους. Γιατί δεν τους ρωτάτε; Καλέστε τους εδώ μια φορά να δούμε τι σκέφτονται, γιατί ισχύει ο νόμος για το διαγωνισμό που πρέπει να γίνει για την αδειοδότηση που πρέπει να υπάρχει για να δούμε …

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Δεν έχουν …;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έβγαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας μια απόφαση; Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός, αλλά όρισε το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι επίσης αντισυνταγματικό είναι και το να υπάρχουν κανάλια χωρίς άδεια. Έτσι δεν είναι; Για να δούμε τι θα κάνει το ΕΣΡ.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Γιατί καθυστερεί; Καλά δεν ζητάτε την άποψη εδώ «κύριοι, γιατί δεν προχωράτε;»;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα ρωτήσουμε τη Νέα Δημοκρατία που ήθελε το ΕΣΡ εμείς υποχωρήσαμε όπως θυμάστε. Δεχτήκαμε, προκειμένου να υπάρχει ένα διέξοδο στο αδιέξοδο που είχε δημιουργηθεί. Για να δούμε τώρα ποιος παίρνει αυτή την ευθύνη. Και πως θα γίνει ο διαγωνισμός που θα έχει τα ίδια ή και καλύτερα οφέλη για τον ελληνικό λαό και το ελληνικό δημόσιο;

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Τελικά εκλογές θα κάνετε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το ’19 και θα τις κερδίσουμε.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Πολύ αισιόδοξο σας βρίσκω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι θέμα αισιοδοξίας, σας λέω ξέρουμε πολύ καλά που πατάμε, έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο για το πώς θα βγάλουμε τη χώρα από την κρίση. Το χειρότερο κακό που μπορούμε να κάνουμε σε όσους θέλουν μια χώρα υποβαθμισμένη και πατημένη είναι να έχουμε παραγωγικές δράσεις και αναπτυξιακές δράσεις. Να έχουμε έργα, να τα ολοκληρώνουμε και να έχουμε σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση, τη δίκαιη ανάπτυξη. Και πιστεύω ότι θα πάμε πάρα πολύ καλά και έχουμε και μια αντιπολίτευση η οποία …

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Σας βοηθάει ή τη βοηθάτε; Μάλλον τη βοηθάτε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μένει ακλόνητη, σταθερή στις κλασικές, πατροπαράδοτες αξίες του λαϊκισμού και του παλαιοκομματισμού.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Προχθές ψήφισε την παραπομπή του κ. Παπαντωνίου όλοι μαζί.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, ακούσατε τις τοποθετήσεις τους; Ας μη την ψήφιζε, τις ακούσατε; Για να δούμε τι θα βγάλει και η έρευνα αυτή, γιατί κ. Κουρή το θυμάστε πάρα πολύ καλά, αυτά τα θέματα στην ελληνική κοινωνία που ακούγονταν, ήταν σα να ήταν κοινό μυστικό. Ακούγονταν διάφορα, για το χρηματιστήριο, για τα εξοπλιστικά, για συγκεκριμένες προμήθειες …

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Πολλά. Η οκταετία Σημίτη, η αποθέωση της διαφθοράς.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Για να δούμε…!

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Εδώ πρέπει να το μεταφέρω αυτό γιατί είναι από το Αργοστόλι το ερώτημα. Ακούγεται ότι με την επέκταση του αεροδρομίου της Κεφαλονιάς από τη Fraport τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα σπίτια στις Μηνιές θα γκρεμιστούν. Ισχύει;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θέλετε τη γνώμη μου; Θέλουμε πάρα πολλά χρόνια για να επεκταθεί το αεροδρόμιο στο Αργοστόλι από τη Fraport, να πιάσει δηλαδή εκείνη την κίνηση που θα δημιουργήσει εκείνες τις συνθήκες για να επεκταθεί το αεροδρόμιο στο Αργοστόλι. Θεωρώ ότι δεν μπαίνει θέμα, το ξέρω, έχω ασχοληθεί με αυτό.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Επομένως δεν υπάρχει τίποτε ξαφνικό.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να απαλλοτριωθούν ιδιοκτησίες έτσι, γιατί κάποιος αποφάσισε κάτι.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Το Ελληνικό δεν μας είπατε πότε θα ξεκινήσει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα ρωτήσετε την εταιρεία που είναι προσωρινός μειοδότης.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Προσωρινός; Γιατί είναι προσωρινός;

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Δεν σας ενημερώνει η εταιρεία;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι στην αρμοδιότητά μου, ούτε έχω το χρόνο ειλικρινά θα ήθελα να το παρακολουθήσω. Αλλά δεν βλέπω κατ' αρχάς να καίγονται γιατί αυτοί που καίγονται πιέζουν, ή καθυστερούν κάποιες μέρες κάποιους μήνες.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Σας κατηγορούν που είναι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες μέσα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά, εντάξει, θέλουν να συντηρήσουν το μύθο, αλλά μπορούμε να δούμε τι άμεσο υπάρχει για να κάνει επενδυτής το Ελληνικό; Και με τι χρήματα; Μπορεί να στηρίξει ο επενδυτής 7 δις έργο και παραπάνω;

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Και 70.000 θέσεις εργασίας.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Το Μετρό Θεσσαλονίκης;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τρέχει ο διαγωνισμός από το δημοκρατικό ΤΑΙΠΕΔ από ό,τι ξέρετε, θα δούμε.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Ενώ το υπερταμείο που θα κάνετε εσείς θα είναι πιο δημοκρατικό;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα είναι πιο δημοκρατικό γιατί δεν κάνει ιδιωτικοποιήσεις.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Τι θα κάνετε δηλαδή;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το Ταμείο αξιοποιεί τη δημόσια περιουσία, προβλέπει μια καλύτερη λειτουργία κάποιων εταιρειών που μπορούν, έχουν γίνει κατά τη γνώμη μου και κάποια πράγματα που πρέπει να διορθωθούν, δηλαδή υπάρχουν κάποιες εταιρείες οι οποίες δεν είναι έπρεπε να είναι μέσα στο υπερταμείο αλλά αυτά έχουν να κάνουν με μια διαπραγμάτευση με τους θεσμούς και μια ορθολογική λειτουργία. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν γίνονται στη λογική του ξεπουλήματος που κινιόταν το ΤΑΙΠΕΔ.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Όμως κάνατε Υπουργό, τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι προσωπικό το θέμα κ. Κουρή. Δεν ήταν θέμα του κ. Πιτσιόρλα, εδώ είναι θέμα του πως δομήθηκε το ΤΑΙΠΕΔ, με ποιον υπηρεσιακό μηχανισμό. Ασχοληθείτε λίγο με τον υπηρεσιακό μηχανισμό του ΤΑΙΠΕΔ να δείτε ποιους έχουν επισκεφθεί, που δούλευαν, που θα δουλεύουν όταν τελειώσει η θητεία του στο ΤΑΙΠΕΔ και θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Ποιους συμβούλους και ποιες εταιρείες χρησιμοποιούν με τι τιμές, κάντε μια έρευνα.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ενδιαφέρον είναι. Αλλά και η Κυβέρνηση πρέπει να …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς θα τα λέμε; Η Κυβέρνηση κάνει έρευνα και λαμβάνει τα μέτρα της.

Μ. ΚΟΥΡΗΣ: Ευχαριστώ για την κουβέντα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και εγώ σας ευχαριστώ.

Σ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Να είστε καλά, σας ευχαριστούμε.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=qj2IEQy987k

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου