Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου 2013

Die Linke: «Ανοιχτό» το θέμα των κατοχικών αποζημιώσεων προς την Ελλάδα

katoxikoΜπορεί σε κυβερνητικό επίπεδο η Γερμανία να έχει κλείσει κάθε συζήτηση όσον αφορά το θέμα των κατοχικών αποζημιώσεων προς την Ελλάδα, όμως η εκπρόσωπος της κοινοβουλευτικής ομάδας του Die Linke, σε θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, Ανέτε Γκροτ, το επαναφέρει στο προσκήνιο.

Σε συνέντευξή της στο Βήμα η Γκροτ δήλωσε πως θα τεθεί ξανά το θέμα αύριο Δευτέρα, στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος.

«Υπάρχει αρκετό παρασκήνιο γύρω από την αρνητική, δημόσια τοποθέτηση από την πλευρά του προέδρου του Die Linke, Μπερντ Ρίξινγκερ, καθώς προεκλογικές σκοπιμότητες τον υποχρέωσαν σε αυτή την κίνηση», σημειώνει η Γκροτ.

Μάλιστα υπογράμμισε πως αύριο θα είναι ένα από τα πιο βασικά θέματα στη συνεδρίαση για θέματα εξωτερικής πολιτικής.


Γενοκτονίες, Ραγιαδισμός και Εθνική Αξιοπρέπεια



Του Κώστα Πικραμένου

26/11/13

Το «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο του Υπουργειου Δικαιοσύνης κατατίθεται για πολλοστή φορά στη Βουλή των Ελλήνων. Αυτή η «ιστορία» αποτελεί ανάγλυφη αποτύπωση της «Ελληνοφρένειας» που χαρακτηρίζει το δημόσιο πολιτικό λόγο και, εν γένει, τον τρόπο λειτουργίας του νεο- Ελληνικού Κράτους.


Κομματικές σκοπιμότητες και τακτικισμοί
Το εν λόγω νομοσχέδιο κατατέθηκε για πρώτη φορά επί Καστανίδη (ΠΑΣΟΚ), ακολούθησε ο Παπαιωάννου (ΠΑΣΟΚ), ο Ρουπακιώτης (ΔΗΜΑΡ) και τώρα ο Αθανασίου (ΝΔ). Ο Παυλόπουλος (ΝΔ) υποστήριζε ότι το νομικό πλαίσιο κατά του ρατσισμού ήταν ήδη επαρκές και ο Μιχελάκης (ΝΔ) διατύπωνε ερώτηματα περί ελευθερίας της έκφρασης.
Ο Φαήλος Κρανιδιώτης ήταν υπέρ του νομοσχεδίου που θα έστελνε στη φυλακή τη Ρεπούση και τους εγκάθετους του Προξενείου στη Θράκη. Η Ρεπούση έστελνε non paper μηνύματα στους συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ για εγρήγορση και σθεναρή αντίσταση στα περί ποινικοποίησης των άρνησης των γενοκτονιών των Ελλήνων της Ανατολής. Οι Βουλευτές της ΝΔ δεν ήθελαν να «αβαντάρουν» την Χρυσή Αυγή και η παρέα του Μιχαλολιάκου δεν ήθελε να μπλέξει με τη Δικαιοσύνη για την αμφισβήτηση του Ολοκαυτωματος των Εβραίων.

Το «γελοίο της υπόθεσης» ήταν ότι ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ουδέποτε εφαρμόστηκε στην πράξη το νομικό πλαίσιο (του 1979) και οι εισαγγελείς ΟΥΔΕΠΟΤΕ άσκησαν αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη ΑΝ ΚΑΙ έχουν την αρμοδιότητα. Επομένως σε τι χρησιμεύει η ψήφιση ενός νόμου που θα χρησιμοποιηθεί ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ κατά της Χρυσής Αυγής για να ικανοποιηθούν εκτός των άλλων και ο Εβραικός παράγοντας ενόψει της στρατηγικής συνεργασίας Ελλάδος – Ισραήλ; Η υποκρισία επομένως σε όλο της το νεο-ελληνικό μεγαλείο..

Οι Ομοσπονδίες κοιμούνται τον «ύπνο του δικαίου»
Είναι περιττό να προσθέσουμε ότι οι Ομοσπονδίες των Προσφυγικών Σωματείων (Πόντιοι, Μικρασιατες, Αρμένιοι) ΟΥΔΕΠΟΤΕ προσκλήθηκαν στη δημόσια διαβούλευση αλλά και ΟΥΔΕΠΟΤΕ κινητοποιήθηκανΣΟΒΑΡΑ και ΥΠΕΥΘΥΝΑ πέρα από ξενέρωτα δελτία Τύπου. Ο γράφων έχει έγκυρη ενημέρωση από την Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων Νοτίου Ελλάδος για το παρασκηνιο...

Θα μπορούσαν ΑΝΕΤΑ να κατεβάσουν 50.000 κόσμο στη Πλατεία Συντάγματος και να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ να σταματήσει η βεβήλωση νεκρών και η άμεση ποινικοποίηση της άρνησης της γενοκτονίας στη χώρα ΤΟΥΣ. Αλλά τα «άσφαιρα» Προεδριλίκια και οι φολκλορικές εκδηλώσεις για μοστρα και γνωριμίες είναι το ΜΟΝΟ που τους ενδιαφέρει...ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ...Για όλο αυτό το παπατζιλικι με το «πάρε-δωσε» ευθύνη έχουν και οι απόγονοι των προσφύγων και των θυμάτων της γενοκτονίας ΚΑΙ ΟΧΙ μόνο οι Διοικητικοί...!!

Είναι πλέον σαφές ότι το Ελληνικό Κράτος ουδέποτε αγκάλιασε την υπόθεση της Ποντιακής Γενοκτονίας. Η προώθηση του εν λόγω νομοσχεδίου το 1994, δηλαδή 71 χρόνια μετά, μαρτυράει την καιροσκοπική και λαϊκίστικη μεταχείριση ενός ιστορικού γεγονότος των αρχών του 20ου αιώνα. Εκθέτει το Ελληνικό κράτος τόσο έναντι των πολιτών του αλλά και της διεθνούς κοινότητας και θέτει σοβαρά ερωτήματα για την ιστορική αλήθεια ή μη περί της Γενοκτονίας των Ποντίων. Σε σύγκριση με την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων ή της Αρμενικής Γενοκτονίας, η 19η Μαΐου στην Ελλάδα δεν είναι ΚΑΝ ΑΡΓΙΑγεγονός που γελοιοποιεί και προσβάλει τους απογόνους των Ελλήνων του Πόντου.


Η εργασία του καθηγητή Φωτιάδη που αποτελεί την μοναδική (σε όγκο) τεκμηριωμένη μελέτη επί της οποίας στηρίζεται το επιχείρημα περί της Ποντιακής Γενοκτονίας δεν έλαβε την ελάχιστη υποστήριξη από το Ελληνικό Κράτος και δεν χρηματοδοτήθηκε η μετάφραση της σε ξένες γλώσσες.

Η συμπεριφορά της Ελληνικής Πολιτείας υποδηλώνει ότι δεν πιστεύει και δεν επιθυμεί την ανάδειξη του ιστορικού γεγονότος ενώ στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα Ερευνητικά Ινστιτούτα (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών) κανένα πρόγραμμα μελετών δεν ασχολείται με την Ποντιακή Γενοκτονία.

Οι κακοί χειρισμοί και από το οργανωμένο Ποντιακό στοιχείο έχουν οδηγήσει σε μία φολκλόρ εκδοχή της Ποντιακής Γενοκτονίας. Η Τουρκική κυβέρνηση χρηματοδοτεί ερευνητικά προγράμματα τόσο εντός της χώρας όσο και στο εξωτερικό για να αναδείξουν την «Αρμενική τρομοκρατία» της περιόδου 1914-17. Εμείς ντύνουμε την Προεδρική Φρουρά με Ποντιακές στολές, λέμε μοιρολόγια για να πείσουμε τους εαυτούς μας. Η ειρωνεία είναι ότι ενώ η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει την Αρμενική γενοκτονία, η Αρμενία δεν έχει αναγνωρίσει την Ποντιακή. Είμαστε τελικά σοβαροί;

Το Τουρκικό lobby
Οι Τούρκοι έχουν επιδοθεί σε ένα επιθετικό lobbying το όποιο θα έπρεπε να προβληματίσει την Ελληνική πολιτική τάξη αλλά και σε όσους (φορείς και οργανώσεις) προωθούν την υπόθεση της Ποντιακής Γενοκτονίας σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα ουδείς μέχρι τώρα σκέφτηκε να ποινικοποιήσει την άρνηση της Ποντιακής Γενοκτονίας. Γιατί άραγε; Γιατί στηρίζουμε τις προσπάθειες των Αρμενίων περί ποινικοποίησης στη Γαλλία και δεν κάνουμε το ίδιο στην Ελλάδα; Ερώτημα που ζητάει απάντηση.

Είναι αξιοσημείωτη η δραστηριοποίηση Τουρκικών θεσμικών οικονομικών φορέων προκειμένου να ακυρωθεί ο σχετικός Νόμος στο Συνταγματικό Δικαστήριο της Γαλλίας. Συγκεκριμένα η Ένωση Επιμελητηρίων Τουρκίας(ΤΟΒΒ) και ο Πρόεδρος της κ. Hisarciklioglu, (ο οποίος έρχεται συχνά στην Ελλάδα σε ημερίδες του ΣΕΒ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος του κ. Μιχαλου) δήλωσε ότι η ΤΟΒΒ έχει υπογράψει συμβόλαιο με γνωστή εταιρία lobbing του Παρισιού προκειμένου να συγκεντρωθούν τουλάχιστον 60 υπογραφές Βουλευτών ή Γερουσιαστών που θα «προσβάλλουν» το Νόμο στο Συνταγματικό Δικαστήριο.

Η συγκεκριμένη εταιρία χρησιμοποίησε τους Βουλευτές Jean-Paul Garraud (UMP), Jacques Myard (UMP) και το Γερουσιαστή Jacques Mézard (UMP) oι οποίοι μετά τη ψήφιση του Νόμου ξεκίνησαν άμεσα συλλογή υπογραφών για αίτηση ακυρώσεως από το Συνταγματικό Δικαστήριο. Παράλληλα ο Serge Dassault, Γερουσιαστής (UMP) και ιδιοκτήτης της Εταιρίας Dassault Aviation SA που κατασκευάζει τα μαχητικά Μirageκαι Rafale επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον εκπρόσωπο των Οικολόγων Γερουσιαστών προκειμένου να μην ψηφίσουν το Νόμο. Ταυτόχρονα θεσμικοί οικονομικοί παράγοντες της Τουρκίας όπως οι κκ Tanil Küçük, Πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Κων/πολης, ο Murat Yalçintas, Πρόεδρος Εμπορικού Επιμελητηρίου Κων/πολης και η Zeynep Necipoglu, Πρόεδρος του Τουρκο-Γαλλικού Εμπορικού Συνδέσμου βρίσκονται στη Τουρκία και κάνουν lobbing στους αντίστοιχους επιχειρηματικούς εταίρους. Με τον MuratYalçintas έχω συναντηθεί προσωπικά σε ημερίδα του ΣΕΒ στην Αθήνα και μαζί με τον Hisarcikliogluγνωρίζουν πολύ καλά την Ελληνική οικονομία και την ντόπια διαπλοκή.

Σε επίσημο επίπεδο ο Τούρκος Πρέσβης στο Παρίσι κ. Burcuoglu, σε μία πρωτόγνωρη κίνηση που δημιούργησε κακές εντυπώσεις σε πολλούς Γερουσιαστές, έστειλε προσωπική επιστολή (ζητώντας κυνικά την ακύρωση του Νόμου προκειμένου να διασωθούν οι Γαλλο-Τουρκικές σχέσεις). Το ίδιο συμβαίνει και με Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλλίου που ενημερώνουν σχετικά τον Τούρκο Πρέσβη στην Αθήνα.

Αλλά τι περιμένεις όταν ακόμη και ο «πατριώτης Σαμαράς» επιτρέπει τη χρήση του ΖΑΠΠΕΙΟΥ για τον εορτασμό της ίδρυσης της Τουρκικής Κεμαλοδημοκρατίας με τους Έλληνες ΥΠΕΞ (Αβραμοπουλος τότε) και ΥΠΑΜ (Παναγιωτόπουλος τότε) να τσουγκρίζουν σαμπάνιες με τους Γκρίζους Λύκους;

Ελληνικός Νεο-οθωμανισμός
Από τις αρχές του 21ου αιώνα επιχειρείται μία «διακριτική αναβίωση» της Οθωμανικής επιρροής μέσω μηχανισμών ήπιας δύναμης (soft power). H πολιτική «μηδενικών προβλημάτων» με τις γειτονικές χώρες αποτελεί θεωρητική πλατφόρμα του Αχμέτ Νταβούτογλου προκειμένου να λειτουργήσει ως πλαίσιο άσκησης ήπιας δύναμης.

Έτσι εξηγείται η πρόταση για σύσταση Συμβουλίου Στρατηγικής Συνεργασίας Ελλάδος – Τουρκίας που υπέβαλε ο Αχμέτ Νταβούτογλου την άνοιξη του 2010. Ο ΓΑΠ αλλά και ο νυν Πρωθυπουργός «τσίμπησαν» το δόλωμα Νταβούτογλου και συνεχίζουν μία επικίνδυνη για τα Εθνικά συμφέροντα τακτική. Ελπίζουμε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΞ να διαβάσει το παρόν άρθρο με προσοχή…

Όσον αφορά στην σταδιακή μετατροπή της Ελλάδος σε νεο-οθωμανική επαρχία (yeni osmanli vilayeti) τα «σημεία των καιρών» είναι ορατά αν και σε πρώτη φάση δρομολογείται μία αναγνωριστική προσέγγιση. Συγκεκριμένα:

1) Η Υπουργική απόφαση Μαριέττας Γιαννάκου (Υπουργού Παιδείας επί κυβέρνησης ΝΔ) για εισαγωγή της Τουρκικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

2) Η Ίδρυση Τμήματος Τουρκικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και η έκδοση στα ελληνικά του ΝUTUK(η ομιλία του Κεμάλ στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση)

3) Τα Ερευνητικά προγράμματα Οθωμανικής κληρονομιάς του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

4) Οι ημερίδες «κεκλεισμένων των θυρών» του ΕΛΙΑΜΕΠ με τους ιθύνοντες του Νεο-οθωμανισμού στην Τουρκία (π.χ. βλ. την 4η φωτογραφία)

5) Η ταινία του Ηρακλή Μήλλα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 2011

6) Η παραγωγή του ΣΚΑΙ για το «1821» με επιστημονικό υπεύθυνο τον Θάνο Βερέμη του ΕΛΙΑΜΕΠ

7) Η καταγραφή από το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών όλων των Οθωμανικών μνημείων στην Ελλάδα και η πίεση για άμεση αναστύλωση τους

8) Οι «παιδαγωγικές» εκδόσεις του Κέντρου για την Δημοκρατία στα Βαλκάνια με έδρα την Θεσσαλονίκη

9) Το αφιέρωμα του περιοδικού Aksiyon (συμφερόντων κοινότητας Φετουλάχ Γκιουλέν) για την Θεσσαλονίκη με τις δηλώσεις του Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και το Μουσείο του Κεμάλ

10) Οι Τουρκικές Τηλεοπτικές Σειρές που τυγχάνουν επιχορήγησης από το Τουρκικό Υπουργείο Πολιτισμού και προβάλλονται στα Ελληνικά Ιδιωτικά κανάλια

11) Η δραστηριότητα του Δικτύου Ναβαρίνο στη Θεσσαλονική και η συνεργασία του με νεο-οθωμανικούς κύκλους

Οι Τούρκοι ετοιμάζονται για το 2015
Ο ίδιος ο Hisarciklioglu δήλωσε ότι «ετοιμαζόμαστε για το 2015 (σ.σ 100 χρόνια από τη Γενοκτονία του 1915) και θα χρηματοδοτήσουμε την ίδρυση ειδικού κέντρου μελετών του Αρμενικού ζητήματος όπου ερευνητές μας θα αναδείξουν τα κενά της προπαγάνδας των Αρμενίων σε διεθνές επίπεδο. Οι Γαλλικές εταιρίες θα αποκλειστούν από κρατικά συμβόλαια της τάξης των 350 δις ευρώ στους τομείς της πυρηνικής ενέργειας, των υποδομών και του περιβάλλοντος»

Παρατηρούμε τον ενεργό ρόλο των θεσμικών οικονομικών φορέων στα θέματα εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας. Οι Τούρκοι επιχειρηματίες έχουν εξελιχθεί στο πλέον αποτελεσματικό εργαλείο του Τουρκικού ΥΠΕΞ καθώς έχει αποδειχτεί ότι στον ακαδημαϊκό/ερευνητικό τομέα η Τουρκία «δε πείθει» με τα επιχειρήματα της. Αλήθεια είδατε ποτέ τους Ελληνικούς θεσμικούς οικονομικούς φορείς (ΣΕΒ, ΓΕΣΕΒΕ, ΣΕΒΕ, ΠΣΕ, ΣΒΒΕ) να αναλαμβάνουν την προώθηση των θέσεων μας στα εθνικά θέματα;

ΥΓ: Ενδεικτικό της τραγικότητας της κατάστασης είναι η δημοσίευση των προυπολογισμών ΕΥΠ και ΜΙΤ για το 2014. Περίπου 35 εκ ευρώ για την ΕΥΠ και 450 εκ για τη ΜΙΤ...Τα συμπεράσματα δικά σας.


ΑΜΑ ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΣ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ .....




Ανατριχιαστικό: Πούλησαν τα δικαιώματα του Εθνικού Ύμνου σε ιαπωνική εταιρεία!



Απίστευτο, τρελό, αλλά αληθινό: Στην εταιρεία διαχείρισης και διανομής μουσικής IODA που πλέον ονομάζεται Orchard ανήκουν τα πνευματικά δικαιώματα του Εθνικού μας Ύμνου (στίχοι Διονύσιος Σολωμός, μελοποίηση Νικόλαος Μάντζαρος) και άρα απαγορεύεται η χρήση του χωρίς να αποδίδονται πνευματικά δικαιώματα!

Η αποκάλυψη ήρθε όταν οι πρώην εργαζόμενοι της ΕΡΤ διαμαρτυρόμενοι για την ανακατάληψη του Ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής από τους αστυνομικούς προσπάθησαν να ανεβάσουν στον ιστότοπο τους στο Youtube το δελτίο ειδήσεων το οποίο έκλεινε με τον Εθνικό Ύμνο.
Μόλις το βίντεο ανέβηκε, το Youtube έστειλε μια ειδοποίηση σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε είτε να αφαιρεθούν τα ηχητικά τμήματα του βίντεο που έχουν πνευματικά δικαιώματα, είτε να επιτραπεί στο YouTube να παίζει στην αρχή του βίντεο διαφημίσεις, προκειμένου να αποδώσει στον κάτοχο των δικαιωμάτων το ποσό που του αναλογεί.

Και σε σχετικό ερώτημα το YouTube αποκάλυψε ότι τα δικαιώματα του ελληνικού Εθνικού Ύμνου ανήκουν στην εταιρεία διαχείρισης και διανομής μουσικής IODA που πλέον ονομάζεται Orchard.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2003 και διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο συλλογικής διαχείρισης και διανομής μουσικής και ταινιών.
Δραστηριοποιείται σε 27 χώρες και διατηρεί σχέσεις ελέγχου με τα μεγαλύτερα διαδικτυακά μέσα παροχής περιεχομένου όπως το YouTube, το iTunes, το Amazon κ.λπ, ενώ ανήκει κατά ένα μεγάλο μέρος στην Sony Music Entertainment.
Δηλαδή ο εθνικό μας ύμνος ανήκει στην πολεθνική εταιρεία Sony!
Το ερώτημα είναι ποιος φορέας έχει δηλώσει κάτοχος πνευματικών ή συγγενικών δικαιωμάτων του Εθνικού Ύμνου. Το ερώτημα είναι μήπως τα δικαιώματα εκχωρήθηκαν μεταξύ 2010 και 2012 με τα δύο Μνημόνια που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις Παπανδρέου και Σαμαρά.
Το ζήτημα είναι τεράστιο αφού άπτεται συμβολισμών που μπροστά τους απλά όλα τα άλλα είναι μικρά και ασήμαντα.

Και πρέπει να δοθεί "εδώ και τώρα" μια απάντηση από την κυβέρνηση: Πώς, πότε και από ποιον εκχωρήθηκαν τα δικαιώματα του Εθνικού Ύμνου. Είναι γεγονός ότι η πώλησή τους έγινε για να να καλυφθεί μέρος του εξωτερικού χρέους της χώρας;


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΠΑΤΗΜΑ - ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΘΕΜΑ - ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ!

Χαλάνδρι 2-7-2013 


ΠΡΟΣ:
1.-ΤΟ Σ.Δ.Ο.Ε/ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΟΙΚΟΝ. ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ
2.- ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
3.-ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
4.-ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
5.-Y.ΠE.K.A/ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ
6.-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
7.-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ 

ΓΙΑ ΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΔΑΠ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ
ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΄΄ΠΑΤΗΜΑ 1΄΄ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ



Αφορά την κατασκευή του αποχετευτικού δικτύου εξωτερικών διακλαδώσεων στο ΄΄ΠΑΤΗΜΑ΄΄ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ από την ΕΥΔΑΠ και τον Δήμο Χαλανδρίου, οι οποίοι μετακύλησαν παράνομα την δαπάνη κατασκευής του στους ιδιοκτήτες των ακινήτων ,καθώς και για τα υπέρογκα ποσά που εισέπραξαν από αυτούς καλούμενοι δύο φορές να πληρώσουν για το ίδιο έργο, αντί αυτό να κατασκευαστεί με δαπάνη του Δήμου Χαλανδριου.

Μία απίστευτη ιστορία πού όμοια της δεν έχει προηγούμενο, εξελίσσεται σε βάρος ανυποψίαστων ιδιοκτητών ακινήτων , καθώς και σε άλλους δήμους της Αττικής ή της χώρας, που ενέταξαν περιοχές τους στο σχέδιο πόλεως με τον Ν. 1337/1983[Γ.Ο.Κ] γνωστό και ως νόμο Τρίτση.Η καταλήστευση των εισφορών εις χρήμα του νόμου αυτού .

Η ένοχη σιωπή τους και οι εκβιασμοί με πλειστηριασμούς ακινήτων για την είσπραξη των παράνομων οφειλών- Τα έγγραφα βόμβα- του ΥΠΕΚΑ και του Συνηγόρου του πολίτη που απέκρυψαν και οι δύο. Παρακάτω αναλύεται τεκμηριωμένα η διαχρονική και διαπαραταξιακή απάτη που στήθηκε από τον Δήμο Χαλανδρίου και την ΕΥΔΑΠ εις βάρος των δημοτών του...

Η περιοχή ΄΄ ΠΑΤΗΜΑ 1 ΄΄ του Δήμου ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως το 1994 με τις διατάξεις του λεγομένου νόμου ΄΄ ΤΡΙΤΣΗ΄΄ του 1337/1983 Γ.Ο.Κ
Σύμφωνα με το άρθρο 9 του νόμου αυτού, για την επέκταση σχεδίων πόλεως και την πολεοδόμηση πόλεων και οικισμών[ σημ. ΜΕΤΑ ΤΟ 1983 ] ευρισκομένων εκτός σχεδίου απαραίτητη προϋπόθεση εκτός των άλλων είναι η υποχρέωση των ιδιοκτητών της περιοχής που εντάσσεται, για άμεση καταβολή εισφοράς εις χρήμα –εκτός της εισφοράς εις γη – ανάλογα με το εμβαδόν του ακινήτου όπως αυτή ορίζεται ,κάτι που δεν προβλέπονταν σε κανέναν νόμο από το 1923μεχρι το 1979. Η εισφορά αυτή του άρθρου 9 επιβάλετε ως συμμετοχή των ιδιοκτητών για την αντιμετώπιση της δαπάνης κατασκευής των βασικών κοινοχρήστων πολεοδομικών έργων [οδοποιία, ύδρευση, αποχέτευση,κ.λ.π] της εντασσόμενης στο σχέδιο περιοχής και εισπράττεται μέσω του Δημοσίου Ταμείου [εφορία] σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δημοσίων Εσόδων. Τα χρήματα αυτά αποδίδονται στο Ε.Τ.Ε.Ρ.Π.Σ το οποίο στη συνέχεια διαθέτει στον οικείο Δήμο για την εκτέλεση των προαναφερόμενων έργων, ανάλογα με την πορεία αυτών.
Το ύψος και η καταβολή της εισφοράς ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 1221/81 όπου αναφέρει ρητά ότι κάθε διάθεση της εισφοράς αυτής για άλλο σκοπό είναι άκυρη. Εάν δε η εισφορά δεν καταβληθεί από τους ιδιοκτήτες δεν μπορεί να γίνει μεταβίβαση του ακινήτου, ούτε να εκδοθεί οικοδομική άδεια. Η υποχρεωτική εισφορά σε χρήμα και γη εισήχθη ως υποχρεωτική και εκ των προτέρων καταβαλλομένη από της εντάξεως στο σχέδιο πόλεως, με τις διατάξεις του προαναφερομένου 947/79 νόμου.

-2-

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ 1 του νόμου αυτού «Περί οικιστικών περιοχών», ορίζεται ότι «οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε περιοχές που χαρακτηρίζονται ως οικιστικές[δηλ. εντάσσονται στο σχέδιο πόλεως ]στα οποία περιλαμβάνονται διατηρούμενα η διαμορφούμενα νέα ακίνητα, ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΥΝ δια καταβολής χρηματικής εισφοράς εις την αντιμετώπιση της απαιτούμενης δαπάνης δια την κατασκευήν των βασικών κοινοχρήστων πολεοδομικών έργων εις τα οποία περιλαμβάνονται ιδία. Έργα οδοποιίας, περιλαμβανομένων πεζοδρόμων και πεζοδρομίων, διαμορφώσεως κοινοχρήστων χώρων, κατασκευής γεφυρών, έργων αποχετεύσεως πάσης φύσεως ,περιλαμβανομένου και του καθαρισμού αποβλήτων …………και παν εν γένει
έργον αποβλέπων εις την εύρυθμον λειτουργία της πόλεως.» Έτσι δεν γεννάται καμία αμφιβολία ποια έργα αφορά η επιβαλλομένη εισφορά εις χρήμα, που ορίζει το άρθρο 9 του ν. 1337/1983
Βάσει των διατάξεων αυτών, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων της παραπάνω περιοχής που ενταχθήκαν στο σχέδιο πόλεως κληθήκαν και κατέβαλαν εισφορές ως συμμετοχή για την εκτέλεση των βασικών πολεοδομικών έργων ανάλογα με το εναπομείναν εμβαδό της ιδιοκτησίας των που άρχιζαν από 300 χιλιάδες δρχ. –τότε- μέχρι και -15-20 ή και παραπάνω, εκατομμύρια δρχ. δηλαδή σημερινά χρήματα 900- μέχρι 70.000 ΕΥΡΩ .Αυτό φαίνεται από τον χρηματικό κατάλογο που βρίσκεται στην εφορία Χαλανδρίου και του δήμου. Σημειώνεται δε ότι η ως άνω περιοχή ήταν η πρώτη ή από τις πρώτες που εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως με τον νόμο 1337/83 καθότι τα πολεοδομικά σχέδια στην εφαρμογή τους λόγω διαδικασίας, είναι χρονοβόρα.
Στο άρθρο 14 του Ν.1337/83 ορίζεται ρητά ότι για τις επεκτάσεις των σχεδίων πόλεως πρέπει ο Δήμος να είναι σε θέση να διαθέσει τους πόρους που καλύπτουν το 30% τουλάχιστον της δαπάνης για την εκτέλεση των βασικών κοινοχρήστων πολεοδομικών έργων υποδομής των περιοχών επεκτάσεων[δρόμοι δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, κ.λ.π] . Στο ποσοστό αυτό της συμμετοχής του, δεν περιλαμβάνεται η εισφορά σε χρήμα που προβλέπει το άρθρο 9 του νόμου αυτού. [ της εισφοράς των ιδιοκτητών ακινήτων.]δηλαδή να τα διαθέτει από ίδιους πόρους. Με την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης το Δημόσιο εξασφαλίζει στον Δήμο χρηματοδότηση του 30% της δαπάνης των έργων της προηγουμένης παραγράφου στα πλαίσια της χρηματοδοτικής ικανότητας του, κάθε έτος, και το υπόλοιπο συμπληρώνεται με τα χρήματα της εισφοράς που κατέβαλαν οι ιδιοκτήτες με το άρθρο 9 .
Η εισηγητική έκθεση του νομού 1337/83 για το άρθρο 14 που τον συνοδεύει, αναλύει την κατανομή των υποχρεώσεων δήμου ,δημοσίου, και προβλέπει ρητά ότι για τα βασικά πολεοδομικά έργα το υπόλοιπο μέρος της δαπάνης καλύπτεται από την εισφορά εις χρήμα των ιδιοκτητών που καταβλήθηκε και εισπράχθηκε με τον παραπάνω προαναφερόμενο τρόπο. Ορίζει δε ως μόνο υπόχρεο δε για την κατασκευή των έργων αυτών τον ΔΗΜΟ, και σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης των αναθέτει αυτά με ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ σε εργολάβους κατασκευής έργων.
Όπως προελέχθη, η βασική αυτή καινοτομία του νόμου ΤΡΙΤΣΗ 1337/83 για την επέκταση σχεδίων πόλεων έχει παρακάτω βαρύνουσα και καταλυτική σημασία στην κατανόηση της όλης υπόθεσης.. .
Μέχρι το 1983 σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως καθώς και σε επεκτάσεις υφισταμένων προ του 1923 πόλεων και οικισμών, η δαπάνη για την εκτέλεση των βασικών πολεοδομικών έργων επιμερίζονταν- σύμφωνα με την μέχρι τότε ισχύουσα νομοθεσία- με αναλογισμό αυτοαποζημιώσεων στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Έτσι κανένας ιδιοκτήτης μέχρι τότε [το1983] δεν είχε προκαταβάλει εισφορά εις χρήμα και γη αφού δεν προβλέπονταν. Με τον νόμο όμως ΤΡΙΤΣΗ για κάθε επέκταση επιβάλετε εκ των προτέρων εισφορά εις χρήμα η οποία προεισπράττεται και διατίθεται με τον παραπάνω προαναφερόμενο τρόπο Αυτό κατά την εισηγητική έκθεση έγινε διότι μέχρι τότε υπήρχαν πολλές δυσκολίες στην είσπραξη και απόδοση των χρημάτων δαπάνης από τους ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι πολλές φορές αρνούνταν να καταβάλουν αυτά, και τα έργα καθυστερούσαν η ματαιώνονταν με διαμάχες. Με τον 1337/83 αυτό το θέμα λύθηκε οριστικά..

-3-

Όμως και σήμερα όπου εκτελούνται βασικά πολεοδομικά έργα [δρόμοι, ύδρευση, αποχέτευση, κ.λ.π] σε εντός σχεδίου περιοχής που η ένταξη τους έγινε με προγενέστερους νόμους του 1337/83 ακολουθείται η διαδικασία της καταβολής δαπάνης στον φορέα εκτέλεσης του έργου από τους παρόδιους ιδιοκτήτες.
ΚΑΙ ερχόμαστε στο κύριο θέμα της κατασκευής του αποχετευτικού δικτύου [εξωτερική διακλάδωση] στην περιοχή ΄΄ΠΑΤΗΜΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Σύμφωνα με τον νόμο 1068./80 και του Π.Δ 6/86 η ΕΥΔΑΠ εκτελεί έργα κατασκευής αποχετευτικού δικτύου καθώς και έργα σύνδεσης με αυτό, την δαπάνη των οποίων επιμερίζει στους παρόδιους ιδιοκτήτες όπως ορίζουν οι διατάξεις αυτών, ήτοι, ανάλογα με το μήκος της πρόσοψης των οικοπέδων, και τον αριθμό ορόφων. Αυτό όμως όπως προαναφέραμε μπορεί να γίνει σε παλαιά σχέδια πόλεως και πάντως όσα είχαν εγκριθεί μέχρι την ισχύ του νόμου ΤΡΙΤΣΗ1337/83 και όπου, δεν υπήρχε η δεν υπάρχει σήμερα, αποχετευτικό δίκτυο. ΟΜΩΣ για όσες περιοχές εντάσσονται με τον Ν.1337/83 στο σχέδιο πόλεως την ευθύνη όπως προείπαμε την έχει πλέον ο ΔΗΜΟΣ καθότι οι διατάξεις του νόμου 1068/80 δεν ισχύουν για τις περιοχές αυτές, αφού ισχύουν οι νεότερες και ειδικότερες αυτού διατάξεις . Έτσι η αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΥΔΑΠ όπως ο νομός 1068/80 ορίζει, περιορίζεται στις περιοχές όπου ΔΕΝ ισχύει και σήμερα ο 1337/83 και που εκεί μπορεί να καταλογίζει δαπάνες κατασκευής αποχετευτικού δικτύου αφού πολεοδομήθηκαν με προγενέστερες αυτού διατάξεις, όπου βέβαια δεν ίσχυε η προαναφερόμενη υποχρεωτική εισφορά σε χρήμα.
Στην περιοχή ‘’ΠΑΤΗΜΑ 1’’ Χαλανδρίου σύμφωνα με τον νόμο 1337/83 για τα έργα κατασκευής αποχετευτικού δικτύου, υπόχρεος ήταν ο ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ,αλλά το ανέθεσε στην ΕΥΔΑΠ - χωρίς διαγωνισμό. Ως εκ τούτου όφειλε να καταβάλει το σύνολο της δαπάνης του έργου ο ίδιος στη ΕΥΔΑΠ από τα χρήματα που ορίζουν τα άρθρα 9 και 14 του ιδίου νόμου.
Δηλαδή από τα χρήματα της τριμερούς χρηματοδότησης. 30% ο Δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ, 30%
το ΔΗΜΟΣΙΟ και το υπόλοιπο συμπληρωμένο από τις εισφορές που κατέβαλαν οι ιδιοκτήτες
και εισέπραξε ο Δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ από το Ε.ΤΕ.Ε.Ρ.Π.Σ, με την διαδικασία του άρθρου
10 του νομου1221/81 .
ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ξεκινάει όλη η ιστορία ΣΚΑΝΔΑΛΟ που όμοιο του δεν ξαναέγινε και που θα την ΄΄πατήσουν΄΄ εκτός του ΠΑΤΗΜΑΤΟΣ και άλλες περιοχές αν δεν την έχουν ήδη΄΄πατήσει΄΄. Αντί λοιπόν ο Δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ να εκτελέσει το έργο ο ίδιος ως όφειλε ή να κάνει ανάθεση με διαγωνισμό, αυτός ποιών την «νήσσαν» και επικαλούμενος -προσχηματικά υποθέτουμε- αδυναμία εκτέλεσης του έργου, αναθέτει απ’ ευθεία στην ΕΥΔΑΠ την κατασκευή τμήματος του αποχετευτικού αγωγού. Η ΕΥΔΑΠ κατασκευάζει το έργο το έτος 2005-2006 και αυτή, ποιών ετέραν «νήσσαν» αντί να στείλει τον λογαριασμό στον φορέα εκτέλεσης του έργου τον ΔΗΜΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ, καταλογίζει την δαπάνη κατασκευής σε ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΟΔΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ σαν να εκτελούσε έργο σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή εντός σχεδίου ενταχθείσα προ του 1983…..τόσο απλά. Έτσι για δεύτερη φορά οι ιδιοκτήτες των ακινήτων καλούνται τώρα από την ΕΥΔΑΠ στην αρχή με το μαλακό, με ειδοποιητήρια οφειλής και αργότερα με απειλές κατασχέσεων και εκπλειστηριασμών ακινήτων, ώστε να αναγκαστούν να καταβάλουν υπέρογκα ποσά ,και μάλιστα σε τρεις [3] μηνιαίες δόσεις, έντοκα δε σε περιπτώσεις καθυστέρησης. Σε διαμαρτυρίες δε των ιδιοκτητών για την εκ νέου καταβολή εισφορών ΔΗΜΟΣ και ΕΥΔΑΠ σφύριζαν αδιάφορα ,χωρίς να δίνουν καμία εξήγηση.. Ο ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ζηλεύοντας την εισπρακτική ικανότητα της ΕΥΔΑΠ απαίτησε και αυτός χρήματα του κόστους κατασκευής από τους παρόδιους ιδιοκτήτες του τμήματος δικτυού αποχέτευσης που ως προαναφέραμε ο ίδιος κατασκεύασε σε άλλους δρόμους τού ΠΑΤΗΜΑΤΟΣ 1΄΄ με την αυτή ή και άλλη τιμή μονάδος διάφορη εκείνης της ΕΥΔΑΠ -περίπου στο 1/3 αυτής- προφανώς λόγω
΄΄φιλευσπλαχνίας΄΄προς τους δημότες του και με ταμιακές διευκολύνσεις[περισσότερες δόσεις] δηλ. δύο μέτρα και δύο σταθμά στους ιδιοκτήτες των ακινήτων της αυτής πολεοδομικής ενότητας στο «ΠΑΤΗΜΑ 1»
-4-

Σημειώνεται ότι ο δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ όπως ανακοίνωνε με μεγάλες πινακίδες είχε ήδη λάβει για την κατασκευή του αποχετευτικού δικτυού για το ΄΄ΠΑΤΗΜΑ 1’’ γενναία δωρεά-επιχορήγηση από την Ευρ.΄Ενωση μέσω της Περιφέρειας Αττικής, ύψους 1.300.000 ΕΥΡΩ. Οι ταμπέλες υπάρχουν ακόμα και σήμερα στην οδό ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ. Υπάρχουν βέβαια και σε φωτογραφίες αν τυχόν ξηλωθούν τώρα. Δηλαδή επιχορηγούμενο έργο από την Ευρωπαϊκή Ένωση καλούνται να το πληρώσουν οι δημότες.
Εδώ χωρίς υποσημείωση και υπονοούμενα θα αναφέρουμε ότι κατά το κρίσιμο διάστημα που έγινε η ανάθεση και κατασκευή του έργου δικτύου αποχέτευσης δηλ. το 2005 ο τότε Δήμαρχος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ήταν μέλος του Διοικητικού συμβουλίου της ΕΥΔΑΠ –όπως και σήμερα -Δηλαδή της εταιρείας που ο Δήμος ανέθεσε την κατασκευή του έργου, και εκ των υστέρων ζητούσε εκβιαστικά χρήματα από ιδιοκτήτες , ενώ έπρεπε να τα καταβάλει ο ίδιος ο Δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ. Εμείς δεν γνωρίζουμε πως ανέθεσε ο Δήμος το έργο στην ΕΥΔΑΠ μάλλον χωρίς διαγωνισμό; Με το έτσι θέλω; Δεν γνωρίζουμε, ούτε μάθαμε ποτέ.
Εν τω μεταξύ η ΕΥΔΑΠ ακάθεκτη με κλητήρες ,υποθηκεύσεις ακινήτων ,προγράμματα πλειστηριασμού, ακόμα και σε ακίνητα που δεν είχαν συνδεθεί με το δίκτυο, απαιτούσε να εισπράξει εντόκως τα παρανόμως βεβαιωθέντα. Αντί λοιπόν να ζητά μονό το τέλος σύνδεσης έκαστου ακινήτου στον αγωγό ύψους 600 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση , ζητούσε ποσά των 1500-μέχρι 25.000,30.000 ΕΥΡΩ και πολύ παραπάνω. Δηλαδή είχε βρει τη χρυσή συνταγή. Δεν πληρώνεις τον αγωγό, σου παίρνω το ακίνητο. Ε. τότε ρωτάμε και εμείς.Tι τον θέλουμε τον αγωγό αφού θα μας πάρει τα σπίτια μας;
Βέβαια επειδή η δικαιοσύνη λειτουργεί και ακούει τις δίκαιες φωνές των πολιτών, έκανε δεκτή την προσφυγή ιδιοκτήτριας ακινήτου , α π έ ρ ι ψ ε το αίτημα της Ε.Υ.ΔΑ.Π για την ολοκλήρωση του πλειστηριασμού ακινήτου αξίας αντικειμενικής 900.000 ευρώ για ποσό 13.500 και έκανε δεκτό και το αίτημα αναστολής του πλειστηριασμού, με το σκεπτικό του πιθανόν ευδόκιμου αποτελέσματος της αγωγής υπέρ ιδιοκτήτη του ακινήτου μέχρι τη έκδοση απόφασης επί της κυρίας αγωγής κατά της Ε.Υ.Δ.Α.Π που προσδιορίστηκε και εκδικάστηκε τον Μάιο του 2012 Η απόφαση δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα. Έτσι ευτυχώς, γλύτωσε την αρπαγή του ακινήτου την τελευταία στιγμή.
Για να αντιληφθείτε το εκβιαστικό της υπόθεσης θα αναφέρουμε ότι από το συγκεκριμένο ακίνητο ενώ εισπράττονταν ενοίκιο 1.700 ΕΥΡΩ μηνιαίως , δεν προχώρησαν στην κατάσχεση ενοικίων όπως θα μπορούσαν άνετα να το πράξουν, αλλά προτίμησαν να της πάρουν το ακίνητο με πλειστηριασμό. Αυτό πως μπορεί να ειπωθεί; Μαφιόζική μεθόδευση και τίποτε άλλο.
Επιπλέον δε η Ε.Υ.Δ.Α.Π αποδεικνύεται και ψεύτρα εκ των υστέρων, διότι κατά την συζήτηση της αγωγής 22-5-2012 απέκρυψε από το δικαστήριο πως από τον μήνα Φεβρουάριο ήταν εις γνώσιν της το υπ’ αρ 8331/158 από 16-2-2012 έγγραφο-βόμβα του ΥΠΕΚΑ προς τον Συνήγορο του Πολίτη πού κοινοποιούνταν και στην ΕΥΔΑΠ. Επίσης ο ίδιος ο Συνήγορος ενημέρωνε και τους δυο, δήμο ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ και ΕΥΔΑΠ με την υπ’ αρ.16208/09/2.4 ημερ. 15-5-2012 επιστολή του με συννημένο το παραπάνω έγγραφο του ΥΠΕΚΑ. Από το 2009 εκκρεμούσε παρόμοια υπόθεση και αυτοί τρία χρόνια απέφευγαν να απαντήσουν στον Συνήγορο του πολίτη. Άλλωστε τι να του πουν….. Αυτός απηυδήσας, απευθύνθηκε στο ΥΠΕΚΑ που του απάντησε με το έγγραφο βόμβα και του γνωστοποιούσε μεταξύ των άλλων ότι: «με την καταβολή της χρηματικής εισφοράς του άρθρου 9 του ν. 11337/83 εξαντλείται η υποχρέωση των ιδιοκτητών ακινήτων που βρίσκονται στις περιοχές ένταξης στο σχέδιο πόλης ή επέκτασης του σχεδίου πόλης ή κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού για τη συμμετοχή τους στη δαπάνη κατασκευής των βασικών κοινοχρήστων πολεοδομικών έργων στα οποία περιλαμβάνονται και τα έργα αποχέτευσης»δηλ. μη ζητάτε χρήματα για αποχετευτικό δίκτυο από τους ιδιοκτήτες γιατί δεν οφείλουν. Απλά ελληνικά από την πλέον αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ[πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ].
Αντί λοιπόν η ΕΥΔΑΠ να σταματήσει αμέσως την εκκρεμούσα δικαστική διένεξη και να ζητήσει συγνώμη, προτίμησε -προφανώς εσκεμμένα- να σιωπήσει και να παραπλανήσει το δικαστήριο κατά την συζήτηση της αγωγής της ιδιοκτήτριας του υπό πλειστηριασμό ακινήτου στις 22-5-2012.Απέκρυψε από αυτό το παραπάνω έγγραφο αποφασιστικής σημασίας για την έκβαση της δίκης.

-5-

Έτσι, ενοχικά σιωπά και σήμερα, γνωρίζοντας ότι δεν νομιμοποιείται πλέον να κάνει τον ανήξερο και να εισπράττει από ανυποψίαστους πολίτες παράνομα ποσά ..Το ίδιο έκανε και ο Δήμος Χαλανδριου. Διότι αφού ενημερώθηκε εγγράφως και επίσημα στις 18-5-2012[ημερομηνία εισόδου του εγγράφου του Συνηγόρου του Πολίτη με το έγγραφο του ΥΠΕΚΑ]. Είναι άσχετο αν υποχρεούτο η ίδια η ΕΥΔΑΠ να τον ενημερώσει τον Φεβρουάριο για μια τόσο σοβαρή υπόθεση.. Άρα συμπεραίνουμε ότι κατά την δίκη γνώριζαν και οι δύο την ύπαρξη του εγγράφου του ΥΠΕΚΑ και σιώπησαν Εξ άλλου, ούτε και μέχρι σήμερα –εξ όσων γνωρίζουμε- προέβησαν σε ενδεδειγμένες ενέργειες ως όφειλαν, για την επιστροφή των παρανόμως εισπραχθέντων από αυτόν ποσά, αλλά πιθανόν να συνεχίζει και αυτός την ίδια τακτική με την ΕΥΔΑΠ . Και το εγκληματικότερο είναι ότι δεν ενημέρωσαν προφανώς μέχρι σήμερα καμία υπηρεσία ή το Υπουργείο Εσωτερικών για την ύπαρξη αυτού του εγγράφου βόμβα…. Το κρατάνε ακόμη στα συρτάρια τους καλά φυλαγμένο. Ούτε καν την περιφέρεια Αττικής δεν πρέπει να ενημέρωσαν….
Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα που πρέπει να τύχουν απάντησης πρώτα από τον ΔΗΜΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ και τις υπηρεσίες του, τον νύν Δήμαρχο, αλλά κατά βάσιν τον Δήμαρχο που επί θητείας του
εντάχθηκε η περιοχή στο σχέδιο πόλεως και καταβληθήκαν οι εισφορές κ. ΠΑΤΑΚΟ και τον κ. ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟ που επί θητείας του εκτελέστηκε το έργο αποχέτευσης από την ΕΥΔΑΠ.
Επισημαίνουμε ότι ο κ. Ζαφειρόπουλος ήταν αυτός που ανέθεσε απευθείας και χωρίς διαγωνισμό στην ΕΥΔΑΠ την κατασκευή τμήματος του αποχετευτικού αγωγού ,αντί να τον κατασκευάσει ο ίδιος με αυτεπιστασία η διαγωνισμό όπως ο Ν.1337/83 ορίζει και χωρίς βέβαια την επιπλέον επιβάρυνση των ιδιοκτητών.
1.-Τι έγιναν τα χρήματα της εισφοράς των ιδιοκτητών ακινήτων που καταβληθήκαν μετά την πράξη εφαρμογής του σχεδίου πόλεως ΄΄ΠΑΤΗΜΑ 1 του ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ και προβλέπονταν από τα άρθρα 9,και 14 του ν.1337/83 και το αρθρ. 10 του ν. 1221/81.Ποτε εισπραχθήκαν –εκταμιευτήκαν από το Ε.Τ.Ε.Ρ.Π.Σ[υπάρχουν ημερομηνίες εκταμίευσης ] και με ποιες αποφάσεις δημ. συμβουλίου ποτέ ,πως και σε ποια συγκεκριμένα ανάλογα με την πρόοδο αυτών -όπως ο νόμος ορίζει- έργων που προβλέπονταν με την πράξη εφαρμογής διατεθήκαν αυτά, αφού από τον νομό απαγορεύεται να διατεθούν για άλλο σκοπό. Πόσο τελικά ήταν το ύψος των εισφορών σε χρήμα ; Εδώ πληροφορίες λένε ότι τα χρήματα εισπραχθήκαν από τον Δήμο ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ προ δεκαπενταετίας επί Δημαρχίας ΠΑΤΑΚΟΥ εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές και διατέθηκαν σε άλλα έργα σε άλλες περιοχές του δήμου [κέντρο Χαλανδριου] παράνομα. Μένει να το μάθουμε. Μένει βέβαια να μάθουμε και για ένα άλλο σοβαρό θέμα. Αυτό της τράπεζας Γής. Με τα οικόπεδα που περιήλθαν στον Δήμο από την εισφορά γης των ιδιοκτητών του ν. 1337/83. Τι απέγιναν; Υπάρχουν αξιοποιήθηκαν; ή έγιναν και αυτά αντικείμενο εκμετάλλευσης ;
Πρέπει ο Δήμος να δώσει και μία απάντηση και επ’αυτού.Να μιλήσουμε και για την κατασκευή των πεζοδρομίων που έγιναν με δαπάνες των κατοίκων αντί του δήμου σύμφωνα με το άρθρο. 21 παρ.1 του ν. 947/79 . Δεν έχουν τελειωμό φαίνεται τα ερωτήματα
2.-Γιατί ο ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ δεν προέβη στην κατασκευή όλου του έργου αποχέτευσης στην ίδια πολεοδομική ενότητα, αλλά εκτέλεσε μόνο τμήμα αυτού, και το άλλο το ανέθεσε χωρίς μειοδοτικό διαγωνισμό στην ΕΥΔΑΠ με αποτέλεσμα άλλο κόστος κατασκευής να έχει το τμήμα που κατασκευάστηκε από τον Δήμο, και άλλο κόστος το έργο που κατασκεύασε η ΕΥΔΑΠ .
Αν έγινε ανάθεση και όχι διαγωνισμός, ποιος επιβαρύνθηκε το επιπλέον κόστος, οι δημότες; Ποιοι ιδιώτες –εταιρείες καρπώθηκαν τα χρήματα αυτά;
3 .-Τι χρήματα διέθεσε ο δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ από δικούς του πόρους για να καλύψει το υποχρεωτικό ποσοστό του 30% που επιβάλετε από το άρθρο 9 του ν.1337/83[μη συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιχορήγησης ,της Ευρωπαϊκής επιχορήγησης και της εισφοράς των ιδιοκτητών.]
4.- Αφού ο δήμος επιχορηγήθηκε με κονδύλια της ευρωπαϊκής ένωσης [1.300.000 ευρώ δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν και αλλά] γιατί α π α ί τ η σ ε και ε ι σ έ π ρ α ξ ε χρήματα από τους δημότες για την κατασκευή του αποχετευτικού αγωγού με δωρεάν χρήματα. Βάσει ποιού νόμου τα εισέπραξε ;

-6-

5.- Γιατί αφού κατασκευάστηκε τμήμα του αγωγού από την ΕΥΔΑΠ-όπως κατασκευάστηκε- και παρ ότι ο ίδιος υπόχρεος, δεν την εξόφλησε με τα χρήματα της εισφοράς το 30% του μεριδίου που του αναλογεί, και του 30% της κρατικής και άλλης επιχορήγησης που έλαβε,[άρθρο 14 ν.1337/83] αλλά την έστρεψε κατά των ιδιοκτητών που ήδη είχαν καταβάλει τις εισφορές με αποτέλεσμα να βγάλει ακίνητο αξίας 900.000 ΕΥΡΩ στον πλειστηριασμό για οφειλή 13.000 ΕΥΡΩ χωρίς καν να έχει συνδεθεί με το αγωγό μέχρι σήμερα. Γιατί έβαλαν ΔΗΜΟΣ και ΕΥΔΑΠ ανθρώπους σε δικαστικές περιπέτειες για να σώσουν τις περιουσίες τους. Γιατί τόση αναλγησία, Γνωρίζουν τι προβλήματα δημιούργησαν? Η μόνη αναγνωριστέα ; οφειλή είναι αυτή του τέλους σύνδεσης με τον αγωγό αποχέτευσης δηλ. 600 ευρώ ανά σύνδεση [κοστολόγιο ΕΥΔΑΠ]. Μόνο αυτά έπρεπε –αν έπρεπε- να απαιτήσει η ΕΥΔΑΠ και τίποτα άλλο. Αντί όμως αυτού απαιτεί και το κόστος κατασκευής του συνόλου του αγωγού και το τέλος σύνδεσης .Δεν είναι παράλογο αυτό;
6.- Δεν είχει ο Δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ μηχανικούς, δεν υπάρχουν πολεοδομικές υπηρεσίες,νομικοί σύμβουλοι του δήμου και της ΕΥΔΑΠ να τους πουν τι ορίζει ο νομός για τα βασικά πολεοδομικά έργα στο άρθρο 14 του .1337/83 καθώς και το άρθρο 21 παρ 1 του ν. 947/1979 που ορίζει ότι η εισφορά εις χρήμα επιβάλλεται ως συμμετοχή για την κατασκευή των βασικών κοινοχρήστων πολεοδομικών έργων στα οποία περιλαμβάνονται και τα έργα αποχέτευσης ΄΄πάσης φύσεως η εσκεμμένα σιωπούν γνωρίζοντας εκ των πρότερο ότι τα χρήματα των εισφορών διατεθήκαν για μπαλώσουν προφανώς άλλες ανάγκες του Δήμου, οπότε εδώ προκύπτουν άλλες ευθύνες..
7.- Γιατί η ΕΥΔΑΠ ενώ εξωδίκως και δικαστικώς έλαβε γνώση των παραπάνω ,παρ’ όλα αυτά συνεχίζει και σήμερα κατασχέσεις ακινήτων για να εκβιάσει τους ιδιοκτήτες να πληρώσουν ,δεσμεύοντας και μειώνοντας την αξία και την εκμετάλλευση του ακινήτου; Δηλαδή οι ιδιοκτήτες ονειρεύονταν να μπουν στο σχέδιο πόλεως να χτίσουν και να έλθει η ΕΥΔΑΠ να τους πάρει το σπίτι για τα ακάθαρτα .Δεν είναι τρέλα; δεν παραβιάζονται νόμοι; δεν ισχύει το ΣΥΝΤΑΓΜΑ για αυτήν;
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι εις βάρος μερίδας πολιτών σ’ αυτή τη χώρα συνετελέσθη απάτη, που η έκταση της ακόμη δεν έχει εκτιμηθεί . Προσθέστε και τους ΔήμουςΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ που δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη και οι οποίοι ενέταξαν περιοχές των με τον νόμο Τρίτση {1337/1983} και ακολούθησαν την ιδία τακτική του Δήμου Χαλανδρίου, και θα ζαλιστείτε από το ποσό που θα προκύψει.
Μόνο αν γίνει μια αποτίμηση από ορκωτούς λογιστές των αριθμητικών δεδομένων θα φανεί το μέγεθος της. Αναλογιζόμενοι μόνο ότι προ 15ετιας με την πράξη εφαρμογής ο δήμος εισέπραξε τεράστια και πρωτόγνωρα για την εποχή εκείνη ποσά κάνοντας χρήση των δικαιωμάτων που του έδινε ο νομός ΤΡΙΤΣΗ. όταν για πρώτη σχεδόν φορά εφαρμόζονταν στην πράξη μετά το1983. Λόγω της χρονοβόρας ενταξιακής διαδικασίας αυτές είχαν ξεκινήσει από το 1987-88 επί Δημαρχίας αειμνήστου ΠΕΡΚΙΖΑ, και τελείωσαν το 94-95.
Αυτός από τότε είχε πει σε διαμαρτυρίες για την επιβολή εισφοράς εις χρήμα ότι δεν θα ξαναπληρώσετε στο μέλλον για τα έργα, διότι γνώριζε το γράμμα και την φιλοσοφία του νόμου ΤΡΙΤΣΗ.
Εύλογα γεννάται το ερώτημα|. Κανένας δεν πήρε είδηση τι συνέβαινε ? και γιατί δεν αντιμετωπίστηκε μέχρι σήμερα; Υπάρχει επαρκής εξήγηση.
Η περιοχή μπήκε στο σχέδιο πόλεως το 1994 με τον νόμο Τρίτση [1337/83] αλλά τα έργα αποχέτευσης ξεκίνησαν το 2005,αφου είχαν ολοκληρωθεί έργα οδοποιίας και ύδρευσης από τον ίδιο το Δήμο ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ χωρίς καμία επιβάρυνση των ιδιοκτητών για τη δαπάνη κατασκευής των.
Εν τω μεταξύ –και αυτό είναι το βασικό- μεταξύ του 1994 και του 2007 λόγω της ραγδαίας ανοικοδόμησης της περιοχής το 80% σχεδόν των ιδιοκτησιών είχαν ήδη μεταβιβαστεί η πουληθεί, σε νέους ιδιοκτήτες και διαμερισματούχους οι οποίοι δεν γνώριζαν ότι οι αρχικοί ιδιοκτήτες οικοπέδων –κατοικιών είχαν ήδη εκπληρώσει τις υποχρεώσεις των με την καταβολή εισφορών για την εκτέλεση των έργων, και ανυποψίαστοι πίστεψαν ότι μια σοβαρή κρατική ΔΕΚΟ η ΕΥΔΑΠ και ένας σοβαρός και αξιόπιστος Δήμος αυτός του ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ τους ζητούν να πληρώσουν για την κατασκευή του ,αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσουν. Δηλαδή ήταν τόσο χοντροκομμένο που και σήμερα κανείς μένει έκθαμβος με την μεθόδευση που ακολουθήθηκε.

-7-

Τα πρώτα χρεωστικά με τις καμπάνες της ΕΥΔΑΠ έφτασαν στους ιδιοκτήτες μετά το 2007 .Έτσι 2008-2009 ξεκίνησαν οι πρώτες αντιδράσεις και οι δικαστικές προσφυγές ενώ η ΕΥΔΑΠ προέβαινε σε προσημειώσεις ακινήτων και πλειστηριασμούς αυτών. Αρκεί να αναφερθεί ως μέτρο εκβιασμού, ότι ακίνητο -κύρια κατοικία μας -που πληρώσαμε κανονικά τρεις χιλιάδες διακόσια [ 3.200 ευρώ] για την κατασκευή του αποχετευτικού αγωγού στην ΕΥΔΑΠ -λόγω συνεχών απειλών πλειστηριασμού-τελεί σήμερα υπό κατάσχεση από τη ΕΥΔΑΠ για τα τέλη σύνδεσης 600 ευρώ συν προσαυξήσεων περίπου 1.100 ΕΥΡΩ. Δηλ. δεν της έφταναν τα 3.200 πού πήρε, ήθελε κ’ άλλα. Απίστευτο; Αληθινό πέρα για πέρα. Προς επιβεβαίωση των παραπάνω υπάρχουν τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα.
Διαμαρτυρόμενοι οι εναπομείναντες αρχικοί ιδιοκτήτες-όσοι γνώριζαν – αφημένοι αβοήθητοι από φορείς υπηρεσίες και συλλόγους περιοχής τότε, δεν τους έδινε σημασία κανένα από τα δυο΄΄θηρία΄΄ Δήμος Χαλανδρίου και ΕΥΔΑΠ. Άστους να διαμαρτύρονται. Ότι τους λέγαμε τους φαινόταν κινέζικα. Κανένας δεν κάθισε να πει . «Τι λένε αυτοί οι άνθρωποι;» και έτσι φτάσαμε ως εδώ….΄
Μόνο ο Συνήγορος του Πολίτη –προς τιμήν του- ασχολήθηκε επίμονα με το θέμα παρά τα προσκόμματα που του δημιούργησαν , με την ένοχη σιωπή των και την απαξία απάντησης στα ερωτήματά του επί μία τριετία.

Χρέος της Πολιτείας , των δικαστικών Αρχών, του Συνηγόρου του πολίτη, των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ,των πολεοδομικών Υπηρεσιών και όλων των φορέων, να επέμβουν άμεσα ώστε με ερεύνα να αποκαλυφθεί το μέγεθος της απάτης, γιατί περί καραμπινάτης απάτης πρόκειται και μάλιστα κακουργηματικού χαρακτήρα, αφενός λόγω της μεθόδευσης της, αλλά , και της πιθανής υπεξαίρεσης χρημάτων από το σκοπό για τον οποίον προορίζονταν. Επίσης να υποχρεωθεί η ΕΥΔΑΠ και ο Δήμος ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ να επιστρέψουν έντοκα τα ποσά που παράνομα- εκβιαστικά απαίτησαν και πήραν από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων της περιοχής ΄΄ΠΑΤΗΜΑ 1 ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ’’ και να σταματήσουν οι δικαστικές διώξεις των για την είσπραξη χρημάτων που ούτως η άλλως δεν οφείλονται.
Να σταματήσουν οι Δήμοι να καταληστεύουν τους δημότες τους ως κοινοί εκβιαστές .Χρέος όλων των αρμοδίων είναι να προστατέψουν τους ιδιοκτήτες ακινήτων που εντάχθηκαν ή θα ενταχθούν στο σχέδιο πόλεως με τον νόμο 1337/83 και θα βρεθούν μπροστά στις ορέξεις της ΕΥΔΑΠ ή των Δήμων των περιοχών αυτών, όλης της χώρας και να παρακολουθήσουν την πορεία υλοποίησης-χρηματοδότησης των έργων. Να μην υποστούν και αυτοί, όσα εμείς τόσα χρόνια υπέστημεν.

Είναι μια υποχρέωση όλων μας που οφείλουμε στον άμοιρο και βαλλόμενο πανταχόθεν ανυποψίαστο συμπολίτη μας ο οποίος χωρίς καμία υποχρέωση, καλείται να πληρώνει ότι ο κάθε φορέας αξιώνει εκβιαστικά.

Να αποκατασταθεί η νομιμότητα έστω και μετά από τόσα χρόνια. Να μην ξανατολμήσει άλλος να παρανομήσει στο μέλλον ασύστολα χωρίς τιμωρία. Γιατί και με κάτι τέτοια φτάσαμε την πατρίδα μας ως εδώ .Δεν έχει κανένας δικαίωμα να σιωπήσει, διότι η σιωπή είναι συνενοχή.

-8-

Ήρθε η ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Να αντιδράσουμε στη σήψη. Έχουμε το δίκαιο με το μέρος μας και δεν φοβόμαστε τίποτε. Το χρωστάμε στην Πατρίδα μας, στα παιδιά μας, στους συμπολίτες μας.

Ελπίζουμε ότι στο εξής θα επικρατήσει η νομιμότητα και το δίκαιο.-

Χαλάνδρι 2-7-2013
Μετά τιμής
Καπερώνης Χρήστος

Αρισταγόρα 1 Πάτημα Χαλανδρίου τκ 15235
Τηλ 210 6003326 κιν 6979171468


ΣΧΟΛΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑΣ: Η επιστολή μας εστάλει σήμερα. είχε δημοσιευτεί τον Ιούλιο στο ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ (http://attikanea.blogspot.gr/2013/07/blog-post_2734.html) - τότε δεν την είχαμε πάρει, αλλά έστω και ετεροχρονισμένα το θέμα είναι ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ και θα το ερευνήσουμε και εμείς.


Οι στόχοι του παλλαϊκού Μετώπου



ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ενώ τα κόμματα της κοινοβουλευτικής Χούντας και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν επιδοθεί σε άλλον ένα πόλεμο περισπασμού, αυτή τη φορά για διάφορα σκάνδαλα, και ενώ η αντικαπιταλιστική Αριστερά περιμένει την σοσιαλιστική επανάσταση για να θέσει θέμα άμεσης μονομερούς εξόδου από την ΕΕ, ως αναγκαίας προϋπόθεσης εξόδου από την οικονομική και κοινωνική καταστροφή, ένα άλλο τμήμα «αντιμνημονιακών» δυνάμεων (ΕΠΑΜ κ.ά.) ασχολείται με την δημιουργία Μετώπου που θα συνενώνει ρεύματα που έχουν βασικό στόχο την απαλλαγή μας από τα Μνημόνια, και τις καταστροφικές πολιτικές της τρόικας. Όμως, η θέση αυτή είναι θεμελιακά εσφαλμένη γιατί βασίζεται στην ανάλυση ότι αιτία της κρίσης είναι το Χρέος που, όπως έχω δείξει επανειλημμένα, είναι απλώς η συνέπεια της διαδικασίας εξαρτημένης «ανάπτυξης» στην μεταπολεμική περίοδο, η οποία εντάθηκε με την ένταξή μας στην ΕΕ. Ηταν, δηλαδή, η ένταξη που ουσιαστικά κατέστρεψε την όποια παραγωγική δομή και οικονομική αυτοδυναμία είχαμε πριν. Η παραμονή μας, επομένως, στην ΕΕ είναι εγγύηση για την υποδούλωσή μας σαν λαού στα συμφέροντα των ντόπιων και ξένων ελίτ.

Η μακροπρόθεσμη, βέβαια, λύση για να αποκτήσουμε συλλογικά σαν πολίτες τον απόλυτο έλεγχο των παραγωγικών πόρων και την πλήρη οικονομική αυτοδυναμία, περνά μέσα από συστημική αλλαγή, δηλαδή την ανατροπή του ίδιου του καπιταλιστικού κοινωνικό-οικονομικού συστήματος και την αντικατάστασή του με κάποιο νέο σύστημα συλλογικού ελέγχου της οικονομίας και της πολιτείας που, κατά την γνώμη μου, δεν μπορεί παρά να είναι μια Περιεκτική Δημοκρατία. Όμως, δεν είναι ανάγκη να περιμένουμε την αντικαπιταλιστική επανάσταση, η οποία προφανώς προϋποθέτει εντελώς διαφορετικές υποκειμενικές συνθήκες από τις σημερινές. Και αυτό, γιατί στο μεταξύ θα έχει αποκλειστεί η δυνατότητα δημιουργίας παρόμοιων συνθηκών, αφού θα έχουμε πλήρως υποδουλωθεί στη Νέα Διεθνή Τάξη που επιβάλλει η σημερινή μορφή του παγκοσμιοποιημένου καπιταλιστικού συστήματος, την οποία διαχειρίζεται μια Υπερεθνική Ελίτ που στον γεωγραφικό χώρο μας εκφράζεται μέσα από την ΕΕ. Αυτό όμως είναι κάτι που αδυνατούν να αντιληφθούν οι θιασώτες μιας αναχρονιστικής Μαρξιστικής Αριστεράς που προσκολλώνται σε υπεραιωνόβια θεωρητικά εργαλεία, παρά το γεγονός ότι πεφωτισμένοι σύγχρονοι Μαρξιστές έχουν κάνει σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη νέων εργαλείων για την ανάλυση της σημερινής παγκοσμιοποιημένης καπιταλιστικής οικονομίας.

Επομένως, ένα παλλαϊκό Μέτωπο είναι σήμερα επιτακτική ανάγκη, υπό την προϋπόθεση ότι όλοι οι πολίτες που συμμετέχουν σε αυτό σαν πολίτες, και όχι σαν μέλη κομμάτων ή οργανώσεων, δεσμεύονται από συγκεκριμένο πρόγραμμα με κοινούς στόχους, οι οποίοι απορρέουν από την κοινή θέση ότι η έξοδος από την καταστροφική κρίσηείναι αδύνατη εάν δεν ξανακτίσουμε την παραγωγική δομή της χώρας. Όχι, βέβαια, με βάση την καπιταλιστική ανταγωνιστικότητα που μας οδήγησε στην σημερινή κατάσταση, αλλά με βάση τις ανάγκες μας σαν λαού, όπως θα τις ορίζουμε εμείς οι ίδιοι. Και αυτό απαιτεί ένα σημαντικό βαθμό οικονομικής αυτοδυναμίας, δηλαδή ελέγχου των παραγωγικών μας πόρων, από εμάς τους ίδιους συλλογικά, και όχι από τις «δυνάμεις της αγοράς». Δηλαδή, τις λίγες εκατοντάδες πολυεθνικών που ουσιαστικά πασχίζουν για την ευημερία ενός πολύ μικρού ποσοστού του πληθυσμού σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας.

Είναι όμως σήμερα δυνατό, ακόμη και χωρίς την άμεση καπιταλιστική ανατροπή, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για οικονομική αυτοδυναμία; Η απάντηση είναι θετική, εφόσον όμως ικανοποιηθούν τρεις βασικοί όροι:


Πρώτον, η άμεση και μονομερής έξοδος τόσο από την Ευρωζώνη όσο και την ΕΕ. Η απλή έξοδος από την Ευρωζώνη, με συνέχιση παραμονής στην ΕΕ, θα ήταν ακόμη περισσότερο καταστροφική από την σημερινή κατάσταση γιατί θα σήμαινε ότι όλο το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ (άνοιγμα και απελευθέρωση αγορών κλπ) που οδήγησε στην καταστροφή της παραγωγικής δομής θα εξακολουθούσε να ισχύει, ενώ συγχρόνως, με μια αγρίως υποτιμημένη δραχμή, θα ξεπουλιόταν ακόμη πιο φθηνά ο κοινωνικός μας πλούτος! Επομένως, αυτά που ακούγονται για... σκίσιμο των Μνημονίων μέσα στη Ευρωζώνη (ΣΥΡΙΖΑ), ή για έξοδο από την καταστροφή μέσα στην ΕΕ (υπόλοιποι, εκτός ΚΚΕ), αντικειμενικά εξαπατούν τον λαό.

Δεύτερον, η επιβολή αυστηρών και μόνιμων ελέγχων στις αγορές κεφαλαίου, εμπορευμάτων και εργασίας, ώστε να θωρακιστεί η οικονομική αυτοδυναμία της χώρας. Πράγμα που προϋποθέτει, βέβαια, την επανεισαγωγή του δικού μας νομίσματος, σαν ελάχιστου βαθμού οικονομικής κυριαρχίας, και την κοινωνικοποίηση των Τραπεζών και των στρατηγικών κλάδων παραγωγής, με βάση, στο μεταβατικό στάδιο, ένα μίγμα μορφών ιδιοκτησίας και μεθόδων κατανομής των οικονομικών πόρων (αγορά, σχεδιασμός κ.λπ.).[1]Οι κοινωνικοί αυτοί έλεγχοι θα παρείχαν την δυνατότητα επανάκτησης του κοινωνικού πλούτου που, μέσα από την διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων, έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία των ξένων και ντόπιων ελίτ (από εργοστάσια μέχρι λιμάνια και συγκοινωνίες) αλλά και συλλογικού ελέγχου του παραγωγικού και του καταναλωτικού προτύπου, με βάση την αρχή της αυτοδυναμίας.

Τρίτον, η δημιουργία ενός πραγματικά κοινωνικού συστήματος Υγείας, Εκπαίδευσης και Κοινωνικών Υπηρεσιών που θα κάλυπτε τις λαϊκές ανάγκες και θα ελεγχόταν από τον ίδιο τον λαό και όχι την «αγορά». Παράλληλα, ο δημόσιος τομέας θα έπρεπε να αναδιοργανωθεί ορθολογικά, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της οικονομίας με βάση την αρχή της αυτοδυναμίας και την επαναπρόσληψη των απολυμένων .

Οι δαπάνες για όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να καλυφθούν από τους υπάρχοντες οικονομικούς πόρους, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι η κυβέρνηση Λαϊκού Μετώπου που θα εφάρμοζε τα παραπάνω μέτρα θα επέβαλε μια δραστική ανακατανομή του εισοδήματος και του πλούτου, με βάση έναν απόλυτα προοδευτικό φόρο εισοδήματος/πλούτου που θα καταργούσε όλους τους άλλους φόρους, και ένα περιουσιολόγιο που θα προέκυπτε από την γενική απογραφή της ακίνητης και σημαντικής κινητής περιουσίας, συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων και περιουσίας στο εξωτερικό.

Αλλά, θα χρειαστεί να επανέλθω στα θέματα ανάδειξης Κυβέρνησης Λαϊκού Μετώπου για την Αυτοδυναμία και των διεθνών συσχετισμών.

[1] Βλ. ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ

http://www.mekea.org/2012/02/19/εκκληση-για-ενα-λαϊκο-μετωπο-κοινωνικ-2/


http://inclusivedemocracy.org/fotopoulos/greek/grE/gre2013/2013_12_01.html

http://inclusivedemocracy.org/fotopoulos/
http://www.periektikidimokratia.org/

ΠΛΑΤΕΙΑΚΙΑ .... ΣΚΟΥΦΑΚΙ!


1η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ AIDS



WHAT YOU SAY???



ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ, ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ!



Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *